ChristianMatch
 


Forum

vragen aan God
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 22:03
 
vragen aan God

http://www.youtube.com/watch?v=EVLY8lsmQqw&feature=related[url]



vragen aan God - deel2

http://www.youtube.com/watch?v=qldtFuqE6gI&feature=related[/url]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 22:10
 
wat is voor jou de meest brandende vraag die je heel graag aan God zou willen stellen ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 22:12
 
JONATHAN890 schreef:
wat is voor jou de meest brandende vraag die je heel graag aan God zou willen stellen ??


paar voorbeelden ?


› Wat heb ik eraan om in U te geloven?

› Waarom is er zoveel ellende in de wereld?

› Waar bent u eigenlijk? Hoe kan ik u zien?

› Ik leef toch goed, ik doe m'n best, is dat niet voldoende?

› Als ik in U geloof moet ik van alles doen toch? Heb ik geen zin in!

› Ik ben niet zo netjes, niet zo braaf, mag ik dan ook in u geloven?

› En als ik nou gewoon niet geschikt ben voor geloven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 22:21
 
JONATHAN890 schreef:
wat is voor jou de meest brandende vraag die je heel graag aan God zou willen stellen ??

De eerste die in mij opkomt is deze: Waarom moet een mens door zoveel ellende heen ?
En ik weet zeker dat ik daar niet de enige in ben, die zich dat afvraagt.

Maar ja, als ik tegenover God zou staan, zou het enige wat ik nog te vragen heb zijn... "God, houdt U echt van mij ?", al is dat een vraag die ik nu eigenlijk al weet; Jezus is immers ook voor mij gestorven en weer opgestaan, maar ergens is er dat verlangen naar bevestiging, het zeker weten dat God van mijn zijn houdt... en weet ik dat diep van binnen niet al wel...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 23 juni 2010, 22:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 23:57
 
SUSANNAH475 schreef:
De eerste die in mij opkomt is deze: Waarom moet een mens door zoveel ellende heen ?
En ik weet zeker dat ik daar niet de enige in ben, die zich dat afvraagt.
Ik zou geloof ik ook vragen, hoe kan ik U ooit genoeg danken voor alle mooie dingen die U mij geeft en nog wilt geven....

Maar ja, als ik tegenover God zou staan, zou het enige wat ik nog te vragen heb zijn... "God, houdt U echt van mij ?", al is dat een vraag die ik nu eigenlijk al weet; Jezus is immers ook voor mij gestorven en weer opgestaan, maar ergens is er dat verlangen naar bevestiging, het zeker weten dat God van mijn zijn houdt... en weet ik dat diep van binnen niet al wel...

Ik zelf zou die vraag anders stellen, Heer waarom bent U voor mij gestorven, want zoveel Liefde kan ik niet bevatten.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 20:13
 
Als ik nu een vraag aan God zou mogen stellen is het;

Wilt U de groeten aan mijn vader doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 21:22
 
CARIN303 schreef:
Als ik nu een vraag aan God zou mogen stellen is het;

Wilt U de groeten aan mijn vader doen?


Ja ik denk dat ik dat ook zou vragen Carin. Toen mijn ex-schoonmoeder overleed heb ik het in haar oren gefluisterd: als u mijn vader ziet wilt u dan zeggen dat het goed met me gaat?

Heel herkenbaar dus.


Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE475





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 15:35
 
ah ja vragen aan God, ik zou niet weten waar ik moet beginnen..

waarom is de lucht blauw? waar gaan de dieren naartoe? er is in de hemel urbanisatie (gouden stad), is er ook suburbanisatie? kun je vliegen in de hemel? kunnen we op de nieuwe aarde ook onder water ademen, dan kunnen we de diepzee zien? laten we nog scheten in de hemel en zo ja ruikt het dan lekker? hoe gaan de beer en de leeuw gras en hooi eten? wie heeft het wiel uitgevonden? en het vuur? waarom zijn mensen zo blind? waarom leef ik in 2010? wanneer komt u terug, oh maar wacht daar nog maar even mee want er zijn nog zoveel mensen die u niet kennen. waarom loop ik zo vaak bij u weg? is er een zwaartekrachtdeeltje? waar is die dan? wat is magnetisme? waarom.... Smiley die vol vragen zit Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 16:36
 
Mijn vraag aan God zou zijn... waarom zijn er zoveel christenen die me telkens laten voelen dat ik het niet goed doe... ?
Waarom moet ik door zoveel eenzaamheid, niet het alleen zijn doet zeer, maar het niet begrepen worden in de keuzes die ik maak... Waarom zijn veel mensen niet zo dat ze gewoon een arm om je heen slaan zonder iets te zeggen ? Waarom zo vaak op een manier dat ik me veroordeeld voel ?
Waarom ?


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 26 juni 2010, 16:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 21:13
 
SUSANNAH475 schreef:
Mijn vraag aan God zou zijn... waarom zijn er zoveel christenen die me telkens laten voelen dat ik het niet goed doe... ?
Waarom moet ik door zoveel eenzaamheid, niet het alleen zijn doet zeer, maar het niet begrepen worden in de keuzes die ik maak... Waarom zijn veel mensen niet zo dat ze gewoon een arm om je heen slaan zonder iets te zeggen ? Waarom zo vaak op een manier dat ik me veroordeeld voel ?
Waarom ?

weet je Susannah juist omdat het christenen zijn komt het zo hard aan omdat je anders (mag) verwachten van je medechristen.
daarom van deze christen geen woorden maar een virtuele arm om je heen....

en een dikke knuffel...

Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 00:29
 
MARIANNE866 schreef:
weet je Susannah juist omdat het christenen zijn komt het zo hard aan omdat je anders (mag) verwachten van je medechristen.
daarom van deze christen geen woorden maar een virtuele arm om je heen....

en een dikke knuffel...

Marianne

Dank je Marianne...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:29
 
Heer,
Vaak heb ik mijn vragen, wil ik zo graag weten hoe mijn leven eruit komt te zien. Ik heb ook mijn eigen ideeen hierover, soms vraag ik ze wel eens aan U, omdat ik ze wel heel graag zo zou willen zien.

U heeft mij echter ook geleerd, dat de dingen die U ons wilt geven, wel nuttig moeten zijn voor ons. U heeft een bepaald doel met ons leven, voor iedereen een taak.
U geeft de antwoord op onze vragen, in het licht van die doelen/taken die U in ons leven wilt leggen. Wij willen soms zoveel meer, willen soms helemaal die taak niet, willen dat doel in ons leven niet uitvoeren. Ons vragenlijstje is anders/langer, meer op ons zelf gericht.

Heer, maar er zijn dingen die ik zo graag zou willen, U weet van die dingen.

U weet ook dat U de taak/doel in mijn leven mag geven, Heer maak die maar bekend, ook als ik vragen heb wil ik daar mijn weg in vinden. Ook al is het misschien dat ik offers zal moeten brengen, Heer U mag die weg gaan.

Maar graag zou ik eens met U praten. Hoe ziet mijn leven er volgend jaar uit? Een tijd geleden zei ik, zoals het nu gaat, wil ik niet meer, volgend jaar wil ik het anders, een invulling in mijn leven, een aanvulling bij mijn leven. Maar het jaar kabbelt voort. En ik voel me goed de laatste tijd. Ik ervaar U zo sterk in mijn leven. Ik ben hier zo dankbaar voor. En toch zou ik wat meer zegening willen zien.
God wilt U dit gesprek met mij aangaan??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:40
 
Heer, vind U dat ik het een beetje goed doe?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZIVAATJE309





Berichten: 226

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 14:04
 
TESSYBEAR731 schreef:
Heer, vind U dat ik het een beetje goed doe?

He Tessy,

Het antwoord is ja
Ik weet zeker dat Hij dat vindt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD265





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 15:43
 
verwijderd

Laatst aangepast door
GERALD265
op dinsdag 28 september 2010, 21:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 16:03
 
GERALD265 schreef:
Als je tien mensen hebt, doen ze het allemaal op hun eigen manier en een ieder vindt, dat zijn manier de juiste is. Dat er volgens jou christenen zijn, die je het gevoel geven het niet goed te doen, komt voornamelijk uit jezelf, alles wat je hebt meegemaakt in je leven. De pijn en het verdriet die je aangedaan is. Het zijn de blauwe plekken die we in ons leven hebben opgelopen. Soms is een klein stootje al genoeg om de blauwe plek weer even flink te voelen. En dan lijkt het dat het door de ander komt, maar het is ons verleden, hoe we gevormd zijn, dat ons pijn doet.
Dus ik zou zeggen, wees jezelf, jij doet het op jou manier. En als je gekwetst wordt, denk dan niet dat het de ander is, maar kijk naar de blauwe plek van je verleden en verzorg die goed, zodat het genezen kan!
Wie is er goed in de wereld?? Niemand! Wel kunnen we van elkaar leren!

Nou, daar verschillen we dus over van mening.
Ik ben het met je eens in die zin dat het verleden daarin een grote rol kan spelen, maar om dan te zeggen...dat het voornamelijk uit mezelf komt, door het verleden vind ik erg gemakkelijk gezegd.
Is het niet vaak een combi ?
En bovendien... als ik e.e.a. heb meegemaakt is dat nog geen reden dat een ander over me heen gaat walsen, het beter lijkt te weten of op me neer gaat kijken op een (ver)oordelende manier.
Mag ik het voorbeeld van Zacheus gebruiken ? Die had ook een verleden, waarbij mensen om hem heen stonden en bij hunzelf dachten...tja vind je het gek dat hij geen vrienden heeft, daar heeft ie het zelf naar gemaakt, de tollenaar uitbuiter... maar Jezus zag hem en ging maaltijd bij hem thuis houden...
Dan kun je zeggen het ligt aan zijn verleden... maar Jezus kijkt naar het hart van Zacheus... en naar het hart van degene die erom heen stonden en hem afwezen en misschien wel veroordeelden...

En nog iets... ook christenen kunnen keihard zijn, soms omdat ze wettisch zijn en vergeten te kijken naar de persoon

Iemand met een verleden
is nog geen reden
om iemand pijn te doen
Daar wringt mijns inziens de schoen
Verder kijken
Niet gaan over lijken
Maar zie de ander staan
en besluit eens om met hem mee te gaan !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD265





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 17:19
 
verwijderd

Laatst aangepast door
GERALD265
op dinsdag 28 september 2010, 21:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 17:45
 
ZIVAATJE309 schreef:
He Tessy,

Het antwoord is ja
Ik weet zeker dat Hij dat vindt

Dat weet ik stiekum ook wel hoor, maar zou het zo graag van Hem zelf even horen... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 10:17
 
TESSYBEAR731 schreef:
Dat weet ik stiekum ook wel hoor, maar zou het zo graag van Hem zelf even horen... Verlegen lachende smiley

Herkenbaar Tess! Ik hoop ook dat ik het goed doe, dat de kinderen 'goed' door deze afsluitende fase heenkomen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 11:37
 
ik denk dat als ik voor Jezus sta ,Zijn liefde zo overweldigend is dat ik mijn vragen acuut vergeet en enkel in aanbidding neer kan buigen.

eens heb ik Hem in een visioen mogen zien en toen kwamen er enkel tranen om Zijn grote liefde die zo overweldigend is.
in het engels klinkt het nog sterker;an awesome God!

en zoals het in de corinte brief staat met de woorden van paulus,nu zien wij door een spiegel van raadselen maar dan zullen wij volkomen kennen ,zo wij zelf gekend zijn.
dan zijn die vragen dus niet meer relevant.


Laatst aangepast door
GRACE585
op maandag 28 juni 2010, 11:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE475





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 22:23
 
GRACE585 schreef:
dan zijn die vragen dus niet meer relevant.

hmm, misschien vragen zoals of God daadwerkelijk van je houdt, maar wat betreft de vragen die ik wil stellen hoop ik dat het toch nog steeds kan ondanks de relevantie (maar dat zijn ze nu ook al niet) het is gewoon zo leuk om vragen te stellen Lachende smiley net zoals een klein kind op schoot klimmen en dan maar vragen: waarom?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1