ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 10:21
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ERIKA129 schreef:
NAh jij krijgt van de week vast wel zoiets Knipoog smiley

Natuurlijk, jij gaat het wel even brengen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 10:18
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
JANS221 schreef:
Gerrit, de uitspraak van Jezus `` ga heen en zondig niet meer``, was gericht tegen een vrouw die op overspel was betrapt. Het ging hier niet om een lesbische vrouw.
Maar dit is verder wel off-topic hier.

Het gaat meer om een voorbeeld, bij elke zonde vraag je om vergeving, vergeving is er altijd, als je het meent met geheel je hart verstand en ziel.
Hij vraagt alleen van ons, om niet meer te zondigen, stel dat elke zonde, afzonderlijk van elkaar in de Bijbel zou staan, ben je voorlopig even zoek, met het lezen van de zonde.

Als dat alleen voor die vrouw was bedoeld, snap ik wel dat, heel de wereld los is, van de zonde, je zegt toch ook niet, de Here Jezus is gedoopt, dan zijn wij het allemaal.
De wet is volbracht door Jezus Christus, maar dat houd niet in dat wij helemaal los van de wet zijn, het is een richtlijn hoe je leven (moet) kan.
Af en toe krijg je hier wel een gevoel van: ik geloof in Jezus Christus, maar voor de rest is het leven, lang leve de lol, en alles wat ik wil mag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 09:05
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
JANS221 schreef:
Als je vindt dat een lesbische relatie niet goed is, dan zeg je toch op jouw beurt ook weer dat een kerk/gemeente waar ze dat goedkeuren vals is?
Mensen die de bijbel letterlijk nemen kunnen tot de conclusie komen dat een lesbische relatie niet goed is en dat afkeuren. Anderen die zoeken naar de boodschap van liefde die in de bijbel doorklinkt, zullen hier geen problemen mee hebben. Logisch toch dat twee mensen die van elkaar houden en niet geaccepteerd worden in een kerk/gemeente hun heil ergens anders gaan zoeken.
Maar laten we dan niet zo snel het woord vals of goddeloos in de mond nemen en proberen anderen te overtuigen met wat bijbelteksten, die -uit zijn verband gerukt- ons toch wel uitkomen. Iedereen heeft zo op zijn zoektocht naar God een mening over wat waarheid is en dat mag ook, maar laat ruimte over voor mensen die anders denken. Denken dat jouw opvatting en mening de enige juiste is, laat geen ruimte over voor mensen die hun geloof anders beleven en een ander beeld van God hebben.
Als christenen verschillen we nogal onderling, dat is niet erg, zolang we elkaar maar blijven zien als medebroeders en –zusters, die ondanks de verschillen op weg zijn naar dezelfde mooie Toekomst.

Ik vind dat er van beide kanten een beetje wordt door gedrukt, wat er uit komt, de één met wat niet kan en de ander, de liefde wat te ruim neemt.
Je kan ook de liefde misbruiken om alles maar goed te vinden, de liefde voor Jezus is er wel, maar de liefde voor God, die gaat een beetje mank.

Homo seksualiteit wordt zowel in het oude als het nieuwe testament veroordeeld, of het nu vrouwen zijn of mannen.
Volgens het oude testament werd je nog buiten de poorten gestenigd, in het nieuwe testament, mag dat niet meer, daar wordt vergeving geschonken.
Maar wel met de boodschap, gaat heen en zondig niet meer, maar er staat nergens geschreven, dat alles nu wel mag, en op een voetstuk geplaatst mag worden.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 16 maart 2013, 09:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 08:28
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
JANS221 schreef:
een ontbijtje op bed! Warm broodje, glaasje jus d`orange, eitje. Heerlijk!








(moest het wel eerst zelf maken!) Huilende smiley, smiley in tranen

Joh, hebben ze dat bij jullie niet dan Gefrustreerde smiley hier wel Lachende smiley tegen een redelijke vergoeding komen ze het s,morgens bij je brengen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 08:25
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
JOL252 schreef:
Wat zou ons antwoord dan kunnen/moeten zijn als we menen te zien gebeuren waar Paulus voor waarschuwt?


Er niet in mee gaan, lijkt mij, je kan tegenwoordig al aardig zien welke kant wij opgaan, neem maar het Turkse stel wat nu de media haalt.
Ik vind wel dat Erdogan van Turkije een punt heeft, de Islam en het Joodse geloof, hangen niet zo ver uit elkaar.
Het oude testament/Thora en de koran liggen wat God zegt ook bijna gelijk.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 16 maart 2013, 08:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 00:10
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
SHANITA130 schreef:
Oh ja, barst het van de valsheid ook op cm?

Misschien bedoeld Mat het goed maar houdt hij het even voor gezien, door negatieve reacties.

Of ik dat vind van die valsheid op cm Smiley die vol vragen zit ik vind van wel...........
Talloze onderwerpen zijn de revue al gepasseerd op cm, die in de Bijbel worden, veroordeeld, of geoordeeld.
Dan komt het op forum van cm, en gaan wij elkaar een soort van goedkeuring vragen, en kan het in sommige gevallen toch.
Ga je er niet in mee, wordt je onderhand verketterd naar een soort ver... hoekje.
En als je er in mee gaat geknuffeld, dan zeg ik op mijn beurt soms, de schijnheiligheid ten top gespreid .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 23:41
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
ZEELAND736 schreef:
Anna geeft tenminste niet op...
Die blijft hopen...
Niet triest...niet wanhopig...
Gewoon ...misschien...die broer...ja toch Anna???

Nou, zou zo zeggen, neem er ook eens een voorbeeld aan Coole smiley met zonnebril ze geeft je niet voor niets een hint Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 22:26
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
LIES146 schreef:
op het menu gisteren; zelfgemaakte erwtensoep, zelfgemaakte stokbrood (uk hou zo van m'n broodbakmachine) en zelfgemaakte kruidenboter. Oh jammie, dat smaakte!!! Vandaag was nationale pannenkoekendag dus we hebben ons maar opgeofferd om daar aan mee te doen Knipoog smiley

Tegenwoordig wordt er van alles in een broodbakmachine gedaan Gefrustreerde smiley

en ik eet peperballen met knoflook saus Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
GERRIT084
op vrijdag 15 maart 2013, 23:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 21:58
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
FRANKT627 schreef:
elk huwelijk of verkering begint toch met een LAT. Alleen duurt die LAT voor de ene wat langer dan de andere. Wat is er mis met een LAT. Hier op CM zijn oprechtige gelovigen die al lang een LAT hebben en die personen ken je ook wel. Is hun liefde voor elkaar daarom minder waard.

Oja, H, ik reageer effe op jouw posting maar ik val je niet aan hoor Knipoog smiley ...ik wilde alleen iets over die LAT zeggen...

Gewoon, nooit te hoog leggen Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 21:55
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
ANNA415 schreef:
Heeft hij nog een leuke vrijgezelle broer Knipoog smiley


Desperado Gefrustreerde smiley tis triest Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 18:33
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
HANNAH810 schreef:
bedoel je dat je de kerkelijke inzegening van een lat huwelijk wel kunt vergeten?

ik snap echt niet wat je precies bedoelt, sorry.

Als je het al niet zou snappen Geschokte, onthutste smiley waarom zet je het antwoord er dan boven Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 18:30
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ANNEMARIE415 schreef:
gaat er iets byzonders gebeuren Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ja dur foto,s er op zetten Geschokte, onthutste smiley als er maar niet nog meer van die vleermuizen op komen zonder vleugels Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 18:21
BerichtOnderwerp: Welvaartsevangelie.
 
MAT170 schreef:
Ik denk dat er ook veel valsheid is.

matteus7vers13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.

Het barst van de valsheid, ook op cm, valsheid is heel breed, wat ik ook een vorm van valsheid vindt, dat mensen zich verbergen achter Bijbel teksten.
Het is eigenlijk (vind ik ) het zelfde als een greep uit de kassa nemen van de supermarkt, die barst van het geld, je neemt er een greep uit, en echt nodig heb je het niet.

Vervolgens ga je er mee lopen dwepen, je toont het aan je mede burgers, die met wat onwennige blikken je aan staren.
En zich afvragen wat dat knaapje er mee moet, echt nodig heeft hij het waarschijnlijk niet, maar voorlopig heeft hij het, boeie.
Zo is het forum al bezaaid, met onnodig gebruik van teksten, een beetje onderschatte waarde, van zulke mooie woorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 13:36
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ZEELAND736 schreef:
Jammer...ik heb net poffertjesdag gehad....
Daar wou ik het dan maar weer even bij laten....
Maar doe lekker mee joh!!!

Hier vrijdag....standaard...uitsmijterdag!!!

(vinden we nog steeds niet vervelend)

(wij ook niet)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 22:50
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
ERIKA129 schreef:
Smiley die vol vragen zit
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 22:04
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
ERIKA129 schreef:
Wist je toch voordat je trouwde dat je een vrouw trouwde die in de zorg zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Niet zo klagen ja Boze smiley

Precies hoor E, zorgzaam, bezorgd, overbezorgd , zorgelijk, het hele pakket Gefrustreerde smiley die zal heus wel een extra premie betalen , zou ik ook Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 21:56
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
JANS221 schreef:
Ik vraag me af of het eerste gedeelte van de zin ``Ik verkondig u met grote vreugde, we hebben een Paus!`` echt verwijst naar de aankondiging van de geboorte van Christus. De zin begint inderdaad wel met dezelfde woorden, maar het zou zomaar ook een veel gebruikte zin kunnen zijn om iets aan te kondigen. Frank, weet jij het?

Ja, en W.A van Buren zei een jaar of wat terug het zelfde Gefrustreerde smiley oké niet een paus, maar een dochter Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 19:51
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
HANNAH810 schreef:
dan zou het dus ook het protestantisme kunnen zijn mat? ook protestanten hebben voldoende kwaad gedaan.

Concreet: de gehele mensheid, deugt voor geen meter, en niemand is een haar beter Engeltje smiley








(behalve ik)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:41
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
JOANNIE702 schreef:
Ach de mooiste compliment van een man kan krijgen, je ziet er zo lekker uit..............gelukkig zijn er veel mannen die gezond verstand hebben en weten wat echt mooi is....... Knipoog smiley

Ja hoor, avondrood aan de horizon, mooier is er niet Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:30
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ZEELAND736 schreef:
Heb ik de Noordzee niet voor nodig...

Is dit nu wat je bedoeld Gerrit....geneuzel...onzinnig???

Nee hoor Lachende smiley ik sprak enkel mijn angsten uit, voor de rest vind ik bijna alles lekker wat uit de Noordzee komt Clown smiley , maar niet echt alles Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 14:29
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
HERMAN388 schreef:
Over 3 maanden is er weer zomer hè, ga je dan zwemmen bij de Noordzee Smiley die vol vragen zit

zolang zij er niet in gaat, vind ik het prima Gefrustreerde smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 14:27
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
MAT170 schreef:
Dat doe ik ook niet of mensen wel of niet werkelijk wedergeboren kind van God zijn in de rooms katholieke kerk kan ik niets over zeggen, dat weet alleen God. Maar het kerksysteem zelf is vals en antichristelijk ik snap ook niet dat er hier mensen dat verdedigen.

Of het hele kerk systeem (vals) niet deugt vind ik wat te ver gaan, maar net als in elke beweging, zitten er ook binnen de R.K dingen die voor ons niet deugen.
En aan ons is niet een oordeel gekoppeld, iedereen respecteren in zijn/haar beleving, anders niet.

( maar een mening blijft een mening, overal rommelt er wel wat, nu staat alleen de R.K in de spotlights )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 13:01
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
FRANKT627 schreef:
Geloof het of niet maar ook gehuwde mensen (mannen en vrouwen) deden en doen ook wel eens gruwelijke dingen met kinderen of medemensen in het algemeen.



Dat is geen reden of excuus om het celibaat te handhaven, als een huwelijk gesloten wordt, is dat geen werelds gebeuren, maar meestal gesloten, en beperkt tot familie.
Dat er binnen de relationele sfeer ook dingen mis kunnen gaan is ook bekend, maar daar gaat in de regel niet heel of halve wereld voor op hun knie.
En die worden wel behandeld door justitie, en niet weg geknuffeld door een celibaat.




Er werd inderdaad veel verzwegen. Dat zal ik niet ontkennen. Kan ik ook niet ontkennen want mijn moeder heeft ook als klein kind bij de nonnen geleefd. In een weeshuis. En dat was echt niet een vrolijke tijd daar.

Dat leger waar je op doelt is een traditie. Heel ons leven, ook dat van protestanten, evangelische gelovige, ongelovige, is doorweven met tradities.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 12:50
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
JOANNIE702 schreef:
Brandnetel thee ervan maken........!

Je kan ze ook eten, smaakt een beetje naar spinazie, en is gunstig voor je botten stelsel, ook probaat middel tegen reuma.
In Friesland en omstreken wordt het ook wel in de kaas verwerkt, dus weggooien is een zonde Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 12:40
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
MAT170 schreef:
Ik geloof dat het katholieke kerksysteem vals is en met de paus heb ik als gelovige niks te maken. Ik erken zijn positie ook niet en lees het ook niet in de bijbel, mijn fundament is Jezus.

Staat er trouwens los van of er in de katholieke kerk echte volgelingen van Jezus zitten, want dat denk ik wel.

openbaring17vers3 En hij voerde mij in de geest weg naar een woestijn. En ik zag een vrouw zitten op een scharlakenrood beest, dat vol was van godslasterlijke namen, en het had zeven koppen en tien horens. 4 En de vrouw was gehuld in purper en scharlaken en rijk versierd met goud, edelgesteente en paarlen, en zij had in haar hand een gouden beker, vol gruwelen, en de onreinheden van haar hoererij. 5 En op haar voorhoofd was een naam geschreven, een geheimenis: het grote Babylon, moeder van de hoeren en van de gruwelen der aarde. 6 En ik zag de vrouw dronken van het bloed der heiligen en van het bloed der getuigen van Jezus. En ik verbaasde mij, toen ik haar zag, met grote verbazing.


vers9 Hier is het verstand, dat wijsheid heeft: De zeven koppen zijn zeven bergen, waarop de vrouw gezeten is.

Wat ik me afvraag is of hier de Rooms katholieke kerk mee wordt bedoeld en dan specifiek het vaticaan? Rome ligt op 7 heuvels.

openbaring18vers4 En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: Gaat uit van haar, mijn volk, opdat gij geen gemeenschap hebt aan haar zonden en niet ontvangt van haar plagen. 5 Want haar zonden hebben zich opgehoopt tot aan de hemel en God heeft aan haar ongerechtigheid gedacht.

Wat ik begrijp uit dit stuk is dat er echte gelovige inzitten en dat God hun oproept om uit haar te gaan.

Het is maar makkelijk om hele teksten uit zijn verband te halen, en te gebruiken om dat het even zo uitkomt.
Er staan ook genoeg voorbeelden in de Bijbel, die ons anders zou moeten laten oordelen, bv de eensgezindheid van gelovigen onderling.
Lees bv eens Romeinen 14 tot 16 de smaad van wie u smaadt is op mij neer gekomen, alles wat vroeger is geschreven, is om ons te onderwijzen.
Is maar een kleine zin uit de Bijbel, en er staan er genoeg in die deze kant op gaan.
Dus niet wat ons scheid, maar wat ons bind is relevant.

Maar wat het celibaat aan gaat is weer een ander verhaal, die staat wereld wijd ter discussie, en niet omdat het zo goed gaat in deze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 10:54
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
MARIANNE338 schreef:
De lekkerste toetjes doen zo pijn.....
want ze zijn zoooo slecht voor de lijn Huilende smiley, smiley in tranen

(voor de klagers)

Niet dat de man aan dezen onzin begon Boze smiley
Er was een vrouw die het eerder kon Gefrustreerde smiley
Die het durfde zich er aan te wagen
het niet voorkwam dat anderen begonnen
te klagen.
Maar er zijn genoeg lekkernijen te verkrijgen
die gewicht echter niet doen stijgen
klagers kijk gerust wat in het rond Coole smiley met zonnebril
en neem niet alles zonder nadenken in de mond Gefrustreerde smiley
wijsheid en nuchterheid doen streven Clown smiley
elke vrouw in blijde gewicht doen leven Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 10:39
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
FRANKT627 schreef:
Het celibaat afschaffen zal inderdaad niet gebeuren. De religieuzen, kloosterlingen (mannelijke en vrouwelijke) alsook de seculiere priesters leven in navolging van Christus. Zoals we weten was Hij niet getrouwd. Elke katholiek die priester of kloosterling wil worden weet dat hij of zij niet kan huwen. Dat is een keuze die ze vrijwillig aangaan.

Het kerkelijk instituut is inderdaad aan modernisering toe. Laat daar geen twijfel over bestaan. Hoe dat er gaat uit zien of moet uitzien zullen we moeten afwachten. Ik vermoed dat deze paus wat progressiever is dan de vorigen. Zijn Zuid Amerikaanse afkomst zal daar beslist een rol in spelen. In tegenstelling met Ratzinger leefde deze paus niet in de directe nabijheid van het vaticaan waardoor door hij ook minder beinvloed is geweest binnen die machtsstructuur. Ook dat kan weer een hele andere kijk geven op bepaalde veelbesproken problemen.



Dat hele celibaat is nu wel achterhaald lijkt mij, te meer wat er de laatste tijd in de openbaring is geweest.
En dan heb je het over dingen die bekend zijn geworden, om maar te zwijgen wat , nog niet, aan het daglicht is verschenen.

Zo,n celibaat, zou alleen nog werken als er een algemene sociale controle komt, er is in het verleden veel te veel onder de mantel der liefde bedekt geweest.
Net als de status aparte die Vaticaanstad heeft, ze hebben alleen wel een eigen leger, en wapens (uit het jaar nul) zichtbaar, en dat ons lieve Heer heeft gezegd, dat het Woord het wapen is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 00:13
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ZEELAND736 schreef:
Kijk...jij hebt je niet vergist...dat is iets wat ik nog niet wist!!!

Knipoog smiley Knipoog smiley

eten is iets wat vrouwen nooit vergeten Geschokte, onthutste smiley
op de weegschaal schrikken zij zo waar
en mompelen altijd, ben ik zo zwaar Verraste, verbaasde smiley
wat moet ik doen, moet ik soms lopen Smiley die vol vragen zit
naar de winkel een andere weegschaal kopen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 23:01
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
THOMAS968 schreef:
Sociaal betrokken en conservatief, nou het eerste is in ieder geval hoopgevend. De pausnaam is ook een verademing. Het celibaat zal door hem niet worden afgeschaft, vrees ik.
Hoewel ik het goed kan vinden met de katholieken die nu hun kerk nog gestalte willen geven, heb ik wat minder met de bisschoppen, die samen met Ratzinger de RK Kerk tot iets marginaals in onze samenleving hebben gemaakt. Het voordeel van de twijfel verdient deze topman wel en de kerk zal er na de vorige paus, waar ik dus geen hoge dunk van had, mogelijk op vooruit gaan. Maar het instituut is sterk aan modernisering toe.

Thomas, de plicht tot onthouding zal blijven, vrees ik. Iemand van 76 daarover te laten beslissen, is gekkenwerk.


Met het weinig respect van mijn kant richting dat hele gebeuren.... wel voor de getuigen uit die richting.
Blijf ik het een vreemde zaak vinden, te meer er links en rechts wordt beweerd, dat de paus de vervanger , van is.......... op aarde.

Als dat dan al zo had moeten zijn (wat ik weer niet geloof) had, of kan een goed voorbeeld doet goed volgen geen kwaad kunnen doen in deze.
Een jonger persoon zou wel eens een stevige bezem door dat gedachte goed kunnen halen, om alle rotzooi die er binnen is naar buiten te vegen.
En dat hoef je rustig niet te verwachten van iemand van zo,n hoge leeftijd, eerder is een nieuwe troon wisseling in zicht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 21:00
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
PIETER649 schreef:
duits bloed is niet erg, zou erger zijn als de paus ook kind van oorlogsmisdadiger is

Als het een beetje tegen zit, is het er één, daarom, zal wel Duits bloed hebben, hij zei niet veul, en wat die zei, verstond ik niet Geschokte, onthutste smiley misschien bang voor stemherkenning Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 74 Volgende
Pagina 6 van 74