ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ARJAN007
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ARJAN007
Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 23:44
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
DIKKIE717 schreef:
ik weet niet wat voor sprookjes boek jij heb,bij mij in bijbel staat dat david op het dak wandelde.
en bathseba was zich aan het wassen,en was zeer schoon van aanzien,
en liet haar halen

Dan moeten we maar eens kijken of het in die tijd gebruikelijk was dat mensen zich wasten boven op het dak.
Indien blijkt dat het niet gebruikelijk was om zich boven op het dak te wassen, dan deel ik de conclusie die Hannah heeft getrokken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 12:23
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
CHATULIEM619 schreef:
Zeg Arjan. Ik denk dat er op dit moment al voldoende aandacht is voor het milieu. Wees eens wat concreter. Moeten we de boeren maar het land uitzetten? Moeten we ons land volzetten met lelijke windmolens? Moeten we een sit down actie houden op de A10?
Bovendien, hoe kunnen wij de natuur positief beïnvloeden terwijl een vulkaan al onze pogingen teniet doet?

1) nee, uitzetten doen we niet. Niet de boeren, maar industrie en
verkeer zijn de grootste veroorzakers van de niet-natuurlijke
broeikasgassen.
2) volzetten is een groot woord, maar er moeten heel wat windmolens
en zonnepanelen bij. Ook moet eens werk gemaakt worden van
energiebesparing en energie uit uitwisseling van zoet en zout water.
3) wie dat wil organiseren mag dat doen! Knipoog smiley maar dat is niet waar het
bij mij om gaat.
4) niet elke vulkaan heeft veel invloed op het wereldwijde klimaat.
De meest recente vulkaan laat weinig sporen na. (de vulkaan uit 1783
heeft wél een paar jaar lang veel invloed op het klimaat gehad!)

Momenteel gebeurt er weinig voor het milieu; het lijkt erop dat de politieke aandacht helemaal weg-ebt.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 09:29
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
CHATULIEM619 schreef:

En om bij iedere partner met wie je een seksuele relatie aangaat het predicaat huwelijk voor God te plakken, is een uitholling van een begrip en gaat tegen Gods principes in.

Dat idee heb ik nou ook, Chat. (Ik weet alleen te weinig van deze kwestie af om dit heel overtuigend te kunnen bevestigen.) Het lijkt mij wel goed om het begrip "getrouwd te zijn voor God" op de juiste manier op te vatten, zodat mensen niet onnodig zwaar belast worden met schaamtegevoel, schuldgevoel en een blokkade naar de toekomst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:48
BerichtOnderwerp: De gemeenste trucs die vrouwen mannen aandoen
 
Zijn dit nou gemene trucs? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:08
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
IMRE695 schreef:
Het klinkt, hoe zal ik het zeggen, allemaal erg oud-testamentisch. Onheilsprofetisch. Wee de wereld! Als jullie je je niet bekeren, dan....

En bos- en heidebranden hebben uiteraard niets met exploitatie van de aarde te maken. Is gewoon natuur. Die natuur mag blijven. Toch?

Sja... weet jij wat beters dan een onheilprofetische boodschap?
Het gáát nl. een keer mis als de "wereld" op deze voet door blijft gaan, alleen ik weet niet op welke manier het mis gaat.

Natuurlijk mag de natuur blijven. Maar als het regelmatig langdurig droog blijft, dan mag de politiek een verband zien tussen de activiteiten van de mensheid en de bosbranden. Daar gaat het me dus om.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:26
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
HENK710 schreef:
Is dit werkelijk wat er met de opmerking over het niet in hokjes denken wordt bedoeld? Er wordt enkel aangegeven met die opmerking dat je anderskerkelijken wel wilt erkennen als broer/zus in Christus....

Of degene die die optie aanvinkt wil zijn/haar privacy beschermen door niet meteen met alle details te komen. Als iemand werkelijk geïnteresseerd is in een profiel kunnen de details alsnog aan bod komen.
Het is nogal wat om met een gedetailleerd profiel op internet te staan......
Kortom: er kunnen meerdere redenen zijn om aan te vinken dat men niet in hokjes denkt......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 15:58
BerichtOnderwerp: Terug naar een witte middenstandskerk?
 
LIESBETH326 schreef:
Dit komt op mij over als ‘de gemeente voldeed aan de normen die dit stel stelde’, een soort maakbare gemeente krijg je dan…

Dat is voor mij nog de vraag, Liesbeth. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zich thuisvoelen in een wat meer geordende kerkdienst, waardoor ze niet afgeleid worden door allerlei kleine irritaties. Ik voel me ook niet thuis in een langdurige, rommelige kerkdienst met veel herrie van een combo / band. Dus ja, ik snap die mensen in dit opzicht wel.

Ik ben - net als jij - niet zo blij met de toevoeging <blanke> middenstandskerk.
Waarom moest dat woord <blanke> er nu weer bij? We moeten blij zijn met alle mensen die oprecht in de Heer willen geloven, of dat nou rechtsom of linksom is. Onze Heer zelf maakt geen onderscheid, waarom zouden mensen dan wel onderscheid moeten maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 15:49
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
CHATULIEM619 schreef:
In veel profielen lees ik, ïk ben christen, maar ik denk niet in hokjes. Eigenlijk vind ik dat heel negatief. Wat is erop tegen om te zeggen: ik hoor bij een bepaalde kerk.

Het énige nadeel van de optie "ik denk niet in hokjes" is dat de ander moet raden of men evangelisch is of refo of "gewoon" PKN. Het lijkt mij dan slim dat men het kerktype waar men bij aangesloten is in een vroeg stadium aan de ander meedeelt zodat de ander op tijd kan besluiten al dan niet door te gaan het met contact.

Ik denk dat mensen vaak oprecht invullen dat ze niet in hokjes denken, omdat ze - in tegenstelling tot "scherpslijpers" - wel willen laten voelen dat de ander welkom is met zijn/haar geloofsbeleving, ook wanneer deze geloofsbeleving anders is. Tenminste, ik vermoed dat dát motief erachter zit. En ja... wat is er mooier dan dat men over kerkmuren heenkijkt en wil leren van de mooie kanten van een ander kerktype?

Ook mensen die openstaan naar andere kerktypes kunnen trouwe kerkgangers zijn en zich betrokken voelen bij hun eigen gemeente. Dus het is niet verstandig om mensen die "niet in hokjes denken" bij voorbaat te plaatsen in het hokje "ondefinieerbaar".

Dus ja, Chat.... ik zie het nut van deze discussie niet zo in. Het lijkt mij eerlijk gezegd een beetje vergezocht, omdat de meeste mensen in een persoonlijk contact al snel meedelen in welk kerktype ze 's zondags ter kerke gaan. Bovendien leidt een iets minder uitgekristalliseerd profiel sneller tot vragen, zodat het contact makkelijker tot stand komt......
(oeh... wat een wijsheden, die ik opgedaan heb toen ik nog vrijgezel was.....)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 14:43
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoewel ik het totaal niet eens ben met de PVV, vind ik de vergelijking met Hitler gewoon te ver gaan. Het maatschappelijk netwerk wat hij voordat hij aan de macht kwam aangelegd had was veel groter.

Klopt. Er is geen vergelijking te maken tussen de PVV en de politieke situatie in de jaren 30 in Duitsland. De ideeën zijn anders.

Overigens denk ik dat Hitler veel kansen gekregen heeft doordat hij gedeeltelijk gesteund werd door mensen uit andere partijen. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat Hindenburg bewondering had voor Hitler omdat hij als "sterke man" een uitweg kon vinden voor het besluiteloze Duitsland van toen.
We moeten dus ook niet de halve sympathieën vergeten die anderen voor Hitler hadden.

Gelukkig is deze nare periode allang voorbij.


Laatst aangepast door
ARJAN007
op woensdag 21 april 2010, 14:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 14:27
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
IMRE695 schreef:
Wel erg kort door de bocht: je eigen gelijk willen behalen ten koste van de boeren en van de natuur.

Plensbuien moeten we hebben!!!

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt, Imre. Het enige wat ik wil is dat de mensen die op dit moment met de aarde / de natuur aan het spelen zijn een goed lesje krijgen. En aangezien die mensen een ongelooflijk harde kop hebben, zijn er maar weinig mogelijkheden om hen die kop te laten buigen. Weet jij wat beters dan? Ze laten zich echt niet overtuigen op een voorlichtingsavondje hoor! De harde feiten zijn nl. het enige waar ze ontzag voor hebben.

Duurzame energie en energiebesparing hadden 10 jaar geleden al voltooid moeten zijn. Het is vooral de mentaliteit van "ach, het is zo erg nog niet" waardoor we nog steeds sukkelen met duurzame energie en energiebesparing.

Wat die bos- en heidebranden betreft: misschien gaat de politiek eens nadenken over het verband tussen het ongelimiteerd exploiteren van de aarde en de rampen die daarvan het gevolg zijn........ het zou winst zijn als de politiek dat verband ging zien. Het is heel erg nodig dat de politiek zich bekeert in dit opzicht.......


Laatst aangepast door
ARJAN007
op woensdag 21 april 2010, 14:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 16:50
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
IMRE695 schreef:
Helemaal mee eens! Zie je wel dat wij een coalitieregering kunnen vormen: de Imre en Arjan-coalitie! Lachende smiley

Nou nog een partijprogramma!

Coole smiley met zonnebril Clown smiley Knipoog smiley Lachende smiley Kwijlende smiley Verlegen lachende smiley Verraste, verbaasde smiley Slapende smiley Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley met blinkend witte tanden

Punt 11: behoud van kunst en cultuur
Punt 12: investeren in openbaar vervoer; treinen in de randstad
6x per uur per richting laten rijden
Punt 13: genieten van het feit dat degenen die niks om het milieu
geven een prachtig lesje van de natuur krijgen. Zodat ook de
klimaatzondaars beseffen dat het zondigen tegen het
klimaat niet zonder gevolgen blijft......

Knipoog smiley

(wat mij betreft mag de regen nog zeker 2 maanden wegblijven, zodat ook de klimaatsceptici eindelijk snappen dat ze de veranderingen in het klimaat niet kunnen negeren.......)


Laatst aangepast door
ARJAN007
op dinsdag 20 april 2010, 17:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 12:36
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
IMRE695 schreef:
Concertgebouworkest? Gewoon opheffen! Inclusief het gebouw! Duiveltje smiley

Dan gelijk alle betaalde voetbalclubs opheffen inclusief de stadions!
Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 10:16
BerichtOnderwerp: Score Cm bij Tros radar........
 
LEANNE226 schreef:
Ik weet het Arjan,ik heb ze gelezen,maar als die reviews net zo nep zijn als die profielen.............bovendien zullen,vermoed ik,alleen de succesvolle mensen een positieve review geven,is ook niet bepaald representatief.
Het is een raar wereldje,maar ja,dat ben ik ook Knipoog smiley

Sja...... weet je.... sommige reviews hebben uiteraard niet bijgedragen aan mijn conclusie, vooral niet als ze erg kort door de bocht gingen.
Maar als mensen reviews schrijven in de trant van: voor het afzeggen van het abonnement moet ik een fax naar het buitenland sturen / een weg zoeken in de krochten van de site, dan denk ik dat men dat niet verzint.
Héél opvallend is dat dergelijke reviews niet voorkomen bij hoger / hoog genoteerde sites.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 09:39
BerichtOnderwerp: Score Cm bij Tros radar........
 
LEANNE226 schreef:
Op sites als Lexa kun je geen contact hebben met andere vrouwen(ja,ik ken die sites Verlegen lachende smiley Knipoog smiley ),dat maakt voor mij CM aantrekkelijker en dat speelt vast ook mee in de reviews?

Was je van plan mij te laten happen? Hihi.... dat lukt je niet, Leanne!

Even serieus - waar het mij om gaat:
Hoe behandelen de sites de betalende abonnees? B.v. of je antwoord van de redactie krijgt in je eigen taal of dat je in het frans antwoord krijgt...... en zo zijn er méér dingen. Lees de reviews zelf maar, dan snap je meteen wat ik bedoel.
Dáár zit dus het verschil in tussen de hoger en lager genoteerde sites, nl. hoe de betalende abonnees worden behandeld door de sites.


Laatst aangepast door
ARJAN007
op dinsdag 20 april 2010, 09:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 09:17
BerichtOnderwerp: Score Cm bij Tros radar........
 
RELLOK036 schreef:
ik zie wel een 5,6 voor inactieve profielen......sja....

Sja... niet alles kan volmaakt zijn heh.....

Omdat consumentenkwesties nogal eens mijn belangstelling hebben, heb ik een aantal reviews gelezen van diverse contactsites en de reviews met elkaar vergeleken.
Zéér opvallend is het verschil tussen de contactsites die een hoge notering van Tros Radar kregen en de contactsites die een lage notering van Tros Radar kregen.
Na bestudering van de reviews ben ik tot de conclusie gekomen dat contactsites die hoger / hoog genoteerd staan, terecht een hoge notering c.q. waardering gekregen hebben.


Laatst aangepast door
ARJAN007
op dinsdag 20 april 2010, 09:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 23:10
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed,even prikkelen. Stelling met de PVV kun je een beter kabinet vormen dan met de PvdA.

Goed dat het een stelling is, en niet de werkelijkheid......
Ik denk dat een kabinet met de PVV binnen 4 jaar valt. Vanwege het feit dat de PVV nogal onvoorspelbaar zal reageren op politieke onderwerpen.

We moeten ook voorzichtig zijn met àl te rigoreus bezuinigen. Het moet niet zo zijn dat er maatschappelijke ongelukken gebeuren doordat er geen geld meer is..... Monumenten moeten gewoon gerestaureerd kunnen worden en je wilt toch wel dat ons land trots kan blijven op het Concertgebouw-orkest???

Misschien is het wel goed als de regering zich tijdelijk bemoeit met de bestuurslagen in de zorg. Het zou me niets verbazen als met goede reorganisaties een heleboel dure managers kunnen afvloeien. Maar daarvoor moet de regering wel tijdelijk de regie van zorginstellingen overnemen, anders gaat het nóóóit lukken om overbodige managers de laan uit te sturen......

Met vereenvoudiging van regelgeving en procedures kan men ook ambtenaren uitsparen. Maar we zitten nu eenmaal in een complexe samenleving, we kunnen niet meer terug naar de tijd waarin elke gemeente met enkele ambtenaren kon volstaan.

Het is dus èrg makkelijk om te roepen dat een regering van cda-vvd-pvv ons land goed kan leiden, men zal onherroepelijk op grenzen terechtkomen..... niet alles kan wat men wil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 11:50
BerichtOnderwerp: BENZINEPRIJS
 
VISSER278 schreef:
Ik heb gehoord dat de benzineprijs binnenkort kan oplopen tot €2,00
Wil je i.p.v. daarvan dat de benzineprijs naar beneden gaat? Lachende smiley

Dat is mogelijk!!!!!!!!!!

Dat is inderdaad nu al mogelijk, en hopelijk nog meer voor iedereen bereikbaar in de toekomst.
Vier mogelijkheden:

1) Het openbaar vervoer
2) De fiets
3) De elektrische auto - voor wie verslaafd is aan zijn auto Clown smiley
4) LPG (ik rijd zelf LPG als ik met de auto moet, scheelt een stuk in de kosten......)


Laatst aangepast door
ARJAN007
op zaterdag 17 april 2010, 11:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: donderdag 15 april 2010, 23:47
BerichtOnderwerp: Wat Mannen Je Niet Vertellen…
 
HARALD285 schreef:
Heb je ook zo'n mooi lijstje over: Wat Vrouwen Je Niet Vertellen… ???

Het is een mooi generaliserend lijstje, klopt alles ook bij jou?
Voor mijzelf vind ik namelijk dat niet alle punten voor mijzelf kloppen, "geheim" 2, 3, 5, 7 en 8 zijn niet op mij van toepassing.

Zo is dat..... "Wat Vrouwen Je Niet Vertellen" dat kan ook nog een lang lijstje worden, haha!

Eerlijk gezegd vind ik dat "rapport" wel erg sensationeel opgeschreven.
Om "geheim" 2 even onder de loep te nemen: het is heel normaal als een man zich even terugtrekt om zijn gedachten te ordenen. Naar voetbal gaan is een mogelijkheid om het e.e.a. te verwerken, maar ook zich terugtrekken in b.v. een hobbykamer. Dat is eigen aan mannen, en helemaal niet iets om er zo sensationeel over te doen...... Dat hele "rapport" leest erg vlot weg, naar mijn idee tè vlot om helemaal geloofwaardig over te komen. Het had wat minder sensationeel gekund.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 22:45
BerichtOnderwerp: liefde is
 
JEANFRITS816 schreef:
geen 2012 ihih

Liefde is.... het oog van de man!

(ff twee topics door elkaar halen, hihi)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 15:29
BerichtOnderwerp: Schrikbarende uitslag
 
DENNISS669 schreef:
Over twee dingen wil ik graag even wat kwijt.

Ik denk dat het goed is dat kerken leeglopen. Sommige zouden wat mij betreft mogen ophouden te bestaan. Een slechte boom brengt geen goede vruchten voort, en slechte kerk loopt niet vol met mensen.

Dit meen je toch niet, Denniss? Dat het goed is dat kerken leeglopen?

Kerken hebben de laatste 15 jaar geprobeerd om - ieder op hun manier - aantrekkelijk te zijn voor mensen die het zo zeker niet meer weten.
Dat is een hele opgave in deze tijd van individualisme en onverschillig- heid. Sommige plaatselijke gemeenten hebben een beetje succes in de strijd tegen de leegloop, andere juist niet. De leegloop van kerken maakt dat mensen zich machteloos voelen i.p.v. zich uitgedaagd voelen om een verstofte prediking nieuw leven in te blazen.
Eerlijk gezegd vind ik het anno 2010 echt niet kunnen om de kerken een trap na te geven door te zeggen dat het goed is dat ze leeglopen.....

In deze tijd zou men de veelgeplaagde kerkbesturen en predikanten beter een hart onder de riem steken en steunen waar men maar kan.
Dáár hebben we tenminste iets aan. Alle goede initiatieven om het Evangelie te verkondigen moeten worden gesteund, vind ik. Dáár hebben zowel kerkgangers als buitenkerkelijken iets aan.
Als het dan toch niet meer lukt om méér kerkgangers binnen te krijgen, dan vind ik dat men de overgebleven mensen moet bemoedigen. Een stelling als "het is goed dat kerken leeglopen" doet alleen maar intense pijn, het voelt aan als een keiharde schop in de maag.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 21:05
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.
 
WILLEMIJN232 schreef:
En ik denk dat het merendeel van de vrouwen het ook zelf leuk vind om er verzorgd en leuk uit te zien.......
Dus Jonathan, ik ben het met je eens!

Willemijn

Dát kan ik prima begrijpen, Willemijn!

Maar ja.... in een bepaalde apotheek (ik noem geen naam en zeker geen plaats!) heb ik een vrouw zien rondlopen met een décolleté van hier tot Tokyo. Dan vraag ik me af: komt die vrouw daar voor het werk of komt ze daar om aan iedereen "mee te delen" dat ze zichzelf een aantrekkelijke vrouw vindt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 20:59
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.
 
MARIJAN072 schreef:
Ik moet zeggen dat ik ook een spijkerbroek heb, die héél erg lekker zit. Helaas is die voor m'n werk minder geschikt, want anders......

want anders? wat kan er dan gebeuren?


Laatst aangepast door
ARJAN007
op dinsdag 13 april 2010, 21:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 13:44
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit is een klassiek voorbeeld van inlegkunde. Je probeert je stelling op de bijbel te leggen. Gruwelen hoeft niet...

Ik zie er eerlijk gezegd geen inlegkunde in. Als in Ezechiël 16 het niet-helpen van armen en behoeftigen (mede) als oorzaak van de verwoesting wordt gezien...... dan lijkt het me dat we dat in elk geval ook mee moeten nemen in onze beschouwingen.

We weten niet wat er zich precies in Sodom en Gomorra heeft afgespeeld. Ik heb zo'n idee dat er niet alleen een overmaat aan welvaart ten koste van armen en behoeftigen was maar dat er ook andere dingen structureel mis waren.

In Genesis 19 lezen we over machtsmisbruik door enige / een aantal inwoners van de stad.


Laatst aangepast door
ARJAN007
op dinsdag 13 april 2010, 13:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 12:27
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit is nu een voorbeeld van je eigen mening als de ware te beschouwen. Algemeen erkend, nee dus. In NL erkend, maar niet in de rest van de wereld. Sodom en Gomorra en welvaart, God is niet tegen welvaart, en het is een verzonnen argument. De Bijbel vertelt nadrukkelijk de oorzaak, nl. de zonde.

In Ezechiël 16: 49 en 50 wordt de zonde van Sodom nader uitgelegd:
In trots, overdaad en zorgeloze rust leefden veel mensen zonder de armen en mensen-die-hulp-nodig-hadden te ondersteunen.
Het woord "gruwelen" wordt niet nader uitgelegd, maar we kunnen dus (ook) denken aan hoogmoed en onverschilligheid t.a.v. de medemensen.
Dát wordt daar dus als oorzaak van de verwoesting gezien!

In Genesis 19 lezen we dat álle mannen van Sodom zich verzamelden bij het huis van Lot. Het lijkt mij dat er van deze mannen er ook veel mannen waren die beslist niet homofiel waren.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 11:40
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
Algemeen erkend is dat homofilie vaak zijn oorzaak vindt in geaardheid, en soms te wijten is aan andere oorzaken.

Overigens werden Sodom en Gomorra niet verwoest door homosexualiteit, maar doordat de mensen geen weerstand meer hadden door een overmaat aan welvaart. Ze waren gewoon niet meer bestand tegen het harde leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 00:57
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
SOLAFIDE630 schreef:
Niet iedereen is een Counsellor en een Coach....dat jij dat bent ....prima...maar ik ben dat niet en hoef dat ook niet te zijn......en hoe ik soms dingen onder woorden breng dat is mijn zaak....jouw normen zijn de mijne niet.......

Dat jouw zaken jouw zaken zijn en niet de onze, lijkt me logisch.
Maar het stoort me wel dat Mariska te vaak een "beoordeling" van je krijgt. Ik vraag me af of de boodschap die je wilt brengen, gebaat is met
die zogenaamd extra informatie.... Wat heb je eraan om een ander in te wrijven dat hij/zij - volgens jou - onwetend is? Wat heb je eraan om je bijdragen te voorzien van een aantal niet ter zake doende "beoordelingen"?
Ik kan me voorstellen dat mensen af en toe uit hun slof schieten, maar ik constateer dat er nu te vaak dingen gezegd worden die niet prettig zijn om te lezen. Op deze manier leidt het de aandacht alleen maar af van de inhoud........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 12 april 2010, 23:32
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
SOLAFIDE630 schreef:
En ik heb een ontzettende hekel aan mensen, die niet weten waar ze het over hebben, maar toch de visie en wetenschap van mensen voorrang geven op de bijbel en dus met een gerust hart aan de bijbel laten peuteren door mensen en daar hun goedkeuring aan verlenen. Daar heb ik een GLOEIENDE hekel aan.

Welterusten...... Boze smiley

Ehm.... ik heb ook een aantal jaren aan de universiteit gestudeerd, solafide..... en juist daardoor weet ik dat sommige zaken wel even ietsje genuanceerder liggen. Het hebreeuwse taaleigen bijvoorbeeld moet op de hebreeuwse manier vertaald worden, en niet met onze rechttoe-rechtaan latijnse manier van vertalen! Enne.... Jezus sprak geen Grieks maar Aramees, en Aramees is een variant op het Hebreeuws.....
Bovendien weten de geleerden buitengewoon goed dat een discussie en het elkaar bevragen vaak tot nieuwe, betere interpretatie
van de bijbelteksten leiden. Juist het doodslaan van de discussie door de houding van: "ik weet iets wat jij niet weet" past universitair geschoolden helemaal niet! Een universitair geschoolde weet dat hij/zij ook niet alles weet en daarom er goed aan doet om ook te luisteren naar wat anderen naar voren brengen!

Ook niet-geschoolde mensen kunnen zinnige bijdragen leveren op het gebied van geloof en geloofsbeleving. Daarom zijn ook bijdragen van Mariska waardevol. Daarom hoop ik dat het nu eens afgelopen is met de irritatie en de kritiek die naar mijn beleving te vaak kort door de bocht gaat.


Laatst aangepast door
ARJAN007
op maandag 12 april 2010, 23:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 12 april 2010, 17:29
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
Wetenschappers willen uiteraard "alles" ontdekken en weten. Het geheim van het leven zullen ze nooit ten volle kunnen kennen, nu niet, en ook in de toekomst niet. Het zal hen gewoon niet lukken, denk ik, wat ze ook proberen.

Ik vind wel dat medische wetenschap zich voornamelijk moet richten op het bestrijden van ziektes. De mensheid heeft het erg nodig dat ziektes overwonnen worden, of in elk geval beheersbaar gemaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 12 april 2010, 15:46
BerichtOnderwerp: De gemeenste trucs die vrouwen mannen aandoen
 
BERGJE935 schreef:
Pieter wat een bespottelijke reactie , je suggereert hier iets wat niet wordt gezegd ,wie moet zich nou schamen! belachelijk gewoon

Hmmm..... momenteel kan Pieter niet lezen wat je schrijft....
niet iedereen heeft hier permanent een abonnement lopen.......

Overigens heeft deze discussie ca. een maand stilgelegen.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 12 april 2010, 14:34
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.
 
ARIENNEZ498 schreef:
de wérkelijke print-plaat van een mens is volgens mij het werk, de werken van de Geest: zachtmoedigheid, vriendelijkheid, vergevingsgezindheid, enz...en om die te ontdekken....heb ik beslist geen foto nodig.

Dan is het toch wel heel wonderlijk dat velen óók naar de foto's kijken (indien die zijn toegevoegd) Blijkbaar volstaat het kijken naar de print-plaat van het innerlijk toch meestal niet........

Overigens zijn karaktereigenschappen als zachtmoedigheid, vriendelijkheid, vergevingsgezindheid, etc. niet voldoende om in dit leven te doen wat gedaan moet worden.
Wie een huis gaat bouwen, kan het zich gewoonweg niet veroorloven om ál te veel rekening met de buren te houden. Geluidsoverlast hoort nu eenmaal bij het bouwen van een huis. De karaktereigenschappen als zachtmoedigheid etc. hebben de neiging om een mens erg soft te maken, veel te soft zelfs, en dan zit men soft naar elkaar te kijken en gebeurt er niets, maar dan ook helemaal niets...... Zachtmoedigheid: prima, maar wel tot op zekere hoogte.


Laatst aangepast door
ARJAN007
op maandag 12 april 2010, 15:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ARJAN007
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 13 Volgende
Pagina 4 van 13