ChristianMatch
 


Forum

Boos zijn op GOD?
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 13:51
 
De laatste maanden gebeuren er veel moeilijke dingen in mijn leven. (ga mij niet vragen wat want daar gaat het mij niet om) Mijn leven staat weer behoorlijk op zijn kop.
Ik voel een stuk boosheid naar GOD maar durf dat niet uit te spreken.
Herkennen jullie dit en hoe doen jullie dit? En mag je uberhaupt boos worden op GOD??


Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 13:55
 
MARY052 schreef:
De laatste maanden gebeuren er veel moeilijke dingen in mijn leven. (ga mij niet vragen wat want daar gaat het mij niet om) Mijn leven staat weer behoorlijk op zijn kop.
Ik voel een stuk boosheid naar GOD maar durf dat niet uit te spreken.
Herkennen jullie dit en hoe doen jullie dit? En mag je uberhaupt boos worden op GOD??


Mary

Ik herken het heel goed Mary....ook hier gaat alles niet zoals ikzelf het gepland had....en ik weet best dat alles onze eigen schuld is....maar soms denk ik : waarom grijpt God niet in ...Hij is zo machtig...en dan overwint ook bij mij de boosheid tegen God hoor...die gevoelens zijn niet goed te keuren...maar we zijn maar mensen he...met menselijke eigenaardigheden...En (heel veel) menselijke strijd....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LORETTA033





Berichten: 97

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 14:14
 
Ook heel herken baar bij mij hoor
De vraag is natuurlijk hoe ga je daar mee om
Wat doet boosheid met je verder

Zijn onze gevoelens emoties van boosheid terecht
Als we in de normale wereld met boosheid kunnen omgaan
EN onze relatie met onze Hemelse Vader is daar naar
zeg Hem is mijn ervaring maak Hem deelgenoot daar van

Hij mag juist jou boosheid en verdriet weten
houd het niet vast
En geef Jezelf de ruimte om God daar in te betrekken
Ik ben ook het type regelaar en rende voor God uit
om de boosheid een plaats en vorm te geven zocht ik oplossingen
Ook dat werkte niet
leef niet in een kramp maar zet je zelf vrij
daar heb ik zelf veel aan gehad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 14:26
 
MARY052 schreef:
De laatste maanden gebeuren er veel moeilijke dingen in mijn leven. (ga mij niet vragen wat want daar gaat het mij niet om) Mijn leven staat weer behoorlijk op zijn kop.
Ik voel een stuk boosheid naar GOD maar durf dat niet uit te spreken.
Herkennen jullie dit en hoe doen jullie dit? En mag je uberhaupt boos worden op GOD??


Mary

Hoi Mary,

Ik denk dat meer mensen dit gevoel zullen herkennen, zeker in perioden dat alles tegen lijkt te zitten. 'k Denk dat je deze gevoelens ook zeker naar God toe mag/moet uiten. Ook in de Bijbel zijn genoeg voorbeelden te vinden, van mensen die God niet begrepen en hun boosheid uiten. Denk aan bijv. Jona. Toch liet God Hem niet los. Via de volgende link, kun je een artikel vinden wat mij wel aanspreekt.
http://www.eo.nl/nazorg/homepage/page/Eigenlijk_ben_ik_boos_op_God/articles/article.esp?article=9537465
Toch is God er en zorgt Hij voor je, al merk je dat niet altijd even sterk. 'k Denk nu ook even aan Psalm 121.

Sterkte in deze moeilijke tijd!

Marijan


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 12 januari 2011, 14:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIELLE965





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 15:06
 
MARY052 schreef:
De laatste maanden gebeuren er veel moeilijke dingen in mijn leven. (ga mij niet vragen wat want daar gaat het mij niet om) Mijn leven staat weer behoorlijk op zijn kop.
Ik voel een stuk boosheid naar GOD maar durf dat niet uit te spreken.
Herkennen jullie dit en hoe doen jullie dit? En mag je uberhaupt boos worden op GOD??


Mary

Hoi Mary,

Ik ben ook weleens boos op God, ik denk bijna iedereen weleens. Soms begrijpen we ook niet waarom dingen gebeuren die gebeuren, kunnen we dat ook niet. Ik denk dat je dit tegen God kan zeggen, dat hij dit wel begrijpt. Ik denk dat je daarin eerlijk kunt zijn naar Hem. Ik spreek het uit naar hem of ik schrijf het op in een brief naar God, geloof me dat lucht op.
Heel veel sterkte.
Danielle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 16:02
 
MARY052 schreef:
De laatste maanden gebeuren er veel moeilijke dingen in mijn leven. (ga mij niet vragen wat want daar gaat het mij niet om) Mijn leven staat weer behoorlijk op zijn kop.
Ik voel een stuk boosheid naar GOD maar durf dat niet uit te spreken.
Herkennen jullie dit en hoe doen jullie dit? En mag je uberhaupt boos worden op GOD??


Mary


Hoi Mary,

Ik ken het boos zijn op God niet, mijn dankbaarheid is groter. Ik ken wel de waarom vragen, maar daar geeft Hij altijd wel antwoord op, op welke manier dan ook .... Lachende smiley

Ik stel me altijd de vraag, "hoe kan ik boos zijn op God, die zijn Eigen Zoon naar deze aarde stuurde, om daar voor ons/mij het Verlossingswerk te volbrengen".

Daarbij weet ik dat satan, de boze, de oorzaak is van alle ellende en niet God.....

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1364
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 16:29
 
CROSSROAD317 schreef:
Hoi Mary,

Ik ken het boos zijn op God niet, mijn dankbaarheid is groter. Ik ken wel de waarom vragen, maar daar geeft Hij altijd wel antwoord op, op welke manier dan ook .... Lachende smiley

Ik stel me altijd de vraag, "hoe kan ik boos zijn op God, die zijn Eigen Zoon naar deze aarde stuurde, om daar voor ons/mij het Verlossingswerk te volbrengen".

Daarbij weet ik dat satan, de boze, de oorzaak is van alle ellende en niet God.....

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1364


Ik ken dat wel, en ben ook echt heel boos op God geweest omdat de hoop en verwachtingen weleens plotseling door een "traumatische gebeurtenis" erg op de proef gesteld kan worden.
Juist daardoor gaat iemand God weer opzoeken en ontdekt: "dat God van de bergen (in het leven) ook de God in de dalen is"......vaak komt iemand dan er sterker uit....

http://www.youtube.com/watch?v=aq-_zwyTeGc&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=1Y1wtgLAytA&feature=related


Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 12 januari 2011, 16:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 16:35
 
Hoi Mary,

We leven in een tranendal, dat hoor ik vaak onder de prediking.
Ieder huis heeft een kruis. We zijn gezonken in teleurstellingen van alles, zoals mislukte sollicitaties, dates, huis zoeken, eenzaam, hogere kosten dat je vreest dat je niet betalen kan.
Dat is onze schuld tegenover God, daarom ben ik weleens boos of verdrietig voor God.
Telkens vraag ik weleens waarom dat waarom waarom?
Mijn leven vol met waarom.
Heeft God mij verlaten? Is bidden zinvol?
Dat vraagt Jezus ook op het kruis Mijn God Mijn God Waarom hebt Gij Mij verlaten?
Hij wist dat Hij volmaakt was van Zijn middelaarswerk, dat Zijn Vader tevreden over Zijn Zoon.
Maar nu zit ik 2 jaar thuis en meer dan 130 sollicitaties en geen succes, ik bid vaker om te vragen voor de zegen voor sollicitaties en toch niks geworden, waarom dan niet.
Andere man heeft een baan gevonden en hij heeft niet gebeden om te vragen en toch aangenomen ik vond dat oneerlijk en als ik bid krijg ik geen baan of anders en hij bidt niet en toch krijgt hij wat.
Nou ja dan ben ik wel boos op God.
Dat is ook pijnlijk voor mij. ik mopper heel vaak.
Sorry.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 18:03
 
HERMAN388 schreef:
Hoi Mary,

We leven in een tranendal, dat hoor ik vaak onder de prediking.
Ieder huis heeft een kruis. We zijn gezonken in teleurstellingen van alles, zoals mislukte sollicitaties, dates, huis zoeken, eenzaam, hogere kosten dat je vreest dat je niet betalen kan.
Dat is onze schuld tegenover God, daarom ben ik weleens boos of verdrietig voor God.
Telkens vraag ik weleens waarom dat waarom waarom?
Mijn leven vol met waarom.
Heeft God mij verlaten? Is bidden zinvol?
Dat vraagt Jezus ook op het kruis Mijn God Mijn God Waarom hebt Gij Mij verlaten?
Hij wist dat Hij volmaakt was van Zijn middelaarswerk, dat Zijn Vader tevreden over Zijn Zoon.
Maar nu zit ik 2 jaar thuis en meer dan 130 sollicitaties en geen succes, ik bid vaker om te vragen voor de zegen voor sollicitaties en toch niks geworden, waarom dan niet.
Andere man heeft een baan gevonden en hij heeft niet gebeden om te vragen en toch aangenomen ik vond dat oneerlijk en als ik bid krijg ik geen baan of anders en hij bidt niet en toch krijgt hij wat.
Nou ja dan ben ik wel boos op God.
Dat is ook pijnlijk voor mij. ik mopper heel vaak.
Sorry.

Herman, als je bidt, wil dat niet altijd zeggen dat je krijgt waar je om vraagt hoor. Je mag het gebed niet vergelijken met het verlanglijstje van Sinterklaas...Hij geeft je wat goed voor je is, op Zijn tijd...en niet op de jouwe.... Ook ik heb het daar verschrikkelijk moeilijk mee hoor, we hebben veel dezelfde problemen, ik weet wat je voelt. Kan je één ding adviseren Herman: volharden in het gebed! Bid en u zal gegeven zijn, zoekt en gij zult vinden, klopt en u zal worden opengedaan Herman. (Het staat er echt!) Sterkte joh!
Angy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 18:14
 
ANGELIQUE327 schreef:
Herman, als je bidt, wil dat niet altijd zeggen dat je krijgt waar je om vraagt hoor. Je mag het gebed niet vergelijken met het verlanglijstje van Sinterklaas...Hij geeft je wat goed voor je is, op Zijn tijd...en niet op de jouwe.... Ook ik heb het daar verschrikkelijk moeilijk mee hoor, we hebben veel dezelfde problemen, ik weet wat je voelt. Kan je één ding adviseren Herman: volharden in het gebed! Bid en u zal gegeven zijn, zoekt en gij zult vinden, klopt en u zal worden opengedaan Herman. (Het staat er echt!) Sterkte joh!
Angy


Volgens mij is dit met elkaar in tegenspraak Angelique ....
Je krijgt het niet altijd .... of je krijgt het altijd (Bid en u zal gegeven zijn, of toch niet ??) Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 20:07
 
CROSSROAD317 schreef:
Volgens mij is dit met elkaar in tegenspraak Angelique ....
Je krijgt het niet altijd .... of je krijgt het altijd (Bid en u zal gegeven zijn, of toch niet ??) Twijfelende smiley

Crossy...als het God goeddunkt...dan krijg je het zeker....maar wel op Zijn tijd he...en niet op de onze!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 20:36
 
ANGELIQUE327 schreef:
Crossy...als het God goeddunkt...dan krijg je het zeker....maar wel op Zijn tijd he...en niet op de onze!


Ik ben met je mee eens Angy
we kennen elkaar goed
we zijn op dezelfde lijn

Paulus heeft gezegd Bidt zonder ophouden
Maar op Zijn tijd wordt het gebed door de Heere verhoord
Het kan lang zijn of kort
Het is wel te hopen meid

Werpt al de bekommernissen op Hem want Hij zorgt voor u
Hebt goede moed Angy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 20:46
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 10:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LORETTA033





Berichten: 97

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 21:03
 
Waartoe......

Dat is het meest moeilijke dat stukje aanvaarden accepteren
Maar als we IN HEM blijven [joh 15]
kan het veranderings proces beginnen
En met Gods ogen kijken naar ons verdriet boosheid situatie
Weg lopen uit Zijn beschermiing
is voortdurend iets om voor te blijven waken
Omgaan met boosheid blijft een strijd
Soms kan als God een deur sluit het antwoord wel eens lang duren

zonder strijd geen overwinning
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 21:38
 
HERMAN388 schreef:
Ik ben met je mee eens Angy
we kennen elkaar goed
we zijn op dezelfde lijn

Paulus heeft gezegd Bidt zonder ophouden
Maar op Zijn tijd wordt het gebed door de Heere verhoord
Het kan lang zijn of kort
Het is wel te hopen meid

Werpt al de bekommernissen op Hem want Hij zorgt voor u
Hebt goede moed Angy

dank je wel herman...jou van harte hetzelfde toegebeden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 21:40
 
Boos zijn op God...

Ik weet wat het is. Ooit had ik een oprecht, diep, vast en kinderlijk geloof.
Alle moeilijkheden die er waren kon ik hebben omdat ik bouwde op mijn God.
Totdat mijn (dacht ik toen) grote liefde ging, en er een hel van waaroms op me af kwamen. Ik werd boos, boos op de God die altijd voor me gezorgd had. En niet zomaar boos, ik werd hoe langer hoe bozer, en kon onmogelijk begrijpen waarom God toeliet dat iemand die Hem zo liefhad, zo kon laten vallen.
Ik heb geschopt tegen alles wat met God te maken had, en ben er diep doorheen gegaan. Toch liet Hij me zien dat het bij mij niet om Hem draaide maar om mijn eigenbelang, dat het enkel hoogmoed was, alsof God met Zijn schepsel niet mocht doen wat Hij wilde, zoals een pottebakker met zijn maaksel zoals er in de bijbel staat.
Nu, na twee jaar ben ik op de weg terug, vol twijfels en vragen, maar zonder te schoppen. Ik heb ontdekt dat God het beter weet als wij mensen, en dat er uit iets slechts, iets heel moois kan voortkomen.
Iets wat God allang van te voren wist, maar ik niet.
Nu dank ik God voor hetzelfde waarom ik Hem toen verlaten had.
Daarom...hoe bozer je bent op God...hoe langer je zelf met je eigenbelang in de weg staat om weer naar Hem terug te gaan.
Want de eer moet voor Hem zijn, en niet voor ons mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:22
 
MARY052 schreef:
De laatste maanden gebeuren er veel moeilijke dingen in mijn leven. (ga mij niet vragen wat want daar gaat het mij niet om) Mijn leven staat weer behoorlijk op zijn kop.
Ik voel een stuk boosheid naar GOD maar durf dat niet uit te spreken.
Herkennen jullie dit en hoe doen jullie dit? En mag je uberhaupt boos worden op GOD??


Mary

Mary, waarom zou je niet boos mogen zijn op God? Bij deze vraag denk ik altijd meteen aan iemand als Job of Jeremia, die letterlijk hun geboortedag vervloekten. Dan moet je toch wel ernstig boos zijn op zo'n moment... God geeft ruimte voor deze emotie, zoals Hij ruimte geeft aan elke emotie, juist omdat emotie een belangrijk hulpmiddel is in het opbouwen van relaties, waartoe we toch mede geschapen zijn.

Zorg ervoor dat je je boosheid uit, krop het niet op! Juist dat kan al lucht geven om weer verder te kijken en niet in de boosheid te blijven hangen. Want dan begeven we ons als mens op glad ijs...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:25
 
HENK710 schreef:
Mary, waarom zou je niet boos mogen zijn op God? Bij deze vraag denk ik altijd meteen aan iemand als Job of Jeremia, die letterlijk hun geboortedag vervloekten. Dan moet je toch wel ernstig boos zijn op zo'n moment... God geeft ruimte voor deze emotie, zoals Hij ruimte geeft aan elke emotie, juist omdat emotie een belangrijk hulpmiddel is in het opbouwen van relaties, waartoe we toch mede geschapen zijn.

Zorg ervoor dat je je boosheid uit, krop het niet op! Juist dat kan al lucht geven om weer verder te kijken en niet in de boosheid te blijven hangen. Want dan begeven we ons als mens op glad ijs...

Ik ben het niet met je eens Henk.
Mijn ervaring is dat juist je boosheid extra verwijdering brengt tussen God en jezelf, juist op het moment dat je Hem juist wel nodig hebt.
Opkroppen is fout, maar ongeremd boos zijn is naar mijn idee niet de beste optie. Eerder hulp zoeken om te verwerken, dat lijkt mij achteraf het verstandigste
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:27
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik ken het boos zijn op God niet, mijn dankbaarheid is groter.

Cross, volgens mij is hier sprake van een tegenstelling Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Je dankbaarheid is groter. Groter dan wat? Dat staat zoals je het nu formuleert in het eerste stukje: het boos zijn op God. Maar in dat eerste stukje staat dat dat niet bestaat. Hoe kan iets groter zijn dan iets anders als datgene waarmee vergeleken wordt niet bestaat? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar ik deel wel je opmerking dat dankbaarheid voor het leven groter is! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:28
 
HENK710 schreef:
Mary, waarom zou je niet boos mogen zijn op God? Bij deze vraag denk ik altijd meteen aan iemand als Job of Jeremia, die letterlijk hun geboortedag vervloekten. Dan moet je toch wel ernstig boos zijn op zo'n moment... God geeft ruimte voor deze emotie, zoals Hij ruimte geeft aan elke emotie, juist omdat emotie een belangrijk hulpmiddel is in het opbouwen van relaties, waartoe we toch mede geschapen zijn.

Zorg ervoor dat je je boosheid uit, krop het niet op! Juist dat kan al lucht geven om weer verder te kijken en niet in de boosheid te blijven hangen. Want dan begeven we ons als mens op glad ijs...

Ik denk dat we meer geconfronteerd wordt wat vanaf de kansel gezegd wordt, "God is liefde" en aait over onze bol en mij overkomt niks......
Het is niet alleen emotie maar ook het verstand die ergens in geloofd....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:29
 
JOLAN931 schreef:
Ik ben het niet met je eens Henk.
Mijn ervaring is dat juist je boosheid extra verwijdering brengt tussen God en jezelf, juist op het moment dat je Hem juist wel nodig hebt.
Opkroppen is fout, maar ongeremd boos zijn is naar mijn idee niet de beste optie. Eerder hulp zoeken om te verwerken, dat lijkt mij achteraf het verstandigste

Boosheid kan afstand kweken. Daarom is het dus wel belangrijk om je boosheid op een goede manier te kanaliseren, wat niet echt eenvoudig is. En nee, ongeremd boos zijn is inderdaad niet goed, want dan blijf je er dus in hangen (zie waarschuwing in eerdere stukje).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:32
 
MAR907 schreef:
Ik denk dat we meer geconfronteerd wordt wat vanaf de kansel gezegd wordt, "God is liefde" en aait over onze bol en mij overkomt niks...

Ik weet dat er mensen zijn die de neiging hebben om inderdaad in een knuffelgod te geloven. Dat is niet echt mijn ding. Want we hebben te maken met een God die ook emotie kent, we zijn immers Zijn beeld Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:34
 
HENK710 schreef:
Boosheid kan afstand kweken. Daarom is het dus wel belangrijk om je boosheid op een goede manier te kanaliseren, wat niet echt eenvoudig is. En nee, ongeremd boos zijn is inderdaad niet goed, want dan blijf je er dus in hangen (zie waarschuwing in eerdere stukje).

Boosheid brengt nader, dat is hetgeen wat emotie doet....
Omdat het werkelijk aanwezig is...
Het is niet theoretisch of formeel te verklaren....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:37
 
MAR907 schreef:
Ik ken dat wel, en ben ook echt heel boos op God geweest omdat de hoop en verwachtingen weleens plotseling door een "traumatische gebeurtenis" erg op de proef gesteld kan worden.
Juist daardoor gaat iemand God weer opzoeken en ontdekt: "dat God van de bergen (in het leven) ook de God in de dalen is"......vaak komt iemand dan er sterker uit....

http://www.youtube.com/watch?v=aq-_zwyTeGc&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=1Y1wtgLAytA&feature=related

En zo is het niet anders want net wat er al iemand zei hoe kan je boos zijn op GOD HIJ heeft zijn enige Zoon voor ons gegeven en daar moeten we zo danbaar voor zijn.
Sjalom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:37
 
HENK710 schreef:
Cross, volgens mij is hier sprake van een tegenstelling Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Je dankbaarheid is groter. Groter dan wat? Dat staat zoals je het nu formuleert in het eerste stukje: het boos zijn op God. Maar in dat eerste stukje staat dat dat niet bestaat. Hoe kan iets groter zijn dan iets anders als datgene waarmee vergeleken wordt niet bestaat? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar ik deel wel je opmerking dat dankbaarheid voor het leven groter is! Coole smiley met zonnebril

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:38
 
MAR907 schreef:
Boosheid brengt nader, dat is hetgeen wat emotie doet....
Omdat het werkelijk aanwezig is...
Het is niet theoretisch of formeel te verklaren....

Wie doet dan dan?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:39
 
HENK710 schreef:
Wie doet dan dan?????
Het klinkt niet logisch...leg uit mar! ik ben benieuwd


Laatst aangepast door
JOLAN931
op woensdag 12 januari 2011, 22:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:42
 
HENK710 schreef:
Wie doet dan dan?????

Jij zegt het: "Boosheid kan afstand kweken"..... en de rest...

Boosheid, zet iemand juist op de goede plek neer waar God men wil hebben, waardoor Zijn liefde geopenbaard wordt, juist daarom....

Dezelfde vraag welke aan de Here Jezus gesteld wordt "waarom is deze ziek?".... omdat Gods koningrijk geopenbaard wordt, was het antwoordt van de Here Jezus....


Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 12 januari 2011, 22:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:46
 
MAR907 schreef:
Jij zegt het: "Boosheid kan afstand kweken"..... en de rest...

Wat is daar theoretisch aan?
Als je boos bent op iemand, is er op dat moment volgens mij juist vanuit de emotie enige afstand, die afhankelijk van de ernst van de boosheid en de binnenkomst daarvan bij de ontvanger verder uit kan groeien. Een van de natuurlijke medicijnen hiertegen is de band die je met elkaar hebt. Als er in die band ook sprake is van liefde vanuit het hart, is er eerder sprake van ruimte om de boosheid weg te laten ebben. Niets theoretisch aan, maar gewoon het volgen van de weg van emoties Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:50
 
HENK710 schreef:
Wat is daar theoretisch aan?
Als je boos bent op iemand, is er op dat moment volgens mij juist vanuit de emotie enige afstand, die afhankelijk van de ernst van de boosheid en de binnenkomst daarvan bij de ontvanger verder uit kan groeien. Een van de natuurlijke medicijnen hiertegen is de band die je met elkaar hebt. Als er in die band ook sprake is van liefde vanuit het hart, is er eerder sprake van ruimte om de boosheid weg te laten ebben. Niets theoretisch aan, maar gewoon het volgen van de weg van emoties Knipoog smiley

het gaat om boos zijn op God....


Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 12 januari 2011, 22:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4