ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 17:23
BerichtOnderwerp: signalen je beter niet met die persoon kan daten
 
PETRA373 schreef:
Gefrustreerde smiley en dat op cm? een cristelijke site... wat een goede cristen Gefrustreerde smiley

Je moest eens wéten wat je júist hier meemaakt...

Nog een: De man betaald je etentje, en vindt dat hij daarna wel recht heeft op een num....tje, omdat hij al zóveel geld aan je heeft gespendeerd,

en ja, juist zoiemand studeert dan theologie Zieke smiley

(echt gebeurd...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 17:16
BerichtOnderwerp: grraag gebed gevraag, voor chirurg
 
PETRA373 schreef:
lekker aan de iboprufan, en uitrusten meid, je hebt het gehad. goed dat je gegaan bent. moeilijk he als je zo angstig bent, had dat altijd met de tandarts en toen ik voor het eerst na de kaakchirurg moest dacht ik ook help......

Ja,

Bedankt voor je reactie!!!! Doet me goed!!!!

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 12:27
BerichtOnderwerp: grraag gebed gevraag, voor chirurg
 
PETRA373 schreef:
Succes Shanita, je zal zien dat het mee gaat vallen,
de keer dat ik an d ekaakchirirg moest was ik ook bang Zieke smiley
maar het stelde niks voor, hij verdoofde goed en was gewoon heel relaxed.
sterkte en lekker daarna thuis bijkomen

Dank!!!

Ja, wat een venijnige rotprikken zeg, die 2 verdovingen, Zó. Ja, vooral de tweede, je hoorde echt een soort van 'krak', toen het naald door een spiertje tegen mijn bot aankwam....brrrrrrrr!!!!

Maar ja, daarna viel het erg mee...

Nu alleen ja de verdoving werkt uit, dus ja, begin wat te voelen maar ja dat valt bij het niets, toen ik zo angstig was vanmorgen, en bij die ene pijnlijke verdoving, zo, dát was niet leuk meer..

Daarom, bedankt!!!.

Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 07:52
BerichtOnderwerp: grraag gebed gevraag, voor chirurg
 
Hallo...

Graag gebed gevraagd, moet naar de kaakchirurg, om 10 voor 10..

Zit helemaal te trillen van angst...

Ja, vergeleken met oorlogsgebieden in Irak enzo, stelt het misschien idd niets voor, dat is ook weer zo.

Zegens! En Bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 00:06
BerichtOnderwerp: blijft leuk
 
En: Meezinger: 'Wat is de bedoeling, of zo'...LOL
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 23:38
BerichtOnderwerp: blijft leuk
 
FREEDOM687 schreef:
haha, zij is echt hilarisch (vind ik), afgelopen zaterdag ging het over het anwb paar, ook hilarisch! hihi..
Clown smiley


Jaaaah, het ANWB-echtpaar is héérlijk opwindend
Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 15 augustus 2014, 00:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 17:56
BerichtOnderwerp: blijft leuk
 
ZWALUWTJE610 schreef:
geen goed idee, foutje van mij zelf sorry >

Nou, nou, nou, ik heb wel een ideetje

Knipoog smiley

Tips om uit je dip te komen: Tips

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 14 augustus 2014, 17:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 16:44
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
Zó'n mens, weet je wel...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 14 augustus 2014, 16:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 13:02
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
Wehkamp

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 14 augustus 2014, 13:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 11:30
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
kwaad

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 14 augustus 2014, 11:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 07:04
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
Aflevering Knevel en van de Brink, met Brigitte Kaandorp LOL
http://www.eo.nl/tv/knevelenvandenbrink/aflevering-detail/knevel-van-den-brink-70/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 10:53
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
An3s Knevel...

http://youtu.be/2J2bdsRySec

LOL
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 08:56
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ZWALUWTJE610 schreef:
ja dochter en schoonzoon, gezellig...geen bedjes vandaag gevonden , morgen samen met dochter kijken...
wel heerlijk gewandeled in de blauwe kamer, in wageningen. tussen de wilde paarden, met veulens ja en stelletje steigerde...prachtig, zo ervan genoten.......


Gezellig voor je!
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 13:09
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ZWALUWTJE610 schreef:
zo.....zal ff 2 logee bedjes halen...
de opblaasbed heeft het begeven, na een jaar of 7 trouwe dienst geweest.
de laatste keer had ik pas nog opgeslapen, wat een ellende...uit frustratie heb ik dat ding maar leeg laten lopen en paar dagen gewoon op harde grond geslapen, wel met een donsdeken en stoel kussen eronder hoor! Knipoog smiley

tja nu krijg 2 loge's, die kan moeilijk op de stoelkussens laten slapen. Knipoog smiley

Wat gezellig voor jullie, twee logés

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 11:57
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
1. boodschappies doen Kwijlende smiley
2. opknappen
3. de stad in
4. lanterfanteren
5.misschien naar Zeeland, misschien niet....(ja, dure grap, wel ff ruim 20 euries, heen en weer, aan de andere kant, alleen is ook maar alleen....

Nou, dit was 't ff zo'n beetje, o ja, huur storten(goed dat ik daaraan denk), en, mailen...(dat laatste, als ik eraan toekom...)

O, ja, een ook een vriendin bellen, en weer alleen als ik daar tijd voor heb.

Ik wens jullie allen een fijne dag. En degenen die ziek zijn, ook, sterkte gewenst!

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 11:41
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
WOMAN254 schreef:
Nader in zien is het mijn afscheid hier en kom niet meer terug

Hai Woman,

Als je dit leest; ik vind het erg jammer dat je weg bent.

Kan je het nou echt niet uitmailen met de Redactie?

Is dat nou echt zó moeilijk? Ja, ik bedoel het goed, mijn toon is aardig en vragend.

Ik vind het eigenlijk zonde dat je er niet bent, je had, vond ik óók goede bijdragen....

Zegens,

S.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 11:25
BerichtOnderwerp: afwijzing
 
PETRA373 schreef:
afwijzing

wat doet het met je
hoe ga je er mee om
en hoe ga je verder nadat je afwijzing hebt gehad, zonder erdoor definitief beschadigd te zijn gebleven, dat je weer opnieuw mensen durft te vertrouwen????????

Hai Petra,

Afwijzing kent velen vormen.

Oa:
Iemand kan door (een van de) ouders worden afgewezen...
Of door een relatie..

Ja, hoe ga je dáár mee om?....

Mensen vertrouwen is een groot begrip. Ik dacht dan altijd, sommigen mensen vertrouw ik niet meer of alleen tot een bepaalde hoogte., ja, ik ga er dan wel mee om, maar ja, privé dus niet.
Ik ken hele leuke personen, waar ik heel erg mee kan lachen en ook praten, al jaren ook, en toch, zal ik, buiten de deur, dus in het openbaar, wél met hun blijven omgaan, maar ik trek wel een duidelijke grens: privé niet.


En met sommigen anderen kan ik, rustig, privé afspreken.

Dat komt omdat mijn intuïtie is ontwikkeld, juist door negatieve ervaringen..
Ik kan zo bijvoorbeeld heel gezellig met een man praten maar ja, daten of een relatie beginnen zal ik nooit. Niet omdat de man op zich niet deugd, maar omdat ik dan of dingen herken die ik eerst ook had, en dan denk van daar begin ik dus niet aan.
Of, simpel, omdat ik geleerd heb van mijn ervaringen.

Ja, helaas, wij leven in een gebroken wereld, waar dingen vaak niet meer zo zijn hoe God het heeft bedoeld, dus ja, bij mij was het idd door schade en schande wijs worden. Met andere woorden, leren van ervaringen, hoe vervelend ze ook waren, helaas.

En ja, ben je als kind al beschadigd, ja, dan is het enige wat iemand kan doen, ervan leren, de waarheid onder ogen mogen zien, en het stof van je afslaan en verder gaan.

En: hulp vragen daar waar mogelijk is.

Doen wat er in je macht ligt wat redelijkerwijs mogelijk is, meer kan je niet.
Wat mij ook weleens hielp, is uitleggen aan desbetreffende persoon, die ik dus wel vertrouw, waarom dít en dát mij triggerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 11:05
BerichtOnderwerp: Hoe ga je om met verschillende geloofsbelevingen?
 
Hallo,

Hoe ga je binnen contact met mensen om met verschillende belevingen van het geloof zonder dat dit tot een relatiebreuk of andere problemen kan leiden?

Dit naar aanleiding dat je nog al weleens ziet dat christenen onderling nogal fel kunnen zijn t.o.v. van elkaar, als ze bijvoorbeeld Bijbelteksten anders zien en interpreteren.

Hier een filmpje ter illustratie hoe men naast mekaar heen kan praten, maar, vind ik uiteindelijk wel beide iets bedoeld wat op hetzelfde neerkomt....maar de een heeft het door, de ander niet....
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/62794Arie Boomsma en Bert Dorenbos....
[quote]


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 augustus 2014, 11:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 21:24
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
ZEELAND736 schreef:
Die uitdrukking ken ik niet....
Onderhuids klagen....hoe werkt dat dan???

Knipoog smiley

Het niet erg vinden, en toch even heel subtiel laten merken dat ie ergens niet zoveel zin in heeft... Twijfelende smiley

Dan denk ik van: jaaaa zeg, graag of niet hoor... Coole smiley met zonnebril Engeltje smiley

---

Nee, ff serieus, ik maak we grapjes, maar ja, deze week, maandag om +/- 17.00 uur, 112 gebeld, ik had migraine, dacht echt dat ik gek werd van de pijn.
Toen zat een man, van het 112 nummer tegen me te praten, totdat de ambulance, ja, met zwaailichten, kwam..

Bij mij thuis gekomen lukte het bloeddruk opnemen niet, want me aders waren teveel opgezwollen juist door de hoge bloedruk. het deed zeer, ik gillen van 'haal weg dat ding, auuuuuuuw!!!!'....
Dat werd dus, alsnog in de ambulance gedaan(ik werd weggedragen op een brancard.) toen zei die broeder ook, ja, als je ligt gaat het bloeddruk opnemen beter, en ja, mijn onderdruk was bijna even hoog, hoe mijn bovendruk behoort te zijn...nml 137....

Nou toen in het ziekenhuis, werd binnengereden op een bed, van de brancard, op een bed, en daar onderzoeken ondergaan; hersenscan, kijken of prikkels werken, bloed, etc, etc, etc.
Aan infuus, toen viel ik in slaap, werd rond half 12 's avonds wakker of wakkergemaakt of een combinatie van beiden, en toen was, wonder boven wonder mijn migraine weg....en toen had ik nog wel wat napijn, en voelde me zwak, maar ja, kon wel een taxi bellen om naar huis te gaan. Had net op tijd mijn vriend gebeld, want die wou net, met spullen naar het ziekenhuis komen, want ja, als die migaine niet over was gegaan had ik daar moeten bljven

Ja, mijn arts zei, als ik zo een hevige migraine heb, dan moet ik, meteen 112 bellen...Vandaar.....

Dus ja, het lijkt alsof ik kapsones heb, ik maak eigenlijk grappies, en ja, ik kan momenteel, door omstandigheden gewoon niet veel hebben, want ja, altijd na een migraine aanval, ben ik nog dagen erg zwak en moet ik heel erg uitkijken dat het niet nog een keer gebeurd. en me heel rustig houden....

Vandaar dat me vriend even voor me zorgt, ja, normaal doe ik natuurlijk ook gewoon dingen.
Alleen ja, ik vind het wel heel erg lief van mijn vriend.

kijk, nou is er wat achtergrondinfo, ik kan me voorstellen dat iemand zonder die info zou kunnen denken van 'ja, die laat ook lekker alles door haar vriend doen en voert verder zelf niets uit...'.

Fijn Weekend!!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 20:02
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
Zoooooooo,

Vriendlief heeft heerlijk gekookt, ja, 'de liefde van de vrouw gaat nu eenmaal door de maag', ja, zo ging dat gezegde toch? Knipoog smiley Clown smiley

En nu, gaan wij eventjes, na heerlijk in de tuin te hebben gezeten, iig ik, ja vriendlief moest nu eenmaal boodschappen doen, en koken Knipoog smiley, een ijsje halen in het stadje Kwijlende smiley

Nou, ik ben benieuwd hoe dat moet met afvallen, ja, zomaar inene wéér 4,5 kilo aangekomen... Twijfelende smiley

En ja, voordat wij met vakantie gaan wil ik toch in me kleertjes passen Knipoog smiley

Maar ja, wij gaan pas eind september weg, dus ik heb nog eventjes. 1 kilo in de week, moet te doen zijn, afvallen dus.

Nou, ik wensjullie allemaal een heerlijke zaterdagavond met dit heerlijke weer, niet te koud, niet te warm, precies goed.

Nou nog even wachten tot vriendlief klaar is met afwassen Knipoog smiley , en we kunnen... Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 9 augustus 2014, 20:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 14:37
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
Begint me vriend een beetje onderhuids te klagen dat híj alles moet doen hier. Boze smiley

Ja, zeg, ík ben diegene die uit moet kijken dat ze geen migraine krijgt, híj niet.

dus: niet klagen maar dragen en vragen om kracht Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 11:49
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
MAMY994 schreef:
Walcheren ligt ten westen van ons. En helaas heeft Yerseke weinig strand. Dat kleine strandje is lopens zo'n 25 minuten bij mij vandaan en zomers vaak erg druk. Ik kom er eigenlijk nooit. Maar in een minuutje of tien sta ik wel hier op de dijk en kijk dan uit over de oesterputten en het water. Prachtig gezicht als bij eb de zandbanken droogvallen en de vogels foerageren. En gisteren die heerlijke zeelucht. Maar dat is ook niet altijd. Licht eraan hoe de wind staat. Kan goed begrijpen dat toeristen het prachtig vinden en massaal op mosseldag (dit jaar op 16 augustus) hier heen komen. Gelijk even reclame maken Clown smiley

Vandaag nog niet zo heel veel gedaan. Katten verzorgd, koffie gedronken en forum gelezen. Denk dat ik zo nog wat brood ga bakken en ik heb nog wat vruchten staan om jam van te koken.

Oh ja, dat kan ook Verlegen lachende smiley , ik keek op de kaart op je profiel en gokte ook een beetje. Leuk! Lachende smiley

Ben net wakker, (je hebt in Zeeland ook veel muggen, in Dordrecht niet... Knipoog smiley

Alles geprobeerd. lig ik in de 1ste instantie gezellig naast me vriend, slaap ik bijna, roept hij keihard: 'MUG!!!!'. Ja, hehe, ik dus weer helemaal wakker, ik zei nog had je mond nou gehouden, ik slaap over het algemeen gewoon door een mugje door...
dus probeer ik de logeeerkamer, ja, en daar waren veel muggen....daarna de bank beneden, ook een en al mug, dus ja, ben ik maar over de eindtijd gaan lezen.
Kwam erop door aanvankelijk over yoga te lezen, nav dat er een topic over is, en mijn buurvrouw ook op yoga zit, en voor je het weet zit je dan op een eindtijdpagina...

Nou, en als ik niet goed slaap, kan,(kan hoeft nietaltijd) loop ik dus dikke kans op migraine...dus nu héél rustig doen.

Heb mijn vriend er al op uitgestuurd, om boodschappen te doen, en zit hier heerlijk in de tuin. Knipoog smiley

Fijne zaterdag! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 21:50
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
ZEELAND736 schreef:
Shanita...als je op Walcheren zit...heb je rondom en dichtbij strand hoor!!!!!

Ja, dat wel, ik bedoel eigenlijk we zitten niet in een kustplaastje, waar je zo even binnen tien minuten bij het strand bent, al lopende, dat bedoel ik eigenlijk Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 21:28
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
MAMY994 schreef:
Je hebt helemaal gelijk Shanita, Zeeland is ontzettend mooi. De stadjes ook. Vanmiddag weer mosselen gekregen van een buurman. En daarstraks dus weer uitgebreid gesmikkeld! Heb trouwens voor de eerste keer schelpen gevonden waar al het begin van een pareltje in zat. Moet ik dus nog grondig reinigen, want je begrijpt, natuurlijk wil ik die bewaren.
Daarna nog een luchtje geschept -letterlijk en figuurlijk- aan de Oosterschelde. Het had geregend, spatte zelfs nog en de lucht waaide over de drooggevallen zandbanken. Heerlijk die intense zeegeur!

Ik zit op Walcheren, dat is het eilandje precies boven waar jij woont. ja, ik keek net even op de kaart:)

Lijkt me heerlijk als je zo even naar het strand kan, ja wij zitten toch nog wel een eindje van het strand. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 21:11
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
Ik begin nou toch wel honger te krijgen Kwijlende smiley (mopper, mopper),

Ik zal eens even poolshoogte nemen in de keuken, hoe ver mijn vriend is met koken Knipoog smiley

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 20:47
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
Nou, zit lekker bij me vriend, die is nou aan het koken, en komt zo mijn eten brengen als het klaar is.
ja, ik zit boven te pcjen.

zo hoort het ook he Knipoog smiley

Hij mag zelfs blij zijn dat hij voor mij mág koken Clown smiley Het is ook een (voor)recht, een voorrecht bij het aanrecht Clown smiley

Ja, het maatjes gevoel is er weer. Knipoog smiley

Gisteren uit eten geweest. heerlijk in het stadje in Zeeland( is bijna net zo mooi als dordrecht ;), dus kan je nágaan...hoe mooi het daar is Lachende smiley Clown smiley
Het was heerlijk, zo'n leuk klein restaurantje, tafeltjes buiten, subliem was het Lachende smiley met blinkend witte tanden

Nou, dat was het voorlopig, en strakkies, laters, misschien nog even de stad in.

Ik wens iedereen een fijne en gezegend Lachende smiley weekend toe!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 17:15
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
 
BEN829 schreef:
De discussie mag wat mij betreft gaan over de kernwaarde(n) in een relatie, zoals trouw, geduld, liefde betonen, e.d.
Het wordt anders zo zwaar als het alleen maar gaat over wat wel en niet mag voor en achter de voordeur. Dat je grenzen stelt lijkt mij vanzelfsprekend. Ik pas er echter voor om die aan anderen te dicteren. Het is wel iets wat je samen bespreekt, niet oplegt. En bovendien neem elkaar serieus in een relatie als de ander de grens naar jouw idee te hoog of te laag legt.

helemaal goed!
trouw, geduld, liefde en wat zo meer, daar gaat het om!!!!

!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 12:10
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
 
Ja, ik denk dat daar geen duidelijke dingen over staan in de bijbel, net wat Jans zei.

De een doet wel dít en dát niet, of zou dat doen kan ook.

De ander doet dít én dát niet voor een huwelijk/commitment.

Een huwelijk wat dát is is duidelijk, een commitment, is meer persoonsgebonden.
De een heeft al een commitment bij afspraken, de ander pas als ie dingen heeft zíen gebeuren, zoals ik.

Ik kan me voorstellen dat iemand kan worstelen, want je hoort zoveel dingen, ik hoorde ook toen ik pas geloofde, van niet voor het huwelijk, ja, van de voorganger, dat wel. Niet beseffende, daar kwam ik later pas achter, dat velen het deden in de jeugdclub waar ik toen kwam op zaterdagavond, van de kerk/gemeente.

Ik was er zélf iinene achter dat er, idd dingen zij die véél belangrijker zijn.
Toen deed ik dus dit en dat.

Nou, en nu ben ik weer, dat ik én dit én dat niet doe, voor wat ik zie als commitment.
Daar heb ik dan weer redenen voor, redenen in de geest wat de TS in topci 'zuivere Liefde schreef, wat wel is weggehaald maar ja, ik had het nog even gequote Knipoog smiley

Maar, ja, wat iemand ook doét, ik vind dus ook, dat degene dat niet als dé waarheid kan zien voor anderen, en wel kan zeggen waarom die dit en dat niet of wel doet, als degene dat wil zeggen, dat is wat anders.

Maar ja, wat je ook zal doen, het blijft mi moeilijk, om dat op zo een manier te zeggen, dat het je eigen mening is, en niet zo, als dat het een opgelegd moraal zou zijn.

En dat is tevens de fout, die mi, in overigens wel goede preken gemaakt kan worden, wat voor diegene die preekt werkt, kan diegene, er uitlichten als zijnde dé waarheid, en dat is jammer, diegene kan dan beter zoiets zeggen van: 'dit werkt voor mij, en er zijn ook heel veel andere situaties en personen waar dat dus niet voor op hoeft te gaan'. vind ik.

(hoop dat het nog te volgen is)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 8 augustus 2014, 12:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 16:59
BerichtOnderwerp: In hoeverre mag de vijand/boze aandacht krijgen?
 
JOL252 schreef:
Achter iedere boom een demoon, zeggen ze dan wel es.

Wat heeft het voor zin om te benoemen als je ruzie hebt, dat de duvel dat zou willen. Tuurlijk wil ie dat maar om hem nou gelijk overal de schuld van te geven is ook weer zo wat.

Ja, als je/iemand dat maar vaak genoeg hoord/heeft gehoord, dan kan iemand dat vanzelf over gaan nemen. Dan kan je iemand er nog zo vaak op wijzen, maar ja, degen kan het onbewust doen, ik denk gehersenspoeld, en ja dat vind ik vevelend...

Quote:
We hebben als mens een eigen verantwoording gekregen om bezig te zijn met wat, waar(dig) is, rein, lof verdient, rechtvaardig, welluidend etcetera is.

idd. fil 4: 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat;(gebod) 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn. (belofte)

Quote:
We hebben als mens ook de verantwoording om misverstanden op te lossen, conflicten weer bij te leggen en het goede voor elkaar te zoeken, dan heb je het vooral over het maken van keuzes.

Zo is dat :) ik persoonlijk vind het niet gezond, bijv, het katholieke geloof als occult bestempelen, en idd steeds dit van de vijand en dat van de vijand.

Beter idd het goede voor mekaar te zoeken ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 12:40
BerichtOnderwerp: In hoeverre mag de vijand/boze aandacht krijgen?
 
In hoeverre mag de vijand/boze aandacht krijgen binnen het geloof, en dus ook binnen een relatie zonder dat het ongezond wordt?

Toen ik pas tot geloof kwam, en er werd mij uitgelegd, hoe het christelijk geloof in mekaar steekt, toen dacht ik echt van nu kan ik eindelijk plaatsen waar het kwaad vandaan komt.

Anders wordt het mijns inziens als er te pas en te onpas echt overal, bij elk negatief ding(etje), de vijand erbij wordt gehaald. Dan denk ik, ja dan kan je aan de gang blijven, overal de vijand bij halen. Waar blijft dan de eigen verantwoording?

Kunnen we niet veel beter praten over wat Gód wil?
Men kan ook zeggen als je ruzie hebt, dat God niet wil dat de relatie kapot gaat...

(ik heb het verkort voor de leesbaarheid)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 7 augustus 2014, 15:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 235 Volgende
Pagina 10 van 235