ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LAURA291
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LAURA291
Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 19 januari 2014, 19:08
BerichtOnderwerp: Mededelingen over forum
 
LAURA291 schreef:
Laat ik er nu juist moeite mee hebben om op een zo rigide manier gedwongen te worden on-topic te blijven. Het is onmogelijk om jezelf te zijn op dit forum; alle spontaniteit wordt in de kiem gesmoord en je moet bij iedere uiting diep nadenken of het wel aan alle vereisten voldoet. O wee als je maar iets buiten de lijntjes kleurt. Humor hoort in het hokje humor. Buiten het hokje humor is iedere kwinkslag verboden. Argumenten mogen niet te ingewikkeld zijn anders snapt de moderator het niet. De bekrompenheid en kleingeestigheid van de manier waarop gemodereerd wordt reduceert de mensen die discussiëren tot een soort robots. Wat mij betreft is de lol eraf. Ik denk niet in hokjes en wens er ook niet met alle geweld ingeperst te worden.

En oh ja; ik heb geen behoefte om met de redactie te mailen; ik kom er open en bloot voor uit. Houd niet zo van dat stiekeme gedoe. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 19 januari 2014, 19:07
BerichtOnderwerp: Mededelingen over forum
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Soms worden er (gedeeltes van) reacties uit topics verwijderd. Meestal is dat zo, omdat ze off-topic zijn. Soms zijn het zeer flauwe grappen. Soms zijn het steken onder of boven water.

De redactie krijgt wel eens mails van mensen (we noemen geen namen Smiley met dichtgeplakte mond ) die er moeite mee hebben dat men niet on-topic blijft. Het wil dan helaas wel eens gebeuren dat topics uit de hand (dreigen te) lopen en dat is jammer. Het komt de sfeer niet ten goede. Vandaar dat reacties verwijderd worden.

Het is niet haalbaar om iedereen daarover te mailen. Als je goed nadenkt, weet je meestal wel waarom je reactie verwijderd is. Mocht je toch nog vragen daarover hebben, dan kun je de redactie natuurlijk altijd mailen.

Moderator CM

Laat ik er nu juist moeite mee hebben om op een zo rigide manier gedwongen te worden on-topic te blijven. Het is onmogelijk om jezelf te zijn op dit forum; alle spontaniteit wordt in de kiem gesmoord en je moet bij iedere uiting diep nadenken of het wel aan alle vereisten voldoet. O wee als je maar iets buiten de lijntjes kleurt. Humor hoort in het hokje humor. Buiten het hokje humor is iedere kwinkslag verboden. Argumenten mogen niet te ingewikkeld zijn anders snapt de moderator het niet. De bekrompenheid en kleingeestigheid van de manier waarop gemodereerd wordt reduceert de mensen die discussiëren tot een soort robots. Wat mij betreft is de lol eraf. Ik denk niet in hokjes en wens er ook niet met alle geweld ingeperst te worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 19 januari 2014, 15:15
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
http://www.youtube.com/watch?v=mBZAFJ-Q6Mw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 19 januari 2014, 14:29
BerichtOnderwerp: Naakt in de kunst
 
Hoe ga je als christen om met 'naakt' in de kunst? Kan dat wel of zijn er grenzen? Zo ja; waar liggen die dan? Indien niet: waarom niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 19 januari 2014, 14:26
BerichtOnderwerp: Filmrecensies
 
Het is Secret Life of Walter Mitty geworden. Een leuke onschuldige film voor iedereen die, niet zoals ik, niet van ranzige details en rondvliegende ledematen houdt….
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 19 januari 2014, 14:23
BerichtOnderwerp: Verstrooiing voor als je niet kunt slapen
 
JOL252 schreef:
Nice


http://youtu.be/UnMwW-GAKvA

Heel interessant, maar ik viel de hele tijd in slaap! Vannacht weer es proberen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 18:09
BerichtOnderwerp: Wees onderdanig aan je man!
 
JOL252 schreef:
Overigens is wat er in Efeze 5 staat opgedragen aan de man (voorafgaand door: weest elkaar onderdanig) een en al toewijding. Men heeft vanzelf geen tijd meer om zich op te stellen als superieur of respect verdienende. Dat is iets waar men niet eens meer over hoeft te praten. Het is actie en in praktijk brengen.

Als ik kijk naar wat er in Genesis staat (sorry; ik ben gewoon nog niet verder
Lachende smiley ) dan zie ik dat God de vrouw schept als een hulp die 'tegenover Adam staat'. Niet eronder en niet erboven. Tegenover interpreteer ik als: aanvullend. Zij bezit kwaliteiten die Adam niet heeft en vv.
Pas na de zondeval zegt God dat Adam over Eva zal heersen. In die context lijkt het een vloek en m.i. hebben we de uitwerking daarvan gezien.

De belofte van herstel van alle dingen is in Christus en ik vind dat Paulus dat in Efeze 5 mooi verwoordt. Heersend dienen is een begrip van God. Niemand dan Hij is beter geschikt om te heersen over alles. En toch heeft Hij zichzelf volkomen overgegeven. De Heer dient Zijn gemeente en toch is Hij het hoofd. Hij onderdrukt en vernedert ons niet. In deze context is onderdanig zijn een liefdevol dienen waarbij de vrouw volkomen zichzelf mag zijn. Geen slaafse gehoorzaamheid, 'kadaverdiscipline' zoals wellicht in het boek wordt voorgesteld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 16:53
BerichtOnderwerp: Wees onderdanig aan je man!
 
JOL252 schreef:
Ik denk aan het woord respect. Dat wordt vanzelf opgeroepen als iemand weet wat hij waard is. Ik denk aan betrouwbaarheid en integer zijn. Dat roept als vanzelf vertrouwen bij de ander op.
Ik denk aan waarachtigheid en sterk zelfbeeld. Dan is er geen strijd nodig om de macht aan zich te bewijzen maar een vanzelfsprekende liefde.
Het gaat niet om gehoorzaamheid, vernedering, onderwerping. Het gaat om een vrijwillige overgave in gelijkwaardigheid.

Overigens is wat er in Efeze 5 staat opgedragen aan de man (voorafgaand door: weest elkaar onderdanig) een en al toewijding. Men heeft vanzelf geen tijd meer om zich op te stellen als superieur of respect verdienende. Dat is iets waar men niet eens meer over hoeft te praten. Het is actie en in praktijk brengen.

Mooi verwoord! Dat zijn belangrijke waarden. Nobody's perfect, maar als 1 van deze waarden ontbreekt, of hapert dan kun je daar aan werken. En niet trachten te compenseren door het onderdrukken, manipuleren of vernederen van je partner. Dat werkt niet. Bij God is genezing mogelijk voor al onze 'onderdelen'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 16:04
BerichtOnderwerp: Verstrooiing voor als je niet kunt slapen
 
Beauty

http://www.youtube.com/watch?v=gHxi-HSgNPc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 15:45
BerichtOnderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, en hoe los je dat dan op?

Euhm… Ik voer zijn oplossing uit en ik kijk hem bewonderend aan. Verliefde smiley

Of ik bel een vriendin Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 15:37
BerichtOnderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
 
JANS221 schreef:
Onderstaand artikel vond ik op mijn computer, ik weet niet waar het vandaan komt.

Vraag: wat herken je en/of waar zet je vraagtekens bij?


man/vrouw

[/u]

Het is me niet overal duidelijk of er bedoeld wordt dat een man dit over een vrouw denkt of over zichzelf (en vv).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 15:33
BerichtOnderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
 
JOL252 schreef:
Hoeveel simpeler kan het leven worden als er niet gelijk een oplossing hoeft te komen en alleen luisteren al helpt.

Hm… volgens mij zou een man eerder het tegenovergesteld zeggen. Hoeveel simpeler kan het leven worden als je problemen direct oplost zonder ellenlange (hun beleving) verhalen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 januari 2014, 22:53
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
... of ze bij de KGB geen weekend houden? Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 januari 2014, 13:36
BerichtOnderwerp: God die voor ons zorgt en ons helpt
 
http://www.youtube.com/watch?v=p0y57GHxHSs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 januari 2014, 13:08
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ANNA415 schreef:
GAAP

Vrij vandaag!
Wat zal ik eens gaan doen Clown smiley

Ben je nou je bed al uit? Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 januari 2014, 13:07
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ccc

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 januari 2014, 08:23
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
JOL252 schreef:
Pfoeh dan ben je lekker vroeg op. Biologische klok?

En mijn daginvulling? Straks dochterlief uit het ziekenhuis ophalen en dan de hele dag rennen met waterijsjes en ijswater.

Verslaving afbouwen? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 januari 2014, 08:18
BerichtOnderwerp: God die voor ons zorgt en ons helpt
 
JOL252 schreef:
Tja... en zelfs als het Zijn plan niet is.

Hoe weet je het verschil?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 januari 2014, 04:31
BerichtOnderwerp: God die voor ons zorgt en ons helpt
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: donderdag 16 januari 2014, 21:29
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
voor just


http://www.youtube.com/watch?v=rhfiiGGy7Ls
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: donderdag 16 januari 2014, 21:03
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
ANNA415 schreef:
Wisten jullie dat Laura dat niet kan? Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley

Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: donderdag 16 januari 2014, 18:11
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Topic is bij deze weer geopend.

Misschien kunnen Shanita en Laura hun reactie hierheen verplaatsen?

Moderator CM

Nee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: donderdag 16 januari 2014, 17:02
BerichtOnderwerp: verslaafd
 
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Als je oud genoeg bent voor Speculoos dan ben je oud genoeg voor deze video… Engeltje smiley

http://www.youtube.com/watch?v=cxb5D0kTCxI
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: donderdag 16 januari 2014, 11:19
BerichtOnderwerp: Humor
 
De vlag mag halfstok….

http://www.youtube.com/watch?v=eBjS4mdMDQ8
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: donderdag 16 januari 2014, 08:12
BerichtOnderwerp: Keuzes maken...
 
Mm, wel een breed en ruim onderwerp (wordt moeilijk om of-topic te geraken Lachende smiley met blinkend witte tanden ).

Kiezen heeft met liefde te maken. Liefhebben kun je niet dwingen, daar is beslist vrijheid voor nodig. Ik vermoed dat dit de reden is waarom God de mens zelf de ruimte heeft gegeven keuzes te maken. Omdat God liefde is en wij die liefde alleen kunnen ontvangen wanneer wij Hem liefhebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: woensdag 15 januari 2014, 22:53
BerichtOnderwerp: Humor
 
Food Kwijlende smiley

http://www.youtube.com/watch?v=nGeKSiCQkPw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: woensdag 15 januari 2014, 22:35
BerichtOnderwerp: Wees onderdanig aan je man!
 
JOL252 schreef:
Ik zag dat het topic "wat vinden jullie hiervan" gesloten is, dat topic had de inzet over boekverbranding. Hierbij dan een nieuw topic van iets waarvan ik wel boekverbrandneiging krijg.

- Titel aangepast -
Moderator CM

Vanmorgen las ik dus dat er heus echt waar nog niet zo lang geleden, namelijk in 2011, dit boek is uitgekomen, ten eerste gericht op de jongeren die net een huwelijk zijn aangegaan:

http://www.telegraaf.nl/vrouw/relatie/verloving_trouwen/22145517/___Wees_onderdanig_aan_je_man___.html

Citaat:
"Misschien denk je dat dit uit een boek komt dat in de jaren ’50 is geschreven, maar niets is minder waar. ’Trouw en wees onderdanig’ kwam in 2011 voor het eerst in Italië uit en werd een regelrechte bestseller. Ook Spanje is nu in de ban. Maar niet alleen in positieve zin. De Spaanse vrouwen en politici vinden het een schande dat dit boek zo’n succes is. Om je een idee te geven waarom, hebben we nog wat adviezen uit het boek en van de auteur - een vrouw(!) - op een rijtje gezet:
Als je alleen maar dingen doet die goed zijn voor jezelf, of die je denkt, dan ben je niet met je man getrouwd, maar met jezelf. In plaats daarvan zou je onderdanig moeten zijn.
In een interview zegt de auteur: ”Onderdanig zijn is een manier om ruimte te maken, om te accepteren, het is de fundering van het huwelijk, zoals de pilaren voor een kerk."
Ook zegt ze: ”Wij vrouwen vinden vernedering fijn, omdat het voor een groter goed is." (!!!!! Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Zieke smiley )
de 43-jarige Costanza Miriano, gelukkig getrouwd, moeder van vier kinderen en een devoot Katholiek, zegt dat ze haar boek gebaseerd heeft op de gelukkige huwelijken van haar vrienden en van haar zelf.
Wat vind jij er van: moeten we (weer) onderdanig zijn in een huwelijk of is dat in deze tijd ondenkbaar?" einde citaat.


Tja... wat zou je denken, zou dit boek hier in Nederland aanslaan? Ik heb het vermoeden dat dit in sommige kringen dus wel zo is.

Nou back on topic dan maar weer…. Ik heb het boek niet gelezen; reageer dus uitsluitend op wat jij erover schrijft.

Als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat de vrouw onderdanig is omdat ze anders met zichzelf getrouwd is en alleen maar aan zichzelf denkt. Aangezien de man niet onderdanig hoeft te zijn mag hij gewoon aan zichzelf denken en met zichzelf getrouwd zijn? "Zij houdt van hem en hij ook…"

En wie moet er trouw zijn? Ook alleen de vrouw? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: woensdag 15 januari 2014, 19:01
BerichtOnderwerp: Filmrecensies
 
Welke film(s) moet ik deze maand nog beslist gaan zien?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: woensdag 15 januari 2014, 18:58
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, eigenlijk wel....lol....en graag het recept erbij.... Engeltje smiley

Ja was ik al bang voor… Engeltje smiley

t Is nix bijzonders hoor; eigen receptje.

Gewoon een beetje bladerdeeg met pure chocola (au bain marie) en banketbakkersroom (zelf gemaakt) vitaminen en slagroom

Verders nix. Kwijlende smiley


Laatst aangepast door
LAURA291
op woensdag 15 januari 2014, 19:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291 (60)





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: woensdag 15 januari 2014, 17:47
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Moet je hier ook opschrijven wat voor taart je voor je visite hebt gemaakt? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LAURA291
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 Volgende
Pagina 8 van 11