ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ALOUS961
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ALOUS961
Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 20:40
BerichtOnderwerp: DONKERE DAGEN VOOR KERST
 
CHATULIEM619 schreef:
Dat laatste vind ik overdreven. Waarom zou je nu eenzamer zijn tijdens deze dagen dan op andere? Ik denk dat je zelf een heleboel in de hand hebt. Ik ben bekend met verdriet, met gemis, net zoals anderen. Maar ik weiger de dagen in het teken te stellen van eenzaamheid. Het is een feest, een feest van vreugde, en zo wil ik die dagen ook beleven. Januari is wat dat betreft voor de mensen een veel moeilijkere maand, maar daar hoor je niemand over.



daar ben ik het mee eens, dus ga ik in januari op vakantie. weg uit het grauwe en eentonige van die maand.
Hiermee onderschat ik niet de eenzaamheid voor velen van de feestdagen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 19:35
BerichtOnderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
 
Loretta schreef:
een super ervaring allerlei onbekenden bekenden haha te zien wat toch een stukje familie geworden is
echt gaaf al die positieve reakties
shalom en blessings de komende tijd[/quote]



Allereerst mijn hartelijke dank aan Wadriaan, Grace, en Sjaak en eventuele andere hulpen, voor dit heerlijke kerstfeessie.

Moet bekennen dat ik wat last van heimwee heb.

Lieve mensen, wat zijn jullie met elkaar (20 man) een heeeeeeeeerlijk stel.
Ik heb genoten van het zootje ongeregeld, bij tijd en wijle, het serieuze, het lachen, praten, zelfs het huilen was kostbaar.
Het heerlijke eten, het kennismakingsspel , het dobbelspel waren leuk .....(het meest originele kadootje vond ik het gironummer van Jannas, die moet de winter doorkomen )
de kleine , zelfgemaakte presentjes, de traktatie van Suzannah , het prachtige gitaarspel van Cross...kortom de hele sfeer was geweldig.

Ik bleef overnachten en sliep met Grace in 1 bed..ja ja...en we hebben zowaar nog een klein uurtje ofzo geslapen of was het minder Grace???? Lachende smiley
(Mirjam, bedankt voor het lenen van je bed.)

Wadriaan had een heerlijk ontbijt en we hebben de vrij evangelische gemeente daarna onveilig gemaakt met elkaar.

Na de lunch ging ieder zijns weegs en had ik gelukkig een hele voorspoedige reis.

Ik mag jullie vertellen dat ik mijn droompartner heb gevonden..... Knipoog smiley
ja ja soms rij je een hele tijd om dat de vinden. Clown smiley

Op het moment dat ik die vond had voor mij het feest afgelopen mogen zijn maar helaas was de tijd nog niet verstreken Mocht van Chatuliem niet naar huis ........ Huilende smiley, smiley in tranen
en was ik mn droom bijna.... weer kwijt.
gelukkig kon ik m ruilen voor een zoen........ Kussende smiley

Degene die hem meegenomen heeft zeg ik dank uit het diepst van mn hart. Maar ik blijf komen hoor bij jullie. wil jullie ook niet meer kwijt.

graag tot gauw weer.....

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 23:20
BerichtOnderwerp: De 'hemel' saai ?
 
AREND003 schreef:
Maar het blijft tot nu toe bij een idee! Das wel weer jammer!

Hoi Arend,
]ik schrijf idee omdat het helaas........ nog niet volmaakt is hier.....

Streef er wel naar maar ben nog niet volmaakt..ff w88 nog. Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 21:32
BerichtOnderwerp: alcohol
 
[quote=GIBBY159]Goed verhaal....Mariska!

Een DROGE alcoholist kun je gerust als vriend accepteren...Mariska!
Hij kan je precies vertellen hoe zijn manier van leven ZONDER alcohol grote vreugde geeft. Hij lost eventuele problemen zélf op en helpt zijn lotgenoten altijd als hij/zij van de alcohol áf WIL komen. Duidelijk..???



Fijn te horen Gibby dat je weer op de rails staat. een wonder en veel doorzettingsvermogen.

Zelf geef ik er niet om , maar mn ex dronk ook steeds meer . Na een paar jaar getrouwd te zijn geweest heb ik hem voor de keuze gesteld...minder drinken of ik ging weg. Hij koos voor helemaal stoppen met bier drinken.
Ik vond dat heel erg knap.
Helaas zijn we toch gescheiden (andere redenen) en ik hoor dat hij nu meer drinkt weer. Cognac en rum enzo. Helaas,

Ik merk aan mijzelf dat ik heel erg lang een angst heb gehouden als iemand meer dan 2 pilsjes dronk op een avond.
Ook toen ik een keer een vriend kreeg die bier dronk, raakte ik in paniek toen hij een keer licht aangeschoten thuis kwam.

NA een stevig gesprek zag ik in dat niet iedere bierdrinker persé teveel zou drinken.

Ben er nu wat relaxter onder maar toch...pffffff valt niet altijd mee.
Zelf geef ik niet zoveel om alcohol. drink wel eens een rosé bij een etentje, meer niet.

Alles met mate is het beste maar ja dat is makkelijk gezegd als je er niet zoveel om geeft.
Veroordelen zal ik het niet...gooi liever geen 1e steen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 19:22
BerichtOnderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
 
HAAS141 schreef:
bij deze wil ik jullie allemaal een fijne dag/avond wensen morgen.
geniet ervan en maak er iets gezelligs van!
veel plezier Kussende smiley




WAT IS WIJSHEID IVM MORGEN......GAAT HET DOOR????? ZIJN ER VEEL AFMELDINGEN???

Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 12:35
BerichtOnderwerp: De 'hemel' saai ?
 
CHATULIEM619 schreef:
Arend, in mijn ogen ben je de weg kwijt. Je wijst wedergeboorte af, je wijst evangelisten af, je wijst Gods Woord af. Je wijst Gods authoriteit af, je wijst in feite alles af wat de kern van het evangelie is en je vult het op jouw eigen manier in, wanneer jijzelf centraal staat. je DENKT DAT JE God hebt vervangen DOOR JEZELF als god



Je schrijft dat Arend de weg kwijt zou zijn........ik betwijfel of dit zo is..ik betwijfel of je de persiflage van ps. 1 zo moet lezen.
Ik denk nl. dat je deze psalm moet lezen , juist vanuit een kritisch kijken naar de zgn. gelovigen.

Zou het zo kunnen zijn dat Arend teleurgesteld is door christenen die zo "vroom "proberen de ander te bekeren???

Ik hoor heel vaak van mensen: je zegt dat God liefde is dus waarom maakt hij me dan niet beter.
Behalve proclameren zullen we, denk ik, meer en meer Gods liefde moeten laten zien.

Ik heb iemand meegemaakt die nb. tegen zn eigen broer zei:
Als jij je hart aan Jezus geeft ZAL hij je genezen.
Deze broer was zoekend en door deze opmerking kapot gemaakt/teleurgesteld omdat er zo weinig liefde school in deze opmerking.
Het is niet zo dat je : ALS je je hart geeft je dan ook persé geneest.
God geneest ook niet gelovigen.

Ik lees de psalm anders, ik lees juist een gevoel erin dat je beter niet met zgn. christenen kunt omgaan. Net als vroeger Jezus ageerde tegen de farizeeërs...maar dit is mijn idee hierover.

Arend, jij kan hier antwoord op geven...en zoekenden zijn ook welkom En Gods woord zegt: wie zoekt die vindt.


Daarnaast ervaar ik deze discussie een beetje als off topic.

In Petrus staat dat in de hemel gerechtigheid zal zijn. Heerlijk lijkt me dat.

En God is een God van vrede dus zal daar ook vrede zijn en zullen we met elkaar kunnen spreken in en met liefde.

Hier kunnen we vast oefenen. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 12:14
BerichtOnderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
 
GRACE585 schreef:
je kan beter met de sneeuwschuiver komen herman Knipoog smiley

w.s zal het dan beter te rijden zijn..goed idee Grace...
het ziet er nog niet florissant uit voor morgen.....dus hopen dat het beter wordt...

gr. Alous
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 06:17
BerichtOnderwerp: De 'hemel' saai ?
 
CROSSROAD317 schreef:
Is het in de hemel saai ??

Wat ik me afvraag, of je wel een lichaam, zoals we nu kennen, krijgt.

Een andere vraag, is trouwens een redelijk geaccepteerde uitleg, kennen we elkaar naar de mens of naar de geest.

We zullen onze geliefden kennen, maar ik denk dat we dat geestelijk moeten zien, geliefden in Jezus Christus.
Mijn ex is niet meer mijn geliefde hier op aarde, maar in Jezus Christus heb ik haar wel lief ....

Als je gelooft dat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komt dan zullen we denk ik wel een lichaam hebben Een nieuw zoals in openbaring staat.
Volmaakt is volmaakt dus ook het liefhebben van elkaar. Heeeeeeerlijk idee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 06:14
BerichtOnderwerp: De 'hemel' saai ?
 
AREND003 schreef:
Je kunt ook de volgende psalm 1 serieus nemen:





Zomaar een mening!en absoluut niet spottend bedoeld, maar geplaatst vanuit een realistisch nadenken!


Dit vind ik een mooie persiflage op de psalm en stemt zeker tot nadenken.

Maar ik hoop toch dat wedergeboren ook echt wedergeboren is in mijn leven.
En dat voor raadsels staan........tja, ws wordt dit door velen herkent..hoe ouder je wordt hoe meer vragen je krijgt. Ik althans wel...
Hoe minder zaken vreselijk belangrijk gaan worden en hoe meer de kern belangrijk wordt.
Dus ..des te meer ga ik naar mijzelf kritisch kijken ipv naar de ander.. balk en splinter Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 20:30
BerichtOnderwerp: we lopen tegen het einde....
 
Hoop dat mijn match echt wakker wordt...grijns...
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zou het ook andersom kunnen zijn????????????

Misschien is jouw match allang wakker maar slaap jij nog Mar...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 06:20
BerichtOnderwerp: De 'hemel' saai ?
 
[quote=BART817]

sorry Bart, lust geen bier of wijn......... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 23:08
BerichtOnderwerp: De 'hemel' saai ?
 
[quote=CHATULIEM619]Maar wat verstaan we dan precies onder volmaakt? Is dat foutloos? Stel je eens voor dat we allemaal foutloos zijn, waar is dan nog het verschil? Stel je voor dat we alles al weten, waar moeten we het dan nog over hebben? Stel je voor dat er geen pijn meer is, wie heeft dan nog troost nodig?[/quote


Ik denk, eerlijk gezegd dat volmaakt niet saai is.

Ik denk dat we dan eindelijk zijn zoals God ons bedoeld heeft. Verschillende mensen en ieder met zn gaven en talenten.
de overeenkomst zal dan zijn dat w God lief zullen hebben met ons hele hart en ons hele verstand en onze ziel.

Ik geloof dat we zullen werken , hetzij als koningen , hetzij als boeren ( ik noem maar een vb.) op de akkers, in ieder geval als beheerders der aarde zoals Adam beheerder was.
Voor mij zit het geweldige vooruitzicht hierin dat ik met God kan spreken van aangezicht tot aangezicht. Vanuit een ultieme liefde zonder angst.

Volmaakt is niet saai, maar juist boeiend omdat je bereid bent om God en elkaar te dienen in / uit liefde.

En als God wijn maakte zou er ook best bier kunnen zijn...... Knipoog smiley

Ik pers wel sinaasappels......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:24
BerichtOnderwerp: De 'hemel' saai ?
 
SUSANNAH475 schreef:
Lieve mensen,

Er moet mij iets van het hart…
Regelmatig hoor ik op C.M. (in de chatbox of op het forum) dat je iets moet overlaten aan God, ofwel Hem vertrouwen.

Nu was ik laatst in de chatbox en daar viel me op dat ik landde in een gesprek over ‘de hemel’; zeer waarschijnlijk werd bedoeld de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.
Daar hoorde ik iemand het hebben over of en hoe saai het zou zijn in ‘de hemel’ (ofwel op de nieuwe hemel en de nieuwe aarde).
Later dacht ik hierover na (jaja ben een denkertje ;)) en concludeerde bij mezelf dat ik dit een merkwaardige opmerking vond.
Hoezo ‘de hemel’ saai ?
Kijk eens om je heen, alles wat God geschapen heeft… de dieren… hoe verschillend ze zijn…
En dan de mens… er is er niet 1 hetzelfde, alle zijn ze uniek…

God is goed, God is liefde… hoe kan je als mens op God vertrouwen en toch ergens ‘bang’ zijn dat het straks saai is ?
Is dat niet wat tegenstrijdig ?
Ik geloof juist dat God veelzijdig is… dat zie je al in de schepping !
Ik denk dan ook niet dat het straks saai zal zijn… en dat is niet alleen iets waar ik in geloof, maar ook iets waar ik op vertrouw.

Ik moest ook denken aan Henk710 die het in een forumbijdrage had over Gods plan met je leven, dat ook het dagelijkse leven met je kinderen om je heen, of je hobby, of wat dan ook ook past in dat plan… mijns inziens is dat veel ruimer als sommige mensen denken.

We weten niet hoe het precies zal zijn straks, maar saai ? nee… dat denk ik niet… !!

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

Susannah

Vraagje: .........

Waar hebben jullie gelezen dat we alleen maaar in de hemel zijn????? terwijl er ook een nieuwe aarde zal zijn EN een vrije toegang tot de troon...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:12
BerichtOnderwerp: Themachat
 
JOLAN931 schreef:
wel respect!!

maar graag ongenuanceerd, en eerlijk voor je mening/standpunt, zonder de ander te veroordelen op zijn/haar ideeen

ik bedoel genuanceerd kijken/ luisteren naar elkaar en niet ongenuanceerd.
wel eerlijk en vrij voor je mening durven uitkomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 12:19
BerichtOnderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
 
GRACE585 schreef:
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 11:05

GRACE585 schreef:
GOED LEZEN !!!!

hallo lieve mede cm-ers

bij deze nodigen we jullie uit voor een gezellige middag-avond om
gezamelijk al vast in kerstsferen te komen op 18 December 2010
(het is een feestje zonder kinderen !)
dit gezellige feestje wordt gehouden bij wadriaan die zo geweldig is om haar huis ter beschikkiing te stellen

we beginnen s'middags rond 4 uur tot ongeveer 23,00 sávonds

samen eerst gezellig aan een bakkie koffie of thee of chocomelk met wat lekkers en kennismaken met elkaar dmv ....(dat is nog een verrassing)

waarna we gezellig gezamelijk gaan eten van een lopend bufetje.

om de prijs laag te houden verzoeken we jullie om zelf drinken mee te brengen wat we gezamelijk delen bv frisdrank,sapjes of een flesje wijn of rose (het is dus NIET de bedoeling dat het een zuipfeestje wordt!!!

de prijs waar we vanuit gaan zal dan € 12,50 per persoon zijn, (even afhankelijk met hoevelen we zullen zijn)
er is plaats voor maximaal 25 tot 30 personen
en er is evt mogenlijkheid tot overnachting met ontbijt voor €2,50

alle betalingen vooraf ;uiterlijk op 8 Decenber moet dat binnen zijn
anders gaat voor de wanbetalers het feest niet door!
wees er snel bij want vol is vol

voor vervoer is ieder zelf verantwoordelijk,dus kijk onderling of je met elkaar mee kunt rijden

wij rekenen op veel gezellige mensen

dus mensen geef je op want vol is vol!

1. Grace585 (organisatrice)
2. wadriaan370 (organisatrice)
3. imke917
4. gilles669
5. angelique327
6. marianne129 ? (onder voorbehoud)
7. chatuliem619
8. nes158
9. crossroad317 (onder voorbehoud)
10. herman388
11.
12. alous961
13 .sofie807 (onder voorbehoud)
14. ton818
15. sjaak585
16. pimpernel883
17. susannah475 ???
18. henduk927
19. willemijn410
20. emma807
21. heideke096
22. B??????
23. morsterd??????
24. teuni992
25.
26. marina999(onder voorbehoud)
27. jannos602
28. bert168???
29. griffin748
30



dit is de laatste aangepaste lijst
deze week gaat de laatste info mail de deur uit

Het is MOSTERD dus geen r voor de s.:)
en de vraagtekens mogen weg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 10:40
BerichtOnderwerp: Themachat
 
CROSSROAD317 schreef:
Lijkt me een goed idee.

maar zou het ook goed zijn om van te voren wat spelregels vast te leggen ??


goed idee en zeker wat regels. Als ik zo nu en dan lees hoe dat hier toe gaat...:)

respekt en genuanceerdheid lijkt me.......is belangrijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:46
BerichtOnderwerp: Bindingsangst
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed, dan ff nieuwe input geven. Ik vind dat er te gemakkelijk geredeneerd wordt vanuit de persoon die bindingsangst heeft. Je moet begrip hebben voor de achtergrond, je moet geduld hebben met de situatie.
Maar stel je nu eens voor dat deze persoon dit gebruikt om je maar aan het lijntje te houden. Aan de ene kant houdt ze wel van je, wil ze dat je komt, wil ze ooit eens in de toekomst wel verder. Maar ze zal nooit een definitieve keuze voor je maken...Wanneer is het breekpunt dan bereikt? Tot hoever moet je je dan laten gebruiken???


Het breekpunt bepaal je zelf...hoe sterk is jouw elastieken koord..
de mijne was 3 jaar........en toen brak het en ik erbij..... dus.....stop zo snel mogelijk als je het idee hebt dat die ander je aan het lijntje houdt.

Als je twijfelt..vraag dan rust en afstand en tijd zodat die ander kan nadenken wat hij/zij nu echt wil..

Maar..hoe raar het wellicht klinkt in chr. nederland: denk aan jezelf.vanuit een lege bron kan je niet meer geven. Oftewel geef jezelf niet leeg maar heb lief zoals je jezelf lief hebt.

en misschien heeeeeel veel en heeeeeeeel lang praten voor je een relatie start???

ik heb de wijsheid niet in pacht maar bindingsangst is heel moeilijk , ook voor de persoon in kwestie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 10:45
BerichtOnderwerp: Bindingsangst
 
[quote=CHATULIEM619]Voorlopig willen LATTEN is iets anders dan alleen maar willen Latten. En die laatste categorie bedoel ik. Er zijn teveel vrouwen, die zeggen nooit meer met iemand te willen samenwonen. Trouwen schijnt helemaal uit den boze te zijn




toch mee naar gevoel luisteren?? Of juist er voor gaan en therapie volgen?? geen idee wat wijsheid is.

Bindingsangst..gek fenomeen eigenlijk en toch ook zo begrijpelijk na alles wat je mogelijk hebt meegemaakt.

Ik heb het ook meegemaakt in een relatie. Die man kreeg gewoon een paniekaanval ineens. En omdat we ver uit elkaar wonen en hij afhankelijk is van openbaar vervoer durft hij het niet meer aan.
Beiden zijn verbijsterd over dit gebeuren. Het leek zo goed. Zo zie je maar weer.

Maar ik weet dat die angst ook kan bestaan omdat je na jaren alleen zijn je zelfstandigheid en je ritme en je eigen dingen , moelijk op kan geven. En vriend van mij heeft dat nl. 13 jaar al alleen.

Tja...... is het dan wellicht niet de juiste partner?? Is het te weinig vertrouwen in God?????
Ik weet het niet, ik weet alleen dat angst vaker voorkomt...in verschillend opzicht..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:35
BerichtOnderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
 
SJAAK585 schreef:
Ik zou wel willen blijven pitten, en dan maar daar in de buurt naar een samenkomst, en hopelijk gaan er dan meer mee.

dit idee had ik ook al gecommuniceerd, dus ga wel mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 06:15
BerichtOnderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
 
HENDUK927 schreef:


Mis Jannas?? op de lijst?? ook afgehaakt??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 december 2010, 07:51
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
 
QUELINE346 schreef:
Hoi allemaal. Ik ben alweer bijna 3 jaar zonder partner (april 2008) en ik vind het nog steeds moeilijk te accepteren dat ik een overtuigd Christen ben, maar toch gescheiden. Mijn (zo goed als-) ex-man, heeft ruim 21 jaar geleden een keus gemaakt voor de Heer, en was lange tijd heel blij.
Toch kwam er een moment in 1997, dat hij "vakantie" nam van God (maar nog wel geloofde). In 2008 ging hij, al dan niet tijdelijk, verderop wonen, en in 2009 had hij een nieuwe vriendin, met 3 kinderen. Ik schuif de scheiding echter niet alleen op hem af: ik ging in die tijd ook lauw om met God. Toch lees ik graag adviezen van andere Christenen die gescheiden zijn. Ik weet nl. zeker dat scheiding niet God's Wil is, maar toch doen wij het op grote schaal: hoe kan dat??! Smiley die vol vragen zit Wat doen we fout? Hoe kan het anders? Was het te vermijden?


Als je alles eraan hebt gedaan en God ziet het hart aan,
dan kan je constateren dat niemand fout is geweest maar dat de combinatie fout was. Die harde les heb ik ook moeten leren en accepteren. Gefrustreerde smiley

Sterkte ermee, denk aan je/jullie

groetjes Alous
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 december 2010, 07:47
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
 
THOMAS968 schreef:
Ik denk niet dat mensen te makkelijk scheiden maar dat mensen te makkelijk gaan trouwen. Als je met elkaar op weg gaat zo rond je twintigste zijn veel dingen nog niet zo eenvoudig te overzien, er komen ook andere levensfases. Een echtscheiding meemaken is voor iedereen een ramp en vaak voelt het ook als een mislukking Helaas wordt dat in nogal wat kerken en zeker ook evangelische gemeenten er ook nogal eens ingewreven. Er zijn wat dat betreft ook schriftgeleerden en pastoraal werkers op CM. Velen komen er achter een foute keuze gemaakt te hebben. Een scheiding is niet Gods bedoeling maar een leven lang lijden onder de partner die niet blijkt te passen is een veel zondiger staat van leven. Veel mensen hier hebben bakken ellende gekend en het feit dat je als christenen getrouwd bent, heeft dat kennelijk niet kunnen voorkomen.
Het is ook echt niet alleen een kwestie van omgaan met God, de menselijke factor is veelal het punt. Dat mensen vakantie nemen van God ontstaat nu eenmaal als je denkt tekortgeschoten te zijn. Maar God is een God van liefde en vergeving, en we mogen Hem altijd weer onder ogen komen.

Thomas, gescheiden.


Gisteravond , in een gesprek met een vriend, er weer bij stilgezet, dat je vandaag leeft en dat God elke dag vergeeft en het niet meer ziet.
Ik heb ook geworsteld met dit feit maar zoals Thomas schrijft.....ieder van ons kent zijn eigen verhaal met bakken ellende en als je niet bij elkaar past is dat heel erg.

Vandaag leef ik, vandaag mag ik opnieuw keuzes maken en morgen weet ik mij vergeven. Niet uit gemakzucht mar uit toekomstperspectief.
Makkelijk??? nee, Geborgen ?? ja.

En inderdaad Thomas, we trouwen te snel, klopt maar ik merk ook nu nog steeds ....dat ik zo graag wil trouwen omdat dit , op een of andere manier , het ideaal plaatje lijkt te zijn.

Ga voorlopig ( als een man op mn pad komt) maar eens voor hechte vriendschap en dan zien we wel weer.
Maar ja, ben ook geen heilige.dus tsja...........

fijn weekend
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: woensdag 24 november 2010, 20:39
BerichtOnderwerp: geboren baby haasje
 
HAAS141 schreef:
Op zaterdag 20 November is onze zoon geboren en hij heet Daan.
Na een matige start gaat het nu goed met hem hij woog 7 pond.
Als alles goed gaat mag hij zondag of maandag naar huis.
Met de ouders gaat het ook goed en sas is vooral blij dat ze niet meer misselijk is.

gr aernoudt & Saskia en Daan

van harte met dit wonder.......... en veel geduld, liefde, en relativering toegewenst in de opvoeding en voor nu........ veel nachtrust. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: woensdag 24 november 2010, 18:12
BerichtOnderwerp: weinig lol
 
THOMAS968 schreef:
Het gaat meestal maar om enkele personen. En bij een discussie zou je je juist open moeten stellen voor de ander he. Ik kreeg van een enkeling ook weer bagger over me heen, sommigen hebben dat nodig. Met een goede discussie leer je in ieder geval elkaars standpunt te begrijpen. En de ware kerk, het ware geloof en de ware christen: als mensen dat van zichzelf vinden, dan snappen ze het niet helemaal denk ik. Geloven is een werkwoord en verketteren is dat ook. Een ander verketteren om het eigen vermeende gelijk brengt ons niet dichter bij Christus. Evangelische, Reformatorische, Charismatische, en meer doorleefde en wijze, zelfs mystieke Christenen kunnen God allemaal goed dienen.

Als ik naast een refovrouw zing, zie ik de hoge bergen al terwijl zij haar ogen pas heeft opgeslagen, maar is psalm 121 daar minder mooi om? Zeker niet als we samen blijven zingen, zo erg is een beetje aanpassen dan ook niet.

Thomas

absoluut eens met wat je schrijft Thomas,

Accepteer elkaar en elkaars geloofsbeleving. God is zoveel groter dan wij met zn allen bij elkaar en ieder mens is uniek en mag het beleven ..zoals hij/zij het beleeft.
Discussie kan alleen op basis van acceptatie en gelijkwaardigheid.

en die bagger???????

voordeel is dat het van je af kan glijden. heerlijk met modder spelen. hahahahaha

groet en veel discussieplezier van Zaanse mij...... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: woensdag 24 november 2010, 16:09
BerichtOnderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
 
GRACE585 schreef:
GRACE585 schreef:
GOED LEZEN !!!!

hallo lieve mede cm-ers

bij deze nodigen we jullie uit voor een gezellige middag-avond om
gezamelijk al vast in kerstsferen te komen op 18 December 2010
(het is een feestje zonder kinderen !)
dit gezellige feestje wordt gehouden bij wadriaan die zo geweldig is om haar huis ter beschikkiing te stellen

we beginnen s'middags rond 4 uur tot ongeveer 23,00 sávonds

samen eerst gezellig aan een bakkie koffie of thee of chocomelk met wat lekkers en kennismaken met elkaar dmv ....(dat is nog een verrassing)

waarna we gezellig gezamelijk gaan eten van een lopend bufetje.

om de prijs laag te houden verzoeken we jullie om zelf drinken mee te brengen wat we gezamelijk delen bv frisdrank,sapjes of een flesje wijn of rose (het is dus NIET de bedoeling dat het een zuipfeestje wordt!!!

de prijs waar we vanuit gaan zal dan € 12,50 per persoon zijn, (even afhankelijk met hoevelen we zullen zijn)
er is plaats voor maximaal 25 tot 30 personen
en er is evt mogenlijkheid tot overnachting met ontbijt voor €2,50

alle betalingen vooraf ;uiterlijk op 8 Decenber moet dat binnen zijn
anders gaat voor de wanbetalers het feest niet door!
wees er snel bij want vol is vol

voor vervoer is ieder zelf verantwoordelijk,dus kijk onderling of je met elkaar mee kunt rijden

wij rekenen op veel gezellige mensen

dus mensen geef je op want vol is vol!

1. Grace585 (organisatrice)
2. wadriaan370 (organisatrice)
3. imke917
4. gilles669
5. angelique327
6. marianne129 ? (onder voorbehoud)
7. chatuliem619
8.rose524
9. crossroad317 (onder voorbehoud)
10. herman
11. mary656 ?
12. alous961
13 .sofie807 (onder voorbehoud)
14. ton818
15. sjaak585
16. pimpernel883
17. geurt863
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.

sorry er hadden zich meer mensen opgegeven via de chat maar puppie heeft me lijstje gevreten dus vul je naam maar weer ff in op de lijst.a.u.b.
we kijken naar jullie uit
1e week van dec mail ik iedereen ff voor de gegevens


Laatst aangepast door GRACE585
op zaterdag 20 november 2010, 23.30



Ik ga definitief meedoen hoor !!!!!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 15:59
BerichtOnderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
 
GRACE585 schreef:
GOED LEZEN !!!!

hallo lieve mede cm-ers

bij deze nodigen we jullie uit voor een gezellige middag-avond om
gezamelijk al vast in kerstsferen te komen op 18 December 2010
(het is een feestje zonder kinderen !)
dit gezellige feestje wordt gehouden bij wadriaan die zo geweldig is om haar huis ter beschikkiing te stellen

we beginnen s'middags rond 4 uur tot ongeveer 23,00 sávonds

samen eerst gezellig aan een bakkie koffie of thee of chocomelk met wat lekkers en kennismaken met elkaar dmv ....(dat is nog een verrassing)

waarna we gezellig gezamelijk gaan eten van een lopend bufetje.

om de prijs laag te houden verzoeken we jullie om zelf drinken mee te brengen wat we gezamelijk delen bv frisdrank,sapjes of een flesje wijn of rose (het is dus NIET de bedoeling dat het een zuipfeestje wordt!!!

de prijs waar we vanuit gaan zal dan € 12,50 per persoon zijn, (even afhankelijk met hoevelen we zullen zijn)
er is plaats voor maximaal 25 tot 30 personen
en er is evt mogenlijkheid tot overnachting met ontbijt voor €2,50

alle betalingen vooraf ;uiterlijk op 8 Decenber moet dat binnen zijn
anders gaat voor de wanbetalers het feest niet door!
wees er snel bij want vol is vol

voor vervoer is ieder zelf verantwoordelijk,dus kijk onderling of je met elkaar mee kunt rijden

wij rekenen op veel gezellige mensen

dus mensen geef je op want vol is vol!

1. Grace585 (organisatrice)
2. wadriaan370 (organisatrice)
3. imke917
4. gilles669
5. angelique327
6. marianne129 ? (onder voorbehoud)
7. chatuliem619
8.rose524
9. crossroad317 (onder voorbehoud)
10. herman
11. mary656 ?
12. alous961
13 .sofie807 (onder voorbehoud)
14. ton818
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.

sorry er hadden zich meer mensen opgegeven via de chat maar puppie heeft me lijstje gevreten dus vul je naam maar weer ff in op de lijst.a.u.b.
we kijken naar jullie uit
1e week van dec mail ik iedereen ff voor de gegevens

Ik heb mijn dienst kunnen ruilen. dus ik ga gezellig mee doen met jullie. en blijf lekker slapen. Dus Grace , hierbij en ik neem nog een single man ws mee. dat hoor je nog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 21:28
BerichtOnderwerp: boswandelen
 
HERMAN388 schreef:
Het was geslaagde dag en lekker droog gewandeld na enkele druppeltjes.
Benny bedankt voor het bekogelen van dennenappels Knipoog smiley Knipoog smiley
Ang en Alous, steengoed geregeld.

Nu de volgende uitstapje is zateerdag 8 januari 2011 in Biesbosch en de volgende gevecht is: sneeuwballen gooien

Spoed melden

Groetjes

Herman Coole smiley met zonnebril

Dank je wel Herman. Zien je fotoos graag tegemoet. ZAl de mijne ook zo snel mogelijk erop zetten.

Een ieder die meeging....dank je wel en vooral diegenen die in vertrouwen wilde delen.

Ik vond het heel erg gezellig. Jullie zijn een leuke groep.

8 jan. zal ik er niet bij zijn...hoop dan met mn snufferd in de egyptsche zon te zitten of te duiken.

Is er iemand die nog wat eerder wat regelt?????????

Enne................. er waren 6 mannen en 5 vrouwen... dus vrouwen..volg. keer..zet m op Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 10:44
BerichtOnderwerp: boswandelen
 
MAR907 schreef:
Dank je, inderdaad, dan voel je ook dat een dier gevoelens en waarde aan je hecht.
Het is ook een schepping van God...


sterkte, jammer dat je niet mee kan. Had de vermelder vn ziuke mooie muziek wel willen leren kennen.

groet en beterschap voor de hond.
Els
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 10:41
BerichtOnderwerp: boswandelen
 
LOES550 schreef:
ok nu kan iedereen je dus bellen!!!! Ook die geen lid zijn, niet zo slim maar misschien wel gezellig. Fijne dag ik ga in gedachte mee Clown smiley

geen probleem Loes, heb er geen last van. En het is slim om een comm. middel te hebben.

Jammer , nogmaals, dat je niet mee gaat maar jij ook een fijne dag.

Els
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961 (72)





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 09:04
BerichtOnderwerp: boswandelen
 
voor wie het nog mocht lezen.......... hier stormt het niet meer dus gaan we een heerlijke middag tegemoet.

Als coord. nummer is hier mijn mobiele nummer;
06-52112413

mocht je onverhoopt niet kunnen of vertraging hebben.....bel.....

groetjes Els
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ALOUS961
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 4 van 6