ChristianMatch
 


Forum

vergeven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 02:41
 
ECHT VERGEVEN IS >VERGETEN WAT JE VERGEVEN HEB
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 10:31
 
Dan moet er wel om vergeving gevraagd zijn.
Anders heeft het geen nut.

Maar als iemand zijn eigen fouten erkend, zonder excusses wat moet je daar mee beginnen?

Je kan niet blijven vergeven, terwijl een ander door blijft blijft gaan
met zijn gedrag omtrent leugens.

Hoe geloof waardig ben je dan nog?


Jezus zei: Uw zonden zij u vergeven, en gaat heen, en zondig niet meer.

We moeten iemand 7x70x vergeven.

Helaas mijn potje van vergeving zit niet zo vol.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 10:47
 
DJES101 schreef:
ECHT VERGEVEN IS >VERGETEN WAT JE VERGEVEN HEB


Waar baseer je deze stelling op? Als mens met verstand en geheugen is dit namelijk niet mogelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 10:51
 
JOLAN931 schreef:
Waar baseer je deze stelling op? Als mens met verstand en geheugen is dit namelijk niet mogelijk


Klopt helemaal Jolan.

We zijn geen robots, maar mensen met verstand en geheugen en gevoel.

Ook een robot kan een keer slijten.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 20 januari 2012, 10:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 10:55
 
JOLAN931 schreef:
Waar baseer je deze stelling op? Als mens met verstand en geheugen is dit namelijk niet mogelijk


Ik ben er van overtuigd dat vergeven soms een brug te ver kan zijn.......hoeveel mooie woorden er ook van in de Bijbel staan.......
Ik zag recent een prachtige film over vergeven: Troubled Water......en als je die ziet merk je inderdaad dat het soms gewoon niet kan......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 11:02
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben er van overtuigd dat vergeven soms een brug te ver kan zijn.......hoeveel mooie woorden er ook van in de Bijbel staan.......
Ik zag recent een prachtige film over vergeven: Troubled Water......en als je die ziet merk je inderdaad dat het soms gewoon niet kan......

Idd Willemijn!
Ik ben zover dat ik 1 persoon echt niet kan vergeven en daar heeft die persoon het zelf naar gemaakt!
Mijn tax is bereikt!


Laatst aangepast door
ERIKA129
op vrijdag 20 januari 2012, 11:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 11:12
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben er van overtuigd dat vergeven soms een brug te ver kan zijn.......hoeveel mooie woorden er ook van in de Bijbel staan.......
Ik zag recent een prachtige film over vergeven: Troubled Water......en als je die ziet merk je inderdaad dat het soms gewoon niet kan......

Vergeving is ook niet zomaar even wat woorden de wereld insturen. Het is een proces wat de ene keer, naargelang de begane fout van de andere, vlug kan gaan en de andere keer duurt het jaren. Ik heb me al suf zitten piekeren of hele oprechte vergeving altijd kan of moet geschieden. Het is inderdaad wel zo dat het ons woord aangeleerd in de Bijbel maar het uiteindelijk héél oprecht doen is toch weer wat anders. Het stukje ziel dat de andere beschadigd heeft kan wel eens onherstelbaar zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 12:06
 
wat mij opvalt is dat er gezegd word dat je alleen kan vergeven als er om vergeving gevraagd word.
dat was ook altijd mijn mening maar die heb ik bij moeten stellen
wij zijn namelijk ook niet naar God toe gegaan met berouw
Hij kwam naar ons toen wij nog zondaars waren
En ik wil mij uitstrekken daarnaar, Hij is mij tot voorbeeld
Vergeven begint bij de wil om te vergeven
Daarna is het een proces om de wil om te zetten in daden.
En dat proces kan tijd kosten.
Maar het begint met een wilsbesluit.
En nee, ik heb niet makkelijk praten. Zeg ook niet dat het makkelijk is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 15:36
 
FRANKT627 schreef:
Vergeving is ook niet zomaar even wat woorden de wereld insturen. Het is een proces wat de ene keer, naargelang de begane fout van de andere, vlug kan gaan en de andere keer duurt het jaren. Ik heb me al suf zitten piekeren of hele oprechte vergeving altijd kan of moet geschieden. Het is inderdaad wel zo dat het ons woord aangeleerd in de Bijbel maar het uiteindelijk héél oprecht doen is toch weer wat anders. Het stukje ziel dat de andere beschadigd heeft kan wel eens onherstelbaar zijn.


Ben ik met je eens Frank....vergeven is een heel intens proces en soms gewoon een brug te ver....Maar je ziet dat sommige evangeliegemeentes daar wel makkelijk mee omgaan en doen of het zo simpel is....zo ervaren zij het maar de realiteit is denkl ik wel anders....Je kan zo onherstelbaar beschadigd zijn dat er altijd een litteken blijft....dan geef je het een plekje maar echt vergeven is dan-voor jou- een brug te ver......En als je dat bij God neerlegt kan ik me niet voorstellen dat het dan niet goed is....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 15:46
 
MOMO697 schreef:
wat mij opvalt is dat er gezegd word dat je alleen kan vergeven als er om vergeving gevraagd word.
dat was ook altijd mijn mening maar die heb ik bij moeten stellen
wij zijn namelijk ook niet naar God toe gegaan met berouw
Hij kwam naar ons toen wij nog zondaars waren
En ik wil mij uitstrekken daarnaar, Hij is mij tot voorbeeld
Vergeven begint bij de wil om te vergeven
Daarna is het een proces om de wil om te zetten in daden.
En dat proces kan tijd kosten.
Maar het begint met een wilsbesluit.
En nee, ik heb niet makkelijk praten. Zeg ook niet dat het makkelijk is.

Ik ben het met je eens, MOMO.
Je moet altijd de wil hebben om...
Als je zo ver bent dat je de ander wilt vergeven....
dan pas kan het echte proces van vergeving beginnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:21
 
Vergeving is niet eens zozeer voor de ander. Het is goed voor jezelf. Als je vergeeft, leef je niet in wrok, ben je niet boos en haat je niet. Al die dingen zijn slecht voor je. Als je vergeeft leef je gelukkiger. En de ander ook als hij het weet.

De essentie van de opmerking van Djes lees ik ook anders. Als er iets te vergeven valt, gaat het ook wel ergens over en dat blijft in je geheugen hangen. Vertaal vergeten in dit geval met iets van dat je er geen last meer van hebt.

Thomas, wrok maakt ziek, vergeving heelt maar moet wel echt zijn.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 20 januari 2012, 16:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:27
 
DJES101 schreef:
ECHT VERGEVEN IS >VERGETEN WAT JE VERGEVEN HEB
Waar is het gedicht nu????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 17:01
 
THOMAS968 schreef:
Vergeving is niet eens zozeer voor de ander. Het is goed voor jezelf. Als je vergeeft, leef je niet in wrok, ben je niet boos en haat je niet. Al die dingen zijn slecht voor je. Als je vergeeft leef je gelukkiger. En de ander ook als hij het weet.

De essentie van de opmerking van Djes lees ik ook anders. Als er iets te vergeven valt, gaat het ook wel ergens over en dat blijft in je geheugen hangen. Vertaal vergeten in dit geval met iets van dat je er geen last meer van hebt.

Thomas, wrok maakt ziek, vergeving heelt maar moet wel echt zijn.



Kom ik weer even aan met mijn film Troubled Water, die gaat over een kindermoordenaar die zijn straf uitgezeten heeft en kerkorganist wil worden....Hij krijgt een tijdelijke aanstelling in de kerk waar ook de ouders van de vermoorde jongen kerken....De kerkleiding vergeeft hem en kijkt voorut maar waar de film over gaat is hoe moeilijk dat proces voor iedereen is,en dan zie je toch dat echt vergeven soms gewoon niet lukt.....in alle oprechtheid


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 20 januari 2012, 17:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 17:29
 
ERIKA129 schreef:
Idd Willemijn!
Ik ben zover dat ik 1 persoon echt niet kan vergeven en daar heeft die persoon het zelf naar gemaakt!
Mijn tax is bereikt!

Wil ik ff wijzen op hetgeen Corrie ten Boom schreef in haar boekje "Een boodschap van overvloed op blz 27: "En nu moet ik u iets vragen: Kunt u vergeven? Kunt u de vrouw vergeven die de liefde van uw man heeft gestolen, of de man die de liefde van uw vrouw heeft gestolen? Die collega in uw vak, die het u door zijn oneerlijke concurrentie onmogelijk maakte om voordelig zaken tedoen? Kunt u demensen vergeven, die door hun laster uw goede naam proberen te stelen? U kunt het niet; ik ook niet. Maar Jezus kan het. En ik kan u zeggen dat, als je je vijanden liefhebt, je de oceaan van Gods liefde aanraakt als nooit tevoren."

Mooi toch dit vooruitzicht !

Knipoog smiley Herman


Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 20 januari 2012, 17:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 17:37
 
HERMAN968 schreef:
Wil ik ff wijzen op hetgeen Corrie ten Boom schreef in haar boekje "Een boodschap van overvloed op blz 27: "En nu moet ik u iets vragen: Kunt u vergeven? Kunt u de vrouw vergeven die de liefde van uw man heeft gestolen, of de man die de liefde van uw vrouw heeft gestolen? Die collega in uw vak, die het u door zijn oneerlijke concurrentie onmogelijk maakte om voordelig zaken tedoen? Kunt u demensen vergeven, die door hun laster uw goede naam proberen te stelen? U kunt het niet; ik ook niet. Maar Jezus kan het. En ik kan u zeggen dat, als je je vijanden liefhebt, je de oceaan van Gods liefde aanraakt als nooit tevoren."Mooi toch dit vooruitzicht !

Knipoog smiley Herman



Ik begrijp Erika heel goed.
Hoe kan je iemand vergeven die fout op fout maakt,
fout soms niet erkend?
Eens houd het op.

En die persoon liefhebben?
Liefhebben als je zelf?
Nee dat is een brug te ver.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 17:44
 
HERMAN968 schreef:
Wil ik ff wijzen op hetgeen Corrie ten Boom schreef in haar boekje "Een boodschap van overvloed op blz 27: "En nu moet ik u iets vragen: Kunt u vergeven? Kunt u de vrouw vergeven die de liefde van uw man heeft gestolen, of de man die de liefde van uw vrouw heeft gestolen? Die collega in uw vak, die het u door zijn oneerlijke concurrentie onmogelijk maakte om voordelig zaken tedoen? Kunt u demensen vergeven, die door hun laster uw goede naam proberen te stelen? U kunt het niet; ik ook niet. Maar Jezus kan het. En ik kan u zeggen dat, als je je vijanden liefhebt, je de oceaan van Gods liefde aanraakt als nooit tevoren."Mooi toch dit vooruitzicht !

Knipoog smiley Herman

Vooruitzicht Herman ????

Corrie ten Boom heeft het niet over de toekomst maar over het heden.
Vanuit haarzelf heeft ze niet kunnen vergeven.
Dus vroeg ze de Heer om kracht.
Daarna ging ze naar de beul van het kamp waar haar zus is omgekomen en heeft hem vergeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 17:52
 
MARISKA601 schreef:
Ik begrijp Erika heel goed.
Hoe kan je iemand vergeven die fout op fout maakt,
fout soms niet erkend?
Eens houd het op.

En die persoon liefhebben?
Liefhebben als je zelf?
Nee dat is een brug te ver.

En verder op blz 26 verwijst Corrie ten Boom naar de Bijbel: "... in diezelfde Begrede staat dat haat eigenlijk moord is: 'Gij hebt gehoord, dat tot de ouden gezegd is: Gij zult niet doodslaan; en: Wie doodslag pleegt, zal vervallen aan het gerecht. Maar Ik (Jezus) zeg u: Een ieder die in toorn leeft tegen zijn broeder (zuster) zal vervallen aan het gerecht" (Matt 5:21). En dan vs 44, 'Maar Ik zeg u: Heb uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen, opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader, die in de hemelen is; want Hij laat zijn zon opgaan over bozen en goeden en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen".

Gods zegen .... in vergeving, moeilijk zeg je Knipoog smiley .

Grt,
Herman


Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 20 januari 2012, 17:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 19:04
 
CHATULIEM619 schreef:
Waar is het gedicht nu????

De kracht om muren af te breken
rond daden van vergiffenis
helaas aan ieder niet geschonken
soms mee geworteld uit een erfenis.

Ook zelf vergiffenis ontvangen
voor het verkeerde dat is uitgedacht
misschien verborgen is gebleven
een denken dat men niet van jou verwacht.

Het is de grondtoon van een volheid
die eerst verschijnt als ’t gif verdwijnt
in dat wat jou was overgoten
zo wegvalt, niet je gaan omlijnt

Vergeven haakt diep in de liefde
je vijand minnen lijkt wat veel gevraagd
maar als je lief hebt die ook jou beminnen
wat resoneert dan uit de liefde die jij draagt.

Zo heeft de Hemel jou en mij vergeven
heeft Hij het kwaad in Hem verdisconteerd
en valt ons toe ’t beloofde eeuwig leven
waar Hij het al in Hem heeft omgekeerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 19:13
 
HERMAN968 schreef:
En verder op blz 26 verwijst Corrie ten Boom naar de Bijbel: "... in diezelfde Begrede staat dat haat eigenlijk moord is: 'Gij hebt gehoord, dat tot de ouden gezegd is: Gij zult niet doodslaan; en: Wie doodslag pleegt, zal vervallen aan het gerecht. Maar Ik (Jezus) zeg u: Een ieder die in toorn leeft tegen zijn broeder (zuster) zal vervallen aan het gerecht" (Matt 5:21). En dan vs 44, 'Maar Ik zeg u: Heb uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen, opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader, die in de hemelen is; want Hij laat zijn zon opgaan over bozen en goeden en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen".Gods zegen .... in vergeving, moeilijk zeg je Knipoog smiley .

Grt,
Herman

JA dat is het want ik ben een mens!
Eentje met gevoelens en als het waarheid is wat er gezegt is dan is het auw maar waarheid!
Maar dingen die naar je kop gegooit worden en allen onwaar en leugens zijn dat is min en riekt naar jaloerzie!
Wil je zeggen dat dat onrecht bijbels is??
Of kom je nu ook weer met een bijbeltekst aanzetten!

Sorry hoor maar de Heere daar moet ik mij verantwoorden en die weet hoe ik me voel en die keurt wat er gebeurt is zeer zeker af!
Hij heeft mij gelukkig het afgelopen jaar door alle moeten pijn en verdriet heen geholpen en is ook nu zeer dicht bij mij, maar een mens is niet God! en een ieder van ons al ontken je het nog zo hard heeft mensen waar die ronduit niet mee door 1 deur kan, en als die persoon dan ook nog eens liegt en bedriegd dan kan je veel zeggen maar niet dat jij die persoon zo maar kan vergeven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 19:17
 
nee, niet zomaar ...
maar er is geen ding onmogelijk ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA515





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 20:07
 
ERIKA129 schreef:
JA dat is het want ik ben een mens!
Eentje met gevoelens en als het waarheid is wat er gezegt is dan is het auw maar waarheid!
Maar dingen die naar je kop gegooit worden en allen onwaar en leugens zijn dat is min en riekt naar jaloerzie!
Wil je zeggen dat dat onrecht bijbels is??
Of kom je nu ook weer met een bijbeltekst aanzetten!

Sorry hoor maar de Heere daar moet ik mij verantwoorden en die weet hoe ik me voel en die keurt wat er gebeurt is zeer zeker af!
Hij heeft mij gelukkig het afgelopen jaar door alle moeten pijn en verdriet heen geholpen en is ook nu zeer dicht bij mij, maar een mens is niet God! en een ieder van ons al ontken je het nog zo hard heeft mensen waar die ronduit niet mee door 1 deur kan, en als die persoon dan ook nog eens liegt en bedriegd dan kan je veel zeggen maar niet dat jij die persoon zo maar kan vergeven!

Ja Erika, ook ik geloof dat de Heer het zeker niet goed vindt wat de ander jouw aandoet. En niemand zal aan jouw vragen samen met die ander door één deur te gaan.
Je kent vast wel het verhaal van David en Saul, het moment dat Saul zich terugtrok in dezelfde grot als waar David was; David sloop naar Saul en sneed de onderkant van zijn mantel af.
1 Samuël 24 : 4 - 7

David koos voor de GENADE om het leven van Saul te sparen.
Dan vers 13: De Here zal tussen ons beslissen.

Daar, door óók voor dié Genade te kiezen, is er voor mij een begin gemaakt van herstel in mijn hart voor die ander.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 20:14
 
MOMO697 schreef:
nee, niet zomaar ...
maar er is geen ding onmogelijk ...

En jij gelooft dat het mogelijk is dat de ouders van dat meisje die door Joran van der Sloot vermoord is , hem kan vergeven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 20:18
 
HERMAN968 schreef:
En verder op blz 26 verwijst Corrie ten Boom naar de Bijbel: "... in diezelfde Begrede staat dat haat eigenlijk moord is: 'Gij hebt gehoord, dat tot de ouden gezegd is: Gij zult niet doodslaan; en: Wie doodslag pleegt, zal vervallen aan het gerecht. Maar Ik (Jezus) zeg u: Een ieder die in toorn leeft tegen zijn broeder (zuster) zal vervallen aan het gerecht" (Matt 5:21). En dan vs 44, 'Maar Ik zeg u: Heb uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen, opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader, die in de hemelen is; want Hij laat zijn zon opgaan over bozen en goeden en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen".Gods zegen .... in vergeving, moeilijk zeg je Knipoog smiley .

Grt,
Herman

Ik kan niet tegen schijnheiligheid en leugens.
Ik kan zelfs niet met die persoon door 1 deur gaan.
Ik zou zelfs niet het Heilig Avondmaal met die persoon kunnen vieren.

En ik vertik het om al het gebeurene met de mantel der liefde te bedekken.

Wat voor nut heeft het om te zeggen , gaat heen en zondig niet meer?
Dat gebeurt nu al 2 jaar.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 20 januari 2012, 20:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 20:18
 
ANNA515 schreef:
Ja Erika, ook ik geloof dat de Heer het zeker niet goed vindt wat de ander jouw aandoet. En niemand zal aan jouw vragen samen met die ander door één deur te gaan.
Je kent vast wel het verhaal van David en Saul, het moment dat Saul zich terugtrok in dezelfde grot als waar David was; David sloop naar Saul en sneed de onderkant van zijn mantel af.
1 Samuël 24 : 4 - 7

David koos voor de GENADE om het leven van Saul te sparen.
Dan vers 13: De Here zal tussen ons beslissen.

Daar, door óók voor dié Genade te kiezen, is er voor mij een begin gemaakt van herstel in mijn hart voor die ander.

Er is teveel kapot gegaan om het te laten herstellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 21:30
 
DJES101 schreef:
ECHT VERGEVEN IS >VERGETEN WAT JE VERGEVEN HEB

bedankt voor alle reactie s ik wist niet dat deze zin zoveel reactie s zou geven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 21:36
 
DJES101 schreef:
bedankt voor alle reactie s ik wist niet dat deze zin zoveel reactie s zou geven





Op het forum kan je meer dingen lezen over vergeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:12
 
VISSER278 schreef:
En jij gelooft dat het mogelijk is dat de ouders van dat meisje die door Joran van der Sloot vermoord is , hem kan vergeven?

Ja

maar niet uit eigen kracht

als Corry ten Boom het kan door de kracht van Jezus waarom dan wij niet?
want zij was echt niet in staat om het zelf te doen
En Nicky Cruz kon de moordenaars van zijn broer vergeven alleen door de kracht van God. Zelf zou hij het liefst op ze afvliegen en ze vermoorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 08:59
 
MOMO697 schreef:
Ja

maar niet uit eigen kracht

als Corry ten Boom het kan door de kracht van Jezus waarom dan wij niet?
want zij was echt niet in staat om het zelf te doen
En Nicky Cruz kon de moordenaars van zijn broer vergeven alleen door de kracht van God. Zelf zou hij het liefst op ze afvliegen en ze vermoorden.




We zijn niet allemaal van die Corrie ten Booms en Nicky Cruz Momo......en het komt bij mij wat onwerkelijk over al die verhalen, maar dat is heel persoonlijk.........Het is fijn dat zij dat kunnen maar moet dat dan voor ieder mens kunnen? Ik geloof wel dat je zoiets een plek kunt geven maar heet dat vergeving???
Er wordt vaak gesteld dat je moet vergeven en als je dat wilt dat dat ook kan.......dat is fijn als je zo kunt denken en dat ook kan....Maar voor sommige mensen en het leed wat hun persoonlijk is aangedaan laat zoveel zeer achter dat die mensen al blij zijn als ze het eenplaatsje in hun leven hebben kunnen geven.....
Dat soort verhalen kan ook op schuldgevoelens van mensen werken die niet kunnen vergeven .......
Een ieder denkt op zijn niveau he? vergeet dat ook niet......Ik zou ook wel zo willen denken als Hillary Clinton,noem maar even iemand, maar zo slim ben ik niet dus ik denk ook niet zo.......maar ben ik daarom minder? Welnee....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 22 januari 2012, 09:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:33
 
MOMO697 schreef:
Ja

maar niet uit eigen kracht

als Corry ten Boom het kan door de kracht van Jezus waarom dan wij niet?
want zij was echt niet in staat om het zelf te doen
En Nicky Cruz kon de moordenaars van zijn broer vergeven alleen door de kracht van God. Zelf zou hij het liefst op ze afvliegen en ze vermoorden.

Ik denk juist wel uit eigen kracht. Waarom?
Omdat zij van de Heer geleerd hebben, uit de bijbel, om eerst een ander te vergeven zodat God de eigen zonde kan vergeven.
Hoe vertaald het zich? Lees de hogepriesterlijk gebed waar de Heer ons leert hoe te bidden.
Tevens leert de Apostellen het ons.
Juist om te voorkomen dat de satan ermee op de loop gaat in iemands leven.
Wat doet het bij jezelf? Het haalt de stress en de oorlog in je hoofd weg. Wat een rust dan.

Mat 6:12 En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onzen schuldenaren.
Luk_11:4 En vergeef ons onze zonden; want ook wij vergeven aan een iegelijk, die ons schuldig is.

2Co 2:10 Dien gij nu iets vergeeft, dien vergeef ik ook; want zo ik ook iets vergeven heb, dien ik vergeven heb, heb ik het vergeven om uwentwil, voor het aangezicht van Christus, opdat de satan over ons geen voordeel krijge;


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 22 januari 2012, 14:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:36
 
MAR907 schreef:
Ik denk juist wel uit eigen kracht. Waarom?
Omdat zij van de Heer geleerd hebben, uit de bijbel, om eerst een ander te vergeven zodat God de eigen zonde kan vergeven.
Hoe vertaald het zich? Lees de hogepriesterlijk gebed waar de Heer ons leert hoe te bidden.
Tevens leert de Apostellen het ons.
Juist om te voorkomen dat de satan ermee op de loop gaat in iemands leven.

Mat 6:12 En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onzen schuldenaren.
Luk_11:4 En vergeef ons onze zonden; want ook wij vergeven aan een iegelijk, die ons schuldig is.

2Co 2:10 Dien gij nu iets vergeeft, dien vergeef ik ook; want zo ik ook iets vergeven heb, dien ik vergeven heb, heb ik het vergeven om uwentwil, voor het aangezicht van Christus, opdat de satan over ons geen voordeel krijge;


Dat zijn mooie woorden hoe het zou moeten zijn Mar.....ik denk alleen dat de praktijk wat weerbarstiger is denk je niet? Je moet mensen ook geen schuldgevoel aanpraten als ze dat niet kunnen, die indruk krijg ik nu een klein beetje....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3