ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LIESBETH326
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LIESBETH326
Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 10:44
BerichtOnderwerp: Werkverslaving een onderschat probleem
 
ARIANNE566 schreef:
Hoi Jonathan,

Ik hoop dat je het volhoudt om minder tijd aan je werk te houden. En één tip vanuit eigen ervaring: let op signalen van je lichaam. Mijn lijf heeft een jaar lang allerlei signalen gegeven dat mijn werk en studie te zwaar werd. Variërend van een zwakke weerstand tot migraine en niet meer slapen. Je lichaam waarschuwt je! En Jonathan, niemand is onmisbaar. Ik ben vanaf april niet meer aan het werk en het bedrijf waar ik voor werk, bestaat nog steeds. Was overigens een enorme desilusie Knipoog smiley .

Ik herken heel veel in het stukje over workaholic en ben in april zover gekomen dat de werkverslaving mentaal, emotioneel en fysiek zijn tol geëist heeft. Een burnout op je 25ste. Vond het een hele prestatie in de negatieve betekenis. Alles wat ik wel bereikt heb, kan ik niet meer zien.

Ik ben gevlucht in mijn werk en studie en heel lang heb ik me daar bij prettig gevoeld. Vorig jaar zomer tijdens de vakantie realiseerde ik me dat ik dit niet vol ging houden. Dus met een frisse moed en een plan van aanpak hoe ik het vanaf september vorig jaar anders ging doen. Na 4 weken sloeg de stress al weer toe en verviel ik weer in mijn oude gedrag, omdat me dat "rust" in mijn hoofd gaf.

Het probleem bij mij bleek te bestaan aan uit een dwangmatige persoonlijkheid (moeten, moeten, moeten van jezelf!), grote onzekerheid met perfectionisme (als ik maar genoeg uren werk dan vinden ze me goed en aardig) en te weinig grenzen en controle vanuit mijn werkgever. Mijn baas had werkelijk geen idee hoeveel werk ik had liggen. Lag natuurlijk ook aan mezelf, want ik zei het ook gewoon niet hoeveel het was en dat het teveel was. Ik kan mezelf geen grenzen stellen.

Verandering van gedrag is onder bovenstaande dingen ontzettend moeilijk. Je zit vast in je oude gedrag weet dat het anders moet, maar je hebt werkelijk geen idee hoe, omdat je (on)bewust nog steeds op dezelfde manier denkt. Ik denk dat veel mensen eerst moeten crashen om jezelf ervan te overtuigen dat het echt van levensbelang is om te moeten veranderen. Ik had het nodig.

Vanaf volgende week ga ik een interventietraject in van 3 weken en daarna heb ik nog een jaar lang begeleiding. Met de hulp van allerlei deskundigen gaan ze zorgen dat ik straks mijn leven weer kan oppakken zonder werkverslaving en alles wat daar onder aan ten grondslag lag. Eindelijk heb ik het idee dat ik mijn gedrag kan veranderen en ik een gelukkiger leven kan gaan leiden.

Hoi Arianne,
De manier waarop je je ervaringen met ons deelt, komt erg krachtig op me over. Geweldig!! Uit je laatste zin blijkt dat je er vertrouwen in hebt om vanaf volgende week weer te beginnen. Succes en ik wens je veel geluk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 10:33
BerichtOnderwerp: Uiterlijk of innerlijk
 
Leuk dat je reageert op het forum Feik!

Wat mij opvalt in deze hele discussie is dat we het uiterlijk en het innerlijk tegenover elkaar stellen...
Het uiterlijk (met daarbij uitstraling) is gewoon wel wat je als eerste ziet en wat min of meer je interesse opwekt voor het innerlijk van de ander.
Mooi van binnen vind ik veel belangrijker dan mooi van buiten....

De beginvraag die Bloempjuh ons stelde was: 'Kijk je eerst naar het uiterlijk, of vind je het veel belangrijker hoe iemand is?'
Wat mij betreft dus twee keer het antwoord 'ja'.

Trouwens, Bloempjuh, nog gefeliciteerd met je verjaardag!


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op donderdag 19 augustus 2010, 11:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 10:22
BerichtOnderwerp: Chatroom roddels.
 
GIBBY159 schreef:
Het valt mij steeds weer op dat in de chatroom soms geroddeld wordt. Met name over een ander die dan nét niet aanwezig is in de chatroom. Ik vind dat toch een vorm van zonde.
....

Misschien is een idee, Gibby, om mensen ter plekke in de chatbox hierop te wijzen in plaats van het in zijn algemeenheid op het forum te plaatsen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:42
BerichtOnderwerp: BZJ dag
 
BZJ-dag staat volgens mij voor de boer-zoekt-jou dag. Deze singlesdag is begin juli door CM georganiseerd in de Alblasserwaard. Toch Liesl?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 19:10
BerichtOnderwerp: het kruis - het volmaakte offer
 
JONATHAN890 schreef:
geen idee meer, ik denk dat ik het gelezen heb op CIP.nl

Klopt, ik heb het daar van de week voor bij zien komen...
Ben het overigens met Zinga eens dat het wel zo netjes is om aan bronvermelding te doen als je een niet door eigen hand geschreven artikel plaatst...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 16:52
BerichtOnderwerp: BZJ dag
 
LIEZL353 schreef:
Hallootjes net terug van vakantie enneh wilde gewoon nog ff zeggen dat ik de BZJ dag erg geslaagd vond. T was gezellig en ontspannen. Wat mij betreft mogen er vaker zulke dagen of activiteiten georganiseerd worden.
Voor diegenen die niet zijn geweest: Je hebt wat gemist!!!
Het draaide niet om relaties maar gewoon om ontspanning door inspanning Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt en om ontmoeting.

groet,
Liezl353

Leuk dat je even een reactie geeft over de BZJ dag! Ik was er zelf niet en ben dus wel benieuwd hoe zo'n dag er ongeveer uitziet en voor welke activiteit jij zelf gekozen hebt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 16:41
BerichtOnderwerp: Werken een baan
 
WILLEMIJN232 schreef:
rare reactie, je begrijpt geloof ik niet helemaal waar het over gaat.......

Mee eens... Ik dacht, een typisch voorbeeld van (typende) vingers die met gedachten op de loop gaan... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:28
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIO216 schreef:
Iedereen weer lekker aan het werk na de vakantie Clown smiley

Ben ik net weer lekker aan het werk... heb ik bijna wéér twee weken vakantie.... Coole smiley met zonnebril



En toch, reken maar dat ik ervan geniet!!!


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op maandag 16 augustus 2010, 22:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 18:25
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
LEANNE226 schreef:
Excussssssse me Knipoog smiley
Gedachteloos en gedachtenloos worden beide gebruikt in de Nederlandse taal maar hebben verschillende betekenissen.Zonder N betekent het zoiets als "zonder nadenken handelen" met N betekent het "zonder gedachten" zijn,niet nadenken dus(eigenlijk onmogelijk)

(ik moest even een typfout corrigeren Engeltje smiley )

Niks ervan Leanne... Duiveltje smiley
Het woord gedachtenloos zul je niet vinden in de officiële woordenlijst van de Nederlandse taal, slechts in de alternatieve, niet-officiële spellinggids (zoals het Witte Boekje)...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 18:17
BerichtOnderwerp: Werkverslaving een onderschat probleem
 
MARIJAN072 schreef:
Een goed en helder stuk! Het bewaken van je grenzen, kan wel een schuldgevoel opleveren. Je kunt het gevoel hebben dat je te vaak nee zegt en dat je je werk niet goed genoeg doet. Het kan voor je gevoel altijd beter. Ik denk wel dat juist de mensen die dat gevoel hebben, de mensen zijn die zich met hart en ziel in (willen) zetten. Het zijn de meest gemotiveerde en betrokken mensen, die je juist niet kunt missen. Dat is erg jammer en zeker iets waar verstandig beleid op gemaakt zou moeten worden. Zolang dat niet gebeurt, moet je zeker zelf stappen zetten. En het is heel belangrijk om plezier en uitdaging in je werk te houden, daar ook energie in te steken. Ook het benoemen van de dingen die leuk zijn, vind ik heel belangrijk. Een team is daar ook heel belangrijk in, stimuleer je elkaar of praat je elkaar de put in. En dan is er geen mooier vak, dan het onderwijs. Dit probleem zal vast in meerdere sectoren voorkomen, de maatschappij is ook veeleisender geworden.

Marijan toch... 'geen mooier vak dan het onderwijs'. Je weet toch wel dat ik de leukste baan van Nederland heb? Knipoog smiley
Maar goed, leukste baan of niet, af en toe valt 'ie ook behoorlijk zwaar. Ik werk met mensen die in crisissituaties zitten en vaak al tig keer beschadigd zijn in hun vertrouwen in anderen, op wat voor gebied dan ook. Ik wil recht doen aan hen en dat kan door oa. mijn werk zorgvuldig en goed te doen. Daar ligt een dilemma...

Het is niet erg dat me dat soms vrije tijd en veel energie kost. Het levert me overigens ook veel voldoening en energie op... Goede arbeidsvoorwaarden zijn belangrijk (staan momenteel nogal onder discussie vanwege de (overheids)bezuinigingen), maar een prettig team waarin oog is voor elkaar, is van nog veel groter belang!

Ik blijf het lastig vinden om m'n grenzen goed te bewaken. Ik doe m'n werk met plezier, kan (werkdruk) veel en lang relativeren, ik kan veel taken aannemen, maar ze ook delegeren (als er tenminste collega's zijn aan wíe je kunt delegeren), mijn werk redelijk goed loslaten en toch... opeens blijkt dan soms die grens bereikt te zijn...
Inmiddels heb ik geleerd om dan meteen orde op zaken te stellen, waardoor de boog weer wat minder gespannen komt te staan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 16:31
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
THOMAS968 schreef:
Een correcte spelling is bij alle onderwerpen waarbij geschreven tekst aan te pas komt, altijd on-topic. Rare gedachte, Willemijn!


En dan nu weer Ten Picknick!

Toch nog even niet, maar het is wel ontopic vlg. Thomas...

De correcte spelling is toch echt gedachteloos, dus zonder n!
Waar zitten jullie toch met je gedachten?? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 10:28
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Silverwind - The Rider

http://www.youtube.com/watch?v=DM5aYVD17QY&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 11:47
BerichtOnderwerp: partner met beperking of toch liever niet.......
 
PETRA883 schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben hier al een tijdje lid en wil graag jullie mening ergens over weten.
Om maar met de deur in huis te vallen, ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik een lichamelijke beperking heb t.g.v. een ongeval. Twijfelende smiley helaas.....

Nu zul je je afvragen dat is toch geen probleem. Nou dat is het wat mij betreft ook niet. Wat ik me nu na een aantal maanden afvroeg hoe andere mensen er tegen aan kijken om een relatie aan te gaan met iemand met een beperking.

Ik heb er voor gekozen om het er bij te zetten om dat ik daar eerlijk over wil zijn en niet in een situatie wile komen van: o ja tussen haakjes ik heb ook nog een beperking!
Daarnaast wil ik er ook niet over zwijgen en net doen of het er niet is want ondanks mijn beperking heb ik een heel actief leuk leven. Alleen zou het nog leuker kunnen worden met partner Lachende smiley

Ik ben benieuwd naar jullie reactie...

groeten

Petra

Hoi Petra,
Ik heb waardering voor je moed om dit onderwerp aan te snijden op het forum!
Wat mij betreft, een beperking bij een partner hoeft geen probleem te zijn, maar is eerlijk gezegd voor mij wel een drempel. Hoe hoog die drempel is hangt af van de beperking op zich en van de invloed die dat heeft op de relatie.
Tegelijk ben ik ervan overtuigd: als er sprake is van liefde, kunnen drempels zich als vanzelf oplossen... Dat is tenminste mijn ervaring...

Groet van een oud-collega... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 23:44
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
BEHAPPY332 schreef:
eh... Liesbeth, wat zou ik nu JOUW spreuk nogmaals citeren? Je hebt zo veel meer mooie dingen op je profiel staan! Laat de mensen ZELF maar op jouw profiel kijken...

P.S. die van dat gebed is ook mooi:

de kracht van het gebed ligt niet in degene die spreekt
maar in Degene Die Hoort.

sorry, doe ik het weer, jouw spreuken citeren...
ze zijn te mooi, kan er niet van afblijven!


eh... dit is off topic, heeft niets meer met allergie te maken...
of je zou het erg moeten vinden... en er allergisch op reageren...
als ik niet van je profiel af kan blijven...

Ehh... Be happy, het zijn niet MIJN spreuken hoor... Het zijn slechts citaten, maar ik vind ze idd prachtig!

Het topic heeft als titel om niet allergisch op elkaar te reageren... Niks off topic dus... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 23:12
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
BEHAPPY332 schreef:
Ad 1. Correct. daar heb ik niets aan toe of af te voegen.

Ad 2. Gaat niet om Mario in het bijzonder. Gaat om allergie in het algemeen. Als je iets liefs zegt over een ander, dan ben je als man of vrouw, gelijk verdacht. Dan wil je wat. De uitdaging is dus, om die drempel te nemen. De ander prikkelen is makkelijk. De ander uitdagen, dat is de grote sport van deze tijd. Dan kun je laten zien, hoe sterk je bent.

Maar horen christenen soms niet ook omgekeerd te denken en te doen? Immers, is niet de sterkste, die durft te zeggen:
als ik zwak ben, dan ben ik sterk?

Ik geloof zeker, dat Mario in staat is om voor zichzelf op te komen. geen twijfel aan. Wat ik wel betwijfel is... of de dames openlijk en eerlijk iets liefs, leuks en aardigs durven te zeggen over de mensen van het andere geslacht. Want dan maak je jezelf verdacht... dan wil je wat... dan gaan mensen wat van je denken...

Hiermee daag ik jou en anderen dus uit, om te kijken of jij en anderen zo moedig zijn, om onafhankelijk, wat iemand er ook van moge denken... lief te hebben en dat uit te spreken, publiekelijk!

wie dat niet durft, heeft een allergie
en daarover gaat dit topic.

Ad 3. Jij hebt dat in ieder geval goed gedaan. Dit is één van de eerste echte complimenten voor de orchideenkweker. Zijn beroep en dus ook hij zelf worden gewaardeerd. Dat geeft een goed gevoel.

Elkaar de loef afsteken, is makkelijk. Doe ik ook de hele tijd. Foutje van mij?
Nu stel ik mij kwetsbaar op...

Elkaar 'de liefde' aansteken.. is moeilijk. toch is dat hier hét doel.

Deze reactie schrijf ik overigens naar jou
omdat ik het gevoel heb,
dat je er zelf ook wel zo over denkt.

Of heb ik het mis???

Ik denk dat je gelijk hebt (lief hé van me... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ) met je veronderstelling.
In mijn dagelijkse omgeving kennen mensen mij als iemand die waardering voor mensen uitspreekt...
Ik hou niet van goedkope complimenten; liever één oprecht compliment, dan tien complimenten zonder eigenlijke inhoud...

Je citeerde m'n geliefde spreuk al; dat is iets wat zo bij me past, dat het geen last is, maar een lust! Verlegen lachende smiley

Desondanks... ik hou wel van een beetje competitie... Er is niets mis met elkaar de loef af steken, mits het maar in respect voor elkaar gebeurt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 22:40
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
BEHAPPY332 schreef:
Lieve Liesbeth,
ja, dat allitereert lekker... beginrijm... het is literatuur, dan mag het...

Op je profiel lees ik:
een vriendelijk woord hoeft weinig te kosten, maar de echo is eindeloos.
Mooi he! Inderdaad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En nu wil die Mario zo graag iets liefs van je horen...
die echo, is eindelooooooooooooooooooooooooosss !!!


We zijn beniewd
en wachten in spanning !

P.S. Ondertussen ga ik de orchideeen alvast even wat water geven.
Het huishouden, moet immers ook gebeuren, toch????

Bij deze.... ik schat Mario hoog genoeg in om zelf met een goede reactie te komen... Knipoog smiley
Waarom voel jij je eigenlijk geroepen om het voor Mario op te nemen? Duiveltje smiley

Btw... ik verzorg m'n orchideeën goed; heb ze zelfs weer uitbundig in bloei gekregen en geniet daar nu al weken van....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 22:16
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
[quote=BEHAPPY332]vrouwen houden van simpele dingen. Van mannen.

Wat heb jij met orchideeën?
- je gebruikt ze als huwelijksgeschenk bij een 40-jarige bruiloft;
- je gebruikt ze liever om mee te smijten dan verwijten;
- en je wilt ze ook al gebruiken als schietschijf?

Zeg het met woorden of daden... zeg het met orchideeën?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 22:13
BerichtOnderwerp: Datingsite een taboe?
 
Er zijn zoveel dingen die je aan bepaalde mensen (familie, vrienden en/of kennissen) wel vertelt, maar waarvan je niet de behoefte hebt om ze met iedereen te delen. Actief zijn op een datingsite is één zo'n ding...
Voor mij geldt dat daar niet zozeer een taboe op ligt, maar wel dat het een privé onderwerp is.


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op woensdag 11 augustus 2010, 22:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 22:05
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
MARIO216 schreef:
En als ze ons niet begrijpen, dus met hun verstand niet kunnen beredeneren. Moeilijk woord he Clown smiley worden ze boos

Mario toch... beredeneren is helemaal geen moeilijk woord, je zin is des te ingewikkelder... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 20:18
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
[quote=THOMAS968]

quote]

Een waarheid als een koe... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 19:42
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
TESSYBEAR731 schreef:
A friend is one who believes in you, when you have ceased to believe in yourself!

Groter dan een vriend te hebben is een vriend te zijn.

Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.

Samen eten is olie voor de vriendschap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 22:53
BerichtOnderwerp: Voorganger zijn.
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik geloof het allemaal Mieke, maar wat ik bedoel aan te geven dat er mensen zijn met andere beroepen die net zoveel uren maken en net zoveel verdriet meemaken. Hoeveel uur denk je dat artsen werken? Wat die allemaal meemaken? En hoe zwaar dat af en toe is..... En natuurlijk een predikant werkt 's avonds maar heeft 's morgens weer meer tijd.....

Maar kies je allemaal niet een vak uit een bepaalde roeping?
ik ken ook predikanten en natuurlijk die werken hard, maar jij en ik en zoveel andere mensen ook.....en dat bedoelde ik er mee te zeggen.....

Ik ken meerdere predikanten vanuit nabije familie- en kennissenkring.
Ik ben het met je eens Willemijn als je zegt dat niet alleen de predikant enorm veel (leed) voor zijn kiezen krijgt en hard/veel moet werken.
Het verschil echter zit 'm denk ik hierin dat een predikant over het algemeen geen dienstrooster heeft. In principe is hij 24/7 oproepbaar, continu. Natuurlijk zijn veel bezigheden wel enigszins te plannen, waardoor er een of meerdere dag(del)en per week vrij gehouden kan worden. Een arts kan dan bijvoorbeeld zijn praktijk sluiten, voor een predikant geldt dat je dan ook maar het beste weg en dus onbereikbaar kunt zijn... Anders zijn er altijd mensen die je pastorie weten te vinden, soms terecht, soms ook niet....
Een ander verschil is voor mij het feit ik het predikantschap als meer als een ambt zie dan als een baan. De vergelijking met het ambt van burgermeester gaat wat mij betreft dan ook meer op dan de vergelijking met de baan van een arts/psychiater...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:00
BerichtOnderwerp: Een nieuw huisje
 
TESSYBEAR731 schreef:
Goed nieuws! Vorige week hebben uk en ik een huisje aangeboden gekregen hier aan de overkant...vandaag heb ik het officieel geaccepteerd.
Als alles volgens plan verloopt krijgen we 3 September de sleutel Lachende smiley

God is goed!!

Ohhh... wat leuk voor je!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:57
BerichtOnderwerp: De hemel niet voor gescheiden mensen??
 
EVA685 schreef:
Nu heb ik weer wat gelezen, weet alleen niet meer waar het instond.
Alle gescheiden mensen zouden niet in de hemel komen.

Wat is dit nou weer voor kolder?
Sorry Eva, maar als ik de Bijbel lees dan is het (voor mij) duidelijk... Er is één voorwaarde om voor eeuwig bij Jezus te mogen zijn en dat is geloof in Hem!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:13
BerichtOnderwerp: Werken een baan
 
RICHARDRI464 schreef:
En eigenlijk zouden we 6 dagen in de week moeten werken. Wij hebben er van gemaakt en de zaterdag + de zondag vrij! Dus dubbelop!

Nee hoor, op de zaterdag wordt heel wat afgewerkt... en niet alleen voor inkomen...
We hebben één dag gekregen om te rusten van ons werk en om, nog meer dan anders, te genieten van God en van wat Hij ons geeft!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 13:16
BerichtOnderwerp: Werken een baan
 
RICHARDRI464 schreef:
Veel mannen vinden het hebben van een baan belangrijk (ik ook). Maar het geloof is natuurlijk het belangrijkste in je leven. Momenteel zoek ik werk voor rond de 24 tot maximaal 32 uur in de week. Ik heb ook een tijdje 40 uur gewerkt maar dat ging niet om medische redenen.

Mijn vraag is heeft de Bijbel ook richtlijnen op het gebied van werken? Zo weet ik dat je 6 dagen zult werken. Maar schrijft de Bijbel ook voor hoeveel uren je dient te werken enzo? Is het wel goed wat ik doe dat ik in deeltijd wil gaan werken bijvoorbeeld?

Net als veel mannen vinden ook veel vrouwen een baan belangrijk...
Het is goed om te werken, bezig te zijn, en niet alleen in je baan...
Het gaat er (God) niet om hoeveel je werkt. Leef uit het geloof, doe wat je kan en wees zuinig op jezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 11:18
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
CROSSROAD317 schreef:
Verlegen lachende smiley Alsnog van harte gefeliciteerd Liesbeth Kussende smiley

Thanks, Cross
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 00:00
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
VISSER278 schreef:
Hoe kunnen we haar nou vergeten , 1 van de grote forumschrijfsters, Liesbeth.

Liesbeth, bij deze, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

En alle andere jarigen ook, van harte.

Dank je wel Visser!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 22:37
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
CROSSROAD317 schreef:
Hm, ben je boos.... pluk een roos, zet hem op je hoed, ben je morgen weer goed Kussende smiley

Er is meer voor nodig hoor om mij boos te krijgen, maar dat had jij vast allang ingeschat... Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 21:35
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
CROSSROAD317 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=rzp83SWRNZw&feature=PlayList&p=713F2A8286224C07&playnext=1&index=1 Knipoog smiley

welkom terug vakantieganger ....

Dank je Cross...

Ik liet bewust de muziek achterwege Boze smiley. De tekst is veel mooier dan de muziek/uitvoering... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op dinsdag 27 juli 2010, 21:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LIESBETH326
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 16 Volgende
Pagina 2 van 16