ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TINEKE986
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TINEKE986
Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 20:49
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
XABIA794 schreef:
als ik iemand leuk vind en ik zie dat die persoon in kwestie iets aan zijn profiel heeft verandert, dan ga ik ook wel eens terug kijken...
voorbeeld nieuwe plaatjes... ik ben ook zeer verstrooid, dus inderdaad kijk ik ook wel eens terug op een profiel. Of tijdens de chatroom, weet ik soms niet wie het is, en dan ga ik natuurlijk ook eens zien...

even een tip over plaatjes
ontdanks dat sommige mannen denken dat je er op zen best moet uitzien, en zich presenteren...
ik vind het altijd een topie als men meerdere foto's durft plaatsen ook in gewone dagelijkse poses. dat geeft me makkelijker een uiting van zijn persoonlijkheid.
okeej, misschien zie ik als kunstenaar de dingen weer anders...
foto's van bloemen en vogeltjes en zo van die dingen vind ik als profielfoto echt een afknapper...

grappig dat je dat zegt. Lachende smiley zelf vind ik dat juist heel erg leuk. ik loop zelf bijna dagelijks met mijn camera rond (als ik de hond ga uitlaten, dan kan zij rennen en maak ik foto's van de dingen die mij interesseren zoals bloemen, futen met kuikentjes, bomen half in blad of vol in bloei. wanneer ik dan bij de ander zulke foto's zie hebben ze bij mij al snel een streepje voor Lachende smiley ik krijg ze alleen niet op mijn profiel Smiley die vol vragen zit ook niet als ik ze verklein Verraste, verbaasde smiley echter de aanhouder wint Lachende smiley (wat foto's plaatsen op mijn profiel dan he Knipoog smiley )


Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 30 april 2012, 20:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 20:25
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
HEIDE115 schreef:
Graag weer wat meer over..kijken op profielen.
Of is hier niets meer over te zeggen? Knipoog smiley

je kan ze 1 ding nageven. ze geven niet snel op Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 20:22
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
HEIDE115 schreef:
Bedankt voor alle reactie ook weer tot nu toe..hopelijk komen er meer bij Knipoog smiley
leuke reactie's en voor een deel toch ook weer heel opbouwend Lachende smiley

Maar laten we het weer meer hebben over..op profielen kijken Clown smiley
wat zijn belemmeringen voor mij,en waar wordt ik anthousiast van..

Wat is de bedoeling om herhaaldelijk bij de ander te kijken op haar of zijn profiel Knipoog smileyis het meer uit nieuwsgierigheid..of willen we de ander het liefst daarmee iets duidelijk maken? Verlegen lachende smiley

fijne avond..

zelf kijk ik wel eens meerdere keren op iemand profiel omdat ik het de namen niet direct onthoud.
vooral als er veel mensen op mijn profiel gekeken hebben en ik "terug" ga kijken, kom ik wel tot de ontdekking dat ik al eens gekeken heb Verlegen lachende smiley

er zijn ook mensen die terug kerend kijken. of zij dat doen omdat ze wel belangstellend zijn of " gewoon" nieuwsgierig kan ik je niet vertellen.
hoewel ik wel mijn vraagtekens erbij kan zetten als ik iemand binnen 1 dag 4 keer terug zie komen. Verraste, verbaasde smiley (dan zou je als je zelf " ook" geinteresseerd bent iets kunnen mailen Smiley die vol vragen zit ) tot slot kan dat spelletje heeeeel lang doorgaan Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 17:40
BerichtOnderwerp: vrede en vriendschap op een datingsite
 
MARISKA601 schreef:
opdracht van 1 van de apostelen: vermaand elkander....

hij is leuk Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 17:32
BerichtOnderwerp: vrede en vriendschap op een datingsite
 
BASSIE783 schreef:
Het valt mij op dat er veel kritiek is op mede mens op deze site ,
een ( christelijke site ) en dan dit ervaren ,
dat rijmt eigenlijk niet , zien jullie dit ? zou het niet mooi zijn als mensen meer positief , opbeurend waren naar elkaar toe en dan zeker op een datingsite . zou hier wel eens wat meningen willen horen

nu bassie. sommige mensen zijn hier al een aantal jaren en zo bevriend met elkaar geraakt dat ze eerlijk en "recht voor hun raap zijn". Smiley met dichtgeplakte mond

(dat weet ik omdat ik hier al een paar keer eerder geweest ben en ik nog wat namen herken Knipoog smiley )

als nieuwkomer is dat soms moeilijk. je wordt soms op dezelfde manier behandelt als degeen die ze al langer kennen. dat stelt je dat voor de vraag: voel ik me nu opgenomen in het geheel of voel ik me afgewezen. Smiley die vol vragen zit tja. dat ligt er denk ik een beetje aan hoe jij daar zelf tegenover staat en hoe je je profileerd. wees vooral jezelf. tot slot is iedereen hier uniek. dus jij ook. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 30 april 2012, 17:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 17:26
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
CHATULIEM619 schreef:
tja, waarom maakt men zich druk om sportsokken of leggings? Waarom maakt men zich druk over geschoren/ongeschoren? Men heeft toch het recht om zich daar druk over te maken? En [b][b]als je weet, dat dat invloed kan hebben op de ander, waarom zou je daar geen rekening mee houden? [/b][/b]Het heeft niks met iq te maken, want je kunt kinderen op de basisschool de spellingsregels aanleren.

waarom zou je bij het invullen van je eigen profiellijst rekening moeten houden met een ander Verraste, verbaasde smiley je bent toch op zoek naar degene die (zo goed mogelijk) bij je past Smiley die vol vragen zit
waarom zou ik mij anders voor doen dan ik ben Verraste, verbaasde smiley
volgens mij ga je dan al niet op de juiste manier een relatie in.
ik vind dat het opzetten van een masker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 15:12
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
XABIA794 schreef:
Kijk chat, dit is weer een beetje sterk overdreven... "jij" kan daar dan wel over vallen, maar als je van mij zou vragen dat ik perfect ABN zou moeten kunnen praten /schrijven / typen, kan ik inderdaad wel goed men best doen. ik ben best naar behoren afgestudeerd. Maar ik vind het nu eenmaal leuker om wat in dialectisch Belgisch te typen. en als iemand daar nu niet mee omkan, dan denk ik dat ik die persoon al zelf niet zou mogen kwa instelling...
Ik hoef me zonodig toch niet "goed te presenteren" ik ben wie ik ben.

zo ist. Knipoog smiley en wat juist zo leuk is van Onze Vader, is dat Hij ons allemaal zo verschillend gemaakt heeft. Lachende smiley en als Hij van ieder van ons afzonderlijk houdt om wie we in Zijn ogen zijn. wie zijn wij dan om elkaar hier te bekritiseren om wie wat wel kan of juist niet en op welke manier. Geschokte, onthutste smiley laten we blij zijn om onze diversiteit. echter voor alle duidelijkheid. ik vin diegene die probleme heef me taalgebruik ne zo lief as diegene die er geen probleme mee heef hoor Knipoog smiley stoor me er niet aan. als iedereen elkaar maar in zijn of haar waarden laat, is het een eerlijke uitwisseling hoe iemand ergens over denkt. dat mag toch? Lachende smiley tot slot is de topic waar kijk jij naar bij een profiel. de 1 dus naar taalfouten en/of zinsopbouw. de ander naar hoe iemand in zijn/haar geloof staat, weer een ander naar de foto's etc. op zich wel interessant. zelf kijk ik buiten de open vragen (hoe staat iemand in zijn geloof) ook naar de meerkeuze vragen. neemt iemand die serieus of niet, kijkt hij tv en zo ja, waar naar, drinkt hij alcohol en zo ja is het dan belangrijk voor diegene, rookt hij etc. bepaalde gewoontes dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 12:34
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
CHATULIEM619 schreef:
Dat vind ik te gemakkelijk geredeneerd, Inge. De belangrijkste oorzaak voor dit slechte schrijfgedrag is gewoon gemakzucht. En als ik merk dat men daar slordig in is, heb ik ook geen vertrouwen in de andere dingen.
Op een site heb je maar één uithangbord, en als je dat niet eens goed verzorgt, hoe kan je je dan goed presenteren naar de ander toe?
Ik pik de mensen met dyslexie er zo uit, daar zeg ik niks van. Maar die overige 85 % die gewoon te lui is om goed na te denken voordat men iets opschrijft, daar heb ik geen respect voor.
Ik heb een getuigschrift vorige week onder ogen gekregen en daar stond: heeft ontwikkelt... die slechte spelling is dus zelfs in officiële papieren doorgedrongen.

aan de ene kant heb je wel gelijk hoor dat er soms veel gemakzucht zit in dat slechte schrijfgedrag.

bij mij is dat soms ook wel zo. aan de andere kant is het bij mij echter ook zo dat ik ongemerkt met zinsopbouw en spelling kom waarvan andere mensen kromme tenen krijgt zonder dat ik dat in de gaten heb.
misschien ligt dat aan de omgeving waar ik woon, misschien ligt dat aan de hoeveelheid lesstof die ik in mijn kinderjaren heb kunnen opslaan in de snelheid waarmee de lessen gegeven werden.

het is stam + t en kofschip +t. dat is wat ik weet, maar nu nog het toepassen.

maar zou het aan de andere kant ook niet kunnen komen doordat onze taal een aantal keren op de schop gegaan is in de tussen liggende jaren?
zo weet ik dat ik een leuk "dikke van dalen" spel gekocht had wat ik na 2 keer spelen zo de prullenbak in kon gooien omdat het Den Haag? behaagde om de taal te vereenvoudigen? Smiley die vol vragen zit

daarnaast komt dyslexie stevig voor in mijn familie. op alle mogelijke manieren. in het omdraaien van au en ou. d's, t's, f wordt v, een b werd een p etc.
zo kon het zijn dat schriftelijke examens bij familieleden werden omgezet in mondelinge omdat er te veel tijd ging zitten in het begrijpend lezen.

het heeft niets te maken met intelligentie maar alles met taalgevoeligheid. Knipoog smiley het familielid waar ik het hier o.a. over heb is van de l.o.m school naar het voortgezetonderwijs naar beroepsniv 2 naar beroepsniv 3 gegaan. de weg is wat langer maar het resultaat is prima. buiten het feit dat die persoon een geweldige persoonlijkheid heeft. lief, behulpzaam en vol geduld voor kinderen.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 30 april 2012, 12:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 21:46
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
HANNAH810 schreef:
ehh..........everybody, mag dat ook als ik het goed spel?
wat een nivo........grinnik.

waar ik naar kijk is of iemand een warme persoonlijkheid lijkt te hebben; we enigzins op het zelfde nivo kunnen communiceren en of we een vergelijkbaar Godsbeeld hebben. (ik kijk dus niet in de eerste plaats naar de godsdienstige stroming; ik heb het over de beleving van God als onze Vader, en of iemand dan rooms katholiek is, "huppelend evangelisch" of zwaar reformatorisch, is van minder belang.)

over dat huppelend evangelisch gesproken Lachende smiley (wat de gemeente is waar ik heen ga Knipoog smiley ) bij onze gemeente woonde een vrouw aan de overkant die op zondag (bijna) voor het raam ging staan om te kijken naar al die mensen die lachend naar de kerk gingen en er nog vrolijker uit kwamen. naar haar beleving kon dat helemaal niet. ze gingen naar een kerk Smiley die vol vragen zit ze vond dat zo vreemd dat ze maar eens binnen kwam om te kijken wat daar dan wel allemaal gebeurde om met eigen ogen te zien waar iedereen zo vrolijk van werd. Lachende smiley ze is nu lid van onze gemeente Lachende smiley . Gods wegen zijn ondoorgrondelijk Lachende smiley

zelf kijk ik wel naar welke gemeente iemand gaat, maar kijk ook naar hoe iemands relatie is met de Heer. het laatste vind ik belangrijker dan het eerste maar weet wel dat als het wel zou klikken ik zelf niet naar een gemeente zou kunnen gaan waar ik niet mag huppelen, de handen niet in de lucht kan steken of niet iedereen die ik aardig vind mag huggen. daar ben ik veel te vrij voor Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
TINEKE986
op zondag 29 april 2012, 21:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:35
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
FRANKT627 schreef:
Iedere landsstreek heeft zijn dialect maar er is maar 1 AN-schrijfnorm...Ook in het beste land van Europa, namelijk, België, hebben ze dialecten maar wij schrijven zoals het hoort... Knipoog smiley

ik begrijp je standpunt. Lachende smiley maar vind het zelf dus helemaal niet erg als iemand ook in schrijftaal zichzelf durft te zijn en daardoor de dingen precies zo opschrijven als ze het ook zeggen.
voor mij laten ze dan ook iets van zichzelf zien, een stukje innerlijk.
weet je tot slot ook wat voor boter je in de kuip hebt. Knipoog smiley

het zou anders zijn wanneer die persoon op een vacature zou solliciteren Lachende smiley dan vind ik een goed abn wel heel belangrijk.
misschien iets voor later, als er te veel leuke kandidaten zijn om uit te kiezen. Clown smiley lol Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:23
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
FRANKT627 schreef:
Ik maak me soms meer druk over het volgende: 'ik mag graag een boek lezen...' of 'Ik doe een boterham smeren...' dat zijn zo van die kromme uitspraken die eerder op een kleutertaal lijken...

misschien dat dat ook te maken kan hebben met sommige dialecten die nog steeds levend zijn in ons mooie land? Lachende smiley

tenminste de uitspraken die je daar doet, ik mag graag een boek lezen of dat van die boterham, zijn mij namelijk helemaal niet onbekend. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:18
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
CHATULIEM619 schreef:
Als je deze site als norm zou aanhalen, schat ik dat er 80% dyslectisch is. Vooral dat gebruik van de d irriteert me mateloos. Geen goed profiel, geen goede indruk, als je niet eens de eenvoudigste regels van spelling toepast. (mensen zijn zelf in staat om ook nog toepasd neer te zetten)..

hm. in dat geval behoor ik zonder twijfel bij de 80%. want d's en dt's vind ik nog steeds moeilijk Geschokte, onthutste smiley . maar...... ik weet zonder meer dat ik daardoor niet minder waard ben in de ogen van mijn Vader. Lachende smiley en ook dat ik het van mijzelf kan accepteren Verlegen lachende smiley
dus als iemand die mijn berichtjes of profiel leest en daarbij valt over mijn spellingsfouten, over wie zegt dat dan het meest, over mij of over de ander Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 19:52
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
PIETER619 schreef:
As 'n mens 'n hoë IQ sou hê, maar uit Zuidafrika kom, kry jy tog baie taal foute dink ek. Ook kan 'n gebrek aan typvaardigheid foute op te lewer.

Waar het omgaat is wat men in zijn/haar profiel zet. Zelf heb ik 4 zoons, de een is studiebol en een andere deed praktijk onderwijs. Die van het praktijk onderwijs is technisch tot veel instaat, de studiebol heeft 2 linkerhanden om het zomaar eens te zeggen.

Beide gouden knapen, helaas zie jij dat als iemand gelijk ik, geen typles heb gehad, tot een wat minder begaafde persoon, dat noem ik oordelend bezig zijn, zonder dat je een persoon ook maar kent. Zoiets is het zelfde , dat als een muzikant geen noten kan lezen geen goede musicus zou zijn.
de beide andere zoons zijn zeer muzikaal, de een speelt zonder dat hij een noot kan lezen de ander wel, beide kunnen ze goed overweg met hun gitaar. Paul McCartney heeft oa een symphony gemaakt ook zonder en noot te kunnen lezen.

Ik weet een analfabeet die een groot bedrijf heeft en het vanaf de grond heeft opgebouwd, dus hoe iemand schrijf hangt niet van zijn/haar geleerdheid af en zegt ook niet veel over de persoon.

wat mooi om te lezen Pieter. zowel dat zuid afrikaans als hoe je naar je jongens kijkt.
God heeft ons allemaal verschillend gemaakt, de 1 met gouden handen, de ander met een scherp verstand en weer een ander veel creativiteit of een combinatie van dit alles.
Niemand is minder dan een ander en niemand is meer dan een ander. juist omdat we allemaal verschillend zijn en toch naar Gods beeld. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 22:32
BerichtOnderwerp: Hoeveel dopen kennen we en wat of welke is het belangrijkste
 
PIETER619 schreef:
Wat mij betreft niets mis mee, als je bewust belijdend christen bent mag dat zo jij dat wilt en niet opgelegd door mensen.

De kinderlijke eenvoud van het geloof is waar Jezus het ook over heeft als Hij de kinderen bij zich roept, konden we allemaal maar zo blijven geloven. Ik ben het met jou eens als je zegt, dat de Geest al vanaf het begin aanwezig is. Het is ook de Geest die ons op latere leeftijd doet beseffen dat we volglingen van Jezus willen zijn. Bij de één is dat alleen nog de belijdenis, en bij de ander komt de doop er dan pas bij. Waar het omgaat is dat we zo bewust belijdend christen worden.

Nu is de Heilige Geest niet iemand die jou of mij gaat sturen, zo van u doe je dit en dan doe je dat, Hij is aanwezig in je hart, maar in welke mate?

De doop in de Heilige Geest is eigenlijk voor de volle 100% je openstellen voor de Heilige Geest, alle kamers van je hart openzetten zelfs die waar je nog niet hebt schoongemaakt , dus totale overgave aan hem.

Er staat bijvoorbeeld in de Bijbel laat de Geest voor u bidden, de gene die in klanktaal bid, weet zelf niet wat hij zegt, maar het is de taal van de Geest waar Satan niet tussen kan komen omdat hij het niet verstaat. Letwel Als men met de "gaven van de Geest" aan de slag gaat, moet men dit doen in overeenstemming met wat er is voorgeschreven.

Als ik zelf bidt, kom ik niet verder dan God te loven en te prjzen, Hem te danken voor alle zegeningen (vraag ik er meestal bij om mij inzicht tegeven in alles aan zegeningen geeft, omdat er veel "gewoon"geworden is), daarna vraag ik om het goede voor een ieder en dan is het alweer, amen.


Bij de doop of vervulling van de Geest in de Bijbel, gebeuren er grote dingen, gelijk pinksteren. Ik neem aan dat men bleef omdat men door Gods Geest gedreven werd, maar na uitstorting van de Geest kwamen velen tot geloof.

Ik wilde met deze topic beslist niet mensen ergens toe aanzetten of zeggen dat men niet genoeg christen zou zijn, als men zich niet laat dopen in de Geest. Zelf ben ik dat ook niet en er zijn heel veel "betere" christenen nog als ik. Maar mede omdat erom mij heen wel enkele personen gedoopt zijn in de Geest, is dat wel een streven van mij geworden.

mooi stukje Pieter. ik denk dat als je het bij de Heer brengt en je harte wens uit spreekt Hij zal voorzien in wat je nodig hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 22:22
BerichtOnderwerp: De klik...
 
MARIO216 schreef:
Weer ergens wat gelezen: Kan over hem en haar gaan.

We hebben het er allemaal over.
De klik. Die ultieme klik die je moet hebben met iemand, anders werkt het niet. Een keer, kort voor een ontmoeting, zei een man tegen me: “Je weet het binnen vijf minuten.” En hij had gelijk. Ik deed de deur open en ik wist het direct, dat dit iets zou kunnen zijn. Het voelde direct goed.
Niet dat het iets wérd, maar dat is weer een ander verhaal.
De klik was er wel. Ik had wel gewild dat het iets zou worden, maar er waren allemaal voorwaarden waaraan niet werd voldaan en dat zonder dat de lat heel hoog lag. De man in kwestie had geen enkele intentie om zich ooit nog een keer te binden, namelijk, zo bleek na verloop van tijd. Dus klik of niet, we hadden er niets aan en het leverde me ook niets op. Nou ja, frustratie. Dat wel. Niets positiefs, bedoel ik.
En zo gaat het wel vaker. Je spreekt af en je denkt: Nouuuu! Dat zou best wel eens… eh…. (Misschien… toch?)
En dan blijkt hij het toch niet te zijn.
Ondanks de klik. Ik vind dat eigenlijk niet eerlijk, dat mag je best weten. Als die klik er dan is, dat gevoel dat het goed zit, het gevoel dat het veilig is, dat je thuiskomt, het gevoel dat je elkaar begrijpt…. dan zou het toch ook moeten werken?
Maar zo zit het dus niet in elkaar.
En soms denk ik : Wat moet ik met die klik? Wat heb ik eraan?
Waarom is het bedacht, uitgevonden, gegeven aan ons, als we er vaak toch niet echt iets mee kunnen en als het dus ook geen graadmeter blijkt te zijn voor het welslagen van een relatie? Soms is het tegenovergestelde juist het geval. Ook dat kan.
Dan voel je je direct op je gemak en vertrouwd en blijkt dat later te komen omdat meneer bijzonder veel lijkt op je vader qua karakter. Ben je lekker mee. Logisch dat dat vertrouwd voelde, want het is bekend, maar het is echt niet wat je wilt!
Dus ik heb er problemen mee. Met de klik.
Je moet je kop er bijhouden namelijk en je er niet door laten afleiden. Ook al zeggen al je vezels dat hij geweldig is, toch moet je dat eerst uitgebreid toetsen. Eigenlijk vind ik er zo niets aan, denk ik wel eens. Ik wil het voelen tot in mijn botten. Ik wil dat intense, overweldigend gevoel ervaren. Ik wil weten dat het goed is, zonder dat uit te kunnen leggen, zonder dat uit te hóeven leggen, gewoon omdat, als ik die klik voel, ik wéét dat het goed is.
Zo zou het moeten zijn. Vind ik .Toevallig.
Dus het is maar dat je het weet. Ik ben het er niet eens, met hoe het werkt. Dat is niet helemaal goed gelukt, vind ik.
We hebben een beetje mot dus. Die klik en ik…

hij is leuk, dit stukje. wie heeft dat eigenlijk bedacht. dat klik idee. (dus in oorsprong). zelf heb ik in het dagelijkse leven ook klikken met mensen. mensen die vrienden kunnen worden of inmiddels al een aardig eind daarin op weg zijn. mensen bij wie je zonder meer jezelf kunt zijn.
hoe bepaal je dan welke de ware is. en wat is de ware. degene die het tegenover gestelde is als dat jij bent? (tegenpolen trekken elkaar aan?)
misschien maar een vlies uitleggen? zoals de knecht van Abraham? de aantrekkingskracht tussen Izaak en Rebecca was zodanig dat zij van haar kameel af viel toen zij hem voor het eerst zag. dat was nog eens een klik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 21:39
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
ZEELAND736 schreef:
NU....GENIETEN....van de zaterdagavond!!!!!!!!!!!

dat mijn jongste zoon me net vertelde dat hij zijn propedeuze gehaald heeft en dus door mag naar het 3e leerjaar. (hij heeft de punten voor het tweede leerjaar ook gehaald). Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 21:36
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik niks met de NL vertaling. Run baby Run, is de oorspronkelijke titel.
Er mist ook een heel belangrijke passage. Wordt in de Engelse versie een analogie verteld met een ballon, in de NL versie wordt hij totaal weggelaten. Ik vraag me af waarom.

oh dat is jammer dat ze dat dan weg gelaten hebben. Verraste, verbaasde smiley mis je toch een stukje van het originele verhaal.
wie weet kom ik het boek ook eens tegen in het engels. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:06
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is Ik zal nooit meer huilen niet een heel erg oud boek? Volgens mij was dat erg in toen ik een jaar of zestien was en fan van Youth for Christ....Bestaat dat trouwens nog?

het was te koop op markplaats. ik heb daar 4 boeken gekocht van Jamie Buckingham. had 2 boeken van die schrijver gekregen en vond die zo goed dat ik er nog meer van wilde lezen.

Ik zal nooit meer huilen: was dus 1 van die boeken. moet je eerlijk zeggen dat ik het zelf na het lezen van het 1e hoofdstuk al niet meer droog hield. wat een pijn en afwijzing beschrijft die jongen daarin.

Youth for Christ bestaat nog steeds. Lachende smiley zit ook nog steeds in Driebergen. kwam ik laatst achter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 18:55
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
ROELANDE345 schreef:
oeps heb nog helemaal nix gedaan. Zit hier een beetje in mn nachthemd met mn laptop opschoot. Belt er een zo te zien gezellige meneer aan om te vragen of ik kom kijken bij de opening van de biljartklup aan de overkant van de straat. Lijkt me wel wat dus dan toch zo maar even douchen en aankleden

zit nog steeds in mijn pyama Engeltje smiley werd pas om iets van 16.00 uur wakker. heb dus de heeeeele dag geslapen. Lachende smiley lekker Verlegen lachende smiley (nachtdienst gehad Knipoog smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 18:51
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
CARIN303 schreef:
Ik ben wel benieuwd welk boek je momenteel leest en wat je ervan vindt.

Zelf lees ik nu 3 boeken ( 1 op mn werk tijdens de pauze/ 1 voor het slapen gaan en 1 tussendoor).
De titels zijn; Liverpool street, gaat over de kindertransporten tijdens de 2-e wereldoorlog .
Doodgeslagen,doodgezwegen over de vervolging van homosexuelen tijdens de 2-e wereld oorlog en het laatste boek is een roman die gaat over de schaatsrevue.

op het moment lees ik in verschillende boeken. in de 1 wat aktiever dan in de andere.

2 van die boeken zijn: ik zal nooit meer huilen van Nicky Cruz en Jamie
Buckingham.
en : ik daag je uit van Joyce Meyer.

daarnaast leest ik in 4 boeken van Wilkin van der Kamp ivm bevrijdingspastoraat en heb ik het boek van Martin Koornstra. leef Koninklijk bijna uit ivm de cursus: Leef Koninklijk.

en de Bijbel natuurlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 18:25
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
FRANKT627 schreef:
Ik kijk altijd naar de schrijffouten en naar de zinsbouw...en ik kan je verzekeren dat je daar enorm veel plezier van hebt...vooral de mensen met een zogenaamde HBO-opleiding durven wel eens enorm uit de bocht gaan...

dyslexie komt in alle bevolkingslagen voor? Geschokte, onthutste smiley en zegt toch niets over intelligentie? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 17:51
BerichtOnderwerp: Hoeveel dopen kennen we en wat of welke is het belangrijkste
 
MARISKA601 schreef:
Je beweert dus dat je een beter christen bent als je gedoopt bent in de Geest?
Hoe moet ik mij die doop voorstellen?

het gaat er niet om of je een beter christen wordt. we blijven allemaal mensen en maken nog steeds fouten. (rom 7:18-23 ook Paulus).

het gaat er om of we volwassen in Christus worden. in Joh.21:18-19 zegt de Heer tegen Petrus, Toen je jong was, omgordde je jezelf en ging je je waar je wilde, maar als je oud wordt, zul je je handen uitstrekken en een ander zal je omgorden en je brengen waar je niet wilt. En dit zei Hij om te kennen te geven met welke dood hij God verheerlijken zou.

als je dit met een andere sleutel leest, staat er.

Dat er gedoelt wordt op twee fasen in Petrus leven, op voor en na zijn ingaan in het Koninkrijk van God.
ervoor was hij jong, bepaalde hij zijn handel en wandel, zijn IK was springlevend, altijd wel enthousiast (marc.8:33, Col 3:1-2) Daarna zou gelden: Niet meer mijn ik, maar Hij leeft in mij (gal.2:20) Petrus zou "oud" (=geestelijk volwassen) worden en Gods wil leren doen, waarvan de uiteindelijke consequentie zou zijn, dat zijn ik zou sterven, opdat God Koning in hem zou kunnen zijn. Omdat Petrus die Ander waarlijk liefhad, zou Die hem omgorden. Met de dood van zijn ego zou hij God verheerlijken. (Joh. 21:15-19).

je zou kunnen zeggen dat dit off topic is, maar het is zeker dat je deze fase nooit kan bereiken zonder de Heilige Geest. daar zijn wij als mensen veel te ontoereikend voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 17:47
BerichtOnderwerp: Hoeveel dopen kennen we en wat of welke is het belangrijkste
 
[quote=WILLEMIJN232]3 keer Lachende smiley tja Lachende smiley de 1e keer kreeg ik gratis. de 2e keer een bewuste keuze en de derde keer de belofte Lachende smiley als je me maar geen boontje gaat noemen vind ik het best Knipoog smiley.

Laatst aangepast door
TINEKE986
op vrijdag 27 april 2012, 17:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 17:36
BerichtOnderwerp: Hoeveel dopen kennen we en wat of welke is het belangrijkste
 
[quote=XABIA794]hoi Xabia. nee, ik ben niet door nog een ritueel gegaan. het kwam ineens.
ik kan je ook niet uitleggen of dat nu wel of niet gepaard ging met het kunnen spreken in tongen want dat gebeurde ook ineens toen ik 14 of 15 was. zo maar ineens begon ik " vreemd" te praten waar in behoorlijk van schrok, dat kan ik je wel vertellen.
dus of het nu in fases gegaan is, kan ik je ook niet vertellen.
wat ik wel weet is dat ik vanaf toen nog niets meer wist over wat er in de Bijbel stond, het bleef moeilijk te begrijpen.
sinds het afgelopen jaar begrijp ik het veel meer bijna inderdaad op kind niveau. als ik mij hiermee niet te oneerbiedig uitdruk. ik weet dat dit komt door de Heilige Geest. het is als of ik hiervoor ziende blind was en horende doof. hoe dat komt kan ik je ook niet uitleggen. wat ik wel weet is dat ik afgelopen jaar mijzelf helemaal heb overgegeven aan de Heer. Waardoor niet ik maar Hij op mijn levenstroon zit. dat ik alles wat er in mij naar boven kwam bij de Heer gebracht heb, er vergeving voor gevraagd heb of anderen vergeving gevraagd heb of dingen die ik fout gedaan had (dus echt fout) zo goed mogelijk recht heb proberen te zetten.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op vrijdag 27 april 2012, 17:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 17:19
BerichtOnderwerp: Hoeveel dopen kennen we en wat of welke is het belangrijkste
 
JOHANNA992 schreef:
In het nieuwe testament wordt door Paulus veel gesproken over de doop.Bekeren en je laten dopen.De doop is een opdracht .Ga dan heen en laat u dopen. o.a.Gal 3:26 Want gij allen, die in Christus gedoopt zijt,hebt u met Christus bekleed.In de bijbel wordt nergens beschreven dat je een baby moet dopen.

hoi Johanna. je hebt het hier over de waterdoop. dat is inderdaad een opdracht en wordt door verschillende zienswijzen op 2 verschillende manieren uitgevoerd.

de kinderdoop, dus bij een doopvont dmv besprenkeling of door onderdompeling wat een bewuste keus is van de persoon die gedoopt wordt.

de doop met de Heilige Geest is geen opdracht. het is een vervulling. De Heer gaf aan bij Zijn discipelen dat ze niet weg moesten gaan uit Jeruzalem omdat de Trooster nog moest komen. dit gebeurde met de Pinksteren. de vuurtongen kwamen boven hun hoofden en ze begonnen allemaal te bidden in zoveel verschillende talen dat de mensen die uit een ander land kwamen (en een andere moedertaal hadden) de discipelen konden verstaan. sommige mensen waren geintrigeerd en kwamen ook tot geloof anderen spotten ermee en zeiden dat ze te veel zoete wijn gedronken hadden. dit is 1 van de voorbeelden die hierover in de Bijbel staan. er zijn er meerdere.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 08:51
BerichtOnderwerp: 6 oktober grote ontmoetingsdag in Den Haag.
 
HEIDE115 schreef:
6 okt?
Dan zijn we binnen een uur pinguins?zal wel een tentje komen toch..
Het malieveld is een mooi veld..alleen wel moeilijk parkeren
Onder het veld is nu een parkeer ruimte.

zou heel goed kunnen dat er allemaal tenten komen. moet je eerlijk bekennen dat ik wat dat betreft niet zo heel erg goed opgelet heb afgelopen maart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 08:42
BerichtOnderwerp: Hoeveel dopen kennen we en wat of welke is het belangrijkste
 
[quote=PIETER619]Zelf bedoel ik eigenlijk de doop die Jezus ons voor heeft gedaan, dus met water en de doop in de Heilige Geest.

De discussie heb ik liever gaan over dit ondewerp dan kinder- of grote of volwassen doop.
De beide waterdopen zijn algemeen bekend, maar zijn doop in de Heilige Geest en waterdoop aan elkaar verbonden bijvoorbeeld?

Dat ik gedoopt ben is het werk van de Heilige Geest geweest die mij overtuigde dat ik een volgeling van Jezus wilde zijn.

Als ik zo de preken van Kees Goedhart hoor bij Family7 en dan bij uitzending gemist, is er wel een verschil. Ik haal dit aan, omdat ik toch enige worsteling heb aangaande hernieuwde overgave, om het zomaar eens te stellen.[/quot

de waterdoop en de doop met de Heilige Geest zijn niet dezelfde doop.
zelf ben ik ergens in de jaren 90 gedoopt door onderdompeling (en als baby zijnde bij een doopfond). het afgelopen jaar ben ik gedoopt met de Heilige Geest.

in de Bijbel komt dat met name ter sprake bij de doop van onze Heer Jezus, Hij werd eerst gedoopt met water en daarna met de Heilige Geest (de duif). de discipelen zijn ook eerst gedoopt met water. een paar waren eerst volgelingen van Johannes de Doper. zij (en anderen) zijn met pinkster gedoopt met de Heilige Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 26 april 2012, 21:05
BerichtOnderwerp: 6 oktober grote ontmoetingsdag in Den Haag.
 
op 6 oktober wordt door algemeen christelijk nederland een ontmoetingsdag georganiseerd op het Malie veld in Den Haag.

het thema daarvan is: Wij kiezen voor eenheid.

met christelijk nederland bedoel ik alle (of bijna alle?) kerkelijke gemeenschappen in nederland. (zijn er meer dan 660?).

de voorbereidinging zijn in volle gang. organisatie is oa in handen van een nederlandse bisschop, verschillende dominees en wilkin van der kamp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 26 april 2012, 20:58
BerichtOnderwerp: Rekening houden met?..
 
HEIDE115 schreef:
Hoeveel rekening hou ik met anderen om mij heen.
wanneer ik bevriend raakt, of een nieuwe vriend of vriendin ontmoet?

Let ik specifiek op bepaalde dingen..of laat ik het gewoon allemaal op mij af komen?
De situatie waar ik in kan zitten,kan natuurlijk ook een rol hier in spelen..

Los van wat we natuurlijk op de meeste profielen terug kunnen zien.
toch ook even de vraag hier.

zou dat ook niet te maken kunnen hebben met hoe goed je bent in het aangeven van grenzen en communiceren Smiley die vol vragen zit (dus het geven van feedback?)
lijkt me dat gevoeligheid ook wel een rol (kan) spelen in het geheel, maar op zich???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: woensdag 25 april 2012, 17:15
BerichtOnderwerp: vrouwelijke aantal overschrijdend ten opzichte mannelijke
 
FRANKT627 schreef:
De mannen kunnen ook terughoudener zijn geworden. Sommige vrouwen deinzen er ook niet voor terug om zo'n hoge eisen te stellen dat je haast gaat denken de grootste sukkel te zijn die de aarde te bieden heeft.

Het is altijd wat: verkeerde kerk, niet genoeg wedergeboren, te kort haar, de kledij is niet goed, verkeerd sterrenbeeld...noem het maar op. Op de duur zou je van het minste ontmoedigd worden.

misschien zou je de profielen zo kunnen zien als een advertentie Frank Lachende smiley daarin stellen ze ook hele hoge eisen in de hoop dat er iemand op af komt waarbij de juiste kandidaat aardig in de richting komt? zoals 17 jaar met rijbewijs en 20 jaar werkervaring? Clown smiley


Laatst aangepast door
TINEKE986
op donderdag 26 april 2012, 20:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TINEKE986
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 4 van 5