ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 ... 23 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 00:19
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MARIJAN072 schreef:
Dat valt mij ook op, Henk. Kennelijk is het een onderwerp, wat heftige reacties oproept. Dat is mij al eerder opgevallen op CM. Noem op CM het woord ‘homo’ en de emoties lopen hoog op.

Op bijbelse gronden een homofiele relatie afkeuren staat voor velen gelijk aan iemand als persoon veroordelen en niet in z’n waarde laten. ’t Valt mij steeds meer op dat deze gedachte leeft, vooral ook bij mensen die de Bijbel kennen. Ik vind dat dus echt grote onzin! Ik vind het zelfs kwetsend, zeker om te horen van mede-christenen. Zit hier trouwens ook geen veroordeling in t.a.v. mensen die een mening hebben en daar voor uitkomen, die – naar hun overtuiging – bijbelse gronden heeft?

'k Heb korte tijd geleden meegemaakt dat iemand, die ik heel goed ken, uitgekomen is voor z'n homofiele gevoelens. Hij heeft nu een relatie, dus is inmiddels ook praktiserend. Ik weet dat ik hem - hoewel ik een homoseksuele relatie niet goedkeur, wat ik hem ook eerlijk gezegd heb - absoluut accepteer als persoon en in z'n waarde laat. En hij weet dat ook van mij en begrijpt mij hier ook in. Ook zijn familie en vrienden denken er anders over dan hij, maar ze laten hem echt niet vallen. Wie zou durven zeggen dat bijv. zijn ouders hem veroordelen, omdat ze anders denken dan hij? Zij gaan juist heel liefdevol met hem en zijn vriend om. Dus hij zal dat als allerlaatste beweren. Dus van geen respect en liefde voor deze mensen hebben, is dan echt geen sprake.

Volgens mij is de Bijbel heel duidelijk. En waarom mag je mensen niet vragen om het niet te praktiseren, als je er van overtuigd bent dat het niet goed is in Gods ogen? Is het ook niet onze opdracht, om mensen terecht te wijzen? Of moeten we alles maar met de mantel der liefde bedekken? Je kunt de Bijbel ook lezen op de manier zoals in jouw ogen liefdevol is (Gods gedachten en wegen zijn hoger!), dat is wel lekker makkelijk in deze maatschappij. Dan krijg je niet zo gauw problemen, want je mening wijkt niet af van de gemiddelde Nederlander. Maar ik heb meer bewondering voor mensen, die uit durven komen voor een mening die afwijkt van de mening van de massa.

He...he...eindelijk weer eens woorden, waarin ik kan ademen. Prachtig verwoord Marijan. Lachende smiley Zo is dat Gods wegen zijn hoger dan de onze en leerde Jezus niet ook, dat Hij er een welgevallen in had om de wil van de Vader te doen en niet de wil van mensen, want dat was Hem een aanstoot.

Zonde blijft zonde....ook al doe je dat op een voor MENSEN acceptabele wijze. Het is en blijft zonde voor God. En het is, denk ik, nu de bedoeling, dat je als mens UIT EIGEN VRIJE WIL niet meer in die zondige levensstijl wil blijven volharden, maar je daarvan bekeert en het wil laten alleen om Jezus´ wil. Maar ja....wij mensen kunnen eigenlijk alleen maar onze eigen buik spekken .........en verder dan onze neus lang is, kunnen we niet kijken......en willen dat ook meestal niet? Gefrustreerde smiley

Jezus zei in Matth.15 :

7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u:
8 “Dit volk eert mij met de lippen,
maar hun hart is ver van mij;
9 tevergeefs vereren ze mij,
want ze onderwijzen hun eigen leer,
voorschriften van mensen
.”’


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 13 januari 2010, 01:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 07:17
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
Van harte gefeliciteerd Annette en ...... met Gods rijke zegen uiteraard. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 00:08
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
PIETER649 schreef:
Ik ken die hele Leanne niet, maar ik betwijfel zeer sterk of iemand van homofiele gevoelens genezen kan.
Dit vooral omdat het geen ziekte is.

Wat ik wel weet is dat als er echt een inkeer van homofiele weg zou zijn, dit ofwel een bi-sexueel geaard persoon zal zijn, danwel iemand die even onder de indruk is van bijvoorbeeld een kerkdienst.

Solafide... stel je nu voor dat jij met een vrouw de liefde gaat bedrijven...
Dat is je een walging he? En terecht!!!
Maar dan weet je nu ook wat een homofiel voelt als die met iemand van de andere sexe de liefde zou bedrijven... of zelfs maar de gedachte daaraan.

Verder ben ik het met jouw visie op onthouding wel eens hoor Kussende smiley

Ik geloof, dat homosexualiteit een ziekte is en dat je daarvan kunt genezen, maar dan moet je wel willen. Maar daarover heeft het gewoon weinig zin om te strijden, daarom stel ik ook als belangriijkste, los van de vraag of het wel of geen ziekte is (want dan kun je een heilloze discussie krijgen, die hier al zoveel is gevoerd en eigenlijk totaal niet relevant is, want het gaat uiteindelijk om de vraag....wil je je zondige leven voor de Heer prijsgeven...daar gaat het om).

En ja..... dubbel walchelijk om met een bi-sexuele vrouw de liefde te bedrijven. Ik bedrijf de geslachtsdaad al niet (meer) met een man vóór het huwelijk sinds de Heer in mijn leven is gekomen zo'n 33 jaar geleden (trouwens daar was ik toen al aan kapot gegaan)....laat staan met een vrouw Zieke smiley .

En....als een homosexueel genezen is, dan heeft hij meestal geen homosexuele gevoelens meer en zal daar ook niet meer gemotiveerd voor (willen) zijn m.i..


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 13 januari 2010, 14:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 23:47
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
HENK710 schreef:
  1. Wat is het plan van de Schepper?
  2. Wanneer voldoet iets aan het doel binnen dit plan?

En wat is jouw antwoord Henk? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 23:42
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
THOMAS968 schreef:
Pieter, ik val de Paus aan als je goed leest. Dat is wat anders dan de katholieken aanvallen, waar ik dichterbij sta an veel anderen hier. En de traditionele fout van het kwaad komt overal voor is alleen maar een vrijbrief het niet te bestrijden. Daar hebben we het al meer over gehad. Voor mij zijn mensen die God als homofiel geschapen heeft broeders en zusters in Christus en kan er niet van hen gevraagd worden het niet te praktizeren. Je maakt van mij geen homo en van hen geen hetero. En zullen we vooral de mensen die als homofiel geboren zijn maar eens in hun waarde laten en volledig accepteren als medegelovigen? Dan heb je pas echt respect voor andersgeschapenen.

Thomas

Er zijn homosexuelen en homosexuelen. Sommige, die tot geloof in Christus zijn gekomen willen uit eigen vrije wil hun zondige praktijken afleggen en streven naar een geheiligd en rein leven met de Heer. Ook al betekent dit een portie lijden voor hen.

Net zoals er hetero-sexuelen zijn die ook hun zondige praktijken, zoals de geslachtsdaad beoefenen voor het huwelijk, willen afleggen uit eigen vrije wil. Daartoe behoor ik ook bijvoorbeeld.

Wat betreft jouw zienswijze of God de homosexuelen zo geschapen heeft, zullen we dat maar even in het midden laten, want dat staat voor mij absoluut niet vast. Lees daar maar eens een boek over van Leanne Payne (zie de boekbespreking in de afdeling "boeken" onder "VAN ALLES EN NOG WAT" over het vrouwelijke en het mannelijke in het wezen van de mens, dat niet op een juiste wijze is bevestigd door de vader. Er ziijn n.l. HOMOSEXUELEN, die door deze therapie van Leanne Payne volkomen genezen zijn.

M.i. heb je het wel erg simplistisch gesteld allemaal. Knipoog smiley Je kunt daarin dus van mening vcerschillen.

Maar ook al zou je willen stellen, dat homosexuelen aan hun anders zijn niets kunnen doen(daarover wil ik met jou niet strijden, want daar komen we dan toch niet uit vrees ik), dan toch kunnen zij ervoor kiezen om hun homosexuele praktijken te laten uit liefde voor Jezus. Net zoals ik dat bijv. ook wil doen en met mij vele anderen.

Liever lijden voor de Heer in de huidige tijd, want het lijden van nu weegt niet op tegen de heerlijkheid, die wij straks zullen krijgen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 23:12
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
11 januari


„Wie gij hun zonden kwijtscheldt, die zijn ze kwijtgescholden; wie gij ze toerekent, die zijn ze toegerekend.” Joh.20:23


Lezen: Lucas 5:17-26 (Ga naar dit bijbelgedeelte)




Bijbelgedeelte bij 11 januari
Lezen: Lucas 5: 17-26


Vertaling 1951

17 En het geschiedde op een dier dagen, terwijl Hij bezig was te leren, dat er ook Farizeeën en wetgeleerden zaten, die gekomen waren uit alle dorpen van Galilea en Judea en uit Jeruzalem. En er was kracht des Heren, zodat Hij kon genezen. 18 En zie, daar kwamen (enige) mannen met een verlamde op een bed, en zij trachtten hem binnen te dragen en [hem] vóór Hem te leggen. 19 En toen zij geen gelegenheid vonden om hem binnen te dragen, vanwege de schare, gingen zij het dak op en lieten hem met zijn bed door de tegels in het midden neder, vlak vóór Jezus. 20 En hun geloof ziende, zeide Hij: Mens, uw zonden zijn u vergeven. 21 En de schriftgeleerden en de Farizeeën begonnen te overleggen en zeiden: Wie is deze, die (zulke) godslasterlijke dingen zegt? Wie kan zonden vergeven dan God alleen? 22 Doch Jezus doorzag hun overleggingen en antwoordde en zeide tot hen: Wat overlegt gij in uw harten? 23 Wat is gemakkelijker, te zeggen: Uw zonden zijn u vergeven, of te zeggen: Sta op en wandel? 24 Maar, opdat gij moogt weten, dat de Zoon des mensen macht heeft op aarde zonden te vergeven – zeide Hij tot de verlamde: Tot u zeg Ik, sta op, neem uw bed op en ga naar uw huis. 25 En onmiddellijk stond hij voor hun ogen op, nam hetgeen, waar hij op gelegen had, mede en ging naar zijn huis, God verheerlijkende. 26 En ontzetting beving allen en zij verheerlijkten God, en werden met vrees vervuld, zeggende: Wij hebben heden ongelooflijke dingen gezien.



De Nieuwe Bijbelvertaling

17 Toen hij op een dag onderricht gaf, bevonden zich onder zijn gehoor ook Farizeeën en wetgeleerden die uit allerlei plaatsen in Galilea en Judea en uit Jeruzalem waren gekomen. De kracht van de Heer was werkzaam in hem, opdat hij zieken zou genezen. 18 Er kwamen een paar mannen met een verlamde op een draagbed, die ze naar binnen wilden brengen om hem voor Jezus neer te leggen. 19 Maar ze zagen geen kans om door de mensenmassa heen te komen, en dus gingen ze het dak op en lieten hem op het bed door een opening in het tegeldak naar beneden zakken tot vlak voor Jezus. 20 Toen hij hun geloof zag, zei hij tegen hem: ‘Uw zonden zijn u vergeven.’ 21 De schriftgeleerden en de Farizeeën begonnen zich af te vragen: Wie is die man dat hij deze godslasterlijke taal spreekt? Wie kan zonden vergeven dan God alleen? 22 Maar Jezus begreep wat ze dachten en zei tegen hen: ‘Vanwaar toch al die bedenkingen? 23 Wat is gemakkelijker, te zeggen: “Uw zonden zijn u vergeven” of: “Sta op en loop”? 24 Ik zal u laten zien dat de Mensenzoon volmacht heeft om op aarde zonden te vergeven.’ En hij zei tegen de verlamde: ‘Ik zeg u, sta op, pak uw bed en ga naar huis.’ 25 En onmiddellijk stond hij voor de ogen van alle aanwezigen op, pakte het bed waarop hij altijd had gelegen en vertrok naar huis, terwijl hij God loofde. 26 Allen stonden versteld en ze loofden God, en zeiden, vervuld van ontzag: ‘Vandaag hebben we iets ongelooflijks gezien!’





°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Wat is gemakkelijker, te zeggen: „Uw zonden zijn u vergeven”, of te zeggen: „Sta op en wandel?” Als Jezus ons die vraag zou stellen, zouden we antwoorden dat het eerste makkelijker is dan het laatste, omdat het eerste niet en het laatste wel te controleren is. Immers, als je tegen een verlamde zegt: „Sta op en wandel” en hij blijft liggen, dan weet iedereen dat dit woord krachteloos is geweest. Als we goed nadenken, beseffen we dat Jezus eigenlijk makkelijker kon zeggen: „Sta op en wandel”, dan: „Uw zonden zijn u vergeven”, omdat Hij immers voor dit laatste nog Zijn leven moest geven in de God-verlaten kruisdood!
Waar halen toch zoveel mensen de moed vandaan om anderen te zeggen dat hun zonden vergeven zijn, zonder dat zij hen ook maar enige bevrijding doen beleven...
Maar bij Jezus was dat anders! De verlamde die bij Hem gebracht was, heeft ervaren dat Jezus macht had op aarde om zonden te vergeven. En die macht had Hij, omdat Hij gehoorzaam is geworden tot de dood des kruises (Fil.2:8).
Voor Jezus is het belangrijker dat de zonden vergeven worden, dan dat we lichamelijke genezing ontvangen. Maar, als onze ziel gereinigd wordt van de zonde, door Jezus’ volbrachte werk, dan zullen we dat zeker ook lichamelijk merken. Want wiens zonden vergeven zijn, voelt nieuwe kracht door zijn lichaam stromen. God wil dit wonder ook nu nog geven, want Jezus heeft tegen ons gezegd: „Gelijk de Vader Mij gezonden heeft, zend Ik ook u” (Joh.20:21)!
Iedereen die deze zendingsopdracht aanvaardt en zich zo onder de leiding van Gods Geest stelt, mag dan in de volmacht van Jezus tot velen zeggen: „Mens, uw zonden zijn u vergeven”!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 23:09
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
HENK710 schreef:
  1. Wat is het plan van de Schepper?
  2. Wanneer voldoet iets aan het doel binnen dit plan?

In mijn optiek is het plan van de Schepper zoveel mogelijk mensen te redden door geloof in Zijn Zoon Jezus Christus en dat die mensen dan geen zondig leven meer willen voeren, maar de zonde juist willen afleggen. Dat zal wel met vallen en opstaan gebeuren, lijkt me, maar in ieder geval zijn het mensen, die zonde zonde willen blijven noemen en niet een leven willen leven, dat zondig genoemd kan worden.

Een homosexueel huweliijk is in ieder geval m.i. een verbintenis, dat niet naar de wil van God is, omdat het m.i. een zondige levensverbintenis is van twee mensen van dezelfde sexe.

Ik ben het daarom eens met de Paus.


Iets voldoet aan het doel van dat plan, wanneer mensen een geheiligd en gereinigd leven willen nastreven tot eer en glorie van de Here Jezus Christus en de zonde uit eigen vrije wil willen afleggen en niet willen blijven volharden in een zondige levenstijl. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 18:53
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
DANIEL777 schreef:
Ging het hier over een avondje uit of weer achterlijke offtopic verhaaltje Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley

Ik hou van je hoor Daniel ....je bent echt lief Verliefde smiley maarehh als je nou werkelijk zo begaan bent met het off-topic zijn dan had je al veel eerder in moeten grijpen hier, want enige postings voor mij gaat het ook al niet meer om de feitelijk topic hier en na mij........ook niet...dus je hebt nog wat te doen lijkt me.......offuh....heb je de pik op me........?..begint er een beetje op te lijken. Kijk uit voor de rode waas, want dat is niet gezond....

Dag lieverd! Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 17:11
BerichtOnderwerp: vergeven
 
JILL658 schreef:
Crossroad schreef
Met het vetgedrukte heb ik in dit verband dus echt problemen. Waarom zou God nog wraak moeten nemen voor jou, als jij in Zijn Naam al hebt vergeven.....

Vergeven is de persoon loslaten in Zijn Handen en Hij gaat er mee aan de slag. Vaak in het natuurlijke komen mensen ongestraft van hun daden af. Wat veel frustaties geeft aan slachtoffers. Dan is het goed om te weten dat Hij het niet vergeet en dat je nooit in de schoenen van de daders wil staan als God hier mee aan de slag gaat. God is een genadig en barmhartig God, maar God laat Zijn kinderen niet in de steek. Hij is voor jou wie zou er tegen jou zijn. Er staat ook heb je vijanden lief.
Als bijvoorbeeld Hitler door ons vergeven is voor zijn misdaden aan ons gedaan. Moet hij daarom vrij uit gaan? Wij hoeven Hitler niet te oordelen, gelukkig maar, dat doet God. Maar als Hitler berouw krijgt van zijn daden en vergeving vraagt aan God dan zal hij daar ook vergeving voor krijgen.
Hoe onterecht wij dat dan kunnen vinden. Maar ik denk persoonlijk dat God hem ook totaal laat zien wat hij heeft aangericht als hij dat zelf al niet ziet, omdat hij berouw heeft.
Maar zolang wij mensen die ons wat aangedaan hebben, vast houden en niet kunnen loslaten in Zijn Handen, kan God niet optimaal met deze persoon aan de slag.
Voorbeeld uit de bijbel is wel Saulus die mensen vermoorde, omdat zij Jezus volgde. Deze mensen denk ik hebben Saulus ook vergeven en in Gods Handen gelegd. God ging met hem aan de slag. En kijk wat er van hem geworden is. Saulus werd Paulus een grote disciple van Jezus .
Jill

Jezus heeft de moordenaar aan het kruis ook veregeven en zei tegen hem: heden zult gij met mij in het paradijs zijn en die moordenaar heeft niets meer voor de Heer verder kunnen doen, want hij zou ook met Jezus sterven en was het het einde van zijn leven. Toch ging hij met Jezus naar het paradijs..........Het is dus allemaal UIT GENADE ALLEEN , dat wij gerechtvaardigd worden door geloof in Jezus Christus en niet uit werken dus. Al onze zonden.....ook die van Hitler dus, als hij nog berouw heeft getoond en in de Heer tot geloof was gekomen, zouden dan weg zijn, want de Heer heeft de volledige overwinning behaald over alle kwaad en heeft alle machten en krachten openlijk tentoon gesteld aan het kruis. Glorie voor HET LAM, DAT ONZE ZONDEN WEGNAM. HALLELUJA!!! Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 17:02
BerichtOnderwerp: vergeven
 
HANNAH810 schreef:
toch denk ik wel dat het waarheid is, cross, het staat er immers ook geschreven?
ik denk dat je t moet zien zoals ook in psalm 103; Hij straft ons wel, maar niet naar de maat van onze zonden.
en als wij iets vergeven, betekend dat nog niet dat God dan alles zomaar over zijn kant laat gaan....
als Hij t nodig vind, dan straft Hij, in mijn beleving heeft Hij echter veel en veel meer geduld en barmhartigheid in huis dan wij mensen!!!

Ik dacht juist, dat God niet naar onze zonden doet, maar naar Zijn goedertierenheid. God wil zelfs, dat we onze vijanden zegenen.....

Wat zei Jezus an het kruis over diegenen, die Hem aan het kruis hebben doen nagelen (in feite dus Zijn vijanden) : Heer vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen.
Ennuh......m.i. straft God niet in de genadetijd. Want straf heeft met de wet te maken en we zitten nu in de genade van God en zijn niet meer onder de wet, maar in de LIEFDE van Zijn Zoon

God wil dat iedereen tot de erkentenis van de waarheid komt en in Hem gaat geloven. Daarom is het ook goed volgens mij, dat Zijn kinderen niet meer denken in de vorm van een straffende God, maar juist van een liefdevolle God, Die alles gedaan heeft om de verloren zijnde mensheid te redden door het liefste dat Hij had te geven, n.l. Zijn Zoon. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 11 januari 2010, 17:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 23:20
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
CROSSROAD317 schreef:
Nee Pietertje, das het geld wat hier gewoon hoort.
Geld van de gasbel van Slochteren en het olieveld bij Schoonebeek...... het zuiden en het westen hebben mooi pronken met de rijkdommen uit het noorden.

Ja.....inderdaad Woedende smiley Woedende smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 23:17
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Galaten 3

28 Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus. 29 En omdat u Christus toebehoort, bent u nakomelingen van Abraham, erfgenamen volgens de belofte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 18:51
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
10 januari


„Daarom verklaar ik u op de dag van heden, dat ik rein ben van aller bloed; want ik heb niet nagelaten u al de raad Gods te verkondigen.” Hand.20:26,27


Lezen: Ezechiël 33:7-11 (Ga naar dit bijbelgedeelte)





Bijbelgedeelte bij 10 januari
Lezen: Ezechiël 33: 7-11


Vertaling 1951

7 Gij nu, mensenkind, u heb Ik tot wachter over het huis Israëls aangesteld. Wanneer gij een woord uit mijn mond hoort, zult gij hen uit mijn naam waarschuwen. 8 Als Ik tot de goddeloze zeg: Goddeloze, gij zult zeker sterven, – maar gij spreekt niet om de goddeloze te waarschuwen voor zijn weg, dan zal die goddeloze in zijn eigen ongerechtigheid sterven, maar van zijn bloed zal Ik u rekenschap vragen. 9 Maar als gij een goddeloze waarschuwt om zich van zijn weg te bekeren, doch hij bekeert zich daarvan niet, dan zal hij in zijn eigen ongerechtigheid sterven, maar gij hebt uw leven gered.
10 Gij nu, mensenkind, zeg tot het huis Israëls: Aldus zegt gij: onze overtredingen en onze zonden rusten op ons en daardoor kwijnen wij weg – hoe zouden wij dan leven? 11 Zeg tot hen: zo waar Ik leef, luidt het woord van de Here HERE, Ik heb geen behagen in de dood van de goddeloze, maar veeleer daarin, dat de goddeloze zich bekeert van zijn weg en leeft. Bekeert u, bekeert u van uw boze wegen. Want waarom zoudt gij sterven, huis Israëls?



De Nieuwe Bijbelvertaling

7 Jou, mensenkind, heb ik als wachter aangesteld voor het volk van Israël. Als je mijn woorden hoort moet je hen namens mij waarschuwen. 8 Als ik tegen een slecht mens zeg dat hij zal sterven, en jij zegt hem niet dat hij een andere weg moet inslaan, dan zal hij sterven door zijn eigen schuld, maar jou zal ik voor zijn dood ter verantwoording roepen. 9 Maar als je hem gewaarschuwd hebt dat hij een andere weg moet inslaan en hij doet dat niet, dan sterft hij door zijn eigen schuld, maar jij zult het er levend afbrengen.
10 Mensenkind, zeg tegen het volk van Israël: “Jullie zeggen: ‘Onze misdaden en onze zonden worden ons aangerekend en wij gaan eraan te gronde – hoe kunnen we dan nog blijven leven?’” 11 Zeg tegen hen: “Zo waar ik leef – spreekt God, de HEER –, de dood van een slecht mens geeft me geen vreugde, ik wil dat hij een andere weg inslaat en in leven blijft. Kom toch terug van de heilloze weg die jullie zijn ingeslagen, keer om, want waarom zouden jullie sterven, volk van Israël?”

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Het is verschrikkelijk als je door jezelf, of door je omgeving, gesuggereerd wordt een roeping te hebben, terwijl God je in werkelijkheid niet geroepen heeft. Dat zijn de predikers die zeggen: „Zo luidt het Woord des Heren - terwijl de Here hen niet gezonden heeft; en dan wachten zij nog op de vervulling van het woord” (Ez. 13:6)! Hierdoor wordt de echte Goddelijke roeping minderwaardig gemaakt en kan men op den duur de dienst van God niet meer serieus nemen.
Ezechiël werd door de Here Zelf aangesteld als wachter over Gods Volk. Een door God aangestelde wachter mag niet naar eigen verworven inzichten handelen of spreken, maar: „Wanneer gij een woord uit Mijn mond hoort, zult gij hen uit Mijn Naam waarschuwen” (:7). Hierin heeft Jezus ook duidelijk bewezen de Dienstknecht des Heren te zijn (Joh.14:24). Ook Hij sprak alleen de Woorden die de Vader Hem te spreken gaf!
Maar dat is geen vrijblijvende zaak! Wanneer wij de opdracht hebben gekregen om te getuigen van Jezus en op te roepen tot bekering, maar we doen het niet uit vrees dat men ons zal bespotten, dan zal God ons rekenschap vragen van ‘t bloed van degenen tegenover wie wij zwegen. Zo zullen we, omgekeerd, ons leven redden als wij wel gehoorzaam zijn geweest en met ons hele hart van Jezus hebben gesproken en opgeroepen hebben tot bekering, ook al luisterde men niet. Wat een ernstige zaak! Wat luistert alles toch eigenlijk nauw in het Koninkrijk van God. Vandaar dat Paulus dan ook zegt: „Wee mij, als ik het Evangelie niet verkondig!” Geldt dat alleen voor speciale geroepenen, of geldt de boodschap uit het bijbelgedeelte van vandaag voor allen die zich in deze wereld getuigen van Jezus weten!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 01:24
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
9 januari


„Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God.” Ef.2:8


Lezen: Handelingen 3:11-26 Ga naar dit bijbelgedeelte)



Bijbelgedeelte bij 9 januari
Lezen: Handelingen 3: 11-26


Vertaling 1951

11 En toen hij Petrus en Johannes vasthield, liep al het volk rondom hen te hoop in de zogenaamde zuilengang van Salomo, vol verbazing. 12 En Petrus zag het en antwoordde het volk: Mannen van Israël, wat verwondert gij u hierover, of wat staart gij ons aan, alsof wij door eigen kracht of godsvrucht deze hadden doen lopen? 13 De God van Abraham en Isaak en Jakob, de God onzer vaderen, heeft zijn knecht Jezus verheerlijkt, die gij hebt overgeleverd en verloochend ten overstaan van Pilatus, ofschoon deze oordeelde, dat men Hem moest loslaten. 14 Doch gij hebt de Heilige en Rechtvaardige verloochend en begeerd, dat u een man, die een moordenaar was, geschonken zou worden; 15 en de Leidsman ten leven hebt gij gedood, maar God heeft Hem opgewekt uit de doden, waarvan wij getuigen zijn. 16 En op het geloof in zijn naam heeft zijn naam deze, die gij ziet en kent, sterk gemaakt; en het geloof door Hem heeft hem dit volkomen herstel gegeven in u aller tegenwoordigheid. 17 En nu, broeders, ik weet, dat gij uit onkunde hebt gehandeld, gelijk ook uw oversten; 18 maar zo heeft God in vervulling doen gaan wat Hij bij monde van alle profeten tevoren geboodschapt had, dat zijn Christus moest lijden. 19 Komt dan tot berouw en bekering, opdat uw zonden uitgedelgd worden, opdat er tijden van verademing mogen komen van het aangezicht des Heren, 20 en Hij de Christus, die voor u tevoren bestemd was, Jezus, zende; 21 Hem moest de hemel opnemen tot de tijden van de wederoprichting aller dingen, waarvan God gesproken heeft bij monde van zijn heilige profeten, van oudsher. 22 Mozes toch heeft gezegd: De Here God zal u een profeet doen opstaan uit uw broeders, gelijk mij: naar hem zult gij horen in alles wat hij tot u spreken zal; 23 en het zal geschieden, dat alle ziel, die naar deze profeet niet hoort, uit het volk zal worden uitgeroeid. 24 En al de profeten, van Samuël af en vervolgens, zovelen er hebben gesproken, hebben ook deze dagen aangekondigd. 25 Gij zijt de zonen van de profeten en van het verbond, dat God met uw vaderen gemaakt heeft, toen Hij tot Abraham zeide: En in uw nageslacht zullen alle stammen der aarde gezegend worden. 26 God heeft in de eerste plaats voor u zijn Knecht doen opstaan en Hem tot u gezonden, om u te zegenen, door een ieder uwer af te brengen van zijn boosheden.


De Nieuwe Bijbelvertaling

11 De bedelaar klampte zich aan Petrus en Johannes vast, terwijl de hele menigte stomverbaasd rond hen samenstroomde in de zuilengang van Salomo. 12 Toen Petrus dat zag, richtte hij het woord tot het volk: ‘Israëlieten, waarom bent u zo verbaasd en waarom staart u ons aan alsof het aan onze eigen kracht of vroomheid te danken is dat deze man weer kan lopen? 13 Dit kon gebeuren omdat de God van Abraham en de God van Isaak en de God van Jakob, de God van onze voorouders, aan Jezus, zijn dienaar, de hoogste eer heeft bewezen. Het is deze Jezus die door u is uitgeleverd en verstoten, ook toen Pilatus bereid was hem vrij te laten. 14 U hebt de Heilige en Rechtvaardige verstoten en geëist dat aan een moordenaar gratie verleend zou worden. 15 Hem die de weg naar het leven wijst hebt u gedood, maar God heeft hem uit de dood doen opstaan, en daarvan getuigen wij. 16 Het komt door zijn naam en door het geloof in zijn naam dat deze man, die u hier voor u ziet en die u kent, kan lopen; het geloof dat Jezus schenkt, heeft hem in aanwezigheid van u allen gezond gemaakt. 17 Volksgenoten, ik weet dat u uit onwetendheid hebt gehandeld, evenals uw leiders. 18 Zo heeft God echter in vervulling doen gaan wat hij bij monde van alle profeten had aangekondigd: dat zijn messias zou lijden en sterven. 19 Wend u af van uw huidige leven en keer terug tot God om vergeving te krijgen voor uw zonden. 20 Dan zal de Heer een tijd van rust doen aanbreken en zal hij de messias zenden die hij voor u bestemd heeft. Dat is Jezus, 21 die in de hemel moest worden opgenomen tot de tijd aanbreekt waarover God van oudsher bij monde van zijn heilige profeten heeft gesproken en waarin alles zal worden hersteld. 22 Mozes heeft al gezegd: “De Heer, uw God, zal in uw midden een profeet zoals ik laten opstaan; luister naar hem en naar alles wat hij u zal zeggen. 23 Wie niet naar deze profeet luistert, zal uit het volk gestoten worden.” 24 Samuël en alle profeten na hem hebben deze tijd aangekondigd. 25 U bent de erfgenamen van de profeten; met uw voorouders heeft God zijn verbond gesloten toen hij tegen Abraham zei: “In jouw nageslacht zullen alle volken op aarde gezegend worden.” 26 God heeft zijn dienaar allereerst voor u laten opstaan en hem naar u gezonden om ieder van u die zich afkeert van zijn slechte daden te zegenen.’


°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Er was een groot wonder gebeurd. Vandaar dat Petrus en Johannes vol verbazing werden aangestaard. Het volk dat toestroomde, vond deze twee mannen heel geweldig. Wat moesten deze mannen toch een enorme kracht en grote godsvrucht hebben om dit te presteren!
Maar Petrus en Johannes houden zoveel van hun Here, dat ze het niet verdragen dat zij, in plaats van Jezus, de eer zouden krijgen. Daarom spreken ze tot de toegestroomde menigte meteen over de God van Abraham, Isaäk en Jakob. Daarom vertellen ze vol liefde over Jezus, die wel door de mensen gedood was, maar die door God is opgewekt uit de doden! En het was die Jezus, de opgestane Here, die deze verlamde man geloof tot genezing geschonken had!
Ach, we kunnen onszelf wel opschroeven tot een bepaald geloof, maar het werkelijk geloven is heus een gave van God, een geschenk uit de hemel dat niet verworven kan worden, maar eenvoudig in ontvangst genomen mag worden met een dankbaar hart. Geloof dat je jezelf verwerft is afgoderij, ook al verwerf je door het bestuderen van de Bijbel een geloofsleer over Jezus! God haat de afgoderij en het is deze afgoderij, ook de christelijke, die maakt dat God zich voor ons verbergt. We kunnen met ons hele hart geloven dat het verhaal van deze genezing echt gebeurd is, omdat het in de Bijbel staat. Maar om zélf te beleven door geloof genezing te ontvangen, ontstaat alleen door veel beproevingen heen, in het meer en meer Hem leren kennen als de opgestane Here, net als Petrus en Johannes. Want zo alleen leren we om alle afgodendienst als zonde te belijden en te verwerpen. Alleen dan ontstaat een heldere relatie met God, die, net als in de Bijbel, dan blijkt onze Geneesheer te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 23:58
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
JILL658 schreef:
DP was betrokken bij de Sheperding Movement, die een heel sterke nadruk legde op genezing van herinnering, waarbij iedereen genezen moest worden van wonden vanuit het verleden. Het evangelie werd alleen maar vertaald als innerlijke genezing.

Hi Chat als je dit zo aan haalt, moet je er ook bij vertellen dat Derk Prince uit de Sheperding Movement is gestapt. En dat hij daar veel spijt van had en het er ook niet mee eens was meer!!!!
De rest van zijn leven weet je zelf ook wel hoe hij die heeft door gemaakt. In 2003 is hij naar de Vader gegaan.
Bij elk onderwerp kun je zowel possitief als negatief naar kijken, luisteren en beleven. Het is maar hoe je het bekijkt Knipoog smiley

Inderdaad Jill, dat is zo. Ook bedenk ik me net, dat het kennelijk de roeping van Derk Prince was en dan ga je je daar natuurlijk op toeleggen. Daar is niets verkeerds aan op zich uiteraard.

Helaas zijn we soms zo beperkt, dat we daar niet op letten. We hebben niet allemaal dezefde roeping en dezelfde talenten gekregen.

Helaas staan we altijd wel gauw met afbrekende kritiek klaar. Dat is geen goede zaak. En....wie is er volmaakt? Ik niet in ieder geval. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 23:33
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MARISKA601 schreef:
nu het volgende:

ik opende het topic over iemand kunnen vergeven,
maar nu is het andersom.
je hebt om vergeving gevraagd en je krijgt er geen antwoord op.
je excusses zijn oprecht.
hoe gaan jullie er mee om?

In dit geval heb je jezelf niets te verwijten. Jij hebt alles gedaan, wat je kon doen, dus....je hoeft dan nergens mee te zitten......ook al zou diegene jou niet vergeven....Je staat RECHT VOOR GOD, dus jouw geweten is dus niet (meer) belast en mag je frank en vrij verder leven en de zaak in handen van de Heer leggen en het hele geval loslaten, want Hij vergeeft je in ieder geval.

Gewoon dus verder gaan samen met de Heer met een onbelast geweten en gezegend door God.

We hebben gewoon geen macht over die ander, wat hij of zij moet doen en als die onvergevingsgezind blijft....ja.....dan zul je toch verder moeten en dat zul je dan ook met een onbezwaard geweten mogen doen.

Het lijkt me echter moeilijk als die onvergevingsgezinde persoon iemand is, waarvan je houdt en die je na staat. Dan zal dat best wel eens moeilijk kunnen zijn en je pijn kunnen bezorgen.....maar ik geloof, dat het dan ook het beste is om dan verder te gaan in alle gewetensrust en voor die persoon te bidden en proberen in de rust te blijven en dan te wachten op het moment, dat hij of zij zover is. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 22:27
BerichtOnderwerp: Welke Bijbel lees jij?
 
HENK710 schreef:
Is het werkelijk een vertaalfout?
  • Een enig Heer (Statenvertaling, Luthervertaling, Afrikaanse Bijbel)
  • De Enige (NBV, Willibrord)
  • Één (NBG, Jewish Publication Society, Het Boek)
  • de Ene Alleen/de Heer alleen/Jhwh alleen (Naardense Bijbel, GNB, Petrus Canisiusvertaling)
  • Één Heer (King James)

Als ik dit lijstje zo bekijk, is de boodschap overal dat:
  1. God uniek is;
  2. God ongedeeld is;
  3. God de enige ware God is!

Allemaal waar dus. Deze diversiteit aan betekenissen zit vermoedelijk verborgen in het gebruikte Hebreeuwse woord, waarbij beseft moet worden dat Hebreeuwse woorden/uitdrukkingen zeer veel verschillende betekenissen (geregeld tientallen, zo weet ik van een Jood) kunnen hebben. Maar dat zie je ook in het Nederlands in dit geval al terug. Want één/enig heeft ook in het NL al meer betekenissen, zoals hierboven aangegeven.

Het is dus niet goed om direct van vertaalfouten te spreken in mijn ogen!




Hierbij een link over een artikel over het verschil in Grieks en Hebreeuws denken door drs R.J.A. Doornenbal: (in pdf formaat) Knipoog smiley

http://www.ebenhaezer.nl//Bijbelstudie/Ehmagazines/april2008/EHM181p2024GrieksenHebreeuwsdenken20080426.pdf


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 9 januari 2010, 22:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 20:07
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
CHATULIEM619 schreef:
Het grootste probleem wat ik met die omschrijving heb, is dat je zuiver moet blijven in definities. Een vervloeking is als je iemand veroordeelt (namens God). Als hij/zij niet luistert overkomen hem/haar de meest verschrikkelijke dingen. Het is ja of nee. Bij ja overkomt je niets, bij nee overkomt je iets slechts. Dat is een vervloeking.

Wat DP beschrijft is, dat veroordeling over iemands eigenschappen belemmerend kan gaan werken in zijn geloof. Het kan hem beroven van zelfvertrouwen en het gevoel geven dat hij niets meer kan. Het probleem wat ik met deze theorie heb, is dat het niet duidelijk afgebakend is. Op deze manier kan alles wat je zegt negatief werken bij de ander. En kan je alles wat er tegen je gezegd wordt als een vervloeking gaan beschouwen. En dan ontstaat er in mijn ogen veel verwarring.
DP was betrokken bij de Sheperding Movement, die een heel sterke nadruk legde op genezing van herinnering, waarbij iedereen genezen moest worden van wonden vanuit het verleden. Het evangelie werd alleen maar vertaald als innerlijke genezing. Mensen voelden zich slachtoffer van de omstandigheden en bij ieder gebed begonnen ze zich zieliger te voelen en afhankelijker van de hulpverlener. In plaats van met Gods Woord bezig te zijn gingen ze alleen maar bezig met zichzelf. Pseudo psychatrie vierde hoogtij ( en bij sommige gemeentes nu nog steeds).
Ieder mens kreeg een pastor toegewezen en deze mocht alles bepalen wat je deed. Hij kon daarmee je hele leven beïnvloeden.
Als je dus dat boek zegen en vloek aanhaalt, begrijp dan goed wat de achtergrond is van dit boek en waartoe het allemaal kan leiden. Het maakt gezonde mensen ziek, het kan leiden tot enorme manipulatie.

Inderdaad Chat...ik kan me voorstellen, dat je bij dat boek je bedenkingen hebt, alhoewel het mij goed lijkt om innerlijke genezing te ondergaan en daar niets op tegen is..... alleen....hoe. Ik denk, dat de zeer sterk doorgevoerde INTROSPECTIE hier funest is.

Ook C,S. Lewis en Leanne Payne (www.coconut.nu) waarschuwen voor de INTROSPECTIE, waar het dan alleen maar om jezelf draait en maar graven en graven.......

De echte Christen moet vanuit God leven en niet aleen maar in zichzelf gaan zitten graven. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 19:26
BerichtOnderwerp: Welke Bijbel lees jij?
 
MATTHI636 schreef:
In de nieuwe bijbelvertaling staan vertalingsfouten die van fundamenteel belang zijn. Een voorbeeld is marcus12v29 Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer;heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.” Dat is niet wat er staat er staat dit nbg vertaling Het eerste is: Hoor, Israël, de Here, onze God, de Here is één, en gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht.
in de nbv staat dat de heer onze God de enige heer is en in de nbg staat dat de here een is. Dat laatste is waar God is namelijk de vader, zoon en heilige geest. Ik wil precies weten wat Jezus gezegd heeft anders kun je misschien wel aan de hand van een verkeerde vertaling een hele dwaling krijgen van iets dat God helemaal niet heeft gezegd.

Ik vind inderdaad, dat er hier een verschil is en dat is dus een interpretatieverschil m.i.. God is één is wel iets anders dan als je zegt God is de enige God.

Vertalen is nog zo makkelijk nog niet. M.i. ontkom je zo wie zo niet aan interpretatie, daar je soms, als je de bijberl letterlijk vertaalt, gedrochten van zinnen krijgt, die niemand kan begrijpen....Het is dan zaak voor een vertaler of een vertaalgroep, want meestal doe je dat niet in je eentje een bijbel vertalen, behalve Luther dan, dat je van deze zinsgedrochten een goede begrijpbare zin gaat maken en dan zul je toch als mens over moeten gaan in het interpreteren en ja....daar kan de één het zus zien en de ander weer zo...... Dat zul je blijven houden, maar in het algemeen denk ik, dat je er niet zo bang voor hoeft te zijn, want er zijn zoveel bijbels in de wereld en zoveel verschillende vertalingen, dat je toch wel redelijk tot het goede begrijpen van de bijbel kunt komen.

God Zelf waakt over Zijn woord!

Je moet maar zelf beoordelen, welke vertaling voor jou de beste is of welke vertalingen, want m.i. is het altijd goed om een andere bijbelvertaling erbij te halen.

Zo lang de mensheid bestaat zul je deze (interpretatie)verschillen in vertalingen wel houden, maar niet getreurd.....je komt er wel uit, als je het echt werkelijk wil weten en anders ga je toch zelf de grondtalen bestuderen, maar dan ook zul je voor problemen komen te staan en zullen anderen ook kritiek hebben op jouw of mijn vertaling.

Ik kan me echter best reddden hoor!

Ik persoonlijk lees graag de NBG, volgens mij best een goede vertaling en de Statenvertaling ook en ik heb nog bijbelvertalingen in andere talen.

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 9 januari 2010, 23:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 00:23
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
CHATULIEM619 schreef:
Soms vraag ik me af of je werkelijk meent zoals je het opschrijft. Wat me gewoon tegen de borst stuit is het woord dialoog. Dat betekent dat je even veel waarde aan Gods waarheden schenkt als aan die van de satan.
De voorbeelden uit de Koran laten zien, hoe vervormd ze Gods Woord hebben. En dat gaat veel verder dan alleen een ander godsbeeld.
We leven in een tijd waarin veel mensen worstelen met de vraag, hoe kijk je naar andere godsdiensten. En er zijn zelfs kerken die lesgeven in yoga, TM en andere occulte zaken. Zelf heb je in de chatbox een discussie gevoerd waarin jij vond dat handoplegging door reiki hetzelfde is als genezing door een evangelist.
.
[/quote]
Zelf heb je in de chatbox een discussie gevoerd waarin jij vond dat handoplegging door reiki hetzelfde is als genezing door een evangelist.[/quote]


Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit ´t moet nou niet gekker worden ! Clown smiley Huilende smiley, smiley in tranen Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 20:44
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Verkondiging is iets anders dan monoloog. Verkondiging is ook oog en oor hebben voor de beleving van de ander!

Het is alleen.....tot hoever ga je daarin....? Je kunt tenslotte niet zo ver gaan, dat je tevens je eigen Heer en Heiland verloochent, door de ander niet over Hem en Zijn evangelie te vertellen...., want dan zal Jezus jou ook verloochenen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 20:33
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
je hebt meer aan iemand die je openlijk terechtwijst,dan aan iemand die zwijgt uit liefde. Spreuken 27:5
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 14:33
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
8 januari


„Daarom, velt geen oordeel vóór de tijd, dat de Here komt, die ook hetgeen in de duisternis verborgen is, aan het licht zal brengen.” 1 Kor.4:5a


Lezen: Matteüs 13:53-58 (Ga naar dit bijbelgedeelte)



Bijbelgedeelte bij 8 januari
Lezen: Matteüs 13: 53-58


Vertaling 1951

53 En het geschiedde, toen Jezus deze gelijkenissen ten einde gebracht had, dat Hij vandaar wegging. 54 En in zijn vaderstad gekomen, leerde Hij hen in hun synagoge, zodat zij versteld stonden en zeiden: Vanwaar heeft Hij die wijsheid en die krachten? 55 Is dit niet de zoon van de timmerman? Heet zijn moeder niet Maria en zijn broeders Jakobus en Jozef en Simon en Judas? 56 En behoren zijn zusters niet allen bij ons? Vanwaar heeft Hij dan dit alles? 57 En zij namen aanstoot aan Hem. Maar Jezus zeide tot hen: Een profeet is alleen in zijn vaderstad en in zijn huis ongeëerd. 58 En Hij deed daar niet vele krachten wegens hun ongeloof.

De Nieuwe Bijbelvertaling

53 Toen Jezus deze gelijkenissen had uitgesproken, verliet hij die plaats. 54 Hij kwam aan in zijn vaderstad en gaf de bewoners onderricht in hun synagoge, zodat ze stomverbaasd waren en zeiden: ‘Hoe komt hij aan die wijsheid en hoe kan hij die wonderen doen? 55 Hij is toch de zoon van de timmerman? Maria is toch zijn moeder, en Jakobus en Josef en Simon en Judas, dat zijn toch zijn broers? 56 En wonen zijn zusters niet allemaal bij ons? Waar heeft hij dat alles dan vandaan?’ 57 En ze namen aanstoot aan hem. Maar Jezus zei tegen hen: ‘Nergens wordt een profeet zo miskend als in zijn eigen stad en in zijn eigen familie.’ 58 En hij verrichtte daar niet veel wonderen, vanwege hun ongeloof.


°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

We hebben als Christenen in de loop der eeuwen een eigenschap ontwikkeld waarmee we onszelf en anderen afgeleerd hebben de werken van God te zien. Het is de eigenschap van de kritische beschouwing! Er is bij ons zo weinig bereidwilligheid overgebleven om open te staan voor mensen, die anders denken dan wij. Zodra we iemand horen spreken vanuit een andere achtergrond dan we gewend zijn, rusten we niet voor we een mening hebben over hem en we stoppen hem het liefst in een ons bekend vakje, waarmee we de zaak verder als afgedaan beschouwen, zonder ons af te vragen, of God misschien zelfs door hem heen tot ons wilde spreken.
Jezus zegt: „Een profeet is alleen in zijn vaderstad en in zijn huis ongeëerd”. Misschien bedoelde Jezus wel te zeggen, dat hoe nader men tot iemand staat, hoe argwanender deze wordt bekeken. Goeroes uit het oosten worden aandachtig beluisterd, maar een Christenprofeet wordt in principe verworpen.
Immers, zodra hij iets zou zeggen waar we niet vertrouwd mee zijn, stellen we de vraag: ‘Wie is hij en tot welke kerk behoort hij?’ En hiermee erkennen we openlijk, zonder blikken of blozen, dat we de kostbare gave van onderscheiding, waar de Bijbel over spreekt, geheel zijn kwijtgeraakt.
Eén van de verfrissende ontdekkingen die ik deed toen ik eens in Israël was, was dat de Israëli niet vragen: ‘Waar kom je vandaan?’ of ‘Tot welke groep behoor je?’ Ze luisteren naar je en dan proeven ze of je ‘waar’ bent of niet en aan de hand daarvan wordt bepaald of je geaccepteerd wordt of niet! Ook frisse heidenen hebben die gave nog. Daarom zullen Joden én heidenen Jezus als hun Koning erkennen als Hij terugkomt! En wij???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 14:31
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
7 januari


„Mijn kinderen, ter wille van wie ik opnieuw weeën doorsta, totdat Christus in u gestalte verkregen heeft.” Gal.4:19


Lezen: Lucas 2:40-52 (Ga naar dit bijbelgedeelte)



Bijbelgedeelte bij 7 januari
Lezen: Lucas 2: 40-52


Vertaling 1951

40 Het kind groeide op en werd krachtig, en het werd vervuld met wijsheid, en de genade Gods was op Hem.
41 En zijn ouders reisden elk jaar naar Jeruzalem, op het Paasfeest. 42 En toen Hij twaalf jaar was geworden en zij, zoals dit bij het feest gebruikelijk was, optrokken, 43 en de feestdagen voleindigd hadden, bleef het kind Jezus bij hun terugreis te Jeruzalem achter, en zijn ouders bemerkten het niet. 44 Daar zij vermoedden, dat Hij bij het reisgezelschap was, gingen zij één dagreis ver en zochten Hem onder de verwanten en bekenden. 45 En toen zij Hem niet vonden, keerden zij terug naar Jeruzalem, Hem zoekende. 46 En het geschiedde na drie dagen, dat zij Hem vonden in de tempel, waar Hij zat te midden der leraren, terwijl Hij naar hen hoorde en hun vragen stelde. 47 Allen nu, die Hem hoorden, waren verbaasd over zijn verstand en zijn antwoorden. 48 En toen zij Hem zagen, stonden zij versteld en zijn moeder zeide tot Hem: Kind, waarom hebt Gij ons dit aangedaan? Zie, uw vader en ik zoeken U met smart! 49 En Hij zeide tot hen: Waarom hebt gij naar Mij gezocht? Wist gij niet, dat Ik bezig moet zijn met de dingen mijns Vaders? 50 En zij begrepen het woord niet, dat Hij tot hen sprak. 51 En Hij ging met hen terug en kwam te Nazaret en was hun onderdanig. En zijn moeder bewaarde al deze woorden in haar hart.
52 En Jezus nam toe in wijsheid en grootte en genade bij God en mensen.



De Nieuwe Bijbelvertaling

Het kind groeide op, werd sterk en was begiftigd met wijsheid; Gods genade rustte op hem. 41 Zijn ouders gingen jaarlijks voor het pesachfeest naar Jeruzalem. 42 Toen hij twaalf jaar was, maakten ze weer hun gebruikelijke pelgrimstocht. 43 Na afloop van het feest vertrokken ze naar huis, maar Jezus bleef in Jeruzalem achter zonder dat zijn ouders het wisten. 44 In de veronderstelling dat hij zich bij het reisgezelschap bevond, reisden ze een hele dag voordat ze hem overal onder hun verwanten en bekenden begonnen te zoeken. 45 Toen ze hem niet vonden, keerden ze terug naar Jeruzalem om hem daar te zoeken. 46 Na drie dagen vonden ze hem in de tempel, waar hij tussen de leraren zat, terwijl hij naar hen luisterde en hun vragen stelde. 47 Allen die hem hoorden stonden versteld van zijn inzicht en zijn antwoorden. 48 Toen zijn ouders hem zagen, waren ze ontzet, en zijn moeder zei tegen hem: ‘Kind, wat heb je ons aangedaan? Je vader en ik hebben met angst in het hart naar je gezocht.’ 49 Maar hij zei tegen hen: ‘Waarom hebt u naar me gezocht? Wist u niet dat ik in het huis van mijn Vader moest zijn?’ 50 Maar ze begrepen niet wat hij tegen hen zei. 51 Hij reisde met hen terug naar Nazaret en was hun voortaan gehoorzaam. Zijn moeder sloot alles wat er met hem gebeurd was in haar hart. 52 Jezus groeide verder op en zijn wijsheid nam nog toe. Hij kwam steeds meer in de gunst bij God en de mensen.




°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Men kan tot de gemeente van Jezus Christus behoren door het geloof dat Jezus voor al onze zonden gestorven is aan het kruis. Maar Paulus rustte niet voordat Jezus in al de gelovigen van de gemeente in Galatië gestalte had gekregen.
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor onze tijd en daarom mogen ook wij niet rusten, voordat we zien dat Jezus gestalte heeft gekregen in al onze broeders en zusters om ons heen.
Het is niet zo dat wanneer we onze knieën in overgave aan Hem gebogen hebben, we ineens een volkomen Christen zijn geworden. De Bijbel vergelijkt ons dan met een pasgeboren baby die, door goede voeding en verzorging, mag opwassen tot zaligheid. Zulke pasgeboren baby’s behoren veel zorg en liefde te ontvangen temidden van de Gemeente. Veel jongeren, die nu werkelijk voor Jezus kiezen, missen deze zorg vaak maar al te erg. Ze worden óf argwanend door de ouderen bekeken óf geestelijk overbelast.
De boodschap die vandaag door dit Schriftgedeelte tot ons komt is, dacht ik, wat er staat in vers 40 en 52, dus aan het begin en aan het eind van dit stukje: „Het kind (Jezus) groeide op en werd krachtig, en het werd vervuld met wijsheid, en de genade Gods was op Hem” en: „Jezus nam toe in wijsheid en grootte en genade bij God en mensen”.
Zo zal Hij ook, als Hij door het geloof woning gaat maken in onze harten, geleidelijk aan meer gestalte in ons krijgen. Verrukt als we zijn van Zijn openbaring zullen wij, net als Hij, steeds meer bereid worden onze „ouderen” onderdanig te zijn zoals de Schrift zegt: in kinderlijk ontzag voor God. Hij heeft ons immers in Christus Jezus een voorbeeld ter navolging nagelaten?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 13:40
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
CROSSROAD317 schreef:
Misschien had God je beter, ipv een brede interesse een gave kunnen geven. En wel de gave om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is...... (zie 1 Kor. 12) Smiley met dichtgeplakte mond

Ik bid het hem in ieder geval wel toe Cross, zowel het één als ook het ander..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 01:15
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Niet vragen, maar wel luisteren naar wat de ander te zeggen heeft, net zoals Jezus ook goed oog en oor had voor Zijn toehoorders.

En ja, God heeft mij een brede interesse gegeven om mijzelf te ontwikkelen tot dienstbaar schepsel van Hem! Coole smiley met zonnebril

En nog even dit. Als je het stuk met de Samaritaanse vrouw neemt, is dit eigenlijk voor deze topic wel interessant, want deze vrouw sprak ook over haar geloof, n.l. het geloof van haar voorouders. En wat zei Jezus toen........lees dat stukje maar eens goed in het citaat hieronder (rood gekleurd) ging Jezus toen eindeloos met haar mee in een bespiegeling of die god, van haar voorouders misschien wel een oorsprong in de oud-testamentische God had? NEE....Hij openbaarde Zichzelf meteen en Hij leidde meteen het gesprek naar de Enig echte God en naar Zichzelf:

21 ‘Geloof me,’ zei Jezus, ‘er komt een tijd dat jullie noch op deze berg, noch in Jeruzalem de Vader zullen aanbidden.
22 Jullie weten niet wat je vereert, maar wij weten dat wel; de redding komt immers van de Joden.
23 Maar er komt een tijd, en die tijd is nu gekomen, dat wie de Vader echt aanbidt, hem aanbidt in geest en in waarheid. De Vader zoekt mensen die hem zo aanbidden,
24 want God is Geest, dus wie hem aanbidt, moet dat doen in geest en in waarheid.’



citaat Gesprek met de Samaritaanse vrouw
10 Jezus zei tegen haar: ‘Als u wist wat God wil geven, en wie het is die u om water vraagt, zou u hém erom vragen en dan zou hij u levend water geven.’
11 ‘Maar heer,’ zei de vrouw, ‘u hebt geen emmer, en de put is diep – waar wilt u dan levend water vandaan halen?
12 U kunt toch niet meer dan Jakob, onze voorvader? Hij heeft ons die put gegeven en er zelf nog uit gedronken, en ook zijn zonen en zijn vee.’
13 ‘Iedereen die dit water drinkt zal weer dorst krijgen,’ zei Jezus,
14 ‘maar wie het water drinkt dat ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.’
15 ‘Geef mij dat water, heer,’ zei de vrouw, ‘dan zal ik geen dorst meer hebben en hoef ik ook niet meer hierheen te komen om water te putten.’
16 Toen zei Jezus tegen haar: ‘Ga uw man eens roepen en kom dan weer terug.’
17 ‘Ik heb geen man,’ zei de vrouw. ‘U hebt gelijk als u zegt dat u geen man hebt,’ zei Jezus,
18 ‘u hebt vijf mannen gehad, en degene die u nu hebt is uw man niet. Wat u zegt is waar.’
19 Daarop zei de vrouw: ‘Nu begrijp ik, heer, dat u een profeet bent!
20 Onze voorouders vereerden God op deze berg, en bij u zegt men dat in Jeruzalem de plek is waar God vereerd moet worden.’
21 ‘Geloof me,’ zei Jezus, ‘er komt een tijd dat jullie noch op deze berg, noch in Jeruzalem de Vader zullen aanbidden.
22 Jullie weten niet wat je vereert, maar wij weten dat wel; de redding komt immers van de Joden.
23 Maar er komt een tijd, en die tijd is nu gekomen, dat wie de Vader echt aanbidt, hem aanbidt in geest en in waarheid. De Vader zoekt mensen die hem zo aanbidden,
24 want God is Geest, dus wie hem aanbidt, moet dat doen in geest en in waarheid.’
25 De vrouw zei: ‘Ik weet wel dat de messias zal komen’ (dat betekent ‘gezalfde’), ‘wanneer hij komt zal hij ons alles vertellen.’
26 Jezus zei tegen haar: ‘Dat ben ik, degene die met u spreekt.’
27 Op dat moment kwamen zijn leerlingen terug, en ze verbaasden zich erover dat hij met een vrouw in gesprek was. Toch vroeg niemand: ‘Wat wilt u daarmee?’ of ‘Waarom spreekt u met haar?’
28 De vrouw liet haar kruik staan, ging terug naar de stad en zei tegen de mensen daar:
29 ‘Kom mee, er is iemand die alles van mij weet. Zou dat niet de messias zijn?’
30 Toen gingen de mensen de stad uit, naar hem toe.
31 Intussen zeiden de leerlingen tegen Jezus: ‘Rabbi, u moet iets eten.’
32 Maar hij zei: ‘Ik heb voedsel dat jullie niet kennen.’
33 ‘Zou iemand hem iets te eten gebracht hebben?’ zeiden ze tegen elkaar.
34 Maar Jezus zei: ‘Mijn voedsel is: de wil doen van hem die mij gezonden heeft en zijn werk voltooien.
35 Jullie zeggen toch: “Nog vier maanden en dan komt de oogst”? Ik zeg jullie: kijk om je heen, dan zie je dat de velden rijp zijn voor de oogst!
36 De maaier krijgt zijn loon al en verzamelt vruchten voor het eeuwige leven, zodat de zaaier en de maaier tegelijk feest kunnen vieren.
37 Hier is het gezegde van toepassing: De een zaait, de ander maait.
38 Ik stuur jullie eropuit om een oogst binnen te halen waarvoor je geen moeite hebt hoeven doen; dat hebben anderen gedaan en jullie maken hun werk af.’
39 In die stad kwamen veel Samaritanen tot geloof in hem door het getuigenis van de vrouw: ‘Hij weet alles van me.’
40 Ze gingen naar hem toe en vroegen hem bij hen te blijven. Toen bleef hij nog twee dagen.
41 Nog veel meer mensen kwamen tot geloof door wat hij zei;
42 ze zeiden tegen de vrouw: ‘Wij geloven nu niet meer om


Heb je gelet op vers 22 Henk, waar Jezus behoorlijk van leer trekt en nergens hier de vrouw naar de mond praat, maar meteen zegt, waar het op staat? Het is me nogal niet wat om te zeggen dat
Johannes 4 : 22
22 Jullie weten niet wat je vereert, maar wij weten dat wel; de redding komt immers van de Joden.

Onomwonden vertelt Hij ze de waarheid....zo is Jezus te werk gegaan. Hij heeft alleen de Waarheid gezegd en is met niemand in een vaag verhaal blijven steken over wie hun god dan wel was en of die god ergens in de verte wel met de O.T. God te vereenzelvigen was. Nee, nee, en nog eens nee.

Jezus leidde het gesprek meteen naar Hemzelf en hoe je God de Vader dient te aanbidden en Hij zegt nog eens, dat de redding van de Joden komt.

Hier kunnen we dus iets van leren, lijkt me zo.

Dat is heel andere koek, dan jouw benadering, door maar met Islamieten door te gaan zitten zagen in hoeverre ze de God van het O,.T. gemeen hebben met de Joden en de christenen. Nee, Jezus gaat direct op Zijn doel af en openbaart Zichzelf en leidt het gesprek naar Hemzelf en hoe de Vader wil om aanbeden te worden.

Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 8 januari 2010, 01:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 00:49
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Niet vragen, maar wel luisteren naar wat de ander te zeggen heeft, net zoals Jezus ook goed oog en oor had voor Zijn toehoorders.

En ja, God heeft mij een brede interesse gegeven om mijzelf te ontwikkelen tot dienstbaar schepsel van Hem! Coole smiley met zonnebril

Ja...maar Hij trad ze wel met de Waarheid tegemoet.

Dat deed Hij bij de Farizeeen, die Hij steeds met het Woord tegemoet trad en ze huichelaars noemde, omdat ze het woord niet recht deden, en het woord naar hun eigen believen veranderden in hun voordeel uiteraard en mensen zware lasten oplegden, die ze zelf niet met hun vinger verroerden;

dat deed Hij met de Samaritaanse vrouw, die Hij ook de waarheid zei en Zich aan deze vrouw openbaarde, door juist haar zondige toestand bloot te leggen;

en de hoeren en de tollenaren, die in de knel zaten door hun zonden en met de nek werden aangekeken, gaf Hij genade en vergaf hun schulden, dit tot zeer grote ergernis van de Farizeeen;

Overal waar Jezus geloof in Hem vond, deelde Hij Zijn genade en vergeving uit, maar als Hij geen geloof vond....ging Hij weg, want toen kon Hij niets doen en kan Hij nu nog steeds niets doen.

Overal maakte de Heer Zichzelf bekend en wilde Hij de Vader openbaren....daar had Hij het over.

Hij sprak zelfs zeer harde woorden, die heel moeilijk te verteren waren voor de mensen....en toch sprak Hij ze.......omdat het de waarheid was en die verheelde Hij niet.....

Hij sprak mensen niet naar de mond, integendeel....Hij ging niet met ze mee in een theorie, die niet klopte met Zijn roeping en met het bestaan van Zijn Vader.....integendeel. Daar waar het Zijn roeping en de wil van de Vader in het geding was, kende Jezus geen compromissen en was daar eigenlijk keihard dan, onbuigzaam, daar viel bij Hem dan niet aan te tornen.

Petrus noemde Hij ""Satan""(ga achter mij, want gij zijt niet bedacht op de wil van God maar op de wil van mensen, gij zijt mij een aanstoot).

Herodes noemde Hij een sluwe vos; Johannes de Doper noemde Hij de kleinste in het Koninkrijk van God; De Farizeeers noemde Hij gewitte tanden, witgepleisterde graven, huichelaars en zegde ze aan, dat ze een zwaarder oordeel ten deel zouden vallen, omdat ze zelf zeiden, dat ze ziende waren, maar ondertussen stekeblind......

Nee, Jezus was bepaald niet mals als Hij tegenstand door ongeloof ontmoette.

Ook zei Hij: wie niet alles verlaat om Mijnentwil, is Mij niet waardig! en ga nog maar even zo door.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 21:47
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Er blijft inderdaad nog een windje waaien Knipoog smiley Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Kussende smiley Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 20:23
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
TESSYBEAR731 schreef:
Dan ist maar goed dat ketters tegenwoordig niet meer op de brandstapel gegooid worden! Ik leef in de wetenschap dat ik niet mag oordelen opdat ik geoordeeld zal worden, en toch schijn ik volgens jou het spoor helemaal bijster te zijn!! Maar helaas Sola, ik ben erg eigenwijs en leef liever in de veronderstelling dat iedereen aanspraak mag maken op die belofte van God, zoals jij al zei, zelfs de Islamieten! Want het enige dat een ieder hoeft te doen is Jezus erkennen als verlosser om bij die ene God te kunnen komen!!
Een weg die ik al een aantal jaren bewandel, en ik vind het dan ook erg goed van je dat je aan de andere kant van dat schermpje kunt zien dat ik afgeweken ben van die weg!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het afgelopen jaar zeker op een andere manier deze weg ben gaan bewandelen; een jaar geleden namelijk zou ik me nu enorm gekwetst en onwaardig gevoeld hebben, maar ik heb inmiddels geleerd om boven dit soort opmerkingen te staan! Ik weet dat ik de juiste weg bewandel!!
Verder voel ik totaal niet de behoefte om mijn geloofsbelevenis tegenover jou te verantwoorden, en ben dan ook klaar met deze discussie!

Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Wat je geloofsbelevenis aangaat, hoef je helemaal niets mij te verantwoorden....alleen blijf a.u.b. wel van Mijn God af en van de WAARHEID, want dan ben ik zo vrij om daar tegenin te gaan en niemand, die mij daarvan kan weerhouden.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:07
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
TESSYBEAR731 schreef:
Dat kan ik je ook wel vertellen cross,
De enige ware God is onze God! Sterker nog, Hij is ook gewoon de enige God! De God van Jacob, Abraham, Izaak én Ismael!
Je staaft hier namelijk wat Henk al die tijd al zegt...hoewel afgedwaald van de "werkelijkheid", hebben de moslims uiteindelijk dezelfde God als de christenen...


TESSYBEAR731 schreef:
De God van Jacob, Abraham, Izaak én Ismael! ...


Voel jij je wel goed Tess. Dit kun je zo niet laten staan, want dit is je reinste ketterse kolder.

Zo zie je maar wat er van komt, als je van Jezus Christus afwijkt. Je komt van kwaad tot erger.

Door jullie gedraai en geklets raak je steeds meer van de waarheid vandaan. Kom tot bezinning en keer je om tot de Enige God en Die is: JEZUS CHRISTUS. Die is de God, de ENIGE GOD van NU......VOOR IEDEREEN....INCLUSIEF DE ISLAMIETEN........ en als je het over een andere God hebt, dan heb je een anti-christelijke geest. Dat lees ik in de bijbel.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 7 januari 2010, 18:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 ... 23 Volgende
Pagina 18 van 23