ChristianMatch
 


Forum

Berichten van XABIA794
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van XABIA794
Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 18:59
BerichtOnderwerp: Sucsesverhalen
 
succes verhaal kan ook in andere relaties gevonden worden... hoef je niet gelijk te huwen toch.
Ik heb via christian match ook echt vrienden voor het leven gevonden. Waarbij ik zelfs van overtuigd ben dat ik hen niet zomaar heb ontmoet...
...
Maare Pietre... jullie verhaal zou hier op de onderkant van de openingspagina ook wel passen ... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:49
BerichtOnderwerp: vreemdgaan
 
tja, vreemd gaan.
In de context van naastenliefde is dit wel een ernstig feit, daar het kwetsen van de ander wel heel reeel is, en een bjna onherstelbare schade toebrengt aan het vertrouwen.
Of er een verantwoordelijkheid ligt bij de partner is ook niet altijd weg te denken. Het komt wel degelijk voor dat een partner de intimiteit volledig uit de weg gaat, en weigert hierin de "plicht" tegemoet te komen. Dan moet de ander wel heel sterk in de schoenen staan om vreemdgaan niet toe te passen.
Er zijn toch wel situaties waar je ook eens met een andere bril moet evalueren waarom men is vreemd gegaan, en of dat inderdaad het "slachtoffer" volledig vrij spreekt van verantwoordelijkheid. Liegen brengt net zoveel schade in een relatie dan vreemd gaan.
Als je een relatie aangaat waar bij voorbaat zaken (zoals gebrokenheid) niet worden uitgesproken is de relatie op termijn vaak gedoemd om te mislukken.
Doch als men vreemd gaat onder het mom van "op een ander is het beter", dan moet men eens diep in de boezem op zoek gaan, waar de relatie met God niet goed zit. De Geest zou duidelijker aan het werk moeten zijn dan het vlees.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 27 november 2011, 16:42
BerichtOnderwerp: DONKERE DAGEN ACTIE
 
verlengd, maare... men centen duren steeds 2 weken voor ze hier verwerkt zijn Smiley die vol vragen zit dus zal ik er ook eerst een tijdje uitliggen... hopelijk ben ik voor die donkere dagen dan geactiveerd Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 27 november 2011, 16:36
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
 
INKA401 schreef:
hoi allemaal

ik ben weer even op cm ... in het verleden was inka érg bekend ... heb voor cm leden verschillende grote feesten georganiseeerd, en de cristmasparty was toch wel het hoogte punt ...
maar om bij het onderwerp te blijven ...
ik heb mijn nieuwe liefde anneke hier op cm ontmoet, kennen elkaar alweer 2,5 jaar, en hopen volgend jaar zomer te trouwen ... gaaf toch?
ik bedoel, CM.is wel dégenlijk een site om je wáre te ontmoeten

groetjes inka

hoi inka... remember ja, lien van vroeger Knipoog smiley inderdaad hoeveel lol het hier was vroeger. en de feesjes... toevallig kwam in vandeweek nog foto's tegen toen we hier bij mij met zen allen een gezellig feesje hadden waar men "niet" christelijke vrienden nog over praten.
Het is alweer geleden van het Gaithers concert... toen was anneke er ook bij ja.
goh wat vliegt de tijd toch snel. Hou me op de hoogte als het zover is, enne nog steeds welkom als je eens naar Belgie wilt afzakken

en ter informatie voor het forumitem,
buiten een vaste relatie kan je hier ook vrienden ontmoeten die een hele betekenis blijven in je levensloop Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:37
BerichtOnderwerp: gospelconcert Vilvoorde Belgie
 
Zaterdag 17 december is er een gospelconcert in Vilvoorde
http://www.gospelkerkfiladelfia.be/nl/home.php
De moeite om naar toe te gaan, maar het is wel in Belgie Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:30
BerichtOnderwerp: Kennis ondergeschikt aan de Geest
 
MARRY942 schreef:
jeemig wat ben ik dan super-zondig!!!! Verlegen lachende smiley

Gaat hier wel om het geloof in Christus... dat je Hem aanneemt als jou verlosser, de "enige" weg tot de verzoening met de Here.
Als je dat niet gelooft heb je inderdaad een probleem Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 19:37
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
 
THOMAS968 schreef:
Ik weet ook niet zo goed waar Belgisch de voertaal is maar het Nederlands wordt nergens beter gesproken dan in Vlaanderen.

Thomas, volgens mij was de godendrank van Asterix een Westmalle dubbel.

jaaah, we hebben best veel "beschaafde"nederlandstalige mensen hier. Dialecten hebben we net zoveel als de Nederlandsers.
Toch haal je de Nederlanders er wel steeds terug uit, zelfs al spreken ze een andere taal

straattaal kom je dan weer overal tegen... nieuwe generatie digitaal praten is ook zo'n voorbeeld. Maar is niet exclusief aan Belgen besteed.

Ne Westmalle dubbel is dan weer een echt Belgisch product, terwijl de Nederlandse maar ene "echte" trappist heeft... la trappe vind ik ook best een godendrankje Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 23:51
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
 
MARRY942 schreef:
Nou Visser, dat heb je in no-time door hoor! Ge verstaot tog ok Belgis?

wa hemme de belgen dan met straattaal te maken Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 20:23
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
 
Ben zelf overgeschakeld van de NBG naar de herziene statenvertaling. En ik moet zeggen dat deze versie er goed in gaat bij een Belg Lachende smiley
Op de motor (op evangelisatie toeren) hebben we de bikerbible.
er is ook een metalbible, en nog veel andere mogenlijkheden.
Als je op het "veld" mensen wil bereiken met Zijn Woord dan is vaak zo een versie een goede start en later komen bekeerde mensen zelf in aanraking met de Heilige Geest waardoor ze zelf inzicht krijgen wat goed voor hen is toch?
Ik denk ook niet dat je straat taal meteen moet gaan associeren met alleen maar gore praat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 21:57
BerichtOnderwerp: Zin om mee te gaan poolen op vrijdag 18 nov. a.s. in Dordt ?
 
inderdaad, wat een hoop gedoe weer Geschokte, onthutste smiley
Ik zou al zeker graag willen gaan !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 november 2011, 20:25
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
de bevrijder
Neil. T. Anderson
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 8 augustus 2011, 22:37
BerichtOnderwerp: BBQ in belgie
 
oeps, schrik ik ff van zoveel reaktie... was een beetje afwezig de laatste weken Twijfelende smiley
nou in ieder geval
nu 13 augustus gaat de BBQ door... beetje Amerikaanse stijl, wilt zeggen
ieder brengt zijn zaken mee, kzou niet weten wat ik anders moet voorzien voor zoveel verschillende mensen Lachende smiley
wie zich wilt opgeven mag me ff mailen dan kan ik een lijstje opmaken hoeveel er al zijn. en kan ik doorgeven waar je naar toe kan Lachende smiley
er zijn op dit moment zo al een 15 tal mensen uit men omgeving die komen.

kzie er al naar uit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 15:02
BerichtOnderwerp: BBQ in belgie
 
sommigen kennen me nog als lien alias xabia.
op 13 augustus word er bij mij een BBQ gehouden. in het verleden deed ik het wel vaker.. sommigen herinneren zich dat vast nog wel. het hoeft niet altijd ver weg te zijn "voor ons " ik woon vlak bij de nederlandse grens... in de buurt van tilburg, eindhoven, breda.

voor informatie kan je me steeds een mailtje sturen
groetjes xabia of lien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 19:40
BerichtOnderwerp: BBQ met Belgische chr. singles. BEMOEDIG HEN!
 
jaja Coole smiley met zonnebril het is de bedoeling voor bij mij xabia (of zoals sommige nog beter weten bij lien in belgie ) ene BBQ en als de regen zou komen doen we't in de grote plek binnen ... meer nieuws volgt nog ... nederlanders zijn ook welkom Coole smiley met zonnebril Lachende smiley
grtjs lien de belg alias xabia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 14:54
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
FRANKT627 schreef:
Kan je voor Hannah niet wat geraspte worteltjes meebrengen? Of zeewier? Misschien kan je wat sushi voor haar vangen...het zijn allemaal zaken die geen vettemientjes bevatten... Lachende smiley

Waarom komen de goei ideeën steeds van een Belg Engeltje smiley

dat kunnen we maar beter voor onszelf, de Belgen houden Knipoog smiley
laat die hollanders nog een bieke in hun waarde hé Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 19:26
BerichtOnderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?
 
Twijfelende smiley ben er nog steeds niet uit of ik kan afzakken naar ede ... beetje keidruk, ik doe men best en je ziet me wel verschijnen als het lukt Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 18:30
BerichtOnderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken
 
FRANKT627 schreef:
Hé Xabia, dank je wel voor de welcome back...maar ik ben hier alweer 5 dagen hoor.

Of heb ik jouw berichtje te laat gelezen Smiley die vol vragen zit

idd, het stond er al van de negende Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 23:21
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk
 
HANNAH810 schreef:
dat je een prachtige erasmusbrug bent, leonard??? Engeltje smiley

Clown smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 23:14
BerichtOnderwerp: Bezoek aan kerkdiensten
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Xabia

Deze voorganger nodigt je wel uit he.
Je moet er eigelijk wel heen een keer.
Sjalom.
Martin

eeuuh ben daar al verschillende keren geweest... met kerst hadden ze ook een cocert gegeven. naar nederlandse maatstaf is het misschien niet zo omvangrijk, maar voor Belgie des te meer.
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 23:06
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
FRANKT627 schreef:
je kan de boot aan de motor hangen Lachende smiley

ik heb gene trekhaak aan de motto Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 22:12
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
THOMAS968 schreef:
Friese paarden kunnen het maar ik denk niet dat het in Friesland op prijs zal worden gesteld als ik zes paarden voor of achter mijn boot laat zwemmen. Overigens zijn er paarden die een kracht hebben van bijna 4 pk heb ik me laten vertellen.

Thomas, het moet toch maar een motor worden.

ik heb wel ne motor, maar die kan je niet aan je boot hangen vrees ik... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 22:03
BerichtOnderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken
 
welcome back frank Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 18:42
BerichtOnderwerp: als Jezus terug komt???
 
ook eens om bij stil te staan...
stel je nu eens voor dat je wist dat Hij volgende week terug komt... hoe zou je dan die week invullen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 20:03
BerichtOnderwerp: Waarvoor zit je op christianmatch?
 
maare Jos ??? waar blijft jou uitleg over jou topic ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 14:00
BerichtOnderwerp: Mc Church
 
DAVID923 schreef:
precies, en dat ze alleen dat weer eruit pikken en de rest wat echt speelt gewoon TOTAAL negeren. erg frustrerend.

ik heb best de gehele tekst gelezen, ik heb alleen wat moeite met beoordeling naar een bepaalde denominatie toe. natuurlijk zijn er in menig evangelische en pinksterkerken dingen aan de hand die bijgestuurd moeten worden, maar dat is in elke denominatie zo.
Je kan toch niet gaan claimen dat bijvoorbeeld een calvinistische gemeente het uitzonderlijk beter doet dan een evangelische.
naar mijn opinie scheelt er een boel in elke gemeente. de ene kan beter zich meer in het Woord verdiepen, terwijl de andere gemeente wel eens wat opgewekter mag/kan zijn.
mijn beleving is vooral gericht op evangeliseren, dus ik zal steeds me richten op het doel om harten te bereiken met Zijn Woord. dus ja, zal voor mij een goede "zondagdienst" eerder drempelverlagend zijn. mijn voedsel en me verdiepen in het Woord zal zeker niet voldoen op een zondagdienst.
Als je het hebt over een christelijke invulling van je leven, kan ik me niet bepaald het idee aangaan dat dat persé gericht moet zijn vanuit één bepaald denken van een bepaalde denominatie.
en ja David.. je hebt gelijk dat er vaak dwaalleer in de gemeenten insluipt, maar dat gebeurt in "elke" gemeente.
Bijvoorbeeld wat je in een andere topic aangeeft over het insluipen van een welvaartstheologie... kan ik je alleen maar gelijk geven. maar ook is dit weer niet alleen bepalend bij een bepaalde denominatie.
2000 kerkgeschiedenis leert dat wij "mensen" steeds opnieuw dezelfde fouten maken.
@ david... men intentie is niet om je aan te vallen. ik heb alleen wat meer behoefte aan "objectieve" doordenkers over Gods Woord. Van daaruit kan je veel meer mensen prikkelen om in Zijn Woord te verdiepen
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 13:27
BerichtOnderwerp: Singles in de kerk?
 
ik was lang samen met een weduwe vrouw de "enige" single in de gemeente. voor de gemeente is het ook niet zo makkelijk hoe ze met ons moeten omgaan denk ik dan maar. vaak word je "onbewust" in een hoekje geplaats, maar de vraag is dan ook of we soms niet reageren vanuit een bepaald verwachtingspatroon.
In ieder geval heb ik veel moeite en strijd gehad met men "alleenstaande moeder" situatie binnen de gemeente. zelfs zeker op geestelijk vlak vond ik men gemeente-genoten behoorlijk tekort schieten in het rekening houden met onze situatie. we leven wel heel duidelijk in een maatschappij van "ieder-voor-zich".
Ik dacht vaak hoe het moest geweest zijn in de periode van de eerste christenen toen ze allen samen leefden.

we hadden net gisteren een voordracht van Henk Binnendijk, die juist zijn woord toepastte op een getrouwde vrouw en een ongetrouwde vrouw. Heel opbouwend om te beseffen dat de Here toch vaak een bijzonder plan heeft met alleenstaande vrouwen. en dat merk ik toch ook wel in mijn wandel met Hem. ik ben afhankelijk vooral van Hem in alles.
Doch had ik graag wel wat meer toepassing gezien in de gemeente met betrekking van "zorg voor de wezen en de weduwen". In deze tijd zijn dat vooral de alleenstaande vrouwen, moeders na een scheiding. ik doel hier ook bijzonder op het geestelijke aspect. men is vaak vlugger paraat met oordeel en regeltjes die wij zouden moeten toepassen.



(sorry dat ik de man hier even uitlaat, maar ik kan me niet in hun plaatst situeren Knipoog smiley)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 13:09
BerichtOnderwerp: Mc Church
 
dit kwam idd ook gelijk in mijn gedachten. waarom net de evangelische kerk net het doelwit is.
paar weken terug was ik nog op een conferentie in een "evangelische" faculteit waar ik in de pauze ook nog moest aanhoren dat blijkbaar de evangelischen gebrek aan kennis zouden hebben.
hmmm
wat zou men moeten interpreteren onder "loven en prijzen" tot eer van Hem? moet dan alles een theologisch kleurtje hebben tijdens de zondag dienst?
Laat ieder toch in zijn waarde met de beleving die hij heeft.
niet ieder is een theoloog, en menige "theologen" zijn alleen nog maar met ratio bezig. jammer !!!
enne ... de tijdspanne van een preek bepaald niet de kwaliteit van de inhoud. Ik denk trouwens niet dat het de bedoeling is om enkel op zondag je "voedsel" binnen te halen. De eerste christenen waren "dagelijks" samen... hierin zouden we wel een voorbeeld kunnen nemen, en dan heb je ruim de tijd om het Woord te overdenken Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 4 mei 2011, 23:35
BerichtOnderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken
 
ANGELBOY999 schreef:
Wat bedoel jij met forensische rechtvaardigheid? Wat houd dit juist in?

Augustinus en Melanchthon gaan hier op een verschillende manier om met rechtvaardiging.
Augustinus leerde dat men rechtvaardig gemaakt wordt terwijl Melanchthon leerde dat men rechtvaardig gerekend of verklaard werd.
(heiliging of wedergeboorte) God verklaart in Zijn oordeel voor het hemelse hof de zondaar rechtvaardig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 22:06
BerichtOnderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken
 
ik dacht dat de topic gericht was of men naar aanleiding van het aangaan van een relatie naar een oecumene situatie moest kunnen gaan...
of simpel, dat het niet zou uitmaken op welke manier men geloofd dat een relatie zou moeten kunnen slagen
??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:39
BerichtOnderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken
 
MARIO216 schreef:
Dan heb je het nog niet eens gehad over de Heidelberger de bediening van het Avondmaal en de Heilige Mis.
Die staan recht tegenover elkaar. De Heilige Mis wordt ook niet erkend.

en de forensische rechtvaardigheid
en ga zo maar door ..................
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van XABIA794
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 22 Volgende
Pagina 17 van 22