ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 35 36 37 38 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 20:54
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wij kunnen niet denken zoals Jezus deed want zo groots zijn wij niet he?
Ik heb altijd moeite met die term....je zet je dan op hetzelfde voetstuk als Hem en dat gaat me net een brug te ver.....

Volstrekt niet, het gaat er om dat je als christen probeert te doen wat Hij ons heeft voorgeleefd, meer niet.
Wij staan gelijk met "ik vind" en "dat staat in de Bijbel" klaar, mischien omdat het zo geleerd is of begrepen.

Waar de precies bedoeling is, dat we in Zijn Liefde met elkaar omgaan, zonder onze eigen intepretaties vanuit eigen inzichten.
Er zijn veel christenen, die op grond van wat er in de Bijbel staat willen leven, voor de een is het leven met de kinderdoop en de ander de volwassendoop. Je mag je afvragen wat Jezus zou vinden van hoe men zo met elkaar omgaat, een ieder probrend zijn/haar gelijk te halen.

Het GELIJK ligt bij JEZUS
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 18:29
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
CHATULIEM619 schreef:
In hoeverre zie je dat kinderritueel als een oplossing? Is het een opdracht om kinderen te besprenkelen of roept Jezus op tot onderdompeling? Volgens mij kunnen je ouders of je kerk dat niet bepalen en is het gebaseerd op de keuze van de gelovige zelf.

Dat is inderdaad zo en niets mis mee.
Zelf ben ik ook gedoopt op belijdenis en was het mijn eogen keus.

Waar het omgaat is dat mensen om wat voor reden dan ook, meenden dat hun kinderen gered moesten worden door de doop. Mede omdat het hun zo geleerd werd hebben mensne op grond van hun geloof hun kinderen laten dopen. De doop is een reniniging, en omdat kinderen ook zondig zijn, moesten zij gereinigd worden, dus gedoopt.

Dat zoals sommigen ook wel denkeen ipv de besnijdenis is gekomen heb ik zelf niets mee.

Zelf had ik een vrouw die van huis uit hervormd was en de kinderen wilde laten dopen. Ik heb haar dat niet verboden, maar wel gezegd dat de kans groot was, dat de kids later ook hun eigen keus zouden maken en dat ze dan misschien övergedoopt zouden kunne worden. Het is dus niet gebeurd en alle 4 zijn bewust belijdend gedoopte christenen geworden.

Mijn punt is dat wij hier niet tegen elkaar, maar al schristenen met elkaar misschien wat kunnen leren en niet veroordelend te werk gaan. er veel te vinden in de Bijbel wat tegenstrijdig is omdat we het uit zijn verband halen.

Wat zouden wij vinden van wat anderen doen, als christenen, als we eensn uit gingen van het standpunt wat zou Jezus doen.
Bijvoorbeeld wat zou Jezus dooen met iemnd die als kind gedoopt is en belijd dat de Heer voor zijn/haar zonden aan het kruis is gegaan en om vergeving vraagt van de zonden? Zou de Heer zeggen die doop van jou was fout of vanharte welkom bij mijn club?

Maar toen die ouderling zei, ik heb respect voor ouders die hun kindren op grond van hun geloof laten dopen, is dat mij bij gebleven.
Wij weten hat allemaal veel beter dan de ander en staan vaak met eigen menign klaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 18:08
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
LEANNE226 schreef:
Pas als je eerlijk tegen jezelf en anderen bent kun je verder,zouden meer mensen op CM moeten doen want ik wordt persoonlijk onpasselijk van het idee dat (bijna)al die mensen vinden dat ze niks verkeerd gedaan hebben Zieke smiley
Trouwen doe je met zn tweetjes,scheiden ook........

Ter aanvulling:
ik ben nooit gescheiden maar je zult mij ook nooit horen zeggen dat ik een perfect huwelijk gehad heb,nooit fouten gemaakt heb en voor eventuele missers in mijn huwelijk alleen de schuld bij mijn partner gelegd heb....

Zo,ik heb gesproken Engeltje smiley Knipoog smiley

Eigenlijk was ik met zijn drieën getrouwd. Het kerkelijk huwelijk was voor mij enorm waardevol. Ik had eerst een jaar samengewoont, maar na mijn jawoord in de kerk kreeg ik wel een gevoel van nu is het goed. Een verbond tussen man/vrouw samen met God.

Omdat God de liefde gebied, zal men moeten werken aan een huwelijk, Helaas komt soms de sleur er in, dan is het, ik hou niet meer van jou dus wil ik scheiden, niet wetend wat eigen gemak voor anderen te weeg brengt.

God heeft de relatie man/vrouw zo gesteld dat er geen andere oplossing is dan er voor elkaar zijn. Wanneer het egoïsme hoogtij gaat vieren en de één zijn/haar doen boven alles stelt, en over de schreef gaat kan er wel gescheiden worden, maar ook daar zijn voorwaarden aan verbonden.

Een nadenker, wanneer is een kerkelijk huwelijk voor God ontbonden?


Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 5 april 2012, 20:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 17:33
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
HERMAN388 schreef:
Rom 5:12

Daarom, gelijk door één mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben.

Dat is de erfzonde



Voor de schuld van de ouders laat ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze mij haten".

Als dit in de Bijbel staat heeft dus last van wat een voorouder heeft gedaan. Lijkt mij toch iets anders dan wat bovenstaand word beweerd.

Natuurlijk zijn we niet vrij van zonde op welke manier dan ook en het is Gods genade die ons door Jezus Christus heeft bevrijd van de zonden. Het is gelukkig een één voorwaardelijke liefde die ons kan vrij maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 14:15
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat je een aantal dingen door elkaar heen haalt. Ten eerste is het natuurlijk vreemd, dat men denkt dat afwassing van zonden plaats vindt tijdens dit ritueel. Welke zonden dan? Wie vraagt erom? De persoon zelf, of de ouders? En wat voor effect zou dat hebben? Er zitten gewoon teveel aannames in, die niet te bewijzen zijn op grond van de Bijbel.
Er is een verschil tussen zondige natuur en zonden. Ik zal nooit ontkennen dat een mens zonder fouten geboren wordt. Maar ik ben ten stelligste tegen het idee dat een kind verantwoordelijk gehouden moet worden. God neemt het niet kwalijk dat we een zondige natuur hebben, wel als we er niks mee doen en maar toegeven aan verlangens en gedachten die niet van Hem zijn...

De doop van Johannes was een van reiniging, daar heb j egelijk in, maar waarom ging Jezus dit ook doen? Ik zie hier toch ook iest in van dat dit een teken van volgen is, en we zo gereinigd worden.

Wat die aanames aangaat zoals het watergraf lees Romeinen 6 vers 4 "We zijn door de doop in zijn dood met hem begraven om, zoals Christus door de macht van de Vader uit de dood is opgewekt, een nieuw leven te leiden." Er is veel te vinden, door bijvoorbeeld een trefwoord in te toetsen bij woordzoeken bij Biblija.net.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 20:37
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
Je komt hier vele zaken tegen die op zich al een item voor het forum kunnen zijn en al zijn.

Erfzonde bestaat, dat is meer dan alleen dat wij zondige mensen geworden zijn door wat er in het paradijs gebeurd is. Erfzonde is duidelijk beschreven in de Bijbel en ook hoe je de slachtoffers van de erfzonde (zelfs tot in de vierde generatie) er last van kunne hebben. Zelf denk ik dat het ook in mijn schoonfamilie gebeurd is. Mijn zoon had ook last van narigheden en als ik met hem bad, werd hij rustig en warm van binnen zei hij. Zo ook bij elk gezin er iemand was die niet geheel lekker in het vel zat door zaken die op hem/haar afkwamen.

Waar staat de doop precies voor, wat is de symbloliek er van. De doop op belijdenis, is het met Jezus begraven zijn, afwassing vsn zonde en opgestaan zijn en een nieuw leven beërven, puur uit genade en beslist niet uit verdienste. Zelf heb ik ook strijd gehad, alvorens ik mij liet dopen. Ik vond mij zelf niet goed genoeg en wilde fouten eerst verbeteren. Pas toen ik mij overgaf kon de Heer met mij aan de slag en gaaf het mij wel een bevrijding.
Echt christen zijn is niet te leren maar een ervaring. Ik geloof niet meer, maar weet zeker, dat God bestaat, doorwat Hij met mij deed.

De kinderdoop. is iets wat ouders doen omdat het afwassing van zonde is (gelijk ook met de onderdompeling) en een kind dusdoor bijv erfzonde schoon gewassen moest worden. Later kan een kind dan zelf beslissen of hij/zij dat aanvaard door de belijdenis of hoe men dat ook genoemd mag worden.

Ouders die op grond van hun geloof hun kinderen laten dopen heb ik respect voor. Het houdt volgens mij in dat zij bewust hun kinderen bij de Heer willen brengen door de opvoeding. Ik weet dat er heel goede christenen zijn onder hen die als kind gedoopt zijn.

Johannes 3 vers 16 Alzo lief had God de wereld, opdat een ieder die gelooft, niet verloren ga maar eeuwig leven hebbe". Die tekst gaf mij troost toen mijn vader overleed aan kanker, beseffend data ik de juisste keuze toen meost maken, het heeft haast nog 35 jaar geduurt voordat ik dat heb gedaan.


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 4 april 2012, 02:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 15:46
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik geef er geen oordeel over Leonard.....ik denk alleen dat een echtscheiding nooit alleen de schuld van de ander is.......Je gaat geen relatie met een ander aan als je gelukkig bent in je eigen relatie......en het is het verhaal van Pieter en dat gaat over zijn vrouw......en de vrouw van Pieter zal ook haar verhaal hebben over Pieter......dat bedoel ik er mee te zeggen.......

Dat klopt dat had zij ook en misschien nu weer. In het begin had ze geen goed woord voor mij over en beschuldigde mij er van, dat ik de kinderen bij haar vandaan hield. Dat deed extra pijn in mijn hart. Ik heb gelukkig haar zuster ook kunnen overtuigen dat ze op dat moment niet geheel toerekenings vatbaar was, vooral door verkeerde invloeden. Ik hoop dat zo ook zij ooit eens weer bij haar familie wil horen.

Ik zet "misschien weer" neer, omdat één van de 4 kinderen (met zijn vriendin) geregled weer contact met haar heeft en die zet gelukkig de anderen er toe aan om (mede door haar operatie) eens wat meer belangstelling te tonen. Ze is nu weer meer de "oude" geworden en begon het sociale leven wat ze had weer op te bouwen. Omdat ze, als wat ze was, misschien toch een ander idee krijgt dat ik met en ieder het beste voor had en heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 1 april 2012, 23:13
BerichtOnderwerp: Aandacht voor single-zijn in kerk...
 
Ik denk weleens hoe zou het in de allereerste gemeente zijn geweest?
Ze kwamen geregeld bij elkaar en deelden alles met elkaar, dus niet alleen geld en goed.
Soms denk, wat zou het mooi zijn als je alles, in vertrouwen, met elkaar ging delen dus ook (het dieper) lief en leed, omdat men elkaar vertrouwen kan.

Nu hebben we te veel tijd nodig voor ons dagelijks leven, om bijvoorbeeld geregeld ff samen te komen om elkaar beter te leren kennen en te delen dus.
's Zondags naar de kerk/samenkomst, dan nog een keertje in de maand naar kring/huisgroep en de bidstond laten we maar aan de "bidders" over, de rest is voor me zelf en druk dat we het daarmee hebben.

In hoe verre moeten we met elkaar omgaan en denken om elkaar. Ik heb een link, misshien wil hij met plaatsen een link worden anders ff kopiëren en plakken.
http://www.youtube.com/watch?v=SmCBUmI15OE
Van de week een paar keer over water Veghel - Europoort op en neer, weer vroeg op dus.

Gods zegen


Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 16 april 2012, 17:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 1 april 2012, 22:44
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik lees nu een beetje uit je stukje dat jij er niets aan kon doen dat je ging scheiden.......en dat het door het gebrek aan begeleiding kwam dat de echtscheiding werd uitgesproken.....
Ik vind dat persoonlijk een beetje te makkelijk......Je bent altijd ook zelf verantwoordelijk voor je scheiding......als je relatie nog goed was geweest denk je niet over scheiden of wat dan ook.....jij legt de schuld wel erg bij de ander......

Twee kijven twee schuld dat klopt.
Ik had er wel wat aan kunnen doen als we (kids en ik) niet zo goed van vertrouwen waren geweest. Ik had een lieve vrouw die voor een ieder klaar stond en alles voor haar kinderen over had. Vanaf het punt dat we tijdelijk van dorp zouden verwisselen, is zij in contact gekomen met de "casanova van Balk, een oude stapmaat van vroeger, zo gezegd.

Zij ging iedere avond naar een vriendin omdat die een terminaal zieke zus had, waar ik haar mee prees (ze was zeer sociaal, gelijk haar moeder). Echter achteraf bleek dat ze naar hem ging en totaal omgetrund was door dat figuur en dus op mijn verjaardag en tijdens de verhuizing de bom barste en ze op stapte. Zelf had ik het idee (ook al voor die tijd) dat ze weer overspannen moest worden voor de zoveelste keer. 2 x voor ons trouwen al, met de geboortes (eerst gelijk en bij de anderen een jaar na de tijd)een postnatale depressie en daarna 10 jaar terug ook nog een keer zwaar overspannen en vanaf die tijd aan de paroxetine wat alle gevoelens opvrat en zij dat ook aangaf. Zelf denk ik dat ook het overlijden van haar moeder, toen mijn moeder en haar beste vriendin, mijn schoonzus, er ook toe heeft bij gedragen dat ze niet goed meer kon relativeren om het zo maar te zeggen.

Haar "vriend" heeft er voor gezorgd dat ze totaal vervreemd zou worden van alles wat haar dierbaar was, haar familie moet ze ook al niets meer van weten, terwijl ze vroeger er altijd naar toe ging,vooral elke dag naar haar zuster. We denken sosm weleens dat ze gehresenspeoekd isdoor hem, maar ja dat blijft en vraag.

De rechter viel haast van haar stoel toen ze aan mijn ex vroeg, heb je ooit wel professionele hulp gehad toen je overspannen was , waarop mijn ex negatief antwoorde, alleen medicatie. Gelukkig zjn de contacten weer wat hersteld tussen haar en de kinderen, want die voelden hun ook zwaar bedrogen toen ze opstapte. Ze wilde absoluut in het begin niet met me spreken en ik heb ergens helaas die wens in gewilligd, ze gaf aan d ejongens aan dat ze bang was dat ik haar om zou praten, wetend wat ze te horen zou krijgen denk ik.

Ondanks alle ellende die ik zo op mijn pad kreeg voelde ik mij door de jongens en hun liefde, rijker dan Bill Gates. Ook kreeg ik troost door clips en liederen die op mijn pad werden gelegd. Ik zat toen een keer in de auto en had de cd "You Raise me up" van Selah aan, ik heb dikke tranen gehuild van pure blijdschap (moest haast ruitenwissers op mijn bril hebben), wetend dat mijn zooi niet opwoog tegen wat Jezus gedragen had en onze toekomst (bij) GOeD is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 18:04
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
WILLEMIJN232 schreef:
We gaan er zo gemakkelijk mee om van ik hou niet meer van jou dus stap ik maar eens op, terwijl God het geheel anders wil.


Ik ben toch wel benieuwd wie je met we bedoelt......mijn ervaring is dat scheiden een moeizaam proces is en niet zo simpel als jij het stelt.......

Met we bedoel ik eigenlijk de mensheid in het algemeen. Natuurlijk zijn er veel mesnen die vechten omdat wat er is toch te behouden/redden en van daaruit toch weer de zaak op te pakken, niets mis mee. ik wilde ook wel maar werd zwaar tegengewerkt.

Maar het gemak waarmee men van elkaar kan scheiden is vooral hier in Nederland ergens een crime, het kan nu al alleen met een advocaat als beide partijen overeenstemming hebben ocer alles.

Ik wilde dat er een mediator zou komen, maar wist niet hoe en wat (ook niet gesteund door mijn advocaat). Krijg ik later een oproep om naar de rechtbank te komen, daar werd er raar op gekeken dat het niet gebeurd was, dus scheiding uitgesproken. Er was met goede begeleiding weer heel veel te maken geweest, als door de mediation de misverstanden uit de wereld waren geholpen. Ik heb geprobeerd altijd in liefde te leven met respect voor mijn ex en de kinderen. De kinderen wilden eerst niets meer met hun moeder van doen hebben, maar door wat we hun hebben voorgeleefd, hebben ze op aandringen van mij, weer contact gekregen met hun moeder.

Ondanks wat men meemaakt wens ik een ieder alle goeds toe. en voora, Gods zegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 22:40
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
Het is moeilijk om een juiste insteek te krijgen of scheiden wel of niet had gemoeten, op grond van de Bijbel. Toen mijn ex (deels door onkunde) er van door ging en naar later bleek ook nog eens onder verkeerde invloed stond, ben ik op zoek gegaan naar het hoe en wat ik zou moeten doen uit Bijbels perspectief.

We gaan er zo gemakkelijk mee om van ik hou niet meer van jou dus stap ik maar eens op, terwijl God het geheel anders wil. Liefde is een gebod en daar zit een grote opdracht in die God ons geeft. Jezus is niet alleen maar hie rop aarde gekomen om voor onze zonden te sterven en weer op te staan, maar Hij heeft ook duidelijk ons voorgeleefd en dan vooral de liefde, alles over hebben voor de ander.

Liefde is een kwestie van geven en krijgen en beslist niet van nemen. Wanneer men vind dat men te kort aan liefde krijgt, moet daar eerst de oorzaak van worden gezocht en aan gewerkt worden indien mogelijk. de belofte van "in voor en tegenspoed" is duidelijk van toepassing wanneer er ziekte (psychisch of fysiek) de ander even niet geven kan.

Letwel de relatie man-vrouw is een sacrament en dus geven van God met alles wat Hij daarbij geeft, men mag soms scheiden, maar dan wel volgens de Bijbelse normen. Ik heb om een bevestiging gevraagd of het kerkelijk huwelijk ontbonden kon worden, maar heb daar tot nu toe geen bevestiging op gekregen.

Mijn bede is haast vanaf het begin geweest, dat alle ellende tot meerdere eer en glorie van God kon/kan worden gebruikt. Als ik zie hoe de 4 zoons bewust belijdend christen zijn geworden en ze eindelijk weer contact met hun moeder hebben, voel ik me toch gezegend en rijker dan Bill Gates. de beide oudsten studeren theologie, één in Zwijndrecht en de ander in Leuven, rijkdom is dat.

Wie wat en hoe verder weet ik niet, ik probeer gehoorzaam te zijn en hoop dat God mij de weg wijst.

btw hoop ik stiekem dat ik toch nog eens uit de tweezaamheid bevrijd wordt en er weer een drieëenheid komt gelijk een goed huwelijk betaamt Knipoog smiley

Gods zegen allemaal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 23:03
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
THOMAS968 schreef:
Pieter, ik vind het niet correct van je om zo te reageren. Ik heb het duidelijk uitgelegd hoe het, naar mijn opvatting, gelezen zou moeten worden. Een discussie over hoe je iets interpreteert, behoort niet te leiden tot een groffe beschuldiging als dat ik zou vinden dat de Bijbel liegt. En je laatste opmerking is ook een interpretatie. Wat maakt je opvatting zo superieur dat het je het recht geeft zo iets grofs te zeggen en op je medechristenen in te hakken? Waarom neem je niet de moeite mijn eerdere uitleg te weerleggen? Dan heb je een discussie. Maar die moeite neem je niet, je maakt alleen een tendentieuze opmerking.

Thomas

een beetj elate reacit maa rdat komt ook door omstandigheden. Allereerst wil ik onder geen beding iemand kwetsen maar het gaat er wel om wat er in de Bijbel staat en dat al hoe erg een zonde ook is geweest er voor God geen gradatie is in de zonde op zich. Hij geeft ook d eoplossing voor als men het slachtoffer is van erfzonde. Slachtoffer van de erf zonde gebeurd, denk ik, meer dan wij erg in hebben.
D eoplossing daarvoori ssimpel men kan het gewoon vrij bidden omdat Jezus sowieso voor alle beleden zonde gestorven is

Aan Hem komt toe alle eer en Zijn overwinnig op het kwaad, zal vele malen groter zijn dan wij kunne beseffen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:22
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
THOMAS968 schreef:
In mijn opvatting hebben dit soort dingen niets met erfzonde te maken, wat niet meer is dan een dogma en een naar hier blijkt, verstikkend begrip. Je bent verantwoordelijk voor de dingen die je zelf bewust doet en niet voor het goede van je opa en het wat sjoemelige van een zwarthandelaar. Overigens heb je wat dat betreft wel wat aan het bestuderen van getallen: het aantal verzetsstrijders was even groot als het aantal vrijwillige aanmeldingen voor de SS in Nederland. Nederland was niet zo heldhaftig en ik vind dat je de kinderen het gedrag van de ouders nooit mag aanrekenen. Erfzonde in dit verband is helemaal niet aan de orde. Erfzonde is een constructie die mensen met een misplaatst schuldgevoel opzadelt.

Thomas,

Dus is wat er in de Bijbel staat een leugen, zoals dat het kan doorgaan tot in het vierde geslacht? Er is een simpele oplossing mocht men onder het "juk "van zo'n zonde leven en dat is vrij bidden, meer niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:22
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
GERRIT084 schreef:
Er staat heel veel in het O.T, en vooral ook dat je, je er niet bewust mee bezig moet houden. Maar niet altijd komt dat bewust, en dan is bidden de enige optie.
Volgens mij wordt het ook vaak onderdrukt met medicijnen, maar dan onderdruk je het, en komt het veelal terug.
Het komt ook voor bij ongelovigen, ik vraag me dan weer af wat die er tegen doen, bidden hoogwaarschijnlijk niet.

Bij mijn zoon was er geen sprake van bij werking medicijne en ook niet bij zijn neven en nichten. Het he en waarom ze die zooi agen weten we niet, maar ik vond het frapant dat het dus door kinderen van schoonfamilies kant gebeurde. Juist het gebed vermag veel meer dan wij maar kunne beseffen. Is er sprake van "paranormale" zaken die men ziet (dan geen korkodil onder het bed, bij kleine kinderen na het zien van een flimpje of zo) dan is het enige juist gebed. Het vij bidden van een kamer of wat dan ook is mogelijk omdat God het zelf aangeeft zo te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 01:51
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
men dwaalt af van het onderwerp door dit weer over de doop te laten gaan en daar is al een onderwerp over ergens bij het forum.

Erfzonde bestaat omdat God het heeft laten opschrijven in de Bijbel.
Als iemand zich verdiept heeft en er zijn "specialiteit" van heeft gemaaakt kan men er dus wel wat van leren.

Zoals ik al aangaf heeft Henk Noordhuis bij ons 2 diensten gehouden over paranormale en occulte zaken.
Zelf kwam er voor mij bekende zaken aan bod namelijk, mijn oudste zoon zag rotzooi, bijvoorbeeld dat er iemand in zijn kamer was of zoiets, als hij alleen op zijn kamer was en daarvan werd hijheel bangdtig. Als ik met hem in gebed ging voelde hij zich warm en veilig en kon wel gaan slapen.
Wat blijkt achteraf, in ieder gezin van schoonfamlieskant is er een kind dat van zoiets last had.

Henk zei, dat het kwam door zonde van iemand en data het kon doorgaan tot in het vierde geslacht (moet ook in de Bijbel staan).
Mochten kinderen last hebben van verkeerde invloeden, kan het doorbroken worden door het vrij te bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 01:06
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
Een paar jaar terug hebben we Henk Noordhuis gehad met 2 diensten over paranormale en occulte zaken. Er is heel veel meer tussen hemel en aarde dan wij ook maar kunnen beseffen, maar dat hoeft ook niet als wij maar de juiste "Weg" maar aanhouden.

Hij haalde oa deze (of een deel daarvan) tekst ook aan Exodus 34 .6 De HEER ging voor hem langs en riep uit: ‘De HEER! De HEER! Een God die liefdevol is en genadig, geduldig, trouw en waarachtig 7 die duizenden geslachten zijn liefde bewijst, die schuld, misdaad en zonde vergeeft, maar niet alles ongestraft laat en voor de schuld van de ouders de kinderen en kleinkinderen laat boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, geeft denk ik wel aan, dat er erfzonde is.

Gelukkig hebben we de oplossing voor dit probleem zelf van God gekregen in Jezus onze Heer.

Ik ben er stellig van overtuigd, dat als een kind komt te overlijden dat Jezus zelf zegt, Ik ben voor alle zonden aan het kruis gegaan dus ook voor zijn/haar erfschuld, wan tHij had hen ook lief en zegende hen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 2 november 2011, 15:19
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
MOMO697 schreef:
Oh? Ik dacht dat sacramenten door de kerk waren ingesteld ipv door God.

De doop Matheüs 28.19 en het avondmaal (Lucas 22:19) zijn letterlijk door Jezus ingesteld.

Ook wat de relatie man-vrouw en wat overspel aangaat word beschreven, dat God dat niet wil, dus mede daarom is het huwelijk ook een sacrament. Echter Hij geeft wel de juist richtlijnen (oa, 10 geboden) over hoe de relatie man-vrouw behoort te zijn, gestoeld op liefde. De liefde is zelf een gebod van Hem. Helaas als de liefde voor het eigen ego, ipv door Jezus voor geleefde Liefde opspeelt, gaat het meestal fout.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 23:06
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
SHANITA130 schreef:
Dat bedoel ik.




Ik denk dat die opdracht voor de apostelen was, dat was toen.
Jezus liep ook over het water, dat zie je ook niet meer.

1 Korinthieërs 12. 4 Er zijn verschillende gaven, maar er is één Geest; 5 er zijn verschillende dienende taken, maar er is één Heer; 6 er zijn verschillende uitingen van bijzondere kracht, maar het is één God die ze allemaal en bij iedereen teweegbrengt. 7 In iedereen is de Geest zichtbaar aan het werk, ten bate van de gemeente. 8 Aan de een wordt door de Geest het verkondigen van wijsheid geschonken, aan de ander door diezelfde Geest het overdragen van kennis; 9 de een ontvangt van de Geest een groot geloof, de ander de gave om te genezen.

Als wij ons niet openstellen voor de Geest kan Hij niet helpen, maar in hoeverre moet of mag dat gaan? Helaas komt er door charlatans die misbruik maken. veel goeds van God in een kwaad daglicht, het is en Blijft van God geven ook d egav evan genezing, daar ben ik van overtuigd.

God geeft wel kracht om een ziekte te dragen.
Dat we kracht krijgen om een zware last te dragen is het werk van God absoluut mee eens. Ik kan meer mensen die dat getuigen. Ik vind het daarom zo fantastisch dat Jezus ons leerde bidden "onze Vader", welke Vader zal Zijn kind niet helpen als die er om vraagt, we moeten wel heel voorzichtig zijn. God hoeft geen verantwoording aan ons af te leggen als het niet gaat zo wij willen, maar vertrouwen houden in dat Hij helpt wanner nodig. Alle goeds en sterkte ,maar vooral Gods zegen
Fijne nacht!

nb: dit is mijn mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:21
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
SHANITA130 schreef:
Ja, natuurlijk. Het gaat om de verlossing, niet om de genezing. En ik geloof best wel dat er nu en dan es iemand geneest, bij die handopleggende gebedsgenezers, maar dat gebeurd normaal ook.
Het gaat erom dat God kracht en geloof geeft om met die ziekte om te gaan en het te dragen.

Ik ben ook gelovig. Ik ben, zonder tussenkomst van iemand die zijn hand(en) op me legt, genezen van 2 dingen. En ik weet dat mensen voor mij bidden, zowel in real live als hier. en ik doe dat andersom ook.

Trouwens, vond dat altijd erg ongemakkelijk, zo'n vreemde, die je aanraakt...en dan van 'ik gebied je dit lichaam te verlaten'....en dat soort uitspraken...

Maar ik werd vroeger beticht, toen ik niet genas bij die 'gebedsgenezers' dat er wel zonde in mijn leven moet zijn, en mijn geloof niet groot genoeg is. Nou als je dan zoals ik deed, heel netjes leefde, het geloof heel serieus nam, ja, dan word je nog zieker van die uitspraken. en je gaat twijfelen aan jeZelf. Je krijgt ook een vals schuldgevoel over vermeende zonde in je leven en omdat je denkt dat je geloof niet groot genoeg is.

En dan heb ik het nog niet over de grote hoeveel geld die ik heb gegeven aan donaties, boeken, video's, cd's, collectes etc. En ik héb veel gegeven, want ik hád toen veel geld....

Want, wat er in de Berea Gemeente in Amsterdam, waar ik overigens ook issues mee heb gehad. Indirect. wat mij erg veel schade heeft toegebracht, achteraf gezien. maar dat niet vertel. daar hebben ze het over dat 'het' moet knisperen' en niet rinkelen' voor de collecte.
Die kreet ken ik van andere s, eh gemeentes.

En zo'n verhaal wat je schrijft, geloof ik wel hoor.

Maar hoe het gebracht wordt door die gasten zo van 'gebedsgenezingen' dan en dan daar en daar!

Ze doen net alsof er uitverkoop is in de Beijenkorf...

Zag ik dat maar jaren geleden....Maar ja, nu kan ik weer waarschuwen.

Mzzl!


Gelukkig dat je nu wel op de goede Weg zit.
Als men begint dat je zonden te veel zijnen wat je geeft moet knisperen, zijn het nog ergere figuren als Simon de genezer in Handelingen 8.

Jezus heeft duidelijke instructies en de Heilige geest gegeven, om te doen wat Hij verlangd van ons. Hij gaf onder andere ook opdracht om te genezen. Ik denk dat het zo moest als de dat Petrus deed bij de Tempelpoort niets vragend maar juist gevend, vooral ook voor hen die niets hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:05
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
ERIKA129 schreef:
Ik ben niet evangelische en ben als kind gedoopt ben daar mijn ouders nog dankbaar voor. Op mijn 21 ste heb ik belijdenis gedaan.
Wat ik hierboven lees vind ik erg pijnlijk, ik weet dat het bestaat want ik heb het gehoord van mijn neef die overgegaan is naar de evangelische kerk. Hij en zijn vrouw wilden zich niet laten overdopen en mogen idd in bepaalde dingen niet meestemmen, want ze zijn niet gedoopt!!
Heel triest vind ik dat dat betekent dat ze de mensen buitensluiten die als kind gedoopt zijn en belijdenis van hun geloof hebben gedaan maar dat het niet erkent wordt!

Daarom zouden we mesen die oprecht belijdend christen zijn in doen en laten en die door wat voor omstandigheden dan ook naar een ander kerk gaan, eigenlijk toch volwaardig lid moeten kunnen worden. Ikheb 2 schoonzussen die zich omdat zij vonden dat het hun keus was en niet die van ouders zich hebben laten dopen, het was voor hun geen overdoop maar de doop op belijdenis, de ouders waren kwaad terwijl een raadslid Hervormde (kerk toen nog), naar een schoonzus een brief stuurde om haar te feliciteren met haar keus voor de Heer, hij zag het als een overwinning.

Doordat we (alhoewel e doop een sacrament is) de zaak te veel opblazen terwijl we vergeten waar het eigenlijk om moet gaan. Als iemand bewust kiest om op zijn/haar manier Jezus gehoorzaam wil zijn en Hem wil volgen(eventueel door "overdoop") zo Hij het wil, moeten wij dan afkeuren omdat wij dat anders gewent zijn? Ik probeer te leven met de gedachte WWJD What Would Jesus Do, en toch komt het wat "ik vind" soms toch weer te veel naar boven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 01:37
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
MOMO697 schreef:
De Nederlandse Geloofsbelijdenis

Artikel 34

De heilige doop
Wij geloven en belijden dat Jezus Christus, die het einde van de wet is (Romeinen10 : 4), door het vergieten van zijn bloed een eind gemaakt heeft aan elke andere bloedstorting die men zou kunnen of willen doen tot verzoening voor onze zonden. Hij heeft de besnijdenis, waarbij bloed vloeide, afgeschaft en in plaats daarvan het sacrament van de doop ingesteld.

Hierdoor worden wij in de kerk van God opgenomen en van alle andere volken en vreemde godsdiensten afgezonderd, om helemaal het eigendom te zijn van Hem, van wie wij het merk en veldteken dragen. Dit dient ons tot een getuigenis dat Hij eeuwig onze God en onze genadige Vader zal zijn.

Daarom heeft Christus geboden al de zijnen te dopen in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest (Matt.28 : 19), met gewoon water. Daarmee geeft Hij ons te verstaan: evenals het water waarmee de dopeling overgoten en voor aller ogen besprenkeld wordt, de onreinheid van het lichaam afwast, zo bewerkt het bloed van Christus hetzelfde van binnen, in de ziel, door de Heilige Geest; het besprenkelt de ziel en zuivert haar van zonden en doet ons van kinderen des toorns opnieuw geboren worden tot kinderen van God.

Wij worden evenwel niet door het water als zodanig van onze zonden gereinigd, maar door de besprenkeling met het kostbaar bloed van de Zoon van God. Hij is onze Rode Zee, waar wij doorheen moeten gaan om te ontkomen aan de tirannie van Farao - dat is de duivel - en binnen te gaan in het geestelijke Kanaän.

De dienaren van hun kant geven ons alleen het sacrament, dat zichtbaar is, maar onze Here geeft wat door het sacrament wordt aangeduid, namelijk de onzichtbare genadegaven. Hij wast onze ziel en reinigt haar grondig van alle onreinheden en ongerechtigheden. Hij vernieuwt ons hart, schenkt ons volkomen troost en geeft ons vaste zekerheid van zijn vaderlijke goedheid. Hij doet ons de nieuwe mens aan en Hij trekt ons de oude mens uit met al zijn werken.

Daarom geloven wij dat wie tot het eeuwige leven wil komen, maar eenmaal gedoopt moet worden. De doop mag niet herhaald worden, want wij kunnen ook niet tweemaal geboren worden. Deze doop is immers niet alleen van waarde voor ons wanneer wij hem ontvangen en het water op ons is, maar gedurende ons hele leven.

Daarom verwerpen wij de dwaling van de wederdopers, die niet tevreden zijn met de eens ontvangen doop en die bovendien de doop van de kleine kinderen der gelovigen veroordelen. Wij geloven daarentegen dat men hen behoort te dopen en met het teken van het verbond te verzegelen, evenals de kleine kinderen in Israël besneden werden op grond van dezelfde beloften die aan onze kinderen gedaan zijn. Christus heeft zijn bloed even zeker vergoten om de kleine kinderen van de gelovigen te wassen, als Hij dat gedaan heeft voor de volwassenen. Daarom behoren zij het teken en sacrament van wat Christus voor hen gedaan heeft te ontvangen, zoals de HERE in de wet gebood hun kort nadat zij geboren waren, deel te geven aan het sacrament van het lijden en sterven van Christus door het offer van een lam. Dat was een sacrament van Jezus Christus.

Bovendien doet de doop aan onze kinderen hetzelfde wat de besnijdenis deed aan het joodse volk. Daarom noemt de apostel Paulus de doop: de besnijdenis van Christus (Kol.2 : 11).

Er kwam eens (toen ik een jaar of 10 was) 2 ouderlingen bij ons op huisbezoek. Eén van hen zei "als ouders hun kinderen laten dopen op grond van hun geloof heb ik daar respect voor, als het gebeurd uit traditie keur ik het af". Wij zijn de doop door onderdompeling op grond van de belijdenis gewoon. Ik vind het dan ook jammer (alhoewel ik de grote doop prefereer) da zij die als kind gedoopt sijn bij ons niet mee mogen doen bij stemmingen op ledenvergaderingen omdat ze geen "erkend" lid zijn. Er zijn veel kind gedoopte christenen die bewust belijdend christen zijn, wie zou ik zijn om te zeggen jij hoort er niet bij want je bent "verkeerd "gedoopt 9 er zijn nog al wat die bij on sin d ekerk komen zonder echt lid te zijn, terwijl men verders aan alles mee mag doen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 01:19
BerichtOnderwerp: beroepskeuze en scheiding
 
JOLAN931 schreef:
Ik denk dat je wel een punt hebt Pieter. Niet alleen de 'verpleegstertjes ' natuurlijk, maar als ik terug kijk op mijn vroegere leven dan ging mijn ex ook pas een paar uur minder werken als de kinderen pappa tegen de buurman gingen zeggen(dat gebeurde echt)
Dan ging het eventjes goed, maar als vrouw van, haatte ik zijn werk doordat het ten koste ging van het gezinsleven.
Al was het voor mij geen reden om te scheiden overigens. Maar als je als man vaker uit eten gaat, en werkt met een andere vrouw, en die veel vaker ziet als je eigen vrouw, is het uiteindelijk ook niet vreemd dat er een scheiding van komt.

Dat is wat ik bedoel, men begint op een roze wolk en langzaam aan gaat het de verkeerde kant op. Omdat men op één of andere manier niet kan geven wat verlangt word, zal er begrip moeten worden getoond en sosm oplossingen moeten worden bedacht. Als men gaat voor wat "ik wil" (wat jou ex deed, heb ik begrepen ik), kan het niet goed zijn.
Het meest jammere is, dat men niet eens in de gaten heeft wat voor zeer diepe impact het heeft op de achterblijvenden, niey allee nik voelde mij bedrogen maar de kindren hadden het zelfde gevoel, dus diepe wonden in hun hart. Als men werkelijk wil houden van het gezin, zal men zich zelf daar voor opofferen, gelijk Jezus zich voor ons heeft opgeofferd. Alles voor hen die men lief heeft en eigen ego aan de kant.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 01:06
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
SHANITA130 schreef:
Als je zeker bent van jezelf, kan men branden wat ie wil.

Ik voel me in de z.. gezet, heb dat jaren gelooft, video's boeken gekocht, etc.

Maar dat is nu voorbij.



Coole smiley met zonnebril
Dat is jammer, want ik ben er van overtuigd dat God geneest , maar wel onder de juiste voorwaarden. Ik heb een keer een documentaire gezien naar ik meen bij de EO over mensen die door gebedsgenezing genezen werden. Deze mensen waren niet bij Jan Zijlstra geweest maar ergens anders oa naar ds Holder in de Levende Steen gemeente.

Er was een man die niet gelovig was en voor de zoveelste keer naar het ziekenhuis moest voor een operatie (hij liep achter en rollator en naar ik meen het aan zijn rug en ook zwaar nekletsel) hij werd uitgenodigd door een kamer genoot om eens mee te gaan ergens naar toe, het bleek een gebedsgenezingdienst, waar hij dus genezen vandaan is gekomen. Hij liep God prijzend met de reporter zonder rollator over straat, Hij kom alles weer zei hij. Er was nog iemand die ook “ongeneselijk was en zo is genezen maar dat weet ik niet meer precies wat dat was.

Zoals ik al zei men behoort het zo te doen als God het wil, niet uit eigen belang wat sommige “gebedsgenezers” wel doen.
Ik ben en blijf er van overtuigd dat God wil helpen, soms niet zo wij het willen.

Ik heb vroeger stiekem (toen ik niet meer in de kerk kwam en wel in de kroeg, dus eigenlijk hypocriet) wel gebeden om genezing voor mijn vader die stervende was door kanker. Na wat hij allemaal heeft meegemaakt in zijn leven had hij het verdient om een nieuw lichaam van de Heer te krijgen, dus is hij op ander wijze genezen dan ik wilde, althans zo heb ik dat gezien.

Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn met wat wij willen, God wil helpen maar wel zo dat Zijn wil geschiede
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 16:46
BerichtOnderwerp: beroepskeuze en scheiding
 
Een relatie gaat stuk als het egoïsme om de hoek komt kijken. Ik zag en keer een documentaire van een stel, waarvan de een terminaal was. Ik meende ook dat liefde en kwestie van geven en nemen was, maar die zeiden "we zijn er achter gekomen dat het een kwestie van geven en krijgen is".

Men claimt soms het één en ander, terwijl de partner op dat moment het net even niet kan hebben, zo ontstaat er wrevel en van kwaad komt erger, helaas.

Natuurlijk maakt men fouten, maar als de echte liefde kans mag krijgen is er heel veel in overleg van elkaar te accepteren. Dat is de ook reden waarom onze kinderen meer naar mij toe komen dan naar hun moeder helaas, ook in de relatie van ouder kind hebben we hun voorgeleefd dat het geven en krijgen was, maar door toedoen (van meerdere factoren) is ze van die weg afgestapt. gelukkig heb ik (dmv hulp er bij te halen) het contact tussen de kids en hun moeder weer redelijk in goede banen kunnen leiden alhoewel ze nog niet staan te springen om naar haar toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 16:24
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
Heel wat stof tot schrijven over dit onderwerp.

Ik maak mij er geen zorgen over omdat ik gelukkig niet hoef te bepalen wie er wel bij God hoort en wie niet. er is maar één manier om in de hemel of op de nieuwe aarde te komen, Jezus is de weg. dus de doop is niet de redding maar of men Jezus daadwerkelijk aanvaard heeft

Als Satan wist, wat voor gigantische nederlaag hij heeft geleden door de kruisiging van Jezus op Golgotha, had hij er voor gezorgd dat het niet was gebeurd.
Jezus is in het dodenrijk geweest en dat was niet zonder reden neem ik aan. wat heeft Hij daar gedaan, was het ook om daar te verkondigen wie Hij was en zo de zondaren die er voor Hem waren gekomen ook nog een kans te geven?

De almacht van God kunnen wij niet bevatten, maar wat gebeurd er als een ieder weet wie Jezus is, gelijk geschreven staat dat een ieder de Geest ontvangt zelfs zij die nog nooit van Hem hebben gehoord.

Letwel dat men dan nog steeds wel een eigen keuze moet maken of je een kind van God wilt zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 16:01
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
Als men genezen mensen oproept om te getuigen, waarom doe je dat dan? Misschien toch ook een beetje eigen eer? In de VS is zo iemand als Benny Hinn misschien ooit eens goed begonnen, maar draaft nu met een rotgang aan alles wat er over genezing in de Bijbel staat voorbij. Dus als men als gebedsgenezer bezig gaat en proclameert dat God het doet en je toch ook een beetje voor eigen eer bezig bent is dat fout, alle eer behoort toe aan de Heer. Wij kunnen niet in harten van gebedsgenezers zien, maar God wel, Hij weet of het oprecht is of niet. Jezus geeft duidelijk aan dat er ook genezingen gebeuren in Zijn naam, zonder dat het met oprechte gesteldheid van hart van de ”genezer” is.

Soms worden er inzamelingen gehouden en aangeprezen voor het werk van de Heer, maar als dat voor eigen salaris is en groei van de kerk is, ben je verkeerd bezig, denk ik. De Heer stuurde de discipelen weg met dat ze moesten vertrouwen op wat de mensen hun gaven en er niet om vragen. Let wel een collecte is niets mis me, maar vertouw op God en push niets in de trant van “dan kan God meer doen hier in de kerk” want die indruk heb ik soms wel en doet af aan de integriteit van wat God met ons voor heeft..

We mogen er op vertrouwen dat God helpt en geneest, men mag uit Jezus naam proclamerend genezen (in bijv. gebedsgenezing diensten), maar ook door de smeekbede verhoord God gebed.

Maar geef te allen tijde de eer aan de HEER
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 17:51
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
Gebedsgenezing zin of onzin?

Het moge duidelijk zijn dat er twijfel is en daarom een discussie op gang brengt.
Als we een juist antwoord op die vraag willen hebben moeten we nagaan wie wat en hoe God het met ons voor heeft. Is wat er over in de Bijbel staat fictie of waarheid?
Wat mij betreft is Gods woord waarheid en kan er ook nu genezing door gebed plaats vinden, gelijk er nu ook gebeurd.

Er staat ook in geschreven dat er mensen zullen zijn die zich zelf beroepen op hun genezen in Jezus naam , waarvan de Heer zal zeggen ik heb u niet gekend. Ook met de uitleg er bij, waarom niet.

Het moge duidelijk zijn dat ongeloof (wat soms ongewild het geval is) ook een oorzaak kan zijn van niet verhoorde gebeden. Ook gebrek aan vertrouwen kan afbraak doen aan de kracht van het gebed om genezing. Er werd hier gesuggereerd, naar ik meen, dat J.Z. gebiedend bid, vraag ik, is dat omdat het mag of is het een opdracht omdat God het zo wil? We staan vaak klaar met ons eigen gedachten over hoe het zou moeten zijn, maar vergeten daarbij ook net zo vaak wat God wil en dat aanwijzingen geeft van hoe het behoort te zijn.

Als een baby met leukemie (soms opgegeven door de doktoren omdat die niets meer konden doen, ze opleefde na gebed van de gemeente) nu gezond verklaart is en een pracht kleuter is dat de verdienste van God. Natuurlijk mogen we van de zegen van een pracht gezondheidszorgstelsel gebruik maken, maar vlak God niet uit. Als liefhebbende vader wil hij helpen, maar willen wij het, of toch maar liever zelf bedenken wat goed is me is.

God geneest ook nu nog, ook door gebed!!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 18:43
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje
 
Het gaat om een goede verstandhouding met elkaar, maar we zijn soms toch ook visueel ingesteld, helaas. Echter lopen we zo heel vaak Gods schoonheid mis, want een minder goed uitziend man/vrouw is soms heel wat van te leren wat vriendeijkheid en aandacht voor anderen van te leren.

Zelf probeer ik net zo als mijn moeder en vader voor een ander klaar testaan. Mijn moeder vroeger een schoonheid later flink uitgedijt, maar stond er ondanks haar drukke leven (groot gezin en moest ook haar boerderijtje van 6 koeien runnen) altijd klaar voor en ander. Jaren later besefte ik pas waarom zij het deed, goed Voorbeeld doet goed volgen.

Ware schoonheid is niet te zien, maar zal men door met elkaar om te gaan de ogen geopend laten worden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 09:58
BerichtOnderwerp: Adam en Eva en het nageslacht
 
Goed nadenken over Genesis 4 en 6, kom je een heel eind dichter in de buurt van de oplossing.
Maar begin met Genesis 1, God schiep hemel en aarde, dus met al wat er gemaakt werd in hemel en op aarde, daarom kan dus ook geschreven staan "1.Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters. 2 De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden."

Adam en Eva waren de eerste mensen op aarde, maar God had dus meer geschapen.

Even een nadenker, als iets goddelijks is, kan er dan sprake zijn van incest of is dat pas uitgevonden na de zondeval?

We maken ons druk over wie wat en hoe God is en hoe het volgens menselijke maatstaven zou moeten zijn of zijn geweest, Maar vergeten wat het belangrijkste is, gewoon geloven als een kind.

Ik heb en hele discussie gehad op You Tube over evolutie. Er is evolutie ja, maar bij de evolutietheorie is beslist geen sprake van ontstaan van leven. Men heeft het over aanpassing van soorten aan de omgeving. Als ik begon over het ontstaan van leven, was het antwoord , dat men dat niet wist en dat men dat antwoord ooit weleens gevonden zou worden.

Laat God het Zijne maar doen, al is het soms niet bevattelijk, neem gewoon aan, wat Hij doet is GOeD. en voor mij is Zijn Woord waar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:45
BerichtOnderwerp: Eert uw vader en uw moeder opdat uw dagen verlengd worden...
 
Als iemand zich distantieerd van wat God wil, moeten wij hem/haar daar op wijzen, vooral als men beloftes ten overstaan van God gemaakt heeft. Gaat men er wel vandoor moet een kind dan blijven "eren"?

Jezus geeft het grote gebod, als je als ouder dat niet opbrengt voor je kind, mag men dan "eer" verwachten van je kinderen? Zoals ik hier in een reactie las, het kind hoeft geen verantwoording af te leggen naar God toe, Jezus zelf stelde kinderen boven wie dan ook met de opdracht dat wij als kinderen moeten worden. Kinderen zijn bij Hem veilig en dat behoort een kind te weten.

Maar bedenk dat het gevaar groot is dat men een kind (soms zelfs ongemerkt) gebruikt om het tegen de ander op te zetten om je eigen band te versterken. Een kind moet de vrije keus hebben (is het nog niet nu dan later) wel of niet naar de andere ouder.

Liefde is een gebod, maar werkt alleen als er een wissele werking is, in welke relatie dan ook, ouder-ouder , ouder-kind , kind-kind.

Mijn kinderen willen momenteel even geen contact meer met hun moeder, terwijl ze alle 4 bewust belijdend christen zijn, 2 oudsten studeren ook nog eens theologie.

Dus als een kind geen contact wil, omdat de ouder geen respect verdient is daar niets mis mee.

Even een aardigheidje, mijn ex zou het gebod van "eer uw vader en moeder" ook gebruiken tegen de jongste (16), waarop die zei je doet het zelf ook niet (ze heeft geen contact meer met haar familie) en er staat ook "gij zult niet "scheiden of zoiets". Gelukkig kunnen de oudere kinderen wat meer relativeren en zijn ze op aandringen van mij toch bij haar geweest om te praten, maar ze krijgen geen ingang bij haar, dus schept ze zelf die afstand.

Eert uw vader en uw moeder, maar wel zo dat ze het verdienen.
Ouder zijn, is er wezen voor je kind en als je het in de steek laat, versppel je dat recht. kan men gee nechtpaar meer zijn, blijf dan wel ouder je kind heeft er recht op


Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 8 juli 2011, 11:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 35 36 37 38 39 Volgende
Pagina 38 van 39