ChristianMatch
 


Forum

Wat zou jij doen als Jezus volgende week terug komt?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 21:11
 

1 Petrus 1: 3 Geprezen zij de God en Vader van onze Heer Jezus Christus: in zijn grote barmhartigheid heeft hij ons opnieuw geboren doen worden door de opstanding van Jezus Christus uit de dood, waardoor wij leven in hoop. 4-5 Er wacht u, die door Gods kracht wordt beschermd omdat u gelooft, in de hemel een onvergankelijke, ongerepte erfenis die nooit verwelkt. U ziet de redding tegemoet, die aan het einde van de tijd zeker geopenbaard zal worden. 5 [4–5] 6 Verheug u hierover, ook al moet u nu tot uw verdriet nog een korte tijd allerlei beproevingen verduren. 7 Zo kan de echtheid blijken van uw geloof – zoveel kostbaarder dan vergankelijk goud, dat toch ook in het vuur wordt getoetst – en zo verwerft u lof, eer en roem wanneer Jezus Christus zich zal openbaren. 8 U hebt hem lief zonder hem ooit gezien te hebben; en zonder hem nu te zien gelooft u in hem en ervaart u een onuitsprekelijke, hemelse vreugde, 9 omdat u het einddoel van uw geloof bereikt: uw redding. 10 Wat die redding inhoudt, trachtten de profeten te achterhalen toen ze profeteerden over de genade die u ten deel zou vallen. 11 Zij probeerden vast te stellen op welke tijd en op welke omstandigheden Christus’ Geest, die in hen werkzaam was, doelde toen deze hun zei dat Christus zou lijden en daarna in Gods luister zou delen. 12 Er werd hun geopenbaard dat deze boodschap niet voor henzelf bestemd was maar voor u, en nu is deze boodschap u verkondigd door hen die u het evangelie hebben gebracht, gedreven door de heilige Geest die vanuit de hemel werd gezonden. Het zijn geheimen waarin zelfs engelen graag zouden doordringen.
13 Laat uw geest daarom voortdurend paraat zijn, wees waakzaam en vestig al uw hoop op de genade die u ontvangen zult wanneer Jezus Christus zich openbaart. 14 Wees als gehoorzame kinderen en geef niet opnieuw toe aan de begeerten waardoor u vroeger, toen u nog onwetend was, werd beheerst, 15 maar leid een leven dat in alle opzichten heilig is, zoals hij die u geroepen heeft heilig is. 16 Er staat immers geschreven: ‘Wees heilig, want ik ben heilig.’ 17 En aangezien u hem die iedereen beoordeelt naar zijn daden, zonder aanzien des persoons, Vader noemt, moet u tijdens uw leven als vreemdeling ook ontzag voor hem hebben. 18 U weet immers dat u niet met zoiets vergankelijks als zilver of goud bent vrijgekocht uit het zinloze leven dat u van uw voorouders had geërfd, 19 maar met kostbaar bloed, van een lam zonder smet of gebrek, van Christus. 20 Al voor de grondvesting van de wereld is hij door God uitgekozen, en nu is hij, aan het einde van de tijd, verschenen omwille van u. 21 Door hem gelooft u in God, die hem uit de dood heeft opgewekt en hem laat delen in zijn luister, zodat uw geloof tevens hoop is op God.
22 Nu u gehoorzaam bent aan de waarheid, is uw hart gelouterd en kunt u oprecht van uw broeders en zusters houden; heb elkaar dan ook onvoorwaardelijk lief, met een zuiver hart, 23 als mensen die opnieuw zijn geboren, niet uit vergankelijk maar uit onvergankelijk zaad, door Gods levende en altijd blijvende woord. 24 ‘De mens is als gras en zijn schoonheid als een bloem in het veld: het gras verdort en de bloem valt af, 25 maar het woord van de Heer blijft eeuwig bestaan.’ Dit woord is het evangelie dat u verkondigd is.


Wij mogen weten dat Jezus wederkomt. Ik geloof dat die tijd wel eens heel dichtbij is. Alle tekenen die Jezus zelf voorzegt heeft, zijn in vervulling gekomen, of staan op het punt te kunnen gebeuren. De wereld is er klaar voor....in barensnood staat er dan in de Bijbel. De wereld heeft pijn, kraakt in haar voegen, is de uitputting nabij. Er zijn vele oorlogen in tientallen landen, er zijn geruchten van oorlogen, volken staan tegen elkaar op, landen dreigen elkaar met wapens tegemoet te treden. Duizenden worden vervolgd om het evangelie....let op mensen, dit is alle tijden nog nooit zo erg geweest als nu. Wij merken er hier in het westen niet veel van. Daarentegen is in ons deel van de wereld ook het afval nog nooit zo groot geweest. Het lijkt wel, en ik geloof dat ook, dat God's Geest juist in die landen sterker aan het werk is dan hier. De strijd die zich daar afspeelt tegen diegenen die geloven is voor God een reden om veel meer van Zijn liefde en kracht daar te manifesteren.
Wij in onze welvaart, wegwerp, liefdeloze maatschappij doen alleen maar voorkomen dat wij God niet nodig hebben, nee wij spelen zelf voor God. Spelen met DNA, trachten zelf leven te scheppen, verklaren alles maar met de oerknal en evolutie.

Maar de tijd gaat verder, Israël komt steeds meer alleen te staan. Nu velt de VS nog constant haar veto, over iedere resolutie in de VN, die door de omringende landen wordt ingebracht. Maar de VS zullen Israël ook een keer laten vallen. Obama sprak onlangs de woorden....'er komt een dag dat de mensen aan vrede zullen denken, en dat dan direct met hem associëren......Maar WIE is nu de vredesvorst??? WIE zal regeren??
Achter de schermen van wat wij van de wereld zien, bouwt de satan aan een wereld waar hij alles en iedereen van God wil weg brengen. Wereldleiders vergaderen, stemmen zaken af in geheimzinnige Bilderberg vergaderingen. De meest rare uitspraken worden daar gedaan.

Maar ...... aan de andere kant bouwt God aan Zijn plan, bouwt Hij aan Zijn Koninkrijk. Ook jij en ik mogen daar nu al deel van uitmaken. God zal niet altijd blijven toezien dat zijn kinderen worden vervolgd, gedood omwille van hun geloof in Zijn zoon.

Maar stel....dat Jezus volgende week terugkomt??
Wie van de mensen om jou heen, misschien jijzelf ook, kent God niet echt als de verlosser??

Zonder Zijn genade, vergeving is het Koninkrijk wat komt, NIET voor hen. Hoe triest is dat niet? Misschien je partner, je ouders, je zus of broer, je beste vrienden, gaan niet heen naar dat Koninkrijk, maar zullen verloren gaan.
Wat zou jij doen, als die wederkomst van Jezus nu eens volgende week is?? Nog 1 week om hen te vertellen van die liefde die je kan en mag ontvangen.

Openbaring 5 :9 .... en de 4 wezens en oudsten die voor Gods troon staan zetten een nieuw lied in:
‘Jezus verdient het om de boekrol te ontvangen en zijn zegels te verbreken. Want u bent geslacht en met uw bloed hebt u voor God mensen gekocht uit alle landen en volken, van elke stam en taal. Jezus heeft voor onze God uit hen een koninkrijk gevormd en hen tot priesters gemaakt. Zij zullen als koningen heersen op aarde.’
11 Daarna hoorde ik het geluid van een groot aantal engelen rondom de troon, de wezens en de oudsten; het waren er oneindig veel, tienduizend maal tienduizenden, duizend maal duizenden. 12 Met luide stem riepen ze: ‘Het lam dat geslacht is, komt alle macht, rijkdom en wijsheid toe, en alle kracht, eer, lof en dank.’ 13 Elk schepsel in de hemel, op aarde, onder de aarde en in de zee, alles en iedereen hoorde ik zeggen: ‘Aan hem die op de troon zit en aan het lam komen de dank, de eer, de lof en de macht toe, tot in eeuwigheid.’



God zij geprezen !! Maranatha ...kom spoedig Heer Jezus. Maak uw Koninkrijk het mooiste wat er ooit geweest is en zal komen tot in alle eeuwigheid !! U bent Heer, U komt de lof en macht toe....ja tot in eeuwigheid.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 21:23
 
JONATHAN890 schreef:
[i]
[/b]

Kijk, en dit soort bijdrages ga ik missen als jij weg bent Jonathan Knipoog smiley

Wat ik zou doen als ik wist dat Jezus volgende week terugkwam? Ik zou denk ik alle beschikbare tijd besteden aan voorbede: het krachtigste evangelisatiemiddel dat bestaat. God is tenslotte Degene die het geloof schenkt.


GrZ!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op zaterdag 13 november 2010, 21:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 21:31
 
Zou ik werkelijk iets anders doen dan nu? Eerlijk gezegd denk ik het niet! Ik leef mijn leven als mens onder de mensen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 14 november 2010, 09:07
 
HENK710 schreef:
Zou ik werkelijk iets anders doen dan nu? Eerlijk gezegd denk ik het niet! Ik leef mijn leven als mens onder de mensen...

idd. Henk... ben het helemaal met je eens !! Knipoog smiley

Ik zou het denk ik niet anders doen...
Mens onder de mensen... ja dat zou ik wel willen, maar tot nu toe veel tegenslag daarbij ervaren.
Maar goed, heb een voordeel dat ik toch ook wel goed alleen kan zijn... kan daar echt wel van genieten !! ...dan leer ik weer wat, bijv. uit een boek en dat kan ik dan weer mooi meenemen in mijn dagelijks leven.
Ik zou die momenten, lekker relaxed een mooi boek lezen bijv., ook niet willen missen... !

Ik vind het wel eens jammer dat zoveel mensen op zichzelf zijn... zo weinig oog hebben voor wat er buiten hun deuren/ gezin gebeurt.
Zelfs de kerk kan daar nog wat van leren vind ik... dat het niet alleen binnen die muren plaats vindt maar juist ook daarbuiten.
Soms denk ik wel eens ik heb idealen maar zo jammer dat ik daar dan zo weinig van in praktijk zie.

Ik hoop dat ik ooit nog eens zo gezond word van mezelf dat ik lekker zonder zorgen met anderen kan praten over het geloof... iets wat ik nu soms wel heel erg mis...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 14 november 2010, 09:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: zondag 14 november 2010, 16:01
 
vandaag nog een boom planten???? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: zondag 14 november 2010, 17:23
 
ANGELIQUE327 schreef:
vandaag nog een boom planten???? Clown smiley

Je kent de klassiekers Angelique. 'k meen van Luther?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: zondag 14 november 2010, 18:27
 
AANGENAAM334 schreef:
Je kent de klassiekers Angelique. 'k meen van Luther?
Inderdaad Aangenaam!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 17:52
 
gezellig met Hem een bak koffie drinken en veel spreken over de Vader van Jezus en mij....God!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 00:38
 
Mn koffer zou al klaar staan en heb al op de dag een kaartje gekocht voor de datum en alleen al de gedachte dat ik mee mag doet me overlopen van vreugde.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NOUMOE974





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 09:01
 
Wat ben ik dankbaar dat ik nog niet weet wanneer die dag is?
Natuurlijk zie ik er naar uit op momenten, maar er zijn ook andere dagen dat ik schrik van Zijn komst.
Om Hem de heilige, rechtvaardige Heere te ontmoeten.
Want als die grote doorluchtige dag aanstaande is, wie zal dan voor Zijn aangezicht kunnen bestaan?

Gelukkig dat ik het niet weet, dat mag me klein en ootmoedig houden.
Wel met verwachting, want onze hulp en verwachrting is van de Heere der heirscharen.

Groet
NM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 13:15
 
MARTIN695 schreef:
Mn koffer zou al klaar staan en heb al op de dag een kaartje gekocht voor de datum en alleen al de gedachte dat ik mee mag doet me overlopen van vreugde.
Sjalom.
Martin

doe je al nu niet met em mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 13:30
 
Ik hoop dan net zoals de "wijze maagden" te zijn: gereed te zijn en niet weg om olie voor mijn lamp te komen.

Op weg, de Bruidegom tegemoet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 22:42
 
PIEKIE042 schreef:
doe je al nu niet met em mee?

Ja zeker wel want zonder HEM kan ik niets en wat ik bedoelde is het treinkaartje dat wanneer HIJ komt dat ik zo in kan stappen
Sjalom
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 08:55
 
okweeeyyy....
hahah een treinkaartje zonder te gaan stempelen misschien een idee Clown smiley
dan heb je het kaartje al binnen..hahaha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 10:24
 
PIEKIE042 schreef:
okweeeyyy....
hahah een treinkaartje zonder te gaan stempelen misschien een idee Clown smiley
dan heb je het kaartje al binnen..hahaha
Dat stempel heb je m.i. al........je doop?????


Laatst aangepast door
AANGENAAM334
op woensdag 17 november 2010, 10:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 11:52
 
AANGENAAM334 schreef:
Dat stempel heb je m.i. al........je doop?????

geen idee..
mijn doop jaren geleden, toen ik 18 was.
ik heb toen in het overdekt zwembad openbaar laten zien dat ik voor God gekozen had..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 11:53
 
PIEKIE042 schreef:
okweeeyyy....
hahah een treinkaartje zonder te gaan stempelen misschien een idee Clown smiley
dan heb je het kaartje al binnen..hahaha

ik was niet helemaal wakker....Martin had AL een kaartje gekocht.. Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 12:12
 
PIEKIE042 schreef:
geen idee..
mijn doop jaren geleden, toen ik 18 was.
ik heb toen in het overdekt zwembad openbaar laten zien dat ik voor God gekozen had..

Het is ook een teken en zegel dat God drieenig zich aan jou verbonden heeft. Dat bedoel ik met het stempel.


Laatst aangepast door
AANGENAAM334
op woensdag 17 november 2010, 12:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 22:13
 
PIEKIE042 schreef:
ik was niet helemaal wakker....Martin had AL een kaartje gekocht.. Gefrustreerde smiley

Ja natuurlijk wat dacht je wat want dit is toch het mooiste wat er is .
Vanmorgen was ik in het ziekenhuis en kreeg te horen dat het toch fout zat en dat ze moeite hebben met opereren maar ik niet want ik zei tegen de dokter ook mn koffer is gepakt en als HIJ komt dan ga ik met hem mee alleen begreep de dokter het in eerste instantie maar na uitleg wel.
Sjalom.
Marti
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 17:18
 
Er vol enthousiasme naar uitzien! Lachende smiley

Maar toch geloof ik niet dat ik iets anders zou gaan doen...




Alhoewel, men CM-abo zal ik dan ws. wel opzeggen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 19:55
 
MARTIN695 schreef:
Ja natuurlijk wat dacht je wat want dit is toch het mooiste wat er is .
Vanmorgen was ik in het ziekenhuis en kreeg te horen dat het toch fout zat en dat ze moeite hebben met opereren maar ik niet want ik zei tegen de dokter ook mn koffer is gepakt en als HIJ komt dan ga ik met hem mee alleen begreep de dokter het in eerste instantie maar na uitleg wel.
Sjalom.
Marti

Oei, Martin, da's geen mooie boodschap. Maar wel gaaf dat je er zo naar "kijken" kunt en nog mooier dat je op deze manier hebt kunnen getuigen van je geloof!

Sterkte met alles!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 22:16
 
JOSINA022 schreef:
Oei, Martin, da's geen mooie boodschap. Maar wel gaaf dat je er zo naar "kijken" kunt en nog mooier dat je op deze manier hebt kunnen getuigen van je geloof!

Sterkte met alles!


Dank je wel hiervoor ja ik heb er al een paar keer voorgestaan en nu weer maar GOD beschermt ik voel het ook zo en als HIJ zegt het is nu tijd dan pak ik mn koffer en ga .
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE338





Berichten: 547

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 15:03
 
MARTIN695 schreef:
Dank je wel hiervoor ja ik heb er al een paar keer voorgestaan en nu weer maar GOD beschermt ik voel het ook zo en als HIJ zegt het is nu tijd dan pak ik mn koffer en ga .
Sjalom.
Martin

dat is een prachtige belijdenis martin........
veel sterkte en....Gods zegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 19:39
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op maandag 30 mei 2011, 23:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1