ChristianMatch
 


Forum

Trouwen
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 17 oktober 2011, 16:30
 
Ik kreeg laatst een vraag van een lid van CM: hoe lang moet je wachten voor je gaat / besluit te gaan trouwen ... Twijfelende smiley

Sommige mensen weten het direct "wij zijn 'gemaakt' voor elkaar" en nemen direct de stap / het besluit om te trouwen.
Dit "direct" kan varieren van 1 maand tot 1 jaar voordat ze elkaar het ja-woord geven. Anderen hebben wat meer tijd nodig voordat ze besluiten om in het huwelijksbootje te stappen en nog weer anderen blijven "steken" in het gevoel "is hij of zij echt de juiste voor mij".

Zelf ken ik een stel, binnen 1 week in ondertrouw en binnen een maand getrouwd ... ondertussen 3 lieve kindertjes en nog steeds zeer verliefd (binnenkort zelfs 15 jaar getrouwd)

Hoe zien jullie dit, hoe denken jullie over "het moment van trouwen"?
Snel (direct, liefst binnen een jaar)
Iets meer tijd nodig (toch wel binnen 2 jaar)
Doordacht (wel zeker van elkaar, maar geen haast, tussen 2 en 4 jaar)
Verliefd ... (altijd verliefd, maar nooit zeker weten of hij/zij de juiste is)

De vraagstelling gaat specifiek over trouwen, dus niet over samenwonen of latten ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:12
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik kreeg laatst een vraag van een lid van CM: hoe lang moet je wachten voor je gaat / besluit te gaan trouwen ... Twijfelende smiley

Sommige mensen weten het direct "wij zijn 'gemaakt' voor elkaar" en nemen direct de stap / het besluit om te trouwen.
Dit "direct" kan varieren van 1 maand tot 1 jaar voordat ze elkaar het ja-woord geven. Anderen hebben wat meer tijd nodig voordat ze besluiten om in het huwelijksbootje te stappen en nog weer anderen blijven "steken" in het gevoel "is hij of zij echt de juiste voor mij".

Zelf ken ik een stel, binnen 1 week in ondertrouw en binnen een maand getrouwd ... ondertussen 3 lieve kindertjes en nog steeds zeer verliefd (binnenkort zelfs 15 jaar getrouwd)

Hoe zien jullie dit, hoe denken jullie over "het moment van trouwen"?
Snel (direct, liefst binnen een jaar)
Iets meer tijd nodig (toch wel binnen 2 jaar)
Doordacht (wel zeker van elkaar, maar geen haast, tussen 2 en 4 jaar)
Verliefd ... (altijd verliefd, maar nooit zeker weten of hij/zij de juiste is)

De vraagstelling gaat specifiek over trouwen, dus niet over samenwonen of latten ...

Ik weet daar zelf zo gauw geen antwoord op.
Momenteel ben ik een boek aan het lezen, van Gary Chapman 'Liefde moet je leren'. Aan de hand van allerlei analyses stelt hij, dat verliefdheid ongeveer anderhalf jaar duurt. In deze anderhalf jaar moet de verliefdheid plaats hebben gemaakt voor liefde. Het kan ook zijn, dat de verliefdheid niet overgaat in liefde. Dan zijn alle vlinders dus verdwenen.....ook als je ondertussen getrouwd bent. Dit boek heeft me nogal aan het denken gezet en ik vraag me af, of deze schrijver gelijk heeft.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 17 oktober 2011, 17:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:51
 
Ik betwijfel of je dat vooraf kan zeggen.
Ik riep voordat we een relatie kregen nog heel hard dat ik nooit meer wilde trouwen.
Uiteindelijk zijn we 11 maanden nadat we een relatie kregen getrouwd, heel snel dus.
Er zijn behalve liefde nog zoveel andere dingen die meespelen bij de keuze om te trouwen, ik denk dat het dus bij elke relatie weer anders is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:57
 
Ik ben nooit getrouwd geweest dus kan daar weinig over zeggen.
Wel zeg ik altijd dat als ik nu een relatie zou krijgen en het gaat goed dan loop je geen 2jaar met elkaar, dat gevoel heb ik erbij!
Waarom? Je wordt ouder en als het goed gaat wil je bij elkaar zijn en je hebt meer levenservaring dan dat je 20 bent, denk dat je dat wel kan merken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 17 oktober 2011, 19:18
 
Ik denk zo vlug mogelijk, als ik er al aan begin, wil ik het toch minimaal 25 jaar volhouden Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 17 oktober 2011, 22:42
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik kreeg laatst een vraag van een lid van CM: hoe lang moet je wachten voor je gaat / besluit te gaan trouwen ... Twijfelende smiley

Sommige mensen weten het direct "wij zijn 'gemaakt' voor elkaar" en nemen direct de stap / het besluit om te trouwen.
Dit "direct" kan varieren van 1 maand tot 1 jaar voordat ze elkaar het ja-woord geven. Anderen hebben wat meer tijd nodig voordat ze besluiten om in het huwelijksbootje te stappen en nog weer anderen blijven "steken" in het gevoel "is hij of zij echt de juiste voor mij".

Zelf ken ik een stel, binnen 1 week in ondertrouw en binnen een maand getrouwd ... ondertussen 3 lieve kindertjes en nog steeds zeer verliefd (binnenkort zelfs 15 jaar getrouwd)

Hoe zien jullie dit, hoe denken jullie over "het moment van trouwen"?
Snel (direct, liefst binnen een jaar)
Iets meer tijd nodig (toch wel binnen 2 jaar)
Doordacht (wel zeker van elkaar, maar geen haast, tussen 2 en 4 jaar)
Verliefd ... (altijd verliefd, maar nooit zeker weten of hij/zij de juiste is)

De vraagstelling gaat specifiek over trouwen, dus niet over samenwonen of latten ...


Ik vind het een beetje een rare vraag. Hoe kan je dat nu vantevoren weten?????? En het kan ook vanzoveel factoren afhangen toch????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 00:14
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik kreeg laatst een vraag van een lid van CM: hoe lang moet je wachten voor je gaat / besluit te gaan trouwen ... Twijfelende smiley

Sommige mensen weten het direct "wij zijn 'gemaakt' voor elkaar" en nemen direct de stap / het besluit om te trouwen.
Dit "direct" kan varieren van 1 maand tot 1 jaar voordat ze elkaar het ja-woord geven. Anderen hebben wat meer tijd nodig voordat ze besluiten om in het huwelijksbootje te stappen en nog weer anderen blijven "steken" in het gevoel "is hij of zij echt de juiste voor mij".

Zelf ken ik een stel, binnen 1 week in ondertrouw en binnen een maand getrouwd ... ondertussen 3 lieve kindertjes en nog steeds zeer verliefd (binnenkort zelfs 15 jaar getrouwd)

Hoe zien jullie dit, hoe denken jullie over "het moment van trouwen"?
Snel (direct, liefst binnen een jaar)
Iets meer tijd nodig (toch wel binnen 2 jaar)
Doordacht (wel zeker van elkaar, maar geen haast, tussen 2 en 4 jaar)
Verliefd ... (altijd verliefd, maar nooit zeker weten of hij/zij de juiste is)

De vraagstelling gaat specifiek over trouwen, dus niet over samenwonen of latten ...

Ik denk dat dat voor iedereen anders is en dat je daar in zn algemeenheid weinig over kan zeggen. Je moet helemaal niks. Het is een keuze die je met zn 2-en maakt en waar ook praktische zaken een rol in spelen. Een aantal dingen die meespelen zijn of de eerste klik/ verliefdheid overgaat in echte liefde, in houden van. Hoe lang dat duurt voor je daar beiden zekerheid van hebt, zal ook weer per persoon wisselen. Voor mij is het belangrijk om elkaar eerst goed te leren kennen en dus niet binnen een paar maanden te trouwen. Maar ken inderdaad ook stellen die wel binnen een paar maanden getrouwd zijn en toen zeker wisten dat de basis van liefde sterk genoeg was. Tenslotte is voor mij belangrijk waarom je wel of juist niet snel wil trouwen. Redenen als, we willen wachten met seks en dan mag het eindelijk of ik ben toe aan huisje, boompje, beestje, kinderen, ik kan niet alleen zijn, zijn geen goede basis vind ik. Aan de andere kant is uitstellen omdat je je niet durft te verbinden aan de ander, geen echte keuze durft te maken ook niet goed. Maar als de basis is dat je in een liefdevolle relatie met elkaar verbonden wilt worden (als je gelooft, samen met God) dan is het goed.

gr, Klaproos


Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op dinsdag 18 oktober 2011, 00:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 00:59
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik kreeg laatst een vraag van een lid van CM: hoe lang moet je wachten voor je gaat / besluit te gaan trouwen ... Twijfelende smiley

Sommige mensen weten het direct "wij zijn 'gemaakt' voor elkaar" en nemen direct de stap / het besluit om te trouwen.
Dit "direct" kan varieren van 1 maand tot 1 jaar voordat ze elkaar het ja-woord geven. Anderen hebben wat meer tijd nodig voordat ze besluiten om in het huwelijksbootje te stappen en nog weer anderen blijven "steken" in het gevoel "is hij of zij echt de juiste voor mij".

Zelf ken ik een stel, binnen 1 week in ondertrouw en binnen een maand getrouwd ... ondertussen 3 lieve kindertjes en nog steeds zeer verliefd (binnenkort zelfs 15 jaar getrouwd)

Hoe zien jullie dit, hoe denken jullie over "het moment van trouwen"?
Snel (direct, liefst binnen een jaar)
Iets meer tijd nodig (toch wel binnen 2 jaar)
Doordacht (wel zeker van elkaar, maar geen haast, tussen 2 en 4 jaar)
Verliefd ... (altijd verliefd, maar nooit zeker weten of hij/zij de juiste is)

De vraagstelling gaat specifiek over trouwen, dus niet over samenwonen of latten ...


Wat mij nogal verbaasd op deze topic is de zinspeling van gevoelens en het ontbreken van de basis van een goede relatie .......ik krijg meer en meer het gevoel van, dat de klik als het ware het doorslaggevende element is in die relatie.

Het is een unicum om te stellen dat een week of een maand genoeg is voor die keuze. Wat ik feitelijk betoog is wel, dat je met een relatie eerst een fundament legt voor je verdere leven met elkaar.

Laatst hoorde ik ook de andere zijde ...het kan ook te lang duren in een relatie, voordat het tot een huwelijk kan leiden. Geleerden zijn het erover eens dat het kennismaken met elkaar niet langer moet duren dan 3 jaar, maar ook korter dan één jaar verhoogt de kans op het mislukken van een relatie.

Al met al zijn het statistieken die nooit in de regel voor iedereen van toepassing is natuurlijk, maar het kan wel de basis zijn om hier zorgvuldig mee om te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 11:30
 
KLAPROOS940 schreef:
Ik denk dat dat voor iedereen anders is en dat je daar in zn algemeenheid weinig over kan zeggen. Je moet helemaal niks. Het is een keuze die je met zn 2-en maakt en waar ook praktische zaken een rol in spelen. Een aantal dingen die meespelen zijn of de eerste klik/ verliefdheid overgaat in echte liefde, in houden van. Hoe lang dat duurt voor je daar beiden zekerheid van hebt, zal ook weer per persoon wisselen. Voor mij is het belangrijk om elkaar eerst goed te leren kennen en dus niet binnen een paar maanden te trouwen. Maar ken inderdaad ook stellen die wel binnen een paar maanden getrouwd zijn en toen zeker wisten dat de basis van liefde sterk genoeg was. Tenslotte is voor mij belangrijk waarom je wel of juist niet snel wil trouwen. Redenen als, we willen wachten met seks en dan mag het eindelijk of ik ben toe aan huisje, boompje, beestje, kinderen, ik kan niet alleen zijn, zijn geen goede basis vind ik. Aan de andere kant is uitstellen omdat je je niet durft te verbinden aan de ander, geen echte keuze durft te maken ook niet goed. Maar als de basis is dat je in een liefdevolle relatie met elkaar verbonden wilt worden (als je gelooft, samen met God) dan is het goed.

gr, Klaproos
Motieven omschrijven is het moeilijkste wat er is. En aangeven wat voor motieven goed zijn en welke niet, is nog moeilijker. Is het niet vaak zo, dat er onbewust bepaalde motieven meespelen? En je kunt voor jezelf wel lopen te ontkennen dat je bepaalde motieven niet hebt, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn?
Ieder mens is uniek. Ieder mens moet hierin zijn eigen weg zoeken. Je kunt hooguit kijken naar je eigen emotie in deze. Want volgens mij geeft die emotie weer, hoe je je voelt in de relatie. Je kunt heel theoretisch een bepaalde tijdslijn uitstippelen, en dan kun je benauwd worden bij de gedachte eraan. Volgens mij zijn de emoties veel belangrijker dan de motieven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 11:36
 
CHATULIEM619 schreef:
Motieven omschrijven is het moeilijkste wat er is. En aangeven wat voor motieven goed zijn en welke niet, is nog moeilijker. Is het niet vaak zo, dat er onbewust bepaalde motieven meespelen? En je kunt voor jezelf wel lopen te ontkennen dat je bepaalde motieven niet hebt, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn?
Ieder mens is uniek. Ieder mens moet hierin zijn eigen weg zoeken. Je kunt hooguit kijken naar je eigen emotie in deze. Want volgens mij geeft die emotie weer, hoe je je voelt in de relatie. Je kunt heel theoretisch een bepaalde tijdslijn uitstippelen, en dan kun je benauwd worden bij de gedachte eraan. Volgens mij zijn de emoties veel belangrijker dan de motieven...

Wat wil je hiermee nu eigenlijk zeggen....een wazige reactie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 12:25
 
ANNETTE050 schreef:
Wat wil je hiermee nu eigenlijk zeggen....een wazige reactie...
Aan het einde van de bijdrage van Klaproos noemt ze een aantal motieven:
Klaproos schreef:
Redenen als, we willen wachten met seks en dan mag het eindelijk of ik ben toe aan huisje, boompje, beestje, kinderen, ik kan niet alleen zijn, zijn geen goede basis vind ik. Aan de andere kant is uitstellen omdat je je niet durft te verbinden aan de ander, geen echte keuze durft te maken ook niet goed. Maar als de basis is dat je in een liefdevolle relatie met elkaar verbonden wilt worden (als je gelooft, samen met God) dan is het goed.
Mijn bijdrage is, dat je niet zo gemakkelijk kunt ontdekken welke motieven een rol spelen. En nog sterker zelfs: je kunt wel zeggen dat je alleen maar goede motieven hebt, maar dat wil niet zeggen dat de minder goede motieven geen rol spelen... Mensen beslissen vaker op emoties dan op echte redenaties. Het is veel belangrijker te vragen naar die emoties, want die geven het beste weer of je toe bent aan het huwelijk of niet.
Veel mensen zijn emotioneel beschadigd en dat heeft ze natuurlijk gevormd. En de angst dat dat weer zou gebeuren leeft sterker, dan dat je verstandelijk gezien toe zou willen geven. Als je niet de ruimte geeft dit te verwerken, wreekt zich dat in de nieuwe relatie. Het is daarom belangrijk te luisteren naar je eigen emoties....


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 18 oktober 2011, 12:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 13:53
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind het een beetje een rare vraag. Hoe kan je dat nu vantevoren weten?????? En het kan ook vanzoveel factoren afhangen toch????

Het lijkt een poll, voor een onderzoek ofzo, waar je één van de vier mogelijkheden mag aanvinken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 17:40
 
SHANITA130 schreef:
Het lijkt een poll, voor een onderzoek ofzo, waar je één van de vier mogelijkheden mag aanvinken.
Doe maar niet, eindicht vast weer op P.... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 17:50
 
SHANITA130 schreef:
Het lijkt een poll, voor een onderzoek ofzo, waar je één van de vier mogelijkheden mag aanvinken.


Het zijn gewoon onderwerpen die tijdens het gesprek naar voren kwamen ...

Maar hoe denk jij over "de beslissing nemen om te gaan trouwen" .... dan ga je tenminste op het onderwerp in en blijf je on-topic ... Smiley met dichtgeplakte mond


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 18 oktober 2011, 17:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 18:18
 
SHANITA130 schreef:
Het lijkt een poll, voor een onderzoek ofzo, waar je één van de vier mogelijkheden mag aanvinken.


Tja daar lijkt het op bij meerdere topics heb ik gelijk of de ander Verraste, verbaasde smiley
Het is gewoon een topic die gestart is he met een vraag Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
ERIKA129
op dinsdag 18 oktober 2011, 18:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 21:36
 
Opbouwen van een relatie, das pas trouwen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 22:53
 
Eerlijk gezegd vind ik dit topic zo gek nog niet. Wel vind ik een aantal reacties vreemd. Juist op een site als deze komen we hopelijk allemaal eens in aanraking met dit probleem. En het is best wel goed van elkaar te leren.
Toen ik een relatie had, wilden we ook snel trouwen. In elk geval binnen een jaar. En het bleek toch niet zo te werken. We waren beiden jaren alleen geweest, en niet eens ongeluikkig alleen, en dan opeens alles delen, is dat gewoon heel moeilijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 00:48
 
Juist toen ik ook via CM een relatie kreeg, was er 1 ding wat ik niet van plan was snel te doen, en dat was trouwen...
Ik weet het...vroeger in je verkeringstijd ging men er van uit dat je elkaar goed moest leren kennen.
Juist in een huwelijk waarbij je dag en nacht bij elkaar bent, zal je elkaar beter leren kennen en naarmate je langer bij elkaar bent...steeds meer.
Ergens anders in een topic las ik...niet teveel ballast meenemen uit een vorig huwelijk....maar juist bij een scheiding is die ballast er!!!!!!
Dat bleek nu bij ons zo mee te spelen....dus moet je er over praten...
Er zijn juist dingen gebeurd waar je nu weer tegen aanloopt, die misschien de nieuwe partner (of ik) niet kan begrijpen.
Voor mij was dat een reden...dat ik het gevoel had...te moeten stoppen...
Toch is er nog gevoel...en dat maakt het er niet gemakkelijker op.
In dit geval van beide zijde een scheiding en dat heeft zeer zeker meegespeeld en konden we dat niet uit de weg gaan met NIET te praten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 00:54
 
Trouw niet voor je veertig bent
En alle geheimen van het huwelijk kent
Heus het is nog niet te laat
Als je na je veertigste pas trouwen gaat
En denk eerst toch altijd goed
Trouw nooit alleen om een leuke toet
Verkoop je hart toch niet te snel
Je sokken stoppen kun je altijd zelf nog wel
Trouw niet, trouw niet voor je veertigste jaar



Trouw niet voor je veertig bent
En alle geheimen van het huwelijk kent
Heus het is nog niet te laat
Als je na je veertigste pas trouwen gaat
Blijf wat langer vrijgezel
Vraag maar aan je vader want die weet het wel
Ook hij kreeg die goede raad
Maar voor hij het wist was het al te laat
Trouw niet, trouw niet voor je veertigste jaar



Trouw niet voor je veertig bent
En alle geheimen van het huwelijk kent
Heus het is nog niet te laat
Als je na je veertigste pas trouwen gaat
Steeds als je een vrouw ontmoet
Weet dan heel goed wat je doet
Zeg dan nooit ik hou van jou
Want voor je het weet is zij je vrouw
Trouw niet, trouw niet voor je veertigste jaar



Trouw niet voor je veertig bent
En alle geheimen van het huwelijk kent
Heus het is nog niet te laat
Als je na je veertigste pas trouwen gaat
Trouw niet voor je veertig bent
En alle geheimen van het huwelijk kent
Heus het is nog niet te laat
Als je na je veertigste pas trouwen gaat
Als je na je veertigste pas trouwen gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 01:20
 
BEUN656 schreef:
Trouw niet voor je veertig bent
En alle geheimen van het huwelijk kent
Heus het is nog niet te laat
Als je na je veertigste pas trouwen gaat
En denk eerst toch altijd goed
Trouw nooit alleen om een leuke toet
Verkoop je hart toch niet te snel
Je sokken stoppen kun je altijd zelf nog wel
Trouw niet, trouw niet voor je veertigste jaar



Trouw niet voor je veertig bent
En alle geheimen van het huwelijk kent
Heus het is nog niet te laat
Als je na je veertigste pas trouwen gaat
Blijf wat langer vrijgezel
Vraag maar aan je vader want die weet het wel
Ook hij kreeg die goede raad
Maar voor hij het wist was het al te laat
Trouw niet, trouw niet voor je veertigste jaar



Trouw niet voor je veertig bent
En alle geheimen van het huwelijk kent
Heus het is nog niet te laat
Als je na je veertigste pas trouwen gaat
Steeds als je een vrouw ontmoet
Weet dan heel goed wat je doet
Zeg dan nooit ik hou van jou
Want voor je het weet is zij je vrouw
Trouw niet, trouw niet voor je veertigste jaar



Trouw niet voor je veertig bent
En alle geheimen van het huwelijk kent
Heus het is nog niet te laat
Als je na je veertigste pas trouwen gaat
Trouw niet voor je veertig bent
En alle geheimen van het huwelijk kent
Heus het is nog niet te laat
Als je na je veertigste pas trouwen gaat
Als je na je veertigste pas trouwen gaat


Nou Beun moet je nog minimaal nog 3 jaar wachten... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 12:09
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit topic zo gek nog niet. Wel vind ik een aantal reacties vreemd. Juist op een site als deze komen we hopelijk allemaal eens in aanraking met dit probleem. En het is best wel goed van elkaar te leren.
Toen ik een relatie had, wilden we ook snel trouwen. In elk geval binnen een jaar. En het bleek toch niet zo te werken. We waren beiden jaren alleen geweest, en niet eens ongeluikkig alleen, en dan opeens alles delen, is dat gewoon heel moeilijk

Tot de dag van vandaag ben ik nog nooit zo ver gekomen, jaren geleden even een kortstondige relatie, en dat was het dan. Het woordje trouwen was toen 1x gevallen, maar mijns inziens, was ik daar nog niet aan toe. Nu velen jaren later, was dat van toen een wijs besluit geweest. Maar als ik al een raad van iemand, of de ervaring zou moeten vragen. Is dat zeker niet op cm, dan ga ik liever naar een stel toe dat minimaal 40 jaar getrouwt is. En hoewel die volgens mij steeds dunner worden, zal trouwen voor mij geen optie meer zijn. (is niet veroordelend bedoeld) Maar is meer mijn inzicht van het heden. Maar ook dat kan verkeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 00:44
 
GERRIT084 schreef:
Tot de dag van vandaag ben ik nog nooit zo ver gekomen, jaren geleden even een kortstondige relatie, en dat was het dan. Het woordje trouwen was toen 1x gevallen, maar mijns inziens, was ik daar nog niet aan toe. Nu velen jaren later, was dat van toen een wijs besluit geweest. Maar als ik al een raad van iemand, of de ervaring zou moeten vragen. Is dat zeker niet op cm, dan ga ik liever naar een stel toe dat minimaal 40 jaar getrouwt is. En hoewel die volgens mij steeds dunner worden, zal trouwen voor mij geen optie meer zijn. (is niet veroordelend bedoeld) Maar is meer mijn inzicht van het heden. Maar ook dat kan verkeren.

Vele berichten op deze topic en dus ook deze bijdrage illustreert het verlangen naar die ware liefde en op zich begrijpelijk. Lief en leed te delen met een levenspartner die er altijd voor je is. Naar mate we ouder worden wordt dit gevoel sterker onderstreept en het juist ontkennen geeft mij meer het gevoel dat de pijn van innerlijk verdriet te meer uit uiting komt.
Op ieder z’n potje past een deksel zeg maar en de ware bestaat er voor iedereen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:57
 
LEONARD480 schreef:
Wat mij nogal verbaasd op deze topic is de zinspeling van gevoelens en het ontbreken van de basis van een goede relatie .......ik krijg meer en meer het gevoel van, dat de klik als het ware het doorslaggevende element is in die relatie.

Het is een unicum om te stellen dat een week of een maand genoeg is voor die keuze. Wat ik feitelijk betoog is wel, dat je met een relatie eerst een fundament legt voor je verdere leven met elkaar.

Laatst hoorde ik ook de andere zijde ...het kan ook te lang duren in een relatie, voordat het tot een huwelijk kan leiden. Geleerden zijn het erover eens dat het kennismaken met elkaar niet langer moet duren dan 3 jaar, maar ook korter dan één jaar verhoogt de kans op het mislukken van een relatie.

Al met al zijn het statistieken die nooit in de regel voor iedereen van toepassing is natuurlijk, maar het kan wel de basis zijn om hier zorgvuldig mee om te gaan.


Dan ga ik maar voor het unicum ... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:21
 
LEONARD480 schreef:
Vele berichten op deze topic en dus ook deze bijdrage illustreert het verlangen naar die ware liefde en op zich begrijpelijk. Lief en leed te delen met een levenspartner die er altijd voor je is. Naar mate we ouder worden wordt dit gevoel sterker onderstreept en het juist ontkennen geeft mij meer het gevoel dat de pijn van innerlijk verdriet te meer uit uiting komt.
Op ieder z’n potje past een deksel zeg maar en de ware bestaat er voor iedereen.

Eens hoorde ik een meditatie van Ds van Kooten en die zei iets wat me altijd is bijgebleven lijkt op het van jou Leonard alleen met een aanvulling.
OP ieder potje past een deksel, maar niet ieder deksel op ieder potje Knipoog smiley
En zo is het idd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 16:33
 
LEONARD480 schreef:
Vele berichten op deze topic en dus ook deze bijdrage illustreert het verlangen naar die ware liefde en op zich begrijpelijk. Lief en leed te delen met een levenspartner die er altijd voor je is. Naar mate we ouder worden wordt dit gevoel sterker onderstreept en het juist ontkennen geeft mij meer het gevoel dat de pijn van innerlijk verdriet te meer uit uiting komt.
Op ieder z’n potje past een deksel zeg maar en de ware bestaat er voor iedereen.

Zou dat waar zijn Leonard???
De ware bestaat voor iedereen???
Dan zouden er toch geen vrijgezellen zijn?
Past op ieder potje een deksel?....toch weet ik dat niet zo zeker...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:14
 
ZEELAND736 schreef:
Zou dat waar zijn Leonard???
De ware bestaat voor iedereen???
Dan zouden er toch geen vrijgezellen zijn?
Past op ieder potje een deksel?....toch weet ik dat niet zo zeker...

Zou toch fantastisch zijn Zeeland en weet vrijwel zeker dat God ons niet op de wereld het leven gaf, om alleen te zijn. Maar in reactie op Erika …...zit zeker een waarheid.
Denk alleen dat we het met gebed voor de Heer mogen en kunnen brengen en in de toekomst zal duidelijk mogen zijn of het ook ons is gegeven.


Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 20 oktober 2011, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 16:22
 
[quote=LEONARD480]Zou toch fantastisch zijn Zeeland en weet vrijwel zeker dat God ons niet op de wereld het leven gaf, om alleen te zijn. Maar in reactie op Erika …...zit zeker een waarheid.
Denk alleen dat we het met gebed voor de Heer mogen en kunnen brengen en in de toekomst zal duidelijk mogen zijn of het ook ons is gegeven.[/quote

Zal aan je woorden denken...
Ach...ik weet het wel, maar soms......]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIJN553





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: maandag 2 januari 2012, 19:13
 
Op ieder potje past een deksel. Maar wat als er nou meer potjes dan dekseltjes zijn ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: maandag 2 januari 2012, 20:08
 
MARTIJN553 schreef:
Op ieder potje past een deksel. Maar wat als er nou meer potjes dan dekseltjes zijn ?

of meer dekseltjes dan potjes? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE338





Berichten: 547

BerichtGeplaatst: maandag 2 januari 2012, 20:40
 
MARRY942 schreef:
of meer dekseltjes dan potjes? Knipoog smiley

Nou...simpel...gewoon je eigen potje creéren, en dan past er altijd wel een dekseltje op Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
Pagina 1 van 6