ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CORNEEL767
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Berichten van CORNEEL767
Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 18:38
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
ZWALUWTJE610 schreef:
nieuwsgierig aapje........ Coole smiley met zonnebril
Verraste, verbaasde smiley Verlegen lachende smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 17:18
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
NATASCHA642 schreef:
dan zal ik ff klagen gewoon om te zeuren Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

geven ze regen op schijnt volop de zon hier Coole smiley met zonnebril Clown smiley

en verder doe ik niet de groeten aan ...... Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley
waarom niet aan....?of ben ik nu nieuwsgierig ?

Verraste, verbaasde smiley piet Paulusma?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 20:46
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
UDO409 schreef:
Ff zeuren. Ik vind het nog steeds warm in huis.


Boze smiley
gelukkig het werd al zo stil hier

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 11:38
BerichtOnderwerp: Yoga goed of fout.....?
 
ZWALUWTJE610 schreef:
ja ik weet wel dat ik nog steeds niet goed bent, zoveel last van mijn hoofd nog steeds. en ik weet nu dat het ook gevaarlijk kan zijn! Er zijn verschillende varianten. ook in de New age.
Ik zet zeker een stap terug en ga zeker ook niet naar terug.
Ik blijf maar dicht bij de Here dat is veel veiliger......In ieder geval dank voor je antwoord!
Dank je wel,voel me ook gerust hahaha.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 18:54
BerichtOnderwerp: Yoga goed of fout.....?
 
ZWALUWTJE610 schreef:
In deze tijd
is zoveel tedoen
om te proberen..
en kijken of het ook bij je past....
Nu gisteravond
voor de eerste keer
eens mee doen.....
ik twijfelede wel er over..
al een paar weken..
het is ook de vraag..
hoe sta ik daar erin..
hoe ver met mijn gedachten....
niet dus....
ik weet dat het goed is
voor lichaam en geest....
rust in je lijf krijgen....
na gisteravond...
kijk ik nu even anders tegen aan...
vooral nu helemaal...
omdat ik best redelijk veel last ervan heb
ik noemde gym....
het heet anders...
yoga......
ik schrok ook met de woorden
die ze noemde...
de zen danken...
niks ervan ..
ik dank God ervoor..
in tussen tijd ging ik bidden.
Voor bescherming...
inplaats van rust...
in geest en lichaam..
heb ik juist onrust.....

Yoga is dit nu fout ?


Of zit het echt tussen mijn 2 oren?
dat het wel ontspanning geeft.....

hoe kijken jullie tegen aan?
hey zwaluwtje,ik heb het zelf ook wel eens gedaan maar ik was druk met het nemen van een goede houding
Smiley die vol vragen zit nu kan ik wel zeggen dat je het niet moet doen om die en die reden of kan ook zeggen dat het goed voor je is en het zeker kan doen.
maar het beste is om dat zelf te ontdekken. Knipoog smiley
bij yoga is het volgens mij je hoofd ook leegmaken en nergens aan denken dan ben je volgens mij een leeghoofd haha.ik wens je veel wijsheid kennis en vooral veel inzicht .groetjes Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 19:48
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
WOMAN254 schreef:
Verlegen lachende smiley Dank je wel mocht ik mij bijdrage`s niet in de juiste topic plaatsen dan sorry het is soms meer onbewust ik sta er dan niet bij stil en dan denk ik dat het bij die thema dan aansluit.

Zal zeker terug komen Lachende smiley
nog bedankt voor je bijdrage woman Gods zegen.en bescherming
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 19:44
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
NATASCHA642 schreef:
mag ik dan van jou een stempel want ik klaag ff dat er geen leuke man is die een dagje met mij uit wil zielig he Verlegen lachende smiley Engeltje smiley
hoe zou jij dat dagje dan invullen? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 18:16
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
CORNEEL767 schreef:
het zijn allemaal gelijkenissen natascha net zoals Jezus sprak tegen de joden farizeeers en waarom deed Jezus dat?ik kan het niet zo gauw vinden ,maar Hij deed het met een bepaalde bedoeling .de meeste weten het wel het staat ergens geschreven en wil het best voor je opzoeken .misschien kan iemand anders het vertellen?
zullen we trouwens weer proberen om met de topic bezig te gaan ?bang voor een nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen.
ik kan van mezelf vertellen dat ik geen vaderliefde heb gehad en dat dit als gevolg heeft dat ik dus God De Vader niet kan geloven bijna [moeilijk]en liefde dus helemaal niet ken.vertrouw dus ook dat niet als iemand mij benaderd met goede lieve bedoelingen.behoorlijke beschadigingen krijg je dus daarvan.en er kunnen jaren overheengaan om daar van af te geraken.het is een groeiproces en soms moet je je overgeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 18:09
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
NATASCHA642 schreef:
Ehh ik ben best goed in beeltenissen maar ik denk dat ik anders in het leven sta dan jij en dat respecteer ik maar je dwaalt wel steeds af. Vruchten, tuinman en een snoer gaat het niet gewoon een man of vrouw opnieuw leren vertrouwen ?
het zijn allemaal gelijkenissen natascha net zoals Jezus sprak tegen de joden farizeeers en waarom deed Jezus dat?ik kan het niet zo gauw vinden ,maar Hij deed het met een bepaalde bedoeling .de meeste weten het wel het staat ergens geschreven en wil het best voor je opzoeken .misschien kan iemand anders het vertellen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 20:13
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
JOL252 schreef:
Je hebt nu een hele theologie er op losgelaten en allerlei stellingen geponeerd die vragen om discussie maar dan gaan we nog meer offtopic dan we al zijn. Ik zie even de link niet naar de titel van dit topic.
het lijkt me denk een hele goeie stelling om vast te blijven houden aan God en leren te vertrouwen op Hem Zijn Woordmaar het is niet de bedoeling om stellingen neer te zetten.het is eerder een advies wat ik mee probeer te geven Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 5 augustus 2014, 22:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 19:38
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
NATASCHA642 schreef:
waar dacht je dan aan ? (of ben ik nu te nieuwsgierig Verlegen lachende smiley )
goeie vraag,ik werd eigenlijk an het denken gezet toen woman schreef zie maar eens een zoete milde vrucht te vinden tussen die rotte vruchten en die ook nog eens geen moeilijkheden problemen heeft meegemaakt.daar begon het voor mij eigenlijk natascha.en de rest van mijn verhaal kwam er dus achteraan zoals ik het bekik dan.volgens mij was het Petra die de vergelijking wel zag.is het zo een beetje duidelijk voor je en je mag me gerust vragen hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 18:16
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
JOL252 schreef:
Je hebt nu een hele theologie er op losgelaten en allerlei stellingen geponeerd die vragen om discussie maar dan gaan we nog meer offtopic dan we al zijn. Ik zie even de link niet naar de titel van dit topic.
klopt Jol heeft helemaal niks met deze topic van doen.daar heb ik dus niet aan gedacht.ik wilde ook geen discussie of zoiets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 21:46
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
WOMAN254 schreef:
Vandaag met de persoon om de tafel geweest met een derde erbij en dat uitgepraat waar de kink in de kabel gaf en dat afgerond. Beide hebben we van dingen geleerd en sorry gezegd tegen elkaar op die manier kan je beide een andere weg ingaan. Heb nog wat te verwerken omdat een plaatsje te kunnen geven voor ik met een nieuw contact aan ga.

De uitdaging aan gaan deed ik genoeg maar tref altijd op één of andere manier de verkeerde aan ik zou haast denken dat ik een pechvogel ben. Want daarvoor was het wel 5 jaar geleden voor ik een laatste relatie heb gehad. Een mens blijft voorzichtig want er zijn genoeg rotte appels vind maar tussen die berg appels een gave appel die zoet en mild is geen problemen heeft meegemaakt.

Want als je beide in verleden dingen hebt meegemaakt vormt de mens zich wel. Je begrijpt elkaar wel gauwer maar het is niet leuk als de ander daar misbruik van je karakter maakt. Dan word je fel en komen beide ikkies omhoog die het laatste woord willen hebben maar goed is het niet. Daarin hebben we beide fouten gemaakt en zijn er dingen gezegd die je achteraf beter niet hadden kunnen zeggen want je kwetst wel elkaars gevoel. Twee dezelfde karakters van laatste woord willen hebben dat gaat botsen. Het werkt niet ik heb daarin dingen te leren om mijn ik af te leggen om mij nederig en een dienende houding naar de man te zijn. Want zolang dat er niet is dan kan ik niets eens een volgende relatie aan gaan. Dan behoor ik eerst aan mezelf te werken voor ik evt een nieuwe uitdaging aan ga. God kent mijn hart en mijn gehele zijn alleen Hij kan mij en anderen helpen. Want voor mezelf weet ik wel dat ik geen type ben om alleen te zijn ik hou van sfeer en gezelligheid om voor de andere te mogen zorgen geeft mij vrede en rust. Hoe het ook mocht zijn wel of niet een maatje voor je leven op Gods tijd en wil komt alles ten goede.
nou woman rotte appels die zijn van de boom afgevallen en krijgen dus geen voedsel meer van die edele tak.en wie heeft er geen problemen meegemaakt?GOd tuchtigt Zijn kinderen anders zou je bastaard zijn toch als ik het goed heb gelezen.Dus blijven we vasthouden of laten we los en vallen we naar beneden?en rotten verder?We krijgen tijd om te blijven vasthouden en voedsel te nemen van die stam.We kunnen drinken van het Levende WaterHet word ons gegeven om niet
God zag dat het voor de mens niet goed was om alleen te zijn en daarom schiep Hij de vrouw hem tot hulp.De man is het hoofd van het gezin net zoals Jezus het hoofd is van de gemeente.
Daarom moet een man en vrouw zich losmaken van de ouders net zoals Jezus kwam naar deze wereld.Om 1 te worden met elkaar.Zo worden wij 1 met God door Jezus Jezus die bij God was kwam naar deze wereld om ons te verzoenen met God.
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 16:22
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
PETRA373 schreef:
tja , oké geef toe word daar wel onzeker van, als iemand niet antwoord denk ik waarom niet? was het zo,n stomme mail? ha ha
ben ik nou d e enigtse die zoiets dan wel es denkt?
nou je bent dus niet de enige maak het ook mee zie je iemand haar profiel dat je aanspreekt en je stuurt een bericht heel gewoon zonder gekke dingen en dan hoop je dat ze zal reageren.nou niets dus dan denk ik oke lijkt me dus niet echt een christen.zegt mij al genoeg.
Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 17:59
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
PETRA373 schreef:
kan nog altijd erger, een profiel lezen, denken ha ha das leuk wat op zijn profiel staat, dat effe mailen... ja ja ik stuurde eens als eerste een mail na een man en dan geen reactie krijgen... oké vast weer iets gestuurd dat hij dacht eh wat een stomme mail Smiley die vol vragen zit ha ha ha Coole smiley met zonnebril
en je eigen nog stommer voelen daarna , als je kijkt wie er op je profiel heeft
gekeken en er op klikt om na zijn profiel te kijken en ontdekt, shit... das die man waar ik mail na heb gestuurd en niet antwoord, en nu ziet hij ik op zijn profiel heb gekeken.... dan ga je je nog stommer voelen... Verraste, verbaasde smiley
zouhet niet kunnen zijn datje je onzeker voelt omdat je je stom voelt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: maandag 28 juli 2014, 17:45
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
PETRA373 schreef:
toppunt bij mij was de 67 jarige man, die op me reageerde toen ik 48 was.
In zijn mail zoiets schreef dat hij nog heel jeugdig was en sexie... eeeghhh
Twijfelende smiley

Maar wat zullen de mannen van ons vrouwen vinden?? van onze reacties Smiley die vol vragen zit
Ontdek je een man waarvan je denkt, die lijkt me best wel leuk, mail je wat en wat mail je dan, soms denk ik achteraf...shit kon ik verzonden mails maar effe terug halen...

ha ha misschien wil ik het wel niet weten wat mannen van mijn mijn mails vinden Knipoog smiley
maar aan de andere kant, bv zo,n 67 jarige man die me mailde en dat ik dacht eh gets, die was wel eerlijk, gaf meteen eerlijk aan waar het bij hem om ging.

en duh als een man mijn mails niet leuk vinden, dan niet, ben zoals ik ben.
(helaas wel een kei in stomme mails na lueke mannen sturen Twijfelende smiley )
ik zou zeggen stuur eens een goeie mail naar iemand die je waarschijnlijk niet leuk vind
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zondag 29 december 2013, 13:03
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
JOL252 schreef:
Geen idee eigenlijk wat je bedoelt. Het is geen formule voor geluk en voorspoed als je dat bedoelt. Het is ongelijk verdeeld in de wereld en gebed en zonden belijden zijn geen formule voor succes en welvaart.
Overigens, wanneer is een mens oprecht in berouw, soms zijn er heel andere achterliggende motieven.
hoi jol.
idd is het ongelijk verdeeld inde ze wereld ben dat helemaal met je eens.
ook zie ik het niet als een formule dat je Zijn genade kunt afdwingen als het ware.genade omvat een heleboel denk ik en genade hoeft niet alleen maar te betekenen dat je dan voorspoed en welvaart ontvangt.
ik denk dat je bedoelt het financiele of materiele dingen.
en ja soms zijn er andere achterliggende motieven .
maar God Hij doorgrond de harten van de mensen en Hij ziet dan heus wel wat zijn werkelijke motieven zijn.
ik vind het al een grote genade als Hij mij laat zien wat mijn daden nu werkelijk hebben aangericht en wat ze nu echt zijn geweest.
hierdoor krijg ik dan voor mezelf sprekend uit ervaring werkelijk berouw over mijn zonden.
want soms kunnen we alles beredeneren en ons verontschuldigen en simpel sorry zeggen.is het zo een beetje duidellijker jol?
bedankt nog voor je reactie overigens.



Lachende smiley


Laatst aangepast door
CORNEEL767
op zondag 29 december 2013, 13:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 21:47
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
[quote=JOL252][/b]Die genade zou dan beter tot zijn recht komen in de landen waar mensen hunkeren naar een bord eten.[/quot
dat is nou net ook de plek waar God Zijn genade het best tot Zijn recht laat komen en ook waar de geestelijke honger is natuurlijk.
het verlangen van de mens daar kijkt Hij naar en als dat in overeenstemming is met Zijn wil op het geestelijke dan dan zal Hij ook schenken maar dan alleen als het berouw over de zonde van de mens oprecht is,we moeten eerst naar onszelf kijken en de foute dingen onder ogen kunnen en durven zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 15:51
BerichtOnderwerp: bevrijdingen zoals de bijbel verwijst naar jesaja
 
HENK348 schreef:
De bijbel staat vol van tekenen en wonderen, tekenen zijn voornamelijk voor de joden,wonderen gebeuren nog steeds. Als iemand verslaafd is, kan door gebed tot God z n iemand bevrijd worden. Want een gelovig gebed,daar verleend God kracht aan . en de Here Jezus heeft alle duivelse machten verbroken aan het kruis. Hij heeft daar een enorme strijd gestreden,Zodat ieder mens gered kan worden. Dat wil niet zeggen dat de gelovige niet terug kan vallen. Maar we kunnen altijd bij HEM terug komen . Want Hij staat altijd met open armen klaar. Ik lees in de bijbel , dat niet iedereen wordt genezen
.Paulus schrijft in 2Tim.4:20 Trophimus heb ik ziek achter gelaten te Milete.

Grts, HENK
hoi henk,even over trophimus.
handelingen 20 vers 30.
en uit uw eigen midden zullen mannen opstaan die verkeerde dingen spreken om de discipelen achter zich te trekken.
het zou kunnen dat dit bij hem het geval zou zijn dat hij een van hen was .
maar kan daar weinig over vinden.
het zou ook kunnen zijn dat het ook tot zegen zou kunnen zijn.
dit klinkt wel raar natuurlijk maar ik geloof dat zoiets ook tot zegen kan leiden.
is het niet voor jezelf dan wel misschien voor een ander.


Laatst aangepast door
CORNEEL767
op zaterdag 28 december 2013, 16:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 december 2013, 17:14
BerichtOnderwerp: bevrijdingen zoals de bijbel verwijst naar jesaja
 
BZBJRMP983 schreef:
wil graag in contact komen met mensen die hier doorheen zijn gegaan ook bv verslavingen angsten ect en daarvan bevrijd zijn in Jezus naam
mensen die daar in geloven de Jezus van de bijbel en dat in deze tijd nog doet bevrijd en geneest weet dat het een breed onderwerp is .....

oke ik snap je vraag wel .
ik mag een getuigenis geven van hoe Jezus mij heeft gered.
dat deed Hij overigens door onze zonden op zich te nemen.
Maar hoe ik tot bekering kwam zal ik vertellen en een korte voorgeschiedenis. anders word het een heeel lang verhaal.
ik heb een leven geleid van seks drugs en house.
op een ochtend toen we van parkzicht een house tent kwamen en een tropisch zwembad binnengingen kwam ik bij een bubbelpad terecht volgeladen met pillen en poeders.
daar zaten een vader en moeder met 2 kleine kindjes.
ik zag het kleine kind in bad en ik werd me ineens vreemd.
ik werd paranoia en kreeg doods angsten. ben toen de auto ingevlucht zal ik maar zeggen. toen ik thuis was ben ik onder mijn dekbed gekropen en in al mijn angsten ben ik gaan bidden. het was het onze vader.
ik wilde ook dood toen maar durfde geen zelfmoord te plegen.ik dacht aan mijn vader en moeder en broer en zus.
het onze vader raffelde ik af maar toen ging ik echt tegen Hem spreken.
onze vader, ja onze ja want u hebt ons gemaakt .er zijn zoveel mensen die zeggen dat u bestaat nou ik weet het niet maar hier ben ik dan zei ik.
Ukunt toch veeel he ,nou laat de bliksem dan binnenvallen die vuurbal.
maar er gebeurde niks elk woord van het onze vader heb ik woord voor woord gebeden tot Hem.
maar niks he de angsten waren net zo erg
totdat het in mijn kop schoot dat je bij Jezus moet zijn.
en je zonden opbiechten.dus ik begon te biechten dat ik koekjes heb gepikt uit de kast en zo verder.
alles dus op gebiecht en dacht nog na of ik niets vergeten was.
ik wilde ermee klaar zijn snap je.
toen zei ik tegen Jezus dat alleen Hij mij kan betermaken en geen dokter of psygiater. alleen HIj ik zei ge hoeft niks te doen gij de vrouw die langs de kant van de weg stond en Uw mantel aanraakte werd genezen .
ik zei ge hoeft niks te doen Gij.
Ge hoeft maar te blazen en ik ben gezond .
jaa toen blies Hij over en mij en ik kreeg tranen van geluk en dankbaarheid.
ik zei ik wil niet meer voor een baas werken ,ik wil voor U werken.
kijk en later snapte ik dan dat wat Jezus zei wie zijn leven verliest om mijn e wil zal het vinden.
later word alles nog meer duidelijker en leid Hij ons terug op ZIjn weg.
nou dit dan zo eventjes in het kort.
in die strijd toen met het gebed kwam de Heilige Geest bij me
Hij gaf mij de woorden.
ik heb dit snel getypt dus er zullen vast wel foutjes tussen zitten maar dat geeft niet .
fijn om hier te mogen en kunnen getuigen.SHalom

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 22:28
BerichtOnderwerp: Eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?!
 
JOL252 schreef:
Okay... Ik hoor hier telkens het woord nederigheid terugkomen. Klinkt goed bijbels (of modern gezegd: het "bekt" lekker want klinkt zeer bijbels gewenst) voor velen maar heeft voor sommigen onder ons ook diverse associaties. Misschien kunnen we dan eens definiëren wat nederigheid is. Wat is nederigheid naar de ander toe, naar God toe, naar situaties toe.
ik denk dat de scheuringen zijn ontstaan al heeel lang geleden.nl. toen de christen zich gingen afscheiden van de torah Gods woord gegeven aan de joden om Zijn woord te bewaren en te onderhouden.
nu wil ik niet zeggen dat die joden allemaal goeie lieverdjes zijn hoor.
maar ze hebben wel Zijn woord toevertrouwd gekregen.
en er is toch maar 1 weg 1 waarheid .Jezus is de weg de waarheid en het leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 22:19
BerichtOnderwerp: bevrijdingen zoals de bijbel verwijst naar jesaja
 
BZBJRMP983 schreef:


jesaja heeft het over gevangenen vrij te laten in jesaja 61 heb zelf het leven(bijbel) en vind het geweldig met uitleg te lezen
mooi dat je schrijft je leven lang idd het vasthouden is niet makkelijk en word je niet makkelijk gemaakt als je dicht bij de Here wil leven krijg je ook tegenstand
maar het besef dat God almachtig is en je bevrijd bent kun je vasthouden aan de tegenstander heeft macht in wat iemand hem geeft
dit hoofdstuk Jesaja 61 is een profetie over Israel in de toekomst.
begin maar bij vers 4.nu is het nog zo dat israel overal de schuld van krijgt en dat ze moeten delen met de palestijnen.dit is overigens een volk dat eigenlijk bij jordanie hoort.
Gog heeft israel een belofte gedaan en vanuit sion zal uw heil komen.
de tegenstander van God wil dit plan natuurlijk verstoren.
kan het niet duidelijker?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 22:10
BerichtOnderwerp: bevrijdingen zoals de bijbel verwijst naar jesaja
 
JOL252 schreef:
Is dus niet zo hé... de man bij Bethesda was de enige die genezen werd.
imeestal gebeurde genezingen op de tijd dat Jezus met ontferming bewogen werd.


Laatst aangepast door
CORNEEL767
op donderdag 19 december 2013, 22:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767 (57)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 21:44
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
BZBJRMP983 schreef:
Lachende smiley

heb er wel eens van gehoord en gezien.heb ook een boek van haar eens gekocht bij opwekking.
wat ik er van vind is dat ze het wel goed allemaal kan brengen en ze verteld ook van haar eigen incest verleden.
best wel goed allemaal.
ik las ook wel negatieve dingen erover dat het allemaal een soort van welvartsevangelie zou zijn .er gaat natuurlijk een heleboel geld om in haar bedrijf en ja dan komen er allemaal verhalen en daar isn wijsheid en onderzoek zelf voor nodig zou ik zeggen.
ik vergelijk haar ook een beetje met hour of power.
wat ikzelf wel makkelijk vind om te onderzoeken is bv. warom houden de mensen de zondag als rustdag en dag des Heren.
hierin valt genoeg te vinden in Zijn woord en op internet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CORNEEL767
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2