ChristianMatch
 


Forum

Berichten van BEHAPPY332
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 14 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van BEHAPPY332
Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 16:42
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
MARIJAN072 schreef:
'k Ga ook even off-topic, want ik sluit me hier helemaal bij aan.

Welkom terug, Chat! Lachende smiley

Ha Chat!

ik ook off topic: als ik je nu een hand geef? Wat is dan jouw reflex Smiley die vol vragen zit

Sorry, wanneer word ik nu eindelijk eens een keertje volwassen Knipoog smiley !


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 1 september 2010, 16:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 30 augustus 2010, 23:44
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
JOELLE246 schreef:
Hoi Asanti

Het is idd moeilijk om overal van te weten uit welke hoek de therapieën komen.
Het is de geest van de tijd waardoor er allerlei occulte zaken zich aan ons opdringen vaak in verborgen jasjes, zodat ze niet herkent worden.
De voetreflextherapie komt uit de zelfde hoek als de acupuntuur.
Het heeft met energie banen te maken.
Voor mezelf heb ik dan al zoiets dan hoeft het voor mij niet, ik wil mijn energie halen uit mijn verbondenheid met Christus.

Een paar jaar geleden heb ik een boekje gelezen over allerlei soorten therapieën, en waar die vandaan kwamen. Het heeft mij veel licht gebracht op bepaalde therapieën en hun achtergronden, het is goed onderbouwd.
Het boekje heet Tovenaars van de twintigste eeuw.
Uitgegeven door Gideon, auteur Gerard Felller
Misschien dat dit boekje kan helpen om de juiste keuzes te maken.
Groetjes Joëlle

Ha Joelle, hierbij link naar boek.
... is wel uitverkocht...

http://www.postorderboekhandel.nl/object/9789060676172/Tovenaars_van_de_20ste_eeuw/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 30 augustus 2010, 23:36
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
[quote=ZINGA672]Ik herken je 'verzuchting'. Toch gebeuren er wel wonderen. quote]


Mijn favoriete tv programma...
en ik heb niet eens alle afleveringen gezien.
Hier een herkansing:


http://tv.kro.nl/KROgemist.aspx?Media=TV&searchvalue=wonderen+bestaan

1.000 brieven zijn gelezen door de theologische faculteit.
http://www.uvt.nl/faculteiten/fkt/luce-crc/teksten/religie-moderniteit/2004-korte.html

Dit zijn eigenlijk allemaal heel gewone dagelijkse dingetjes,
waar ineens allerlei van die dingetjes zo veel meer betekenis krijgen.

Het gaat dan dus toch, om de 'zin' van het leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 17:11
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
PIETER649 schreef:
mooi uitstapje naar de fascinerende dierenwereld, behippie, maar je beschrijft hier een natuurlijke eigenschap van een reptiel.
een eigenschap die God er persoonlijk in heeft gedaan.

heeft niet echt veel te maken met "wonderen" van Rasta Rostelli, Jomanda of Jan Zijlstra.
ik moet jouw bijdrage dan ook qualificeren als interessant maar ook off-topic

Jouw vraag was even, of het ook mogelijk was, dat door gebedsgenezing een been of teen zou aangroeien. Ik denk dat bij gebedsgenezing het menselijk lichaam in ieder geval weer de 'normale' herstelkrachten krijgt. En misschien wel veel meer. Daarom ben ik eerst gaan zoeken, wat de normale herstelkrachten zijn. Verwijderde lichaamsdelen laten terug groeien heet in de biologie 'regeneratie' en in het engels 'regeneration'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 16:40
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
PIETER649 schreef:
mooi uitstapje naar de fascinerende dierenwereld, behippie, maar je beschrijft hier een natuurlijke eigenschap van een reptiel.
een eigenschap die God er persoonlijk in heeft gedaan.

heeft niet echt veel te maken met "wonderen" van Rasta Rostelli, Jomanda of Jan Zijlstra.
ik moet jouw bijdrage dan ook qualificeren als interessant maar ook off-topic

Rasta Rostelli...

Kunt u mij meer vertellen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 11:17
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
PIETER649 schreef:
Tuurlijk... astma, bronchitus, pdd-nos, adhd.. noem maar op...
Wanneer krijgt iemand met een geamputeerd been er nou es een been bij?
Of voor mijn part een geamputeerde teen die teruggroeit?

Al die onzin over voor t oog onzichtbare "ziektes" heb ik nu al wel gehoord.

Ik ben er geweest, ik vond het een circus met een bedelende spreekstalmeester.
Opzwepende muziek om mensen in een trance te brengen en dan genezen te worden is inderdaad fantastisch... tot de volgende morgen de pijn weer terug is.

Maar ook daar is weer een perfecte reden voor: je geloof was niet groot genoeg....



Hier de link over 'regeneratie = een verloren lichaamsdeel groeit weer aan. Dit is slechts het geval bij bepaalde diersoorten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Regeneratie_(biologie)


Hier link over Kirlian fotografie.
http://www.youtube.com/watch?v=qDOi1BLoN3U

In dit filmpje * engelstalig, staat in de 9e minuut exact ook een foto van een boomblad, dat is afgebroken. Toch zou het energie veld nog gedeeltelijk in tact zijn. Dat wordt in de engelse literatuur genoemd het 'phantom leaf effect'. Stichting Skepsis, die onderzoek doet naar 'para-normale' verschijnselen en dit stelselmatig terugbrengt tot normale proporties, gelooft dit echter niet en geeft een heel andere verklaring:

CITAAT
Populaire boeken over aura's, waaronder de eerder genoemde, halen meestal het phantom leaf effect van stal. Dit effect kan worden gedemonstreerd door een Kirlianfoto te maken van een plantenblad waarvan een klein deel is weggesneden. Je zult dan zien dat er ook rond het ontbrekende deel nog een zwakke uitstraling zichtbaar is. Dit spectaculaire verschijnsel zou iedere Kirlianfotograaf graag willen waarnemen, maar helaas is vrijwel niemand daar ooit in geslaagd. Vermoedelijk lukt het alleen als er op het fotopapier een vochtige afdruk is achtergebleven van het complete blad, waar het incomplete blad overheen wordt gelegd.

BRON [url] http://www.skepsis.nl/aura.html [/url]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kirlianfotografie

Kijkend op Wikipedia: als er een 'gat' is, dan stromen er daar ter plekke zweet, lucht, waterdamp enz. enz uit een organisme, dus dat is via Kirklian fotografie te zien als een soort 'fontein'.

... dit bericht wordt nog aangevuld...


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op zaterdag 28 augustus 2010, 11:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 09:49
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
[quote=PIETER649]Tuurlijk... astma, bronchitus, pdd-nos, adhd.. noem maar op...
Wanneer krijgt iemand met een geamputeerd been er nou es een been bij?
Of voor mijn part een geamputeerde teen die teruggroeit?

Al die onzin over voor t oog onzichtbare "ziektes" heb ik nu al wel gehoord.

Ik ben er geweest, ik vond het een circus met een bedelende spreekstalmeester.
Opzwepende muziek om mensen in een trance te brengen en dan genezen te worden is inderdaad fantastisch... tot de volgende morgen de pijn weer terug is.

Maar ook daar is weer een perfecte reden voor: je geloof was niet groot genoeg....[/
quote]



Wanneer krijgt iemand er nu eens een been bij...

Ja, dat is een goede vraag. Salamanders, daarbij groeit de staart weer aan, nadat hij een staart was kwijtgeraakt. Kirlian fotografie laat zien, dat mensen aura's rond hun lichaam hebben. Kirlian fotografie is een erkende fotografie, waarbij 'foto', dat is licht 'fotonen = energie rijke lichtdeeltjes van de zon l' gemaakt worden van de uitstraling die een levend lichaam geeft. Als de staart bij de salamander weg is, dan nog steeds 'in de straling' intact. Dus als tastbaar object is het verdwenen, de staart zit niet meer aan het lichaam, maar als lichtvorm is het nog steeds in de juiste vorm zichtbaar.

Dit heb ik een keer in een tijdschrift gelezen. Dat tijdschrift heb ik bewaard, maar weet de titel niet uit mijn hoofd. Via google moet het ook op te zoeken zijn. Al zul je dan waarschijnlijk wel het Engelse woord voor 'salamander' moeten weten... en daar op zoeken. Van Kirlian fotografie moeten snel wel zinvolle links te vinden zijn.

Dit verschijnsel is - zo men in goed gedocumenteerde media beschrijft - uniek voor salamanders. Het vergt natuurlijk een enorme hoeveelheid kracht en voeding om die staart weer te laten aangroeien. Heel interessant om dat nog eens uit te zoeken.

Maar goed, als een Salamander het wel kan, waarom een mens niet? In theorie zou dan het 'aura' rondom het lichaam in tact moeten zijn en niet verstoort... wat bij een mens door allerlei gewetensvragen etc. etc. natuurlijk wel heel snel verstoord is... En ten tweede, er zou een enorme hoeveelheid hoogwaardige voeding nodig moeten zijn. Ook dit is niet het geval. Mensen eten vaak 'lege' calorien, dat zijn voedingsstoffen, zoals suikers, die per saldo zo veel verwerking vragen in het menselijk lichaam, dat zij er dus voor zorgen, dat het menselijk lichaam meer vitaminen, mineralen en sporen elementen kwijt raakt... het lichaam raakt er meer door kwijt, dan er door opgebouwd wordt. hetgeen leidt,tot een verder 'verval' c.q. veroudering van het lichaam. Omgekeerd, het lichaam, alle lichaamscellen vernieuwen zich elke dag. Bij die vernieuwing zijn dus ook elke dag hoogwaardige voedingsstoffen nodig. Omdat de mens zich blootstelt aan allerlei 'exogene' lichaamsverstorende stoffen: chloorverbindingen (zoals die beruchte glorix... ) die leiden tot dioxines, dat zijn zware metalen die zich verbinden aan lichaamsvetten en kunnen leiden tot kanker. Bijvoorbeeld... Dat het menselijk lichaam in het algemeen 'in verval' is en niet 'in opbouw' ontstaat voor een groot deel dus doordat de mens zelf niet optimaal gezond leeft, eet, drinkt en temidden van schadelijke stoffen leeft.

Kortom:
1. als een mens zijn geestelijk leven zou zorgen voor een intact aura...
2. en als die mens dan óók nog eens optimaal gezond eet... zodat hij - zij alle nodige bouwstoffen binnenkrijgt...
3. en als die mens dan óók nog eens zou leven in een natuurlijke omgeving zonder afbrekende stoffen...

Dan zou het menselijk lichaam er best nog wel eens toe in staat zijn, om een geamputeerd been opnieuw te laten aangroeien... in theorie zou het moeten kunnen...

tenminste, als dat verhaal van die Salamander echt waar is....
dus, speciaal voor jou, moet ik dat nog ff uitzoeken.

Of doe jij dat voor me?


... en als het niet gelukt, dan was je geloof niet groot genoeg...

waarom eh... schrijf je het niet zo:

GROOT GENOEG?


OF

GROOT GENOEG ???

Of is je geloof daarvoor te klein?

Soooooooorry hoor, hij lag te veel voor de hand, om hem niet ff in te koppen.
Heb namelijk inderdaad nog last van, dat 'we' in 1974 niet gewonnen hebben...

Schot voor open doel mag je natuurlijk niet missen, dat zou zonde zijn.

Maar ik snap je punt: sommige dingen gelden als een zogenaamde 'self fulfilling prophecy', dat zijn beloften die gedaan worden en als zij NIET in vervulling gaan, dan zorgen zij er middels een
a. of slimme truc van de bedenker
b. of domme denkfout van degene die erin gelooft
toch voor, dat mensen blijven geloven in hetgeen klaarblijkelijk onjuist is.

Andersom geldt echter ook, dat mensen er allerlei redenen op na houden, waarom zij liever niet geloven in het Evangelie. Ook daarbij geldt hetzelfde mechanisme.

Maar eh... als kind heb ik nooit geleerd om Salamanders te vangen
en ondanks een zware generatiekloof...

ga ik nu dus toch weer even terug in de tijd, om dat in te halen.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 06:09
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
PIETER649 schreef:
Dat jij boeken van Jan Zijlstra leest... verklaart veel, heel veel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Waar je mee omgaat, word je mee besmet... ook al een spreekwoord


HET VOLGENDE IS ON TOPIC, WANT MENSEN KREGEN EEN TINTELEND GEVOEL
VAN HUN HOOFD TOT HUN VOETZOOL ,


Goed jij steekt je tong Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt uit...

De tong staat in de Bijbel bekend als...
De Bijbel schrijft, dat als je een klap op de wang krijgt,
dat je dan ook de andere wang moet toekeren.


Ah, dus jij steekt je tong Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt uit, d.d. 25-08-10
Hij ook. d.d. 22-08-10
Dus goede timing.

Dus uit wederzijds respect,
kijken we naar jouw tong Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
en naar die van eh...

http://gemeente.levensstroom.nl/bekijk-tv-uitzendingen

Week 34 (22-08-2010)
Tijdens deze uitzending ziet u een dienst van de Levensstroom in Oude Tonge Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt . Daar vertelt Agnes van de Bovenkamp hoe God haar scheefstaande nekwervel weer rechtzette, MET FOTO'S Janine Zwalua vertelt hoe haar zonen genazen van ADHD, PDDNos en astma en Annelies van de Graaf vertelt hoe God haar genas van fybromyalgie. Het onderwerp van de prediking van evangelist Jan Zijlstra is Ook u staat in het testament

JA, JE HAD GELIJK, HIJ PREEKT OVER GELD!

DAT

JE KRIJGT, ALS JE IN HET TESTAMENT STAAT.


"Het moet toch kunnen, in Oude Tonge Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt , dat men Amen zegt?"

citaat van het moment dat ik dit hier in plak...


De man die opstaat tijdens de dienst is al 2 jaar genezen van hartproblemen,
dat is Daniel Peulen. De vrouw die zit is Marijke, Zij is geinterviewd bij Family 7 en schreef een eigen boek. Zij kan gewoon lopen hoor. Zij zat in een rolstoel.
Soms wil ze ook gewoon ff zitten. Wil je haar toch zien lopen? Kijk Clown smiley :

zie links voor tv uitzendingen: http://www.vergadering.nu/links-genezing.htm

zie links voor het boek van Marijke
en zie getuigenis Daniel Peulen http://www.godheefteenbeterplan.nl/site/index.php?option=com_weblinks&catid=13&Itemid=31

zie 4 pagina' s you tube filmpjes met getuigenissen:
http://www.google.nl/search?q=levensstroom+jan+zijlstra+getuigenissen&hl=nl&rlz=1T4ACPW_nl___NL389&tbs=vid:1&prmd=vo&ei=Mzh3TI60LIqBOJ767PYP&start=0&sa=N

P.S. ik ben het eens met Tessbear. Beroemdheid etc. is geen bewijs van kwaliteit en integerheid. Wat ik bedoelde is, dat het werk van deze Evangelist goed gedocumenteerd is. Dus voor journalisten e.d. goed uit te zoeken.




Notabene: toen ik de posters zag, geloofde ik het zelf ook niet Smiley die vol vragen zit

maar...

nu ik de sfeer in adem, de boeken lees, getuigenissen zie,
en dit beschouw met spirituliteit, historie, theologie, biologie
ja, dan is 't best wel goed uit te leggen aan een huisarts. Verraste, verbaasde smiley


Oh ja, die besmetting
heb ik niets op tegen!

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op vrijdag 27 augustus 2010, 06:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 00:53
BerichtOnderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal
 
JOSINA022 schreef:
Hallo,

Ben net lid hier, ziet er tot op heden goed uit. Het lijkt mij leuk om mee te gaan, maar ik heb mijn werkrooster nog niet van oktober, dus ik weet niet of ik kan. Ik laat dat zsm weten.

Ik zal mij nog ff voorstellen: mijn naam is José, maar sta hier ingeschreven onder de naam Josina. Ik ben 40 jr en werkzaam in de verstandelijk gehandicaptensector.
Voor de nieuwsgierigen onder ons Lachende smiley : mijn profiel is te vinden onder josina022

De dames Adriane en Motormuis, die meegingen met wokken zijn super gezellig. Ook Lepeltjes, Mario en onze... ik weet zijn echte naam... zijn allemaal super gezellig. Verder kennen mensen elkaar soms al via het forum, twee nieuwe stelletjes gaan ook mee. Dus, eh, het werkt.

Dus, voel je vrij! Of beter, maak gerust tijd vrij!


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op donderdag 26 augustus 2010, 00:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 00:49
BerichtOnderwerp: begrafenis of crematie?
 
MARISKA601 schreef:
er wordt off topic gegaan.

De vraag is, begraven of cremeren.
Dan komt de forumtekst via via bij het onderwerp Duitsland.

als het gaat om begraven, of cremeren
in combinatie met Duitsland,
dan moet ik toch altijd denken aan WO II.

én aan de gaskamers, met crematie.
én de massa graven van oorlogs soldaten, met begraven.


Echter, wij Nederlanders mogen hierover niet of nauwelijks verwijten maken.
Na WO II ging Nederland óók naar Nederlands Indië.

Verder dient Nederland goede handelsrelaties te onderhouden met Duitsland.
Het onderwerp is dus te gevoelig, om openlijk te behandelen.

Gelukkig, herdenken we nog, op 4 en 5 mei.
Echter, wat is de kwaliteit van die herdenking?
Op 6 mei viel destijds al weer een politiek slachtoffer, Fortuin.

Wat wil een mens dan?
Begraven of cremeren?

Of een mens in de hemel komt, is mijns inziens niet afhankelijk
van de vraagt of men eindigt in de gaskamer, of op het oorlogs massa kerkhof.

Beide zijn in hun einde even gruwelijk.
Wel roepen beide locaties nadrukkelijk op,
om een zinvol leven te leiden voor die tijd.


Praktisch, is een crematie goedkoper dan een begrafenis.
Al zou men het extra 'bespaarde' geld aan de armen geven,
dan kan een crematie dus on-bijbels lijken,
maar men kan dan toch doen wat de Bijbel in de kern vraagt:

Naastenliefde.

dat is liefde,
met in de kern,
de kiem van
nieuw leven
en opstanding

zo is de dood
toch het begin
van het nieuwe
leven, eens...


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op donderdag 26 augustus 2010, 01:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 00:30
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
PIETER649 schreef:
nou nee... ik geloof dat in de natuur veel genezingsmiddelen te halen zijn, God heeft die er zelf ingedaan.
de mens is helaas teveel op de chemie gaan vertrouwen omdat de kennis van de natuur minder groot en algemeen werd.
Aspirine is bijvoorbeeld niets meer dan de chemische variant van wilgenbast.

Zoals ook door anderen aangehaald, is het lichaam een heel complex iets waar veel mogelijkheden in zitten.
Masseer je slapen maar eens als je hoofdpijn hebt.
Het lichaam bestaat voor 80% uit water, water reageerd op de stand van de maan, dus waarom zou je lichaam er niet op reageren?
Het aspirientje haalt n stuk van zn werking uit het glaasje water dat er bij word gedronken, hoeveel nut zou dat water op zichzelf al hebben....?
Voetreflex bestaat, punt uit.
Of het echter voor jou het gewenste resultaat zal hebben, das vers 2.
Als ik met mn handen masseer, haal ik bij dieren en ook bij mensen, de pijn weg... echter alleen het symptoom, niet de oorzaak.
De pijn komt dus weer terug helaas.



Pieter: complimenten goed stuk tekst




1 klein minpuntje:

WAARSCHUWING: NIET TE HARD MASSEREN, BIJ DIE SLAPEN !

p.s. is dit wazig of duidelijk?
Moet ik hierbij echt nog als extra zeggen, dat je met een klap op je slaap, dood bent?

Als ik je wel complimenten geef Lachende smiley
maar die waarschuwing vergeet Smiley met dichtgeplakte mond ...
dat zou dood door schuld kunnen zijn Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 00:23
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
PIETER649 schreef:
Nee, duidelijk...
Zal ik OOK ff duidelijk zijn:

Die Zijlstra is in mijn optiek een geldhongerig eng mannetje die mensen valse hoop verkoopt voor n berg geld.
Van alle wonderbaarlijke bekeringen is er ooit 1 in de krant gekomen, ene Janneke Vlot, meen ik, en zelfs daar zetten de artsen nog vraagtekens bij.
Verder is het allemaal net zo wazig als jouw gemiddelde bijdrage.
(En ja, ik ben er live aanwezig geweest)




IK VIND DEZE EVANGELIST JUIST WEL BETROUWBAAR.

PRAKTISCH ALLES WAT HIJ HEEFT GEDAAN EN GEZEGD,

STAAT OP SCHRIFT EN OP DVD OF KOMT OP TV.

DAT IS EEN KENMERK VAN BETROUWBAARHEID,

WANT ZO KAN ELK MENS, EN ELKE JOURNALIST,

HET OBJECTIEF EN VERANTWOORD CONTROLEREN.


en ik wil dit graag serieus nader uitzoeken en wil zijn boeken lezen.
ik heb veel van zijn boeken al gekocht.

in de media is nog meer informatie te vinden,
dus lezers kunnen ook gratis, gewoon mee helpen dit uit te zoeken.


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op donderdag 26 augustus 2010, 00:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 22:53
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
ASANTI087 schreef:
thank you voor deze concrete puntsgewijze uiteenzetting! helder.

Ik zal het laten bezinken. Wat die stress betreft, Mijn leven heeft ontzettend op zijn gat gelegen door iets waar ik niets aan kon doen maar ik krabbel er al aardig weer boven op. Hoe zeggen ze dat? luctor et emergo??

He, wat leuk! Je reageert!
Zat net te denken... het is alsof ik alleen in Word type...
maar dat is niet zo, dit is echt.
er zijn mensen die meelezen!

Grappig he!

P.S. Dat paard... leuk, geeft ook ontspanning,,, houd van paarden... geven heeel veel rust... !!! Lachende smiley

enne, eerste oogopslag,. je kan het goed zie ik,

dat kan ik je
direct


nageven !


Net je profiel bekeken,
snap wat je bedoelt.

Daar kan een mens niets aan veranderen
alleen de zekerheid,
dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn,
geeft troost.

Als die wonderen dan maar een teken zijn,
van hemelse troost,
... en dus ook van samen zijn...
dan is het goed.

Dat geeft een verheugende herinnering
die je door alle ongeloof
en veel van het alleen zijn heen helpt.

Ook dat geeft vertrouwen
en haalt ondanks de schok,
en naschok, de stress weg.

Op de foto heb je overigens heel veel plezier
met je paard, met je kind. Intens geluk.

Een knabbel van de lippen van een paard op je gezicht
op je trui, op je hand,
is soms een risico, die tanden!
maar is ook zo ontspannend!
de paardentong is zacht...
nu mag hij ,
nu is het ineens een tong van zachtheid: Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Verliefde smiley


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 25 augustus 2010, 23:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 22:19
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
ASANTI087 schreef:
1. Veel therapieen naast de reguliere geneeskunde kunnen worden afgedaan als bijgeloof en je op gevaarlijk vlak begeven.

Voor veel therapien is toch wel een lichamelijke basis. Ook in de reguliere geneeskunde komt medicijnvergiftiging voor.


2. Ik ben een hele tijd erg afhoudend geweest van homeopathie, accupunctuur, aardstralen ed.


Van genoemde verschijnselen is te zeggen, dat zij gewone natuurkundige oorzaken kunnen hebben. Zie daarvoor mijn eerdere reactie. Maar ook geldt, dat gewone dingen, indien in verkeerde handen óók van verkeerde invloed kunnen zijn. Hangt van de mens af, die er wat mee doet.


3. Nu had ik door stress en spanning rugklachten, nekklachten en schouderklachten. Erg logisch en fysiotherapie had niet veel baat.

Als de oorzaak en aanleiding 'stress' is... dan is alles slechts symptoombestrijding, tenzij je de bron van stress zelf weghaalt.
Stress leidt namelijk tot een zogeheten 'flight or fight' respons. Door stress komen er allerlei stresshormonen in je bloed. Het gevolg is, dat je de neiging krijgt om snel weg te rennen. In een oerwoud, een juiste reactie. Echter, in een samenleving met stoelen en kantoren, lukt dat niet zo. De stress hormonen hopen zich op. Alleen door actief bewegen, raak je die stress hormonen weer kwijt. Zo lang het lichaam in de 'flight of figtht' respons verkeert, zo lang blijft je lichaam de neiging hebben om weg te rennen, om te vechten. Gedurende die tijd wordt voeding in de maag minder goed opgenomen. Ook stijgt de bloeddruk, omdat het bloed snel naar de spieren geleid wordt, om te kunnen wegrennen. Als die bloeddruk langere tijd hoog blijft, dan kunnen bloedaderen breken, met herseninfarct, hartinfarct als gevolg. Hoge bloeddruk geeft druk op de bloedaderen, die daardoor uitrekken en zich willen versterken. Zeker als de voeding slecht wordt opgenomen, dat dat dus leiden tot plak en verstoppingen. Notabene, tijdelijke hoge bloeddruk is niet erg, als je dan maar lekker gaat sporten en bewegen. Zo niet, dat leidt tot allerlei ziektes in het hele lichaam. Dus, de stress wegnemen, is eerste voorwaarde voor een blijvend goed resultaat. Zie dan hier het occulte:

als je de bron van stress niet wegneemt...
en je jezelf wel elke keer prettig voelt bij de therapeut
dan kan je gaan geloven, dat die therapeut meer waard is dan jij.
Je kan immers dan niet leven, zónder die therapeut?
als dat het geval is, maak je jezelf emotioneel en geestelijk afhankelijk.
Dat is bij het christendom juist niet de bedoeling.
Gij zijt immers 'vrijgekocht' 'en bevrijd van slavernij'.



4. Via vrienden kwam ik bij de voetreflex therapeut om me door massage lekker te kunnen ontspannen. Dit werkt echt. Even helemaal niets, alles loslaten en ik altijd het gevoel dat de bloedcirculatie goed op gang komt en de boel lekker ontspannen word. De boel komt weer los en pijn verdwijnt.

Massage van de voeten, dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. De huid is het grootste orgaan van de mens en is heel gevoelig. En verdient dus liefkozing, het orgaan is immers een Gave Gods. De Bijbel spreekt er over, dat hand en voet elkaar tot steun moeten zijn. De handen, die de voeten masseren, kan prima passen binnen de opdracht, dat hand en voet elkaar tot steun moeten zijn. Een gevoelig orgaan positief stimuleren, geeft een goed gevoel. Dat is ontspannend en neemt de gevolgen van stress dus tijdelijk weg. Tijdelijk, omdat je óók wat aan de oorzaken moet veranderen! Hopenlijk kan je dat... dat hangt van je eigen leefsituatie af en de keuzes die je daarin wel - niet kunt maken. Hangt ook weer van geld, vrije tijd af. enz. enz.

Echter er zijn ook situaties, waar de mens een opdracht heeft om rentmeesterschap te betonen. bijvoorbeeld de opvoeding van kinderen, kan stress geven. Kinderen wegdoen is geen optie. Hoe durf ik het te schrijven. In dat geval, kan liefkozing een gave Gods zijn, om het leven te veraangenamen.


5. Nu las ik een artikel van een vrouw die als werzame therapeut uit het alternatieve circuit is gestapt en daar vanuit haar levende geloof ernstig tegen waarschuwt.

Klopt. De mens heeft een geest. De eigen geest is geneigd tot zonde, we leven in een gebroken wereld, dus de verleiding tot zonde is er elke seconde. Als mensen de energie van hun eigen geest gaan gebruiken, dan kunnen zij dus bij wijze van spreken, hun eigen zonden overbrengen op de ander. Dat werkt niet bevrijdend, dat werkt verslavend. Bovendien spreekt de Bijbel ervan, dat er naast de eigen geest, ook nog demonen kunnen wonen in een mens. Dat klinkt eng. Vind ik ook. Maar, als ik er in de bijbel over lees en aan denk... dan werden al die demonen, het waren er Legio, gewoon per direct uitgedreven. In Naam van Christus en de Heilige Geest. Dan hoef ik dus niet bang te zijn. Dan niet. Echter, wie zijn eigen lichaam verwaarloost en zich dan afhankelijk maakt van anderen, stelt zich ook bloot aan de geest van die ander. Ik gebruik hier het woord 'verwaarlozen' omdat het oplossen van stress, beweging en gezonde voeding de eerste voorwaarden zijn voor een gezond leven. Misschien, of juist, hoort het vragen om vergeving van zonden ook wel bij het wegnemen van stress. Voor die vergeving, kan je alleen volkomen terecht, bij Hem die vergeving gaf aan degenen die Hem wilden doden. Omdat Hij wist, dat Hij opgewekt zou worden... en zij niet wisten wat zij deden...

6. Ik vind dat zo moeilijk. Hoe kan ik het onderscheid maken tussen bijgeloof en nuttige werking van het menselijke lichaam. Ja... wordt er dan gezegd. Je laten leiden door gebed en de werking van de Heilige Geest.

6a. Wat is bijgeloof, en wat niet?
In het algemeen wordt door de wetenschap erkent, dat iets verklaarbaar is, als er een duidelijke oorzaak en een duidelijk gevolg is. Zie bijvoorbeeld dit, als de spanning in jouw lichaam, de opbouw van hormonen en dus ook de opstapeling van lichamelijke reacties... dat kan allemaal het gevolg zijn, van iets in je leven dat spanning geeft. Probeer dus die spanning, de oorzaak, weg te halen. Om die oorzaak te ontdekken, misschien 'moet' je dan wel met iemand praten. Soms weet je als mens zelf niet wat de oorzaak is van je eigen spanning. Soms weet je dat als mens echter ook maar al te goed. Veel van de alternatieve geneeswijzen, besteden dan ook extra aandacht aan zo'n 'anamnese', het deftige woord voor 'intake gesprek'.

6b. Wat is de werking van de Heilige Geest?
Aan de boom, herkent men de vruchten: liefde, trouw, genade, vergevingsgezindheid. Als je intypt op Google 'vruchten van de geest' dan zie je die eigenschappen zo naar voren komen.

6c. Verder als het gaat om het vertrouwen in therapeuten:
'Al wie niet erkennen, dat Jezus de Christus is, dat wil zeggen, dat Jezus gezalfd is door God de Vader, die is de anti-christ. ' De energie van de mensen van de anti christ wil je niet hebben... Hoe ver gaat dat? Er zijn christen artsen die bidden met hun patienten en in gebed méér genezing krijgen, dan met pillen. Toch gaan mensen ook naar 'onchristelijke artsen' en worden ook daar genezen, omdat de arts gewoon zijn werk goed doet. Datzelfde kan ook het geval zijn, bij alternatieve therapie, als het een goede therapie is. Dat klinkt vaag. er zijn echter te veel verschillende therapieen, zie internet.

7. Maar als idealist kun je overal wat achter zoeken. En nuchter verstand kan je ook op het rechte pad houden.

Ik zelf probeer met alles wat ik lees, te begrijpen of het verklaarbaar is. Echter, wat enkele jaren geleden onverklaaarbaar is, bijvoorbeeld 'mobiele telefoons' is nu ineens de gewoonste zaak van de wereld. Onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede. Een onderzoek betekent, dat je eerst kijkt en leest en je zelf niet direct onderwerpt aan de mening of activiteiten van de ander. Het betekent dat je eerst afstand behoud tot het kwaad. Onderzoeken van (hard én soft) drugs kun je doen door er over te lezen, niet door het te gebruiken. Tijdens zo'n onderzoek, kan ik er op vertrouwen: Alles zal ten goede keren.

8. Ik twijfel nu heel erg door mijn nuchtere verstand en mijn wil om alles los te laten waar God niet achter staat. Ik kom er niet uit.

De christelijke artikelen over voetreflex geven een niet-eenduidig antwoord. Lees: 'Het is de slechtst onderbouwde therapie', 'als het werkt is het placebo' 'of het occult is, hangt van de therepeut af'. Dat maakt niet enthousiast...

Anderzijds, voetreflex therapie is óók gewoon een aanraking van de huid. Dat is gezond. Wetenschappers hebben ontdekt, dat babies die niet door hun ouders worden aangeraakt (het was een vreselijke proef) dood gaan. Omgekeerd, aanraking, ook bij volwassenen, kan dus heilzaam zijn. Puur naar de Bijbel kijkend, uit hygiene oogpunt waste men elkaars voeten bij het binnenkomen van een huis. Dat is chemisch, voor de reiniging. Het is ook een gepaste liefkozende begroeting. Dat is onder christenen niet vreemd. Men kreeg vroeger de opdracht: begroet elkander met de heilige kus. Ook hier, aanraking was onderdeel van de praktische beleving van de heilsbelofte.


9. Hoe kan ik nu echt weten of ik hier beter mee kan stoppen of niet.

Wat je echt moet weten... dat is allereerst of je de oorzaak van stress kunt wegnemen uit je leven. Zelf heb ik hiervoor een ander beroep moeten kiezen. Nou ja, kiezen. Dat kan dus heel ingrijpend zijn, ook financieel, met je hyptheek, of huurhuis enz. enz.

Als je dan toch in de stress komt... dan zeggen alle medische studies, rapporten enz. enz. dat je lichaam behoefte heeft aan beweging, sporten. Daarmee haal je de stress hormonen uit je lichaam. bovendien maakt je lichaam dan endorfine aan, dat is een hormoon waardoor je jezelf weer gelukkiger voelt. Eén voordeel: je ziet, voelt, dat je zelf sterker wordt. Door te bewegen groei je in spierkracht. Door te bewegen worden zelfs nieuwe hersencellen aangemaakt. De stress in je lichaam kan jou er dus toe aanzetten, om niet afhankelijk te worden van je medemens. Het kan je juist sterker maken. Persoonlijk weet je dan ook zeker, dat je niet afhankelijk bent van een medemens, die net zo zondig is als elkander, daarvan wil je niet afhankelijk zijn. Je voelt jezelf sterker worden, en beseft dat je gebouwd, geschapen, onderhouden en liefgehad wordt, door een Levende God.



10 Wie kan me een wijs advies geven, hopenlijk op concrete ervaringen en niet op geruchten en algemeenheden.

Ik heb zelf geen persoonlijke ervaring met genoemde alternatieve therapien. Ben gelukkig gezonder dan ik dacht. Wel heb ik ooit eens een cursus besteld via de LOI om meer inzicht te krijgen in gezonde levenswijzen. Plus dat ik ontdek, dat steeds meer wetenschappers ontdekken, dat over de grenzen van onze kennis heen, er nog veel meer , ja eindeloze verwondering mogelijk is over Schepping. Verwondering, over de grootsheid die ons mensen te boven gaat, met die zéker vertrouwen oproept.



Hoop dat het zo punt voor punt
toch een statement neerzet Knipoog smiley

en dat het ondanks mijn serieus spreken
niet overkomt als betweterig, of betuttelend.

Ik heb gewoon geschreven hoe ik daar zelf mee omga
maar dan wel in een uitleg aan de vraagsteller.

Enne, zo lang schrijven... dat kost tijd, heeel veel tijd...
Dus als ik veeeeel te lang schrijf... dan straf ik mezelf...
daar houd ik vanzelf een keer mee op...

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 25 augustus 2010, 23:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 18:27
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
PIETER649 schreef:
Je bent zo wazig als een beslagen raam.....

Maarre... begrijp ik hier nou uit dat ik jou bedreig ofzo???????

WAZIG ... mijn eigen domheid: mooie omschrijving, geweldige vondst!

NEE JOH! je bedreigt niet, als hond ben je heel aaibaar.

ja, inderdaad, heb het net nagelezen:
ik schrijf: "als je bedreigd wordt..."
ik bedoel dat hier niet persoonlijk.
Wens ook niet, dat je het zo opvat.



je schrijft zelf wel:

Quote:
Dat jij boeken van Jan Zijlstra leest... verklaart veel, heel veel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Waar je mee omgaat, word je mee besmet... ook al een spreekwoord



Oke, nu kan ik die tekst op twee manieren lezen.

Ik zou het als een genade en/of zegen kunnen ervaren,
als ik in de schaduw zou komen van de 'talenten' van deze 'predikant'.

Als je dat zou bedoelen,
als ik het zo zou lezen,
dat zou te veel eer zijn.

Bij het lezen van een tekst,
moet men opletten op kopteksten, plaatjes etc.
pas dan weet men de werkelijke bedoeling van de schrijver.

Jij steekt je tong uit? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Laat ik je nu geen woorden in de mond leggen.

Een hond steekt zijn tong uit om zichzelf af te koelen,
Een slang steekt zijn tong uit om te ruiken of er aas is.

Waarom plak jij hier bij de naam van een Evangelist,
in mijn optiek een Begenadigd Evangelist, uitgerekend dit plaatje?

Als je mij wilt uitdagen, dan is het voor de fun. Prima.
Echter wie Het Evangelie in kwaad daglicht stelt, dat is occult.

En als door mijn schuld het Evangelie in kwaad daglicht zou worden gesteld,
dan ben ik medeschuldig. Dan moet ik verantwoording afleggen.

Dus... ? Ben ik zo té duidelijk? Of ben ik té vaag?


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 25 augustus 2010, 18:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 18:10
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
TESSYBEAR731 schreef:
Mispoes!

Ze bedankt Annette en stelt dan vast dat er een hoop reactie's zijn gegeven in korte tijd...das toch nét ff iets anders Knipoog smiley
Geheel opbouwend bedoeld...wanneer je dieper ingaat op een topic zitten er vaak hele goede argumenten bij, maar omdat je er zo'n ellenlang verhaal omheen schrijft word het al snel heel erg onoverzichtelijk, zoals ik al eerder gezegd heb.
En dat geld dan niet alleen voor jouw reactie, maar ook voor die daaromheen. Soms is het gewoon echt beter om concreet te blijven...

1. dank voor het compliment over goede argumenten.
2. ellenlang verhaal... ja, dat klopt. is mijn valkuil. Hoe kan ik die hier verborgen houden???? Jullie weten dat toch niet??? Knipoog smiley Stel je voor, maak ik slechte indruk... Zieke smiley


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 25 augustus 2010, 18:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 18:05
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
PIETER649 schreef:
Dat jij boeken van Jan Zijlstra leest... verklaart veel, heel veel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Waar je mee omgaat, word je mee besmet... ook al een spreekwoord

Blaffende honden bijten niet,
wel risico van alcoholverslaving in jouw geval...

wat, dat, vaatje alcohol, dat de onderkoelde mensen in de bergen het leven redt...

SORRY DIT ZIJN LEVENS REDDENDE HONDEN !!!
moet je zuinig op zijn!!!

Kortom, als je bedreigd wordt,
moet je niet een vloek uiten, dat keert zich via haat tegen jezelf, mij zelf in dit geval.

Wel, als je bedreigd wordt,
dan is het een kunst om over die ander een zegen uit te spreken...

Dit is niet iets, wat ik zomaar schrijf,
Ik heb een situatie meegemaakt,
waarin ik met heel veel pijn, verdriet, gebed
in antwoord op dat gebed dit antwoord kreeg.

en... inderdaad, het is een antwoord wat ook mij voor grote vraagtekens zet.

Wel weet ik,
er zijn wetenschappelijke proeven,
dat is het zogeheten 'rijst experiment'.


http://www.youtube.com/watch?v=b8l7RrHM43Q
ook zelf te vinden via google type = rice experiment;
Veel mensen hebben dit experiment zelf thuis geprobeerd.
Maar ja, het blijft 'home made' dus dit rijstexperiment is nog niet wetenschappelijk. )


als je op een potje rijst het woord 'LIEFDE' schrijft en er naar kijkt,
dan blijft het potje langer gezond, wit, zonder schimmels

want een potje rijst waarop het woord 'HAAT' staat,
daar wordt de witte rijst eerder zwart, vlekkerig, met schimmels.

Wel wetenschappelijk, want dit sluit aan op proeven van de Japanse wetenschapper dr. Emoto: Water, ons lichaam bestaat voor 70% uit water.
Bij verschillende woorden, bij verschillende muziek, neemt elk water kristal een andere vorm aan. Fantastische verschillen zijn zichtbaar. Bij liefelijke woorden ontstaan de prachtigste kristalvormen. Bij hatelijke woorden, vallen die kristallen uit elkaar. Hoe kan water een kristalvorm krijgen? Het water wordt na blootgesteld te zijn aan muziek, woorden etc. 'bevroren' en het kristal wordt gefotografeerd.
( zie hier wat muziek doet met de waterkristallen tijdens het Nederlands Volkslied.
http://www.youtube.com/watch?v=4GXLxwQS2N0&feature=related

helaas, ook dit wordt betwijfeld, zowel op de NL als ook de USA wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Masaru_Emoto

Zie hier een USA tv uitzending, waar diverse wetenschappers laten zien, hoe woorden de structuur van het water beinvloeden. Zelfs kunnen die woorden en die structuur, het verschil bepalen, of planten wel of niet groeien of dood gaan.
zie hier de link (de film is engelstalig en helaas niet ondertiteld):

http://www.disclose.tv/action/viewvideo/29148/Water__The_Great_Mystery_Pt_2_8/

Pas die seculiere (semi) wetenschappelijke inzichten eens toe op het zingen van lofprijzing...

Kortom, als je liederen zingt, over De Heer, die opstond uit de dood, met liefde en vergeving en genezende krachten, als je daar over zingt, dat is niet alleen een gevoel, dat heeft een uitwerking op heel het menselijk lichaam. Aangezien een gesloten ruimte gevuld met medemensen vol waterdamp is, kan die invloed heel ver gaan.

Feit is, dat door het hele land mensen zijn, die getuigen van genezing.
Die in een rolstoel kwamen en gezond wegliepen.
waarna dit werd doorverteld door buren, in kranten, en op tv.

De vraag is dan, waarom gebeurt deze genezing juist met mensen die lichamelijk zo ver zijn weggezakt? Misschien juist wel, omdat zij niets meer te verliezen hebben... geen eer... geen trots... geen bezittingen... gezondheid is het grootste geschenk, dus is er ook de wens om écht bekeerd te zijn.

... waarbij tegelijk het gevaar is, dat men lichamelijk genezing zou zien als kenmerk van het ware geloof. Dan zou men en lichamelijk ziek zijn, en daar nog eens extra geestelijk onder lijden bovendien. Dat is niet nodig. Ook een algemeen erkend gelovige vrouw als Joni Earickson moet leren leven met haar invaliditeit en is daarin tot grote zegen geweest. (zie ook topic partner met beperking)

De uitspraken over de genezing van mensen gaan echter veel verder,
alsof mensen soms life op het podium geopereerd werden, zo voelden sommigen het. Dat gaat dus nog een paar 'etages hoger' . )

Het werk van De Heilige Geest mag en kan immers ook niet beperkt blijven tot de scheikundige, natuurkundige werkelijkheid, dat gaat veel verder.



Betreffende het rijst experiment,
dat is nog niet helemaal zo zeker bewezen en
wellicht ook hier, lijkt het gedachten experiment van haat en liefde 'occult'.
Ook dat hoeft zeker niet zo te zijn. In de hersenwetenschap is bijvoorbeeld ontdekt,
dat mensen in hun hersenen drie soorten straling hebben:
- alpha
- beta
- gamma

Ook hier is dus een fysieke interactie denkbaar.
Dus niet occult.

Sterker nog, dit sluit naadloos aan bij de Bergrede,
waarin christenen opgeroepen worden
om lief te hebben
hen die haten.

DAT GEEFT DUS DIEPE INTENSE GENEZING,


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 25 augustus 2010, 19:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 17:57
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
ANNETTE792 schreef:
Probeer eens iets meer te lezen en iets minder te typen.

Vraagsteller bedankt mij, voor de vraag het ontopic te houden.
Zoals je de woorden van Grace verdraaide en er iets heel anders van maakte doe je dat nu WEER, er staat notabene in hoofdletters bedank en mijn naam! Vorige week heb ik je daar ook al een keer op aangesproken.




Annette, jij hebt gelijk.
Maar ik ook.

er staat reactieSSSSSSSS

Meervoud dus
en dat is wat anders dan meer fout...

Dus ik neem de SSSSSSS Serieus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 17:46
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
GRACE585 schreef:
hoi asantie
voetreflexthreapie komt voort uit china en heeft zijn oorsprong in het ying en yang
ik denk dat je gewoon nuchter moet zijn en als je iets van "natuurgeneeskunde wilt toepassen je gewoon even goed moet googlen en dan kom je er zo achter of het uit oosterse religies en /of oculte achtergronden komt.toets het aan Gods woord en maak dan je keuzes of je het al dan niet verantwoord vind om zo'n geneeswijze te ondergaan.kom je er niet uit praat dan met medechristenen of je voorganger erover en in de 1e plaats staat daar natuurlijk het gebed en je relatie met Jezus.bedenk ook dat Jezus onze genezing is .
wil je meer weten mail me maar.

[url]http://www.dewegwijzer.net/Voetzoolreflexologie.html[/url]

De link die jij hier opgeeft, kon ik niet openen.
Via google gezocht, lukte ook niet.
Toen gedrukt op 'soortgelijke' en zie hier:

http://www.stichting-promise.nl/artikelen/reflexmethodes-microcosmos-macrocosmos/voetreflexologie.htm

Hier staat 'dat de onderzoeker zelden zo'n warrige en niet of nauwelijks onderbouwde behandelwijze heeft onderzocht als voetreflex'

'als het werkt, is het waarschijnlijk via het placebo effect. dat werkt alleen als men er in gelooft'

en 'afhankelijk van de behandelaar en behandelwijze' kan het occult zijn.



Dat zijn duidelijke citaten.

Afhankelijk van de behandelaar en behandelwijze, kan het occult zijn.
Dat betekent echter ook,
Dat 'het principe' zelf niet occult is, maar eventueel de behandelaar wel.

Zo zijn er heel veel zaken op de wereld,
waarbij niet het produkt, techniek, schadelijk is,
maar waarbij wel de toepassing schadelijk is.

anders gezegd,

De schepping bevat ontelbare wonderen
en blijft verwonderen,
De mens kan daarvoor God loven en prijzen,
de mens kan ook zelf de baas willen zijn
en alles naar eigen hand zetten.

Of wij als mens zaken In Het Licht brengen
of occult doen, dat is in het verborgene doen,

Dat is dus een zaak van intentie, van het hart.

Ik bedoel,
het verschijnsel dat als je een voet aanraakt,
dat dit reflexen geeft in de rest van je lichaam,
dat kan puur fysiek zijn
en het zou logisch zijn, als die effecten er zijn,
de energiestromen die door een mens lopen, moeten toch ergens aarden.

Dat is dus om te beginnen een technisch verhaal.

Hoe je met die energiestromen omgaat,
kan liefdevol, vergevend, zijn
maar kan ook occult zijn,
dat de ene mens invloed uitoefend op de andere mens.

Gebedsgenezer Jan Zijlstra schrijft in zijn boeken,
dat ook demonische krachten worden uitgedreven door het aanroepen van De Heilige Geest.

Een heel specifiek voorbeeld beschrijft,
hoe een christen zonder steun van anderen satanisten wilden 'bekeren'.
Jan Zijlstra waarschuwt hiertegen, dat niet alleen te doen, niet zonder steun.
De christen die het wel alleen deed raakte onder een vloek.
Hij kwam bij Jan Zijlstra, die hem niet wilde aanraken.
Maar wel gebed uitsprak.

Van Jan Zijlstra heb ik inmiddels 6 boeken gekocht,
4 uitgeleend... en 2 gelezen.

HET IS ÉÉN GROTE VERWONDERING

HOE VEEL MENSEN DE MEEST ERNSTIGE ZIEKTEN HADDEN

EN GEZOND WERDEN DOOR DE KRACHT VAN GEBED EN DE HEILIGE GEEST.

Zal ook die link geven, ( http://ministries.levensstroom.nl/getuigenissen )
voor voorbeelden, filmpjes,
ze zenden uit op diverse tv zenders.

Wat daarbij wel standaard gezegd wordt is:

GODS ZEGEN


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 25 augustus 2010, 17:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 17:17
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
MARISKA601 schreef:
ben je de leukste thuis behappy?
je komt een beetje irritant over met je vage antwoorden.


Ik heb hier heel concreet gemaakt,
dat sommige van de hier genoemde zaken misschien occult lijken,
maar het niet zijn,
omdat er gewoon of nog niet geheel, maar deels wel
een wetenschappelijke verklaring voor is.

Bovendien heb ik aangegeven,
wat de rol van vooroordelen kan zijn.

Daarbij heb ik mijn dankbaarheid uitgesproken,
omdat de vraagsteller dankbaar is, dat zij antwoorden krijgt.

Daarbij had ik een voorgevoel.
dat sommige mensen / meelezers op het forum
mij voor die lange teksten niet dankbaar zouden zijn.

Ook dat is een voorgevoel,
daarom maakte ik een parodie op het gezegde: Stank voor dank.

Ook dit voorgevoel is niet occult,
want aan de lengte van de zin en aan de lengte van de tekst
is alreeds vooraf af te meten
hoeveel zin mensen hebben om het te willen lezen...

Omdat de vraagsteller echter WEL dankbaar is,
wordt het dus geen 'stank voor dank'
maar 'dank voor dank'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 17:01
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
GRACE585 schreef:
je hebt vanuit het blauw dus een klein stukje uit mijn zinsbouw gehaald en daar jou verhaal op gebaseerd alsof het allemaal goed is. Boze smiley
volgende keer beter lezen en dan met korte duidelijke antwoorden reageren zou beter zijn. Gefrustreerde smiley
lees de link maar dan kom je verder.
vraag mij af waar jij allemaal mee bezig bent,maar beantwoord dat maar via een mail want ze worden hier simpel van die elle lange lappen tekst. Gefrustreerde smiley
en meteen mijn excusses dat dit oftopic werd Engeltje smiley

... wat bedoel je met de zin:
'alsof het allemaal goed is' ?

Het woord 'het' is hier een onbepaald verwijswoord, dus ik weet niet precies wat je hier bedoelt.


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 25 augustus 2010, 17:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:57
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
ASANTI087 schreef:
BEDANKT ANNETTE
Wow wat een reacties in zo'n korte tijd.

Ik meen het inderdaad serieus, maar het nu geen tijd me in de reacties te verdiepen. Vanavond hoop ik. Reageer maar lekker door. K Ben heel benieuwd of ik door deze vraag bij jullie te lanceren, voor mezelf een beter standpunt kan innemen.

DANK VOOR JOUW Clown smiley DANK. Clown smiley

Dat zou een mooi nieuw spreekwoord kunnen worden Smiley die vol vragen zit
Gelukkig, dat andere 'gezegde' ben ik op slag vergeten Verraste, verbaasde smiley !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:53
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
ANNETTE792 schreef:
Serieus onderwerp waar serieus antwoord op gevraagd wordt. Zullen we mensen ook ff de kans geven serieus te antwoorden voor het weer offtopic onzintopic wordt?

Ha Annette,

Eén van de reacties begon met:
'... is gebaseerd op ying en yang'.

Uit ervaring weet ik, dat als de eerste zin zo eindigt, sommige mensen gelijk niet meer verder lezen en direct afhaken. 'Want ying en yang is tegengesteld aan de theologie van de Bijbel.' 'Dus ook die therapie, die gebaseerd is op ying en yang, is afkeurenswaardig.' Dat lijkt een heldere logica toch?

Daarna vervolgde de reactie heel nuchter, heel praktisch, heel zakelijk het advies: ga googelen.

Nou iemand die bij het eerste deel al afhaakt, zou bij het volgende deel tekst kunnen denken: 'heel de wereld leeft in zonde en gebrokenheid en dan ook nog New Age, dus het merendeel op googel is onbetrouwbaar en ongeloofwaardig.'

Zo zie je, dat je met schrijven in de eerste zin 'afkeurenswaardig en ongeloofwaardig' kunt zijn, afhankelijk van de voorkennis en het vooroordeel dat men heeft.

Omdat ik deze reactiewijze bij voorbaat onderken en wil voorkomen, ben ik dus ingegaan op de zienswijzen die het vooroordeel kunnen bepalen.

Dat ik daarna lekker afdwaal, dat eh...
nou is het bewijs dat vooroordelen, voorkennis, voorgevoel ? help! occult?!??
nee, niet als je het doet vanuit liefde...
want dan weet je soms iets gelijktijdig als de ander...

Verder heb ik de vergelijking gemaakt van voetreflex wat ter discussie staat als 'mogelijk occult' met dus de vergelijking: 'waar rook is, is vuur' 'bij twijfel niet inhalen, dus bij twijfel niet toepassen.' Daarom heb ik ook dat argument weg willen nemen, door simpelweg te stellen: voetje vrijen... niet praten, maar doen.

SERIEUS !!!

Omdat het allemaal heeeeeel veel theorie werd...
en hier veel onderwijs mensen op de site zijn,
die weten:

theorie en praktijk moet je op elkaar afstemmen

heb ik mij lekker laten verleiden
om af te dwalen
want alleen dat
leidt tot het goede eind resultaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:18
BerichtOnderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
 
TESSYBEAR731 schreef:
9 Oktober gingen we al naar Afrika, toch Smiley die vol vragen zit

Oh nee, we gingen Afrikaans eten in Veenendaal! Coole smiley met zonnebril

Nou is Ethiopie - Eritrea
en vasten toch gecombineerd...

ik had er al zo'n vreemd gevoel bij...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:14
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
GRACE585 schreef:
hoi asantie
voetreflexthreapie komt voort uit china en heeft zijn oorsprong in het ying en yangik denk dat je gewoon nuchter moet zijn en als je iets van "natuurgeneeskunde wilt toepassen je gewoon even goed moet googlen en dan kom je er zo achter of het uit oosterse religies en /of oculte achtergronden komt.toets het aan Gods woord en maak dan je keuzes of je het al dan niet verantwoord vind om zo'n geneeswijze te ondergaan.kom je er niet uit praat dan met medechristenen of je voorganger erover en in de 1e plaats staat daar natuurlijk het gebed en je relatie met Jezus.bedenk ook dat Jezus onze genezing is .
wil je meer weten mail me maar.

http://www.dewegwijzer.net/Voetzoolreflexologie.html

Rood: sommige mensen zeggen, ying en yang is een foute filosofie, want zijn twee tegenstellingen, die in evenwicht moeten zijn. Dat zou tot in het uiterste betekenen, dat goed en kwaad in evenwicht moeten zijn en in het uiterste uiterste, dat het goede het kwade nodig heeft... Theologen kunnen daar dan 'FEL' op tegen zijn... terwijl 'BIJVOORBEELD' natuurkundigen, die uitgaan van de wet van 'aktie en reactie' in het Newtoniaanse model, DAMES VAN HET VROUWEN TOPIC niets bijzonders zien...

BLAUW;

HELEMAAL MEE EENS, DE DAMES VAN HET VROUWEN TOPIC KUNNEN DAT WEL !

Ying en yang kun je overigens ook zien, als

man en vrouw die elkaar in evenwicht houden
eh, excuses
vrouw en man die elkaar in evenwicht houden

enz.
enz.

En als je nou toch ECHT TEGEN VOETREFLEX BENT
dan kun je altijd nog

VOETJE VRIJEN

Mede mogelijk gemaakt dankzij CM.
eh... occ... nee...
eh.
ik bedoel:

ja, lekker ! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:00
BerichtOnderwerp: WAARSCHUWING AAN IEDEREEN
 
[quote=TESSYBEAR731] Geschokte, onthutste smiley

De laatste keer dat mijn buikkie echt groot nieuws had kwam daar 45 uur ellende achteraan


JE KAN ER OOK NIET GENOEG TEGEN WAARSCHUWEN !!!! = on topic

En uiteindelijk natuurlijk een bundeltje blijdschap, maar dat vond ik eigenlijk wel even genoeg blijdschap voor dit leven

ALS WE ALLEMAAL OP CM DE KRACHTEN BUNDELEN

kunnen we het misschien voorkomen Smiley die vol vragen zit


maar toch: GEFELICITEERD Lachende smiley .


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 25 augustus 2010, 13:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 12:53
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
ASANTI087 schreef:
Veel therapieen naast de reguliere geneeskunde kunnen worden afgedaan als bijgeloof en je op gevaarlijk vlak begeven.

Ik ben een hele tijd erg afhoudend geweest van homeopathie, accupunctuur, aardstralen ed.

Nu las ik een artikel van een vrouw die als werzame therapeut uit het alternatieve circuit is gestapt en daar vanuit haar levende geloof ernstig tegen waarschuwt.

Ik vind dat zo moeilijk. Hoe kan ik het onderscheid maken tussen bijgeloof en nuttige werking van het menselijke lichaam. Ja... wordt er dan gezegd. Je laten leiden door gebed en de werking van de Heilige Geest.

Maar als idealist kun je overal wat achter zoeken. En nuchter verstand kan je ook op het rechte pad houden.


HOMEOPATHIE
homeopathie, pathos is gevoel. homeo zoekt naar gelijkstatigheid, evenwicht. voor zover goed onthouden. Door verdunning worden moleculen weggehaald, maar de energie van het molecuul wordt door het schudden, = met een moeilijk woord potentiëren, aan het water afgegeven. Dat betekent in praktijk, dat bijvoorbeeld in een hoeveelheid als ter grootte van een emmer, nog maar één molecuul werkzame stof aanwezig is. Vanuit moleculair oogpunt is dan geen werkzame stof meer aanwezig en velen vinden dit dan ook 'onzin'. anderen beweren, dat de energie van het molecuul overgeslagen is op het water en de alcohol in de oplossing, = met een moeilijk woord tinctuur. Voor beide visies is wat te zeggen, maar dat maakt het nog niet bij voorbaat 'occult'.

'Occult' is ook weer een moeilijk woord. Aan de ene kant, betekent het gewoon, dat er zaken zijn, die nog bedekt, c.q. nog ontdekt moeten worden. De wetenschap doet elke dag nieuwe ontdekkingen, dus alles wat wij nog niet weten, is zeker niet altijd occult...

De gedachte achter homeopathie is, dat je lichaam herkent, dat er in lichte mate een schadelijke stof is binnengekomen... dat is dus niet zo, want de schadelijke stof is er al uit gehaald... dan gaat daarna je auto immuunsysteem zelf aan het werk en zorgt dat je weer gezond wordt.

Notabene: in medicijnen zitten wel schadelijke stoffen, dat staat op elke bijsluiter. dus moeten wij constateren, dat homeopathie in ieder geval minder schadelijke is dan medicatie. Probleempje: van medicatie is met uitgebreide dure testen bewezen dat het werkt, bij homeopathie is dat minder het geval...



ACCUPUNCTUUR
Dit wordt in reguliere ziekenhuizen ook toegepast als pijnbestrijding. De huid is het grootste en gevoeligste orgaan. Bij paarden zetten ze ook een praam op de lippen, als hij wild is, wordt hij zo rustig. De lippen zijn het gevoeligste deel van een paard. Zo kan je bijvoorbeeld veilig de hoeven van een wild paard beslaan... Dat maakt de praam en de acupunctuur nog niet occult! Het kan je leven redden.



AARDSTRALEN
Ja, dat lijkt onzin. Aarde is aarde. grond is grond. Niks geen stralen uit de grond! Echter, bijvoorbeeld, uranium is een erts en ook radium is een erts dat straling uitzendt... Beton gemaakt van chemische, maar ook gewone stoffen, zoals kalk en zand, zendt ook straling uit. Daarnaast is de aarde in zijn geheel magnetisch gepoold. er zitten allerlei metalen in de grond, dat reageert ook weer, met bijvoorbeeld onweer. Onweer gaat gepaard met gigantische hoeveelheden energie. Ook dat kan dus weer de aarde ingestuurd worden..
Dus is het niet helemaal zo gek, dat ook de aarde op sommige plaatsen, afhankelijk van... bla, bla, bla...

MAAR ZO TECHNISCH BEN IK NIET.
OP HET VROUWEN FORUM LAS IK,
DAT DE DAMES HIER WERKZAAM Coole smiley met zonnebril IN ZIJN

DUS DIE KUNNEN U VAST WEL VERDER HELPEN Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


OH JA, U KWAM VOOR DE VOET REFLEX?

Als je jouw elleboog stoot, dan voel je op een bepaald plekje een stroomstootje... alsof je onder stroom gezet wordt. Iemand die last van zijn hart heeft, kan een pacemaker ingebouwd krijgen, die geeft dan weer een stroomstootje aan het hart. Het menselijk lichaam kent dus stroomstootjes en staat dus onder stroom, zij het laag. Dat betekent, dat die stroom door het lichaam heen loopt via allerlei energiebanen.
In China noemt men dat 'meridianen'

Dat zou dus ook allemaal logisch moeten zijn en niet occult. Al kun je de waarde van sommige meridianen en hun knooppunten wel 'over waarderen'.

Zo bestaat er ook de 'ortho therapie'. Dat zegt, dat allerlei lichaamsdelen met elkaar in verbinding staan. Klopt ook, via de mond, naar de maag, naar de liefde van de man... eh... is of topic.


MAAR DE THERAPEUTE STOPTE...

De hier beschreven 'studie gebieden' worden nog steeds elke dag uitgebreid onderzocht op hun wetenschappelijke waarde en toepassing. Dus niet occult.

Wel occult kan zijn,
als niet deskundigen zeggen dat zij wel deskundig zijn.

Wel occult is,
als men uit de lijnen van je hand jouw toekomst gaat lezen

Wel occult is,
als je uit het leggen van kaarten iemands toekomst voorspelt
hoewel er met enige psychologische kennis
veel te zien is aan iemands reacties
maar dan heet dat.... gebruik je boeren verstand.

ZO, DAN HEB IK IN AANSLUITING OP HET VERBODEN VROUWEN TOPIC

TOCH NOG EEN WOORDJE MOGEN MEESPREKEN !!!

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 12:27
BerichtOnderwerp: WAARSCHUWING AAN IEDEREEN
 
TESSYBEAR731 schreef:
Sja weet je...Happy...
Ik wil je best een handje geven hoor als jij daar happy van word!
Maar ben zo bang dat je me meteen de oren van men ko...eh...hoofd kletst
Geschokte, onthutste smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

... ik houd de mijne,
mijn oren,
wel tegen je buikkie aan,
heb ik toch wat te luisteren:

wat die daar te vertellen heeft
is tenminste echt groot nieuws!

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 11:11
BerichtOnderwerp: begrafenis of crematie?
 
PIETER649 schreef:
Duitse wijn heb ik nie zo veel mee...
WEL met duits bier.
Iedere keer dat ik een zuiver duits biertje drink, heb ik medelijden met die hollanders die die chemische zooi drinken omdat ze denken dat dat bier is.

( dit is niet offtopic want ik heb besloten dat er geen koffie geschonken word, maar duits bier met n plakje cake)

Waarom moet de eer nou weeeeeeeeeer naar die Duitsers gaan?
ken jij

* hoe ik dat durf te vragen he?

ken jij

* ja natuurlijk ken ik!

ken jij

* heb ik van ... geleerd...

ken jij

Margraten?
en
Een brug te ver?


BELEEFD A.U.B.
We hebben die Duitsers én Heerlijk Helder... nog nodig voor WERK EN BAAN
* (meeeeeeeervoud met een ddddd) dus als u daar ff rekening mee wilt houden.

Gelieve uw antwoord in deze aan te passen, zodat men in Nederland qua WERK EN BAAN niet hoeft te vervallen tot het soort wat door sommigen wordt omschreven als 'linkse hippies'...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 11:03
BerichtOnderwerp: begrafenis of crematie?
 
JONATHAN890 schreef:
Helemaal mee eens Pieter......Dat pils hier is maar een biersoortje....best wel eens lekker, maar doe mij maar triple en dat soort bieren...heerlijk dat duitse bier ook.


Help! Dacht ik altijd dat het heil van Heerlijk Helder... komt,
blijkt ook dat weer een dooie mus.

Dat vind ik te veel on topic!
Eh...
ineens besef ik, waar dat spreekwoord vandaan komt:

'iemand blij maken met een dooie mus'
dat kan niet, want die mus is dood...

dat kan wel,
want: 'geen mus valt, zonder dat zij opgevangen wordt'.

Dus er blijft Hop Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ,
eh, ik bedoel
er blijft Hoop.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van BEHAPPY332
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 14 Volgende
Pagina 5 van 14