ChristianMatch
 


Forum

VIP behandelingen en VIP ingangen
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 10:29
 
Soms vraag ik mij wel eens af....waar is dat nou weer goed voor?
Nu zullen jullie wel denken waar heeft Jonathan het nu weer over. Maar deze keer eens iets anders. De VIP ingang en VIP behandeling.


VIP behandeling/ingang 1
Al vanaf jongst af aan worden wij opgevoed dat ouderen voorrang hebben, voorkeursbehandelingen verdienen. '' ga eens even staan, die mevrouw moet zitten '' Wie zegt nou eigenlijk dat ze wil zitten?? Dat kan ze toch zelf vragen als ze dat wil. Nu wordt ze in die zitpositie gedwongen, terwijl ze al lang genoeg achter die geraniums heeft gezeten.
Gelukkig draaien ze nu op TV eens een programma dat die oudjes eens mondiger worden, ons jongeren zelfs terug moeten pakken.
Dus als die oudjes maar voorkeur geven is er niet meer bij, ze vragen het maar.

VIP behandeling/ingang 2
Ken je dat ook? Van die dikbuiken, die het zelfs nog erger maken. In het openbaar vervoer staat iedereen al voor ze op...kom op, geef dat kind de ruimte om in te dalen ¿? Nee, dan moet je meemaken, zelfs in de rij voor de kassa krijgen ze voorrang, kunnen ze nog sneller naar huis en gaan hangen......kom op meid, 12 kg bijkomen bij een zwangerschap is meer dan genoeg.

VIP behandeling/ingang 3
Als dat kind er dan is, dan gaan ze gewoon verder met die VIP behandelingen ontvangen. Iedereen moet wijken voor die kleine puk. Familie ...zelfs oma's moeten er aan geloven. PUK heeft voorrang boven alles. Nee hoor oma wint het niet...we komen pas op visite als PUK klaar met slapen is, en we gaan weer weg voordat PUK maar slaap krijgt. Huilt PUK dan krijgt het alles zodat PUK het maar weer naar zijn zin krijgt.
Dat houdt PUK trouwens vol totdat PUK zeker 13 jaar is. Janken als het iets wil, totdat het weer zijn/haar zin krijgt.

VIP ingang 4
Bij concerten, voetbalwedstrijden, de ski-lift, bij de RAI en AHOY, Efteling overal heb je VIP ingangen. Ben je belangrijker dan de rest van het gepeupel, dan mag je die rijen gewoon passeren. Zelfs de rode loper wordt uitgerold om JOU !!!!! binnen te halen.
Ja in het klootjesvolk rijtje voel je je eigenwaarde behoorlijk afnemen. Stond je al niet hoog op de genodigden lijst, dan weet je het nu zeker, die daar net langs jou lopen en de VIP ingang nemen, zijn vele malen belangrijker. Kijk van Bea kan ik het nog wel hebben, dat ze buiten het gewone volk wordt gehouden, op Koninginnedag is meer dan genoeg.

VIP ingang 5
Sprak laatst met wat christenen. Naar het schijnt heeft de hemel zelfs een VIP-ingang. Dus niet dat wachten in die ellenlange rij, geen bordje ''van hieraf is het nog 3 uur wachten''.
Het schijnt dus echt zo te zijn, zelfs als je het aardse afgelegd heb, alles zou dan anders moeten worden, maar nee, zelfs daar is een VIP ingang.
Er zijn dus gewoon kerken die zichzelf beter vinden dan andere, zelfs het de toehoorders daar voorhouden.
Als je niet in tongen bid, kom je in de wachtrij, ben je geen Jehova, dan kom je in de wachtrij. De RK verkocht zelfs aflaten, zodat je alsnog kon switchen naar de VIP ingang. En het lijkt ook wel dat elke kerk die traditioneler is dan de andere kerk een VIP ingang heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOES550





Berichten: 347

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 12:05
 
het is maar hoe je het leven bekijkt.
Ook ik ben opgevoed met het traditionele respekt voor ouderen, zestiger jaren hè. Mijn moeder heeft, zelfs nu ze 81 is, de neiging om op te staan voor "ouderen".
Maar om nu onderscheid te maken tussen gelovigen....
Misschien heeft ook dit met opvoeding te maken. Ik ben opgevoed zonder geloof. Geloof in jezelf. Wat ze in de kerk doen is allemaal poppenkast zei mn vader altijd. Maar ieder mag denken wat hij wil. Wel respekt voor een ander zn mening. Niemand is beter dan iemand anders. We zijn allemaal gelijken. We zijn allemaal een kind van God. Wel heb ik heel veel moeite met de islam. Maar al die regeltjes hebben de mensen er toch zelf bij bedacht? Ik weet nog niet erg veel over religie. Maar dat er verschillende ingangen zijn bij de Heer......ik weet zeker dat als je bij de Heer mag komen er maar 1 ingang is. Een hele grote, met heel veel warmte en liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 12:37
 
JONATHAN890 schreef:
Soms vraag ik mij wel eens af....waar is dat nou weer goed voor?
Nu zullen jullie wel denken waar heeft Jonathan het nu weer over. Maar deze keer eens iets anders. De VIP ingang en VIP behandeling.


VIP behandeling/ingang 1
Al vanaf jongst af aan worden wij opgevoed dat ouderen voorrang hebben, voorkeursbehandelingen verdienen. '' ga eens even staan, die mevrouw moet zitten '' Wie zegt nou eigenlijk dat ze wil zitten?? Dat kan ze toch zelf vragen als ze dat wil. Nu wordt ze in die zitpositie gedwongen, terwijl ze al lang genoeg achter die geraniums heeft gezeten.
Gelukkig draaien ze nu op TV eens een programma dat die oudjes eens mondiger worden, ons jongeren zelfs terug moeten pakken.
Dus als die oudjes maar voorkeur geven is er niet meer bij, ze vragen het maar.

VIP behandeling/ingang 2
Ken je dat ook? Van die dikbuiken, die het zelfs nog erger maken. In het openbaar vervoer staat iedereen al voor ze op...kom op, geef dat kind de ruimte om in te dalen ¿? Nee, dan moet je meemaken, zelfs in de rij voor de kassa krijgen ze voorrang, kunnen ze nog sneller naar huis en gaan hangen......kom op meid, 12 kg bijkomen bij een zwangerschap is meer dan genoeg.

VIP behandeling/ingang 3
Als dat kind er dan is, dan gaan ze gewoon verder met die VIP behandelingen ontvangen. Iedereen moet wijken voor die kleine puk. Familie ...zelfs oma's moeten er aan geloven. PUK heeft voorrang boven alles. Nee hoor oma wint het niet...we komen pas op visite als PUK klaar met slapen is, en we gaan weer weg voordat PUK maar slaap krijgt. Huilt PUK dan krijgt het alles zodat PUK het maar weer naar zijn zin krijgt.
Dat houdt PUK trouwens vol totdat PUK zeker 13 jaar is. Janken als het iets wil, totdat het weer zijn/haar zin krijgt.

VIP ingang 4
Bij concerten, voetbalwedstrijden, de ski-lift, bij de RAI en AHOY, Efteling overal heb je VIP ingangen. Ben je belangrijker dan de rest van het gepeupel, dan mag je die rijen gewoon passeren. Zelfs de rode loper wordt uitgerold om JOU !!!!! binnen te halen.
Ja in het klootjesvolk rijtje voel je je eigenwaarde behoorlijk afnemen. Stond je al niet hoog op de genodigden lijst, dan weet je het nu zeker, die daar net langs jou lopen en de VIP ingang nemen, zijn vele malen belangrijker. Kijk van Bea kan ik het nog wel hebben, dat ze buiten het gewone volk wordt gehouden, op Koninginnedag is meer dan genoeg.

VIP ingang 5
Sprak laatst met wat christenen. Naar het schijnt heeft de hemel zelfs een VIP-ingang. Dus niet dat wachten in die ellenlange rij, geen bordje ''van hieraf is het nog 3 uur wachten''.
Het schijnt dus echt zo te zijn, zelfs als je het aardse afgelegd heb, alles zou dan anders moeten worden, maar nee, zelfs daar is een VIP ingang.
Er zijn dus gewoon kerken die zichzelf beter vinden dan andere, zelfs het de toehoorders daar voorhouden.
Als je niet in tongen bid, kom je in de wachtrij, ben je geen Jehova, dan kom je in de wachtrij. De RK verkocht zelfs aflaten, zodat je alsnog kon switchen naar de VIP ingang. En het lijkt ook wel dat elke kerk die traditioneler is dan de andere kerk een VIP ingang heeft.

Natuurlijk hebben pinkstermensen een streepje voor. Is toch logisch....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 12:49
 
CHATULIEM619 schreef:
Natuurlijk hebben pinkstermensen een streepje voor. Is toch logisch....

gelukkig staan hier de tuindeuren open, anders stonk het hier be-hoor-lijk Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 12:57
 
CHATULIEM619 schreef:
Natuurlijk hebben pinkstermensen een streepje voor. Is toch logisch....

kon wel eens tegenvallen.... vele eersten zullen de laatste zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 14:25
 
haha leuk bedacht...viproom in de hemel...


maar...gelukkig niet waar....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 14:55
 
PIEKIE042 schreef:
haha leuk bedacht...viproom in de hemel...


maar...gelukkig niet waar....

Oh nee? Verraste, verbaasde smiley

Volgens mij is gewoon iédereen die door die hemelpoort gaat een heuse V.I.P. hoor! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 15:47
 
JONATHAN890 schreef:
Soms vraag ik mij wel eens af....waar is dat nou weer goed voor?
Nu zullen jullie wel denken waar heeft Jonathan het nu weer over. Maar deze keer eens iets anders. De VIP ingang en VIP behandeling.


VIP behandeling/ingang 1
Al vanaf jongst af aan worden wij opgevoed dat ouderen voorrang hebben, voorkeursbehandelingen verdienen. '' ga eens even staan, die mevrouw moet zitten '' Wie zegt nou eigenlijk dat ze wil zitten?? Dat kan ze toch zelf vragen als ze dat wil. Nu wordt ze in die zitpositie gedwongen, terwijl ze al lang genoeg achter die geraniums heeft gezeten.
Gelukkig draaien ze nu op TV eens een programma dat die oudjes eens mondiger worden, ons jongeren zelfs terug moeten pakken.
Dus als die oudjes maar voorkeur geven is er niet meer bij, ze vragen het maar.

VIP behandeling/ingang 2
Ken je dat ook? Van die dikbuiken, die het zelfs nog erger maken. In het openbaar vervoer staat iedereen al voor ze op...kom op, geef dat kind de ruimte om in te dalen ¿? Nee, dan moet je meemaken, zelfs in de rij voor de kassa krijgen ze voorrang, kunnen ze nog sneller naar huis en gaan hangen......kom op meid, 12 kg bijkomen bij een zwangerschap is meer dan genoeg.

VIP behandeling/ingang 3
Als dat kind er dan is, dan gaan ze gewoon verder met die VIP behandelingen ontvangen. Iedereen moet wijken voor die kleine puk. Familie ...zelfs oma's moeten er aan geloven. PUK heeft voorrang boven alles. Nee hoor oma wint het niet...we komen pas op visite als PUK klaar met slapen is, en we gaan weer weg voordat PUK maar slaap krijgt. Huilt PUK dan krijgt het alles zodat PUK het maar weer naar zijn zin krijgt.
Dat houdt PUK trouwens vol totdat PUK zeker 13 jaar is. Janken als het iets wil, totdat het weer zijn/haar zin krijgt.

VIP ingang 4
Bij concerten, voetbalwedstrijden, de ski-lift, bij de RAI en AHOY, Efteling overal heb je VIP ingangen. Ben je belangrijker dan de rest van het gepeupel, dan mag je die rijen gewoon passeren. Zelfs de rode loper wordt uitgerold om JOU !!!!! binnen te halen.
Ja in het klootjesvolk rijtje voel je je eigenwaarde behoorlijk afnemen. Stond je al niet hoog op de genodigden lijst, dan weet je het nu zeker, die daar net langs jou lopen en de VIP ingang nemen, zijn vele malen belangrijker. Kijk van Bea kan ik het nog wel hebben, dat ze buiten het gewone volk wordt gehouden, op Koninginnedag is meer dan genoeg.

VIP ingang 5
Sprak laatst met wat christenen. Naar het schijnt heeft de hemel zelfs een VIP-ingang. Dus niet dat wachten in die ellenlange rij, geen bordje ''van hieraf is het nog 3 uur wachten''.
Het schijnt dus echt zo te zijn, zelfs als je het aardse afgelegd heb, alles zou dan anders moeten worden, maar nee, zelfs daar is een VIP ingang.
Er zijn dus gewoon kerken die zichzelf beter vinden dan andere, zelfs het de toehoorders daar voorhouden.
Als je niet in tongen bid, kom je in de wachtrij, ben je geen Jehova, dan kom je in de wachtrij. De RK verkocht zelfs aflaten, zodat je alsnog kon switchen naar de VIP ingang. En het lijkt ook wel dat elke kerk die traditioneler is dan de andere kerk een VIP ingang heeft.

Leuke bijdrage Jonathan... Lachende smiley
En idd. het is maar de vraag of alle ouderen willen zitten...

Weet je wat ik wel grappig vind ? die extra koopavonden bij V&D waarin je voor je de V&D ingaat zomaar op de rode loper mag.
Ik heb altijd gezegd "hoe mensen tegen mij aankijken moeten zij weten, ik vind het pas van echte waarde wie ik ben voor God."
En mocht er een VIP behandeling zijn in de hemel (of misschien bedoel je de nieuwe aarde) dan is dat nog altijd aan God zelf denk ik... en ik geloof dat dat nog goed is ook !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 17:51
 
Het is allang bekend dat ik bij de "ware "kerk hoor

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 21:25
 
overigens wel de grootste blunder die ze begaan hebben. beetje hooghartig was het wel om jezelf 'de enige ware kerk' te noemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 22:34
 
CARIN303 schreef:
Het is allang bekend dat ik bij de "ware "kerk hoor


Hm, Vrijgemaakt zeker Knipoog smiley Gelukkig zijn de vrijgemaakten tegenwoordig ook vrijgemaakt van wat rare vermeende voorrechten.

Thomas, niet vrijgemaakt, wel vrij gemaakt.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 30 oktober 2010, 22:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 00:29
 
[quote=CARIN303]Het is allang bekend dat ik bij de "ware "kerk hoor


Ach bij mij zitten ze niet zo vast

ook niet aan hun stoel.....

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 01:04
 


Laatst aangepast door
JONATHAN890
op zondag 31 oktober 2010, 01:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 01:05
 


Laatst aangepast door
JONATHAN890
op zondag 31 oktober 2010, 01:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 07:33
 
Haha.......zo aan te bevelen de boekje van Dokus.

Wij , als vrijgemaakten en andere christenen worden eens bekeken vanuit een vergrootglas en dat zet je zeker aan het denken.
Tenminste mij wel.
Neemt niet weg dat ik hou van mijn vrijgemaakte kerk maar, net als Thomas zijn wijze opmerking, ik ben en voel mij ook vrij gemaakt en dat is net het punt waar het om gaat.
Laten wij niet alleen maar benoemen waar wij in verschillen maar juist waar wij elkaar in herkennen en dat is het kruis!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FORTKNOX221





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 13:36
 
Ik ben het eens met Tessy, Iedereen die de Hemel binnenkomt is Vip!
Ik denk zelf niet dat je onderscheid kunt en mag maken qua "rangorde"
Ik denk dat je voor jezelf moet gaan uitvinden, dat Gods genade zo groot is dat je als Vip mag wonen straks in Gods huis.
Zelfs de discipelen werden berispt toen ze vroegen wie er naast Hem mocht zitten.
Heerlijk, door Zijn genade vrijgekocht en wat een prachtige beloning voor hen die oprecht in Hem geloven en Hem hebben aangenomen als Zaligmaker!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FORTKNOX221





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 13:37
 
FORTKNOX221 schreef:
Ik ben het eens met Tessy, Iedereen die de Hemel binnenkomt is Vip!
Ik denk zelf niet dat je onderscheid kunt en mag maken qua "rangorde"
Ik denk dat je voor jezelf moet gaan uitvinden, dat Gods genade zo groot is dat je als Vip mag wonen straks in Gods huis.
Zelfs de discipelen werden berispt toen ze vroegen wie er naast Hem mocht zitten.
Heerlijk, door Zijn genade vrijgekocht en wat een prachtige beloning voor hen die oprecht in Hem geloven en Hem hebben aangenomen als Zaligmaker!

Hmm het woord beloning is misschien verkeerd geschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 14:06
 
CARIN303 schreef:
Haha.......zo aan te bevelen de boekje van Dokus.

Wij , als vrijgemaakten en andere christenen worden eens bekeken vanuit een vergrootglas en dat zet je zeker aan het denken.
Tenminste mij wel.
Neemt niet weg dat ik hou van mijn vrijgemaakte kerk maar, net als Thomas zijn wijze opmerking, ik ben en voel mij ook vrij gemaakt en dat is net het punt waar het om gaat.
Laten wij niet alleen maar benoemen waar wij in verschillen maar juist waar wij elkaar in herkennen en dat is het kruis!

Ben het helemaal met je eens.
En Dokus is erg leuk..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 15:13
 
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1016&start=150

Die van vandaag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 12:11
 
Quote Jonathan: VIP ingang 4
Bij concerten, voetbalwedstrijden, de ski-lift, bij de RAI en AHOY, Efteling overal heb je VIP ingangen. Ben je belangrijker dan de rest van het gepeupel, dan mag je die rijen gewoon passeren. Zelfs de rode loper wordt uitgerold om JOU !!!!! binnen te halen.
Ja in het klootjesvolk rijtje voel je je eigenwaarde behoorlijk afnemen. Stond je al niet hoog op de genodigden lijst, dan weet je het nu zeker, die daar net langs jou lopen en de VIP ingang nemen, zijn vele malen belangrijker. Kijk van Bea kan ik het nog wel hebben, dat ze buiten het gewone volk wordt gehouden, op Koninginnedag is meer dan genoeg.

Hoi,

Ach, ik heb niet zoiets van dat dat mijn eigenwaarde ofzo aantast hoor.
Voor mijn gevoel heeft 't niets met 'belangrijk' te maken.
Veel van die mensen hebben gewoon mazzel, ze hebben bijvoorbeeld connecties die ergens iets te vertellen hebben en kunnen daarom ook mee de VIP ingang in. Daarom is het, denk ik, ook relatief. Want is iemand toevallig directeur, kan tie erin. Zou dezelfde persoon door andere
omstandigheden en 'toevalligheden' in zijn leven in een uitkering zitten, en iemand met een uitkering toevallig door omstandigheden enzo directeur zijn ofzo, ja, dan zou het zijn omgedraaid.

Voorbeeld: Mijn 'werkster' komt alle VIP ingangen in door de hoge positie van haar man.
Familie van mij, met een uitkering komt de VIP ingang van Het Concertgebouw te Amsterdam in, omdat ze schoonmaakwerk doet bij een beroemde dirigent...en bevriend is geraakt met hem en zijn vrouw....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1