ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LIESBETH326
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LIESBETH326
Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 18:18
BerichtOnderwerp: Ik ga op reis naar....
 
CARIN303 schreef:
Wauw IJsland Liesbeth....klinkt zo ontzettend gaaf!
Moet een walhalla zijn voor fotoholics zoals ik.

Lijkt mij dat je ook echt tot rust komt daar in zo`n indrukwekkende omgeving!

Het klinkt niet alleen ontzettend gaaf, het IS het ook!
IJsland is moeilijk om op foto's vast te leggen (ik heb wel een poging gedaan hoor). Het is een land dat je moet ervaren!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 17:21
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Afgelopen zondag was ik in Reykjavik te gast in in de mooie Hallgrímskirkja. Ik leerde dit prachtige lied...

Here I Am Lord

I, The Lord of Sea and Sky, I have heard my people cry
All who dwell in dark and sin, my hand will save
I who made the stars of night, I will make their darkness bright
Who will bear my light to them, whom shall I send?

Refrein:
Here I am Lord
Is it I Lord?
I have heard you calling in the night
I will go, Lord
If you lead me
I will hold your people in my heart


I the Lord of snow and rain, I have born my people's pain
I have wept for love for them, they turn away
I will break their hearts of stone, Give them hearts for love alone
I will speak my word to them, whom shall I send

I the Lord of wind and flame, I will tend the poor and lame
I will set a feast for them, my hand will save
Finest bread I will provide till their hearts be satisfied
I will give my life to them, whom shall I send
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 15:36
BerichtOnderwerp: Ik ga op reis naar....
 
Ik ben net terug van twee weken rondtrekken door IJsland...
Wauw.... wat was dat geweldig... Een land van uitersten, heel fascinerend! Geisers, heetwaterbronnen, vulkanen, watervallen, bergen vol met kleuren (zand/mineralen), gletsjers, enz.
De meeste indruk maakten het ijsbergen meer en de enorme uitgestrekte (lava)vlaktes, te typeren als 'woest en ledig'. Te midden van die leegte staat er dan opeens een klein plantje....
Zó mooi.... Voor een natuurliefhebber is dit echt een topper!


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op dinsdag 27 juli 2010, 16:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 12:22
BerichtOnderwerp: Bescherming gevraagd
 
Ik heb er zelf eigenlijk niet zo'n moeite mee dat het forum openbaar is. Als het al openbaar is voor 2300 mensen (cm-leden), waarvan ik verreweg de meeste niet 'ken', wat is dan precies het probleem dat ook de niet-leden het kunnen lezen? Je weet tenslotte ook niet wat leden met de informatie doen die ik hier neerzet...
Bovendien kan iedereen toch ook een account aanmaken hier? Dus ook diegene waarvan jij misschien niet wil dat hij/zij leest wat jij hier schrijft...

Voor mij betekent het dat ik me bewust ben van wat ik schrijf en bedenk of ik werkelijk wil dat anderen (leden, dan wel niet-leden) dat van mij weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 23:38
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
CROSSROAD317 schreef:
en met dat argument sluit je dus elke discussie uit Gefrustreerde smiley

een paar postings eerder schreef iemand ook al "doe de bijbel maar dicht en ga eens af op je hart/gevoel" .....

Er staan moeilijke dingen in de bijbel, ik zie de bijbel als een leidraad voor mijn persoonlijke leven. Maar sommige dingen zijn menselijkerwijs erg moeilijk te bevatten, moet ik dan de bijbel maar dicht doen ?? Ik peins er niet over !!!
En dan die heerlijke zin, "wie zonder zonde is werpe de eerste steen, terwijl in diezelfde bijbel staat, mannen met mannen, vrouwen met vrouwen, het is een gruwel in Gods ogen...... hoezo dubbel ......

Het is hier vaker gezegd, God heeft de mens lief, maar haat de zonde, en persoonlijk denk ik dat homofilie, net als stelen, liegen, bedriegen, overspel enz. enz., valt onder zonde.

Oordeel ik dan?? Nee, ik geef mijn persoonlijke mening, aan de hand van de bijbel (die ik dus niet dicht laat).


..

Helemaal mee eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 00:19
BerichtOnderwerp: WK-gekte
 
MARIO216 schreef:
Voor mij was er al gauw niets meer aan. Mensen uit de straat bij mijn ouders was een moeder dood in huis gevonden (hart waarscijnlijk) en zoon (eind 20/begin 30) in paniek uit het raam gesprongen.

Wat verschrikkelijk zeg... Ik kan me voorstellen dat je dan weinig tot geen lol meer hebt in het voetbal...


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op maandag 12 juli 2010, 18:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 14:35
BerichtOnderwerp: Niet mijn wil maar Uw wil geschiede
 
JONATHAN890 schreef:
verklaar voor mij de bedoeling van het boek Job dan eens.
Waarom was er het leed wat Job onderging. Waarom werden zijn kinderen gedood, waarom werden zijn zegeningen afgenomen.

Waarom ervaart de ene mens zoveel zegen en de ander zoveel leed.

Heeft God overal een bedoeling mee?? Of wil God er altijd voor ons zijn?

Ja God wil dat wij Hem volgen. Maar wat is nu eigenlijk God's wil?

Wordt ieder leed maar verklaard door niet mijn wil maar Uw wil geschiedde?

God's wil is dat wij Hem volgen.

Wat is Gods wil? Dat wij Hem dienen en Hem de eer geven in alles, in volmaaktheid! Een leven in vrede en harmonie. Een leven zoals het was in het paradijs.

Eva en Adam, en wij in hen, hebben gezondigd. Dáárom is er lijden in de wereld. Dat is dus niet Gods wil, maar wij hebben voor onszelf en onze eigen wil gekozen, en doen dat nog steeds...

God is zó groot en genadig, dat Hij het lijden wil gebruiken om ons dichter bij Hem te brengen.
Begrijp me goed, ik zie het lijden dus absoluut niet als middel... Voor Hem is niets te wonderlijk... Hij gebruikt zelfs de puinhopen die wij er van maken...
Ik zie het lijden ook niet als (directe) straf op de zonde, maar het is er wel een gevolg van...

Betekent dit dan dat we het lijden lijdelijk 'moeten' accepteren? Nee, zeker niet... Dat leren we van Job... en uit o.a. psalm 88 (hier is ooit een topic over geweest, terug te vinden onder het thema bijbelstudie, 'topic: wat leren we van deze tekst').
Wij mogen alles bij God die een Vader voor ons wil zijn, neerleggen. Dus ook onze gevoelens en onze emoties. Job deed dit ook, in extreme mate. Job uitte wel duidelijke aanklachten tegen God, hij wijst God zelfs terecht (Job 40:2). Zijn vrienden hadden daar veel moeite mee en wijzen hem op hun beurt terecht. Uiteindelijk laat God aan Job Zijn grootheid en almacht zien, waardoor hij niets anders kan dan bekennen dat hij onverstandig was en geen recht van spreken had. Maar God wijst Job niet terecht om zijn brutaliteit. God is wel boos op de vrienden van Job; zij hebben niet juist over Hem gesproken, Job wel (42:7). Zij moeten schuld belijden, met notabene Job door God aangesteld als bemiddelaar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 11:11
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
Gisteravond weer heerlijk kilometers gewaterskied... Joehoeoe... ik kan het!! Zó gaaf!
Nu wil ik weer... maar moet in plaats daarvan aan m'n werkmarathon beginnen... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 01:36
BerichtOnderwerp: Overleden
 
MARISKA601 schreef:
In de late avond van 30 juni is webmaster en organist, bij ons bekend als arjan007, overleden.

Als organist was hij bekend in de omgeving van Amerongen.

Een aantal weken geleden werd bij hem een ernstige ziekte geconstateerd, waaraan hij is overleden.

Enkelen van ons hebben arjan nog op de picknick van 22 mei gesproken.
Laten we bidden voor zijn vrouw en alle andere nabestaanden.

Arjan mocht de leeftijd bereiken van 44 iaar.

Wat een verschrikkelijk nieuws....
Van harte wens ik zijn vrouw en de andere nabestaanden toe dat zij zich gedragen mogen weten door de Heere, juist ook in deze moeilijke tijd.

Hartelijke groet, Liesbeth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 7 juli 2010, 23:09
BerichtOnderwerp: Ik ga op reis naar....
 
MARIJAN072 schreef:
Had me even ingeseind Liesbeth, dan had ik de reis ook geboekt. Dit land staat al jaren op m’n lijstje, maar het is er nooit van gekomen. Moet geweldig mooi zijn!!!

Ik had het kunnen weten dan wel raden.... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 23:39
BerichtOnderwerp: Ik ga op reis naar....
 
BRAZEEVEL772 schreef:
met hoevele ga je

groep van zestien...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 23:27
BerichtOnderwerp: Ik ga op reis naar....
 
Ik ga een trektocht maken door, jawel!, IJSLAND... Verliefde smiley
Daar droom ik al jaren van... 't schijnt een schitterend en indrukwekkend stukje schepping te zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 13:59
BerichtOnderwerp: Ik ga op reis naar....
 
Voor velen is het weer vakantietijd... Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar jullie heengaan en hoe ben je gekomen tot de keuze van je vakantiebestemming?

(Leuke) Vakantieverhalen zijn natuurlijk ook welkom....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 11:52
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
CHATULIEM619 schreef:
Timo, je bent de jongste man. De playboy van de picknick, veel plezier he.

Chat, bewaar een beetje je fatsoen alsjeblieft... Je hebt je redenen om niet mee te gaan, terecht, maar het is niet aan jou om vervolgens mensen die wel meegaan te etiketteren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 17:20
BerichtOnderwerp: Leugen of Waarheid
 
Ik kan me zo drie afzonderlijke situaties herinneren uit de afgelopen week waarin ik mensen de (onaangename) waarheid moest vertellen, terwijl ik wist dat ze iets anders wilden horen...
Mén.... elke keer weer valt me dat zwaar hoor! En verval ik tenslotte in verontschuldigingen, zonder daarmee mijn woorden terug te nemen...
Alle drie keren werd er gereageerd met teleurstelling (daar spraken we open en eerlijk over) en met iets dergelijks als: dit is niet wat ik wilde horen, maar van jou kan ik het hebben....

Anita, ik denk niet dat het zo zwart-wit is zoals je het beschrijft. De toon waarop je de waarheid spreekt is van cruciaal belang. Meer nog is je houding en je gedrag t.o.v. jezelf en de ander die je het krediet zullen geven om de waarheid te mógen spreken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 11:50
BerichtOnderwerp: jodenvervolging 2010
 
Ben Ali Libi... nooit van gehoord, maar prachtig en indringend... Net als de gepassioneerde voordracht... Ik hoor nu al dagenlang nagalmen... 'Ben Ali Libi, de goochelaar'...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 19:18
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
LEANNE226 schreef:
Boze smiley
Maar ik ga zometeen toch lekker wandelen,regen of geen regen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik heb vanmiddag gewandeld in de (lichte) regen en het was nog lekker ook!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 10:01
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
Willemijn, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 12:01
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
ZINGA672 schreef:
Het wordt morgen tegen de 40 graden. Heeft iemand al bedacht hoe we dat gaan overleven?! Verraste, verbaasde smiley Coole smiley met zonnebril

Ja... ga waterskiën... Heb ik gisteren gedaan en het was supergaaf!!!
Vandaag lik ik m'n wonden... (geloof me, daar mag je U tegen zeggen...) Smiley met dichtgeplakte mond , maar dat kan de (na)pret niet drukken...


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op vrijdag 2 juli 2010, 12:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 20:25
BerichtOnderwerp: favoriete bijbeltekst
 
Er staan veel prachtige dingen in de Bijbel... Je blijft aan het ontdekken... Lachende smiley

Deze kenmerken toch wel m'n levensopdracht...
Ps. 19:15 - Wat mijn mond zegt en mijn hart overweegt, laat het U genoegen doen, HEER, mijn rots, mijn verlosser.

en

Mattheus 7:12 - Wat gij wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander.

Is het jullie wel eens opgevallen dat genoemde tekst dus in deze positieve variant in de Bijbel staat en niet zoals het spreekwoord zegt: 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'?
Zie je het verschil tussen beide varianten? Mooi hé...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 10:32
BerichtOnderwerp: uitverkiezing
 
Ik denk dat uitverkiezing een term is die valt in de categorie: je kunt er naar grijpen (daar is niks mee), maar begrijpen zul je het niet... Ons verstand is daar echt te klein voor; bovendien kan de soevereiniteit van God daardoor aangetast worden...

Ik leerde op catechisatie dat komen tot geloof 100% werk van God en 100% werk van mensen is...
Kortom, wij hebben totale verantwoordelijkheid om het geloof te zoeken, terwijl God het is die, zoals Harald al zei, het geloof in ons werkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 11:28
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
Ik denk aan hen die graag vader hadden willen zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 11:12
BerichtOnderwerp: uitverkiezing
 
Eerlijk gezegd heb ik nooit goed begrepen waarom mensen van de uitverkiezing zo'n issue maken. Het is het voor mij in ieder geval nooit geweest, al kom ik uit en ben ik nog steeds lid van een behoudende gemeente.

Voor mij telt één vraag... Geloof ik in Jezus als Zoon van God?
Zo ja, dan ben ik uitverkoren.
Zo nee, dan wordt het tijd om te gaan geloven ipv mij druk te maken over de vraag of ik dan wel of niet uitverkoren zou zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 14:32
BerichtOnderwerp: Op vakantie met mensen met een verstandelijke beperking
 
MARIJAN072 schreef:
Echt waar, Liesbeth? Het zal ook niet. Lachende smiley Het kan maar zo dat ik jou - of je dubbelganger Knipoog smiley - daar al van ken, aan de andere kant was je me vast bijgebleven. Vorig jaar kwam ik er tijdens zo'n week - na een paar dagen achter - dat ik 2 mensen van eerdere weken (lang geleden) kende. Mijn dubbelganger Knipoog smiley is nooit geweest, misschien dat we ooit nog eens samen gaan. Dat kan leuke reacties geven.

Haha... Maar ik weet wel zeker dat ik niet in eenzelfde week als jij bent meegeweest... Hoewel het slecht onthouden van gezichten nog wel eens een blunder oplevert, kan ik namen juist goed onthouden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 11:45
BerichtOnderwerp: Op vakantie met mensen met een verstandelijke beperking
 
RIANNE544 schreef:
Nieuwsgierig Smiley die vol vragen zit Voor welke organisatie zet jij je in? Het is inderdaad super gaaf Clown smiley Lachende smiley om met deze doelgroep vakantie te vieren. Verraste, verbaasde smiley

MARIJAN072 schreef:
Daar ben ik ook benieuwd naar, Liesbeth! Ik ga zelf wel eens met de organisatie 'Op weg met de ander'. Dat gaat uit van de Vrouwenvereniging van de PKN (Gereformeerde Bond). Zij organiseren vakantieweken voor verstandelijk gehandicapten, maar ook voor lichamelijk gehandicapten. Het zijn inderdaad geweldige weken, 't kan zeker verslavend zijn!

Hé Marijan, met die organisatie ben ik de eerste jaren meegeweest. Dus daar had je me dus zomaar tegen kunnen komen... of m'n dubbelganger... Knipoog smiley
Daarna ben ik bij de Karavaan terechtgekomen, omdat zij vakanties organiseren in het (vroege) najaar. Dat heeft praktisch gezien voor mij een aantal voordelen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:32
BerichtOnderwerp: Welkom terug
 
MARIJAN072 schreef:
Thanks! Lachende smiley Jij bent wakker! Knipoog smiley 'k Heb inderdaad een maandje verlengd.


Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 13:25
BerichtOnderwerp: geert wilders een voorbeeld?
 
THOMAS968 schreef:
Sterk geformuleerd, Liesbeth!

Thomas

Dank je wel Thomas. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 13:19
BerichtOnderwerp: Op vakantie met mensen met een verstandelijke beperking
 
ELISE438 schreef:
Wat leuk, de site ook. Ik ga er even over nadenken.
Zelf werk ik met mensen met een handicap. Ik zit in het laatste jaar van de opleiding SPW. Leuk om die ervaring ook een mee te maken.

Groet Aranka

Weet waar je aan begint... Waarschuwing... het is zeer verslavend.... Clown smiley
Ik ga dit jaar voor de 14e keer mee... (met een andere organisatie overigens). Het is geweldig om te doen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juni 2010, 17:04
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat
 
CHATULIEM619 schreef:
Ten eerste, wie bepaalt wat niets is? Kijk eens in musea, hoeveel geld wordt er niet voor een paar likjes verf uitgegeven? En toch zou ik de Nachtwacht niet willen missen.
Met een denigrerende houding naar anderen, die het wel belangrijk vinden zul je het denk ik nooit begrijpen. Het is nl. het moderne oergevoel van de mens om zichzelf te kunnen bewijzen, prestatie te kunnen leveren en zich te kunnen vergelijken ten opzichte van anderen.
Een alternatief is, dat we weer met z'n allen oorlog gaan voeren. Zit je daar dan op te wachten.

Chat, ik denk dat je hier een denkfout maakt... Knipoog smiley
De stelling 'voetbal gaat over niets' wordt hier niet neergezet met de betekenis van 'onzin, dus afschaffen die sport!' Integendeel, juist omdat voetbal over niets gaat, heeft het (spel) een grote waarde. Daar doe ik niets aan af.
Ik heb wel bezwaar tegen de sportverdwazing (haast afgodisch) waarmee dit spel gepaard gaat... dat vind ik echt buiten proporties.

Lees het stukje wat luchtiger Chat; er is geen sprake van een denigrerende houding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:10
BerichtOnderwerp: geert wilders een voorbeeld?
 
PIETER649 schreef:
Op dit forum lees ik weleens de kreet WWJD, what would Jesus Do.
Zou Jezus ook maar n beetje de boel laten waaien op diverse punten?
Iets prijsgeven om wat andere puntjes heel misschien wel te bereiken?
Zijn radicale standpunten prijs geven ivm de moderne tijd of voor de gewenstte rust na gedane arbeid (prediking in Zijn geval)
Ik dacht het niet!
Hij stond op de barricade, veegde het tempelplein eigenhandig schoon, vertelde de leiders van het land precies wat hij vond, ook al gingen ze Hem daarom haten en kostte Hem dat zijn leven.

Wilders is geen replica van Jezus, verre van dat, maar door zijn inzet en de manier waarop hij de consequenties draagt van zijn woorden, maakt hij dat alle christenpolitici zich heel, heel heel erg MOETEN schamen.

Ik vind Geert Wilders in die zin een voorbeeld dat hij klip en klaar aangeeft waar hij voor staat, met zijn partij. Radicaliteit is hem niet bepaald vreemd... Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat bewonderingswaardige en nastrevenswaardige eigenschappen vind...

Werken en je goed gedragen! Voor fouten en misdragingen zul je boeten! Nederland moet Nederland blijven, met eigen cultuur, goede zorg en kwalitatief hoogstaand onderwijs. Gezag moet gelden.

Voor mij is dit wel een beetje de kern van het programma van de PVV. Met de punten op zich hoeft niets mis te zijn, maar door de toonzetting en de radicaliteit gaat het programma mijns inziens veels te kort door de bocht gaan. Ik kan niet aan de indruk ontkomen (na het lezen van het partijprogramma) dat Wilders keihard is voor de mensen die niet voldoen aan zijn ideologie. Zij worden meedogenloos 'gestraft' en dan heb ik het niet alleen over de vreemdelingen die zich misdragen of geen werk (meer) hebben...
Kortom, ik mis de sociale bewogenheid in zijn programma.

Jezus was radicaal in Zijn standpunten en Zijn daden, én Hij was (is) met innerlijke ontferming bewogen...
Jezus rekende af met de daden van mensen, hun godsdienst en hun houding, Wilders lijkt af te rekenen met de mensen zélf...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LIESBETH326
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 16 Volgende
Pagina 3 van 16