ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 20:09
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
LEANNE226 schreef:
Onverwacht tijd over dus weer even neuzen op CM.........
Er is niks veranderd............mensen willen geen gevoelens meer hebben,zetten op hun profiel dat ze frigide zijn, ze WETEN gewoonweg dat ze gelijk hebben en iedereen moet dat weten of ze gaan bitscherig doen,menigeen zit hier van 'smorgens vroeg tot 's avonds laat(eten ze wel?)en op het forum staan meer bijbelteksten dan in den Bijbel zelve.........typisch CM Lachende smiley
(oke tikkie overdreven........alhoewel????)

en was hier even kijken je mooiste moment, dan Huilende smiley, smiley in tranen ik wel even met je mee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 20:05
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Waar ligt de grens in handelingen die men bij elkaar doet ,als verliefd stel, dus wanneer kan het onder de noemer sex kan worden geplaatst?

Ik heb weleens elders in een forum oid gesteld dat ik niet aan sex in mijn huwelijk deed, maar wel de liefde bedreef. Bij sex is het meer van ik wil en jij moet, in de liefde is het wil jij en mag ik, als men begrijpt wat ik bedoel. God beveelt de liefde, het samensmelten van 2 lichamen tot 1, bij sex denk ik meer aan bevredigen van lust gevoelens. Let wel ik weet dat sommigen ook met sex het bedrijven van de liefde op de juiste wijze bedoelen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 18:46
BerichtOnderwerp: Prayer for my friends
 
Als God eens wist van mijn verdriet
mijn worsteling in het leven

Zou hij mij bij de hand nemen
troosten het antwoord geven

Want weet U God de mensen zijn
zo hard en gaan hun eigen weg

En luisteren niet naar de woorden
die ik in hun bijzijn zeg

Oh er is veel om dankbaar voor
te zijn Vader van het heelal

Maar soms ben ik zo alleen
en bang dat ik niet beval

Beval in een wereld die niet de
mijne is en weet U God waarom

ik deze nog steeds niet begrijp
ik ben toch echt niet dom

De wereld die mij vreugde geeft
mijn verdriet zou stillen

Is Uw wereld Vader mijn troost
en antwoord maar dat moet je willen.

gedicht van Ans Bieleveld
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:57
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
tegen alle bedweters in die gelijk die fariezeërs de Bijbel uit hun hoofd kennen, hier dus met teksten gooien, wil ik zeggen OORDEEL NIET OPDAT GIJ NIET VEROORDEELD WORDE

Wij willen met het veroordelen er alleen maar voor zorgen dat maar een door ons bepaald selecte groep in de Hemel komt. Wij hebben d eBijbel gekregen om uit te leren en niet als boek om boven"ketters" te kunnen staan.

Het is Jezus die bepaald wie er door Hem gereed is en wij hebben daar om over te oordelen totaal geen bevoegheid in. Ga eerst een sgoed nadenken over de gelijkenis van de dagloners, met in het achterhoofd dat een ieder ooit zal weten wie Jezus was.

GEBRUIK DE BIJBEL OM GODS EN DUS OOK JEZUS LIEFDE TE TONEN,


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 20 juni 2012, 14:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 17:59
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat ik me afvraag?


Ik krijg net een mail van een ex cmmer op mijn privé mail. Iemand die ik eigenlijk niet zo goed ken en ook niet de behoefte heb om beter te leren kennen.....
Oh, heb ik even aan .........(zal geen namen noemen) van cm gevraagd en die had het?
Lieve mensen, je gaat toch geen privé mail adres doorgeven aan derden? Om wat voor reden dan ook?
Ik ben er in ieder geval niet blij mee.....

hebje geen mogeijkheid om die persoon te blokkeren op je mailadres? Bij MSN windows live messenger kan het wel.


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 19 juni 2012, 18:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:50
BerichtOnderwerp: gezond verstand of achterdocht
 
INGE721 schreef:
Kinderen zijn juist vaak grenzeloos loyaal aan hun ouders Pieter...

Niet als er zaken aan de hand zijn die "wettelijk" niet mogen en dat dat de reden voor de scheiding was. Sloeg pa of ma d ekindern bij het minst eof gerinste en de ander kwam voor de kinderen op en werd dus ook geslagen, zullenze "verkeerde"heus niet beter laten voorstaan dan hij/zij was.

Zijn kinderen in liefde en eerlijk opgevoed en zouden ouders, wegens miscommunicatie of door de sleur hun huwelijk beëindigen, zal men wel goed over ouders praten. Ik denk nu mijn jongste zoon weer met zijn moeder heeft gesproken hij (als en het hem vraagt) eerlijk zal antwoorden en dat hij dus ondanks hun zware botsing, haar als goed moeder zal bestempelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:34
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
BEUN656 schreef:
In de Statenvertaling staat het zo:

Romeinen 1:27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.

Persoonlijk vind ik dit erg kernachtig en nog meer to-the-point. Maar de boodschap is in feite hetzelfde: God verbied homoseksuele handelingen. PUNT! Neemt niet weg natuurlijk dat wij als medemens niet boven een homo hebben te staan.

De relatie man vrouw is heilig in de ogen van God. Wat deed Jezus met de overspelige vrouw? Tip, ga niet aan de hand van de Bijbel op det troon van God zitten te veroordelen, maar juist in de Liefde van Jezus aan het werk om anderen juist te helpen met hun strijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 17:34
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Bedoel je zo'n Perculator Pieter, waar je de koffie zo naar boven zag pruttelen? Die was inderdaad wel lekker.....
Al het oude wordt weer modern dus misschien dit ook wel weer....

Ja zo'n koffiepot Met een glaasje bovenop kom je d ekoffie zien pruttelen.
Je moest ver van te voren al het vuur (kleinste pit) onder de pot aanzetten wat het mocht niet te snel gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 21:32
BerichtOnderwerp: Vluchtelingen en asielzoekers
 
HARALD940 schreef:
Dicht hoeven de grenzen niet, maar de regelgeving kan wel anders, want deze vormen van misbruik worden nu meestal ongestraft toegelaten (zie Ter Apel)
Dat je dit toelaat als land/asielzoekercentrum zegt de mensen die dit misbruik plegen, dat ze dit ongestraft kunnen blijven doen, en zullen dit dan ook blijven doen, zelfs al hebben ze een verblijfsvergunning gekregen.
Tegen dit soort en ander misbruik moet opgetreden worden, en indien nodig leiden tot uitzetting terug naar land van herkomst.

Waar in de Bijbel staat da twij als Nederlanders onze naaste moge uitsluiten tenzij hij of zij bewezen hulp nodig heeft?

Waar in de Bijbel staat dat jij hier in weelde mag leven en hen die omkomen van honger (econimische slachtoffers) of oorlogsgeweld niet hier een fatsoenlijk leven mogen opbouwen?

Welk recht verschaft ons dat op grond van de Bijbel dus, of staat die onder onze eigen wetten?

Als hier iemand komt omdat het in zijn/haar land hopeloos is, waarom mag men dan elders op Gods gebied (deze wereld dus) het niet beter krijgen?

Gewoon even om over na te denken alvorens een persoon met lichte kuif met donkere tint, achterna te hollen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 21:16
BerichtOnderwerp: gezond verstand of achterdocht
 
Er zitten 2 kanten aan en het hangt sterk af van hoe men uit elkaar is gegaan. Stond men bij een scheiding haaks tegenover elkaar, dan zal de ex geen goed woord over hebben voor de ex partner.

Zou het zo zijn, dat men altijd wel in goede doen is geweest met elkaar en de liefde "bekoeld" is en men in goed fatsoen uit elkaar ging, zal men meer goede dingen vertellen.

Wie wel eerlijker zijn, dat zijn vaak de kinderen, mits op een goede manier benaderd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 21:02
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
CARMEN073 schreef:
Waddun gedoe! Gaat nix boven een gezellig pruttelende perculator Coole smiley met zonnebril

Dat is een vaststaand feit.

Vanmorgen had ik het er met iemand over tijdens het koffiedrinken na de dienst. Ik zei vroeger bij ons thuis hadden we een oude pruttelpot en dan met welwater (we hadden toen nog geen waterleiding) gevuld, was de lekkerste koffie die ik ooit gedronken heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:32
BerichtOnderwerp: gebed voor mijn moeder
 
gebed, het machtigste wapen, dus wil ik ook vor haaar bidden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:28
BerichtOnderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
 
Meer dan overwinnaars was het thema, in de preek ook een stukje van de clip van Thomas, ee ndocumaintaire die is uitgezonden door EO.
Hij wist dat hij overwinnaar was.
http://www.eo.nl/programma/doordewereld/2009-2010/page/-/NPOSilverlightPlayer/index.esp?aflid=12476478&program=11080918 eerst wat anders, maar het Thomas verhaal begint op 10.45


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 17 juni 2012, 17:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:24
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
ZEELAND736 schreef:
Verhaal halen???
Uitleggen???
Aan meneer agent??

Nee, dat heb ik 1x gedaan in mijn leven, maar nooit meer!!!

Ik betaal...zucht heel diep...en ga gewoon door!!!

Je hebt sowieso het recht om een bezwaarschrift in te dienen. Je krijgt geen extra kosten dan alleen de postzegel op je enveloppe. Er moet bijvoorbeeld duidelijk zijn aangegeven zijn (door de berm/weg eigenaar)dat op het gras parkeren niet is toegestaan.
Als een bord scheef staat of takken voorhangen, wordt er soms wel geseponeeerd, het moet dan wel aannemlijk worden gemaakt door bijv. foto, omdat men kan gaan snoeien na dat je de bekeuring kreeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:13
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
Christen en homo zijn is dus weldegelijk mogelijk.

We kunnen er gelijk Bijbelteksten gaan bij halen waar mee we op de stoel van God gaan zitten en hen gaan veroordelen. WWJD in het Nederlands WZJD (wat zou Jezus doen), ik denk dat we eerst dat we van uit dat standpunt maar eens moeten gaan denken, ipv het af te kappen of wat dan ook.

Gebed is een heel groot wapen tegen het kwaad, dus ook voor ons vooringenomenheid. Laat ons in Gods Liefde met elkaar omgaan en hen die dat nodig hebben steunen in wat er op hun pad terecht komt. Mocht men menen dat iemand fout handeld, is eerst God vragen of die dat ook vind en dat Hij dan de oplossing maar wil geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 16:48
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
VISSER278 schreef:
Nog even over die senseo........bij de mijne moet ik 2 keer de 1 kops knop bedienen voor ik 1 kopje vol heb . Is daar ook een oplossing voor?
2 keer wachten dus. Zeg nu niet , druk op het 2kops knopje want dat gaat niet , dan moet je 2 pads gebruiken en heb je een mega zwarte bak koffie. Knipoog smiley

Toch is dat de oplossing beste Visser. Die van mij heeft een keer in het water gestaan en geeft de helft van wat hij moet geven. Dus ik doe nu gewoon 1 pad en druk dan voor 2 kopjes, resultaat kopje vol. wel lastig als ik bezoek heb, want nu gebruik is dus altijd de 1 padshouder.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 17 juni 2012, 16:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 15:18
BerichtOnderwerp: Over kerk zijn
 
HERMAN388 schreef:
Dat is niks, ze mogen andere mensen niet haten maar juist liefhebben.
Je kunt wel tot God bidden om deze mensen te redden van het grootste kwaad en brengen tot Zijn wonderbare licht.

Ik denk dat je het flimpje even beter moet gaan bekijken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 19:55
BerichtOnderwerp: Over kerk zijn
 
CARMEN073 schreef:
Nieuwe documentairefilm:

http://www.youtube.com/watch?v=2ySwmsa5nyo&feature=em-share_video_user


Om even (nou even?) bij stil te staan en eens goed over na te denken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 12:09
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd...
 
SHANITA130 schreef:
NB: Ja, ik weet het, mijn probleem lijkt veel kleiner, als die van iemand die heel erg ziek is, en toch is het voor mijzelf een heel groot probleem, gewoon achter elkaar dingen doen die moeten gebeuren.

Problemen en hun groote maken bij God niet uit, Hij wil als Vader heel dicht bij ons zijn en mogen hem bij alles om hulp vragen.

Natuurlijk wil ik voor je bidden en ik hoop velen met mij.

Bij alles wil Hij helpen, zelf het zoeken van een autosleutel. Nergens was mijn taxisleutel te vinden en de gehele familie aan het zoeken totdat mijn oudste met een grijs zei "is dit hem"? Ik vroeg hoe kom je er aan en hij zei, ik heb even gebeden en vond de sleutel, hij vond hem op een plek waar zowel hij als ik al gezocht hadden.


Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 15 juni 2012, 12:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 11:47
BerichtOnderwerp: Vluchtelingen en asielzoekers
 
HERMAN968 schreef:
God is Goed, in welke omstandigheden zijn kinderen ook zijn. Laten we als Christen de opdracht hebben om ze met woord en daad bij te staan. Dus welkom in de gebedsroom
en in Nederland dus, want Godsland (dewereld) is hun land ook, toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 13:16
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Als het zondagmorgen maar droog is, we hebben dan misschien even een 4 x 4 voetbalwedstrijd van 5 minuten naast ons kerk gebouw, met liveverbinding naar de kerkzaal.

Als er genoeg mensen komen, moet men buitenvoetballen anders binnen.

http://baptisten-zuidwesthoek.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 11:36
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
HERMAN968 schreef:
Is een goeie !

Komt bij http://visjeposters.nl/posters.html vandaan. Daar staan hele goede teksten bij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 23:28
BerichtOnderwerp: Vluchtelingen en asielzoekers
 
HARALD940 schreef:
Ik denk dat je niet helemaal door hebt wat er in syrië gebeurd. Tuurlijk er vallen daar slachtoffers en ook onschuldige, maar die slachtoffers zijn niet allemaal toe te kennen aan het leger of aan assad. Reken er maar op dat die terroristen in syrië een groot deel van die slachtoffers zelf gemaakt heeft, en daar assad de schuld van geeft.
Daarbij voor syrië hulp ter plekke betekent interventie, en we zien wel in irak en afganistan dat dat eigenlijk niet werkt.

Welk recht hebben wij als christelijke Gods wereld bewoners, het recht om hen die onze hulp nodig zijn, daar te laten stikken en onschuldige mensen oa vrouwen en kinderen maar te laten vermoorden? we kunne er ook flyers gaan strooien met d eteks van "Titus 3,1 Herinner allen eraan dat ze overheid en gezag moeten erkennen en gehoorzaam moeten zijn, bereid om altijd het goede te doen," "
Op die manier kunnen we ons zelf gaan indekken, de opstandelingen waren zelf fout.

Wat hebt gij voor de minste gedaan" zal de vraag eens zijn, zal dan jou antwoord zijn Here ik stond met de armen wijd open om ze te ontvangen, maar ze kwamen niet?

Omdat hier of daar op deze wereld men de zaak verkeerd heeft aangepakt wil niet zegen dat we maar de boel de boel moeten laten.


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 13 juni 2012, 23:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 12:42
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Als de duivel je aan je verleden herinnert, herinner hem dan aan zijn toekomst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 12:35
BerichtOnderwerp: Vluchtelingen en asielzoekers
 
Mens onterend je naaste liefhebben als je zelf kot hier in het geheel niet aan bod.
Mensen in moeilijkheden moeten geholpen worden. het liefst zo dat zij daadwerkelijk geholpen zijn. Soms is hulp terplekke beter als dat me nnaar hier to ekomt, maar dat word helaas tegen gewerkt door andere landen met een Veto recht gelijk nu in Syrië.

Bij ons in de kerk komt een Afghaan die hier voor het eerst zijn verjaardag heeft gevierd, even boven de 20 1s hij nu. Hij heeft zijn moeder en broertje al jaren niet meer gezien en weet niet eens of die nog wel in leven zijn. Hij is afhankelijk wat het ambtelijkappparaat voor hem in petto heeft en leeft in grote onzekerheid.

Hij is betrekkelijk veilig nog en mag zelfstandig wonen, maar gelijk in de laatste clip van Carmen http://www.youtube.com/watch?v=ffF36FVHjGE is het schandalig dat we zo met onze naaste zo omgaan. Gelukkig dat geweten van sommige mensen boven het regime staan en zaken naar buiten worden gebracht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 14:35
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
CARMEN073 schreef:
Zucht... hoe lang moeten we het in de kerk nog doen met middelmaat (4-kwartsmaat...).

Some real music... 4 dance!!

http://www.youtube.com/watch?v=iyOImg1LPEQ&feature=related

Christelijk muziek verruilen voor aardse, wil jewat pit en tochchristelijk kan deze ook

http://www.youtube.com/watch?v=lpXQ4z8hGbk&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 22:15
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=MGnjt0s5KW0&feature=autoplay&list=UU-50UbY2dbStWSxGojXE7fw&playnext=2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 12:57
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd
 
Laten we eerst maar bidden voor de zieken en dan pas van ondwerp veranderen.

Als men in een kerk komt om een dienst me te maken, is er meestal wel een collecte, niets mis mee.

Het neerleggen van machtigingen zal nooit een verplichting worden om gehoor aan tegeven. Zelf doe ik meestal gewoon geld in de collecte zak, heb 1 x een machtiging gedaan bij Opwekking.

Gods en Zijn evangelie zijn en blijven gratis beschikbaar voor iedereen, maar wij moeten wel mogelijkheden creëren om het voor iedereen toegangkelijk te maken, en dat kost ons wel geld, maar voor hen die geen geld hebben een optie om het toch zo te verkrijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 11:27
BerichtOnderwerp: Gebed altijd verhoord
 
"Bid en u zal geven worde, "Wat jullie in Mijn naam vragen zal u geven worden", is beslist geen leugen, want dan zouden er onwaarheden in de Bijbel staan.

Het gaat er om wat we bidden en hoe we bidden.
Zelfs voor de kleinste dingen wil God ook helpen, dat heb ik van mijn zoon geleerd.

God geeft echter op zeer verschillende manieren antwoord, vaak niet zo als wij het willen zien. Bijvoorbeeld, gebed om genezing voor een ander, is som soms voor ons zelf bedoeld maar, kan het niet zo zijn dat als God iemand thuis haalt ook gebedsverhoring is?

Mijn vader is gestorven aan kanker, ik heb en velen met mij, gebeden om genezing, was het heengaan naar zijn Heer en Heiland geen verhoring, ik vind van wel, ondanks dat we hem graag hier nog hadden gehouden.

Mijn vader zat vol van vaarderij en toen hij stierf gingen mijn broers met het skûtsjesilen aan de slag, op gegeven moment 2 broers tegelijkertijd gehuldigd als kampioen, elk in een klasse, toen zei mijn moeder "Hier had vader bij moeten zijn, wat zou hij genoten hebben". Nu is het nog meer is uitgebreid met beroepsschepen, had hij denk ik nog meer genoten, maar het weegt niet op tegen wat hij nu mee mag maken in de Hemel, dat is voor mij een vaststaand feit.

Voor mij is het dus wel gebedsverhoring geweest, al had ik hem, en nu ook mijn moeder, nog graag hier gehad.


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 10 juli 2012, 01:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 01:00
BerichtOnderwerp: verkoop wat je hebt, en volg MIJ (de rijke jongeling)
 
En niet Abraham slaagde, maar God die dat geloof in hem gegeven had. En in dat vertrouwen, dan is het leven nooit hulpeloos.
Dus is ons geloof gegeven door God, waarom geeft hij dan niet iedereen het geloof?

Wat dat feestje betreft is meer bedoelt op wat ons te wachten staat, maar er word door vervolgde christenen uit Noord Korea gevraagd om vooral te bidden voor hen die hun alle kwaad aandoen, opdat zij ook God mogen leren kennen en hun hart er voor open zetten. Zelfs vervolgde christenen kunnen blij zijn met wat God hun geeft


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 13 juni 2012, 12:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 ... 39 Volgende
Pagina 34 van 39