ChristianMatch
 


Forum

wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ASANTI087





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 11:57
 
Veel therapieen naast de reguliere geneeskunde kunnen worden afgedaan als bijgeloof en je op gevaarlijk vlak begeven.

Ik ben een hele tijd erg afhoudend geweest van homeopathie, accupunctuur, aardstralen ed. Nu had ik door stress en spanning rugklachten, nekklachten en schouderklachten. Erg logisch en fysiotherapie had niet veel baat.
Via vrienden kwam ik bij de voetreflex therapeut om me door massage lekker te kunnen ontspannen. Dit werkt echt. Even helemaal niets, alles loslaten en ik altijd het gevoel dat de bloedcirculatie goed op gang komt en de boel lekker ontspannen word. De boel komt weer los en pijn verdwijnt.

Nu las ik een artikel van een vrouw die als werzame therapeut uit het alternatieve circuit is gestapt en daar vanuit haar levende geloof ernstig tegen waarschuwt.

Ik vind dat zo moeilijk. Hoe kan ik het onderscheid maken tussen bijgeloof en nuttige werking van het menselijke lichaam. Ja... wordt er dan gezegd. Je laten leiden door gebed en de werking van de Heilige Geest.

Maar als idealist kun je overal wat achter zoeken. En nuchter verstand kan je ook op het rechte pad houden.

Ik twijfel nu heel erg door mijn nuchtere verstand en mijn wil om alles los te laten waar God niet achter staat. Ik kom er niet uit.

Hoe kan ik nu echt weten of ik hier beter mee kan stoppen of niet.

Wie kan me een wijs advies geven, hopenlijk op concrete ervaringen en niet op geruchten en algemeenheden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 12:46
 
ASANTI087 schreef:
Veel therapieen naast de reguliere geneeskunde kunnen worden afgedaan als bijgeloof en je op gevaarlijk vlak begeven.

Ik ben een hele tijd erg afhoudend geweest van homeopathie, accupunctuur, aardstralen ed. Nu had ik door stress en spanning rugklachten, nekklachten en schouderklachten. Erg logisch en fysiotherapie had niet veel baat.
Via vrienden kwam ik bij de voetreflex therapeut om me door massage lekker te kunnen ontspannen. Dit werkt echt. Even helemaal niets, alles loslaten en ik altijd het gevoel dat de bloedcirculatie goed op gang komt en de boel lekker ontspannen word. De boel komt weer los en pijn verdwijnt.

Nu las ik een artikel van een vrouw die als werzame therapeut uit het alternatieve circuit is gestapt en daar vanuit haar levende geloof ernstig tegen waarschuwt.

Ik vind dat zo moeilijk. Hoe kan ik het onderscheid maken tussen bijgeloof en nuttige werking van het menselijke lichaam. Ja... wordt er dan gezegd. Je laten leiden door gebed en de werking van de Heilige Geest.

Maar als idealist kun je overal wat achter zoeken. En nuchter verstand kan je ook op het rechte pad houden.

Ik twijfel nu heel erg door mijn nuchtere verstand en mijn wil om alles los te laten waar God niet achter staat. Ik kom er niet uit.

Hoe kan ik nu echt weten of ik hier beter mee kan stoppen of niet.

Wie kan me een wijs advies geven, hopenlijk op concrete ervaringen en niet op geruchten en algemeenheden.


hoi asantie
voetreflexthreapie komt voort uit china en heeft zijn oorsprong in het ying en yang
ik denk dat je gewoon nuchter moet zijn en als je iets van "natuurgeneeskunde wilt toepassen je gewoon even goed moet googlen en dan kom je er zo achter of het uit oosterse religies en /of oculte achtergronden komt.toets het aan Gods woord en maak dan je keuzes of je het al dan niet verantwoord vind om zo'n geneeswijze te ondergaan.kom je er niet uit praat dan met medechristenen of je voorganger erover en in de 1e plaats staat daar natuurlijk het gebed en je relatie met Jezus.bedenk ook dat Jezus onze genezing is .
wil je meer weten mail me maar.

http://www.dewegwijzer.net/Voetzoolreflexologie.html


Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 25 augustus 2010, 12:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 12:53
 
ASANTI087 schreef:
Veel therapieen naast de reguliere geneeskunde kunnen worden afgedaan als bijgeloof en je op gevaarlijk vlak begeven.

Ik ben een hele tijd erg afhoudend geweest van homeopathie, accupunctuur, aardstralen ed.

Nu las ik een artikel van een vrouw die als werzame therapeut uit het alternatieve circuit is gestapt en daar vanuit haar levende geloof ernstig tegen waarschuwt.

Ik vind dat zo moeilijk. Hoe kan ik het onderscheid maken tussen bijgeloof en nuttige werking van het menselijke lichaam. Ja... wordt er dan gezegd. Je laten leiden door gebed en de werking van de Heilige Geest.

Maar als idealist kun je overal wat achter zoeken. En nuchter verstand kan je ook op het rechte pad houden.


HOMEOPATHIE
homeopathie, pathos is gevoel. homeo zoekt naar gelijkstatigheid, evenwicht. voor zover goed onthouden. Door verdunning worden moleculen weggehaald, maar de energie van het molecuul wordt door het schudden, = met een moeilijk woord potentiëren, aan het water afgegeven. Dat betekent in praktijk, dat bijvoorbeeld in een hoeveelheid als ter grootte van een emmer, nog maar één molecuul werkzame stof aanwezig is. Vanuit moleculair oogpunt is dan geen werkzame stof meer aanwezig en velen vinden dit dan ook 'onzin'. anderen beweren, dat de energie van het molecuul overgeslagen is op het water en de alcohol in de oplossing, = met een moeilijk woord tinctuur. Voor beide visies is wat te zeggen, maar dat maakt het nog niet bij voorbaat 'occult'.

'Occult' is ook weer een moeilijk woord. Aan de ene kant, betekent het gewoon, dat er zaken zijn, die nog bedekt, c.q. nog ontdekt moeten worden. De wetenschap doet elke dag nieuwe ontdekkingen, dus alles wat wij nog niet weten, is zeker niet altijd occult...

De gedachte achter homeopathie is, dat je lichaam herkent, dat er in lichte mate een schadelijke stof is binnengekomen... dat is dus niet zo, want de schadelijke stof is er al uit gehaald... dan gaat daarna je auto immuunsysteem zelf aan het werk en zorgt dat je weer gezond wordt.

Notabene: in medicijnen zitten wel schadelijke stoffen, dat staat op elke bijsluiter. dus moeten wij constateren, dat homeopathie in ieder geval minder schadelijke is dan medicatie. Probleempje: van medicatie is met uitgebreide dure testen bewezen dat het werkt, bij homeopathie is dat minder het geval...



ACCUPUNCTUUR
Dit wordt in reguliere ziekenhuizen ook toegepast als pijnbestrijding. De huid is het grootste en gevoeligste orgaan. Bij paarden zetten ze ook een praam op de lippen, als hij wild is, wordt hij zo rustig. De lippen zijn het gevoeligste deel van een paard. Zo kan je bijvoorbeeld veilig de hoeven van een wild paard beslaan... Dat maakt de praam en de acupunctuur nog niet occult! Het kan je leven redden.



AARDSTRALEN
Ja, dat lijkt onzin. Aarde is aarde. grond is grond. Niks geen stralen uit de grond! Echter, bijvoorbeeld, uranium is een erts en ook radium is een erts dat straling uitzendt... Beton gemaakt van chemische, maar ook gewone stoffen, zoals kalk en zand, zendt ook straling uit. Daarnaast is de aarde in zijn geheel magnetisch gepoold. er zitten allerlei metalen in de grond, dat reageert ook weer, met bijvoorbeeld onweer. Onweer gaat gepaard met gigantische hoeveelheden energie. Ook dat kan dus weer de aarde ingestuurd worden..
Dus is het niet helemaal zo gek, dat ook de aarde op sommige plaatsen, afhankelijk van... bla, bla, bla...

MAAR ZO TECHNISCH BEN IK NIET.
OP HET VROUWEN FORUM LAS IK,
DAT DE DAMES HIER WERKZAAM Coole smiley met zonnebril IN ZIJN

DUS DIE KUNNEN U VAST WEL VERDER HELPEN Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


OH JA, U KWAM VOOR DE VOET REFLEX?

Als je jouw elleboog stoot, dan voel je op een bepaald plekje een stroomstootje... alsof je onder stroom gezet wordt. Iemand die last van zijn hart heeft, kan een pacemaker ingebouwd krijgen, die geeft dan weer een stroomstootje aan het hart. Het menselijk lichaam kent dus stroomstootjes en staat dus onder stroom, zij het laag. Dat betekent, dat die stroom door het lichaam heen loopt via allerlei energiebanen.
In China noemt men dat 'meridianen'

Dat zou dus ook allemaal logisch moeten zijn en niet occult. Al kun je de waarde van sommige meridianen en hun knooppunten wel 'over waarderen'.

Zo bestaat er ook de 'ortho therapie'. Dat zegt, dat allerlei lichaamsdelen met elkaar in verbinding staan. Klopt ook, via de mond, naar de maag, naar de liefde van de man... eh... is of topic.


MAAR DE THERAPEUTE STOPTE...

De hier beschreven 'studie gebieden' worden nog steeds elke dag uitgebreid onderzocht op hun wetenschappelijke waarde en toepassing. Dus niet occult.

Wel occult kan zijn,
als niet deskundigen zeggen dat zij wel deskundig zijn.

Wel occult is,
als men uit de lijnen van je hand jouw toekomst gaat lezen

Wel occult is,
als je uit het leggen van kaarten iemands toekomst voorspelt
hoewel er met enige psychologische kennis
veel te zien is aan iemands reacties
maar dan heet dat.... gebruik je boeren verstand.

ZO, DAN HEB IK IN AANSLUITING OP HET VERBODEN VROUWEN TOPIC

TOCH NOG EEN WOORDJE MOGEN MEESPREKEN !!!

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:11
 
BEHAPPY332 schreef:
HOMEOPATHIE
homeopathie, pathos is gevoel. homeo zoekt naar gelijkstatigheid, evenwicht. voor zover goed onthouden. Door verdunning worden moleculen weggehaald, maar de energie van het molecuul wordt door het schudden, = met een moeilijk woord potentiëren, aan het water afgegeven. Dat betekent in praktijk, dat bijvoorbeeld in een hoeveelheid als ter grootte van een emmer, nog maar één molecuul werkzame stof aanwezig is. Vanuit moleculair oogpunt is dan geen werkzame stof meer aanwezig en velen vinden dit dan ook 'onzin'. anderen beweren, dat de energie van het molecuul overgeslagen is op het water en de alcohol in de oplossing, = met een moeilijk woord tinctuur. Voor beide visies is wat te zeggen, maar dat maakt het nog niet bij voorbaat 'occult'.

'Occult' is ook weer een moeilijk woord. Aan de ene kant, betekent het gewoon, dat er zaken zijn, die nog bedekt, c.q. nog ontdekt moeten worden. De wetenschap doet elke dag nieuwe ontdekkingen, dus alles wat wij nog niet weten, is zeker niet altijd occult...

De gedachte achter homeopathie is, dat je lichaam herkent, dat er in lichte mate een schadelijke stof is binnengekomen... dat is dus niet zo, want de schadelijke stof is er al uit gehaald... dan gaat daarna je auto immuunsysteem zelf aan het werk en zorgt dat je weer gezond wordt.

Notabene: in medicijnen zitten wel schadelijke stoffen, dat staat op elke bijsluiter. dus moeten wij constateren, dat homeopathie in ieder geval minder schadelijke is dan medicatie. Probleempje: van medicatie is met uitgebreide dure testen bewezen dat het werkt, bij homeopathie is dat minder het geval...



ACCUPUNCTUUR
Dit wordt in reguliere ziekenhuizen ook toegepast als pijnbestrijding. De huid is het grootste en gevoeligste orgaan. Bij paarden zetten ze ook een praam op de lippen, als hij wild is, wordt hij zo rustig. De lippen zijn het gevoeligste deel van een paard. Zo kan je bijvoorbeeld veilig de hoeven van een wild paard beslaan... Dat maakt de praam en de acupunctuur nog niet occult! Het kan je leven redden.



AARDSTRALEN
Ja, dat lijkt onzin. Aarde is aarde. grond is grond. Niks geen stralen uit de grond! Echter, bijvoorbeeld, uranium is een erts en ook radium is een erts dat straling uitzendt... Beton gemaakt van chemische, maar ook gewone stoffen, zoals kalk en zand, zendt ook straling uit. Daarnaast is de aarde in zijn geheel magnetisch gepoold. er zitten allerlei metalen in de grond, dat reageert ook weer, met bijvoorbeeld onweer. Onweer gaat gepaard met gigantische hoeveelheden energie. Ook dat kan dus weer de aarde ingestuurd worden..
Dus is het niet helemaal zo gek, dat ook de aarde op sommige plaatsen, afhankelijk van... bla, bla, bla...

MAAR ZO TECHNISCH BEN IK NIET.
OP HET VROUWEN FORUM LAS IK,
DAT DE DAMES HIER WERKZAAM Coole smiley met zonnebril IN ZIJN

DUS DIE KUNNEN U VAST WEL VERDER HELPEN Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


OH JA, U KWAM VOOR DE VOET REFLEX?

Als je jouw elleboog stoot, dan voel je op een bepaald plekje een stroomstootje... alsof je onder stroom gezet wordt. Iemand die last van zijn hart heeft, kan een pacemaker ingebouwd krijgen, die geeft dan weer een stroomstootje aan het hart. Het menselijk lichaam kent dus stroomstootjes en staat dus onder stroom, zij het laag. Dat betekent, dat die stroom door het lichaam heen loopt via allerlei energiebanen.
In China noemt men dat 'meridianen'

Dat zou dus ook allemaal logisch moeten zijn en niet occult. Al kun je de waarde van sommige meridianen en hun knooppunten wel 'over waarderen'.

Zo bestaat er ook de 'ortho therapie'. Dat zegt, dat allerlei lichaamsdelen met elkaar in verbinding staan. Klopt ook, via de mond, naar de maag, naar de liefde van de man... eh... is of topic.


MAAR DE THERAPEUTE STOPTE...

De hier beschreven 'studie gebieden' worden nog steeds elke dag uitgebreid onderzocht op hun wetenschappelijke waarde en toepassing. Dus niet occult.

Wel occult kan zijn,
als niet deskundigen zeggen dat zij wel deskundig zijn.

Wel occult is,
als men uit de lijnen van je hand jouw toekomst gaat lezen

Wel occult is,
als je uit het leggen van kaarten iemands toekomst voorspelt
hoewel er met enige psychologische kennis
veel te zien is aan iemands reacties
maar dan heet dat.... gebruik je boeren verstand.

ZO, DAN HEB IK IN AANSLUITING OP HET VERBODEN VROUWEN TOPIC

TOCH NOG EEN WOORDJE MOGEN MEESPREKEN !!!

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond

Kijk...daar ben ik het nou mee eens!
Ons lichaam staat op allerlei mogelijke manieren met elkaar in verbinding en ik denk niet dat er iets verkeerd aan is om hier wat mee te doen.
Kijk maar eens naar het effect dat geestelijke pijn kan hebben op je lichaam. Ik heb zelf Fibromyalgie en ik heb heel duidelijk geleerd hoe ik lichamelijke pijn kan voorkomen (of iig zo gemakkelijk mogelijk kan houden) door geestelijk goed voor mezelf te zorgen e.a.
Ga op je gevoel af zou k zeggen...dat zit er meestal niet zo ver naast! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:14
 
GRACE585 schreef:
hoi asantie
voetreflexthreapie komt voort uit china en heeft zijn oorsprong in het ying en yangik denk dat je gewoon nuchter moet zijn en als je iets van "natuurgeneeskunde wilt toepassen je gewoon even goed moet googlen en dan kom je er zo achter of het uit oosterse religies en /of oculte achtergronden komt.toets het aan Gods woord en maak dan je keuzes of je het al dan niet verantwoord vind om zo'n geneeswijze te ondergaan.kom je er niet uit praat dan met medechristenen of je voorganger erover en in de 1e plaats staat daar natuurlijk het gebed en je relatie met Jezus.bedenk ook dat Jezus onze genezing is .
wil je meer weten mail me maar.

http://www.dewegwijzer.net/Voetzoolreflexologie.html

Rood: sommige mensen zeggen, ying en yang is een foute filosofie, want zijn twee tegenstellingen, die in evenwicht moeten zijn. Dat zou tot in het uiterste betekenen, dat goed en kwaad in evenwicht moeten zijn en in het uiterste uiterste, dat het goede het kwade nodig heeft... Theologen kunnen daar dan 'FEL' op tegen zijn... terwijl 'BIJVOORBEELD' natuurkundigen, die uitgaan van de wet van 'aktie en reactie' in het Newtoniaanse model, DAMES VAN HET VROUWEN TOPIC niets bijzonders zien...

BLAUW;

HELEMAAL MEE EENS, DE DAMES VAN HET VROUWEN TOPIC KUNNEN DAT WEL !

Ying en yang kun je overigens ook zien, als

man en vrouw die elkaar in evenwicht houden
eh, excuses
vrouw en man die elkaar in evenwicht houden

enz.
enz.

En als je nou toch ECHT TEGEN VOETREFLEX BENT
dan kun je altijd nog

VOETJE VRIJEN

Mede mogelijk gemaakt dankzij CM.
eh... occ... nee...
eh.
ik bedoel:

ja, lekker ! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:25
 
BEHAPPY332 schreef:
Rood: sommige mensen zeggen, ying en yang is een foute filosofie, want zijn twee tegenstellingen, die in evenwicht moeten zijn. Dat zou tot in het uiterste betekenen, dat goed en kwaad in evenwicht moeten zijn en in het uiterste uiterste, dat het goede het kwade nodig heeft... Theologen kunnen daar dan 'FEL' op tegen zijn... terwijl 'BIJVOORBEELD' natuurkundigen, die uitgaan van de wet van 'aktie en reactie' in het Newtoniaanse model, DAMES VAN HET VROUWEN TOPIC niets bijzonders zien...

BLAUW;

HELEMAAL MEE EENS, DE DAMES VAN HET VROUWEN TOPIC KUNNEN DAT WEL !

Ying en yang kun je overigens ook zien, als

man en vrouw die elkaar in evenwicht houden
eh, excuses
vrouw en man die elkaar in evenwicht houden

enz.
enz.

En als je nou toch ECHT TEGEN VOETREFLEX BENT
dan kun je altijd nog

VOETJE VRIJEN

Mede mogelijk gemaakt dankzij CM.
eh... occ... nee...
eh.
ik bedoel:

ja, lekker ! Clown smiley


Serieus onderwerp waar serieus antwoord op gevraagd wordt. Zullen we mensen ook ff de kans geven serieus te antwoorden voor het weer offtopic onzintopic wordt?


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op woensdag 25 augustus 2010, 13:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASANTI087





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:30
 
ANNETTE792 schreef:
Serieus onderwerp waar serieus antwoord op gevraagd heeft. Zullen we mensen ook ff de kans geven serieus te antwoorden voor het weer offtopic onzintopic word?

BEDANKT ANNETTE
Wow wat een reacties in zo'n korte tijd.

Ik meen het inderdaad serieus, maar het nu geen tijd me in de reacties te verdiepen. Vanavond hoop ik. Reageer maar lekker door. K Ben heel benieuwd of ik door deze vraag bij jullie te lanceren, voor mezelf een beter standpunt kan innemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:53
 
ANNETTE792 schreef:
Serieus onderwerp waar serieus antwoord op gevraagd wordt. Zullen we mensen ook ff de kans geven serieus te antwoorden voor het weer offtopic onzintopic wordt?

Ha Annette,

Eén van de reacties begon met:
'... is gebaseerd op ying en yang'.

Uit ervaring weet ik, dat als de eerste zin zo eindigt, sommige mensen gelijk niet meer verder lezen en direct afhaken. 'Want ying en yang is tegengesteld aan de theologie van de Bijbel.' 'Dus ook die therapie, die gebaseerd is op ying en yang, is afkeurenswaardig.' Dat lijkt een heldere logica toch?

Daarna vervolgde de reactie heel nuchter, heel praktisch, heel zakelijk het advies: ga googelen.

Nou iemand die bij het eerste deel al afhaakt, zou bij het volgende deel tekst kunnen denken: 'heel de wereld leeft in zonde en gebrokenheid en dan ook nog New Age, dus het merendeel op googel is onbetrouwbaar en ongeloofwaardig.'

Zo zie je, dat je met schrijven in de eerste zin 'afkeurenswaardig en ongeloofwaardig' kunt zijn, afhankelijk van de voorkennis en het vooroordeel dat men heeft.

Omdat ik deze reactiewijze bij voorbaat onderken en wil voorkomen, ben ik dus ingegaan op de zienswijzen die het vooroordeel kunnen bepalen.

Dat ik daarna lekker afdwaal, dat eh...
nou is het bewijs dat vooroordelen, voorkennis, voorgevoel ? help! occult?!??
nee, niet als je het doet vanuit liefde...
want dan weet je soms iets gelijktijdig als de ander...

Verder heb ik de vergelijking gemaakt van voetreflex wat ter discussie staat als 'mogelijk occult' met dus de vergelijking: 'waar rook is, is vuur' 'bij twijfel niet inhalen, dus bij twijfel niet toepassen.' Daarom heb ik ook dat argument weg willen nemen, door simpelweg te stellen: voetje vrijen... niet praten, maar doen.

SERIEUS !!!

Omdat het allemaal heeeeeel veel theorie werd...
en hier veel onderwijs mensen op de site zijn,
die weten:

theorie en praktijk moet je op elkaar afstemmen

heb ik mij lekker laten verleiden
om af te dwalen
want alleen dat
leidt tot het goede eind resultaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:57
 
ASANTI087 schreef:
BEDANKT ANNETTE
Wow wat een reacties in zo'n korte tijd.

Ik meen het inderdaad serieus, maar het nu geen tijd me in de reacties te verdiepen. Vanavond hoop ik. Reageer maar lekker door. K Ben heel benieuwd of ik door deze vraag bij jullie te lanceren, voor mezelf een beter standpunt kan innemen.

DANK VOOR JOUW Clown smiley DANK. Clown smiley

Dat zou een mooi nieuw spreekwoord kunnen worden Smiley die vol vragen zit
Gelukkig, dat andere 'gezegde' ben ik op slag vergeten Verraste, verbaasde smiley !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 14:28
 
BEHAPPY332 schreef:
Rood: sommige mensen zeggen, ying en yang is een foute filosofie, want zijn twee tegenstellingen, die in evenwicht moeten zijn. Dat zou tot in het uiterste betekenen, dat goed en kwaad in evenwicht moeten zijn en in het uiterste uiterste, dat het goede het kwade nodig heeft... Theologen kunnen daar dan 'FEL' op tegen zijn... terwijl 'BIJVOORBEELD' natuurkundigen, die uitgaan van de wet van 'aktie en reactie' in het Newtoniaanse model, DAMES VAN HET VROUWEN TOPIC niets bijzonders zien...

BLAUW;

HELEMAAL MEE EENS, DE DAMES VAN HET VROUWEN TOPIC KUNNEN DAT WEL !

Ying en yang kun je overigens ook zien, als

man en vrouw die elkaar in evenwicht houden
eh, excuses
vrouw en man die elkaar in evenwicht houden

enz.
enz.

En als je nou toch ECHT TEGEN VOETREFLEX BENT
dan kun je altijd nog

VOETJE VRIJEN

Mede mogelijk gemaakt dankzij CM.
eh... occ... nee...
eh.
ik bedoel:

ja, lekker ! Clown smiley
je hebt vanuit het blauw dus een klein stukje uit mijn zinsbouw gehaald en daar jou verhaal op gebaseerd alsof het allemaal goed is. Boze smiley
volgende keer beter lezen en dan met korte duidelijke antwoorden reageren zou beter zijn. Gefrustreerde smiley
lees de link maar dan kom je verder.
vraag mij af waar jij allemaal mee bezig bent,maar beantwoord dat maar via een mail want ze worden hier simpel van die elle lange lappen tekst. Gefrustreerde smiley
en meteen mijn excusses dat dit oftopic werd Engeltje smiley


Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 25 augustus 2010, 14:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 14:34
 
BEHAPPY332 schreef:
DANK VOOR JOUW Clown smiley DANK. Clown smiley

Dat zou een mooi nieuw spreekwoord kunnen worden Smiley die vol vragen zit
Gelukkig, dat andere 'gezegde' ben ik op slag vergeten Verraste, verbaasde smiley !




ben je de leukste thuis behappy?
je komt een beetje irritant over met je vage antwoorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 17:01
 
GRACE585 schreef:
je hebt vanuit het blauw dus een klein stukje uit mijn zinsbouw gehaald en daar jou verhaal op gebaseerd alsof het allemaal goed is. Boze smiley
volgende keer beter lezen en dan met korte duidelijke antwoorden reageren zou beter zijn. Gefrustreerde smiley
lees de link maar dan kom je verder.
vraag mij af waar jij allemaal mee bezig bent,maar beantwoord dat maar via een mail want ze worden hier simpel van die elle lange lappen tekst. Gefrustreerde smiley
en meteen mijn excusses dat dit oftopic werd Engeltje smiley

... wat bedoel je met de zin:
'alsof het allemaal goed is' ?

Het woord 'het' is hier een onbepaald verwijswoord, dus ik weet niet precies wat je hier bedoelt.


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 25 augustus 2010, 17:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 17:17
 
MARISKA601 schreef:
ben je de leukste thuis behappy?
je komt een beetje irritant over met je vage antwoorden.


Ik heb hier heel concreet gemaakt,
dat sommige van de hier genoemde zaken misschien occult lijken,
maar het niet zijn,
omdat er gewoon of nog niet geheel, maar deels wel
een wetenschappelijke verklaring voor is.

Bovendien heb ik aangegeven,
wat de rol van vooroordelen kan zijn.

Daarbij heb ik mijn dankbaarheid uitgesproken,
omdat de vraagsteller dankbaar is, dat zij antwoorden krijgt.

Daarbij had ik een voorgevoel.
dat sommige mensen / meelezers op het forum
mij voor die lange teksten niet dankbaar zouden zijn.

Ook dat is een voorgevoel,
daarom maakte ik een parodie op het gezegde: Stank voor dank.

Ook dit voorgevoel is niet occult,
want aan de lengte van de zin en aan de lengte van de tekst
is alreeds vooraf af te meten
hoeveel zin mensen hebben om het te willen lezen...

Omdat de vraagsteller echter WEL dankbaar is,
wordt het dus geen 'stank voor dank'
maar 'dank voor dank'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 17:26
 
BEHAPPY332 schreef:
Ik heb hier heel concreet gemaakt,
dat sommige van de hier genoemde zaken misschien occult lijken,
maar het niet zijn,
omdat er gewoon of nog niet geheel, maar deels wel
een wetenschappelijke verklaring voor is.

Bovendien heb ik aangegeven,
wat de rol van vooroordelen kan zijn.

Daarbij heb ik mijn dankbaarheid uitgesproken,
omdat de vraagsteller dankbaar is, dat zij antwoorden krijgt.

Daarbij had ik een voorgevoel.
dat sommige mensen / meelezers op het forum
mij voor die lange teksten niet dankbaar zouden zijn.

Ook dat is een voorgevoel,
daarom maakte ik een parodie op het gezegde: Stank voor dank.

Ook dit voorgevoel is niet occult,
want aan de lengte van de zin en aan de lengte van de tekst
is alreeds vooraf af te meten
hoeveel zin mensen hebben om het te willen lezen...

Omdat de vraagsteller echter WEL dankbaar is,
wordt het dus geen 'stank voor dank'
maar 'dank voor dank'.

DANK VOOR JE BIJDRAGE.

De topic-opener heeft ieder geval wat te lezen ( maar of ze er wat wijzer van wordt is een tweede)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 17:30
 
BEHAPPY332 schreef:
Omdat de vraagsteller echter WEL dankbaar is,
wordt het dus geen 'stank voor dank'
maar 'dank voor dank'.


Probeer eens iets meer te lezen en iets minder te typen.

Vraagsteller bedankt mij, voor de vraag het ontopic te houden.
Zoals je de woorden van Grace verdraaide en er iets heel anders van maakte doe je dat nu WEER, er staat notabene in hoofdletters bedank en mijn naam! Vorige week heb ik je daar ook al een keer op aangesproken.

Probeer eens enkel te reageren op de gestelde vraag en niet op iedereen die iets plaatst, er komen hele stukken voorbij waardoor vragen en antwoorden van anderen gewoon wegvallen. Er is geen topic meer leesbaar te houden door jou overdreven aanwezige gedrag.


Als je je perse geroepen voelt hier op te antwoorden, ik hoop eigenlijk van niet, nodig ik je uit in mn mailbox, dan hoeven de anderen zich niet aan ons offtopic gedrag te storen Knipoog smiley

Zo, nu nog iemand wel iets te melden heeft over voetreflexen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 17:32
 
BEHAPPY332 schreef:
Ik heb hier heel concreet gemaakt,
dat sommige van de hier genoemde zaken misschien occult lijken,
maar het niet zijn,
omdat er gewoon of nog niet geheel, maar deels wel
een wetenschappelijke verklaring voor is.

Bovendien heb ik aangegeven,
wat de rol van vooroordelen kan zijn.

Daarbij heb ik mijn dankbaarheid uitgesproken,
omdat de vraagsteller dankbaar is, dat zij antwoorden krijgt.

Daarbij had ik een voorgevoel.
dat sommige mensen / meelezers op het forum
mij voor die lange teksten niet dankbaar zouden zijn.

Ook dat is een voorgevoel,
daarom maakte ik een parodie op het gezegde: Stank voor dank.

Ook dit voorgevoel is niet occult,
want aan de lengte van de zin en aan de lengte van de tekst
is alreeds vooraf af te meten
hoeveel zin mensen hebben om het te willen lezen...

Omdat de vraagsteller echter WEL dankbaar is,
wordt het dus geen 'stank voor dank'
maar 'dank voor dank'.


kan je nog vager doen?
of verveel je je?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 17:46
 
GRACE585 schreef:
hoi asantie
voetreflexthreapie komt voort uit china en heeft zijn oorsprong in het ying en yang
ik denk dat je gewoon nuchter moet zijn en als je iets van "natuurgeneeskunde wilt toepassen je gewoon even goed moet googlen en dan kom je er zo achter of het uit oosterse religies en /of oculte achtergronden komt.toets het aan Gods woord en maak dan je keuzes of je het al dan niet verantwoord vind om zo'n geneeswijze te ondergaan.kom je er niet uit praat dan met medechristenen of je voorganger erover en in de 1e plaats staat daar natuurlijk het gebed en je relatie met Jezus.bedenk ook dat Jezus onze genezing is .
wil je meer weten mail me maar.

[url]http://www.dewegwijzer.net/Voetzoolreflexologie.html[/url]

De link die jij hier opgeeft, kon ik niet openen.
Via google gezocht, lukte ook niet.
Toen gedrukt op 'soortgelijke' en zie hier:

http://www.stichting-promise.nl/artikelen/reflexmethodes-microcosmos-macrocosmos/voetreflexologie.htm

Hier staat 'dat de onderzoeker zelden zo'n warrige en niet of nauwelijks onderbouwde behandelwijze heeft onderzocht als voetreflex'

'als het werkt, is het waarschijnlijk via het placebo effect. dat werkt alleen als men er in gelooft'

en 'afhankelijk van de behandelaar en behandelwijze' kan het occult zijn.



Dat zijn duidelijke citaten.

Afhankelijk van de behandelaar en behandelwijze, kan het occult zijn.
Dat betekent echter ook,
Dat 'het principe' zelf niet occult is, maar eventueel de behandelaar wel.

Zo zijn er heel veel zaken op de wereld,
waarbij niet het produkt, techniek, schadelijk is,
maar waarbij wel de toepassing schadelijk is.

anders gezegd,

De schepping bevat ontelbare wonderen
en blijft verwonderen,
De mens kan daarvoor God loven en prijzen,
de mens kan ook zelf de baas willen zijn
en alles naar eigen hand zetten.

Of wij als mens zaken In Het Licht brengen
of occult doen, dat is in het verborgene doen,

Dat is dus een zaak van intentie, van het hart.

Ik bedoel,
het verschijnsel dat als je een voet aanraakt,
dat dit reflexen geeft in de rest van je lichaam,
dat kan puur fysiek zijn
en het zou logisch zijn, als die effecten er zijn,
de energiestromen die door een mens lopen, moeten toch ergens aarden.

Dat is dus om te beginnen een technisch verhaal.

Hoe je met die energiestromen omgaat,
kan liefdevol, vergevend, zijn
maar kan ook occult zijn,
dat de ene mens invloed uitoefend op de andere mens.

Gebedsgenezer Jan Zijlstra schrijft in zijn boeken,
dat ook demonische krachten worden uitgedreven door het aanroepen van De Heilige Geest.

Een heel specifiek voorbeeld beschrijft,
hoe een christen zonder steun van anderen satanisten wilden 'bekeren'.
Jan Zijlstra waarschuwt hiertegen, dat niet alleen te doen, niet zonder steun.
De christen die het wel alleen deed raakte onder een vloek.
Hij kwam bij Jan Zijlstra, die hem niet wilde aanraken.
Maar wel gebed uitsprak.

Van Jan Zijlstra heb ik inmiddels 6 boeken gekocht,
4 uitgeleend... en 2 gelezen.

HET IS ÉÉN GROTE VERWONDERING

HOE VEEL MENSEN DE MEEST ERNSTIGE ZIEKTEN HADDEN

EN GEZOND WERDEN DOOR DE KRACHT VAN GEBED EN DE HEILIGE GEEST.

Zal ook die link geven, ( http://ministries.levensstroom.nl/getuigenissen )
voor voorbeelden, filmpjes,
ze zenden uit op diverse tv zenders.

Wat daarbij wel standaard gezegd wordt is:

GODS ZEGEN


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 25 augustus 2010, 17:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 17:49
 
Dat jij boeken van Jan Zijlstra leest... verklaart veel, heel veel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Waar je mee omgaat, word je mee besmet... ook al een spreekwoord
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 17:49
 
BEHAPPY332 schreef:
De link die jij hier opgeeft, kon ik niet openen.
Via google gezocht, lukte ook niet.
Toen gedrukt op 'soortgelijke' en zie hier:

http://www.stichting-promise.nl/artikelen/reflexmethodes-microcosmos-macrocosmos/voetreflexologie.htm

Hier staat 'dat de onderzoeker zelden zo'n warrige en niet of nauwelijks onderbouwde behandelwijze heeft onderzocht als voetreflex'

'als het werkt, is het waarschijnlijk via het placebo effect. dat werkt alleen als men er in gelooft'

en 'afhankelijk van de behandelaar en behandelwijze' kan het occult zijn.



Dat zijn duidelijke citaten.

Afhankelijk van de behandelaar en behandelwijze, kan het occult zijn.
Dat betekent echter ook,
Dat 'het principe' zelf niet occult is, maar eventueel de behandelaar wel.

Zo zijn er heel veel zaken op de wereld,
waarbij niet het produkt, techniek, schadelijk is,
maar waarbij wel de toepassing schadelijk is.

anders gezegd,

De schepping bevat ontelbare wonderen
en blijft verwonderen,
De mens kan daarvoor God loven en prijzen,
de mens kan ook zelf de baas willen zijn
en alles naar eigen hand zetten.

Of wij als mens zaken In Het Licht brengen
of occult doen, dat is in het verborgene doen,

Dat is dus een zaak van intentie, van het hart.

Ik bedoel,
het verschijnsel dat als je een voet aanraakt,
dat dit reflexen geeft in de rest van je lichaam,
dat kan puur fysiek zijn
en het zou logisch zijn, als die effecten er zijn,
de energiestromen die door een mens lopen, moeten toch ergens aarden.

Dat is dus om te beginnen een technisch verhaal.

Hoe je met die energiestromen omgaat,
kan liefdevol, vergevend, zijn
maar kan ook occult zijn,
dat de ene mens invloed uitoefend op de andere mens.

Gebedsgenezer Jan Zijlstra schrijft in zijn boeken,
dat ook demonische krachten worden uitgedreven door het aanroepen van De Heilige Geest.

Een heel specifiek voorbeeld beschrijft,
hoe een christen zonder steun van anderen satanisten wilden 'bekeren'.
Jan Zijlstra waarschuwt hiertegen, dat niet alleen te doen, niet zonder steun.
De christen die het wel alleen deed raakte onder een vloek.
Hij kwam bij Jan Zijlstra, die hem niet wilde aanraken.
Maar wel gebed uitsprak.

Van Jan Zijlstra heb ik inmiddels 6 boeken gekocht,
4 uitgeleend... en 2 gelezen.

HET IS ÉÉN GROTE VERWONDERING

HOE VEEL MENSEN DE MEEST ERNSTIGE ZIEKTEN HADDEN

EN GEZOND WERDEN DOOR DE KRACHT VAN GEBED EN DE HEILIGE GEEST.

Zal ook die link geven, (eerst nu opzoeken)
voor voorbeelden, filmpjes,
ze zenden uit op diverse tv zenders.

Wat daarbij wel standaard gezegd wordt is:

GODS ZEGEN


Laatst aangepast door
VISSER278
op woensdag 25 augustus 2010, 17:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 17:57
 
ANNETTE792 schreef:
Probeer eens iets meer te lezen en iets minder te typen.

Vraagsteller bedankt mij, voor de vraag het ontopic te houden.
Zoals je de woorden van Grace verdraaide en er iets heel anders van maakte doe je dat nu WEER, er staat notabene in hoofdletters bedank en mijn naam! Vorige week heb ik je daar ook al een keer op aangesproken.




Annette, jij hebt gelijk.
Maar ik ook.

er staat reactieSSSSSSSS

Meervoud dus
en dat is wat anders dan meer fout...

Dus ik neem de SSSSSSS Serieus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 18:03
 
BEHAPPY332 schreef:
Annette, jij hebt gelijk.
Maar ik ook.

er staat reactieSSSSSSSS

Meervoud dus
en dat is wat anders dan meer fout...

Dus ik neem de SSSSSSS Serieus.

Mispoes!

Ze bedankt Annette en stelt dan vast dat er een hoop reactie's zijn gegeven in korte tijd...das toch nét ff iets anders Knipoog smiley
Geheel opbouwend bedoeld...wanneer je dieper ingaat op een topic zitten er vaak hele goede argumenten bij, maar omdat je er zo'n ellenlang verhaal omheen schrijft word het al snel heel erg onoverzichtelijk, zoals ik al eerder gezegd heb.
En dat geld dan niet alleen voor jouw reactie, maar ook voor die daaromheen. Soms is het gewoon echt beter om concreet te blijven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 18:05
 
PIETER649 schreef:
Dat jij boeken van Jan Zijlstra leest... verklaart veel, heel veel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Waar je mee omgaat, word je mee besmet... ook al een spreekwoord

Blaffende honden bijten niet,
wel risico van alcoholverslaving in jouw geval...

wat, dat, vaatje alcohol, dat de onderkoelde mensen in de bergen het leven redt...

SORRY DIT ZIJN LEVENS REDDENDE HONDEN !!!
moet je zuinig op zijn!!!

Kortom, als je bedreigd wordt,
moet je niet een vloek uiten, dat keert zich via haat tegen jezelf, mij zelf in dit geval.

Wel, als je bedreigd wordt,
dan is het een kunst om over die ander een zegen uit te spreken...

Dit is niet iets, wat ik zomaar schrijf,
Ik heb een situatie meegemaakt,
waarin ik met heel veel pijn, verdriet, gebed
in antwoord op dat gebed dit antwoord kreeg.

en... inderdaad, het is een antwoord wat ook mij voor grote vraagtekens zet.

Wel weet ik,
er zijn wetenschappelijke proeven,
dat is het zogeheten 'rijst experiment'.


http://www.youtube.com/watch?v=b8l7RrHM43Q
ook zelf te vinden via google type = rice experiment;
Veel mensen hebben dit experiment zelf thuis geprobeerd.
Maar ja, het blijft 'home made' dus dit rijstexperiment is nog niet wetenschappelijk. )


als je op een potje rijst het woord 'LIEFDE' schrijft en er naar kijkt,
dan blijft het potje langer gezond, wit, zonder schimmels

want een potje rijst waarop het woord 'HAAT' staat,
daar wordt de witte rijst eerder zwart, vlekkerig, met schimmels.

Wel wetenschappelijk, want dit sluit aan op proeven van de Japanse wetenschapper dr. Emoto: Water, ons lichaam bestaat voor 70% uit water.
Bij verschillende woorden, bij verschillende muziek, neemt elk water kristal een andere vorm aan. Fantastische verschillen zijn zichtbaar. Bij liefelijke woorden ontstaan de prachtigste kristalvormen. Bij hatelijke woorden, vallen die kristallen uit elkaar. Hoe kan water een kristalvorm krijgen? Het water wordt na blootgesteld te zijn aan muziek, woorden etc. 'bevroren' en het kristal wordt gefotografeerd.
( zie hier wat muziek doet met de waterkristallen tijdens het Nederlands Volkslied.
http://www.youtube.com/watch?v=4GXLxwQS2N0&feature=related

helaas, ook dit wordt betwijfeld, zowel op de NL als ook de USA wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Masaru_Emoto

Zie hier een USA tv uitzending, waar diverse wetenschappers laten zien, hoe woorden de structuur van het water beinvloeden. Zelfs kunnen die woorden en die structuur, het verschil bepalen, of planten wel of niet groeien of dood gaan.
zie hier de link (de film is engelstalig en helaas niet ondertiteld):

http://www.disclose.tv/action/viewvideo/29148/Water__The_Great_Mystery_Pt_2_8/

Pas die seculiere (semi) wetenschappelijke inzichten eens toe op het zingen van lofprijzing...

Kortom, als je liederen zingt, over De Heer, die opstond uit de dood, met liefde en vergeving en genezende krachten, als je daar over zingt, dat is niet alleen een gevoel, dat heeft een uitwerking op heel het menselijk lichaam. Aangezien een gesloten ruimte gevuld met medemensen vol waterdamp is, kan die invloed heel ver gaan.

Feit is, dat door het hele land mensen zijn, die getuigen van genezing.
Die in een rolstoel kwamen en gezond wegliepen.
waarna dit werd doorverteld door buren, in kranten, en op tv.

De vraag is dan, waarom gebeurt deze genezing juist met mensen die lichamelijk zo ver zijn weggezakt? Misschien juist wel, omdat zij niets meer te verliezen hebben... geen eer... geen trots... geen bezittingen... gezondheid is het grootste geschenk, dus is er ook de wens om écht bekeerd te zijn.

... waarbij tegelijk het gevaar is, dat men lichamelijk genezing zou zien als kenmerk van het ware geloof. Dan zou men en lichamelijk ziek zijn, en daar nog eens extra geestelijk onder lijden bovendien. Dat is niet nodig. Ook een algemeen erkend gelovige vrouw als Joni Earickson moet leren leven met haar invaliditeit en is daarin tot grote zegen geweest. (zie ook topic partner met beperking)

De uitspraken over de genezing van mensen gaan echter veel verder,
alsof mensen soms life op het podium geopereerd werden, zo voelden sommigen het. Dat gaat dus nog een paar 'etages hoger' . )

Het werk van De Heilige Geest mag en kan immers ook niet beperkt blijven tot de scheikundige, natuurkundige werkelijkheid, dat gaat veel verder.



Betreffende het rijst experiment,
dat is nog niet helemaal zo zeker bewezen en
wellicht ook hier, lijkt het gedachten experiment van haat en liefde 'occult'.
Ook dat hoeft zeker niet zo te zijn. In de hersenwetenschap is bijvoorbeeld ontdekt,
dat mensen in hun hersenen drie soorten straling hebben:
- alpha
- beta
- gamma

Ook hier is dus een fysieke interactie denkbaar.
Dus niet occult.

Sterker nog, dit sluit naadloos aan bij de Bergrede,
waarin christenen opgeroepen worden
om lief te hebben
hen die haten.

DAT GEEFT DUS DIEPE INTENSE GENEZING,


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 25 augustus 2010, 19:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 18:10
 
TESSYBEAR731 schreef:
Mispoes!

Ze bedankt Annette en stelt dan vast dat er een hoop reactie's zijn gegeven in korte tijd...das toch nét ff iets anders Knipoog smiley
Geheel opbouwend bedoeld...wanneer je dieper ingaat op een topic zitten er vaak hele goede argumenten bij, maar omdat je er zo'n ellenlang verhaal omheen schrijft word het al snel heel erg onoverzichtelijk, zoals ik al eerder gezegd heb.
En dat geld dan niet alleen voor jouw reactie, maar ook voor die daaromheen. Soms is het gewoon echt beter om concreet te blijven...

1. dank voor het compliment over goede argumenten.
2. ellenlang verhaal... ja, dat klopt. is mijn valkuil. Hoe kan ik die hier verborgen houden???? Jullie weten dat toch niet??? Knipoog smiley Stel je voor, maak ik slechte indruk... Zieke smiley


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 25 augustus 2010, 18:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 18:12
 
Je bent zo wazig als een beslagen raam.....

Maarre... begrijp ik hier nou uit dat ik jou bedreig ofzo???????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 18:27
 
PIETER649 schreef:
Je bent zo wazig als een beslagen raam.....

Maarre... begrijp ik hier nou uit dat ik jou bedreig ofzo???????

WAZIG ... mijn eigen domheid: mooie omschrijving, geweldige vondst!

NEE JOH! je bedreigt niet, als hond ben je heel aaibaar.

ja, inderdaad, heb het net nagelezen:
ik schrijf: "als je bedreigd wordt..."
ik bedoel dat hier niet persoonlijk.
Wens ook niet, dat je het zo opvat.



je schrijft zelf wel:

Quote:
Dat jij boeken van Jan Zijlstra leest... verklaart veel, heel veel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Waar je mee omgaat, word je mee besmet... ook al een spreekwoord



Oke, nu kan ik die tekst op twee manieren lezen.

Ik zou het als een genade en/of zegen kunnen ervaren,
als ik in de schaduw zou komen van de 'talenten' van deze 'predikant'.

Als je dat zou bedoelen,
als ik het zo zou lezen,
dat zou te veel eer zijn.

Bij het lezen van een tekst,
moet men opletten op kopteksten, plaatjes etc.
pas dan weet men de werkelijke bedoeling van de schrijver.

Jij steekt je tong uit? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Laat ik je nu geen woorden in de mond leggen.

Een hond steekt zijn tong uit om zichzelf af te koelen,
Een slang steekt zijn tong uit om te ruiken of er aas is.

Waarom plak jij hier bij de naam van een Evangelist,
in mijn optiek een Begenadigd Evangelist, uitgerekend dit plaatje?

Als je mij wilt uitdagen, dan is het voor de fun. Prima.
Echter wie Het Evangelie in kwaad daglicht stelt, dat is occult.

En als door mijn schuld het Evangelie in kwaad daglicht zou worden gesteld,
dan ben ik medeschuldig. Dan moet ik verantwoording afleggen.

Dus... ? Ben ik zo té duidelijk? Of ben ik té vaag?


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 25 augustus 2010, 18:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 19:43
 
Ik word echt oud, ik snap alweer niet waar het allemaal over gaat. O ja, alleen de vraag weet ik nog, want dat staat gelukkig boven aan het Topic !!! Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 19:52
 
BEHAPPY332 schreef:
Blaffende honden bijten niet,
wel risico van alcoholverslaving in jouw geval...

wat, dat, vaatje alcohol, dat de onderkoelde mensen in de bergen het leven redt...

SORRY DIT ZIJN LEVENS REDDENDE HONDEN !!!
moet je zuinig op zijn!!!

Kortom, als je bedreigd wordt,
moet je niet een vloek uiten, dat keert zich via haat tegen jezelf, mij zelf in dit geval.

Wel, als je bedreigd wordt,
dan is het een kunst om over die ander een zegen uit te spreken...

Dit is niet iets, wat ik zomaar schrijf,
Ik heb een situatie meegemaakt,
waarin ik met heel veel pijn, verdriet, gebed
in antwoord op dat gebed dit antwoord kreeg.

en... inderdaad, het is een antwoord wat ook mij voor grote vraagtekens zet.

Wel weet ik,
er zijn wetenschappelijke proeven,
dat is het zogeheten 'rijst experiment'.


http://www.youtube.com/watch?v=b8l7RrHM43Q
ook zelf te vinden via google type = rice experiment;
Veel mensen hebben dit experiment zelf thuis geprobeerd.
Maar ja, het blijft 'home made' dus dit rijstexperiment is nog niet wetenschappelijk. )


als je op een potje rijst het woord 'LIEFDE' schrijft en er naar kijkt,
dan blijft het potje langer gezond, wit, zonder schimmels

want een potje rijst waarop het woord 'HAAT' staat,
daar wordt de witte rijst eerder zwart, vlekkerig, met schimmels.

Wel wetenschappelijk, want dit sluit aan op proeven van de Japanse wetenschapper dr. Emoto: Water, ons lichaam bestaat voor 70% uit water.
Bij verschillende woorden, bij verschillende muziek, neemt elk water kristal een andere vorm aan. Fantastische verschillen zijn zichtbaar. Bij liefelijke woorden ontstaan de prachtigste kristalvormen. Bij hatelijke woorden, vallen die kristallen uit elkaar. Hoe kan water een kristalvorm krijgen? Het water wordt na blootgesteld te zijn aan muziek, woorden etc. 'bevroren' en het kristal wordt gefotografeerd.
( zie hier wat muziek doet met de waterkristallen tijdens het Nederlands Volkslied.
http://www.youtube.com/watch?v=4GXLxwQS2N0&feature=related

helaas, ook dit wordt betwijfeld, zowel op de NL als ook de USA wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Masaru_Emoto

hier een USA tv uitzending, waar diverse wetenschappers laten zien, hoe woorden de structuur van het water beinvloeden. Zelfs kunnen die woorden en die structuur, het verschil bepalen, of planten wel of niet groeien of dood gaan.
dat in deze link (de film is engelstalig en helaas niet ondertiteld):

http://www.disclose.tv/action/viewvideo/29148/Water__The_Great_Mystery_Pt_2_8/

)




Wellicht ook hier, lijkt dit occult.
In de hersenwetenschap is echter ontdekt,
dat mensen in hun hersenen drie soorten straling hebben:
- alpha
- beta
- gamma

Ook hier is dus een fysieke interactie denkbaar.
Dus niet occult.

Sterker nog, dit sluit naadloos aan bij de Bergrede,
waarin christenen opgeroepen worden
om lief te hebben
hen die haten.

DAT GEEFT DUS DIEPE INTENSE GENEZING,



ik word hondsmoe van je bijdrages, je wijkt af van het topic,
geef es een keertje een normaal kort antwoord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 21:53
 
BEHAPPY332 schreef:
WAZIG ... mijn eigen domheid: mooie omschrijving, geweldige vondst!

NEE JOH! je bedreigt niet, als hond ben je heel aaibaar.

ja, inderdaad, heb het net nagelezen:
ik schrijf: "als je bedreigd wordt..."
ik bedoel dat hier niet persoonlijk.
Wens ook niet, dat je het zo opvat.



je schrijft zelf wel:





Oke, nu kan ik die tekst op twee manieren lezen.

Ik zou het als een genade en/of zegen kunnen ervaren,
als ik in de schaduw zou komen van de 'talenten' van deze 'predikant'.

Als je dat zou bedoelen,
als ik het zo zou lezen,
dat zou te veel eer zijn.

Bij het lezen van een tekst,
moet men opletten op kopteksten, plaatjes etc.
pas dan weet men de werkelijke bedoeling van de schrijver.

Jij steekt je tong uit? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Laat ik je nu geen woorden in de mond leggen.

Een hond steekt zijn tong uit om zichzelf af te koelen,
Een slang steekt zijn tong uit om te ruiken of er aas is.

Waarom plak jij hier bij de naam van een Evangelist,
in mijn optiek een Begenadigd Evangelist, uitgerekend dit plaatje?

Als je mij wilt uitdagen, dan is het voor de fun. Prima.
Echter wie Het Evangelie in kwaad daglicht stelt, dat is occult.

En als door mijn schuld het Evangelie in kwaad daglicht zou worden gesteld,
dan ben ik medeschuldig. Dan moet ik verantwoording afleggen.

Dus... ? Ben ik zo té duidelijk? Of ben ik té vaag?



Nee, duidelijk...
Zal ik OOK ff duidelijk zijn:

Die Zijlstra is in mijn optiek een geldhongerig eng mannetje die mensen valse hoop verkoopt voor n berg geld.
Van alle wonderbaarlijke bekeringen is er ooit 1 in de krant gekomen, ene Janneke Vlot, meen ik, en zelfs daar zetten de artsen nog vraagtekens bij.
Verder is het allemaal net zo wazig als jouw gemiddelde bijdrage.
(En ja, ik ben er live aanwezig geweest)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASANTI087





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 22:02
 
Ha ha Ha, moet wel om je lachen meneer happy. Heb net je profiel bekeken en kan me voorstellen dat je op de universiteit moest afhaken. Ben zelf student en docent geweest en bijdehante studenten die er van alles bijhalen en niet echt concreet over komen worden niet altijd gewaardeerd. helaas voor jou... of niet... ha ha, thats the question...

Maar goed. Ik bedankte jouw, Annette, idd voor de opmerking om het toch asjeblieft simpel te houden en zeker geen man/vrouw toespelingen aan te halen omdat dan veel mensen geirriteerd raken, ik vind dat ook irritant. Ik weet dat veel mensen ook afhaken als het lange stukken zijn maar ik vind het met een onderwerp als ook lastig kort te zijn.

Toch bedank ik HappY idd ook voor zinnige reacties. Ik haak niet zo snel af en ben het zeker met een heleboel van zijn stellingen eens. Het probleem is dat alles zo vaag is. Weinig dingen die met het alternatieve en met ideologieen te maken hebben zijn sluitend. Ook de stellingen van ouweneel en van der Smitte vind ik vaag.
Maar komt dat niet door het geloof? Zelfde bijv als geloof in schepping of evolutie. Voor beiden zijn enorm veel stellingen te bedenken, het is maar net wat je wilt geloven.

Ik wil geloven dat de Heilige Geest in mij werkt door voorgevoel, door gebed en door inzichten. Ik heb er geen lekker gevoel meer bij. Maar wie zegt mij dat dit, wat goed leek, niet negatief wordt door de angel van negatieve praatjes?

Ik wil ook geloven dat het lichaam zo geweldig geschapen is dat massages helend werken. Happy onderstreept dit met voorbeelden van kristallen in water ed en de werkelijke energiebanen.

Ik sta er ook vaak versteld van wat voor invloed mijn geestelijke stemming heeft op het functioneren van mijn lijf.

ik heb mijn standpunt nog niet bepaald en wacht nog even af.
Hopenlijk zijn er nog meer mensen die hun visie willen geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASANTI087





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 22:05
 
PIETER649 schreef:

Van alle wonderbaarlijke bekeringen is er ooit 1 in de krant gekomen, ene Janneke Vlot, meen ik, en zelfs daar zetten de artsen nog vraagtekens bij.
Verder is het allemaal .. zo wazig .
(En ja, ik ben er live aanwezig geweest)

Heb jij het idee dat de werking van middeltjes als van dokter vogel en bijv de werking van voetreflex therapie kwakzalverij is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4