ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HARALD940
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 15 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HARALD940
Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:33
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
 
CORTAZAR588 schreef:
zie ......
dus het is wederzijds
ach wat is het toch allemaal simpel.
gewoon bij je leest houden dan komt alles goed....

Ik denk dat de vrouwen ook afknappen op mannen die hun plaats niet kennen, en die zowel vrouw als man denken te zijn, Cortazar Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:22
BerichtOnderwerp: ga je mee naar pickick/BBQ in ede op zaterdag 13 oktober?
 
HANNAH810 schreef:
jammer, tjok.
de volgende keer zal waarschijnlijk half april zijn......

ik moet zelf ook nog zien of ik (een gedeelte van de middag) kan komen, er is iets tussengekomen wat ik niet verzetten kan.

Ja, jammer Tjok!
Hopelijk volgend jaar weer.

Maar Hannah, je bent er toch wel als de shoarma klaar is ???????????????????????????? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:08
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai
 
SJAOULSKI206 schreef:
De Romeinen waren de ergste in die tijd die tegen Yeshua waren. Niet voor niets hebben zij hem gekruisigd en min geacht.
Wat je benadrukt in je woorden, laten alleen zien dat je misschien niets hebt begrepen uit de boek Handelingen. Hierin lees je dat er duizenden tot geloof in Yeshua kwamen. Het waren geen romeinen, maar mensen uit Het Volk die de Eeuwige heeft Apart gezet om Zijn Heiligheid en Macht te tonen aan de Wereld.
Pas toen Rabbi Sjaoul (Paulus) ook buiten de Joodse gemeenschap ging verkondigen wat de Eeuwige heeft gedaan voor ons als mensen, kwamen wat Heidenen tot geloof in Yeshua.
Dus Broeder ik verzoek je om zowel de Bijbel als de geschiedenis na te kijken.

De Romeinen waren geen lievertjes, maar ze waren daar niet de enigste of de ergste in, het was ook een ander tijdperk en niet te vergelijken met nu.
Je hebt gelijk als je zegt dat Jezus door de Romeinen gekruisigd is, Pilatus gaf de order ertoe, maar onder dwang van de Joden, en om zijn eigen hachje te bewaren. Niet dat Pilatus een mietje was, zeker niet, hij ging zonder problemen tegen de Joden in, of liet Joden ter dood veroordelen en ter dood brengen, maar hij zag wel in dat als hij die order voor Jezus kruisiging niet gaf, dat hij zijn positie en macht zou kwijt raken, met alle beloofde oproer, en dat ze het aan de keizer zouden meedelen dat dit Pilatus aan te rekenen was. Dus zowel Pilatus als de Joodse leiders hebben de beslissing genomen dat Jezus ter dood gebracht moest worden.
En gelukkig maar dat Jezus gekruisigd is, anders hadden we nog steeds zelf de wet moeten proberen te vervullen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:07
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai
 
SJAOULSKI206 schreef:
Wat ik meer naar wilde verwijzen is bijvoorbeeld de feest- en gedenkdagen en de Sjabbat gebod die door mensen zijn veranderd.
Ik denk dat je je dan moet afvragen WAAROM IS HET VERANDERD? en WANNEER IS HET VERANDERD? en IN WELKE CONTEXT IS HET GEBEURT?

Zijn dit je punten waar je van vind dat de kerken van God afgedwaald zijn?
Wat maakt het dat deze punten zo belangrijk zijn naast het geloof voor de relatie met God, dat je zonder die feest en gedenkdagen en de Sjabbat van God afdwaalt?
Zoals je weet hebben de kerken ook feest- en gedenkdagen en de zondag ipv de Sjabbat, ze worden gehouden ter ere van God, maar niet als punt om behouden te worden. Als we de feest- en gedenkdagen en de Sjabbat zo hadden gehouden zoals in het OT staat beschreven dan deden we het ook ter ere van God, maar niet als verplichting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:07
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai
 
SJAOULSKI206 schreef:
Punt 4. Het klopt dat kerken en mensen veranderen. Maar is het volgens jou ook dat de Eeuwige door de jaren veranderd????? Ik geloof van NIET! De Eeuwige was, is en altijd zal blijven de Heilige Grote HaSjem. Ook is de veranderingen in de kerken juist wat ons heeft gebracht waar wij nu zijn, verwijderd van de Eeuwige en Zijn Heilige Wegen. Gelukkig probeert de Eeuwige continue door Zijn Ro'ach HaKodesj (Heilige Geest) ons terug te roepen. Maar we kunnen ook onze ogen niet sluiten en maar wachten en kijken wanneer de Eeuwige ons met de hand zou nemen en terug brengt naar Zijn Heilige Wegen. Want de Eeuwige heeft ons ook onze vrije wil gegeven en daarbij ook de vrije wil om keuzes te maken. Maar hoe gaan we deze vrije wil gebruiken? gaan we het gebruiken om terug te keren naar Hem? of juist om dieper in de leugens en onwetendheid te gaan?
Juist vanwege deze vraag is dat ik iedereen oproep om naar de Heilige Wegen van de Eeuwige te gaan zoeken en deze te volgen. Ik zeg niet dat je mij of die moet volgen, NEE. Ik roep iedereen als een Broeder om Zijn Heilige Woord te onderzoeken en bestuderen in Openheid voor Ro'ach HaKodesj om door ons te werken en zonder oogkleppen. Zo simpel is mijn oproep en verzoek aan jullie als broeder.

Sowieso zeg ik niet dat God veranderd, dat laat hij alleen al in de bijbel zien dat Hij niet veranderd.
En of de veranderingen in de kerk gebracht heeft dat wij van God verwijderd zijn, dat hangt er vanaf welke veranderingen dat dan zijn. Want ik zien niet van de kerken waar ikzelf inzit en die ik ken dat zij van God afgedwaald zijn.
In die kerken gaat het om God, en het geloof in Hem, en door geloof houd je je aan de wet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:07
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai
 
SJAOULSKI206 schreef:
Beste Broeder Harald,

Bedankt voor je reactie en vragen. Ik zal je punten proberen te beantwoorden.

Punt 1.

Punt 2.

Punt 3.


Ik ben het helemaal met je eens dat wij niet regels en tradities moeten houden, maar juist de wet willen houden vanuit liefde. De regels en tradities buiten de wet in de OT doen er voor onze relatie met God niet toe. Het gaat erom dat God van ons houd, en wij van Hem.
Waarom dan toch een slaaf van extra regels en tradities? Het volk Israël heeft vanaf de tijd dat ze uit Egypte kwamen, en van God op de Berg Horeb de 2 stenen tafelen kreeg, altijd in meer of mindere mate God’s regels overtreden. Ze hebben ook altijd God’s geboden over de afgoden geschonden. Dit is het hele oude testament door te lezen, altijd gingen ze weer terug naar de Baäl’s en/of de Asjerapalen om voor te buigen. God heeft ze daar ook regelmatig voor gestraft, en ook altijd gewaarschuwd dat als het volk ermee doorging dat God ze zou laten wegvoeren uit het land. Maar het volk luisterde niet. Toen liet God ze wegvoeren naar Babylon. En daar zaten ze dan, aan de rivieren van Babylon, te overdenken hoe het kwam dat ze weggevoerd waren, en ze wisten het antwoord daar ook op, het lag aan hunzelf, hun zonden tegenover God. Toen hebben ze de beslissing gemaakt, dit nooit weer.
Toen is het volk vanaf de wetsgeleerden begonnen met het houden van de wet, en zijn daar streng in gaan optreden. Het volk is daarna ook grotendeels terug gekeerd naar Israël en hebben daar ook de wetten streng gaan houden, maar zijn daar in de loop der tijd in doorgeschoten, en vergaten God bij het moeten houden van de regels. En dat was ook wat Jezus ze voor ogen hield, ze hielden alle wetsregels omdat het moest, maar niet meer uit liefde voor God.
Naast de context over Galaten, moeten we ook naar de geschiedenis kijken van de gemeente in Galatië, wat de reden was dat Paulus een dergelijke brief naar ze stuurde. De Galaten waren trouwens geen Turken, maar het waren Kelten (uit Frankrijk) die 3 eeuwen ervoor in de loop der tijd verhuist zijn naar Galatië. Toen Paulus in Galatië kwam om daar het geloof te brengen kwamen ze tot geloof. Nadat Paulus vertrokken was uit Galatië waren of kwamen er Joden die de Galaten vertelden dat ze meer nodig hadden dan geloof alleen, ze moesten ook alle wetsregels houden om behouden te worden, en de Galaten begonnen dat ook te doen, Daarom ook dat Paulus tegen de Galaten uitriep of ze niet betoverd waren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 23:21
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
 
ANNA415 schreef:
Borsthaar Zieke smiley

En haar op de rug dan? Clown smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 19:10
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ROELANDE345 schreef:
hier ook boerenkool maar dan met zongedroogde tomaatjes en verse worst

Hier geen boerenkool maar zuurkool met ontbijtspek bij Qsje thuis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 18:49
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai
 
CORTAZAR588 schreef:
Wat christenen fout doen ?
nou als je houdt bij de Joodse kwestie is het vooral het nalaten wat erg is.

Kijk de individuele christen gaat het niet om.
Net als in de tweede wereldoorlog was er afgezien van een slap betoog helemaal niets.
En je hoeft niet naar Israel te gaan om die verhalen te horen.

Wat christenen hebben nagelaten te doen heeft geleid tot de wegvoering van 105.000 mensen.
Dat dit geen leuke boodschap is en jij en de hele gereformeerde club daar niets van wil horen, is niet ter zake doende.

Wat je ook aanvoert beste Harald , in Nederland zijn de meeste joden weggevoerd van alle Europese landen
en op een zeer goed georganiseerde wijze, waar de Duitsers jaloers op waren.

Maar dat schijnt geen feit te zijn wat indruk maakt ..........

Misschien als jouw familie erbij zat wel ?
En wie is dan verantwoordelijk ?
De Duitser of de meeheulende Nederlander ?

Weet je ?
Het evangeliseren van Joden is aanstootgevend juist om die reden ...
Dat zij zijn veroordeeld en vervolgd , door mensen die al dan niet de God van Israel zeggen te dienen ....
En die hun gaan vertellen dat zij verkeerd geloven en dat de christenen het weten.

Maar aangezien jij niet in die groep mensen zit , heb je gemakkelijk praten en zul je ook nooit contact met ze krijgen.

Want hun weerstand tegen de goy komt niet uit de lucht vallen.
Die is gebaseerd op 2000 jaar vernietigen , vervolgen en verjaging.
En ........als mens wordt je dan achterdochtig.

Als je wilt oordelen over hun , zul je met hun contact moeten maken zonder allerlei oordelen over wat ze moeten doen en niet doen.

Maar ook nu ziet de hele wereld toe hoe de Joodse bevolking van de Europese landen weer de pisang is.
En iedereen kijkt weg ....

Misschien is het wel zo , dat dit moet gebeuren , dat de Joden weer het mikpunt worden van de haat .... ik denk dat we dan heel dicht bij de wederkomst van Yeshua zijn.

Maar in de gereformeerde club gelooft men daar niet in, net als men ook Openbaring niet leest , want dat is te er en niet relevant

Wie zich tegen Israel keert , zal daarvan de consequenties ondervinden.
Of je het gelooft of niet , is niet belangrijk.

Het is duidelijk, de Joden zijn heilig, en de christenen haten de Joden, en geven de Joden overal de schuld van......

Als dat jou "vredig" laat slapen, heb je mijn zegen.
Is het dan wel de vraag of de wereld ook echt zo in elkaar zit...

Alles wat jij zegt is gelijk aan een verhaal wat ik ooit eens gehoord heb.
Of het ook zo gebeurt is weet ik niet.

Het verhaal gaat dat een aantal Rabbi's in een concentratiekamp zaten en wilden onderzoeken waarom ze daar zaten, waar ze dit aan te danken hadden. De Rabbi's hebben een rechtszaak opgezet, met rechters, een advocaat en een aanklager, en ze hebben God op de beklaagdenbank gezet, en de uitslag van de rechszaak was dat het God's schuld was dat dit ze overkwam. M.a.w. hun trof geen blaam, het lag aan God.

Who can I blame for my own misfortune.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 21:34
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai
 
CORTAZAR588 schreef:
Afgezien van vele steunbetuigingen aan Harald komt er in houdelijk niet uit de verf waarom het Joodse denken nog steeds van balang is.

Mijn anti gereformeerd denken komt voort uit de aperte leugens van die kerk.

Dat jullie daar anders over denken weet ik.
Maar inhoudelijk zal er geen discussie volgen behalve het aanhalen van een tekst.

Op grond van de bijbel vonden vele christenen het deporteren van Joden ok.

Wie dat nu nog niet weet, moet zelf eens begrijpend gaan lezen.

Afgezien van een slap verhaal dat er wel protest is geweest en dat men het niet zo wou , is er nooit gekomen.

Er is geen toenadering mogelijk tussen Joden en Christenen ...
Waarom ?

Die vraag lijkt mij rhetorisch
En het geijkte dat ik alles wat Joden doen goedkeur is heel diep.
Lang overnagedacht zeker ?

Er is een goede reden om op een geloofsbasis ter verkondiging van Jezus aan de Joden, dit maakt toenadering tussen Joden en Christenen ook erg lastig, maar niet onmogelijk. Maar toenadering moet wel van 2 kanten komen, van de Jood zowel als de Christen... Als een van de 2 niet wil, dan kan de ander (Jood of Christen) op zijn kop gaan staan, maar toenadering komt er dan niet.
Joden hebben veelal nog steeds hun wettische geloof, en bekijken dat ook enkel op hun Joodse manier, en die is anders dan een wettische kijk op het geloof van een Christen. En accepteren daarom ook weinig tot geen toenadering van evangeliserende Christenen. Voor Christenen moet dat ook geen punt zijn. Voor jou ook niet.
Want er zijn ook Messias beleidende Joden, en die evangeliseren Jezus onder de Joden, en die doen dat goed, beter dan wij Christenen dat zouden kunnen doen, zij als Joden kunnen beter inspringen en spiegelen aan Joodse geloofstandpunten en daar Jezus vanuit het OT evangeliseren op een manier waarmee ze de Joden wel kunnen bereiken met Jezus.
Dit alles wil nog niet zeggen dat wij maar niks doen, en al helemaal niet dat er een vervangingsleer is tegen de Joden, zie daarvoor alleen al wat Paulus daar over zegt; "eerst de Jood maar ook de Griek". Er is geen Christen die het daar op tegen is.

En het geijkte dat jij alles wat Joden doen goedkeur is niet zo heel diep hoor, lees je eigen reacties maar eens na.
Ik heb je nog geen enkel negatief punt over Joden gelezen van wat jij geschreven hebt, over Christenen daarentegen..... daar heb je blijkbaar alleen maar negatieve dingen over te vertellen of ze nou kloppen of niet, want verklaren wat Christenen echt fout doen doe je niet echt. Jij bent alleen maar het zenden, maar ontvangen doe je niet, laat staan dat je ook maar een klein beetje moeite doet om eens te begrijpen wat anderen zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 06:45
BerichtOnderwerp: ga je mee naar pickick/BBQ in ede op zaterdag 13 oktober?
 
FLOWER753 schreef:
Mn bbq gaat dus ook weer mee, anders blijft Harald wel heeeeel erg lang met die kooltjes zitten die hij iedere keer weer meeneemt naar Ede en weer terug naar huis Knipoog smiley

Gelukkig zit er geen houdbaarheid datum op die kooltjes Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:09
BerichtOnderwerp: ga je mee naar pickick/BBQ in ede op zaterdag 13 oktober?
 
Ik neem mijn kooltjes weer mee, en kijk ook nog ff rond voor meer kooltjes.
Ik heb Flower al kooltjes belooft voor haar bbq, maar misschien blijft er nog wat over voor een andere bbq.


Oh, ja, Hannah, naast mijn kooltjes, neem ik ook lamsvlees mee, zin in een hapje??? Clown smiley


Laatst aangepast door
HARALD940
op maandag 8 oktober 2012, 23:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 22:51
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai
 
CORTAZAR588 schreef:
"het joodse volk" is iets teveel beste Sven...
toen Yeshua werd overgeleverd en men stond te schreeuwen was niet de volksvertegenwoordiging aanwezig maar de leiders van Het Sanhedrin.

Het gemiddelde volk was juist onder de indruk van Zijn woorden.
En waren ook veel mensen , die Zijn woorden op waarde schatten.

Ja de bijbel is Gods woord , maar jammer dat er zoveel is weggegooid en er allerlei anti-joodse maatregelen zijn genomen ....ook toen al.
Helaas is er weinig veranderd en Nicea was een voorloper vn de Wannsee Konferenz waar de Endlosung werd geconcipieerd.

Cortazar, je reacties worden steeds erger, Concilie van Nicea gaan vergelijken met het Wannsee Konferenz.....
Misschien is het tijd dat je eerst eens een stap terug zet, en eens gaat lezen wat andere zeggen hier, en dan eens ECHT! begrijpend lezen. Want dat doe je duidelijk niet.

Je zit zo in het Joodse denken, en dat de Joden niets fout kunnen doen, dat je verblind word door wat Joden/Sanhedrin/wetsgeleerden enz. fout deden.

1 Cor 1:23a
maar wij verkondigen een gekruisigde Christus, voor Joden aanstootgevend

Laat dat nou zijn wat verschillende Joden deden, ze namen aanstoot aan Jezus en zijn volgelingen.
Tegenwoordig doen Joden dat niet gelukkig meer, en wij (Christenen) zien ze nog steeds als God's eerste aangenomen zoon, met het eerste geboorte recht wat daarbij hoort.
Maar de meeste Christenen zijn niet blind voor wat er in het begin door Joden tegen de Christenen werd gedaan, maar we geven daar de huidige Joden niet de schuld van zoals jij beweerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 12:55
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
EDWIN451 schreef:
Bedankt Roelande voor je uitgebreide reactie!

Er staat toch in de betreffende bijbelpassages waarom de mensen niet genazen? Er staat nergens dat iemand die genezen wilde worden, niet genezen werd! Daarintegen staat er wel ergens dat een vrouw die geloofde genezen te worden, door alleen maar Zijnmatel aan te raken, ook daadwerkelijk genezen werd. Jezus zei daarop niet: "Ik heb u genezen.", maar "Door uw geloof (!) bent u genezen. In heel de bijbel gaat het sowieso om GELOOF!
Andrew Wommack beweert trouwens nergens dat mensen niet genoeg geloof hebben volgens mij, maar eerder dat er tegenover het geloof de rede in de weg zit, bijv.: wij zien vrijwel nooit wonderen, dus is het logisch om aan te nemen dat die niet zomaar gebeuren. Maar de bijbel leert anders.
Maar waarom zou God de ene mens wel genezen en de andere niet??? We concluderen dat er de ene keer wel en de andere keer geen genezing plaasvindt. Daar zijn we het over eens. Ligt die willekeur aan God? Ik geloof dat niet. Ik geloof weldegelijk dat God altijd Dezelfde is en niet kan veranderen. Die willekeur (de ene keer wel en de andere keer niet genezen), heeft volgens mij toch echt met geloof te maken, al ken ik exact dezelfde voorbeelden, als die jij hier noemt. De vrouw van onze pastor had kanker en ze accepteerden het slechte nieuws van de dokters niet. God zou haar wel genezen. En toen ze alsnog dood ging, zouden ze haar zelfs uit de dood opwekken, wat nooit is gelukt. De pastor heeft er geen verklaring voor, maar hij blijft toch de leer van Wommack aanhangen.
Maar hoe wil jij het vers "Door Zijn striemen is ons genezing GEWORDEN.'" uitleggen? Is dat vers maar voor weinigen bedoeld? Of moet het sowieso anders geïnterpreteerd worden?

Ik geloof sowieso wel dat AW integer is en dat hij geen dingen zomaar verzint (zoals dat hij nooit ziek is geweest etc.).
Sommige dingen zijn moeilijk te verklaren, maar hoe dan ook, kom je toch altijd weer uit bij GELOOF, want daar draait het uiteindelijk allemaal om.
En wat is geloof?
Het geloof is de zekerheid van de dingen, die men hoopt en de overtuiging van de dingen die men niet ziet. (Hebr. 11:1)

Toch staat er wel in de bijbel dat Jezus niet iedereen genas, ook al wilden ze het wel.
Zie Joh 5:1-15.
Jezus geneesde daar in Bethesda een zieke man die al 38 jaar ziek was, maar in vers 3 lees je dat het in Bethesda vol lang met allerlei zieken, zieken die genezen wilden worden, die wachten tot een engel het water aanraakte om genezing te geven.
Jezus had ze ook allemaal 1 een keer kunnen genezen, maar Hij deed het niet, alleen die man, en hij zal ook wel niet de enigste daar geweest zijn die altijd te laat bij het water kwam.
Toch geneest Jezus alleen deze man, terwijl die man eerst niet eens wist wie het was die hem genas.
De man werd dus al genezen voor! hij geloof had in Jezus.
Waarbij de vraag ook komt of hij wel in Jezus is gaan geloven, je leest er niets over van de man.
Dat de man Jezus weer in de tempel tegenkwam is an sich niet verwonderlijk, het was tenslotte sabbat en het is oud-testamentisch gebruikelijk voor zieken/onreinen die genezen zijn om zich aan een priester te tonen om te laten zien dat ze weer gezond/rein zijn.

Geloof en genezing zijn 2 verschillende dingen, die zijn niet samen te voegen, Joh 5:1-15 laat dat ook zien.
Geloof in God zorgt niet voor genezing, je kan nog zo'n geloof in God hebben maar toch kan het zijn dat je je hele leven kreupel door het leven gaat.
Hier op aarde zullen wij altijd ons imperfecte lichaam hebben, met de zonden en ziekten die daar bij horen, maar laten we vooral uitkijken naar ons hemels lichaam die wij allen straks krijgen.
Dan zullen we echt vrij van zonde en ziekte zijn.
Niet dat wij niet om genezing mogen of moeten vragen, maar misschien vragen wij met genezing wel om een steen ipv een brood (zie Matt 7:9, Lucas 4:3)
Want God heeft een plan met ons, en misschien is het in God's plan dat wij met onze ziekten Hem blijven loven tot voorbeeld voor anderen.
God koos het volk Israël ook niet omdat zij zo goed waren, het volk was net zo goed/slecht als andere volken, maar God koos Israël om Hemzelf.

Dus als AW beweerd dat genezing altijd alleen door geloof komt, dan spant hij God voor zijn karretje, tenminste dat denkt hij, want God laat zich niet voor een karretje spannen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 23:46
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ROELANDE345 schreef:
Een echte dobben kroket

nu nog? ja nu nog!!

Dat heb ik gisteren gehad, al was het geen dobben, maar een goeie kalfsvleeskroket van de Febo, met een patatje sate erbij.

Vandaag werd het Lamsbout met Broccoli.

Hannah, weest gerust ik heb nog lamsvlees over voor de bbq as zaterdag Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 23:43
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai
 
SJAOULSKI206 schreef:
Hannah,
Wat er moet veranderen is heel simpel eigenlijk. We moeten stoppen met heidense tradities te gebruiken voor het uiten van onze geloof, maar we moeten de Goddelijke Traditie gebruiken hiervoor.
Dit kunnen we bereiken door paar dingen te doen:
1. Het stoppen met het onderscheid maken in het Woord tussen Oud en Nieuw testamenten, Maar gewoon zien als 1 boek en 1 Woord.
2. De verordeningen die de Eeuwige heeft ingesteld uit te voeren. denk daarbij aan de Sjabbat gebod, Feesten en Gedenkdagen zoals beschreven in Zijn Heilige Woord.
3. Stoppen met het denken dat door Yeshua alle geboden en verboden zijn niet meer van toepassing. Yeshua kwam om alles Volmaakter te maken, en Hij heeft overzien dat dit zal gebeuren en daarom zei Hij: dat er geen Letter of Teken van het Woord gewijzigd mag worden! Het Woord waar Hij naar refereert is de Heilige Tora.
4. Ons niet meer laten beinvloeden door de woorden van "het is niet anders en we kunnen niet alles veranderen", want De Eeuwige wil ons als Zijn Volk en Apart gezet. Dus geen compromissen waar het om het WOORD en GELOOF gaat.

Waar ik graag zou zien, is dat iedereen die Gelooft ook de Enige en Ware geloof volgt en dat er geen scheuringen zijn binnen de gemeenschappen. Dat is niet mijn strijd, maar ZIJN Strijd en ik mag van Hem wat uitvoeren om te bereiken wat Hij WIL en om ZIJN HEILIGE NAAM GROOT TE MAKEN!!!

Als je meer informatie nodig hebt over specifieke onderwerpen, dan hoor ik het graag en ik zal proberen te helpen in deze zoektocht.
Sjaloom,
Sjaoul

Sjaoul,

Houden de niet-oudtestamentische tradities die ons ook laten richten op God ons dan van een relatie met God af?
En waarom moeten we dan die Goddelijke tradities houden, als ik de teksten van Jezus over tradities lees, en Paulus lees in de Galatenbrief, dan lees ik veel eerder dat het God eerder om de relatie van ons individueel met God gaat, en dat Hij niet wil dat wij dat verpakken met extra regels en tradities om ons weer tot slaaf te maken in plaats van een vrije aangenomen zoon te zijn.

Je punt 1
Oud- Nieuw-testament, en toch 1 bijbel.
Je zou ook kunnen zeggen dat doordat het 2 delen zijn Jezus beter het middelpunt is, Het Oude testament wijst naar Jezus, het Nieuwe testament spreekt van Jezus en wijst op Jezus terug.

Je punt 2
Ook hier weer, waarom slaaf worden van tradities en extra regels, terwijl wij aangenomen zoon van God zijn? Zie ook hier weer de uitspraken van Jezus en Paulus in de Galatenbrief.

Je punt 3
De Thora of de 10 geboden. Als het gaat om de Thora, dan ook weer mijn punt over slaaf zijn. En moeten wij de wet houden of moeten wij zoals Jezus zelf aangeeft in: Matt 22:37, 38
Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. 38 Dat is het grootste en eerste gebod. 39 Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf.
Hoe vervullen wij dat de wet? Door de wet te houden, of door God en onze naaste lief te hebben.

Je punt 4
Wie zeggen die woorden dan over niet kunnen veranderen, want wat ik merk binnen de kerken is dat er steeds meer wordt samen gewerkt door verschillende kerk. Dit word door sommigen binnen die kerken dan als ongewenst beschouwd, maar nergens heb ik het idee dat de huidige situatie met kerken zo blijft. Dat kan ook niet, want de kerken bestaan nog steeds uit mensen, en meningen veranderen, en kerken veranderen mee. Er zijn dus altijd wel veranderingen in de kerken, sommige goed, sommige helaas niet zo goed, of slecht.

Deze tekst uit Galaten laat denk ik toch wel duidelijk zien waar het om gaat, moeten we de tradities en de Thora houden, of doen we het om geloof, en vertrouwen op God.
Gal 3:1-5
Galaten, u hebt uw verstand verloren! Wie heeft u in zijn ban gekregen? Ik heb u Jezus Christus toch openlijk en duidelijk als de gekruisigde bekendgemaakt? Ik wil maar één ding van u weten: hebt u de Geest ontvangen door de wet na te leven of door te luisteren en te geloven? Bent u werkelijk zo dwaas weer op uw eigen kracht te vertrouwen, en niet langer op de Geest? Is alles wat u hebt meegemaakt dan voor niets geweest? Dat kan toch niet! Geeft God u de Geest en goddelijke krachten omdat u de wet naleeft? Of geeft hij ze omdat u naar hem luistert en op hem vertrouwt?

En er zijn inderdaad kerkscheuringen geweest, en die gaan ook nog wel weer komen, toch is er 1 gemeenschap in God, God heeft een relatie met ons individueel, en wij verenigd in God samen een eenheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:33
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
BASTIAAN161 schreef:
Ten eerste moet je oppassen om in te vullen waarom God iets wel of niet zegt.
Ten tweede, is het zeker waar dat het gebod ook van toepassing was op de afgoden die die kenden uit Egypte. Maar het mag zeker niet beperkt worden tot alleen de Egyptische afgoden.
Afgoderij is in de plaats van den enige ware God, naast Hem iets anders verzinnen of hebben, waarop de mens zijn vertrouwen zet. Ook bijvoorbeeld geld kan een afgod zijn.

Het ging mij ook niet puur alleen om de Egyptische afgoden, maar afgoden in het algemeen.
Ik nam in dit geval de Egyptische afgoden als voorbeeld, omdat de wet in het begin gegeven werd aan een volk wat de Egyptische afgoden kende, en gediend heeft.

BASTIAAN161 schreef:
Nu is de uitleg-methode dat geld geen afgod is omdat het gebod gegeven is in de context van egypte dus daar alleen op van toepassing, ronduit onwaar.
Evenzo is de uitlegmethode onwaar dat mannen niet met mannen naar bed mogen gaan, alleen zou slaan op tempelprostitutie. Dat is Schriftverdraaiing. Het hoofdstuk in het OT noemt verschillende zonden op zedelijk gebied ( o.a. het niet met dieren doen). En Paulus herhaald het verbod met bijna exact dezelfde soort bewoording: Niet met mannen naar bed gaan! Zonder dat enige restrictie op die verbod wordt genoemd.

Geld kan een afgod zijn, dat hoeft het natuurlijk niet. Van alles kan een afgod zijn, als je er op een dergelijke manier mee omgaat.
En de teksten ter uitleg van mannen die met mannen naar bed gaan, kun je op meer dan een manier uitleggen, Je kunt het uitleggen dat homofilie niet kan, maar je kan het ook uitleggen dat sexuele uitspattingen en sex met personen die niet je seksuele voorkeur zijn niet kan.
Je kan de tweede uitleg schriftverdraaiing vinden, maar toch zijn er vanuit de bijbel geen gevallen bekent van homofilie die bestraft werden omdat God dat heeft voorgeschreven, gevallen van seksuele uitspatting daarvan is vanuit de bijbel wel bekent dat die bestraft zijn.

BASTIAAN161 schreef:
Nee, dat is niet radicaal veranderd. Continue van het begin tot het eind waren er periodes van trouw die snel gevolgd werden door ontrouw.


Als het gaat tot het aanbidden van afgoden zoals dat in die tijd gebruikelijk was, met beelden en asjerapalen, daar is het volk wel zeker mee gestopt na de wegvoering naar Babylon.
Archeologie ondersteund ook het bewijs uit de bijbel daarvoor, van de tijd voor de wegvoering word er in heel Israël afgodsbeelden gevonden, vanaf die tijd erna niet meer.

BASTIAAN161 schreef:
Afgoderij is nooit weggeweest van het aller begin tot heden ten dage.
Dat er ook afgoderij was ten dage van de apostelen staat niet ter discussie.
Maar nog steeds geeft dat geen enkele legitimiteit om een helder verbod om met mannen naar bed te gaan te verdraaien en te beperken met invullingen die niet in de tekst staan.

Het geeft ook geen helder legitiem gebod om homofilie te veroordelen.

BASTIAAN161 schreef:
Gods Woord zegt in I Kor.6 om niet met mannen naar bed te gaan.
Maar de mens filosofeert en redeneert en komt tot de conclusie dat niet verkeerd hoeft te zijn als mannen wel gewoon met mannen naar bed gaan.

Als je de tekst zo letterlijk mogelijk als het er staat leest, kom je tot die conclusie inderdaad.
Lees je de tekst met een open geest en kennis van de geschiedenis van de tijd waarin de tekst geschreven is, dan is een normale relatie ongeacht seksuele voorkeur geen probleem, maar seksuele uitspattingen ten allen tijde verkeerd.

BASTIAAN161 schreef:
Ach dezelfde vragen stond Christus ook voor. Waarom aankomen met teksten van een paar duidend jaren oud? Elke situatie heeft toch zijn eigen vragen en eigen ethiek en eigen oplossingen ?
Nee Christus wierp zich telkens op de Schrift.
Eindeloos beroept Hij zich telkens op de Schrift. Als bewijsvoering voor zijn betoog, als verdeding op aanvallen, etc. Als Christus zegt:
“Er staat geschreven!”.
Dat het einde van alle tegenspraak.
Want het geschrevene is het Woord van God. Het is niet slechts Paulus die het schrijft, maar het verbod heeft goddelijk gezag.

Jezus wierp zich inderdaad op de schriften, maar dat deed hij voor de mens, niet voor zichzelf.
Alle teksten die Jezus gebruikte en aanhaalde waren niet om de mens slaafs te onderwerpen aan goddelijk gezag zonder tegenspraak, maar om de mens tot God's bruid te roepen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 15:18
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
ZWAAN995 schreef:
Je kent vast de gedeelte van Tim. onderwijs van vermanen en tuchtigen wat toen was en nu nog gebeurd in bepaalde plaatsen alleen wil men dat dan ook of laat men liever alleen met de liefde alles bedekken en de zonden niet noemen want de mens is bang dat men niet aan Jezus geeft want de mens heeft de wereld meer lief dan Jezus. De keus die de mens maakt je probeert in liefde alles erop te wijzen maar wil men dat niet dan houd het op. In praktijk ben ik liefdevol maar ook rechtvaardig.

Als iemand uit je snoeppot een snoepje pikt dan straf je diegene en niet dat we iemand een oogje dicht knijpen want dan pikt diegene het vervolgens weer op die manier word diegene gauw een dief, ... enz.

Onderwijs is belangrijk in verschillende vormen en manieren
Wil de mens leren van onderwijs dan komt men ver als we willen leren
Spijbelen we alleen en doen waar we zin hebben is dat leeg bestaan
Op die manier ontvang je ook géén diploma om aan het werk te kunnen

Wie niet werkt zal niet eten.

<><

Zwaan

Je spreekt dan toch wel nogal een oordeel over gewone zondige mensen door ze gelijk te stellen met personen die willens en wetens gelovigen van God af willen trekken voor hun eigen gewin....

Ik ga dan liever voor een tekst van Jezus zelf; Markus 5:31-32
"Maar Jezus antwoordde: ‘Gezonde mensen hebben geen dokter nodig, maar wie ziek is wel; Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar om zondaars aan te sporen een nieuw leven te beginnen.’"

Het is de bedoeling dat wij ook met Jezus zondige mensen aansporen om een nieuw leven te beginnen, dat doe je niet door ze weg te jagen.
Dat betekent niet dat je alles maar "met de mantel der liefde" moet gaan bedekken. Dat deed Jezus ook niet, die sprak altijd zeer fel tegenover de leiders van Israël, en liet zondige mensen zien wat ze zouden moeten veranderen om hem te volgen (zie de rijke jongeling, gelijkenis verloren zoon, gelijkenis fundament).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 14:20
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
ZWAAN995 schreef:
In schrijven ben ik radicaal dat geef ik toe dat het mensen weg jaagt je weet wel gelijk wat je aan ze hebt zonder te sudderen van water.
Zoals heet water in de pot verdwijnt de kikker gelijk
Als het water koud is in de pot en de kikker vind het lekker blijft het in de pot en gelijkertijd wennen ze aan de temperatuur voor men het weet is men dood want de temperatuur is te heet maar de lichaam is moe om te springen en ziet de gevaren niet meer.

Met welke vormen laat we als mensen ermee in is dat de wereld of is dat Christus?
Christus ziet het hart aan.

<><

Zwaan

Ik kan mij anders niet herinneren gelezen te hebben dat Jezus in zijn tijd op aarde tegenover zondige mensen op een dergelijke manier radicaal ze aansprak....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 13:54
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
Bastiaan, Zwaan en anderen die bij de bijbel uitlegging enkel en alleen de bijbel ter hand nemen.
Waarom is het dat er niet gekeken word naar de situatie waarin God's volk leefde, waar ze uit kwamen, en waar God wilde dat ze naar toe gingen zowel in OT als NT.

Als God zegt in het eerste en tweede gebod zegt;

"Vereer naast mij geen andere goden.
Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij."

Waarom zou God dat tegen hun zeggen?
Dat is toch omdat ze uit een situatie komen vanuit Egypte waar ze geleerd hebben onder de Egyptenaren om al hun goden te aanbidden en ervoor te buigen, er afbeeldingen van te zien en te maken voor hun tempels.

En ook wanneer ze in Israël zijn aangekomen blijft het gebeuren dat ze niet (alleen) God aanbidden maar ook godenbeelden en asjerapalen maken om te aanbidden, regelmatig heeft God ze daarvoor gestraft, maar pas na de wegvoering naar Babylon is dat radicaal verandert, toen pas zijn de Israëlieten echt gestopt met het aanbidden van afgoden, en het eerste en tweede gebod echt gaan houden.

En ook in het NT wanneer de apostelen buiten Israël evangeliseren lopen ze tegen dezelfde problemen aan als de Israëlieten voor de wegvoering naar Babylon, er zijn overal tempels te zien, overal afgoden bij iedereen in huis, en elke afgod heeft zijn eigen tempel viering in wat voor vorm dan ook. En de apostelen reageren daarop in hun brieven naar de gemeentes waar ze heen schrijven.

Dit alles is in reactie op de actie die men deed in die tijd.
Waarom dan toch de bijbel uitleggen met alleen de bijbel, en niet ook met de levenssituatie erbij nemen waarin de tekst geschreven was.
Dat zou hetzelfde zijn als het uitleggen van het Wilhelmus en de hele Spaanse overheersing er niet in mee nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:13
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
PIETER649 schreef:
mn bijnaam is Scrooge Lachende smiley

Bedenk wel ook Scrooge is overstag gegaan, en niet alleen met kerst Clown smiley


Hier vandaag een lekker stukkie varkenshaas met bloemkool gegeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 22:17
BerichtOnderwerp: 80% kerkgangers draagt masker
 
ZWAAN995 schreef:
80% kerkgangers draagt masker

Een apart berichtje op CIP afgelopen zomer: uit Australisch onderzoek onder 7.000 kerkgangers blijkt dat 80% op zondag een masker draagt, dat wil zeggen: zich anders voordoet dan ze in werkelijkheid zijn. De kerk blijkt bij uitstek de plek waar je vooral niet jezelf kunt zijn. Toch sluiten veel gristenen zich bij dit gemaskerde bal aan en betalen er zelfs grif voor. Hoe komt dat toch?



<><

Zwaan

Heel herkenbaar, of niet Zwaan?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 22:14
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
PIETER649 schreef:
geeneens shoarma????

Vandaag niet, en euh, gisteren dus ook niet...
En begin het toch eigenlijk wel wat te missen, tijd voor een broodje dus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 20:26
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ERIKA129 schreef:
Aha!
Ik eet vandaag lekker nog een keer m'n kippesoep heb nog over en een stukkie vlees daarbij en ik ben weer tevreden!!

En ja steen de groente zitten in de soep Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

De kip en vlees had ik in een stuk, en niet in de soep, of nouja, eigenlijk 4 stukjes kip, met franse spercieboontjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 20:22
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
JANS221 schreef:
CD: Agnus Dei.
Het New College Choir Oxford zingt onder leiding van Edward Higginbottom werken van Barber, Fauré, Palestrina, Mozart, Bach, Rachmaninov, Elgar, Gorecki, Mendelssohn, Tavener en Alegri.

(tweedehands voor 3 euro!!!)

Dat is een mooi koopje

Zelf heb ik laatst 4 albums gekocht met muziek van Debussy, Chopin, Bizet, Ravel, Fauré en Alkan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 10:51
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
Bedenk hierbij ook eens het persoonlijk vlak, het vlak van het hebben van een intiem contact met iemand, met intiem bedoel ik niet een seksueel contact tussen 2 personen, maar het contact van 2 geliefden, samen wandelen hand in hand, samen praten, samen leven, enkel en alleen al het samen zijn.
De meesten zitten hier op een datingsite om dat te zoeken, een relatie, iemand om hand in hand mee te lopen, samen praten, samen leven, samen zijn. We willen dat graag, en als je een relatie gehad hebt, getrouwd of ongetrouwd, dan mis je dat ook wel eens, dat prettige samen zijn wat je had met die persoon.
En dan kun je met vrienden, en/of kennissen, met kerkleden of op andere manier veel contact hebben, maar al die contacten kunnen je dat intieme van een relatie niet geven.
En voor de een is dat makkelijker dan voor een ander, maar denk daar eens aan, dat waar wij naar op zoek zijn hier op CM, dat wij daar niet de enigen in zijn.


Laatst aangepast door
HARALD940
op zondag 23 september 2012, 10:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 10:50
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
BASTIAAN161 schreef:
1 Kor.6:10

Wat ik in je beschrijving mis, is hoe het leven er in Korinthië aan toe ging in de tijd van Paulus.
Korinthië was een havenstad (2 havens), en een stad met veel tempels waaronder drie tempels voor Aphrodite, de god van de liefde. Korinthië was een jonge stad, nadat het op decreet van Julius Ceaser in 44 v.Chr weer is opgebouwd, en is in die 100 jaar gegroeid naar een aantal van meer dan 100.000 inwoners.
In die tijd met recht een stad met wereld allure.

Maar ook een stad met een grote losbandigheid, mede dankzij de zeevaarders en de vele godenvereringen, er werd veel gedronken, er was veel vrouw-, man-, en kind-prostitutie in Korinthië. Het waren ongelovigen die zich op die manieren te buiten gingen aan een losbandig leven. Paulus zei niet voor niets in vers 11 Sommigen van u zijn dat ooit geweest, maar u bent gereinigd, u bent geheiligd, u bent rechtvaardig verklaard in de naam van de Heer Jezus Christus en door de Geest van onze God.
Maar ben je in een losbandig leven een homofiel als je een keer met een man naar bed gaat? Of lesbienne als vrouw met een vrouw? Nee, enkel losbandig.

BASTIAAN161 schreef:
Lev.20:13

Hier mis ik eigenlijk de rest van het vers (vanuit de statenvertaling)
Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
En dan met name het stuk waar staat met vrouwelijke bijligging. Hoe leg je dit uit? Ik ken zelf geen Hebreeuws lezen, en ken daardoor ook totaal de originele tekst niet. En andere vertalingen schrijven het anders.
Maar als er met met vrouwelijke bijligging bedoelt word dat je een heterofiele geaardheid hebt, en dan met een man naar bed gaat, als man zijnde, (en mogelijk zelfs met je vrouw ernaast!) dan kan ik mij wel voorstellen dat dat in Gods ogen een gruwel is.

Maar het hangt er dus vanaf wat er nou precies met het hele vers 13 bedoelt word, wat dan de betekenis voor ons is.

BASTIAAN161 schreef:
1 Tim.1:8-11

Ook hier gaat het dan weer over ongelovigen die een losbandig leven lijden en zich aan god nog gebod storen, moet dat dan een reden zijn om onze Christelijke broeders en zusters die een homofiele geaardheid hebben daarmee een relatie te ontzeggen?

BASTIAAN161 schreef:
Hebr.13:4 “Het huwelijk is eerlijk onder allen, en het bed[koite] onbevlekt; maar hoereerders en overspelers zal God oordelen.”
Rom.13:13 “Laten wij, als bij lichte dag, eerbaar wandelen, niet in brasserijen en drinkgelagen, niet in wellust[koite] en losbandigheid, niet in twist en nijd!”

Wanneer 2 mannen of 2 vrouwen besluiten samen een relatie/huwlijk aan te gaan, om samen te leven, elkaar eeuwige trouw beloven, en het bed/de relatie niet bevlekken met andere personen, dan zijn zij toch niet losbandig, of hoereerders en overspelers? Ze doen het niet uit wellust, maar uit een eenzelfde liefde waarin een man en een vrouw elkaar eeuwige trouw beloven.
Zou God dat dan een gruwel zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 21:49
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
VISSER278 schreef:
Neem aan dat het eerste gedeelte het vlees was en dat je nu dus aan het bot begint?
Eet smakelijk. Knipoog smiley

Er waren wel wat harde stukjes tussen het vlees.... Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 21:10
BerichtOnderwerp: de Bijbel; het Woord van God?
 
CARMEN073 schreef:
Hoe gaan we om met de inhoud van de Bijbel? Hebben deze woorden autoriteit en zijn het richtlijnen voor ons dagelijks leven?

Of kunnen we, zoals sommigen het zien, nooit helemaal zeker weten wat God bedoelt te zeggen?

Hoe lezen we de Bijbel?

Voor mij in elk geval, lerend wie God voor mij persoonlijk is. Wat zegt de tekst, en wat leer ik ervan voor mij relatie met God.

En dat laatste, dat we nooit helemaal zeker weten wat God bedoelt, ik denk dat dat niet kan, we kunnen het mogelijk verkeert interpreteren, maar dat ligt dan aan ons, en niet aan God of Zijn woord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 20:45
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ANOUSKA714 schreef:
sla met een schnitzel, daar zal ik het vandaag mee moeten doen
Niet verkeerd toch?

Dat moet toch wel lukken?
Hier moet ik het doen van de 2e helft van een t-bone steak en boontjes met appelmoes.
Dat gaat ook wel lukken. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HARALD940
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 15 Volgende
Pagina 3 van 15