ChristianMatch
 


Forum

Berichten van KLAPROOS940
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van KLAPROOS940
Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:28
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FRANKT627 schreef:
Het is een verhaal dat in zijn geheel moet gelezen worden. Natuurlijk is het niet goed dat Lot die intentie had. Dat valt niet goed te praten. Wat zijn geslepen dochters deden is echter niet minder erg.

Als mijn vader er niet mee zou zitten als ik verkracht zou worden, dan weet ik niet hoe ik vervolgens met hem om zou gaan. Vanuit mezelf gezien dan, hopelijk zou God me bewaren voor reacties uit wraak en vergeving/ herstel van relatie geven.
Daarnaast was het voor vrouwen in die tijd erg belangrijk om te trouwen en kinderen te krijgen. In die tijd werden vrouwen uitgehuwelijkt en ook op dat gebied zorgde Lot niet goed voor zijn dochters. Hij heeft ze immers niet de mogelijkheid gegeven om te trouwen. Vanuit die vrouwen gezien is het daarom misschien wel logisch hoe ze reageerden en hun toekomst veiligstelden. Immers een kind krijgen betekende ook dat er voor je gezorgd wordt als je oud bent. Wat niet betekent dat ik hun handelswijze goedkeur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:21
BerichtOnderwerp: stond dat in de krant???
 
CHATULIEM619 schreef:
Emmen -

De nieuwe zoo, die eind 2015 open moet, heeft 1,35 miljoen bezoekers per jaar nodig om rendabel te draaien. Dat levert voldoende omzet op om structureel te kunnen investeren in nieuwe attracties.

Volwassen bezoekers betalen straks 30 euro voor een kaartje.

Sjonge, voor 30 euro kun je een weekend kamperen. Dat heb je toch niet over voor een daagje dierentuin. Puur voor de elite. En dan als doelstelling dat 1 op de 15 Nederlanders elk jaar de dierentuin bezoekt. Zelfs als de hele elite van Nederland komt (als je niet tot de elite behoort kun je het immers niet betalen) dan nog kom je niet aan dat bezoekersaantal.

Vraag ik me toch af, of logisch nadenken zo moeilijk is. Kun je toch van tevoren bedenken dat dat niet gaat werken Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op vrijdag 10 juni 2011, 23:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:12
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FRANKT627 schreef:
Zou dat geen teken kunnen zijn dat hij de afgezanten van God voorrang gaf op al het andere? Hoe onbegrijpbaar dit voor ons ook kan zijn. Tenslotte zijn werden die dochters niet verkracht. Zij hebben op hun beurt wel hun vader dronken gemaakt, hem verleid om zwanger van hem te kunnen worden.

Net zoals farao hadden de dochters en de echtgenote van Lot geen naam. Of die word die toch niet vermeld. Dit wordt als een teken van minachting gezien.

Dat zijn dochters niet verkracht werden, lag niet aan het handelen van Lot, maar aan de bescherming van God. Lot deed niks om zijn dochters te beschermen. Daarnaast wist hij op dat moment niet dat de mannen afgezanten van God waren. Maakt ook niet uit, het is prima dat hij zijn bezoekers wilde beschermen. Maar niet ten koste van je dochters, ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dat toelaat/ laat gebeuren als ouder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:04
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
CHATULIEM619 schreef:
Het laat in mijn ogen de wanhoop van Lot zien. Het was een enorm bedreigend moment, de mannen wilden de engelen van God verkrachten.....Het is zeker niet bedoeld om ontucht goed te praten.

Ook al was het een bedreigend moment, dan nog begrijp ik niet hoe je kunt bedenken dat dan je dochters maar verkracht moeten worden. Hij had ook kunnen zeggen, "dan neem mij maar." Juist in het oude oosten was je als dochter/ vrouw afhankelijk van de bescherming van je vader/ ouderlijk huis of van je echtgenoot.


Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op vrijdag 10 juni 2011, 23:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 22:30
BerichtOnderwerp: ga je mee op 2 juli? picknick op de hei in ede; evt met bbq
 
personen die hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kinderen van 5, 5, en 6 jaar)
Thirza120, 30 jaar, regio 0318, bbq (misschien met kinderen) OV

eloy997 , 45 jaar , regio 0346 , bbq
maded321, 46 jaar, regio 0182, bbq (2 kinderen 7en 9 jaar)
kwispel011, 66 jaar, regio 0172, bbq
Klaproos.., 32 jaar, regio 026, bbq

Trouwens nog iets dat mij handig lijkt:
Is het een idee als iedereen iets meeneemt. Dan kan de een spiesjes maken, de volgende neemt salade mee, de ander doet lekker makkelijk en neemt een kant en klare schotel van de slager. Wat je wilt en wat past binnen je budget. Als we dat zouden doen is het wel handig om even op forum te zetten wat je meeneemt, het zou zo jammer zijn als iedereen stokbrood, biertjes en sausjes meeneemt. DAn heb je geen vlees om de sausjes op te doen.
Reden is dat ik het niet zo zie zitten om een kippepootje, een karbonade, schaaltje salade, sausje, bakje fruitsalade en alles wat je verder nodig hebt voor een bbq in mini hoeveelheid mee te nemen. en zou je het niet in mini-hoeveelheid meenemen, dan heb je genoeg om n maand te bbq-en.
Hannah laat maar even weten wat je ervan vindt

groetjes, klaproos


Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op dinsdag 31 mei 2011, 22:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 22:19
BerichtOnderwerp: opzegging
 
[quote=DAVID923]Voor mij geldt net zo goed, dat ik verre van perfect ben. Gelukkig gaat het daar niet om.
Mooie tekst noem je uit Timotheus: Een dienaar van de Heer moet geen ruzie maken, maar voor iedereen vriendelijk zijn. De tekst uit Lukas lees ik liever samen met vers 27.
Het klopt helemaal dat ik je buiten wat je hier op het forum schrijft niet ken. Als je in real life die houding hebt die in de door mij geciteerde Bijbelteksten beschreven staat (of beter daarin groeit), dan hoop ik dat je dat met wat je op het forum schrijft ook meer laat zien. De link tussen mij en mat 7: 21-23 niet goed begrijp ik niet goed wat je daarmee zeggen wilt. Misschien dat je me dat duidelijk kunt maken.

Ik vond mijn reactie niet off-topic, want of je een deel van de bijbel (namelijk alleen de teksten over het oordeel), of de hele bijbel (namelijk ook teksten die ik citeerde) maakt heel veel uit over hoe je deze discussie voert.
Voor mij geldt overigens dat zolang er mensen gesteund of opgebouwd worden in hun geloof (denk aan programma’s als Nederland zingt, door de wereld, de verandering) en zolang er mensen (opnieuw) met het evangelie in aanraking komen (denk aan wat Henk hierboven schreef) ik het de moeite waard vind om de EO te steunen. Andere programma’s ken ik niet, dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen. Als het allemaal is zoals je beschreef en ook zo door de EO bedoeld wordt is dat iets waar ik zelf ook wel zorgen over heb, wat voor mij reden is om ervoor te bidden.. En daarnaast zie ik mezelf niet zo snel aan Gordon vertellen wie God is voor hem. 1 omdat ik geen kans krijg om met hem in contact te komen en 2 omdat hij in zo’n andere wereld als ikzelf leef dat ik het nogal moeilijk zou vinden om te vertellen waarom hij God nodig heeft. Hetzelfde geldt voor jongeren die absoluut niet weten hoe je een relatie aangaat en dat liefde wat anders is als seks. De presentator wist hierover in het programma 40 dagen zonder seks met jongeren in gesprek te komen. Dat zou mij niet lukken. Tegelijkertijd hoef ik zo’n programma zelf niet te zien.
Maar vooral vind ik dat het geen discussie en al helemaal geen strijd wie er gelijk heeft waard is. Zoals ik eerder al schreef is er maar 1 die er baat bij heeft als er strijd is tussen christenen en dat is satan. Dus als jij je lidmaatschap op wilt zeggen dan moet je dat gewoon doen.

Groet Klaproos


Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op maandag 30 mei 2011, 22:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 22:20
BerichtOnderwerp: opzegging
 
LISA610 schreef:
Klaproos ik vind dat je dit op een geweldige manier hebt verwoord en sluit me graag aan bij de woorden van Hannah. Knipoog smiley

dank jullie wel!
groet, Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 22:19
BerichtOnderwerp: opzegging
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dat je het hierbij had moeten laten Klaproos. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, en ik vind dat je anderen de ruimte moet laten zich te uiten op de manier waarop ze gewend zijn. Wen er maar eens een keer aan dat er ook mensen zijn die recht door zee durven te zijn. En voel je niet zo snel aangevallen of veronderstel niet zo snel dat anderen zich aangevallen voelen.
Ik ben er zelf flauw van hoe veel vrouwen zich hier druk lopen te maken over de vorm waarin de inhoud verpakt wordt. En dat betuttelende vind ik gewoon gênant aan het worden. Reageer eens meer op de inhoud dan de toon, dan kunnen we veel effectiever van gedachten wisselen hier op het forum.

Beste Chatuliem,

Als het alleen om de vorm ging, had ik niet gereageerd. Ben bang dat ik mijn reactie voor jou niet helemaal duidelijk is, of dat je niet goed gelezen hebt.
Kort samengevat bedoelde ik dat het goed is om de bijbel als richtlijn te houden. Maar dan wel de hele bijbel en niet bepaalde gedeelten/ teksten eruit lichten. Daarnaast gaf ik aan dat het goed is om naar de bedoeling van teksten te kijken en niet alleen wat er letterlijk staat. Dat deed Jezus ook. En we worden toch christenen = volgelingen van Jezus genoemd.

Mijn bedoeling was dan ook niet om te verweren omdat ik of anderen me aangevallen voelden. Nee mijn bedoeling was en is dat mensen horen wie God voor hen is en wat het betekent om Hem te volgen. Als iemand daar een heel andere inhoud aan geeft (en die indruk heb ik bij David) vind ik dat iemand daar op gewezen moet worden. Niet om te betuttelen, maar omdat t nogal suf is om iemand te laten verdwalen als je zelf de weg weet. En even voor de duidelijkheid dat de weg weten is niet dat ik zo goed ben en het vanuit mezelf allemaal zo goed weet. Nee dat is door God die zijn weg met me gaat, waarbij ik zelf ook regelmatig verdwaal/ struikel enzovoort.

Groet, Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 18:46
BerichtOnderwerp: opzegging
 
@David: mooi! klopt precies met wat ik zei.

HANNAH810 schreef:
dat is prachtig; want ik lees hier niets over berisping, dogmatiek en buitensluiting.......... Lachende smiley met blinkend witte tanden
we zijn het eens met elkaar; top!!

Beste David,
Toen ik bovenstaande berichten las, hoopte ik dat je bijdraaide en niet alleen kille dogmatiek meer. Gezien je volgende reacties in dit topic, zie ik geen verandering bij je. En daarom wil ik je waarschuwen. Tegelijkertijd schrik ik ervoor terug: wie ben ik om jou te waarschuwen. En ik ben bang voor kritiek die me ‘de grond intrapt’ in plaats van opbouwt. Dan denk ik waarom zou ik het doen,’ k kan ook gewoon m’n mond houden. Maar het laat me niet los en dus schrijf ik toch.

Ik heb getwijfeld om je persoonlijk te mailen of t op forum te zetten. Omdat je jouw reacties ook op een openbaar forum zet, denk ik dat het goed is, dat mijn reactie daarop ook op een openbaar forum te lezen is. Mocht je dit niet prettig vinden, dan zal ik de reactie verwijderen of inkorten.

Als ik je reacties lees, dan zit er een kern van waarheid in wat je zegt of dan klopt het gewoon. En net als jou vind ik het ook belangrijk om de bijbel als richtlijn te hebben. Alleen denk ik dat je eenzijdig bepaalde teksten citeert en andere links laat liggen.

Wat ik zo mis is dat het niet om (ver)oordelen gaat, om volgens regels te leven. Rom 14:13, 17 Laten wij dan niet langer elkaar oordelen…. Want het Koninkrijk van God bestaat niet uit eten en drinken, maar uit gerechtigheid en vrede en blijdschap in de Heilige Geest.Maar dat Jezus de Weg, Waarheid en het Leven is (joh 14:6) waardoor we leven in vrijheid en met een hart op Hem gericht. Net zoals koning David een man naar God hart was (handelingen 13:22), ondanks zijn zonden als overspel en moord. Niet wat hij deed maakte dat God een welbehagen in hem had (zie Lukas 2:14). Maar dat zijn hart, dat is de kern van zijn bestaan, op God gericht was. Door het geloof wordt je veranderd. Zie rom 10:9-11: Als u met uw mond de Heere Jezus belijdt en met uw hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult u zalig worden. Want de Schrift zegt: Ieder die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden. En zie Rom 12:1 Ik vraag u om uzelf als een levend, heilig en God welgevallig offer in zijn dienst te stellen. En zie ook Ef 3:17,19 opdat Christus door het geloof in uw harten woont en u in de liefde geworteld en gefundeerd bent… en u de liefde van Christus zou kennen, die de kennis te boven gaat, opdat u vervuld zou worden tot heel de volheid van God.Die verandering brengt eenheid: Ef 4: 13, 15 totdat wij allen samen door ons geloof en door onze kennis van de Zoon van God een eenheid vormen… Dan zullen we, door ons aan de waarheid te houden en elkaar lief te hebben, samen volledig toe groeien naar hem die het hoofd is: Christus.En die verandering leidt tot een andere levenshouding, het geloof groeit en krijgt vrucht in je leven. Zie Gal 5: 6,18, 22 Het geloof, dat door de liefde werkzaam is…. Wanneer u door de Geest geleid wordt, bent u niet onderworpen aan de wet… De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. Ik hoop en bid dat die vrucht in jouw, mijn en ieder die dit leest zal groeien.

Oftewel het is zo veel meer als een discussie openen waarom we met z’n allen maar geen lid van de EO moeten zijn. Of waar het onderwerp dan maar overgaat. (waarom het goed is om Calvijn te volgen is hier ook een voorbeeld van) En waarbij jij jezelf als een soort forumleider/ schoolmeester opstelt die anderen vertelt hoe het zit en wat te doen. Wat wel mag en wat niet mag. Maar het gaat niet om regels. Zie Gal 5:1: Sta dan vast in de vrijheid waarmee Christus ons vrijgemaakt heeft, en laat u niet weer met een juk van slavernij belasten (dat is allerlei wetten en regels opleggen).

En puur inhoudelijk klopt veel van wat je zegt. Maar in de bijbel kom ik mensen tegen die op zich gelijk hadden, maar er toch naast zaten. Ik denk dat we die mensen graag in onze kerk zouden hebben. Ze kennen de bijbel, ze zijn trouw in de diensten, ze zijn plichtgetrouw, zetten zich in voor de kerk/ gemeente of waar ze gevraagd worden. Ze strijden voor de waarheid. Ze kennen de regels van God en weten die ook aan anderen uit te leggen. MAAR ze missen de liefde voor God. Zoals beschreven in Openbaring 2:2-5: Ik ken uw werken, uw inspanning en uw volharding, en weet dat u slechte mensen niet kunt verdragen, en dat u hen op de proef hebt gesteld die van zichzelf zeggen dat zij apostelen zijn, maar het niet zijn, en dat u hebt ontdekt dat zij leugenaars zijn. U bent standvastig en hebt veel verdragen omwille van mijn naam, zonder te verslappen. Maar dit heb ik tegen u: u hebt de liefde van weleer opgegeven. Bedenk van welke hoogte u gevallen bent. Breek met het leven dat u nu leidt en doe weer als vroeger.

Dan denk ik aan het verhaal van de man die zijn leven lang blind was (joh 9). Jezus geneest hem en als hij dan terug komt bij huis staat nergens dat de mensen blij waren met zijn genezing. Nee ze nemen hem mee naar de godsdienstleiders om hem te ondervragen. Hoe het nu kan dat iemand op Sabbat genezen wordt. Hoe kan iemand Gods wil doen, maar de geboden van God niet navolgen? God had duidelijk gezegd dat de sabbat een rustdag is. En zoals wettische mensen altijd gelijk hebben, hadden ze gelijk: God heeft gezegd dat de sabbat een rustdag is, om niet te werken, om apart te zetten voor God. Maar de bedoeling van de wet misten ze.
Ook in Joh 5: 8-16 wordt dit beschreven. Jezus geneest iemand die 38 jaar ziek is. Na zijn genezing wijzen de mensen hem erop dat hij zijn slaapmat niet mag tillen op sabbat. Ook hier lees je niet dat mensen God loven en prijzen om zijn werken. Maar dat ze alleen met de geboden van God bezig zijn.
En als laatste wil ik Markus 3: 1-6 noemen. Jezus spreekt in de synogoge. Daar is iemand die een verlamde hand heeft. De mensen zitten al klaar om Jezus te veroordelen, mocht Hij de man genezen. En ze hebben best een punt, Jezus had best een dag kunnen wachten. Een verlamde hand is niet levensbedreigend. Maar ze misten bewogenheid, liefde. Ze miste dat het God niet gaat om de geboden. Zie Heb 12:7 Keer voorgoed terug naar die God. Laat je leiden door liefde en recht. Blijf voortdurend hopen op je God. En ps 40: 7 U hebt geen vreugde gevonden in slachtoffer en graanoffer, Nee, u hebt mijn oren voor u geopend. Ik vind er vreugde in, Mijn God, om Uw welbehagen te doen;

Een topic als dit is op zich prima, maar dan niet met de insteek: moet je je lidmaatschap opzeggen. Maar bijvoorbeeld: “Ik maak me zorgen over de Eo. Volgens mij missen ze in sommige programma’s de boodschap van het evangelie. Voor mij was dat de reden om mijn lidmaatschap op te zeggen, omdat ik hier niet mede verantwoordelijk voor wil zijn. Ik verlang ernaar dat God’s naam gehoord wordt en dat iedereen hoort over wie Hij is. (zie1 Tim 2: 2,3 God, onze redder, die wil dat alle mensen worden gered en de waarheid leren kennen.) En ik roep iedereen op om voor de EO te bidden (zie 1 tim 2: 1 Ik roep er toe op dat er voor alle mensen gebeden wordt).
Zo’n discussie, zo’n gesprek met elkaar voeren is volgens mij veel constructiever en opbouwender als je het nu gedaan hebt. Dan blijkt ook uit je woorden wat je denk ik wel ervaart, namelijk wie God voor jou is en wat het betekent om een nieuw leven met God te hebben. Het kan natuurlijk ook dat je helemaal niet voor de EO bid en dat je er niet naar verlangt dat mensen door bijvoorbeeld TV van en over God/ Jezus horen. In dat geval hoop ik dat God je meer liefde voor mensen geeft.

Groet, Klaproos


Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op zondag 29 mei 2011, 18:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 12:11
BerichtOnderwerp: opzegging
 
ANNETTE050 schreef:
Daarvoor heeft de Heere nu juist de gave van het onderscheid der geesten gegeven...zodat onderscheiden kan worden uit welke bron de beweegredenen komen, welke hartsgesteldheid verborgen is achter het hárt, waaruit een bepaalde gedachte, een liefde een doel voortkomt.
En als dat uit de bron van de Heilige Geest komt zal de Heere Zijn zegen eraan verbinden.....aan de vrucht herkend men de boom.....! Ja, en daar is een gevoel van intense vrede aan verbonden... als je merkt dat de Heere ergens Zijn Hand op legt en Zijn Zegen daar gebiedt.
.

Mooi is dat hé als je de vrede ervaart dat God je zijn zegen geeft!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 12:07
BerichtOnderwerp: opzegging
 
DAVID923 schreef:
klaproos, eenheid, ja zie joh 17. Maar wel met de juiste leer. geen eenheid in dwaalleer. Nu heb ik het niet over bijzaken, maar de kern van het evangelie. Zoals aangegeven werd de rechte leer streng verdedigd in de Bijbel.

We moeten waken voor een eenheid waar alles kan als het maar goed voelt, of word bedekt met de mantel der liefde, waar het doel de middelen heiligt.

Stel dat je gelijk hebt dat het een dwaalleer betreft. Dat vind ik van niet, maar zoals gezegd houd ik niet van discussies die alleen maar tot meer verdeeldheid leiden.
Stel dat het een dwaalleer is, dan nog is de manier waarop je deze discussie nu voert niet de beste manier. Namelijk om kille en koude argumenten op te voeren. Wat veel beter zou zijn is om op te roepen om te bidden voor de EO, om te bidden dat God('s woord) gezien en gehoord mag worden door tv. Wat zou het geweldig zijn als we samen gingen bidden hiervoor, in plaats van samen discussieren hierover. Ik geloof dat God grote dingen doet en gaat doen op het gebed!

Door samen God te (aan)bidden ontstaat echte eenheid. Geen eenheid waarin alles maar kan en goed is, maar een eenheid waarin God op de eerste plaats komt, ondanks alle verschillen. En ondanks dat je het niet altijd en niet met alles met elkaar eens bent.

groet Klaproos


Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op zondag 22 mei 2011, 12:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 00:24
BerichtOnderwerp: opzegging
 
[quote=DAVID923]
Bij dezen wil ik mijn lidmaatschap van de E.O en de visie opzeggen.
De reden is dat ik de laatse jaren de E.O heb zien afglijden van een omroep die Christus en het evangelie centraal had staan, tot een wereldse ''klantgerichte'' omroep.
[/quot

Beste David,
Dat je je lidmaatschap bij EO opzegt is jouw keuze.
Maar als ik de discussie lees word ik verdrietig. En wel omdat dit er precies een is zoals de tegenstander, Satan ze graag ziet. Verdeeldheid onder christenen en hoe meer hoe liever. Laat christenen maar lekker samen discussieren, ruzie maken. Daar energie insteken. Dan komen ze niet toe aan waar het om gaat: Mensen bereiken met de liefde van Jezus. Zodat ze, door het bloed van Jezus, een nieuw leven krijgen. En verdeelde christenen zijn geen voorbeeld voor niet-christenen. De bijbel roept op verschillende plaatsen op om 1 te zijn. Teksten hierover wil ik op een later tijdstip best voor je opzoeken.

Bedoel ik dat je een soort eenheidsworst moet zijn, waarbij iedereen hetzelfde doet/ denkt/ dezelfde mening heeft? Nee, ik geloof dat we met z'n allen het lichaam van Christus zijn. En zoals de hand en voet niet op elkaar lijken en een andere functie hebben, zo is het ook met Christenen. Iedereen heeft zijn gaven en zijn plek. Zodat je elkaar aanvult en samen 1 lichaam/ kerk/ gemeenschap van gelovigen vormt.
De basis hiervan is gebed. Het samen zoeken naar God/ samen naderen voor God's aangezicht. Dat geeft eenheid, ondanks alle verschillen die er zijn. En dat is ook wat ik mis in je reactie naar de EO toe. Heb je voor de EO gebeden? Bid je voor de EO? Bid je dat er op tv een plek mag/ kan zijn waar mensen van en over God kunnen horen, zij het soms heel indirect?

groet Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 12:13
BerichtOnderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?
 
Hoi allemaal,

Het gaat me niet lukken om te komen. (te druk met moestuin en dergelijke). k Wens jullie heel veel plezier vandaag!

groetjes,
Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:57
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
MARY052 schreef:
Nog 6 dagen en dan is mijn abonnement van CM verlopen!
Ik ga niet verlengen en ga ontdekken hoe het leven is zonder CM.

Ik wens jullie allemaal de onmisbare Zegen van onze Hemelse Vader toe.
Ga met HEM dan ga je goed.

Hartelijke groet,
Mary

Het ga je goed Mary en voor jou ook God's zegen

groet Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 19:06
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
 
Weet t nog niet zeker, maar waarschijnlijk lukt t me om morgenmiddag aanwezig te zijn op picknick. Als het niet te laat is om me op te geven tenminste

groet Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:20
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
CHATULIEM619 schreef:
Het wonderlijke van de gaven van de Geest is, dat het niks te maken heeft met je eigen kwaliteiten of eigenschappen. Ze zijn bovennatuurlijk en worden ons in genade geven om te gebruiken voor Gods koninkrijk. Daar is helemaal geen zelfreflectie voor nodig.

Als ik een gaventest doe en vervolgens aan de slag ga. Vanuit God's Geest doe wat op mijn weg komt. Dan is daar toch niks mis mee? Door keuzes te maken, kun je je op iets richten. Dat is volgens mij veel beter dan ofwel jezelf voorbij lopen, ofwel van alles half doen zonder echt betrokken te zijn. Een gaventest kan daarbij een goed hulpmiddel zijn om te ontdekken wie jij bent en hoe God in jou aan het werk is. Om te ontdekken welke gaven je hebt en daar dan ook wat mee te doen.

Wel geloof ik dat t alleen kan door vervuld te zijn met de Geest. En dat Hij je vervolgens op heel andere wegen kan leiden als je zelf denkt. En daarbij ook andere gaven geven, passend bij die situatie.

groet Klaproos


Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op dinsdag 12 april 2011, 22:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 22:35
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
Daar fluistert de Heilige Geest in de zonbeschenen stilte en juichen onze zielen van dankbaarheid.[/quote]

En wat ik vooral super vind is dat God het zegent als christenen in eenheid samen zijn. Als ze samen zoeken naar wie God in hun leven is, het werk van de Heilige Geest in hen, wat God doet in hun leven, straat, wijk, woonplaats. Als je als gemeente wilt groeien in geloof. En vandaaruit een ieder zijn of haar gaven kan gebruiken om God, de gemeente, mensen om je heen te dienen in de vorm die bij je past.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 22:24
BerichtOnderwerp: Japan
 
DAVID923 schreef:
om maar weer op het begintopic terug te komen


http://www.youtube.com/watch?v=blC69ZMXjl0&feature=player_embedded#at=33

Als ik zo teruglees in dit forum, dan lijkt het alsof als reden voor de ramp in Japan gegeven wordt dat het het oordeel is van God over het ongelovige Japan. Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar ik denk dat er in de bijbel veel meer redenen genoemd waarom God toelaat dat er verdrietige en vervelende dingen gebeuren.

Maar toch het stuk dat je noemde eens beluisterd.
Samengevat zegt hij dat rampen die gebeuren tekenen zijn van God. Een boodschap van God waarin Hij oproept tot bekering, om tot Hem te komen. Wat je ziet is wat je zonde waardig is. Maar zelfs in oordeel is God genadig (zie Lukas 21 en Openbaring 16). Hij is ook de God die zijn zoon zond. Rampen zijn een genadevolle waarschuwing voor hen die, bijvoorbeeld via tv, de ramp zien. De Japanners zijn geen grotere zondaars dan wij, het had ook hier kunnen gebeuren. Het is een wake-up call, ook voor christenen. Om Christus nu te prediken en niet te wachten. Het is een mogelijkheid om liefde te laten zien. Om te laten zien dat we niet als de rest van de wereld zijn. Door te helpen bijvoorbeeld. En om niet bang te zijn, want dit moet eerst gebeuren, voor Gods nieuwe schepping komt. God heeft ons verlost en wat er ook gebeurt Hij geeft je de geweldige belofte dat Hij alle dingen doet meewerken ten goede. (hab 3 en rom 8)

Heb nagedacht wat ik er nu van vind.
Als ik Lukas 21 en Openbaringen lees, dan lees ik over de strijd tussen God en satan. Dat kan beangstigend zijn en het kan lijken alsof God er niet meer is. Maar zegt God we hoeven niet bang te zijn, Hij houdt het allemaal in de hand. Al grijpt Hij nu nog niet in, en is het kwade nog in de wereld. En al kiezen mensen er vaak voor om niet God maar het kwaad te volgen. God gaat overwinnen en als je ervoor kiest om Hem te volgen dan beloofd Hij bij je te zijn, wat er ook gebeurt!!
De hoofdstukken zijn gericht tot gelovigen, om hen te bemoedigen en niet om ongelovigen te veroordelen. Jezus zegt zelf dat Hij niet gekomen is om de wereld te (ver)oordelen, maar om haar te redden (joh 3:17). Wij als volgelingen van Jezus moeten dan ook niet oordelen over mensen, maar wijzen op wie Jezus voor hen wil zijn. Net zoals Jezus ons liefheeft moeten wij ook anderen liefhebben (1 joh 3:23).

Daarom kan ik me meer vinden in het 2-de deel van de toespraak als in het eerste deel. Want hoe kunnen mensen de ‘wake-up call’ van God om zich te bekeren begrijpen en navolgen als ze niet weten wie God is? Hoe krijgen mensen door een ramp alleen een goed beeld van wie God voor hen is? En zijn de oordelen die in het boek Openbaringen beschreven worden, niet gericht aan hen die er heel bewust voor kiezen om niet God maar satan te volgen? Hoe weten wij dan wie dat zijn? En worden met de rampen die in het boek Openbaringen beschreven worden alle rampen bedoeld die gebeuren na Pinksteren? Ik weet het niet. Maar wat ik wel weet is dat het voor iedereen die hier op aarde leeft nog genadetijd is. Dat God niet liever wil dan een Vader/ een Bruidegom zijn voor alle mensen, dat alle mensen hun leven aan Jezus geven. En dat doet me ook beseffen dat ik zo vaak de liefde die Jezus voor mensen heb, niet heb. Dat ik niet durf te vertellen hoe goed God is en dat iedereen zijn liefde, vergeving, genade nodig heeft.

Groet Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 19:41
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
[quote=LISA610]

mooi uitgelegd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:33
BerichtOnderwerp: Japan
 
DAVID923 schreef:
ik weet alles over het lezen in de context, en ik weet waarschijnlijk meer over de romeinenbrief dan jou, zeker als het aankomt op exegese en hermeneutiek, maar dat neemt niet weg dat je uit romeinen 9 tijdloze principes kan halen.

verder denk ik dat er weinig tegen zondag 10 kan worden ingebracht.

David,

Ik geloof gelijk dat je meer weet dan ik weet. Misschien begrijp ik je verkeerd maar hoe ik gelezen heb, vind ik het vervelend dat je met kennis en moeilijke woorden anderen probeert te overtroeven. Uit je stukken vind ik weinig liefde voor mensen uit Japan.

Ergens las ik om te bidden voor de Japanse christenen. Dat ze het land in Christus’ naam dienen. Dat ze het evangelie in Japan verspreiden, opdat vele mensen Jezus persoonlijk leren kennen als Verlosser en Trooster.

Bidden voor en meeleven met Japanners vind ik veel waardevoller en ook bijbelser als mensen veroordeling en de wet opleggen. Zoals in de brief aan de Galaten geschreven staat leven we niet meer onder wet. Heeft Jezus alle schuld van mensen die in Hem geloven op zich genomen. Het is niet aan ons mensen om mensen te oordelen en te veroordelen. Dat laat ik liever aan God over, als Hij straks terugkomt op deze aarde. Hij alleen kent en doorgrond harten en levens van mensen ten volle.

Ik wil je veel wijsheid toewensen om niet alleen met je verstand, je hoofd maar ook met je hart te ontdekken en te leven zoals God dit in de bijbel geopenbaard heeft

Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 13:45
BerichtOnderwerp: De weg de waarheid en het leven
 
WILLEMCM031 schreef:
Ik weet dat ik eigenlijk niets weet en dat doordat ik niets weet ook niets hoef te weten en dat omdat ik niets hoef te weten ook niets meer zal vergeten en alleen nog maar kan groeien als ik maar blijf luisteren naar Gods stem.

God zegt: Ik ben: de weg, de waarheid en het leven. God is een drieëenheid, wil dat dan zeggen dat deze drie dingen in de bijbel allemaal hetzelfde zijjn? Of betekent dit dat het niet uit maakt welke naam we aan God geven zolang we maar geloven.

Ik weet het even niet meer hoor,wie helpt mij verder?

Wat ik nog aan bovenstaande reacties wil toevoegen is dat het er niet omgaat om theoretische discussies zoals hoe het nu precies zit met de die-eenheid van God uit te kunnen leggen en verklaren.
Maar zoals je zelf zegt luisteren naar Gods stem. Hij is de Weg, dus Hij wijst je wel welke weg je moet gaan in je leven. Jezus is ook de Waarheid, dus Hij zal je leren wat Waarheid is, wat van God komt en wat niet. En Hij is het Leven, door de Heilige Geest kun je leven in al zijn volheid ervaren. Nu en in de eeuwigheid.

Ik wens je veel zegen hierbij, om te ontvangen en om door te geven aan anderen,
Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:26
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
LEONARD480 schreef:
Maar vond je niet dat ze naar haar jongens nou niet bepaald erg verliefd deed ....kreeg zelfs de indruk dat ze personeel in dienst had genomen i.p.v. geliefden.

Klopt, ben benieuwd naar wat ze morgen te melden te hebben!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 december 2010, 20:08
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
Over een paar dagen verloopt mn abonnement en wil jullie daarom het beste toewensen.

groet Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 december 2010, 20:00
BerichtOnderwerp: CM setjes (de schone lei)
 
Of we echt 'n setje' zijn, is nog wat vroeg om te zeggen. Maar we vinden elkaar wel erg leuk Knipoog smiley (Willie en Klaproos). En omdat het abonnement van ons allebei over n paar dagen verlopen is, meld ik t maar vast ff.

groet Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 17:34
BerichtOnderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
 
WILLIE400 schreef:
Het was een heel fijn opbouwend weekend.
Ik heb echt genoten.
Thnx dames voor jullie openheid en gezelligheid.
Jammer voor degenen die niet meegingen maar al met al een succes.
Thnx nogmaals lieverds Clown smiley

Willie

Helemaal mee eens, was n mooi weekend

X-Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 12:57
BerichtOnderwerp: VIP behandelingen en VIP ingangen
 
CHATULIEM619 schreef:
Natuurlijk hebben pinkstermensen een streepje voor. Is toch logisch....

kon wel eens tegenvallen.... vele eersten zullen de laatste zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 22:45
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
[quote=LEPELTJE037]

Ik heb nooit iemand ge- of veroordeeld omdat 'ie de zondag als rustdag houdt, maar uit deze tekst blijkt niet dat God de sabbath heeft verplaatst naar een andere dag.

Volgens mij oordelen jij en Mar wel degelijk als je zegt als je op zondag rustdag houdt je Baal volgt en dat als je op zondag rustdag houdt je door satan verleidt wordt.

Als je zo graag geboden van God wil volgen, volg dan ook het gebod dat zoals Jezus aangeeft het belangrijkste is:
Heb uw naasten lief als uzelf en heb God lief boven alles.
Als je dat doet volg je misschien niet altijd de wet letterlijk, maar probeer je wel de bedoeling van de wet na te leven.
groet Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 22:33
BerichtOnderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal
 
Hoi,

waarschijnlijk gaat andere afspraak die ik zou hebben niet door. Als t nog niet te laat is wil ik me graag nog opgeven (even ervan uitgaand dat afspraak echt niet doorgaat)

groet klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 13:30
BerichtOnderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
 
JONATHAN890 schreef:
JONATHAN890 schreef:

wat ik zeker weet is dat de volgende gaan:

1. carin303
2. jonathan890
3. willie400 o. v heb rooster nog niet van november ;)
4. grace585 (onder voorbehoud 80% zeker)
5. Klaproos
6. ..............
7. ..............
8. ..............

en vul maar aan.

Voor de tijd dat ik definitief boek stuur ik diegene een mail maken we het rond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 10:00
BerichtOnderwerp: Aan wie geven we eigenlijk hulp
 
CHATULIEM619 schreef:
en het is hier ook zo bergachtig he en onbegaanbaar.....

Gewoon ff op internet of grote bosatlas kijken en je weet hoeveel mensen in een bepaald gebied wonen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van KLAPROOS940
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3