ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LAURA291
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LAURA291
Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 6 juli 2014, 19:14
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
JOL252 schreef:
Ik vind dat een echte vent haar had geholpen. Die zou niet een vrouw filmen die zich absoluut hulpeloos voelt en heel bang is. Dat hij hierom lacht heet leedvermaak en dan ook nog op Youtube plaatsen lijkt me voor deze vrouw kwetsend.

Ik vind dat je volkomen gelijk hebt. Eigenlijk.

Toch blijf ik het een grappig gezicht vinden; die hond die denkt dat de vrouw graag wil spelen.

Zal ik em dan maar weghalen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 6 juli 2014, 14:16
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
Is het heel erg als ik hier onbeschrijflijk om moet lachen… Clown smiley

Sja… de rest van NL zal ut nooit weten…

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
LAURA291
op zondag 6 juli 2014, 20:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juli 2014, 14:56
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
Fifa....


http://brekend.nl/2014/06/11/must-see-komiek-maakt-gehakt-van-fifa/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juli 2014, 14:17
BerichtOnderwerp: Wat zijn de schatkamers van Onze Heer.....?
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Mijn schatten......
Zijn kostbaar....
Voor mij dan.....
De doopkleedjes..
Van mijn kinderen....
De eerste schoentjes....
Ja zelfs de tandjes....
Ik bewaar ze.....
Toch zijn het aardse dingen..
Ze brengen niks op...
Ze maken mij niet rijker...
Ook niet wijzer....

Mijn ogen...
Gaan over de regels...
In de Bijbel....
Op dit moment lees ik de spreuken..
Spreuken 8: 21.......

om rijk te maken wie mij liefheeft, om zijn schatkamers te vullen

Wat zijn de schatkamers.....
Van Onze Here.....?

Mss moet je dit vers bekijken in het licht van de rest van Spreuken 8.

Tot en met vers 20 lijkt het te gaan om een soort 'beeldspraak': een abstract begrip 'Wijsheid' die als een persoon tot ons spreekt. Deze Wijsheid deelt de schatten uit aan degenen die haar liefhebben.

Maar na vers 21 wordt het nog persoonlijker; de Wijsheid zegt geboren te zijn, nog voordat de aarde begon.

Vanaf vers 30 valt alle abstractie weg:

"toen was ik een troetelkind bij Hem,
ik was een en al verrukking dag aan dag,
te allen tijde mij verheugend voor zijn aangezicht,
31 mij verheugend in de wereld van zijn aardrijk,
en mijn vreugde was met de mensenkinderen."


Mijn interpretatie van dit gedeelte is dat Jezus hier zelf tot ons spreekt.

Dit zie ik bevestigd in vers 35: Jezus is immers het Leven.

35 Want wie mij vindt, heeft het leven gevonden,
hij heeft van de HERE welgevallen verkregen.


Conclusie: Jezus is Degene die deze schatten uitdeelt aan de mensenkinderen.

Dit werpt m.i. ook licht op welke schatten dat zijn toch?

De verzen 30 en 31 raken mij in t bijzonder: het vertelt (iets) van de Liefde van Jezus voor ons; hoe intens en vol passie Hij zich betrokken voelt bij ons.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juli 2014, 19:36
BerichtOnderwerp: Fotohoek
 
1tje nog, omdat ut weekend is Coole smiley met zonnebril

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juli 2014, 16:42
BerichtOnderwerp: Fotohoek
 
JOL252 schreef:
Geschokte, onthutste smiley ik zie niks.

Da's raar Smiley die vol vragen zit

Heb de helpdesk voor je ingeschakeld:


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juli 2014, 13:32
BerichtOnderwerp: Fotohoek
 


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 9 juli 2014, 19:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 23:08
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
De leukste video met voedingsadvies ever:

http://www.youtube.com/watch?v=HJrt6qzonec
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 17:51
BerichtOnderwerp: Zondag of sabbat?
 
CHRISSIE290 schreef:
Dankjewel voor je antwoord Laura! Ik merk door er meer over te lezen dat ik er meer naar ga verlangen en er ook meer over wil te weten komen. Ik vind het ook wel mooi hoe het verlangen naar de Sabbat tot uitdrukking komt in de maaltijd en de gebeden.
Maar hoe vul jij de Sabbat praktisch gezien in? Wel fijn, 2 rustdagen Knipoog smiley Zaterdag was voor mij vaak juist een drukke dag. Nog even alles klaarkrijgen voor de zondag, boodschappen, schoonmaken enz Probeer dat nu minder te doen. Niet omdat het moet, maar omdat ik meer verlang naar rust bij God en Hem te ontmoeten.

Mooi dat het bij jou ook uit een verlangen naar God komt. Ik denk dat je hier heel ontspannen mee om mag gaan en samen met God tot een invulling van je sjabbat of weekend mag komen.

Mijn oorspronkelijke plan was om op de sjabbath van de schepping te gaan genieten; ik kon me zo voorstellen dat God dit op de 7e dag wellicht ook gedaan heeft. Dus iedere zaterdag de natuur in (ik had ook een jachthond die veel beweging nodig had) tijd met God doorbrengen. Die hond werd doodgereden en de noodzaak om veel in de natuur te zijn viel weg: God zelf heeft mij toen heel duidelijk een 'werk' (vrijwilligerswerk) te doen gegeven op de zaterdag. Hierdoor ben ik zelf ook bijzonder gezegend. (Het is op de sjabbath geoorloofd goed te doen.) Verder probeer ik de zaterdag zoveel mogelijk vrij te houden van klusjes, boodschappen etc. Die doe ik dan liever op zondag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 15:24
BerichtOnderwerp: Christenvervolging
 
t Is nog niet over. Meriam blijkt dus in de VS te wonen; k begin me toch af te vragen of de hardnekkige doodswens van haar 'broer' idd niet geldgerelateerd is. Of ze willen de kids (ook)?

http://pamelageller.com/2014/07/christian-mom-meriam-ibrahim-holed-us-embassy-facing-new-charges.html/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 09:23
BerichtOnderwerp: Genieten van het leven
 
Oh, wat is het leven fijn, zonder kiespijn!

Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 09:09
BerichtOnderwerp: Zondag of sabbat?
 
Hi Chrissie,

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de sjabbath door God is ingesteld en de zondag door de mens. Maar in het Nieuwe Testament staan diverse teksten die de gelovige hierin vrijlaten en die bóvenal oproepen elkaar geen wet(ten) op te leggen m.b.t. feest- en gedenkdagen. Hoewel het praktisch gezien voor een gemeente handiger is om dezelfde dag aan te houden.

Ik ben vanuit een persoonlijk verlangen de sjabbath gaan vieren; niet omdat het moet. Maar ik ga hier niet wettisch mee om; de sjabbath is er voor de mens en niet andersom. Ik ziet het niet als een verplichte rustdag waarop je niets mag, maar als een cadeau van God; die heel goed weet wat de mens nodig heeft.

Mijn kerk komt op zondagochtend samen; per saldo vier ik ze dus eigenlijk allebei Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juni 2014, 15:34
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Wie het kleine niet leert, doet het grote verkeerd...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 2 juni 2014, 07:27
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ANNA415 schreef:
Pff uit bed.....
Wat moet er nog allemaal mee?
Föhn!!!!!!
Lunchpakket
zaklantaarn
schone onderbroek
droge worst
droge worst
droge worst
badhanddoek
fleece vest
zei ik al droge worst? Engeltje smiley

pfffffffff Coole smiley met zonnebril

Oordopjes....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 2 juni 2014, 07:21
BerichtOnderwerp: Christenvervolging
 
ANNETTE050 schreef:
Helaas is het bericht dat Meriam vrijgelaten wordt niet waar.
Alleen een rechter kan het vonnis herroepen.

http://kplr11.com/2014/05/31/only-a-court-can-release-sudanese-christian-woman-on-death-row/

Haar man is een U.S. citizen lees ik. Nu begrijp ik het ff niet, want waar woonden ze dan? Waren ze op vakantie in Sudan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 18:57
BerichtOnderwerp: Christenvervolging
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, dat heb ik geprobeerd, maar meneer interpreteert dat verkeerd... Zieke smiley... maar aan God geven en mijn vrede behouden.....en nu maar weer back on topic....

Ik vind het heel erg on topic hoor! Maar k snap dat je er hier niet al te gedetailleerd op in wilt gaan. Mijn mailbox staat altijd voor je open!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 17:35
BerichtOnderwerp: Christenvervolging
 
ANNETTE050 schreef:
Ik woon nu helaas naast een Islamiet, die zo treitert en mijn hele zondag verknalt.
Dat wat met Meriam gebeurd is wel het ware gezicht acte de mooie verhalen van de islam.
Voel geen liefde voor de persoon alleen intense afkeer.
Zo dominant als hij zich opstelt...ben in zijn ogen natuurlijk maar een vrouw, die elke keer maar weer moet komen smeken of de islamitische muziek zachter mag.

Ik was speciaal weer naar huis gegaan om naar een preek te luisteren, maar vergeet het maar. had de preek nog niet aan staan, heel zacht, of de islamitische muziek knalde weer los....moeilijk!!!!

Heel moeilijk!

Ik hoop dat je het niet erg vindt als ik nu met een bijbeltekst kom. Het is beslist niet bedoeld als dooddoener, maar juist als advies om dit eens te proberen. Hoewel ik (uit ervaring) weet hoe moeilijk dit kan zijn. Misschien helpt het als je probeert deze man door de ogen van Jezus te zien: hij kent Zijn Verlosser nog niet en hij heeft geen hoop. Zijn hart zit blijkbaar vol negatieve zaken; echt gelukkig kan hij niet zijn.

Lucas 6: "Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; zegent wie u vervloeken; bidt voor wie u smadelijk behandelen"

Het kan helpen….
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 17:19
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning
 
Angst kan ook (mede) een lichamelijke oorzaak hebben. Hier heb ik ooit een hele goede toespraak over gehoord door een klinisch psycholoog die jarenlang als therapeut in oorlogsgebied werkzaam is geweest. Hij geeft hulp vanuit bijbels fundament, en volgt tevens de wetenschap op de voet.

Kort gezegd (ik heb niet alles onthouden) veroorzaakt angst een reactie in de hersenen die zichzelf versterkt. Allerlei stofjes en hormonen zijn hierop van invloed. Kunst is dan om die reactie weer terug te draaien; rust nemen, en (vooral) sporten. Gezond eten hoort er uiteraard ook bij (sommige stoffen kunnen angstig maken; cafeïne is er 1 van).

Ik weet er te weinig van af. Mss kun je iets op zijn website vinden waar je wat aan hebt: http://www.drrobi.com

Veel sterkte gewenst!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 15:20
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Zelfgebakken brood met zelfgefangen tonijn(salade) Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 15:16
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Wheel of life

http://m.youtube.com/watch?v=SkjKf6eFcpc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 15:11
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning
 
Muziek en zingen kunnen idd enorme impact hebben op hoe je je voelt. Kijk maar naar David die zingt voor koning Saul (hoewel daar nog iets meer aan de hand was).

Ik vind het scherp opgemerkt van Roady en mss klopt het en helpt vantevoren zingen ook. Wat niet wegneemt dat de oorzaak van de angst dan mss nog moet worden opgespoord en opgelost. Het kan toch geen kwaad om het uit te proberen?

Maar mss helpt het niet en dan is er een andere reden waarom na de zangdienst jouw angst weg is. Wel interessant als je de reden daarvoor zou kunnen achterhalen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 14:51
BerichtOnderwerp: Christenvervolging
 
JOL252 schreef:
Misschien moeten ze haar vrijlating secuur voorbereiden? Buiten is ze haar leven helaas niet zeker dus ze moet naar een veilige plek.

En zucht.. ze is maar 1 voorbeeld die nu bekend is geworden, ze geeft door haar (moedige) voorbeeld een gezicht aan zoveel gelovigen... Het is geweldig dat we met ons allen op de barricaden hebben gestaan, onze stem hebben laten horen en geprotesteerd hebben met dit als resultaat. Maar eerlijk gezegd zinkt de moed me een klein beetje in m'n schoenen bij de gedachte aan deze religie, deze cultuur en hoe anders gelovigen/meisjes/vrouwen daar worden behandeld.

Eerlijk gezegd vrees ik meer dat ze mss fysiek niet in staat is nu de gevangenis te verlaten. Ik koester weinig illusies omtrent beveiliging voor haar vanwege de overheid. Hopelijk zit ik er naast.

Zij is idd maar 1 van de velen. Gelukkig voor haar dat Amnesty International zich ermee bemoeide.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 07:27
BerichtOnderwerp: Christenvervolging
 
ANNETTE050 schreef:
Meriam wordt binnen enkele dagen vrijgelaten. Dat is geweldig nieuws, alleen bevreemd het mij heel erg dat ze niet meteen vrij wordt gelaten, als dat besluit toch al genomen is. Ze is pas bevallen en heeft een pasgeboren kind, waarom dan niet meteen weg, denk ik dan. Afwachten en blijven bidden.

Ik vind het ook een vreemd bericht, beetje verdacht eigenlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 18:51
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
"If He does not give me the miracle, He is going to make me the miracle for someone else"

(Nick Vujicic)


Laatst aangepast door
LAURA291
op zaterdag 31 mei 2014, 18:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 18:45
BerichtOnderwerp: Christenvervolging
 
Er is nu ook een facebookpagina voor Miriam:


https://www.facebook.com/freemiriam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 18:34
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
INGRID978 schreef:
Net even gecheckt en het filmpje doet het. Veel kijk plezier.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 mei 2014, 23:28
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
DAISY101 schreef:
Aantekeningen op Numeri van C. Mackintosh.

Hey grappig Daisy; dat boek heb ik ook! Heeft jarenlang in mijn kast gelegen; het is wel een studieboek. Heb het uiteindelijk wel met veel plezier gelezen. Best wel een oud boek, of heb jij de nieuwe editie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: donderdag 29 mei 2014, 10:15
BerichtOnderwerp: Niet-christelijke huisgenootjes
 
IRIZXX484 schreef:
Beste Christianmatchers,

Ik stoor mij het meest aan het taalgebruik wat de meiden af en toe bezigen; zij vloeken en schelden veel. Een paar meisjes zijn lid bij UVSV, een vrouwelijke-studentenvereniging. Laatst liet één van de meiden weten dat zij zich seksueel had ingelaten met 5 jongens van het corps in senaatskamer. Dit vond ik zo schokkend dat ik er even misselijk van werd, en er ook slecht van heb geslapen. Ik heb het een plaatsje weten te geven nadat ik er met de meiden over gepraat heb. Zij vroegen mij om hun keuzes en vrije leefstijl te accepteren. Aangezien zij mijn leefstijl ook respecteren, leek het mij niet meer dan redelijk om op hun verzoek in te gaan.

Ik bid elke dag voor mijn huisgenootjes, maar ik vind het ook erg moeilijk om mij toch niet uit te laten over alles waar zij zich mee inlaten.
Groetjes,

Iris

Lastige situatie voor jou die ws best wat energie kost. Ik denk dat je zolang je nog geen andere woonruimte hebt gevonden, er voor moet waken dat je woonsituatie je niet zoveel energie kost dat je studie eronder lijdt.

Waarom zou je je huisgenoten aanspreken op hun gedrag als zij al aangegeven hebben dat zij zo willen leven? Je bent, zoals Jol al zegt, door je aanwezigheid al een voorbeeld; je kunt laten zien dat jij anders bent. Dat jij geen excessen nodig hebt om gelukkig te zijn; jij hebt iets, Iemand veel beters gevonden.
Als ik in jouw schoenen stond zou ik ws weinig commentaar geven op hun uitspattingen, maar vooral insteken op (en bidden voor) openingen voor diepgaander persoonlijker gesprekken. Je weet niet hoeveel impact een oprecht persoonlijk gesprek waarin jij door de Heilige Geest mag geleid worden op de lange termijn heeft. En dat is waar het uiteindelijk om draait.

Wat je ouders betreft; mss vinden ze je keuze voor dit huis niet zo verantwoord; als ze (straks?) zien hoe je ermee bent omgegaan denken ze er wellicht anders over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: donderdag 29 mei 2014, 09:56
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
JUSTME633 schreef:
me too........... Lachende smiley met blinkend witte tanden

its just me; hannah810

Mooie hoed! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 11:47
BerichtOnderwerp: Genesis
 
ERIKA732 schreef:
Ik heb zoveel mogelijk alles gelezen wat er in dit topic is geschreven.. mooi topic overigens Knipoog smiley
Zelf ben ik onlangs opnieuw vanaf genesis gaan lezen ik ben opgevoed met de Statenvertaling en ondertussen is het de herziene staten vertaling geworden.... ik ben de laatste jaren pas echt heel bewust gaan lezen en toen ik begon met genesis viel me opeens op dat Adam en Eva kregen Kaïn en Abel en iedereen weet hoe dat verhaal loopt, maar opeens waren er meer gezinnen ik las ergens in een reactie dat niet alles beschreven is en dit viel me nu opeens echt op denk huh God moet nog een gezin gemaakt hebben om te kunnen huwen.. Of tot zich nemen zoals het in die tijden ging...Was mij nooit eerder zo opgevallen dat ik er echt over na ging denken.... Ben misschien een laatbloeier hierin maar dit is wat me gewoon opeens opviel..

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.youtube.com/watch?v=KInlGG2U8gA
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LAURA291
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 11 Volgende
Pagina 6 van 11