ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 71 72 73 74
ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:19
BerichtOnderwerp: ga je mee, picknicken (in ede op de heide) op 24 september?
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat vind je dan van de reactie van Adam??
Geef mij de oude vertaling maar, daar wordt nog gesproken over mannin, en de vertaling daarvoor manninne, dat was het eerste wat Adam er over zei.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 13:01
BerichtOnderwerp: ga je mee, picknicken (in ede op de heide) op 24 september?
 
ERIKA129 schreef:
wilde jij ook vrienden maken hier? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Tja, echt wel. maar, oke spellings foutje dan Verraste, verbaasde smiley in feite is het gewoon zo eerst werd de mens geschapen, toen kreeg de mens een gelijke, en de mens noemde haar, mannin, vrouw mens komt dan ook te vervallen. Zo goed Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 09:42
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
Het valt mij nog mee, dat iedereen tv kijkt, dat kasje geeft iedereen de kans om met het occulte in aanraking te komen. En eerlijk gezegt, iedereen weet er wel wat van, dat is dan ook niet gebeurd om dat wij de ogen gesloten hebben gehouden. Maar best wel nieuwsgierig waren, wat er nog meer te koop was. Omdat dan later, sterk te veroordelen. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 09:29
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
 
Ik zou toch best wel met iemand een relatie willen aangaan, maar het liefst iemand die met een kleine schoenmaat redelijk in de pas blijft lopen.
Dan iemand met een te grote schoenmaat, die altijd naast zijn schoenen loopt Geschokte, onthutste smiley zoiets bedoelen jullie toch Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 23:48
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
 
........ ..... ......

Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 12 september 2011, 23:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 13:11
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
ROADY641 schreef:
Ik had jaren geleden OOK last van slapeloosheid, en niet zo'n beetje ook.
Men adviseerde mij slaaptabletten te gaan halen, waar ik zelf fel tegen ben.
Ze hielpen me dan ook geen zier. Ik sliep wat en werd wakker.
Ik wist wel dat ik bezig was "ergens doorheen" te gaan, samen met God.

Een vriend die ik om advies vroeg zei me: vraag aan God wat je moet doen, om van je slapeloosheid af te komen.

Dat deed ik (nogmaals) en het antwoord dat kwam was glashelder.
God sprak: "Vertrouw je op Mij, of vertrouw je op je slaappil?"
Ik wist genoeg. Ik spoelde de hele zooi door het toilet, en met een bereid hart wachtte ik af.

Na een aantal weken leerde ik de allerbelangrijkste les van mijn leven.
Om die te leren moest God me blijkbaar tot een bepaald punt uitputten, voordat ik het inzag.

Niet lang daarna begon ik weer goed te slapen. En sindsdien slaap ik als een (ro)os. Al stormt het soms flink in mijn leven, net als Jezus in de boot, kan ik dan toch lekker slapen. Prijs de Heer!

Het gevaar van techniekjes die je kunt aanleren om iets te bereiken, is dat de kern-oorzaak van het probleem wellicht niet wordt aangepakt.
Als je de Heilige Geest het werk laat doen, is het altijd grondig. Althans dat is mijn ervaring.

Dat is mooi man, en eerlijk gezegt, helemaal met eens. Het was jaren geleden, dat ik het gedaan heb, en nogal ongeduldig van aard. Maar sommige dingen worden je ook vaak aangerijkt, en soms mag je daar ook gewoon gebruik van maken. En dan heb ik het maar niet over yoga, maar heel andere dingen. Dus niet alleen afwachten, maar ook zelf er aan werken. Is het niet goed, laat de werking vaak ook op zich wachten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 11:58
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
SHANITA130 schreef:
Zo even uit mijn hoofd, wat wél klopt: In de 1ste link, als je even verder klikt: een arts die door uit te leggen hoe de hersengedeeltes met elkaar samenwerken, ook uit kon leggen hoe oa DIS werkt. En hoe je naar aanleiding daarvan kan genezen van trauma's.....

Wat niet klopt in de 2de link: ook als je ff verder doorklikt: een stukje met commentaar over Knevel, die niet gelooft dat de wereld in 6 dagen is gemaakt.....Daar zijn 'zij' het niet mee eens. Ik wel.

Dan denk ik van: kijk, er staat in de bijbel van voor God is één dag als duizend jaar, en duizend jaar als een dag...
Dat kan je dan ook verder trekken van: voor God zijn miljoenen jaren als één dag...... en dan kan het weer wel, met die evolutie van miljoenen jaren, en niet alles ff in 6 dagen....

Snappie?
Ik ben het helemaal met je eens, maar die linken lees ik nooit. Ik lees de Bijbel en geloof alles wat daar in staat. En beweringen van derden, lap ik aan me laars. Dan kom je als je niet uitkijkt ook op een dwaalspoor. Oke dan niet helemaal eens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 11:44
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
CHATULIEM619 schreef:
Dus, omdat de grenzen niet al te duidelijk zijn voor je, is er geen sprake van gevaar?? Vreemde redenatie. Je zou beter kunnen stellen laten we die grenzen dan eens bepalen, want yoga, zoals in vele bijdragen al naar voren is gekomen, heeft wel degelijk een geestelijke achtergrond, die in mijn ogen niet al te fris is.

Dat heb ik ook gezet, geestelijk niet van afhankelijk wordt, maar dat is met alles zo, en trouwens, heb ik dat ook niet opgezogd. Ik heb het gewoon, net als een soort fitnes gezien, en om mij te leren ontspannen. Ik ben het ook niet helemaal met je oneens. Er zitten wel degelijk gevaren aan. En die moet je ook niet opzoeken. Maar dat is met veel dingen zo. Ook met bepaalde sporten uit Azie bv, maar er is niets mis mee, om je eigen innerlijke rust te vinden. Dat lijkt mij nog steeds beter,
dan de hele pharma industrie te gaan uitproberen. Waar al heel veel mensen aan verslaaft zijn geworden. En waarschuwen mag altijd, maar er wordt ook veel overdreven. Niet iedereen is het met elkaar eens, kan ook niet. Hoeft ook niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 11:21
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
SHANITA130 schreef:
Ach...ik lees in beide linken, dingen die ik wel en niet vind kloppen... Twijfelende smiley
Das best link Geschokte, onthutste smiley benoem ze maar Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 10:45
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
Als je dan echt alles wilt bannen waar ook maar iets ocults in zou zitten, nou dan zijn we nog wel even bezig. Koffie thee en ook een hoop sporten die voor een paar eeuwen geleden naar ons land kwamen, waren gelateerd aan afgoderij. Trouwens de toekomst uit theebladeren wordt nog steeds gedaan, net als koffiedik kijken. Nergens zit iets kwaads in, zolang je er geen afgod van maakt, of verslaaft aan raakt, of geestelijk afhankelijk van wordt. Ik denk dat je, net als yoga, niet zo koffie dik moet kijken. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 10:28
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
 
SHANITA130 schreef:
Omschrijf je ideale match: Geduldig, vrijgevig, lief, zorgzaam, slaafs, onderdanig, verdraagsaam, openhartig, vergevingsgezind, romantiepje, netjes, eigenlijk,............. en slapen doe je snachts.

Deze vind ik zelf écht wel heel grappig.

Zo,n vraag kan je alleen beantwoorden, als je hem/haar ook daadwerkelijk gevonden hebt, en als je de laatste adem uit gaat blazen. En dan nog kan het mis gaan. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 01:00
BerichtOnderwerp: ga je mee, picknicken (in ede op de heide) op 24 september?
 
HANNAH810 schreef:
haha ik ben ook wel benieuwd welke verheven omschrijving er nu gaat volgen, hoor, erika!!

Heel simpel dames, al in den beginne eerst werd de mens geschapen, en toen pas de vrouwmens Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 00:52
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
Jaren geleden had ik last van ernstige slapeloosheid, en sliep maar 2 uurtjes op een nacht. Het enige wat de artsen voor mij konden beteken waren doormiddel de door hen voorgeschreven middelen slikken. Ware het niet dat je daar aan verslaaft kon raken, en daar had ik al helemaal geen trek in. Toen kwam ik via een omweg in contakt met een yogaleraar
en eigenlijk had ik mede door derden verklaarde meningen over het geloof, ook daar geen trek in. Tot dat ik toch maar eens ging kijken, nou dat viel mee, geen beeltjes, geen kaarsen of wierookluchtjes. Ik moest op de grond gaan liggen, me ogen sluiten, en luisteren. Gewoon oefeningen doen, die ik later zelf thuis kon doen, zonder die verelende stem van die leraar. En slapen dat ik deed, nog steeds, dus geen oculte dingen, en zonder medicijnen. slaap lekker Slapende smiley


Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 12 september 2011, 00:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 00:30
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
 
ANNETTE050 schreef:
het is toch mogelijk dat iemand voor een andere samenlevingsvorm heeft gekozen en/of later tot geloof is gekomen....misschien is het beter om eerst even in gesprek te gaan en vragen bespreekbaat te maken, dan meteen een conclusie te trekken......
Je kan samenlevingsvormen verzinnen wat je wil, maar door het huwen van een man en een vrouw, kunnen nu eenmaal kinderen komen. Huwen hoeft niet altijd kinderen te geven, daar heb je voorbehoedsmiddelen voor. Je hebt ergens een ander topic, en daar wordt seks voor het huwlijk behandelt. Maar eigenlijk is seks het moderne woord voor huwen. En ik kan me echt geen andere samenlevengsvorm bedenken waar kinderen van komen, boerenkool is een fabeltje hoor, of dat kunstmatige, maar dat is meer een keuze die je vast niet bedoelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 10:30
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
Als de mens al echt zou geloven, waarom wordt er dan bij, bepaalde ziekte beelden, medicijnen geslikt, of andere hulpmiddelen gebruikt. Simpel, iedereen gelooft dat het helpt, mag dat dan wel ? Perslot van rekening, geloof je er in. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:36
BerichtOnderwerp: Euthanasie
 
Wat wel en niet mag of kan, moet niet gaan over wat een kerk of pastoor wil, maar wie zij vertegenwoordigen. De overledene in ieder geval niet meer, maar de familie wel, die leven nog. Ook de hele clan die kerken vertegenwoordigen, mogen niet veroordelen, wij niet en zij ook niet. En als je voor de keuze komt te staan, of je wel euthanasie of niet wil plegen denk dan aan een ding, onze Lieve Heer vroeg wel of die beker hem voorbij mocht gaan, maar moest het lijden wel doorstaan. Dit jaar hebben 2 familie leden het wel gedaan, die waren al geruime tijd ernstig ziek, maar geloofden al jaren niet meer. Het enige wat je wel mag hopen, is ooit niet zelf voor die keuze te komen staan. Althans ik niet, ik zou het echt niet weten wat ik zou doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 21:41
BerichtOnderwerp: Welke bijbel lezen we?
 
JOLAN931 schreef:
Even een vraagje uit pure vrouwelijke nieuwsgierigheid... Engeltje smiley
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke bijbel we thuis lezen

Voor mij is er maar 1 Bijbel, minstens 2 eeuwen heb ik in de kast staan, NBG En volgens mijn bescheiden informatie, wordt daar binnen de PKN uit gepredikt. (volgens mij, dus laat niemand daar aan twijfelen hoeft ook niet volgens mij)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 4 september 2011, 09:23
BerichtOnderwerp: mop
 
Wat is de overeenkomst tussen een flesje bier, en een dom blondje?
Na de hals houd de inhoud op Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 23:22
BerichtOnderwerp: Grenzen
 
CHATULIEM619 schreef:
Toen ik zo een aantal onderwerpen las op het forum, moest ik automatisch aan een bijbelstudie denken die ik jaren geleden gehoord had. De spreker vergeleek het geloof met het autorijden de berg op. Als je veilig de berg op wil rijden, rijd je zo dicht mogelijk tegen de berg. Maar sommigen die houden van meer risico en gaan helemaal aan de buitenkant rijden, vlak langs het ravijn. Hij vergeleek de berg dan met God. Als je dichtbij God blijft, zit je het veiligst...

Wat ik merk aan sommige onderwerpen is, dat mensen zo graag de grenzen willen opzoeken. Is het goed om dit of dat te doen, terwijl ik bij mezelf denk: waarom zou je dat risico willen lopen. Stel je eens voor dat het fout is, dan heb je een probleem. Waarom rijd je eigenlijk zover mogelijk aan de kant van het ravijn??? Waarom zoeken zoveel christenen alleen maar de grenzen op, en waarom genieten ze niet van de liefde die God geeft?

Volgens mij mag je wel degelijk risico,s nemen, en eigenlijk (moet) je dat ook wel doen. Lees dan maar eens die gelijkenis over de talenten.
Als je alleen de veilige weg neemt is het ook niet goed, en hoe je het ook went of keert, we zijn en blijven zondaren. Tot we de Genade mogen ontvangen. groet u Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 71 72 73 74
Pagina 74 van 74