ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ANTA961
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ANTA961
Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 14:38
BerichtOnderwerp: Wees onderdanig aan je man!
 
Ik heb nog even het beginstuk gelezen en ook de link die er bij stond. Daar stond het volgende citaat bij uit het boek:

"Het is waar, je bent nog geen ervaren kokkin of een perfecte huisvrouw. Dus wat is nou het probleem als je man zegt hoe je het moet doen? Zeg tegen hem dat hij gelijk heeft en dat je het snel zal leren. Als hij ziet hoe lief je bent en hoe nederig je je gedraagt en dat je bereid bent om te veranderen, dan zal hij ook veranderen."

Dit bovenstaande stuk gaat verder dan een vaste rolverdeling tussen de man en de vrouw. Ik denk dat het heel goed kan zijn als de man werkt en de vrouw vooral thuis is en meer voor de kinderen zorgt. Wat mij betreft kan ik me ook voorstellen dat het bij sommige stellen andersom beter werkt of dat die taken verdeeld worden. Vanuit mijn werk zie ik wel dat een thuis waar beide ouders veel werken niet altijd de leukste en meest stabiele kinderen 'oplevert'... Maar goed, dat is weer een andere discussie.
Maar het citaat insinueert dat de man, zelfs die zaken die volgens het boek de taak van de vrouw zijn, kan leren aan de vrouw. Dat geeft mij het gevoel dat de man dus blijkbaar alles beter kan en weet. En daar gaan mijn haren wel van overeind staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: woensdag 8 januari 2014, 17:22
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
JOL252 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=g2dzy4qRJUU

Mooi! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:25
BerichtOnderwerp: Wie je bent in Christus.
 
SHANITA130 schreef:
@Pieter: Een ieder die gelooft is wedergeboren Lachende smiley

Je was me net voor Shanita.
Wedergeboren zijn is niet per definitie hetzelfde als gedoopt zijn als volwassene. En ik krijg het idee dat jij dat hier wel bedoeld, Pieter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 14:28
BerichtOnderwerp: Goede voornemens!
 
CHRISTIANMATCH schreef:
En ik heb hem verwijderd. De afbeelding is te groot.

Kijk bij de forumregels hoe je de afbeelding kunt verkleinen. Het is echt niet moeilijk.

Moderator CM

Ik krijg het al niet eens gewoon geplakt, laat staan verkleinen en plakken...! Maar ik blijf proberen!


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 6 januari 2014, 10:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 22:22
BerichtOnderwerp: Goede voornemens!
 
SHANITA130 schreef:
[img]

Anta, ik heb m ff voor je geplakt... Kussende smiley

Fijn, dankjewel! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 17:06
BerichtOnderwerp: Goede voornemens!
 
Voor iedereen die nog geen goede voornemens heeft of er nog wel wat kan gebruiken...

[img]https://www.facebook.com/photo.php?fbid=568238043270525&set=a.228187757275557.52424.100002530034517&type=1[/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 17:03
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
JOL252 schreef:
http://youtu.be/xZlJ-EWfhtI


Lachende smiley

Hahahaha... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 11:41
BerichtOnderwerp: Goede voornemens!
 
ROELANDE345 schreef:
Dit jaar trouwen met de liefste man van de wereld Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Dat lijkt me een heel goed voornemen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 december 2013, 16:22
BerichtOnderwerp: Fijne feestdagen, gelukkig nieuwjaar!
 
MARIO216 schreef:
Ergens gelezen:

Het Oude Jaar en het Nieuwe Jaar kwamen elkaar tegen op een kruising. Het was 31 December, kwart voor 12 ‘s nachts. Ze keken elkaar inschattend aan: het Oude Jaar was een heer op leeftijd, en het nieuwe jaar was een springerige puber. “Ik kan niet wachten om te beginnen,” riep het Nieuwe Jaar, al rondspringend. “Alles ga ik anders doen! Alles nieuw! Alles beter!”
“Eigenlijk had ik best nog wel een poosje door willen gaan,” zei het Oude Jaar, ietwat melancholisch, “ Er waren een aantal erg goede dagen, m’n kerstdagen waren best magisch, en daarvoor waren er dagen waarop mensen gezellige dates hadden, of met goede vrienden door het bos wandelden, vrijwilligerswerk deden zoals bij bejaarden nagels lakken... Oh ja en W.A. werd gekroond, en de paus deed veel toffe acties.”
“Jaha, dat weet ik,” zei het Nieuwe Jaar, een beetje ongeduldig. “Maar dat is allemaal zo afgelopen jaar, zo ouderwets. En kijk ’s wat voor evil dingen in jouw tijd zijn gebeurd, die overstromingen in India, die ramp in de Filipijnen. En denk eens aan al die mensen dit hele jaar naar werk hebben gezocht. De kerstkilo’s zijn ook een ramp, maar op mindere schaal natuurlijk. Dat alles laat ik allemaal achter me!”
“Maar je weet niet wat er in jouw tijd zal gebeuren,” zei het Oude Jaar zachtjes. Maar het Nieuwe Jaar luisterde niet en rende bij het Oude Jaar vandaan, het donker in. “Dahag Oud Jaar! Jij bent verleden tijd!”
Het Oude Jaar staarde het Nieuwe een beetje weemoedig na, luisterde naar het vuurwerk en mijmerde over alles wat er in 2013 was gebeurd. Het was 5 voor 12. Net toen het Oude Jaar zich wilde omdraaien, kwam het Nieuwe Jaar er weer aanrennen, naar hem toe. Even later stond het Nieuwe Jaar voor het Oude naar adem te snakken. “Ehm Oud Jaar,” stamelde het Nieuwe Jaar, “Wat moet ik eigenlijk doen? ‘Alles nieuw’ is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik weet helemaal niet welke kant ik uit moet…”
Het Oude Jaar sloeg bemoedigend zijn arm om de schouder van het Nieuwe Jaar, en zei “Kijk daar eens.” Het Nieuwe Jaar keek in de richting waar het Oude naartoe wees, en zag opeens een paar wegwijzers. Daarop stonden goede dingen van 2013, maar ook van de jaren daarvoor. Die wegwijzers had het Nieuwe jaar daarvoor nog niet gezien.
“Al die goede dingen van de afgelopen jaren helpen je een heel eind op weg,” zei het Oude Jaar. “En als je dan ook nog je best doet door de lessen van de geschiedenis te onthouden, en je op rechte paden vol wijsheid wandelt...”
“Dat beloof ik,” zei het Nieuwe Jaar plechtig, en maakte aanstalten om te beginnen, want het was 1 voor 12.
Maar net in de laatste minuut zei het Oude Jaar met een grijns “Oh, en ietwat meer respect voor oudere jaren mag ook wel, want vergeet niet: op 31 December 2014 ben jij het Oude Jaar!”
Gelukkig 2014!

Lachende smiley mooi...

Ook een mooi en goed nieuwjaar voor iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 december 2013, 12:17
BerichtOnderwerp: Te veel bemoeienissen Moderator
 
PIETER619 schreef:
Heb al uitgelegd (aan CM) waarom ik de mails niet heb beantwoord, maar dat het kwam omdat ik die gisteravond pas zag. Ik hoop dat mijn pas verstuurde mail terharte wordt genomen en daar ben ik wel van overtuigd, mede door de opzet van de CM-mails, die ik kreeg, waren in goed fatsoen geschreven.
Dus kleine miscommunicatie tussen beide partijen.

Ik heb de bijdrages bij dit topic af en toe met verbazing en ongemak gelezen. Ik heb er moeite mee als mensen van alles voor elkaar gaan invullen en niet echt luisteren naar wat een ander te zeggen heeft. Ik ga me verder nergens mee bemoeien, maar ik wil wel even zeggen dat ik blij ben om te lezen dat er weer een positieve reactie is nu. En ik vind het goed van je Pieter dat je deze reactie ook hier op het forum zet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: maandag 30 december 2013, 14:05
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
Niet alleen vandaag, maar het hele weekend heerlijk uitgewaaid aan het strand bij Noordwijk! Wandelen, kletsen, lachen, eten.... En helemaal niets moeten. Heerlijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 december 2013, 18:43
BerichtOnderwerp: bordspellen-liefhebbers op CM?
 
MOTORMUIS997 schreef:
Hoi!
Het lijkt me leuk om met een groepje CM'ers een spelavond te houden.
Ik ben heel benieuwd of hier animo voor is Lachende smiley

Spellen die ik erg leuk vind zijn: Ticket to ride, Weerwolven, Boonanza, Caylus, Koehandel en Qwixx. Ik ben ietsje minder van de standaarspellen zoals: Rummicub en Monopoly. Hoewel dat voor een keer ook leuk kan zijn.. Clown smiley

Klinkt leuk!
Toevallig zat ik er laatst ook over te denken om eens zoiets te roepen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: donderdag 26 december 2013, 12:13
BerichtOnderwerp: De opgefokte Kerst
 
Kerst mist Jezus

http://www.youtube.com/watch?v=-HodAbxU76A

Als je het over kerst hebt en waar het om draait, is dit wel een leuk filmpje... Knipoog smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
ANTA961
op donderdag 26 december 2013, 12:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: maandag 23 december 2013, 15:42
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
JOL252 schreef:
Zou het? Is dat leuk? Verraste, verbaasde smiley

Ja..., daar zullen we dan dus nooit achter komen...
Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: maandag 23 december 2013, 15:04
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
JOL252 schreef:
Geschokte, onthutste smiley Zijn ze er nog wel? Knipoog smiley

waarschijnlijk is ie heeeeel bescheiden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: zondag 22 december 2013, 17:12
BerichtOnderwerp: Kerstevent Amersfoort
 
HAN089 schreef:
Lachende smiley Ik vond het erg gezellig, maar misschien zijn de meeste geen forum lezers en of schrijvers.

Dat kan natuurlijk ook... Lachende smiley

Fijn dat het gezellig was!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: zondag 22 december 2013, 14:53
BerichtOnderwerp: Kerstevent Amersfoort
 
Ik zie nog helemaal geen enthousiaste reacties op het kerstevent van gisteren...?!

Is iedereen die geweest is nog aan het uitslapen? Of was het niks aan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: zondag 22 december 2013, 14:47
BerichtOnderwerp: De opgefokte Kerst
 
PIETER619 schreef:
Als decommercie al begint nog voor dat de paashaas cq Sinterklaas nog niet vertrokken izijn , denk ik ja \ij willen ons misschien wel afhouden van war het werkelijk om behoort te gaan

Ik vraag me af of zij dat willen. Ik weet wel iemand anders die ons op allerlei manieren van Gods boodschap af wil houden. Die gebruikt ook vast de commercie daarvoor. Maar Advent begint toch ook al voordat sinterklaas vertrokken is? Dus als het goed is moeten wij dan ook al bezig zijn met kerst! Misschien houdt sinterklaas ons wel af van de boodschap van kerst... (Als ik in de klas voor het eerst de adventskaarsen heb staan en ik vraag waar het voor is, krijg ik altijd eerst als antwoord: omdat het bijna sinterklaas is...Lachende smiley)

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat ik het een beetje gemakkelijk vind om om je heen te wijzen wat er allemaal verkeerd gaat... Neem ik wel genoeg tijd om me bezig te houden met de echte boodschap van kerst? Draag ik het wel uit naar anderen? Dat is namelijk ook iets waar ik iets aan kan doen. Die commercie en heel veel andere dingen heb ik niet in de hand...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 december 2013, 16:21
BerichtOnderwerp: Goede voornemens!
 
SHANITA130 schreef:
Idd, ben nu even ziek.

En/maar mijn goede voornemen is, om nu al te beginnen met me goede voornemens, m.b.v. me man.
Het roer moet een keer om; lees; 'ik wil dingen heel anders, verstandiger doen!'

S.

Stapje voor stapje hè... Je kunt niet alles in een keer veranderen. En geniet van elke kleine overwinning op jezelf!

En soms moet je misschien, na een heleboel verstandige dingen, wel een keer iets onverstandigs doen wat wel erg leuk is of wat je blij maakt... Lachende smiley

Beterschap en zorg goed voor jezelf!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 december 2013, 15:28
BerichtOnderwerp: De opgefokte Kerst
 
THOMAS968 schreef:
Wat ik me soms wel eens afvraag: Blazen we Kerst niet te veel op? Ik doe niets af van het feest van de Geboorte en daar gaat het ook niet over. Maar alleenstaanden zijn vaak blij als de feestdagen weer voorbij zijn. Het moet gezellig zijn, je moet samen eten en als ik de smartlapzangers als Andre Hazes moet geloven is er niets ergers dan met de Kerst alleen zijn. De poespas er om heen maakt sommigen al bij voorbaat ongelukkig. De meeste dagen in het jaar ben je alleen en met de Kerst soms ook. Is dat het einde van de wereld? Wordt het ons ook niet wat erg aangepraat dat het met die dagen zo gezellig is - of vooral moet zijn? En dan de opgefokte bezoeken die je (vroeger) min of meer verplicht bij ouders en schoonouders moet doorbrengen? Waarom zien we Kerst, naast de christelijke betekenis, niet lekker als twee dagen waar je heerlijk vrij bent? Normaal gesproken ben je blij met twee vrije dagen extra.

Thomas

Ik ben het wel een stuk met je eens. Ik heb er op zondag niet zoveel moeite mee om (meestal na een kerkdienst) alleen te zijn. Lekker boek lezen, kop thee, wandeling voor de frisse neus. (Soms baal ik er natuurlijk ook wel eens van.) Maar als ik met kerst in diezelfde setting zit voelt het toch anders. Bijna zielig....

En ik bedenk me nu dat als iemand vraagt wat ik met kerst ga doen, dat ik dan eigenlijk niet het bovenstaande tafereeltje schets, maar vertel naar wie ik ga en wat we dan eten (bij wijze van spreken...)


Laatst aangepast door
ANTA961
op vrijdag 20 december 2013, 15:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 december 2013, 15:25
BerichtOnderwerp: De opgefokte Kerst
 
PIETER619 schreef:
Kerst: waar draait het werkelijk om of zijn we dat vergeten, ben natuurlijk wel en voorstander dat we het feest van Jezus geboorte mogen vieren,zelfs met een extraatje. Helaas verstiert de commercie een pracht mooi feest

Doet de commercie dat? Ik denk dat ze dat alleen maar kunnen omdat wij met z'n allen al die kaarsen, lichtjes, stallen, kaarten, rendieren en cadeautjes kopen (en natuurlijk al dat eten!!). Blijkbaar voelen we een behoefte om iets op te vullen. Een 'lege' maag of misschien wel meer een 'leeg' hart...

De grote vraag is denk ik ook of christenen naar buiten uitstralen dat we geloven dat dat niet het belangrijkste is. Dat je je hart niet kunt vullen met lichtjes en eten enz. Maar dat dat wel kan met Gods liefde door zijn zoon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: woensdag 18 december 2013, 17:14
BerichtOnderwerp: Wees onderdanig aan je man!
 
Citaat:
Als je alleen maar dingen doet die goed zijn voor jezelf, of die je denkt, dan ben je niet met je man getrouwd, maar met jezelf. In plaats daarvan zou je onderdanig moeten zijn.
In een interview zegt de auteur: ”Onderdanig zijn is een manier om ruimte te maken, om te accepteren, het is de fundering van het huwelijk, zoals de pilaren voor een kerk."
einde citaat.


In het bovenstaande stukje zit voor mij wel iets waar ik het wel mee eens kan zijn; als je getrouwd bent doe je niet (meer) alleen dingen voor jezelf, die voor jezelf goed zijn, maar ook voor je man/ vrouw/ partner. Ruimte en respect voor de ander. Maar het woord 'onderdanig' erbij zorgt bij mij ook voor heel veel rechtopstaande nekharen... En waarom dit alleen voor vrouwen geldt is me ook niet duidelijk.

Verder heb ik er wel moeite mee als mensen een zin beginnen met "wij vrouwen vinden.... " Of met welke stelling voor een hele groep mensen dan ook. Er zijn denk ik wel vrouwen die het erg prettig vinden om op een man te kunnen leunen. Maar ook daarbij zou ik niet snel het woord onderdanig gebruiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 december 2013, 11:17
BerichtOnderwerp: Goede voornemens!
 
SHANITA130 schreef:
Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven Knipoog smiley

Zo is het maar net! En zelf ben je de beste reden om iets te veranderen, dus doe het vooral voor jezelf!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 18:34
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
portie pittige pizza

met heel veel water erbij!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 december 2013, 09:34
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
Rokjesdag vandaag!

(Dan wel in de winterversie....)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 december 2013, 08:14
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Uitspraak van Loesje:

Ongeluk zit in een klein hoekje...
Geluk dus in de rest van de wereld!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 december 2013, 08:12
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
JOL252 schreef:
Dat is 't punt... Gefrustreerde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Vrijdag de 13e wordt vast een mooie dag voor je!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 december 2013, 08:10
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
JOL252 schreef:
Dat is 't punt... Gefrustreerde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Oh, dat klinkt niet best...

- Gelukkig, bijna weekend?!
- Gelukkig, volgende week weer een nieuwe week?!
- Gelukkig, bijna weer een nieuw jaar?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: donderdag 12 december 2013, 22:13
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
JOL252 schreef:
It's one of those days Knipoog smiley

Gelukkig morgen weer een nieuwe dag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961 (50)





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 december 2013, 18:25
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
RENS692 schreef:
Bedoel je het nummer of het kopje thee wat je aan het drinken bent?

Het nummer is niet echt mijn smaak, maar ik ben wel een zoetekauw...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ANTA961
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 3 van 6