ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 47 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 18:42
BerichtOnderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
 
PIETER649 schreef:
nadat het laatste masker is gevallen......
rat?

mischien wel een "parel"???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 18:37
BerichtOnderwerp: tegenstrijdig?
 
Wie is de satan nu???? Een grote nul!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 18:18
BerichtOnderwerp: tegenstrijdig?
 
FRANKT627 schreef:
ze halen zelfs Venus erbij en dat heeft niets met het christelijke te maken...en weer die satan...die zelfs niet bestaat...maar goed, ieder zijn overtuiging. Je hebt christenen die zich laten leiden door goed en christen die lijden onder die zogenaamde satan.

Nou, satan is degelijk wel aanwezig, ook in het hier en nu. Alleen zijn macht (autoriteit) en titel heeft hij verloren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 18:15
BerichtOnderwerp: tegenstrijdig?
 
PIETER649 schreef:
ik blijf het apart vinden dat de naam Morgenster in de bijbel voor 2 wel heel verschillende personages gebruikt word.

Tja de betekenis van morgenster kan door God wel eens overgeplaatst zijn op iemand anders.!!!

Rev 2:28 En Ik zal hem de morgenster geven.
Rev 2:29 Die oren heeft, die hore wat de Geest tot de Gemeenten zegt.


Ik, Jezus heb Mijn engel gezonden om ulieden dit te betuigen tot de gemeenten. Ik ben de wortel en het geslacht van David, de blinkende morgenster. En de Geest en de bruid zeggen: Kom! En wie het hoort, zegge: Kom! En wie dorst heeft, kome, en wie wil, neme het water des levens om niet.


Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 17 december 2011, 18:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 18:06
BerichtOnderwerp: tegenstrijdig?
 
PIETER649 schreef:
en de naam morgenster? is dat een toevalligheid?

De satan was de morgenster, maar heeft door zijn hoogmoed deze titel verloren.
Daarvoor is de Here Jezus in de plaats gekomen, Hij heeft het boekrol in onvangst genomen welke niemand anders in de Hemel wilde nemen....

Rev 5:4 En ik weende zeer, dat niemand waardig gevonden was, om dat boek te openen, en te lezen, noch hetzelve in te zien.

Rev 5:8 En als Het dat boek genomen had, vielen de vier dieren en de vier en twintig ouderlingen voor het Lam neder, hebbende elk citeren en gouden fiolen, zijnde vol reukwerks, welke zijn de gebeden der heiligen.
Rev 5:9 En zij zongen een nieuw lied, zeggende: Gij zijt waardig dat boek te nemen, en zijn zegelen te openen; want Gij zijt geslacht, en hebt ons Gode gekocht met Uw bloed, uit alle geslacht, en taal, en volk, en natie;


Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 17 december 2011, 18:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 00:24
BerichtOnderwerp: Houdbaarheid op christian match
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Xabia, neem van mij aan dat ik door het geloof in Jezus het op deze planeet kan volhouden.

Xabia, weet ook dat ik soms wat radicaal kan overkomen maar ik bedoel het goed.

Xabia, we gaan ieder onze weg met Jezus.

Voor mij is Jeruzalem de plek diep in mijn hart waar ik thuiskom.

Ik wil graag nog eens naar Jeruzalem afreizen , niet geestelijk maar lichamelijk.

Xabia, wens jou een mooie reis met hem.

Engeltje smiley


Je getuigd, vijf keer over jezelf.
Hoe vaak over de Heer? Hij weende over de aardse Jerusalem!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 20:48
BerichtOnderwerp: HET LEVENSWERK VAN JEZUS VOORZEGD OUDTESTAMENTISCHE PROFETIE
 
In Daniël 8 kreeg de profeet in vier symbolische tonelen inzage in de toekomst. in de laatste vier versen staat.
Dan. 8 : 14. „Tot tweeduizend en driehonderd avonden en morgens; dan zal het heiligdom in rechten hersteld worden".
De eerste drie tonelen werden aan Daniël verklaard. Het vierde bleef nog verborgen.
In hoofdstuk 9 wordt hem dit geopenbaard, nadat hij God om licht gebeden heeft. Hem wordt de engel Gabriël gezonden die hem uitnodigt om goed op te letten met de woorden: „Versta dan dit woord en geef acht op dit gezicht" (vers 23).

1. Hoe werd de tijdsperiode van 2300 dagen verdeeld? Dan. 9 : 24 eerste gedeelte.
Het woord „bepaald" wil zeggen „afgesneden". Bijgevolg moesten de eerste 70 weken of 490 dagen van de 2300 dagen, het eerste gedeelte van de profetie vormen. Zij zouden in het bijzonder naar de Messias verwijzen.

2. Wat betekent een dag in symbolische profetie? Ezech 4.6.

Op deze wijze worden de 2300 dagen dus 2300 jaren en de 70 weken 490 jaren.

3. Wanneer zou dit lange tijdperk beginnen?

Dan. 9 : 25 eerste gedeelte.
Wij dienen eraan te denken, dat de Joden in ballingschap waren toen deze profetie gegeven werd. Hun land was verlaten en hun heilige stad = Jeruzalem - verwoest.
Ezra 7 staat, dat onder Arthasasta de herbouw van Jeruzalem werd aangevangen Hij gaf bevel tot deze herbouw in zijn zevende regeringsjaar. (Ezra 7 : 8).
De geschiedenis heeft bewezen dat dit het jaar 457 vóór Christus was. Nu weet je het beginpunt van deze profetie.

4. Welke verdere verdeling van de 490 jaren komt aait hel licht in Dan. 9 : 25 laatste gedeelte?

De 70 weken of 490 jaren worden verdeeld in 7 weken of 49 jaren, gevolgd door 62 weken of 434 jaren en tenslotte de laatste week of 7 jaren. De Messias moest dus geopenbaard worden 483 jaar nà 457 vóór Christus. Dat is dus in het jaar 27 van onze tijdrekening. Dit wordt bevestigd door het Nieuwe Testament. „Messias" wil zeggen „Gezalfde". Deze zalving vond plaats toen Jezus werd gedoopt. (Hand. 10 : 38; Matth. 3 : 17). Hij werd gedoopt in het vijftiende jaar van Keizer Tiberius (Luc. 3 : 1, 21). Deze vorst aanvaardde de regering samen met zijn vader in 22 nà Christus. Zijn vijftiende jaar was dus het jaar 27 (van onze tijdrekening).

5. Hoe wordt liet dienstwerk van Christus hier op aarde beschreven? Dan. 9 : 27.

Gedurcnde drie en een half jaar deed Jezus Zijn openbaar werk en werd toen gekruisigd in de lente van het jaar 31, precies zoals voorzegd was. Toen Jezus stierf, scheurde het voorhangsel in de tempel in tweeën (Matth. 27 : 5f), hetgeen wilde zeggen, dat de offeranden en gaven hun betekenis hadden verloren. Het grote Offer was gebracht.


6. Tot welke belangrijke tijd en gebeurtenis zijn we nu gekomen? Dan. 8 : 14.

Nadat Jezus ten hemel gevaren was, gingen de apostelen verder met het „versterken van het verbond". Zij verkondigden het Evangelie onder hun eigen volk, de Joden. Nadat in het jaar 34 n. Chr. Stafanus gestenigd was, predikten zij ook tot de heidenen.
De profetie eindigt in het jaar .......?. Toen werd het heiligdom „gerechtvaardigd", of „in rechte staat hersteld", volgens de Nieuwe Vertaling.

Wat wil dit nu feitelijk zeggen?

Dat de theologische verwachting van "de antichrist (7 jaar)" welke nog zgn. moet komen, onzin is of toch niet??


Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 16 december 2011, 07:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 20:06
BerichtOnderwerp: Houdbaarheid op christian match
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Ben even een maand betaald lid geworden

Mag tot 10 oktober 2011 bewegen hier.

Mijn gevoel is dat de houdbaarheid van mijn lidmaatschap is verstreken hier.

Mijn echte match is met Jezus ervaar ik nu.

Ja die match dat is zo serieus, vervullend dat een aardse christian match erbij in het niet valt.

Kan er niks anders van maken.

Maar wie weet wordt ik nog geïnspireerd hier om langer te blijven

Lachende smiley


Hoi LOVEJEZUS,

Heb je de Heer werkelijk lief?
Heb God dan lief boven alles, je naaste als jezelf!!!

Het evangelie van de Here Jezus is heel anders dan "LOVEJEZUS".
Met deze uitdrukking verwacht ik toch iets anders.


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 15 december 2011, 20:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 14:33
BerichtOnderwerp: De bijbel als absolute waarheid
 
LISA610 schreef:
Kan best Zeeland, dat weet ik zo niet. Het is een App die je op een iphone (of iets vergelijkbaars) kunt zetten. Aangezien de meeste mensen hun gsm toch altijd mee hebben, heb je zo altijd je Bijbel bij de hand. Voor meer info: http://nl.youversion.com/aboutGroetjes Lisa (die naast haar iphone ook altijd een gewone Bijbel in haar handtas heeft zitten Knipoog smiley )

ZIjn er ook ongewone bijbels??? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 19:48
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
Om een duidelijke eye opener te geven vanuit de bijbel, wordt in Opnebaringen 21:10 direct aangegeven wie de bruid is.

Een engel spreekt tot Johannes:
"Kom hier, ik zal u tonen de bruid, de vrouw des Lams. En hij voerde mij weg in de geest op een grote en hoge berg en toonde mij de heilige stad, Jeruzalem, nederdalende uit de hemel van God,"


Dit was even off topic. Nu de 144.000,


Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 14 december 2011, 19:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 23:05
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
LISA610 schreef:
Even een (offtopic?) vraagje tussendoor: Hoe zie je het dan als Paulus in 2 Korinthiërs 11 over een bruid heeft Mar? Of Johannes in Johannes 3? Gaat dit dan ook steeds over de stad Jeruzalem?

Johannes 3 gaat inderdaad om Jerusalem.
2 Corrintiers 11 gaat over de werken (de ijver van Paulus) niet over de bruid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:44
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
CHRISTIAN146 schreef:
Het een is belangrijker dan het ander maar, nu komt het: ze sluiten elkaar niet uit! De here Jezus gaf aan dat het belangrijker was dat je naam opgetekend was in de hemel dan dat de demonen aan je onderworpen zijn. Maar deze waarheid was niet in tegenspraak met de opdracht die Jezus immers zelf aan zijn discipelen gaf om demonen uit te werpen.

Met vriendelijke groet,

Kun je dat ook met bijbel teksten onderbouwen?
Begrijp niet helemaal wat je ermee bedoeld.
De Heer dreef wel "boze geesten" uit. Het is niet een opdracht opzich...
Waarvoor is de Heer naar deze aarde gekomen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 23:42
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
BEREND888 schreef:
Het is allebei belangrijk om te begrijpen om het werk van Christus op het kruis beter te leren verstaan.

In de Romeinenbrief vindt je twee dingen, zonde als daad, dus de zonden die wij helaas doen.
En zonde als macht, dat is de wil van de natuurlijke mens om te zondigen. Vanaf hoofstuk 1 tot aan hfdst 5:12 gaat het over de daden die de mens doet. Daarvan moeten wij ons bekeren en die zonde nalaten. Wij worden immers op onze daden geoordeeld.

Na hfdst 5:12 gaat het over de zonde als macht in ons sterflijk lichaam. Daarvan kunnen wij ons niet bekeren, maar dat is een toestand die wij meegekregen hebben in Adam. En dat noemen wij de erfzonde. Geen daden dus, maar wij hebben een natuur om te zondigen. Dat is ook de reden dat de nieuwe mens (iemand die tot bekering is gekomen) een nieuwe natuur heeft gekregen, en die is uit God geboren! En die kan zelfs niet meer zondigen lezen wij in 1 Joh 3:9.

Maar ondanks dat de onze oude natuur met Christus gekruisigd is en veroordeeld, dragen wij die nog wel met ons mee. Daarom zegt 1 Joh 1:8 Als wij zeggen dat wij geen zonde hebben, misleiden wij ons zelf en is de waarheid niet in ons. .. enz. Hfd 2 begint met "Mijn lieve kinderen, ik schrijf u deze dingen, OPDAT u niet zondigt.


Rom 5:12 Daarom, gelijk door één mens de zonde (als macht) in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo is de dood tot alle mensen doorgegaan, in welke (door die macht) allen gezondigd (als daden) hebben.

13 Want tot de wet was de zonde in de wereld; maar de zonde wordt niet toegerekend, als er geen wet is.
14 Maar de dood heeft geheerst van Adam tot Mozes toe, ook over hen, die niet gezondigd hadden in de gelijkheid van de overtreding van Adam, die een voorbeeld is van Hem, Die komen zou.
15 Doch niet, gelijk de misdaad, alzo is ook de genadegift. Want indien, door de misdaad van één, velen gestorven zijn, zo is veel meer de genade Gods, en de gave door de genade, die daar is van één mens Jezus Christus, overvloedig geweest over velen.
16 En niet, gelijk de schuld was door de één, die gezondigd heeft, alzo is de gift; want de schuld is wel uit één misdaad tot verdoemenis, maar de genadegift is uit vele misdaden tot rechtvaardigmaking.
17 Want indien door de misdaad van één de dood geheerst heeft door die éne, veel meer zullen zij, die de overvloed van de genade en van de gave der rechtvaardigheid ontvangen, in het leven heersen door die Ene, namelijk Jezus Christus.
18 Zo dan, gelijk door één misdaad de schuld gekomen is over alle mensen (dat hebben wij dus geërfd) tot verdoemenis, alzo komt ook door één rechtvaardigheid de genade over alle mensen tot rechtvaardigmaking des levens. ( genadegift)
19 Want gelijk door de ongehoorzaamheid van die éne mens velen tot zondaars gesteld zijn geworden, alzo zullen ook door de gehoorzaamheid van Een velen tot rechtvaardigen gesteld worden.
20 Maar de wet is bovendien ingekomen, opdat de misdaad te meerder worde; en waar de zonde meerder geworden is, daar is de genade veel meer overvloedig geweest;
21 Opdat, gelijk de zonde geheerst heeft tot de dood, alzo ook de genade zou heersen door rechtvaardigheid tot het eeuwige leven, door Jezus Christus onze Heere.

In het volmaakte ZONDOFFER heeft Christus aan het kruis de macht van de zonde geoordeeld. (macht van de zonde verbroken)
Rom 8:2 zegt het zo: "Want de wet (vaste regel) van de Geest van het leven in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet van de zonde en van de dood."
Rom. 7:23 ...gevangene van de wet van de zonde... Dat is dus de macht en de wil om te zondigen en daarvan zijn we dus bevrijdt.

In het volmaakte SCHULDOFFER heeft Christus aan het kruis de straf en de toorn van God ondergaan als gevolg van de zonden als daden die wij gedaan hebben.

Indien wij zondigen (daden) wij hebben een Voorspraak bij de Vader, Jezus Christus de Rechtvaardige (1 Joh 2:1)

Ik hoop dat het voor ons allen wat duidelijker is. Het is echt wel nuttig om hierover van gedachten te wisselen en daarbij de Bijbel laten spreken, zodat wij onze eigen gedachten daaraan kunnen toetsen.

De bijbel leert mij. 2 kor 5: 17

Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen.

Tevens wanneer er weer zonden zijn, kunnen we die belijden en het bij de Heer brengen en is het niet meer van kracht.
Geweldig toch? Wat zegt erfzonde dan nog?
De Heer stelt ons niet in de veroordeling, integendeel we zijn kinderen van God en hebben vrijmoedigheid om daarin te wandelen op twee benen. relationeel en in samenwerking met Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 23:23
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging
 
KATHY142 schreef:
Je hebt gelijk hier gaat de discussie niet over, maar klopt het geen je zegt.
Want het Pinksterfeest/dag waar in de Bijbel over wordt gesproken is het Joodse feest Shavoe'ot en valt op vrijdag en zaterdag=Sabbath.
De opstanding van de Messias viel vroeg op de eerste dag van de week. Klopt, maar een joodse dag loopt van zonsondergang tot zonsondergang. Dus het aanbreken van de nieuwe dag is al op zaterdagavond. De avond na het eindigen van de Sabbath.
Daarbij komt ook nog dat er op beide moment nog geen heiden tot christen was bekeerd.
De Joden die de Messias hadden aangenomen gingen naar de tempel, maar kwamen ook elke dag bijeen om Hem te gedenken en te bidden.
Lees maar in Handeling 2:46 "Elke dag kwamen ze trouw en eensgezind samen in de tempel, braken het brood bij elkaar thuis en gebruikten hun maaltijden in een geest van eenvoud en vol vreugde."
Deze Messias belijdende Joden hielden de Sabbath op zaterdag.
Dus dat God de zondag heeft uitgekozen als "nieuwe rustdag" klopt mijns inziens niet. Daarbij komt ook nog eens dat het nergens in de Bijbel is terug te vinden en als het zo belangrijk was had het er vast wel in gestaan.
De invoering van de zondag vond pas plaats zo'n 321 jaar AD door Constantijn de Grote.

Sorry voor het off-topic gaan, maar moest het even kwijt.

Klopt helemaal. Lachende smiley

Wat de zondagsheiliging betreft, wordt nergens in de bijbel genoemd.
Alleen "heilig de sabath, het zij u tot een eeuwige inzetting".

lev 16: 31 Dat zal u een sabbat der rust zijn, opdat gij uw zielen verootmoedigt; het is een eeuwige inzetting. Niet tijdelijk.


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 11 december 2011, 23:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 23:05
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging
 
JOLAN931 schreef:
Wat dacht je van de pinksterdag die voor zover ik weet ook op zondag viel? Wat dacht je van Jezus opstandingsdag? Is het niet duidelijk genoeg dat God het eens was met de zondag als Zijn dag gezien het werk dat de Heilige Geest op die dagen heeft willen doen? Het lijken me uiterst gezegende dagen! Als God het niet eens was met onze zondag zou Hij echt die dagen wel op de Sabath hebben laten vallen, of niet zoveel mense tot Zijn gemeente hebben toegedaan, juist op de zondag.

Maar daarover gaat deze discussie niet.

Mijn zondag:
Ik doe niets wat ik niet hoef te doen, ik rust, ik ontspan, ik ga naar de kerk om Zijn woord te horen.

Is het een rommel op mijn zondagse vloer, dan stofzuig ik. Kan het tot maandag wachten, dan laat ik dat wachten. Eten moet ik toch, of ik nu de frietpan aanzet of lekker uitgebreid kook, zondag moet een feestdag zijn, iedere week weer, dus uitgebreid koken hoort erbij voor mij.
Maar ik ga niet naar de andere kant van het land als het niet nodig is, als dat ook een andere keer kan. Mijn criteria is eigenlijk....geeft het rust, of geeft het onrust. Span ik me in, of ontspan ik, en die grens is de ene keer ruimer als de andere.

De dag is van God en Hij vraagt ons Zijn dag te heiligen. Daarom probeer ik met Hem bezig te zijn en vooral ook te ontspannen

Mischien heeft de Here Jezus ook in Zijn dood aan de Sabath rust gehouden!!!
Hij is immers de Heer van de Sabath..... Hij heeft die dag erbij geschapen, dat is Zijn autoriteit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 22:59
BerichtOnderwerp: Goede dingen van het christelijk geloof in God bedenken.
 
SHANITA130 schreef:
Gewoon, ik let veel beter op mezelf nu ik serieus op dit forum zit.
Ik let op mijn grenzen, want je 'naaste liefhebben als jezelf en God bovenal, kan alleen als je goed voor jezelf zorgt.

God lief hebben boven alles, gaat om de relatie tussen God en jou.
De liefde van God is onvoorwaardelijk, dus Hij heeft je lief zoals je bent met al je te kort en fouten. Daarvoor heeft Hij Zijn Zoon gegeven. Dat is "jezelf".

Daar vanuit kun je een ander liefhebben. Een ander liefhebben bestaat niet van jezelf, wel uit de relatie met God.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 22:26
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
Naar hetgeen de bijbel mij leert, dat zonde is: "de wil van God niet doen", terwijl we geroepen zijn om Zijn wil wel te doen zoals de Here Jezus het ook deed... Dat is wat de Heer bedoeld met, volg Mij.

Erfzonde is het gebruikelijke "buldozer efect" van toepassing, dat ook in de relatie tussen mens en mens toegepast wordt.

----Ik voel me schuldig/rot (erfzonde), maar het komt door "jou en/of wat het ook mag zijn".....----

Het is veel beter om te weten om de wil van God te ontdekken, zodat men weet, een bekwaam en waardig kind van God te zijn. Dat is waarvoor de Heer aan het kruis is gegaan waarbij we vrijmoedig kunnen leven in deze wereld zonder schuldgevoel.


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 11 december 2011, 22:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 21:58
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
HARALD940 schreef:
De erfzonde in ons aardse lichaam zou ons het liefst van Jezus verlossingswerk willen afleiden, gelukkig is Jezus sterker.

Hoe en wat, leert het Woord van God dat we erfzonde hebben in ons lichaam?


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 11 december 2011, 21:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 21:35
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging
 
De shabbath is meer van betekenis tussen God en mens (relatie).

Heeft niks met de zondagsheiliging te maken dat door mensenwerk (kerk) is ontstaan.

Paulus sprak er ook over:

Hebr 4:

3 Want wij, die geloofd hebben, gaan in de rust, gelijk Hij gezegd heeft: Zo heb Ik dan gezworen in Mijn toorn: Indien zij zullen ingaan in Mijn rust! hoewel Zijn werken van de grondlegging der wereld af al volbracht waren.
4 Want Hij heeft ergens van den zevenden dag aldus gesproken: En God heeft op den zevenden dag van al Zijn werken gerust.
5 En in deze plaats wederom: Indien zij in Mijn rust zullen ingaan!
6 Dewijl dan blijft, dat sommigen in dezelve rust ingaan, en degenen, wien het Evangelie eerst verkondigd was, niet ingegaan zijn vanwege de ongehoorzaamheid,

Waar komt nu dan de zondagsrust vandaan?


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 11 december 2011, 21:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 21:16
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
MARISKA601 schreef:
Een wedegeboren mens zondigt dus niet meer... want hij is volmaakt...?

Dat gaat bij mij er niet in...

Dat is wat God zegt en ook zo mee omgaat. Is dat slecht of is dat goed?

Het geeft mij blijdschap.


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 11 december 2011, 21:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 20:55
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
HANNAH810 schreef:
ik verwacht dat je bedoelt dat een wedergeboren mens vrij is van de schuld van de zonde, mar?
ik ga er althans van uit dat we het er over eens zijn, dat wij mensen nog dagelijks fouten maken en zondigen?

ik ben het niet met je eens wanneer je stelt dat het een zinloze discussie zou zijn, omdat niet iedereen even veel bijbelkennis zou hebben, of een studie gemaakt heeft van het messiaanse gedachtengoed.
ik denk juist dat discussies als deze om die reden heel leerzaam kunnen zijn. juist het elkaar wijzen op de byzonderheden in de bijbel, en het uitwisselen van visie kan zo verrijkend en leerzaam zijn.

Hoe verklaar men deze tekst dan?
hebr 10:
26 Want zo wij willens zondigen, nadat wij de kennis der waarheid ontvangen hebben, zo blijft er geen slachtoffer meer over voor de zonden;

De opmerking van "messiaanse gedachtengoed" slaat even nergens op Hannah.


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 11 december 2011, 21:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 20:50
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
MARISKA601 schreef:
Die straf was eigenlijk de eeuwige dood.


Op de dag des oordeels zal er 1 boek open gaan: Het boek des levens.
Zij die daar beschreven zijn zullen beoordeeld worden naar hun dadenen mogen het eeuwige leven binnen gaan.
Wiens naam er niet in vermeld staat sterft, de 2de dood, het leven in de hel.

Ieder mens ondergaat dus de eerste dood.

Als wij nu al vrij van zonden zijn, waarom is er dan nog zoveel haat en nijd en jaloezie op de wereld?

Waar de Heer over heeft zijn diegene welke vrij gekocht zijn, door zijn bloed, hun zonden zijn vergeven. Die van de wereld niet.
Een weder geboren persoon heeft toch geen haat en nijd meer enz.


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 11 december 2011, 20:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 20:37
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
BERT168 schreef:
met 'de bruid' wordt altijd 'de gemeente' bedoelt,de mensen die bij de opname zijn,die voor de grote verdrukking zal plaatsvinden,en is niet hetzelfde als de 144.000 verzegelden.

de 144.000 zijn de verzegelden uit israel,die in de grote verdrukking het evangelie gaan brengen over de aarde,idd uit 12 stammen elk 12.000 mensen.
het zijn dus christenen,bekeerde joden.
ze worden dus niet opgenomen maar komen na de opname van de gemeente tot bekering.
ze worden dus door God uitgekozen.

de grote schare(die niemand tellen kan) zijn de mensen (de andere volkeren,ook wel de heidenen genoemd)die zich bekeren na de opname van de gemeente,maar die zullen het moet bekopen met de dood,aangezien ze niet het merkteken zullen aannemen en dus vijanden zijn van het beest.
maar in het 1000 jarig vrederijk zullen ze wel weer met jezus regeren.

de mensen met de witte klederen zijn diegene die in de grote verdrukking tot bekering zijn gekomen,dit is hetzelfde als ''de grote schare''(zie boven)vind je in openb, 7: 14.(nbg vertaling)
daar staat:''komen uit de grote verdrukking''


De bruid is niet Israel en/of gemeente (heeft de Heer twee vrouwen?)....

openb 2:2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, neerdalende van God uit de hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.[b]


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 11 december 2011, 20:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 20:19
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
MARISKA601 schreef:
Zolang de mens leeft op deze aarde is de mens niet vrij van zonden.
Ik vind dat een hele grote misvatting.
We zijn bevrijd van de STRAF op onze zonden, alhoewel we wel dagelijks om vergeving moeten vragen.

Dus men is nog steeds veroordeeld door God volgens jou?


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 11 december 2011, 20:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 20:04
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
De vraag welke mij rijst is, hoe en wat wordt vanuit het Woord van God geleerd wanneer er iemand genezen is door God?

Tevens vraag ik me af, waar het om gaat, genezen worden om alsnog het eeuwig leven te verliezen of om te weten het eeuwig leven te hebben, ondanks.....???


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 11 december 2011, 20:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 19:49
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
Erfzonde heeft geen enkele waarde of betekenis voor een kind van de Heer.
Een wedergeboren persoon is vrij van alle zonden, het wordt hem/haar niet aangerekend of wordt daarop op veroordeeld door God.

Het is een zinloze debat. Het zegt meer dat men het Woord van God niet kent, oftewel eigenlijks niet weet wie en wat de Messias is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 20:02
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
MARIAN519 schreef:
Wat zegt God dan?
Hij gebruikte het teken van de doop door onderdompeling om Zijn Zoon bekend te maken...ja?

Hoe dan? Wat leerde Johannes de Joden, waarop ze gedoopt werden.
Wat is de betekenis voor God om door het water heen te gaan?.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 19:10
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
Het is opvallend dat de reacties uit de "ik vind" of "heb geleerd van" gesproken wordt.

Stel voor jezelf de vraag waarom was het voor God belangrijk dat Zijn Zoon gedoopt werd, en zegde ....Dit is mijn geliefde Zooon waarin Ik Mijn welbehagen heb....????
Waarom is het voor God het zo belangrijk? Wat zegt het God Zelf aangaande symbolische betekenis van doop???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 18:52
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
Het gaat niet om of iemand een paar druppels op zijn hoofd heeft gehad of overspoeld is met water. Paulus leert ons dat het om geestelijke geloof gaat welke alleen geestelijk te begrijpen is..
Ieder mens gaat door het water in zijn leven wanneer hij/of zij kiest voor de Heer. Dat heeft met het dagelijkse leven te maken en niet met de zgn uiterlijke vertoon van doop vanuit de tradionle kerk met zijn geloof.

De Here Jezus zegt zelf in het nieuwe verbond," ik doop u met de Heilige Geest" in plaats van lettelijke water.
Letterlijke water is OT (oude verbond).
Waar het om gaat in deze tijd is: om Zijn liefde zoals Hij ons leert tot volwassenheid, om daarin te dienen in Zijn Koningkrijk.


Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 9 november 2011, 19:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 18:14
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
HANNAH810 schreef:
ik denk dat het risico snel aanwezig is, dat we langs elkaar heen gaan praten, willemijn.
met dat ik zeg; dat de Heilige Geest zorgt dat wij gaan willen wat
God wil, en wij gaan doen wat God wil dat wij gaan doen, bedoel ik niet zozeer het direct zichtbare gedrag, maar meer een houding van je hart, zeg maar.
wanneer je hart gevuld is met Gods liefde, en je je daarin mag koesteren, raak je als vanzelf op Hem gericht en straal je automatisch mededogen/genade uit, wil je de medemens helpen wanneer die het moeilijk heeft, en straal je dus automatisch Zijn warmte uit.
misschien zou jij dat meer omschrijven als "milder worden naar mensen om je heen"

ik wilde dus niet zeggen dat je geen fouten meer maakt, maar dat je hart zachter en warmer wordt.

overigens; Gods liefde is niet te verdienen, alleen in genade te ontvangen.
ik noem het soms; niet verdiend, en toch gekregen.
wedergeboorte is alleen een term die aangeeft dat je door God in genade aangenomen bent; dus als "kind van God" geboren.
kijk maar naar het verhaal van de verloren zoon, wanneer de Vader hem in de armen sluit; deze mijn zoon WAS dood, en is WEDER LEVEND geworden.

snap je me nu beter?

Precies Hannah, rationeel weet je dat je dat hebt ontvangen vanuit het Woord, nu nog de samenwerkings kant met Hem. Dat is op twee benen wandelen met Hem.!!! Niet vanuit de tradionele leer van het vingerwijzer met de bijbel.


Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 9 november 2011, 18:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 47 Volgende
Pagina 4 van 47