ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ARJAN007
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ARJAN007
Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 16:46
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
IMRE695 schreef:
Liever een kerncentrale in Frankrijk, dan een windmolen in mijn achtertuin!

Sja.... maar de mensen in Frankrijk hebben een kerncentrale in de "achtertuin", dus als daar iets mee gebeurt, zijn ze jarenlang de klos!
Kerncentrales werken veilig zolang het duurt. Bovendien zit je met het afval dat toch ergens heen moet......
Verder betekent een kerncentrale in Frankrijk dat je voor je elektriciteit afhankelijk bent van een ander land. Vind je dat zo prettig dan? We moeten toch eens grotendeels zelfvoorzienend worden, zonder afhankelijk te zijn van grondstoffen uit het buitenland.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 16:42
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
Ziezo..... Vlaanderen wordt wakker, eindelijk!

kBen heel benieuwd hoe het zal gaan met de verkiezingen in België. Belangrijke personen in de rechtsspraak hebben nl. al aangegeven niet mee te willen werken aan ongrondwettige verkiezingen. Ze willen alleen nog meewerken aan wetten die er waren vóór de "laatste" districtenwijziging......
Franstalig politiek België wordt bang, en terecht!


Laatst aangepast door
ARJAN007
op dinsdag 4 mei 2010, 16:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:29
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
THOMAS968 schreef:
Arjan,

Men noemt het horizonvervuiling he. Ik rij regelmatig door de Flevopolder en vindt het wel foeilelijk moet ik zeggen. Het plan om de Friese kust er mee vol te plempen - in Den Haag heeft men daar toch geen last van - is voorlopig afgeblazen. Het schilderachtige Moddergat vol met windmolens? Dat moet je toch een gruwel zijn....

Thomas, die zich soms met Don Quichotte verwant voelt.

Ik zeg ook niet dat men OVERAL die molens neer moet zetten. Natuurlijk zijn er plekken die men met rust moet laten.
Vanuit mijn woning kijk ik ook uit op een paar windmolens. Het stoort mij niet zo, omdat het er maar een paar zijn. Zolang men weigert om zwaar in te zetten op energiebesparing zal het energieslurpgedrag steeds grotere vormen aannemen. Dat netbeheerder Tennet momenteel extra hoogspanningskabels aanlegt is een verkeerd signaal.....

O ja... ik vind de windmolens in de Flevopolders helemaal geen horizonvervuiling. Wat ben ik blij dat mensen de moed en het geld opbrengen om zélf elektriciteit op te wekken en niet tevreden zijn met het energie-infuus uit andere landen..... Het is ónze elektriciteit en andere landen kunnen ons daarmee lekker NIET manipuleren!
Zodra de economie aantrekt, stijgen de energieprijzen flink. Dan ben je maar wat blij dat mensen de moed hebben opgebracht om te investeren in schone, eigen energie.....


Laatst aangepast door
ARJAN007
op maandag 3 mei 2010, 23:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:57
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk niet dat dat de weg is. De overheid moet geen belastingen heffen om te investeren. Geef bedrijven zelf meer de ruimte tot innovatie. Meer belastingen remt juist de initiatieven af. En voordat de regering tot enig initiatief komt, zijn we jaren verder. En ondertussen wordt ons milieu verpest door windmolens......

Windmolens zijn prima energie-opwekkers. Wat mij betreft staan er nog lang niet genoeg in ons land. Wel zou men misschien kleine windmolens kunnen vervangen door grotere. Windmolens verpesten het milieu totaal niet, zolang men maar rekening houdt met de vogels.
Liever windmolens dan kernenergie!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:52
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
DIKKIE717 schreef:
weledele heer; chatuliem

als jij adviseur op mijn bedrijf was, dan kunnen we morgen al op vakantie, dan gaan we samen naar de filistijnen. Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Deze opmerking snap ik niet, dikkie. Bovendien heeft chat nu juist een heel waardevol advies gegeven. De uitdrukking "naar de filistijnen gaan" vind ik niet op zn plaats.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:00
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
Het feit dat er tegenwoordig discussie mogelijk is over kinderdoop c.q. geloofsdoop, geeft aan dat er veel minder kinderen sterven dan 100 jaar geleden.....

Dankzij de luxe welvaartstaat kan men het zich veroorloven om de "echte" doop uit te stellen tot het moment komt dat de gelovige een bewuste keus voor de Levende God maakt.

Er is wel wat voor te zeggen om de doop uit te stellen tot volwassen leeftijd, dan vinden doop + belijdenis gelijktijdig plaats. Maar daarin is ieder vrij om te kiezen.
Maar er is evengoed wat voor te zeggen om voor de kinderdoop te kiezen. Ook in onze tijd sterven er kinderen, ook nu nog zijn er kinderen die weten dat ze binnen enkele jaren komen te overlijden.....

Dus de kinderdoop is een echte, volwaardige doop. Die doop is geldig voor het hele leven, en moet dus niet overgedaan worden!!!


Laatst aangepast door
ARJAN007
op maandag 3 mei 2010, 16:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 15:31
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
GRACE585 schreef:
ik denk dat het verschil het geestelijke is arjan.
natuurlijk is het zeer verdrietig dat men zich niet goed of onverantwoordelijk gadraagt in het verkeer.
maar staat er ook niet geschreven:wat baat het je leven te winnen maar schade te lijden aan je ziel.
je zielle-leven (dus relatie met God)staat miz bovenaan arjan en niet hoelang iemand hier op aarde is.
het gaat dus om de negatieve geestelijke invloed wat zo'n afgodsbeeld kan hebben.

kBen het met je eens dat schade aan de ziel zeker zo belangrijk is om er aandacht aan te besteden
.
Aan de andere kant vind ik het heel moeilijk om een verband te ontdekken tussen een fabrieksmatig gefabriceerd (en NIET ingestraald) boeddhabeeldje en schade aan de ziel van de koper......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 15:24
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
MAR907 schreef:
Ik bekijk het anders.
De eerste date kan een fundering zijn voor beide in de toekomst.
Waarom dan al met allerlei wantrouwen een date aangaan?
Ikzelf zorg ervoor dat er een wederzijds vetrouwen is voordat er een date plaats vind van mijn kant.

Ik vind juist dat een man zijn energie in hoort te stoppen om een gevoel van geborgenheid te geven met diegene waar hij mee gaat daten.
Dat gebeurd al voordat de eerste date plaats vind, als het goed is.

Wantrouwen is een groot woord.... het is alleen slim om bij de 1e date allerlei achterdeurtjes dicht te "timmeren" zodat men de zekerheid heeft dat er geen narigheid van komt. 't Gaat om zekerheid, niet om wantrouwen.

Dat gevoel van geborgenheid moet in principe van beide kanten komen, d8 ik zo. Of de man moet een "jager" zijn en de vrouw willen "veroveren", dat kan natuurlijk ook. Maar normaal gesproken investeren beiden in gevoel van veiligheid en geborgenheid.

Juist dat investeren in een goed contact, veiligheid en geborgenheid, heb ik weleens moeilijk gevonden, vooral toen er na de zoveelste ontmoeting nog geen zicht op een relatie was. kHeb niet zoveel energie, en het investeren in contacten die na de ontmoeting toch weer verloren moesten gaan (!) was behoorlijk frustrerend. kHad inmiddels voldoende vriendschappen verzameld dus een date die niet tot relatie leidde betekende: wég contact, wég investering, wég tijd.......

Maar goed.... daar heb ik sinds augustus 2005 helemaal geen last meer van! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 12:57
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
CHATULIEM619 schreef:
Hier volgt een verslag wat mij overkwam een paar jaar geleden:

Thuisbezoek.

Heel goed dat je de mensen deze adviezen meegeeft, chat!

Overigens heb ik destijds deze adviezen al uit mezelf opgevolgd.
De meeste vrouwen zijn te vertrouwen maar stel dat er eentje tussen zit die (via de rechtbank) wraak probeert te nemen op mannen en dus elke onduidelijkheid aangrijpt om een zielig verhaal bij de politie te vertellen.
Dat risico moet men als man dus echt niet lopen.

Een stadswandeling (met name in overzichtelijke, drukkere delen v/d stad) is het meest aan te bevelen. In een stad lopen altijd mensen rond (er zijn dus getuigen) en je hebt veel kans dat je een gezellig middagje hebt en als afsluiting een gezellig theeuurtje of maaltijd in een restaurant.
Zo hou je het veilig en gezellig en je kan je concentreren op de ontmoeting met de ander.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 23:06
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
CROSSROAD317 schreef:
En hier zie je al een uitwerking van satan Arjan, hij spiegelt je iets voor. De gevogen zullen in de regel kleiner zijn dan optie B of C ..... Maar is dat ook zo ??
In alle drie de opties die je geeft, zie je dingen die niet van God zijn, waarom zou je dan willen kiezen ?? Jouw keuze heb je toch al gemaakt?? Je hebt toch gekozen voor het Licht, het Goede ??
Iets wat in het donker is, is kwaad, en vanuit het kwaad komt niets wat goed is. En de verpersoonlijking van satan (het kwaad) kan in vele gedaanten komen.....

En elders zie ik een andere uitwerking van de satan, dat veel mensen zich niet meer druk maken over verkeersongevallen, maar wel over zaken die (veel) minder kwaad kunnen..... sja.
Tot mijn grote verbazing lees ik zowat elke (!) week op nu.nl over mensen die op hun motor of in hun auto scheuren als was de snelweg een race-circuit. Hun motto: "verkeersregels zijn geen regels."

Natuurlijk kies ik niet voor boeddhabeeldjes, dat wist je allang, cross.
Maar ik vind het zo vreemd dat er wel heftige discussies over boeddhabeeldjes plaatsvinden terwijl (bijna) iedereen zwijgt over doden en gewonden in het verkeer........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 19:57
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
ANNETTE792 schreef:
T is dus maar net wat je onder een date verstaat he, een afspraak om te kijken of er een relatie kan komen of gewoon gezellig mensen leren kennen zonder verdere bedoelingen, en ja, dat laatste kan dus echt.

Onder een date versta ik in elk geval een ontmoeting waarbij de kans op relatie niet bij voorbaat uitgesloten wordt. Voor de duidelijkheid zeg ik dan ook maar dat ik zelf in totaal 18 dates / ontmoetingen heb gehad.

Overigens blijk ik toch mazzel te hebben gehad, aangezien 18 of meer dates / ontmoetingen heel normaal is, tegenwoordig. Ik zit dus ruim ónder het gemiddelde!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 19:54
BerichtOnderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
 
CHATULIEM619 schreef:
Een heleboel wordt subjectief ervaren. Wat voor de een een meningsverschil is, is voor de ander een belediging. En dat maakt de gesprekken moeilijker.

Sja.... zonder nou heel diep hierop in te gaan (want bij bijbelstudie is het daar meer de plaats voor) toch even het volgende:

Degene die - zonder in te voelen wat de kinderdoop voor veel mensen betekent - zegt dat de kinderdoop geen doop is, doet daarmee een keiharde uitspraak die behoorlijk beledigend kan worden ervaren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 19:10
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
CROSSROAD317 schreef:
Daar kan ik het niet mee eens zijn, het is satan zelf die de oorsprong is van het boedha beeld, een leer die niet gericht is op het leren kennen van de Ene God, en juist daardoor zijn ingang weet te vinden in je huis/hart.

Op zich ben ik het helemaal met je eens, cross.
Probleem is alleen dat wanneer ik moet kiezen tussen de volgende drie kwaden:
a) boeddhabeeldje in huis halen
b) motorrijders die van de dijk afvliegen omdat ze met te hoge
snelheid proberen de bocht te nemen
c) dronken man die verplegend personeel met de dood bedreigt

dan ben ik toch geneigd om voor het boeddhabeeldje te kiezen. Het risico dat er grote narigheden met zo'n beeldje gebeuren is in de regel veel kleiner dan de ongelukken die motorrijders en dronken mannen veroorzaken. Zeker als zo'n beeldje niet is ingestraald is het risico op rottigheid klein. Ik heb zelden of nooit in de krant gelezen dat iemand die een boeddhabeeldje in de tuin had staan, ernstige ongelukken had veroorzaakt....


Laatst aangepast door
ARJAN007
op zondag 2 mei 2010, 19:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 16:53
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
MAATJES468 schreef:
Ik denk dat er wel degelijk verschil is in "iets" achterhouden uit een beschadigd zijn of een regel rechte leugen ophangen...
Tijdens een eerste date kan en hoef je mijn inziens niet alles meteen op tafel te gooien, kan denk ik ook niet, zijn er dingen die je moeilijk vind om over te praten geef dat dan aan ga er niet om liegen,
Sorry maar een leugen is een leugen vind ik.

Hmmm.... weet je.... misschien is het liegen wel een overlevingsmechanisme geworden en weet zo iemand even geen andere methoden meer om de waarheid even achter te houden zonder dat de ander iets in de gaten krijgt.

Het wordt wat anders als iemand uit gemakzucht of uit egoïsme met leugens komt.
Die mensen zijn er ook, en dan vind ik dat de leugen zo iemand zwaar aangerekend mag worden. Tenslotte moet men in vriendschap of relatie van de ander op aan kunnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 16:35
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
MAR907 schreef:
Ik ervaar in heel veel contacten dat er om de openheid allerlei muren zijn en/of anders opgebouwd worden vooral als het er op aankomt.
Dat gaat gepaart met leugen en ontrouw. Daarom gebeurd het ook dat de persoon bij een date anders blijkt te zijn dan de voorstelling bij een afstand contact.

Misschien is het goed om de ander te vergeven zodra blijkt waar de leugen(s) vandaan komt / komen. t Zal niet eenvoudig zijn als het om ernstige leugens gaat, maar ik kan me echt wel voorstellen dat men zich bij de eerste ontmoetingen (of bij chatten en mailen) eerst groot houdt en daarna - als men denkt de ander te kunnen vertrouwen - met het echte verhaal naar voren komt.
Soms kunnen mensen zó beschadigd zijn dat ze de waarheid liever eerst vóór zich houden...... het is niet altijd onwil (of erger nog: egoïsme) wanneer mensen zich anders voordoen dan ze zijn.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 23:09
BerichtOnderwerp: basisscholieren lijden onder klasgenoten met probleemetiket
 
HENK710 schreef:
De overgrote meerderheid van het personeel in het basisonderwijs (62%) vindt het op zich een goede ontwikkeling dat kinderen een etiket krijgen wegens een probleem of stoornis. Ook denkt het gros (72%) dat de extra zorg en aandacht voor labelkinderen een positieve invloed heeft op hun leven.

mee eens

Vier op de vijf docenten (81%) vindt dat labelkinderen tot extra werkdruk leiden. Ruim een derde van de leraren (37%) heeft zo veel probleemkinderen in de klas dat hun werk er onder lijdt. De opleiding is een probleem: die bereidt onderwijspersoneel volgens bijna twee derde van de ondervraagden (63%) onvoldoende voor op de omgang met probleemleerlingen.

Dat klopt. Maar de werkdruk wordt vooral veroorzaakt door de luxe-eisen die de samenleving aan de scholen stelt. Alles moet leuk, leuk, leuk zijn.
Door al die eisen bij elkaar wordt het voor docenten erg moeilijk om daar aan te voldoen zonder dat de werkweek het dubbele wordt. (dus 70 uur werken waarbij men maar voor 40 uur uitbetaald wordt)
Ik vind dat de samenleving eens moet ophouden om al maar eisen op eisen te stapelen. Het is puur de schuld van de samenleving dat de docenten geplaagd worden door een immense werkdruk. Ook moet de samenleving maar eens drastisch gaan snijden in de bureaucratische rompslomp en het enorme aantal vergaderingen. Bovendien: al die leuke raamtekeningen zijn leuk, maar niet noodzakelijk. Ouders zouden er ook voor kunnen kiezen om tevreden te zijn met minder luxe op school.


CNV Onderwijs is blij met de resultaten van het onderzoek: Voorzitter Michel Rog: ‘Het bewijst dat de bereidheid in de school om kinderen extra zorg te bieden, groot is. Maar het onderzoek toont ook aan dat leerkrachten steeds meer tegen de eigen grenzen oplopen.’ Rog pleit daarom juist voor meer investering in het basisonderwijs in plaats van aangekondigde bezuinigingen, zoals op begeleiders voor kwetsbare leerlingen.

Investeringen in het onderwijs kunnen gedeeltelijk achterwege blijven, mits de scholen zich kunnen beperken tot hun kerntaak, nl. het onderwijs geven. Zorg aan probleemkinderen vraagt eigenlijk om inzet van extra personeel.
Zodra ouders hun wensenlijstje inslikken en de samenleving zn eisenlijstje drastisch snoeit zal dat beter lukken. Het wordt dus hoog tijd dat de samenleving een keuze maakt. Ofwel: er moet veel geld bij, ofwel het eisenpakket moet met 80% worden teruggebracht. Van twee walletjes eten is absoluut onmogelijk. Politici die dat niet snappen moeten maar zelf eens een jaar voor de klas staan.... dan leren ze de neiging wel af om achteloos eisen op eisen te stapelen.....


Laatst aangepast door
ARJAN007
op zondag 2 mei 2010, 00:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 21:53
BerichtOnderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
 
VISSER278 schreef:
Vind ik ook Marijan.
Als ik iedere keer maar weer lees over al dat gedoe in de chatbox, wat zoek je daar dan. Alleen een beetje sensatie?
Het is voor mij ieder geval een reden om die chatbox gewoon niet te bezoeken. Echt geen zin in , na al die berichten te hebben gelezen hier op het forum.

Sja.... niet iedereen is rijk gezegend met sociale- en communicatieve vaardigheden. Dat is in de samenleving zo en hier in de chatbox is het niet anders.
Toch kan ik er doorgaans prima mee leven. Ook omdat er ook aardige en lieve momenten zijn. In elk geval zit er 's avonds laat in deze chatbox méér leven dan je zo zou vermoeden. 't Is in elk geval niet saai!

Qua karakter en opvattingen pas ik niet zo bij de meeste mensen in de chatbox, maar dat heeft toch ook weer zn voordelen. Altijd met gelijkgestemden kletsen doet het gesprek ook weleens stilvallen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 21:40
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm
 
CHATULIEM619 schreef:
... ik denk dat andere mensen dat maar uit moeten zoeken. Deze reactie ...

Ik zou jullie dringend willen verzoeken om het hier on-topic te gaan houden. We hebben er niets aan als straks een heleboel bijdragen worden vervangen door het woordje [offtopic].
Bovendien vind ik dat de redactie - net als vele andere mensen in ons land - moet kunnen genieten van een paar rustige dagen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 13:13
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
MAATJES468 schreef:
Je haalt nu maar een klein stukje uit het verhaal van Jonathan en volgens mij zegt ie nu juist in de rest van zijn stuk het zelfde als jou....

Het verhaal dat Jonathan citeert zegt alleen in het eerste gedeelte hetzelfde als ik. Daarna gaat het verhaal naar mijn idee een andere kant uit. Daarom heb ik mijn reactie toegevoegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:53
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
JONATHAN890 schreef:
Je kunt iemand vinden bij wie je helemaal past. Je kunt iemand vinden die precies zoals jij is.

Volgens mij gaat het voor de mensen niet lukken om iemand te vinden die 100% gelijk is aan henzelf. Er zullen altijd wel kleine verschillen overblijven, dát maakt dat men elkaar goed kan aanvullen.
Het is op zichzelf goed dat mensen eisenlijstjes en wensenlijstjes opstellen, maar men zal nooit iemand vinden die 100% aan alle eisen en wensen voldoet. Dus is enige relativering van die lijstjes wel nodig.....

Maar wat bevatten die eisenlijstjes eigenlijk? Eisen die belangrijk zijn? Of eisen die bij nader inzien toch beter geschrapt kunnen worden?
Het risico van het wereldwijde internet is dat men zwaarbeladen eisenlijstjes maakt. En dan ziet men al snel voorbij aan degene die wel prima bij hen zouden passen, zeker als die eisenlijstjes eens teruggebracht werden tot normale proporties...... Dus ik bedoel maar: eigenlijk heeft men zichzelf er alleen maar mee als men de lat voor de liefde te hoog legt.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:39
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
Het lek van het boorplatform Deepwater blijkt zo groot te zijn dat er enorm veel olie uit stroomt. En het zou 3 maanden duren voordat de lekken gedicht kunnen worden.....

Tsja.....

Als men zo graag met de natuur en met de aarde wil spelen, is dít het gevolg. Eigen schuld, dikke bult. Ik heb geen enkel medelijden met de verantwoordelijken. Ze hadden kúnnen weten dat boren op zo'n grote diepte in zee riskant kan zijn. Hoe komt het toch dat ze niet op tijd voor reparatie-apparaten hebben gezorgd? Als je het mij vraagt: ik denk dat ze veel te nonchalant met de risico's omgegaan zijn......


Laatst aangepast door
ARJAN007
op zaterdag 1 mei 2010, 12:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:39
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
JOS689 schreef:
Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
Als ik zo om me heen kijk , zie ik zoveel mensen met zoveel karakters en indrukken. Ik neem aan dat jij die ook opmerkt. Welke soort persoon past het beste bij jou en waarom denk je dat ?

Misschien komt dat gewoon vanzelf, jos......

Mijn vrouw en ik passen wonderwel goed bij elkaar. Onze karakters zijn niet tegengesteld aan elkaar, maar kunnen elkaar uitstekend verdragen.
Dat had ik 6 jaar geleden niet durven denken of dromen dat het zó zou gaan......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:46
BerichtOnderwerp: Proef- verleng lid!
 
THOMAS968 schreef:
We kennen elkaar alleen elektronisch maar een discussie tussen ons beiden liep niet uit de hand ondanks alle verschillen. En dat is ook CM: lekker onderling van gedachten wisselen zonder een commissie van de geloofsleer die overal de neus in steekt.

Thomas, die zich de tucht nog herinnert.

De onmin doet vergeten dat hier ook goede dingen gebeuren, dat mensen elkaar bemoedigen en steunen. Laten we ons alsjeblieft niet blindstaren op ruzies en onmin, het goede is nl. ook aanwezig!

En: onmin kan ook een goede eigenschap hebben. Je kan jezelf nl. trainen in het fatsoenlijk antwoorden op eventuele onvolwassen uitingen van anderen..... daar word je niet slechter van maar beter, toch?
In het dagelijks leven is er ook weleens iemand die een uitval doet omdat hij/zij getroffen is door plotselinge rampspoed.... dat is ook een prima mogelijkheid om jezelf in assertiviteit te trainen.
Een beetje tegenslag (en onmin kan - mits de onmin niet te fel of hevig is - ook tot tegenslag gerekend worden) maakt je sterker!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:38
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
THOMAS968 schreef:
Het is zelfs cultureel bepaald.
Thomas.

Alles wat verder gaat dan eeen kusje op de wang of een kusje op de mond kan gezien worden als een of andere vorm van sex.
Een omhelzing op zichzelf is géén sex, maar een omhelzing waar men lustgevoelens bij krijgt daar schemert wel wat sex doorheen.

Bij samenwonen of losse seks voelen velen tegenwoordig niet meer het idee dat seks betekent dat men getrouwd is voor het aangezicht van God.
We kunnen wel discussiëren over de vraag wanneer er sprake is van "getrouwd zijn voor God", maar ik ben bang dat deze discussie voor velen al een "gepasseerd station" is.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:27
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
NISHA834 schreef:
En wat je schrijft over demonen.
Ik lees je veel... en inderdaad kan ik soms mijn ogen niet geloven wat jij schrijft...ik noemde het ooit dat je over het randje ging... maar misschien is het veel enger... Jouw opmerkingen soms..

Heb je hem 9 of 10 jaar geleden hem ook al zien schrijven, Nisha?
In dat geval vind ik het knap dat je je van zo lang geleden nog van alles herinnert wat anderen schreven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 17:47
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARISKA601 schreef:
dit is een topic waar je mag zijken Knipoog smiley

sja... het woord "zeiken" is toch niet zo'n mooi vormgegeven woord.
Dan kan je nog beter het woord in oud-nederlandse of misschien zelfs oud-vlaamse spelling zetten:

"seycken, seeck, gheseecken."

Zo... dit staat wat netter, wat deftiger! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 12:35
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Speciaal voor vandaag uit het Wilhelmus het allerbelangrijkste vers:

Mijn schild ende betrouwen
zijt Gij, o God, mijn Heer!
Op U zo wil ik bouwen,
verlaat mij nimmermeer!
Dat ik toch vroom mag blijven,
uw dienaar te aller stond,
de tirannie verdrijven
die mij mijn hart doorwondt.

Juist dit vers draagt bij aan de verbondenheid met vroegere generaties,
en geeft een diepere dimensie aan het land-zijn en volk-zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 09:50
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
IMRE695 schreef:
Graag zulke beweringen met feiten en statistieken onderbouwen. Warm in Thailand en in Spanje.... Nogal wiedes, denk ik dan.... Coole smiley met zonnebril

43 graden is zelfs voor Spanje onaangenaam heet. En ja, in Thailand is het altijd behoorlijk warm, maar als men nu ook 's ochtends vroeg (!) gaat zweten van de hitte Smiley die vol vragen zit

En wat betreft het water in Spanje:
Vorig jaar heeft het uitzonderlijk goed geregend waardoor de regenbekkens weer werden aangevuld. In de voorgaande jaren was het achter elkaar droog. De regenbekkens hebben gewoon te weinig water om alle landbouwgronden steeds nat te houden.....


Laatst aangepast door
ARJAN007
op vrijdag 30 april 2010, 09:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 07:22
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
Vannacht even wakker geweest door....... jawel....... onweer!

De tuin hoef ik even niet te sproeien want in de regenmeter is een paar millimeter water gevallen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 21:48
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik ben het met je eens zoals je het beschrijft, maar helaas, de zgn. milieupartijen denken alleen maar in termen van belasting, dat is een negatieve motivatie. Investeren in milieu is een heel interessante optie, want dat levert veel geld en banen op. Belasten terwille van het milieu is een slechte zaak, want dan wordt de eenvoudige man het meeste gepakt.

Volgens mij willen milieupartijen een milieubelasting om zo subsidies voor allerlei energiebesparende zaken en duurzame energie mogelijk te maken. Op die manier worden investeringen mogelijk..... Dus dat is een verhaal van linksom of rechtsom komen tot investeringen.

Via via hoorde ik dat iemand die in Thailand geweest is, gemerkt heeft dat het in de binnenlanden ontzettend warm kan worden. 's Ochtends vroeg zat hij al te zweten van de hitte.....
Als er niets gedaan wordt aan de klimaatopwarming, dan krijgen méér landen te maken met ondraaglijke hitte.
Hier in Nederland en België valt het natuurlijk nog wel mee. Voor ons is het juist fijn dat het warmer wordt omdat we dan meer buiten kunnen lopen zonder jas. Maar het zijn juist de zuidelijke landen die de dupe gaan worden.... In Spanje zit je toch niet prettig meer als de temperatuur overdag 43 of hoger is......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ARJAN007
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 13 Volgende
Pagina 2 van 13