ChristianMatch
 


Forum

Gordon christen/
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:48
 
ZAL ik mijn lidmaatschap opzeggen of niet vraag ik me af.

Aan de ene kant vind ik het mooi dat we het evangelie met iedereen kunnen mogen delen, maar om nu met gorden te ''pronken'' als nieuwe bekeerling?

Zeker als hij duidelijk zegt dat de Bijbel geen enkele waarde voor hem heeft, over welke GOD/Jezus heeft hij het dan? Kan ik dit serieus nemen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:37
 
Wat heeft Gordon met CM te maken?
Ik zie het verband niet tussen hem en CM.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:52
 
MARISKA601 schreef:
Wat heeft Gordon met CM te maken?
Ik zie het verband niet tussen hem en CM.

Gordon hoort hier niet thuis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 21:22
 
dacht van alles en wat topic, waar anders?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 21:43
 
Gordon heeft aangegeven dat hij heeft mogen ontdekken dat er Iemand is. Ja, hij heeft ook aangegeven de Bijbel en de kerk niet direct nodig te hebben. Maar kan dat niet onder anderen gewoon horen bij het zoekproces? En christen heeft hij zichzelf nog niet genoemd in elk geval.

Waarom je trouwens vanwege de ommekeer bij Gordon je lidmaatschap van de EO, want daar zul je op doelen, al noem je het niet, wilt opzeggen is wel een vraagteken. Wees blij dat ze nog steeds willen werken vanuit het evangelie en dat ze blijkbaar ook voor Gordon een instrument zijn geweest in Gods Hand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 22:22
 
DAVID923 schreef:
ZAL ik mijn lidmaatschap opzeggen of niet vraag ik me af.

Aan de ene kant vind ik het mooi dat we het evangelie met iedereen kunnen mogen delen, maar om nu met gorden te ''pronken'' als nieuwe bekeerling?

Zeker als hij duidelijk zegt dat de Bijbel geen enkele waarde voor hem heeft, over welke GOD/Jezus heeft hij het dan? Kan ik dit serieus nemen?

ik zie ook geen verband tussen jouw lidmaatschap bij CM en het geloof van een persoon die er in deze geheel niet toe doet, en dan een topic daarover beginnen?????

andere vraag: kan ik dit topic serieus nemen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 22:36
 
BART817 schreef:
ik zie ook geen verband tussen jouw lidmaatschap bij CM en het geloof van een persoon die er in deze geheel niet toe doet, en dan een topic daarover beginnen?????

andere vraag: kan ik dit topic serieus nemen???



neem het maar met een paar kilo strooizout.
glij je niet uit over dit topic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 22:44
 
MARISKA601 schreef:
neem het maar met een paar kilo strooizout.
glij je niet uit over dit topic

oooww, dus dit is waar t naartoe gaat... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 22:59
 
Ik heb net het programma gekeken over de zoektocht van o.a. Gordon op zoek naar GOD.
Ben juist erg onder de indruk van hoe GOD bezig met Gordon.
En ik vind het knap van Gordon dat hij zich zo kwetsbaar op stelt.
God kan elk mens in het hart raken dus ook Gordon.
Laten we maar veel voor hem bidden.

Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 18:40
 
lidmaatschap van de e.o opzeggen bedoelde ik. t word steeds gekker en vrijzinniger.

Iemand die letterlijk zegt ik heb niks met de Bijbel...tja...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 18:57
 
DAVID923 schreef:
lidmaatschap van de e.o opzeggen bedoelde ik. t word steeds gekker en vrijzinniger.

Iemand die letterlijk zegt ik heb niks met de Bijbel...tja...

Dat was geen uitspraak van de EO, maar gewoon van iemand die net heeft erkend dat er blijkbaar toch wel Iemand is die naar hem omziet...

Wat is daar vrijzinnig/shockerend aan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 19:27
 
DAVID923 schreef:
lidmaatschap van de e.o opzeggen bedoelde ik. t word steeds gekker en vrijzinniger.

Iemand die letterlijk zegt ik heb niks met de Bijbel...tja...

ben je nu ook onder de indruk van wat je gezien hebt van Gordon??
Of eh eh heb je niet naar zo'n slecht programma gekeken???


Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 20:12
 
tuurlijk heb ik het gezien, anders kan ik niet reageren, vind ik, kan wel maar dan roep ik maar wat.

Begrijp me goed, ik hoop echt dat Hij wedergeboren word, en de Heer gaat zijn weg wel met gordon dan, aan de andere kant is het nog steedfs iemand die homoseksualiteit in de praktijk brengt, grof in de mond is (vloekt in het progamma zelf) en letterlijk zegt dat hij niks met de bijbel heeft, nu weet ik uit eigen getuigenis dat de Geest als die in iemand woont woont stap voor stap vernieuwd en een nieuwe schepping maakt, wat ook in de praktijk gaat uiten (berouw van zonden, God willen leren kennen, de Bijbel willen lezen etc etc).

Dus de tijd zal het leren. Maar om nu gelijk te roepen dat gorden bekeerd is, en christen is vind ik te ver gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 20:18
 
DAVID923 schreef:
Maar om nu gelijk te roepen dat gorden bekeerd is, en christen is vind ik te ver gaan.

Je bent volgens mij de eerste die dat zegt dat hij christen is. Hij heeft een ontdekking gedaan in de richting van God...niet meer en niet minder...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EGGIE989





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 21:34
 
Dat de EO steeds vrijzingger wordt ben ik wel met je eens. Het Gordon verhaal heb ik niet gezien.

Als ik de programma's van de EO vergelijk met 15 jaar terug dan vind ik het een achteruitgang. Aan de andere kant zullen zij ook met de tijd mee moeten om nog te kunnen uitzenden en voor het niet chr.publiek te trekken.

Tja, ik twijfel ook om mijn 10tjes lidmaatschap op te zeggen maar aan de andere kant... dan is er straks bijna helemaal niks meer aan chr. omroepen als (bij wijze van) iedereen het gaat opzeggen.

Lastig lastig, tja dan maar finacieel bekijken... hoeveel % is 10 euro op een jaarsalaris?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:12
 
DAVID923 schreef:
ZAL ik mijn lidmaatschap opzeggen of niet vraag ik me af.

Aan de ene kant vind ik het mooi dat we het evangelie met iedereen kunnen mogen delen, maar om nu met gorden te ''pronken'' als nieuwe bekeerling?

Zeker als hij duidelijk zegt dat de Bijbel geen enkele waarde voor hem heeft, over welke GOD/Jezus heeft hij het dan? Kan ik dit serieus nemen?


PFFFF, zou de eo echt op jou zitten wachten, dat noemt zich "achterban"... Smiley die vol vragen zit
Ergens niet mee eens zijn of vraagtekens bij hebben, en gelijk maar "dreigen" met het opzeggen van het lidmaatschap Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:22
 
EGGIE989 schreef:
Dat de EO steeds vrijzingger wordt ben ik wel met je eens. Het Gordon verhaal heb ik niet gezien.

Als ik de programma's van de EO vergelijk met 15 jaar terug dan vind ik het een achteruitgang. Aan de andere kant zullen zij ook met de tijd mee moeten om nog te kunnen uitzenden en voor het niet chr.publiek te trekken.

Tja, ik twijfel ook om mijn 10tjes lidmaatschap op te zeggen maar aan de andere kant... dan is er straks bijna helemaal niks meer aan chr. omroepen als (bij wijze van) iedereen het gaat opzeggen.

Lastig lastig, tja dan maar finacieel bekijken... hoeveel % is 10 euro op een jaarsalaris?


Moeten wij niet het evangelie aan de niet gelovige brengen want de mensen die het weten hoeven we niet te berijken.
Ook ik heb wel mn bedenkingen bij Gorden maar weet nogniet hoe ik daarmee ommoet gaan.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:25
 
MARTIN695 schreef:
Moeten wij niet het evangelie aan de niet gelovige brengen want de mensen die het weten hoeven we niet te berijken.
Ook ik heb wel mn bedenkingen bij Gorden maar weet nogniet hoe ik daarmee ommoet gaan.
Sjalom.
Martin

Wees gewoon dankbaar voor de kiem die blijkbaar is ontsproten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EGGIE989





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:28
 
CROSSROAD317 schreef:
PFFFF, zou de eo echt op jou zitten wachten, dat noemt zich "achterban"... Smiley die vol vragen zit
Ergens niet mee eens zijn of vraagtekens bij hebben, en gelijk maar "dreigen" met het opzeggen van het lidmaatschap Gefrustreerde smiley

Vond het niet echt een dreigement. Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 23:50
 
EGGIE989 schreef:
Vond het niet echt een dreigement. Geschokte, onthutste smiley


Het eerste woord in de zin is ZAL ... misschien niet direct een dreigement, maar daarom staat "dreigen" dus tussen " " in mijn antwoord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 14:27
 
CROSSROAD317 schreef:
PFFFF, zou de eo echt op jou zitten wachten, dat noemt zich "achterban"... Smiley die vol vragen zit
Ergens niet mee eens zijn of vraagtekens bij hebben, en gelijk maar "dreigen" met het opzeggen van het lidmaatschap Gefrustreerde smiley

dit is weer en ander topic, maar in het kort, als je lid bent steun je de omroep em ben je medeverantwoordelijk voor wat hun doen. ik wil niet meedoen aan vrijzinniggedoe en blasfemie...of ze op mij zitten te wachten, als ze wachten op blinde schapen die maar volgen en niks toetsen, dan maar niet :D

ontopic weer?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 15:14
 
DAVID923 schreef:
als je lid bent steun je de omroep em ben je medeverantwoordelijk voor wat hun doen. ik wil niet meedoen aan vrijzinniggedoe en blasfemie...
Waar zit volgens jou de vrijzinnigheid en blasfemie van de EO (dus niet van Gordon) in de gesprekken met Gordon? Je verwijt de EO nogal wat inzake de gesprekken met Gordon, wat mijns inziens niet op feiten is gestoeld...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:17
 
DAVID923 schreef:
dit is weer en ander topic, maar in het kort, als je lid bent steun je de omroep em ben je medeverantwoordelijk voor wat hun doen. ik wil niet meedoen aan vrijzinniggedoe en blasfemie...of ze op mij zitten te wachten, als ze wachten op blinde schapen die maar volgen en niks toetsen, dan maar niet :D

ontopic weer?

Je kunt het ook zien als medeverantwoordelijk voor het uitdragen van het Evangelie aan Gordon...is dat niet een betere insteek?

En wij mogen/kunnen bidden of God het zaad van de blijde boodschap, dat gezaaid is door de EO, in zijn hart en leven tot groei brengt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 december 2010, 16:04
 
DAVID923 schreef:
dit is weer en ander topic, maar in het kort, als je lid bent steun je de omroep em ben je medeverantwoordelijk voor wat hun doen. ik wil niet meedoen aan vrijzinniggedoe en blasfemie...of ze op mij zitten te wachten, als ze wachten op blinde schapen die maar volgen en niks toetsen, dan maar niet :D

ontopic weer?


Zeg je toch je lidmaatschap op ....

Gordon is wat dit aangaat, net als Dennis en Lizelotte (waar ik je trouwens niet over hoor, dus van jouw kant wel heel erg persoonsgericht) een "gebruiksmiddel" voor God, door de EO, om zodoende het evangelie te verkondigen. Dat het in jouw ogen misschien niet kan wil niet zeggen dat het bij God niet kan.

Jes. 40:21 Weet je het niet? Heb je het niet gehoord?
Is het je niet van meet af aan verteld?
Is het niet al helder sinds de grondvesting van de wereld?
22 Hij troont boven de schijf van de aarde
– haar bewoners zijn als sprinkhanen –,
hij spreidt de hemel uit als een doek,
spant hem uit als een tent om in te wonen.
23 Hij maakt vorsten nietig,
de leiders van de aarde onbeduidend:
24 nauwelijks zijn ze geplant, nauwelijks gezaaid,
nauwelijks hebben ze wortel geschoten,
of hij blaast over hen, en ze verdorren
en de stormwind neemt hen op als kaf.
25 Met wie wil je mij vergelijken, zegt de Heilige,
aan wie ben ik gelijk te stellen?
26 Kijk omhoog: wie heeft dit alles geschapen?
Hij laat het leger sterren voltallig uitrukken,
hij roept ze bij hun naam, een voor een;
door zijn kracht en onmetelijke grootheid
ontbreekt er niet één.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 december 2010, 00:33
 
een vraag stellen en totaal random tekst posten, ja nee, ik ben over, lol!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 december 2010, 03:31
 
Ik vind het een mooie realistische serie. Vragen die opkomen bij iedere (on)gelovige . En bovendien.. heeft niet ieder recht op zijn eigen zoektocht?
Op zoek naar God: ieder heeft zijn eigen unieke zoektocht, maar ook God gaat Zijn eigen unieke weg met een ieder. Wie ben ik, daarover iets te vinden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 december 2010, 15:50
 
MIEK114 schreef:
Ik vind het een mooie realistische serie. Vragen die opkomen bij iedere (on)gelovige . En bovendien.. heeft niet ieder recht op zijn eigen zoektocht?
Op zoek naar God: ieder heeft zijn eigen unieke zoektocht, maar ook God gaat Zijn eigen unieke weg met een ieder. Wie ben ik, daarover iets te vinden?

Helemaal mee eens. Ik heb net de serie bekeken via uitzending gemist.
Ik vond het heel ontroerend om te zien hoe deze drie mensen zich open stellen om God te kunnen ervaren. Ze waren/zijn, alle drie oprecht op zoek gegaan.
En dan mogen we geloven in de belofte die in de Bijbel staat...wie zoekt zal vinden!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 december 2010, 18:51
 
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1030820-gordon-verrast-in-kerk-lizelotte-danst-voor-god-dennis-ontmoet-dj

Hier deel 1...


Laatst aangepast door
ROBBEDOES873
op zaterdag 25 december 2010, 18:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 december 2010, 20:31
 
CROSSROAD317 schreef:
Gordon is wat dit aangaat, net als Dennis en Lizelotte (waar ik je trouwens niet over hoor, dus van jouw kant wel heel erg persoonsgericht) een "gebruiksmiddel" voor God, door de EO, om zodoende het evangelie te verkondigen. Dat het in jouw ogen misschien niet kan wil niet zeggen dat het bij God niet kan.

Ben inderdaad wel benieuwd naar de ervaring met die andere 2 bij de TS.


Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 25 december 2010, 20:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIELLE965





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 15:51
 
Als de show Gordon of wie dan ook maar iets richting God brengt, op weg helpt naar God toe. Dan is het het programma wel waard denk ik. Ik denk dat Gordon verder niets met CM te maken heeft, toch? Of heb ik wat gemist?

Ik ben het ermee eens dat de uitspraak dat Gordon christen zou zijn niet strookt met het feit dat hij dan de Bijbel niet erkent als Zijn Boek.
Dat gaat voor mijn gevoel niet helemaal samen, op z'n zachtst gezegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1