ChristianMatch
 


Forum

De 'hemel' saai ?
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 00:54
 
Lieve mensen,

Er moet mij iets van het hart…
Regelmatig hoor ik op C.M. (in de chatbox of op het forum) dat je iets moet overlaten aan God, ofwel Hem vertrouwen.

Nu was ik laatst in de chatbox en daar viel me op dat ik landde in een gesprek over ‘de hemel’; zeer waarschijnlijk werd bedoeld de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.
Daar hoorde ik iemand het hebben over of en hoe saai het zou zijn in ‘de hemel’ (ofwel op de nieuwe hemel en de nieuwe aarde).
Later dacht ik hierover na (jaja ben een denkertje ;)) en concludeerde bij mezelf dat ik dit een merkwaardige opmerking vond.
Hoezo ‘de hemel’ saai ?
Kijk eens om je heen, alles wat God geschapen heeft… de dieren… hoe verschillend ze zijn…
En dan de mens… er is er niet 1 hetzelfde, alle zijn ze uniek…

God is goed, God is liefde… hoe kan je als mens op God vertrouwen en toch ergens ‘bang’ zijn dat het straks saai is ?
Is dat niet wat tegenstrijdig ?
Ik geloof juist dat God veelzijdig is… dat zie je al in de schepping !
Ik denk dan ook niet dat het straks saai zal zijn… en dat is niet alleen iets waar ik in geloof, maar ook iets waar ik op vertrouw.

Ik moest ook denken aan Henk710 die het in een forumbijdrage had over Gods plan met je leven, dat ook het dagelijkse leven met je kinderen om je heen, of je hobby, of wat dan ook ook past in dat plan… mijns inziens is dat veel ruimer als sommige mensen denken.

We weten niet hoe het precies zal zijn straks, maar saai ? nee… dat denk ik niet… !!

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

Susannah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 01:59
 
Opb.22:3 En geen enkele vervloeking zal er meer zijn. En de troon van God en van het Lam zal daar zijn, en Zijn dienstknechten zullen Hem dienen, 4 en zullen Zijn aangezicht zien, en [Openb 3:12] Zijn Naam zal op hun voorhoofd zijn. 5 [Jes 60:19; Zach 14:7; Openb 21:23] En daar zal geen nacht zijn, en zij hebben geen lamp en ook geen zonlicht nodig, want de Heere God verlicht hen. En zij zullen als koningen regeren in alle eeuwigheid.

Laatst aangepast door
BART817
op woensdag 15 december 2010, 22:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 05:32
 
SUSANNAH475 schreef:
Lieve mensen,

Er moet mij iets van het hart…
Regelmatig hoor ik op C.M. (in de chatbox of op het forum) dat je iets moet overlaten aan God, ofwel Hem vertrouwen.

Nu was ik laatst in de chatbox en daar viel me op dat ik landde in een gesprek over ‘de hemel’; zeer waarschijnlijk werd bedoeld de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.
Daar hoorde ik iemand het hebben over of en hoe saai het zou zijn in ‘de hemel’ (ofwel op de nieuwe hemel en de nieuwe aarde).
Later dacht ik hierover na (jaja ben een denkertje ;)) en concludeerde bij mezelf dat ik dit een merkwaardige opmerking vond.
Hoezo ‘de hemel’ saai ?
Kijk eens om je heen, alles wat God geschapen heeft… de dieren… hoe verschillend ze zijn…
En dan de mens… er is er niet 1 hetzelfde, alle zijn ze uniek…

God is goed, God is liefde… hoe kan je als mens op God vertrouwen en toch ergens ‘bang’ zijn dat het straks saai is ?
Is dat niet wat tegenstrijdig ?
Ik geloof juist dat God veelzijdig is… dat zie je al in de schepping !
Ik denk dan ook niet dat het straks saai zal zijn… en dat is niet alleen iets waar ik in geloof, maar ook iets waar ik op vertrouw.

Ik moest ook denken aan Henk710 die het in een forumbijdrage had over Gods plan met je leven, dat ook het dagelijkse leven met je kinderen om je heen, of je hobby, of wat dan ook ook past in dat plan… mijns inziens is dat veel ruimer als sommige mensen denken.

We weten niet hoe het precies zal zijn straks, maar saai ? nee… dat denk ik niet… !!

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

Susannah

inderdaad... de hemel is zaai...

alle soorten bloemen, vogels, talenten
die hier op aarde gezaaid zijn,
zullen daar ook zijn,
alleen net iets meer, beter, mooier.

Hoe zaai kan het zijn???

Knipoog smiley Knipoog smiley

P.S. je hebt het mooi levendig geschreven

Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 14:03
 
Saai...
Tja als je het vanuit aardse, gebroken ogen bekijkt...
...dan is het wel saai dat alles gemoedelijk eraan toe zal gaan,
met onderling respect en geen ruzies en dergelijke... Knipoog smiley

Maar als je het vanuit andere ogen bekijkt, zie je een geweldige harmonieuze wereld waarin ruimte is voor ieder mens vanuit het volle respect voor de ander, wetend dat je met elkaar geschapen bent door en mag leven voor Dezelfde God!

En zo mogen we hier al proberen met elkaar een stukje van die HEERlijkheid te proeven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:18
 
BEHAPPY332 schreef:
inderdaad... de hemel is zaai...

alle soorten bloemen, vogels, talenten
die hier op aarde gezaaid zijn,
zullen daar ook zijn,
alleen net iets meer, beter, mooier.

Hoe zaai kan het zijn???

Knipoog smiley Knipoog smiley

P.S. je hebt het mooi levendig geschreven

Verliefde smiley

dat durf ik minstens ten delen te betwijfelen, al was het maar omdat aardse dieren niet in de hemel komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:22
 
BART817 schreef:
dat durf ik minstens ten delen te betwijfelen, al was het maar omdat aardse dieren niet in de hemel komen.

Goh, hoe kom je daar dan bij? En als we het er dan toch over hebben...wat is dan de hemel volgens jou?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:24
 
TESSYBEAR731 schreef:
Goh, hoe kom je daar dan bij? En als we het er dan toch over hebben...wat is dan de hemel volgens jou?

zie de eerste reactie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:29
 
Ik ben helemaal verbaasd! Hoezo de Hemel saai???
Ik denk dat het een geweldige plek is, een plek van vrede en liefde en onze Vader zo dichtbij!! Hoe kan dat nu saai zijn????


Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:30
 
BART817 schreef:
zie de eerste reactie




Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:40
 
MARY052 schreef:
Ik ben helemaal verbaasd! Hoezo de Hemel saai???
Ik denk dat het een geweldige plek is, een plek van vrede en liefde en onze Vader zo dichtbij!! Hoe kan dat nu saai zijn????


Mary

Ja precies Mary, dat bedoelde ik dus idd.
Het was niet mijn bedoeling om inhoudelijk een discussie te voeren over het 'hiernamaals'... daarom heb ik dit topic ook niet onder het kopje "Bijbel en bijbelstudie" geplaatst, maar onder "Christelijk leven".
't Ging mij meer om hoe je kunt zeggen dat het (en ja dat is bij God) daar saai zou kunnen zijn... en het vertrouwen in diezelfde God.

P.S.: Als jullie wel de behoefte hebben te discussieren over het hiernamaals, wat mij betreft prima hoor, maar ik ga daar dan niet op reageren... voor mijzelf is het geloof heel simpel en dat wil ik graag zo houden. Ik richt me liever op de dingen die (voor mij) echt belangrijk zijn... !! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:42
 
HENK710 schreef:
Saai...
Tja als je het vanuit aardse, gebroken ogen bekijkt...
...dan is het wel saai dat alles gemoedelijk eraan toe zal gaan,
met onderling respect en geen ruzies en dergelijke... Knipoog smiley

Maar als je het vanuit andere ogen bekijkt, zie je een geweldige harmonieuze wereld waarin ruimte is voor ieder mens vanuit het volle respect voor de ander, wetend dat je met elkaar geschapen bent door en mag leven voor Dezelfde God!

En zo mogen we hier al proberen met elkaar een stukje van die HEERlijkheid te proeven!

Maar gemoedelijk hoeft echt niet saai te zijn Henk... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:43
 
SUSANNAH475 schreef:
Lieve mensen,

Er moet mij iets van het hart…
Regelmatig hoor ik op C.M. (in de chatbox of op het forum) dat je iets moet overlaten aan God, ofwel Hem vertrouwen.

Nu was ik laatst in de chatbox en daar viel me op dat ik landde in een gesprek over ‘de hemel’; zeer waarschijnlijk werd bedoeld de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.
Daar hoorde ik iemand het hebben over of en hoe saai het zou zijn in ‘de hemel’ (ofwel op de nieuwe hemel en de nieuwe aarde).
Later dacht ik hierover na (jaja ben een denkertje ;)) en concludeerde bij mezelf dat ik dit een merkwaardige opmerking vond.
Hoezo ‘de hemel’ saai ?
Kijk eens om je heen, alles wat God geschapen heeft… de dieren… hoe verschillend ze zijn…
En dan de mens… er is er niet 1 hetzelfde, alle zijn ze uniek…

God is goed, God is liefde… hoe kan je als mens op God vertrouwen en toch ergens ‘bang’ zijn dat het straks saai is ?
Is dat niet wat tegenstrijdig ?
Ik geloof juist dat God veelzijdig is… dat zie je al in de schepping !
Ik denk dan ook niet dat het straks saai zal zijn… en dat is niet alleen iets waar ik in geloof, maar ook iets waar ik op vertrouw.

Ik moest ook denken aan Henk710 die het in een forumbijdrage had over Gods plan met je leven, dat ook het dagelijkse leven met je kinderen om je heen, of je hobby, of wat dan ook ook past in dat plan… mijns inziens is dat veel ruimer als sommige mensen denken.

We weten niet hoe het precies zal zijn straks, maar saai ? nee… dat denk ik niet… !!

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

Susannah

Ik was degene die erover begon dat ik me afvroeg of het saai was. En als ik naar de bijdrage van Henk kijk, krijg ik associaties van een communistische heilstaat voor ogen. Tja Marx kon toch ook niet helemaal zijn achtergrond ontkennen niet waar.

Wat ik zo bijzonder vind in deze wereld, is dat we allemaal verschillend zijn. En dat komt door ons karakter. Juist omdat dat karakter niet perfect is, zorgt ervoor dat er verschil is tussen mensen onderling. Niet alleen onze karakters verschillen, ook ons verleden, waardoor we juist vanuit onze ervaringen van elkaar kunnen leren.

Hoe zou het nu in de hemel zijn, als we volmaakt zijn? Zijn er nog verschillen tussen ons of worden we een eenheidsworst? Is het er altijd fijn, zodat ons leven niet meer bestaat uit hoogtepunten en dieptepunten? De variatie in ons bestaan maakt juist ons leven zo interessant....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:48
 
Is het niet zo dat we denken dat het er zo is?
Waarschijnlijk zullen er in de hemel ook wel negatieve stromingen zijn.....of hoe je dat dan ook benoemd......
Als je de bijbel leest is het natuurlijk mooi maar dat zijn woorden......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:49
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik was degene die erover begon dat ik me afvroeg of het saai was. En als ik naar de bijdrage van Henk kijk, krijg ik associaties van een communistische heilstaat voor ogen. Tja Marx kon toch ook niet helemaal zijn achtergrond ontkennen niet waar.

Wat ik zo bijzonder vind in deze wereld, is dat we allemaal verschillend zijn. En dat komt door ons karakter. Juist omdat dat karakter niet perfect is, zorgt ervoor dat er verschil is tussen mensen onderling. Niet alleen onze karakters verschillen, ook ons verleden, waardoor we juist vanuit onze ervaringen van elkaar kunnen leren.

Hoe zou het nu in de hemel zijn, als we volmaakt zijn? Zijn er nog verschillen tussen ons of worden we een eenheidsworst? Is het er altijd fijn, zodat ons leven niet meer bestaat uit hoogtepunten en dieptepunten? De variatie in ons bestaan maakt juist ons leven zo interessant....

Tuurlijk zijn er verschillen... ik ben er van overtuigd dat dat blijft... zo heeft God ons toch ook geschapen ?
Het unieke van de mens is juist door God ingeschapen... ik geloof dat dat zo blijft... (niks mis mee)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:57
 
HENK710 schreef:
Saai...
Tja als je het vanuit aardse, gebroken ogen bekijkt...
...dan is het wel saai dat alles gemoedelijk eraan toe zal gaan,
met onderling respect en geen ruzies en dergelijke... Knipoog smiley

Maar als je het vanuit andere ogen bekijkt, zie je een geweldige harmonieuze wereld waarin ruimte is voor ieder mens vanuit het volle respect voor de ander, wetend dat je met elkaar geschapen bent door en mag leven voor Dezelfde God!

En zo mogen we hier al proberen met elkaar een stukje van die HEERlijkheid te proeven!
Henk, harmonieus krijg ik echt de kriebels van. Ik krijg het er zelfs benauwd van. Wat voor de een een zaligheid lijkt, is voor de ander benauwend en beknellend....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:03
 
CHATULIEM619 schreef:
Henk, harmonieus krijg ik echt de kriebels van. Ik krijg het er zelfs benauwd van. Wat voor de een een zaligheid lijkt, is voor de ander benauwend en beknellend....



in de hemel kriebelt of jeukt niets meer Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:10
 
TESSYBEAR731 schreef:




Verlegen lachende smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(straks kunnen we het topic emoticons hier voortzetten) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:13
 
CHATULIEM619 schreef:
Henk, harmonieus krijg ik echt de kriebels van. Ik krijg het er zelfs benauwd van. Wat voor de een een zaligheid lijkt, is voor de ander benauwend en beknellend....

Oke, dat laatste kan ik snappen Chatuliem...
Maar denk je niet dat God jou kent en precies weet wie jij bent en wat jij nodig hebt ?
Ik zou zeggen... vertrouw daar dan op... maak je geen zorgen...
nu jij nog... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:14
 
PIETER649 schreef:
in de hemel kriebelt of jeukt niets meer Lachende smiley

Volgens mij zijn er wel tranen die gewist worden, blijkbaar is er wel verdriet!!!


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 18:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:18
 
MAR907 schreef:
Volegens mij zijn er wel tranen die gewist worden, blijkbaar is er wel verdriet!!!

Volgens mij wil dat zeggen dat God mensen troost.
(Openbaring 21, 4: "En de dood zal niet meer zijn, noch rouw noch verdriet noch moeite zal er meer zijn.")

Ik zou trouwens niet van mijn vreugdetranen af willen... die emoties horen bij mijn mens zijn !! Lachende smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 14 december 2010, 18:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:18
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is het niet zo dat we denken dat het er zo is?
Waarschijnlijk zullen er in de hemel ook wel negatieve stromingen zijn.....of hoe je dat dan ook benoemd......
Als je de bijbel leest is het natuurlijk mooi maar dat zijn woorden......


in de eerste instantie: NEE!
maar vergezocht vind ik je opmerking niet omdat de satan een gevallen engel is, en met zijn val ook 1/3e vd engelen heeft meegetrokken in zijn val. nu wil ik niet zeggen dat ons het zelfde zou overkomen, zelf denk ik: echt niet zomaar, omdat we de Geest bezitten. dat er in de hemelse gewesten mogelijk meer gebeurd dan ons bekend, ja denk t wel, waarvan zeker ook negatieve dingen. maar in de hemelse woning(en) waar wij zullen zijn... heeft geen zin om je daar nu druk om te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:20
 
SUSANNAH475 schreef:
Volgens mij wil dat zeggen dat God mensen troost.
Ik zou trouwens ook niet van mijn vreugdetranen af willen... die emoties horen bij mijn mens zijn !! Lachende smiley

bij God zelf ook... (vb: denk aan 1e gebod)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:24
 
SUSANNAH475 schreef:
Lieve mensen,

Er moet mij iets van het hart…
Regelmatig hoor ik op C.M. (in de chatbox of op het forum) dat je iets moet overlaten aan God, ofwel Hem vertrouwen.

Nu was ik laatst in de chatbox en daar viel me op dat ik landde in een gesprek over ‘de hemel’; zeer waarschijnlijk werd bedoeld de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.
Daar hoorde ik iemand het hebben over of en hoe saai het zou zijn in ‘de hemel’ (ofwel op de nieuwe hemel en de nieuwe aarde).
Later dacht ik hierover na (jaja ben een denkertje ;)) en concludeerde bij mezelf dat ik dit een merkwaardige opmerking vond.
Hoezo ‘de hemel’ saai ?
Kijk eens om je heen, alles wat God geschapen heeft… de dieren… hoe verschillend ze zijn…
En dan de mens… er is er niet 1 hetzelfde, alle zijn ze uniek…

God is goed, God is liefde… hoe kan je als mens op God vertrouwen en toch ergens ‘bang’ zijn dat het straks saai is ?
Is dat niet wat tegenstrijdig ?
Ik geloof juist dat God veelzijdig is… dat zie je al in de schepping !
Ik denk dan ook niet dat het straks saai zal zijn… en dat is niet alleen iets waar ik in geloof, maar ook iets waar ik op vertrouw.

Ik moest ook denken aan Henk710 die het in een forumbijdrage had over Gods plan met je leven, dat ook het dagelijkse leven met je kinderen om je heen, of je hobby, of wat dan ook ook past in dat plan… mijns inziens is dat veel ruimer als sommige mensen denken.

We weten niet hoe het precies zal zijn straks, maar saai ? nee… dat denk ik niet… !!

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

Susannah

Vraagje: .........

Waar hebben jullie gelezen dat we alleen maaar in de hemel zijn????? terwijl er ook een nieuwe aarde zal zijn EN een vrije toegang tot de troon...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:24
 
Volgens mij zal de schepping opzich hetzelfde zijn zoals wij die kennen...
Behalve hetgeen dat door de zondeval erbij gekomen is, namelijk doornen en distels, tevens dat we is de zweet der aanschijns ons brood verdienen
Wanneer ik dat weg denk: dan zou een roos geen doornen hebben en kun je iemand in liefde een roos zonder doornen kunnen geven.... Knipoog smiley

tevens als iedereen hetzelfde heeft als ik dan hoef ik ook niet te stelen....


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 18:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:28
 
in de hemel is God, daarom heet het daar de hemel;
en God is overweldigend, allesvullend, overvloeiend van liefde etc......
ik denk, dat je de hemel dus pas saai kunt noemen, wanneer je God als saai ervaart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:30
 
MAR907 schreef:
tevens als iedereen hetzelfde heeft als ik dan hoef ik ook niet te stelen....

Doe je dat nu wel dan Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:31
 
HANNAH810 schreef:
in de hemel is God, daarom heet het daar de hemel;
en God is overweldigend, allesvullend, overvloeiend van liefde etc......
ik denk, dat je de hemel dus pas saai kunt noemen, wanneer je God als saai ervaart.


ja hoor!, vraag maar aan de atheïst...

(en was er geen bier in de hel?)

onderbouw dat maar eens in een gesprek met een ongelovige.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:32
 
HANNAH810 schreef:
in de hemel is God, daarom heet het daar de hemel;
en God is overweldigend, allesvullend, overvloeiend van liefde etc......
ik denk, dat je de hemel dus pas saai kunt noemen, wanneer je God als saai ervaart.

Yeph, de mens had/heeft een opdracht namelijk de aarde te bewerken en te bewaren.....
Daar waar God aanwezig is: is liefde....
Wat is ware liefde???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:34
 
BART817 schreef:
ja hoor!, vraag maar aan de atheïst...

(en was er geen bier in de hel?)

onderbouw dat maar eens in een gesprek met een ongelovige.

Een goede wijn is lekkerde dan bier.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:34
 
ALOUS961 schreef:
Vraagje: .........

Waar hebben jullie gelezen dat we alleen maaar in de hemel zijn????? terwijl er ook een nieuwe aarde zal zijn EN een vrije toegang tot de troon...

Dat is denk ik de spraakverwarring die er vaak ontstaat Alous...
Voor mij is de hemel de plek waar ik misschien zal zijn als ik sterf en Jezus nog niet is wedergekomen...
De nieuwe hemel en de nieuwe aarde is (voor mij) de plek waar je leeft na Jezus' wederkomst.

Ik merk vaak in gesprekken over het geloof dat mensen met 'de hemel' vaak "de nieuwe hemel en de nieuwe aarde" bedoelen.
(Vaak, niet altijd).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
Pagina 1 van 6