ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 76 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 27 juli 2014, 23:17
BerichtOnderwerp: je gaat daten en neemt mee:::
 
tip voor de mannen, neem toiletpapier mee als je gaat daten.... ha ha ha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 27 juli 2014, 12:04
BerichtOnderwerp: je gaat daten en neemt mee:::
 
ha ha wat zijn die heel veel nodige dingen van mammy???
i.d. meenemen, nee doe ik niet, waarvoor?? zodat ze me kunnen indentificeren als ik met serie moordenaar heb gedate Smiley die vol vragen zit

Oke de hutkoffer van nataschja is hele grote tas Lachende smiley
maar van zeeland vind ik heel vaag.... ha ha leuk fototoestel meenemen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 17:32
BerichtOnderwerp: Hoe houden wij het hoofd koel gedurende de hitte?
 
echt overal waar te voor staat is niet goed, maar om nu te denken dat water niet goed is....

en ja dat alle seriemoordenaars enzo ook water drinken verbaasd me niets. we hebben allemaal water nodig.

Ooit las ik een verslag van een arts die in kamp had gezeten, daar waren geen medicijnen, maar viel het hem op, dat als de mensen goed water dronken het beter met ze ging, die beweerde dat er geneeskracht in water zat.

en met die hitte gaan altijd oudere mensen dood door te weinig water drinken...

wat het effect van drie ijsjes per dag eten is, ehum... bij mannen... wil ik niet weten... vooral nu de lucht af en toe al zo benauwd is. Is trouwens ook slecht voor de ozon laag, vergeet niet de ijstijd ontstond door de uitlaatgassen van dinosaurussen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 14:00
BerichtOnderwerp: Hoe houden wij het hoofd koel gedurende de hitte?
 
UDO409 schreef:
Overzomeren op Nova Zembla.

Mountainbiken op de Zuidpool.

Een koele grot uithakken.

Een kasteel bezoeken met frisse kelders.

En veel slapen tot het weer september is.


Verlegen lachende smiley

Als je nou gewoon af en toe een emmer water over je hoofd heen gooit, is iets simpeller Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 13:59
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
ROADY558 schreef:
Ja maar het forum is niet veel meer....

Ik beloof niks Petra :)

Ja, als iedereen weggaat dan blijft er niks over, gewoon geduld hebben tot er weer andere bijkomen

zo blijf ik nog helemaal alleen achter op een dag hier Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 09:20
BerichtOnderwerp: je gaat daten en neemt mee:::
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Mijn waakhonden...... Boze smiley

je waakhonden Smiley die vol vragen zit je neemt honden mee of bodyguards Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 09:18
BerichtOnderwerp: je gaat daten en neemt mee:::
 
brengt me op een idee voor volgende date: in me tas past een verrekijker...
dus kan ik hem van afstand effe goed bekijken en nog snel omkeren als het een griezel is Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 09:15
BerichtOnderwerp: je gaat daten en neemt mee:::
 
Lachende smiley das nou typisch een nuchter mannen antwoord, natuurlijk een man neemt een tom tom mee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juli 2014, 15:10
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
ROADY558 schreef:
Over enkele dagen loopt m'n abootje af.
Ik ga even niet verlengen.

Dus: goodbye, bedankt weer voor de fijne, leerzame en gezegende contacten die ik hier weer mocht opdoen.

En wie weet:
Kom ik weer terug :)

na ja zeg, wel terug komen, want je hebt altijd goeie bijdragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juli 2014, 23:03
BerichtOnderwerp: Waar is de gezelligheid gebleven ??
 
JOL252 schreef:
Dat schreef ik Knipoog smiley maar bedoelde het ook niet serieus hoor. Het forum is inderdaad veranderd en soms gebeurt er gewoon dagen niets. Dat is jammer, de boeiende discussies waarin er nieuwe gezichtspunten bekeken konden worden zijn doodgebloed en minder creatief... de andere kant was inderdaad dat het flink offtopic en op de man/vrouw kon worden gespeeld... laten we hopen dat er weer nieuwe seizoenen aanbreken met bloeiende topics.

Denk het wel, komt vanzelf wel weer meer mensen hoop ik, dan krijg je ook weer boeiende discussies
ma ja iedereen vind hier ook d eware...en gaat dan, behalve sommigge mensen die onderhand bij het meubelair horen zoals ik Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juli 2014, 22:38
BerichtOnderwerp: je gaat daten en neemt mee:::
 
ERIKA732 schreef:
Mezelf Clown smiley das toch genoeg Knipoog smiley

nou hoop wel dat je ook kleren mee neemt.. anders word het wel heftige date
als je alleen jezelf meeneemt.
Zoiets als je mooiste jurk... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juli 2014, 22:32
BerichtOnderwerp: Waar is de gezelligheid gebleven ??
 
ha ha, ongezellige rest.. wie schreef dat eigenlijk Smiley die vol vragen zit

Ik denk dat we die woorden niet zo serieus moeten nemen.
het is gewoon wennen denk ik voor velen dat het forum veranderd is. en Sommige missen de oude tijd, maar daar gebeurden heel wat ongezellige dingen, heb wel es huilend achter me pc gezeten omdat ik in gezellige ruzie zat....en ook wel es in de emotie anderen gekwetst,
dus opzich beter met meer regels, alleen effe wennen en zoals iedere verandering, word een verandering vaak in het begin als negatief ervaren toch?

En niet mee eens met de schrijver of schrijfster van ongezelligge rest
wij zijn heel gezellig Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juli 2014, 20:17
BerichtOnderwerp: Ik ga op vakantie en ik neem mee..........
 
ooit ging ik twee weken rond kerst na centerparks en ik nam mee:

ja ja: een kerstboom.

( had toen nog een hele grote bus... ha ha) achteraf denk ik, ehhh beetje maf een kerstboom meenemen, maar wou het wel kerstfeer hebben ha ha en zonder kerstboom Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juli 2014, 20:14
BerichtOnderwerp: je gaat daten en neemt mee:::
 
effe iets luchtig, inplaats van gemopper over forum wat achteruit gaat:

je gaat op date en neemt mee:

Ik so wie so me leuke nieuwe tas waar heel veel in kan, van tandpasta tot fles cola... wat erin zit met date is natuurlijk groot geheim, raadsel voor de mannen, maar die tas gaat mee
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juli 2014, 20:07
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
romantische film kijken... ( bij gebrek aan romantiek.... zwemel: in de film is het altijd anders als met mijn liefdesleven... ha ha en het loopt altijd goed af. hmmm waarom gaat het bij mij zo anders Twijfelende smiley
in d e film als je ziek word, is hij lief voor je...
in echt zegt hij: eh heb niks aan je als je ziek bent dump. Boze smiley
en toch geef ik nooit me droom op, om ooit nog een leuk maatje te vinden in me leven die bij me hoort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juli 2014, 20:03
BerichtOnderwerp: Genieten van het leven
 
MAMY994 schreef:
Ik kan enorm genieten van m'n tuin. Een enigszins wild gebeuren met veel vaste planten. Druiven aan de schuur en aan een rek. Ik geniet ervan als ik nieuwe planten ontdek die meestal door de vogels zijn "geplant".

M'n eigen brood te bakken. Het kneden van het deeg, de ontspannende inspanning. Het zien rijzen van een bol deeg tot een volwaardig brood. De heerlijke broodgeur die je keuken vult...!

Een goed gesprek. Respectvol echt naar elkaar luisteren, proberen elkaar te begrijpen, elkaar aanvullen, soms corrigeren en bemoedigen.

Een fijne samenkomst. Elkaar en de Heere beleven. Iets leren uit Gods woord en erover kunnen nadenken/verwerken/uitwerken.

De herfst, met haar regen maar ook met haar kleurenpracht. Daar kan ik ook zo van genieten! Winterslaap van de plantenwereld, zich uitstrekkende naar het nieuwe begin van het voorjaar. Geeft mij altijd het gevoel van hoop en verwachting.

Een brief, kaartje, telefoontje van vrienden die ver weg wonen. Kan ik ook erg blij van worden.

Ach, kan nog wel even doorgaan. Genieten zit vaak in de kleine dingen.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juli 2014, 20:01
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
Inderdaad mooi gezegd van ferry.
En zwaluw, die veilige kant... het is inderdaad veilig om je niet open te zetten voor nieuwe contacten, kan je niemand ook verliezen, niemand kan je kwetsen, verdriet doen. heb zoiets een tijdje na me scheiding gehad , dat gevoel. Hoort denk ik bij het rouwproces. je bent dan ook niet toe aan een nieuwe relatie. tenminste zo denk ik erover...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juli 2014, 18:54
BerichtOnderwerp: Waar is de gezelligheid gebleven ??
 
SHANITA130 schreef:
Helemaal Gelijk Roady!

Wat heel anders even:

Ik lees hiervoor, voor je post: 'De gezellige mensen blijven weg', 'er waren mooie diepgaande onderwerpen', 'Ik heb geen idee waarom mensen nu niet meer meedoen met deze discussies'.
En, 'de mensen die sfeer brachten hier zijn weg', en, 'maar de sfeer is weg',

Ik denk dat de weinigen onder ons, die in ieder geval nog probéren een interessant onderwerp te starten, of in ieder geval nog wel probéren uitgebreid te reageren, hier wel op afknappen als ze dit lezen....

Zal ik iig wel hebben...

Het zijn iig géén bemoedigingen...maar dat was denk ik ook de bedoeling niet.

ha ha ik blij ik effe weg was... misschien ik dan bij de gezellige hoor Knipoog smiley
petra die defenitief ehhh paar dagen weg was. lol
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juli 2014, 08:18
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
Dank jullie allemaal. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juli 2014, 18:18
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Ja zeg........ga jij weg.....?
Nee toch.......?

jewel heb al opgezegd, dus effe wachten tot de redactie me lidmaatschap stop zet. Denk deze keer definitief, liefs voor iedereen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juli 2014, 00:21
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
groet voor iedereen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juli 2014, 22:01
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
JANS221 schreef:
Is het niet beter om wat terughoudender te zijn met dat antwoord en wat minder grote woorden te spreken? Kunnen we dat antwoord niet beter aan God over laten? God denkt misschien wel heel anders dan wij (jij) met ons beperkte verstand kunnen bevatten. Misschien ook wel heel anders dan al die antwoorden die wij (zo gemakkelijk) geven. En alles wat wij zo zeker denken te weten, kan misschien weleens heel anders zijn. Wij zijn mensen en God is God. Laat dat zo. Wij hoeven niet overal een antwoord op te hebben, laat gewoon ook eens wat open. En vooral laat het aan God over.
Genade is inderdaad genoeg en zelfs misschien wel veel groter en grootser dan wij denken of begrijpen kunnen.

Mooi gezegd,
ik moet alsmaar aan judas denken. zouden de discipelen in eerste instantie niet hebben gedacht? en wat gebeurt er nu met Judas?
Zouden wij niet allemaal met d e bijbel in de hand met antwoorden klaar hebben gestaan, sommigen van ons.
Hij heeft gezondigd dus... Inderdaad Jezus genade was genoeg voor Judas en zijn genade is denk ik veel grootser zoals Jans schrijft dan wij kunnen bevatten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 11:03
BerichtOnderwerp: Hoe gaan we om met anderen/atheisten
 
Mischien moet je effe geduld hebben met reacties... ha ah ik wacht ook af op reacties van anderen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 11:01
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
en , wie weet is het wel waar, is die wet er van zonde,
onze opdracht is om iedereen over `jezus te vertellen om ze te redden , bevrijden uit die wet. van zonde en dood waar we aan onderworpen zijn door dat eva zonodig die appel moest eten..

Als ik aan corrie ten boom denkt, zoals ze iedereen probeerde na Jezus t e brengen e n dacht, yeahhh weer iemand gered of hoe heet die dominee? kom effe niet op zijn naam, tweede en eerste wereldoorlog meegemaakt, als ik zijn boeken lees denk ik wijs man, maar die had hetzelfde als corrie, iedereen waarschuwen anders komen ze in de hel.

Maar vandaag de dag, zie je niet meer zo gauw zulke predikers, we praten niet meer over de hel, houden niet van doem predikers... en terecht, maar misschien slaan we daarbij wel een heel belangrijk stuk over , wie weet wel het belangrijkste stuk uit het evangelie, mensen redden van d e hel????
Al die tijd dat ik weer na de kerk ben geweest, nooit een preek gehoord waarin werd gezegd , kom tot Jezus want dan word je gered van d e hel...
wel mee zoiets van, jezus geneest, bevrijd je.. de opdracht is anderen tot jezus brengen, maar deze dingen hoor je eigenlijk niet veel meer, tenminste ik.. wel zie ik het duidelijk als ik de boeken van corrie lees en die ene dominee. hadden die gelijk???

Ha ha en zo zit ik ziek achter de pc te denken ehhh
Smiley die vol vragen zit en gooi me gedachten neer, en ondanks veel lezen, na preken gaan, heb ik het antwoord niet....en denk ik Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 10:34
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
Weetje, nog iets, dus als je ergens in de bosje s in weet ik w aar woont, nooit over Jezus hebt gehoord? ga je na d hel???
Kan me niet voorstellen God dat zomaar zal laten gebeuren, kennen die mensen toch niks aan doen.

Dus denk dan eerder, oké z e gaan dood, ontmoeten `Jezus en die helpt ze door die goede deur te gaan, niet die andere, waar we echt niet willen komen...

hmmm benieuwd of Roady iets meer duidelijkheid kan geven hierover, of Jol of Jans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 10:30
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
weetje Shanita ik weet zelf het antwoord op die vraag ook niet.
heb zelf ook me vragen over sommige dingen uit de bijbel.
Zo vraag ik me ook af, de hel... volgens mij is die voor satan en demonen gemaakt, helemaal niet voor mensen. Ma ja een hitler die zich heftig verbind met demonen geen berouw heeft??? misschien dat die daar ook komt???
Maar volgens mij niet, omdat je een sigaretje bv rookt... ha ha het hele beeld van God in d bijbel is van een genadig God, die met een onvoorwaardelijke liefde van ons houd... maar er is natuurlijk wel een wet, van zonde en dood, moeilijk....

Jezus is de deur na de hemel, maar als we dood gaan ontmoeten we allemaal Jezus, dan geloven we ook allemaal en volgens mij laat Jezus niet zo gauw mensen in de hel gaan, ken God niet anders als een genadig God.

Als we het van onze werken moeten hebben, denk ik wel dat niemand echt genoeg goede werken heeft om erbinnen te komen, vind het zelf dus ook best moeilijk je vragen.

En God is een rechtvaardig God, ik moet vaak aan de tekst zijn, de eersten zullen d e laatsten zijn... (zoiets)
en zie het dan al helemaal voor me, mensen in d e rij, voorop de man uit de kerk... die iedere week na de kerk ging, verder niet veel werken had, en achter aan iemand die helemaal misschien niet zo met geloof bezig was, maar wel werken had En jezus die dan zegt, hee piet kom jij maar vooraan.

Dus worstel zelf ook met vragen over zulke dingen en ondertussen probeer ik maar me best te doen een goed mens te zijn... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juli 2014, 23:47
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
So wie so, komt Jezus pas terug als aan iedereen het evangelie is verkondigd, dus iedereen krijgt wel de kans om Jezus te kennen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juli 2014, 20:34
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
SHA400 schreef:
Zelfs op mijn leeftijd is dit helaas herkenbaar. Na 4 jaar een relatie en bijna huwelijk opgebouwd te hebben is alles nu ineens voorbij. Inmiddels een half jaar verder en mijn eigen leven aan het opbouwen.
Ik geniet nu van elk moment wat ik mag mee maken. En openstellen en vertrouwen van mensen is soms erg moeilijk... iemand toelaten die je niet goed genoeg kent, en soms denk je iemand goed genoeg te kennen maar blijkt de waarheid toch anders. Ik denk dat je genoeg van jezelf mag houden! Dat je trots op jezelf mag zijn, en dat je mag denken dat je uniek bent zoals je bent! Dat God van je houd zoals je bent en dat je er niet alleen voor staat. Ik geloof ook dat God je kan helpen met het weer openstellen naar mensen toe, dit zal vast tijd nodig hebben. Maar als je eerst van jezelf leert houden, je eigen fouten te accepteren en wetende dat je ondanks dat goed bent zoals je bent, dan weet ik zeker dat de rest vanzelf komt! En als je dan een persoon tegenkomt die jou ook goed genoeg vind met al je dingen dan kan het alleen maar beter worden. God is almachtig en God heeft het beste met zijn kinderen voor.


Mooi gezegd
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juli 2014, 09:16
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
TRIJNIE671 schreef:
zeg het even zo hoe ik er over denk , je bent zo erg beschadigt , denk dat je vertrouwen weg is , kijk in de maatschappij kun je mensen nog vertrouwen ??je kunt maar 1 vertrouwen das God . uit ervaring heb ik zelf geleerd na een jaar een relatie te hebben gehad , ik vertrouwde die persoon , maar ben er mooi mee op de koffie gekomen . en hoor van veel vrienden / vriendinnen als ze iets hebben het vaak van korte duur is . je heb met je ex man / vrouw iets opgebouwd , dat kan geen mens vervangen . je hebt samen kinderen , een ander zijn kinderen worden nooit jou kinderen . moet ook maar net klikken met die kids . dus mijn ervaring is blijf lekker alleen ga genieten , staat wel in de bijbel het is niet goed dat de mens alleen blijft , maar zie dat wel even anders .een man / vrouw mag je niet verlaten tot de dood hun scheid , het gaat tegenwoordig te makkelijk , ben er zat van streep er door , arme kids dat moeten mee maken , zie dat om me heen . zeg even daarom heeft God het huwelijk niet ingesteld ,

Klinkt verbitterd.... een hart die niet meer gelooft in e chte liefde

en gelukkig zijn er gevallen waarin God het wel toestaat dat je niet tot de dood je scheid bij je partner hoeft te blijven. Maar dat is een ander onderwerp, voor een ander topic meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juli 2014, 09:11
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
PATRIES723 schreef:
Hier had ik het laatst met een (niet gelovige) vriendin, die nog niet zo lang geleden verlaten is door haar man over.
Ik ben inmiddels 3 jaar geleden gescheiden, en ben daar ook wel over heen.
En dan vraag je je zo langzamerhand af of je je weer zou kunnen open stellen voor een nieuwe relatie.

Na 12 jaar huwelijk, lief en leed delen en alles van de ander weten moet je ineens alleen verder.
Al die vertrouwde dingen die in een huwelijk horen zijn er niet meer en zal je in een nieuwe relatie opnieuw moeten opbouwen.
Dat kan mij letterlijk weleens bang maken. Want hoe leer je een ander weer te vertrouwen?

En dat gaat over hele basale, simpele dingen. Het letterlijk jezelf bloot geven. Het letterlijk jezelf weer opnieuw bloot geven.

Ik ben heel benieuwd of anderen dit herkennen, of er juist al door heen zijn gegaan in een nieuwe relatie! Lachende smiley

herkenbaar, gewoon voorzichtig je hart weer openzetten en helaas blijven er altijd wel mensen in deze wereld die je vertrouwen beschamen.
Maar waar kies je voor, af en toe je hart laten breken??? ( door iemand die jouw dan ook niet waard is)
of nooit meer je hart openzetten voor anderen??? gevolg is dat je zo ook geen mooie relaties, vriendschappen of eventuele nieuwe liefdes relatie kan op bouwen.
Weet je, als je je hart nooit meer durft open te zetten voor anderen, laat je je je exman nog meer kapot maken in je leven en dan heeft hij al genoeg gedaan

maar makkelijk is het niet... bijna 9 jaar gescheiden, ook me hart weer opengezet voor man en ha ha zo hard laten breken... en ik kom er wel weer overheen, maar denk maar niet ik die sukkel nog meer kapot laat maken ... voorzichtig zet ik gewoon weer me hart open, als er een leuke man voorbij komt. en ja ook al is dat soms beetje moeilijk als je vertrouwen op dat gebied beschadigd is.

Volgens mij als je zelf sterk in je eigen indentiteit staat, zelf vertrouwen hebt, gaat het makkelijker dan wanneer je dat ook beschadigd is, iets wat bij mij na 20 jaar huwelijk... ha ha flink beschadigd was. ergens pik je de boodschap op, van je bent niks... daarom laat ik je achter.. etc... wat een leugen is.
Als ik zo terug denk aan mijn eigen proces, denk ik, ik nog steeds me hart voor iedereen open kan zetten, doordat ik me indentiteit in God heb gevonden. Het maakt je sterker tegen over mensen die jouw betrouwen beschamen, zegt niks over jezelf, maar over die ander....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 76 Volgende
Pagina 4 van 76