ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 12:28
BerichtOnderwerp: Mededelingen over forum
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Er is een nieuwe regel toegevoegd aan de forumregels:

Je bent vrij om jouw tekst te wijzigen, maar laat hem staan zodra jouw tekst gequoot is. Anders geeft het teveel onduidelijkheid binnen de discussies.

Mooi! Dat bedoelde ik en dat geeft een hoop duidelijkheid!


Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 28 mei 2014, 12:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 06:58
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
 
IRIZXX484, Welkom op het forum. Je zet goede inhoudelijke bijdragen neer op de verschillende topics! De laatste maanden was dat niet meer zo aanwezig. Blijf vooral schrijven en hou de discussie gaande. Ik hou wel van de pittige manier van schrijven van je!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 12:48
BerichtOnderwerp: waar bleef de blikseminslag????
 
ANNETTE050 schreef:
Nog even een kleine aanvulling. De gave van onderscheid van de Heilige Geest is er toch niet voor niets. De gave van onderscheid signaleert iets en doet er iets mee...het is geen kritiek leveren...maar maakt onderscheid. Het hart achter kritiek geven is een heel ander hart dan het hart achter degene die de gave van onderscheid heeft. En het onderscheiden der geesten is iets heel anders dan oordelen.
Het farizeïsme is iets wat je niet moet onderschatten.


Wat versta je onder de gave van onderscheid van de Heilige Geest? Zoiets als gewoon logisch nadenken? En hoe weet je dan dat als je iets signaleert en er iets meedoet dat het geen kritiek leveren is, maar onderscheid maken? Stel je dat dan bij jezelf vast dat je die gave bezit? Lijkt me dat dat soms heel gevaarlijk kan zijn als mensen menen die gave te bezitten, terwijl dat ondertussen toch niet zo is. Misschien dachten sommige Farizeeërs ook wel van zichzelf dat ze die gave hadden.............
Kun je het wat uitleggen?


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 27 mei 2014, 12:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 08:47
BerichtOnderwerp: waar bleef de blikseminslag????
 
PETRA373 schreef:
Zo gaat dat nu eenmaal op cm jans,
maar beter terug ontopic:

hoe ga jij er mee om als andere mensen een fout maken, of zondigen bij jou in de kerk,gemeente?

Ja, juist omdat het zo gaat (op CM), gaf ik het ook aan.

Ik denk dat het allereerst belangrijk is om in gesprek te gaan met diegene van wie jij meent dat hij een fout maakt en zondigt. Probeer er achter te komen wat er aan de hand is en probeer in alle liefde te zeggen waar jij mee zit. Het kan zo zijn dat je zelf iets als zonde ziet, wat de ander niet als zonde ziet en omgekeerd. Een gesprek hierover kan wellicht een hoop misverstanden wegnemen. Jouw norm over wat zonde is hoeft niet de norm voor anderen te zijn, zelfs niet voor andere christenen. Soms is het echter overduidelijk dat iemand een grote fout maakt. Als het gesprek dan niet mogelijk blijkt te zijn, blijft voor mij bidden voor die persoon over. Misschien is dat zelfs wel het belangrijkste wat je kunt doen. Aan een blikseminslag wil en moet ik even niet denken.


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 27 mei 2014, 08:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 07:45
BerichtOnderwerp: waar bleef de blikseminslag????
 
Ik vind het bijzonder lastig in een discussie als datgene wat geschreven is, constant aangepast/veranderd wordt. Natuurlijk kun je altijd iets verduidelijken in je tekst, maar het wordt er niet makkelijker op voor anderen die meediscussiëren als hele teksten gewijzigd worden. Hun reacties lijken nu een beetje uit de lucht gegrepen en nergens op te slaan, omdat je het alleen kunt begrijpen als je het ongewijzigde gequote gedeelte meeleest. Datgene waarop men reageerde staat er opeens niet meer. Ik zelf vind de discussie er zou niet duidelijker op worden en het kan dan wat zinloos overkomen. Zou het de discussie niet ten goede komen als men datgene wat men geschreven heeft laat staan en eventueel in een volgende posting verduidelijkt wat men bedoelt heeft te zeggen?

(ik plaats het nu in dit topic, maar het is uiteraard ook bedoeld voor andere topics)


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 27 mei 2014, 07:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 19:08
BerichtOnderwerp: waar bleef de blikseminslag????
 
Op een discussieforum mag een ieder zeggen wat zijn/haar mening is. En dan kan het gebeuren dat iemand het niet met je eens is en een andere mening heeft. Het moet toch niet zo zijn dat men zich daarom genoodzaakt ziet om zich terug te trekken uit een discussie. Verschillende meningen kunnen toch naast elkaar bestaan? En als iets niet duidelijk is of als je denkt dat je verkeerd begrepen wordt, dan kun je daar toch een vraag over stellen of iets uit leggen. Juist omdat mensen zo verschillend zijn kunnen er mooie discussies ontstaan. Prima toch?
Ik zou zelf de term `zulk soort mensen` of `een anders soort mensen`, niet zo snel gebruiken. Daarom stelde ik ook aan het begin van deze discussie de vraag: Wat bedoel je met 'zulk soort mensen'? Zijn die heel anders dan jij en ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 25 mei 2014, 13:23
BerichtOnderwerp: waar bleef de blikseminslag????
 
PETRA373 schreef:
ja daar zit waarheid in, maar God laat de zondaren niet los, dus wat zou hij van ons verwachten??? dat we vergeven 70 x 70 keer.
Ik bid maar voor zulk soort mensen , maar ik worstel er al een tijdje mee, samen met God.

Ps over je invulling wat die fout van die gene is, dat ik op een blikseminslag wachtte ga ik het niet over hebben.

Wat bedoel je met 'zulk soort mensen'? Zijn die heel anders dan jij en ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 mei 2014, 20:52
BerichtOnderwerp: weinig mannen die meedenken / meepraten
 
MARCEL091 schreef:
Oldtimers, leuke huizen, stijlvolle inrichtingen, sporten, natuur, vrouwen, goede sigaren en likeuren. Wat is het doel van je bestaan hier op deze aarde. Nog meer nodig?

Ja, een nieuw topic! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 mei 2014, 20:07
BerichtOnderwerp: weinig mannen die meedenken / meepraten
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Goed idee om een nieuw topic hierover te openen.

Dan kunnen de mannen weer proberen een voorzet te bedenken voor een gespreksonderwerp.

Ik ben benieuwd..............en wacht af.............

Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 20:05
BerichtOnderwerp: weinig mannen die meedenken / meepraten
 
SIMSIM368 schreef:
Echte afknapper voor mij zijn slecht(s) geklede vrouwen, mannen kleden zich over het algemeen te doorsnee,(saai) ook vind ik teveel ijzerwaar in het gezicht een afknapper. Het is wel zo dat vrouwen misschien weleens teveel praten over relaties, kinderen, kleinkinderen en andere emoties terwijl mannen daar juist niet op zitten te wachten.

Ik begrijp het even niet? Dat kan toch geen reden zijn waarom weinig mannen meedenken/meepraten? Dat is nl. wel het onderwerp van dit topic!


Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 17 mei 2014, 20:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 14 mei 2014, 17:24
BerichtOnderwerp: Happy birthday!
 
Mario, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 11 mei 2014, 13:23
BerichtOnderwerp: weinig mannen die meedenken / meepraten
 
POONVIS958 schreef:
Ik vind het niet fijn wanneer een vrouw grof in de mond is of veel schreeuwt. Een vrouw mag je liefhebben en voorzichtig corrigeren. Poonvis

Ik begrijp eerlijk gezegd de reactie ook niet. Er wordt aan de mannen gevraagd om een voorzet te geven en een nieuw topic te openen met een onderwerp, waarop meer mannen zouden kunnen reageren. Is het benoemen van het niet fijn vinden dat een vrouw grof in de mond is en schreeuwt nu een reden om als man niet te reageren op het forum, of is het een antwoord op de vraag van het andere topic `` Mannen waar knappen jullie op af bij een vrouw?``. Op dat topic zit momenteel een slotje, op verzoek kan dit topic vast wel weer geopend worden.

Ik begrijp ook even het verband niet tussen ``het niet fijn vinden dat een vrouw grof in de mond is en schreeuwt`` en`` het haar liefhebben en voorzichtig corrigeren?`` Maar ja, dat antwoord is hier dan weer off-topic.


Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 11 mei 2014, 13:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 11 mei 2014, 11:20
BerichtOnderwerp: Als ik je dragen kon.........................
 
Als ik je dragen kon.................


Als ik je dragen kon

over je angst en pijn heen

dan droeg ik je.


Als ik een woord kon spreken

als antwoord op je vragen

over geluk en liefhebben

over leven en dood

dan sprak ik met je.


Als ik beter kon maken

wat er omgaat in je hart

aan zielenpijn

dan genas ik je.


Maar ik ben net als jij

niet sterk

heb geen antwoord

op alle levensvragen.


Ik ben alleen een vriend

die met je mee wil lopen

naast je wil gaan en zegt:

hier, hier is mijn hand!


Renske de Moes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 7 mei 2014, 18:09
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
 
Mieke, mooi dat jij deze taak in het koninkrijk van God op je mag nemen. Ik wens je veel zegen op je werk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 5 mei 2014, 22:35
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=fy8_ehnWBcg

Gij die het sprakeloze bidden hoort, achter de woorden die wij tot U roepen. - Huub Oosterhuis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 4 mei 2014, 12:56
BerichtOnderwerp: Heer, ontferm U.
 
Heer, ontferm U.

God van vrede en van vrijheid,
nu wij in deze dagen
dat gelukkige moment kunnen vieren
waarop de tirannie verdreven werd
en wij weer vrijuit konden ademhalen,
gedenken wij voor uw aangezicht
de ontelbare slachtoffers
van die genadeloze oorlog,
de miljoenen joden
die aan de waanzin opgeofferd werden,
de tallozen die afgeslacht werden
aan beide kanten,
allen die voorgoed gewond zijn geraakt
door pijnlijke herinneringen,
door het verlies van wie hun lief waren,
door de gruwelijke beelden
van vernietiging en ondergang,
en wij roepen tot U:
Heer, ontferm U.

Ook gedenken wij voor U, God,
allen die opgeofferd werden
aan menselijke machtswaan en eerzucht.
aan zinloos geweld,
aan moord en martelingen,
aan verdrukking en vervolging,
in al die jaren na de oorlog,
die tot onze beschaming
geen tijd van vrede werden,
en wij roepen tot U:
Heer, ontferm U.

Wij gedenken vandaag
uw volk Israël, o God,
wonend in het land dat hun gegeven is
of verstrooid levend over deze wereld:
wil aan dit volk vergoeden
wat mensen het hebben aangedaan.
eeuw in, eeuw uit;
bemoedig en beziel degenen
die werken aan een samenleven
in gerechtigheid en in vrede
in en om uw stad Jeruzalem.
zo roepen wij tot U:
Heer, ontferm U.

Wij gedenken voor U, o God,
alle volken die vandaag leven
op de schroeiplekken van de aarde
en allen die daar het slachtoffer van zijn,
dodelijk of levenslang,
de kinderen, de vrouwen, de mannen,
zegen alle inspanningen
om de ellende te keren
en vrede te stichten,
houd de weerstand levend
tegen de macht van tirannen
en het geweld van wapens,
zo roepen wij tot U:
Heer, ontferm U.

God van vrede en vrijheid,
maak ons vrij van het geloof
in het recht van de sterksten
en het gelijk van de rijksten,
maak ons vrij om U te dienen,
elkaar op te bouwen,
en onvermoeibaar te zoeken
naar wegen van recht en vrede
en zorg voor uw schepping,
maak ons vrij om ruimte te maken
voor de verdrukten en verjaagden
die hier hun toevlucht zoeken,
zodat er tekenen zijn van uw Rijk
op het slagveld van deze wereld,
door Jezus Christus onze Heer.

Amen.

(Uit: Gebeden Dienstboek - Voorbede rond 4 en 5 mei.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 30 april 2014, 22:12
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
 
ALBLASY297 schreef:
-------------------------------

Als antwoord op een vraag van iemand, die mij een persoonlijk mailtje toestuurde bericht ik als volgt.

Mij wordt gevraagd me netjes af te melden aangezien ik persoon in kwestie - persoon weet wie ik bedoel, dus ga geen naam noemen -, probeerde kenbaar te maken hier niet [meer] aan mee te willen doen, dan wel mee te gaan in de discussie. Dit doelend op het feit dat dit een forum is, waar gevraagd werd hoe iemand [persoonlijk] dacht over vrouw in het ambt. Wel, mijn persoonlijke mening heb ik gegeven. Vanaf het begin is het niet mijn bedoeling geweest mee te gaan met enige vorm van discussie dan ook, zodoende dat ik aan het doel van dit forum heb beantwoord mijns inziens.

Maar om als laatste toch nog "netjes" mieke's vraag te beantwoorden, antwoord ik als volgt;

- Dat het volkomen uit de lucht zou gegrepen zijn, is onzin. Dan vraag ik u netjes; wie is er eerst geschapen? Denk dat u dit antwoord hoop ik wel weet? Wie daarna? Hoop dat u dit ook weet? Goed, als we dan zover zijn: het doel waartoe Eva geschapen was, is volgens wat God ons Zelf duidelijk kenbaar maakt in Zijn eigen Woord; dat de man niet alleen zij en ter hulp van de man. Met alle respect; maakt u er dan maar blasfemie van, of wat u mening ook is, maar liever blijf ik in het spoor van Gods Woord dan ernaast. En voor diegene die niet weten wat in het spoor is;
http://www.theologieportaal.nl/In-het-Spoor-proefnummer.

Vriendelijke groet,


Wat een hoogmoed klinkt er uit jouw woorden: ``maar liever blijf ik in het spoor van Gods Woord dan ernaast.`` Als je meent grote woorden te moeten spreken en je eigen grote woorden zelfs woorden van God durft te noemen, neem dan ook de moeite om verder te discussiëren. En dan de manier waarop je Mieke een paar vragen stelt. Ik begrijp nu in elk geval beter waarom God het nodig vond om nog een hulp aan de man te geven…………….stel je voor dat hij alleen gebleven was.................pffff
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 27 april 2014, 22:53
BerichtOnderwerp: Happy birthday!
 


Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 april 2014, 22:11
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
 
ALBLASY297 schreef:
Om kort te zijn; de vraag: vrouwen in het kerkelijke ambt. Voor of tegen?
Ik kan niet anders dan kort erover zijn puur gezien, dat niet mijn mening er toe doet, maar altijd dienen we terug te vallen of te wel, Gods Woord te laten spreken. Ik denk dat het dan wel duidelijk mag zijn wat het antwoord ons zegt? Het is eerbaar en goed, dat een vrouw stil zij. Niet dat zij dan niets zou mogen zeggen of inbrengen, integendeel, alleen een ambt voor een vrouw? Helaas zijn er genoeg plaatsen dan wel kerken waar dit is ingesteld. Graag verzoek ik iedereen die hier vragen bij heb eens "in het spoor" te lezen..

Ik weet niet wat ``in het spoor`` is, ik volg waarschijnlijk een ander spoor dan jij. Dat kan en dat geeft ook helemaal niet. Jouw spoor is namelijk niet het enige juiste spoor, er zijn gelukkig meerdere sporen, die allemaal dezelfde richting op gaan. Misschien is het goed om dit topic eens goed door te lezen, dan kun je zien dat er ook christenen bestaan die een ander mening hebben dan jij hebt. Het is namelijk wel degelijk jouw mening, en jouw interpretatie van ``Gods Woord``. Jij denkt dat het zo in de Bijbel staat en dat er bedoeld wordt dat het kerkelijke ambt niet voor vrouwen is. Dat mag jij denken, maar zeg dan niet dat het ``Gods woord`` is, het is jouw mening.
Misschien kun je jouw standpunt wat verduidelijken en niet alleen verwijzen naar ``in het spoor``.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 20 april 2014, 09:18
BerichtOnderwerp: Pasen - Opstanding
 
Dan zal ik leven - Huub Oosterhuis.

Het zal in alle vroegte zijn
als toen.
De steen is weggerold.
Ik ben uit de grond opgestaan.
Mijn ogen kunnen het licht verdragen.
Ik loop en struikel niet.
Ik spreek en versta mijzelf.
Mensen komen mij tegemoet.
Wij zijn in bekenden veranderd.

De ochtendmist trekt op.
Ik dacht een dorre vlakte te zien.
Volle schoven zie ik,
lange halmen, aren, waarin de korrel zwelt.
Bomen omranden het bouwland.
Heuvels golven de verte in,
bergopwaarts, en worden wolken.

Daarachter, kristal geworden, verblindend,
de zee, die haar doden teruggaf.

Wij overnachten in elkaars schaduw.
Wij worden wakker van het eerste licht.
Alsof iemand ons bij naam en toenaam
heeft geroepen.

Dan zal ik leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 17 april 2014, 17:14
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Stay here and keep watch with me. Watch and pray, watch and pray!

http://www.youtube.com/watch?v=LmAOcHqvS0Q
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 17 april 2014, 10:23
BerichtOnderwerp: wel of niet bidden
 
AKKARI165 schreef:
Ben benieuwd hoe jij erover denkt.

Ik vind bidden maar niks
Ik geloof dat God weet wat je nodig hebt.
God kent mijn gedachte en weet waar ik tegen aan loop
Als ik ergens moeite mee heb en zaken niet begrijp dan denk Ik dat hard op in mijn gedachten van hoe kan dat God. En God moet dat toch snappen. Hij heeft me immers gemaakt en weet alles van me. Zo kun je bijvoorbeeld bidden tot je een ons weegt
Maar waarom heeft dat dan meerwaarde. Stel je bid voor geen oorlog geen honger op de wereld. Ik denk dan ja dat hebben wij aan ons zelf te wijten. Een econoom filosoof zei als al het geld op de wereld verdeeld zou worden was Afrika net zo welvarend als Amerika
Ecologisch gezien zijn we ook weer egocentrische wezens.
God's wegen zijn immers niet onze wegen en denk dat hij wil dat we problemen zelf eerst moeten en kunnen oplossen Mijn stelling is dus
heeft gebed werkelijk effect en nut of weet god wat de wereld en de schepping nodig heeft

Het ligt er maar net aan wat je onder bidden verstaat. Als bidden niet meer is dan een verlanglijstje indienen bij God, dan heeft het bidden weinig zin. Je krijgt immers niet alles wat op je lijstje staat.
Toch zal het vaak wel zo zijn dat het vragen centraal staat. Door te vragen stel je je afhankelijk op. Maar er mag meer zijn: door te bidden zoek je verbondenheid. God voelt zich verbonden met de mensheid. Ons gebed krijgt een plaats in Gods omzien naar de wereld, God hoort onze klachten weet van ons lijden en ziet onze nood. Hij trekt met ons op en wil erbij zijn. Dat heeft hij beloofd. Een belofte waaruit we troost kunnen putten. God ontfermt zich over ons. Door die verbondenheid te ervaren kun je je (soms moeilijke) weg vervolgen, wetend dat God met je optrekt. Gebed kan daarbij helpen.
Bidden hoeft niet alleen met gevouwen handen en gesloten ogen. Wat jij zegt: je gedachten hardop uitpreken naar God toe, zie ik ook als bidden.


Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 17 april 2014, 10:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 april 2014, 11:04
BerichtOnderwerp: Druk op CM met proefleden.
 
Nee, ik denk niet dat de oorzaak ligt in het niet opstarten van nieuwe discussies. Er zijn al genoeg bestaande topics waarop gereageerd zou kunnen worden. Ik noem een paar topics:

-Vrouwen in het kerkelijk ambt, voor of tegen
-Samenwonen, trouwen of latten
-Genesis
-Kledingvoorschriften
-Daten
-Paulus en zijn invloed op het beleven van relaties
-Seks voor het huwelijk
-Verschillen tussen mannen en vrouwen

Er zijn gewoon te weinig mensen die op het forum schrijven/reageren. Het opstarten van nieuwe discussies heeft weinig zin, als er (toch al) niet of nauwelijks gereageerd wordt.

Ik heb zelf erg veel geleerd van het schrijven op het forum en deed dit met groot plezier. Het is goed om een eigen mening te vormen, dan wel te toetsen of bij te stellen.

Het zou ook goed zijn om de discussies goed te lezen en naar elkaar te ``luisteren`` en niet gelijk in de stress te schieten, als iemand anders op je reageert en een andere mening heeft. Te vaak wordt dit gezien als een aanval op de persoon. En dan krijg je weer de opmerkingen om het vooral gezellig te houden en lief voor elkaar te zijn. Het hebben van een andere mening wil niet zeggen dat je iets tegen de persoon in kwestie hebt, maar wel dat je het niet (geheel) met hem eens bent. Het hebben van een andere mening mag en daar is niets mis mee.

Wellicht is deze discussie hier wat off-topic, druk op CM met proefleden is het zeer zeker niet...............
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 10 april 2014, 22:24
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
THOMAS968 schreef:
Even terugkijken bij De wereld draait door. Prachtuitzending over de Mattheus Passion en met de op bij bijzonder lied vaak aangehaalde Herreweghe als dirigent.
Als je het niet kent een mooie gelegenheid het beter te leren waarderen

Thomas.


http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/312495
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 6 april 2014, 19:25
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Nog maar een mooi stukje dan:

http://www.youtube.com/watch?v=nZb7FcP84CM

Matthäus-Passion BWV244

Damien Guillon alt, Collegium Vocale Gent - Philippe Herreweghe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 6 april 2014, 09:38
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Zondagmorgen..................was Bach tut das is wohlgetan!

Matthäus-Passion BWV244 - Kommt, ihr Töchter, helft mir klagen.
Johann Sebastian Bach


http://www.youtube.com/watch?v=6As1Pvz-mHs

Collegium Vocale Gent - Philippe Herreweghe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 2 april 2014, 19:14
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
http://www.youtube.com/watch?v=TP8RB7UZHKI

nog maar 3 jaar oud..............pppfff


Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 2 april 2014, 19:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 30 maart 2014, 20:25
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Giovanni Pierluigi da Palestrina - Sicut cervus desiderat ad fontes aquarum.

http://www.youtube.com/watch?v=0yd5EE0hAB8&feature=related

Psalm 42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 maart 2014, 20:19
BerichtOnderwerp: Humor
 
Het ledenaantal op CM loopt wat terug:



Ach ja, geen enkele vrouw is perfect, toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 27 maart 2014, 21:33
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
JANE410 schreef:
Vandaag ga ik op grijs voor kort of lang dat weet ik niet, vast wel tot ziens

Dag allemaal Knipoog smiley

Ik kom je nog even uitzwaaien, Jane! Tot ziens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 54 Volgende
Pagina 7 van 54