ChristianMatch
 


Forum

wat zou jij zijn?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WMG150





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 17:20
 
ik vroeg me vandaag op me werk (ja ik heb soms tijd op me werk om te denken)... stel ik ben in noem eens een arabisch land bv. Marokko geboren zou ik dan ook christen zijn of was ik dan moslim? Of als ik Inda geboren zou zijn, zou ik dan een boedist zijn?
Kijk ik bedoel ik ben hier in Nederland geboren althans zolang Weert in Nederland ligt... ik ben Christelijk opgevoed en ben ook waarde en geloof gevonden in het christendom. maar stel ik ben dus ergens anders geboren zou ik dan ook christen zijn?

Zelf denk ik van niet want het christendom is taboe in bv India en Marokko. dan zou ik denk ik eerder moslim of boedist zijn en dat voor waar aan nemen, of (doe ik nu ook) twijfelen of de godsdienst die ik aanhang waar is.

Twijfel is misschien een groot woord eerder een afvragen heb ik het wel bij het juiste eind? en ik denk dat soms zo denken je ook wakker houd bij het geen wat je geloofd, als je denk ik niet afvraagd is het waar. Wat voor waarde heeft het geloof hetzij moslim hetzij boedist hindoist of wat dan ook?

voor mij staat wel als een paal boven water er is meer tussen hemel en aarde tis mij te toevallig dat een oerknal is geweest en dat er leven op aarde is.
Wat voor mij op dit moment de doorslag geeft qua Christendom is dat het euhm makkelijk is.je hebt geen twijfel een jood komt misschien in de hemel een moslim idem een boedist kan terug komen als mens maar kan ook terug komen als dier. Wat is er dan makkelijker als het Christendom? je hoeft maar te geloven dat Jezus voor jouw zonden aan het kruis gestorven is en op gestaan is uit de dood zodat ik straks in de hemel kom.
Dat is toch makkelijk?

maar terug ff naar me vraag zou jij in een ander land christen zijn of toch moslim of boedist of hindoïst of atheïst?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 19:00
 
WMG150 schreef:
ik vroeg me vandaag op me werk (ja ik heb soms tijd op me werk om te denken)... stel ik ben in noem eens een arabisch land bv. Marokko geboren zou ik dan ook christen zijn of was ik dan moslim? Of als ik Inda geboren zou zijn, zou ik dan een boedist zijn?
Kijk ik bedoel ik ben hier in Nederland geboren althans zolang Weert in Nederland ligt... ik ben Christelijk opgevoed en ben ook waarde en geloof gevonden in het christendom. maar stel ik ben dus ergens anders geboren zou ik dan ook christen zijn?

Zelf denk ik van niet want het christendom is taboe in bv India en Marokko. dan zou ik denk ik eerder moslim of boedist zijn en dat voor waar aan nemen, of (doe ik nu ook) twijfelen of de godsdienst die ik aanhang waar is.

Twijfel is misschien een groot woord eerder een afvragen heb ik het wel bij het juiste eind? en ik denk dat soms zo denken je ook wakker houd bij het geen wat je geloofd, als je denk ik niet afvraagd is het waar. Wat voor waarde heeft het geloof hetzij moslim hetzij boedist hindoist of wat dan ook?

voor mij staat wel als een paal boven water er is meer tussen hemel en aarde tis mij te toevallig dat een oerknal is geweest en dat er leven op aarde is.
Wat voor mij op dit moment de doorslag geeft qua Christendom is dat het euhm makkelijk is.je hebt geen twijfel een jood komt misschien in de hemel een moslim idem een boedist kan terug komen als mens maar kan ook terug komen als dier. Wat is er dan makkelijker als het Christendom? je hoeft maar te geloven dat Jezus voor jouw zonden aan het kruis gestorven is en op gestaan is uit de dood zodat ik straks in de hemel kom.
Dat is toch makkelijk?

maar terug ff naar me vraag zou jij in een ander land christen zijn of toch moslim of boedist of hindoïst of atheïst?


Geen idee WMG, maar ik denk dat als ik het evangelie van Jezus Christus zou horen, en de HG zou met mij aan de gang gaan, zou mijn hart bewerken..... dan denk ik dat die Liefde voor mij, sterker is dan welke andere religie.

En of het christendom gemakkelijk is ?? Nee ik denk het niet, het gevaar hier in het vrije westen is dat we te gemakkelijk in slaap vallen. Als christen in de landen die je noemde, maak je een bewuste keuze voor het christen zijn, om Jezus te volgen, soms met hele nare gevolgen voor je aardse bestaan.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 19:24
 
WMG150 schreef:
Wat voor mij op dit moment de doorslag geeft qua Christendom is dat het euhm makkelijk is.je hebt geen twijfel een jood komt misschien in de hemel een moslim idem een boedist kan terug komen als mens maar kan ook terug komen als dier. Wat is er dan makkelijker als het Christendom? je hoeft maar te geloven dat Jezus voor jouw zonden aan het kruis gestorven is en op gestaan is uit de dood zodat ik straks in de hemel kom.
Dat is toch makkelijk?

Ik denk dat het Christendom het makkelijkste lijkt omdat er van de christen geen goede werken worden gevraagd om zijn redding te bewerkstelligen. Maar tevens denk ik dat het de Godsdienst is die het moeilijkst is van allemaal juist omdat de strekking ervan zo lijnrecht ingaat tegen de natuurlijke dadendrang van de mens. De gedachte zelf nog iets te kunnen toevoegen aan je eigen behoud is in het christelijke denken niets anders dan hoogmoed. Je moet alles verwachten van een God die je niet ziet, maar waarin je gelooft. En die goede werken die vanuit je geloof volgen kunnen je niet verlossen.

En wat te denken van teksten zoals: "Toen zeide Jezus tot Zijn discipelen: Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis op, en volge Mij. Want zo wie zijn leven zal willen behouden, die zal hetzelve verliezen; maar zo wie zijn leven verliezen zal, om Mijnentwil, die zal hetzelve vinden." (Mattheus 16: 24-25)

Niets is zo moeilijk voor een mens om nederig te erkennen zichzelf niet te kunnen redden en zich vol vertrouwen over te geven aan God.

GrZ!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 8 december 2010, 19:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 21:21
 
laat ik het zo zeggen in die zin makkelijk je hebt zekerheid... een soort verzekering.. ja uiteraard elk voordeel heb zen nadeel om met de woorden van de heer J Cruijff te spreken... hier in het wilde westen heb je te maken met verleiding maar heeft een moslim dan hier in het westen dan geen verleiding of de jood of boedist?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 08:05
 
WMG150 schreef:
laat ik het zo zeggen in die zin makkelijk je hebt zekerheid... een soort verzekering.. ja uiteraard elk voordeel heb zen nadeel om met de woorden van de heer J Cruijff te spreken... hier in het wilde westen heb je te maken met verleiding maar heeft een moslim dan hier in het westen dan geen verleiding of de jood of boedist?

Zekerheid Smiley die vol vragen zit

Ja, we mogen weten dat we behouden zijn door het bloed van Christus...
maar nu lijkt het een beetje alsof we dat op een presenteerblaadje aangediend krijgen..
We zullen daar ons hele leven keihard voor moeten (blijven) werken hoor, want alleen als we een levend geloof blijven hebben en gelijkvormigheid aan Christus nastreven blijven we dat ook!
Nee, op dit moment worden wij als christenen hier in Nederland door mensen niet zo vervolgd als in bepaald andere landen...maar vergeet niet dat er ook nog een duivel bestaat, die ons dagelijks vervolgt! En persoonlijk moet ik toch wel vaststellen dat ik het een behoorlijke kluif vind om daar tegen te vechten.
Overigens zie ik het meer en meer voor mijn ogen gebeuren dat ook christenen in Nederland (Europa) meer en meer te maken krijgen met de keerzijde van deze maatschappij..
Daarom geloof ik dat zelfs al zou ik in een heel andere situatie leven...zoals jij beschrijft, dat ook dan God in staat zou zijn om mij te bereiken. Misschien zou het mij wat meer moeite kosten om dat in te zien, maar God's almacht is zo groot, dat er zelfs dan wel een moment zou komen dat ik er toch niet meer omheen zou kunnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 08:05
 
WMG150 schreef:
laat ik het zo zeggen in die zin makkelijk je hebt zekerheid... een soort verzekering.. ja uiteraard elk voordeel heb zen nadeel om met de woorden van de heer J Cruijff te spreken... hier in het wilde westen heb je te maken met verleiding maar heeft een moslim dan hier in het westen dan geen verleiding of de jood of boedist?

Zekerheid Smiley die vol vragen zit

Ja, we mogen weten dat we behouden zijn door het bloed van Christus...
maar nu lijkt het een beetje alsof we dat op een presenteerblaadje aangediend krijgen..
We zullen daar ons hele leven keihard voor moeten (blijven) werken hoor, want alleen als we een levend geloof blijven hebben en gelijkvormigheid aan Christus nastreven blijven we dat ook!
Nee, op dit moment worden wij als christenen hier in Nederland door mensen niet zo vervolgd als in bepaald andere landen...maar vergeet niet dat er ook nog een duivel bestaat, die ons dagelijks vervolgt! En persoonlijk moet ik toch wel vaststellen dat ik het een behoorlijke kluif vind om daar tegen te vechten.
Overigens zie ik het meer en meer voor mijn ogen gebeuren dat ook christenen in Nederland (Europa) meer en meer te maken krijgen met de keerzijde van deze maatschappij..
Daarom geloof ik dat zelfs al zou ik in een heel andere situatie leven...zoals jij beschrijft, dat ook dan God in staat zou zijn om mij te bereiken. Misschien zou het mij wat meer moeite kosten om dat in te zien, maar God's almacht is zo groot, dat er zelfs dan wel een moment zou komen dat ik er toch niet meer omheen zou kunnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 18:45
 
TESSYBEAR731 schreef:
Zekerheid Smiley die vol vragen zit

Ja, we mogen weten dat we behouden zijn door het bloed van Christus...
maar nu lijkt het een beetje alsof we dat op een presenteerblaadje aangediend krijgen..
We zullen daar ons hele leven keihard voor moeten (blijven) werken hoor, want alleen als we een levend geloof blijven hebben en gelijkvormigheid aan Christus nastreven blijven we dat ook!
Nee, op dit moment worden wij als christenen hier in Nederland door mensen niet zo vervolgd als in bepaald andere landen...maar vergeet niet dat er ook nog een duivel bestaat, die ons dagelijks vervolgt! En persoonlijk moet ik toch wel vaststellen dat ik het een behoorlijke kluif vind om daar tegen te vechten.
Overigens zie ik het meer en meer voor mijn ogen gebeuren dat ook christenen in Nederland (Europa) meer en meer te maken krijgen met de keerzijde van deze maatschappij..
Daarom geloof ik dat zelfs al zou ik in een heel andere situatie leven...zoals jij beschrijft, dat ook dan God in staat zou zijn om mij te bereiken. Misschien zou het mij wat meer moeite kosten om dat in te zien, maar God's almacht is zo groot, dat er zelfs dan wel een moment zou komen dat ik er toch niet meer omheen zou kunnen.

Dus je komt ook misschien in de Hemel? Je hebt misschien eeuwig leven? je moet goede dingen doen en misschien kom je op de plek? God heeft ons geen rustige vaar water beloofd wel een goede aankomst... dus ja je hebt zekereheid... dus ja in die zin is het makkelijk, en in die zin is het christendom ook euhm eigenlijk het makkelijkste geloof.... en ja er is vervolging en ja er is verleiding en ja er is twijfel en ja er is rommel en onverwache dingen in je leven... maar wat er ook gebeurd je komt in de hemel.... oja mijn leven makkelijk? nah euhm vandaag auto laten keuren ffkes 250 euri's sja heb ik nie (heb gelukkig wat kunnen regelen) oja ander ding vanaf volgende week vrijdag verplicht lang weekend zeer lang weekend misschien weer tot maart weekend.... dus heb ik het dan makkelijk gehad dees week? niet echt maar toch kom ik in de hemel eeeeeeeeeej Engeltje smiley en wat heb ik er voor gedaan om in de hemel te komen??


alleen maar geloven... sja das zekerheid




Maar dan ff terug naar de vraag: wat zou jij zijn in een ander land (lees eventueel moslim land of boedisch land of een atheïstisch land... zou je dan ook christen zijn of zou je dan de godsdienst hebben van dat land?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 19:55
 
In de eerste plaats zou ik niet beter weten dat ik moslim/boeddist was. Je me moeten overtuigen denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:02
 
WMG150 schreef:



Maar dan ff terug naar de vraag: wat zou jij zijn in een ander land (lees eventueel moslim land of boedisch land of een atheïstisch land... zou je dan ook christen zijn of zou je dan de godsdienst hebben van dat land?

Ik kan hier een verheven verhaal neerzetten en net doen of ik de bijzondere uitzondering zou zijn, maar in feite denk ik dat ik gewoon moslim zou zijn en blijven.
En als ik een christelijke zendeling aan mn deur zou krijgen, zou ik net zo reageren als de gemiddelde christen bij een jehova's getuige of moslimzendeling .... gewoon de deur dichtgooien.

Tevens zou ik het rotsvaste idee hebben dat mijn geloof zaligmakend is en ik in de hemel zou komen, ( allah is groot nietwaar? )
Ik denk dat ik niet voor mijn allah zou willen strijden en sterven, wel zou ik ter ere van mijn allah chr. touristen proberen een poot uit te draaien.

Eigenlijk denk ik dus dat het voor 99% van de wereldbevolking opgaat, je blijft bij de godsdienst waar je bij groot geworden bent, thats it.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:19
 
ik denk dat ik het zelf ook zou zijn een moslim of boedist idd maar of ik een ander de poot zou uitdraaien? ik weet het nie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:42
 
WMG150 schreef:
ik vroeg me vandaag op me werk (ja ik heb soms tijd op me werk om te denken)... stel ik ben in noem eens een arabisch land bv. Marokko geboren zou ik dan ook christen zijn of was ik dan moslim? Of als ik Inda geboren zou zijn, zou ik dan een boedist zijn?
Kijk ik bedoel ik ben hier in Nederland geboren althans zolang Weert in Nederland ligt... ik ben Christelijk opgevoed en ben ook waarde en geloof gevonden in het christendom. maar stel ik ben dus ergens anders geboren zou ik dan ook christen zijn?

Zelf denk ik van niet want het christendom is taboe in bv India en Marokko. dan zou ik denk ik eerder moslim of boedist zijn en dat voor waar aan nemen, of (doe ik nu ook) twijfelen of de godsdienst die ik aanhang waar is.

Twijfel is misschien een groot woord eerder een afvragen heb ik het wel bij het juiste eind? en ik denk dat soms zo denken je ook wakker houd bij het geen wat je geloofd, als je denk ik niet afvraagd is het waar. Wat voor waarde heeft het geloof hetzij moslim hetzij boedist hindoist of wat dan ook?

voor mij staat wel als een paal boven water er is meer tussen hemel en aarde tis mij te toevallig dat een oerknal is geweest en dat er leven op aarde is.
Wat voor mij op dit moment de doorslag geeft qua Christendom is dat het euhm makkelijk is.je hebt geen twijfel een jood komt misschien in de hemel een moslim idem een boedist kan terug komen als mens maar kan ook terug komen als dier. Wat is er dan makkelijker als het Christendom? je hoeft maar te geloven dat Jezus voor jouw zonden aan het kruis gestorven is en op gestaan is uit de dood zodat ik straks in de hemel kom.
Dat is toch makkelijk?

maar terug ff naar me vraag zou jij in een ander land christen zijn of toch moslim of boedist of hindoïst of atheïst?


Beetje een dwaze vraag stelling vind ik... Zou God ook tot mij gekomen zijn in die culturen en/of geloof. Want dat is het in feite...

"Ik heb u tot mij geroepen" zegt de Here Jezus ergens....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:26
 
- Schapen, die niet verloren gaan
Toespraak door C. H. Spurgeon

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Niet-Verloren.pdf



- Zullen alle mensen uiteindelijk gered worden?
Of: is “Alverzoening” bijbels gegrond?

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/alverzoening.pdf



- Kan een gelovige zijn redding verspelen?

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Redding-Verspelen.pdf



- Eens gered, altijd gered?

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Eens-Gered-Hunt.pdf



- Kan iemand gered zijn en daarna toch verloren gaan?

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Verloren-gaan-Gibson.pdf


Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 20:18
 
http://www.goeievraag.nl/vraag/religie-vrijwel-uitsluitend-sociaal-cultureel.45450
is eigenlijk de zelfde vraag... of het een dwaze vraag is? denk ut nie maar je mag gelukkig van mening verschillen.... althans.... normaal wel Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AREND003





Berichten: 191

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 23:13
 
WMG150 schreef:
http://www.goeievraag.nl/vraag/religie-vrijwel-uitsluitend-sociaal-cultureel.45450
is eigenlijk de zelfde vraag... of het een dwaze vraag is? denk ut nie maar je mag gelukkig van mening verschillen.... althans.... normaal wel Coole smiley met zonnebril

Daarom hou ik ook zoveel van statistieken! Het zijn wel gemiddeldes, maar zijn heel redelijk betrouwbaar! En inderdaad, je vind geen oud-gereformeerden in China! Haha! En, wees blij dat we met de "godsdienstvrijheid" hier leven en niet in Irak of Afganistan! Toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 22:46
 
AREND003 schreef:
Daarom hou ik ook zoveel van statistieken! Het zijn wel gemiddeldes, maar zijn heel redelijk betrouwbaar! En inderdaad, je vind geen oud-gereformeerden in China! Haha! En, wees blij dat we met de "godsdienstvrijheid" hier leven en niet in Irak of Afganistan! Toch?
das waar denk dat ik zelf die landen nie in mag... lik moet al moeite doen om limburg te verlaten... kun je na gaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1