ChristianMatch
 


Forum

Berichten van FREEDOM687
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FREEDOM687
Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zondag 26 oktober 2014, 19:25
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
NATASCHA642 schreef:
Dank je lieverds voor de fijne tijd vanacht om middernacht ben ik weg en ga ik het eens op funky fish proberen wie weet heb ik daar meer geluk.

Wens iedereen alle goeds en liefs toe en succes.

Groetjes, Natascha

Zie dat je al "grijs" bent (je lijkt mij wel maar dan qua haarkleur Clown smiley ), hoop dat FF je een leuk contact oplevert.
In elk geval veel succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zondag 26 oktober 2014, 19:23
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
ZEELAND736 schreef:
Ook ik ben over 2 dagen weg....(geen funky fish vervolg)
Het ga jullie allemaal goed....
Ook iedereen bedankt....

Groet Ineke

Hee Zeeland,
Jij ook bedankt, jammer dat je weggaat, maar misschien heb je het weer gezien hier? Knipoog smiley
Wens jou een goede tijd toe!
Groetjes..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zondag 26 oktober 2014, 19:18
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
JANS221 schreef:
Ik vind het niet nodig om als christen overal pasklare antwoorden op te hebben. Als er een vraag op dit forum gesteld wordt, wilt dat niet zeggen dat we dan gelijk een antwoord klaar moeten hebben. Ik wil je dan ook graag verwijzen naar mijn eerdere antwoorden van 16 en 17 juli.

Mooie bijdragen Jans! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zondag 26 oktober 2014, 19:06
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
ITSME497 schreef:


Waar staat in Gods Woord dat je zonder Jezus behouden kunt worden ?

Waar staat in Gods Woord dat je zonder compassie aan je medemens (incl. ongelovige of anders gelovige) behouden kunt worden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 oktober 2014, 21:09
BerichtOnderwerp: het kan echt een duurzame relatie via een datingsite
 
JANS221 schreef:
Jij noemt hier nu één selectiecriterium: het opleidingsniveau. Als we daar nu even op verder gaan: ik denk dat je precies de spijker op z`n kop slaat. Juist ``omdat velen er niets aan kunnen doen``, kan opleidingsniveau/denkniveau dus voor de ander een selectiepunt zijn. En waarom zou dat niet mogen? Je zegt daarmee niets over de ander, je geeft alleen aan dat je denkt dat hij/zij niet bij jou past, omdat er te grote verschillen zijn in denkniveau. De gevoelswaarde die de ander daaraan geeft is een heel ander verhaal. Ik denk dat dat meer over de persoon zegt die zich afgewezen en/of beledigd voelt, dan over de persoon die zijn/haar wensen kenbaar maakt.
Ditzelfde kan ook gelden voor andere selectiecriteria. Je beledigt niemand als je selecteert op afstand, opleidingsniveau, uiterlijk etc. Je geeft aan wat je zoekt en dat lijkt mij alleen maar goed.

En zoals ik al eerder schreef en om on-topic te blijven: ik ben er van overtuigd dat de ware ook te vinden is via een datingsite……..en dat zou zelfs zomaar iemand kunnen zijn die niet voldoet aan de criteria die ik van tevoren bedacht heb………..


"is" of "kan zijn" Jans? Knipoog smiley
Wel grappig trouwens dat in je laatste zin hetzelfde formuleert wat ik in gedachten had


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op zaterdag 18 oktober 2014, 21:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 oktober 2014, 21:05
BerichtOnderwerp: het kan echt een duurzame relatie via een datingsite
 
SHANITA130 schreef:
Ha Jans Lachende smiley Knipoog smiley ,

Even een kleine kanttekening: Ik vind het wel een verschil hoor, iemand bijvoorbeeld selecteren op opleidingsniveau....en op afstand.

Want opleidingsniveau, daar kunnen velen niets aan doen....
Afstand ook niet, maar ja, toch even nét iets anders dan opleidingsniveau...

Opleidingsniveau, het kan dat men daar vaak zelf niets aan kan doen...

Aftstand ook niet natuurlijk, maar/en ik vind toch wel een verschil in gevoelswaarde....word je afgewezen omdat je te ver woont, vind ik al erg kortzichtig, maar iig niet beledigend, en dat vind ik wel van selecteren op opleiding....of uiterlijk, of gehandicapt, ofzo...

Afstand is niet persoonlijk, dan zou je je niet persoonlijk beledigt kunnen voelen, en dat is wel zo met opleidingsniveau en uiterlijk....als je daarop wordt afgewezen....

Verder, no hard feelings, ik bedoel het namelijk goed, en niet negatief naar jou, verre van dat!!!!!! Lachende smiley Knipoog smiley

Ik wou alleen gewoon reageren met wat ik dacht, that's all Knipoog smiley Lachende smiley

Zegens!!!!

Hoi Shanita,

Denk toch dat je er niet omheen kunt dat ieder mens een bepaalde voorkeur heeft (of je daar nu niks aan kan doen of wel).
Volgens mij is daar niks mis mee.

Als je een relatie met iemand bent aangegaan vallen soms ook dingen weg, dat is dan vaak ook geen probleem, denk dat hetgeen wat je echt belangrijk vind dit wel zal blijven maar je wilt toch iemand die bij jou past (en andersom).

Als het vanwege een bepaalde voorkeur niet zou werken zou je dat toch ook niet willen denk ik, op het moment van afwijzing misschien moeilijk om te verwerken maar denk dat het dan later op zijn plaats valt en je eigenlijk niks anders had gewild.
Zo mag ook jij de keuze maken waar je iemand wel en niet op selecteert en merk je misschien al in de praktijk dat het anders kan uitpakken als je in gedachten had Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 oktober 2014, 00:35
BerichtOnderwerp: Ervaringen met stoppen met roken...
 
Shanita, wens je overigens veel succes met het stoppen.
Je hoort vaak mensen zeggen dat je er wilskracht voor nodig hebt, ik zelf denk dat "er iets voor in de plaats" hebben of doen veel beter werkt.


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op zaterdag 18 oktober 2014, 00:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 oktober 2014, 00:32
BerichtOnderwerp: Ervaringen met stoppen met roken...
 
SHANITA130 schreef:
Dank voor je post.

Ik denk zelf, en hoor het ook om me heen: velen hebben het even moeilijk, vooral met opstaan als het koud is buiten, en dan, anticlimax, kan je ook nog eens gaan werken. En heel raar(of eigenlijk ook weer niet), na een tijdje gaat het weer over, zo voor de middag.

Alleen, en nu komt het, als je vrijwillig werkt, dan kan het gewoon veel moeilijker zijn.....Ik zal een voorbeeld noemen, de 2 keren dat ik echt lang werkte, ja, daar hoefde ik alleen maar even te denken aan een afdelingshoofd en hoe die het zou vinden als ik niet op zou komen dage, of, het commentaar dat je kreeg als je niet om kwart over 8 binnen was...Dát en alleen dat zorgde ervoor dat ik uit mijn bed kwam....

Dus met andere woorden, als je vrijwillig werkt, dan is het dus veel moeilijker om je bed uit te komen, het enige dat kan gebeuren is dat je je contract kwijtraakt, en je weer een paar weken op een nieuw contract moet wachten. Verder gebeurt er niets, ja, men wordt niet echt boos ofzo, want ja, je krijgt ook je inkomen niet van hun...

Dus applaus voor de vrijwilligers, want die moeten dus een veel grotere zelfdiscipline aan de dag leggen dan degene met regulier werk...

Men(niet iedereen natuurlijk) kan gewoon moeilijke dagen hebben en minder moeilijke dagen...

Ik las een een 'kreet' hier, en die ging zo:
'We zijn net een fiets, als je niet in beweging blijft val je om ;)

Fijne dag!

Hoi Shanita,

Ik heb een tijd gekeken of ik vrijwilligerswerk kon doen op een peuterspeelzaal.
Ik vond dat erg leuk maar weer mee gestopt omdat ik steeds weer vaker ziek werd, toch was het voor mij in die tijd niet moeilijk om ervoor mijn bed uit te komen, waarschijnlijk omdat ik een groot verantwoordelijkheidsgevoel had (heb) naar de kinderen toe. Ik vond dat ik het niet kon maken om niet op te komen dagen en als het vanwege ziekte niet kon vond ik het zelfs moeilijk om af te zeggen.

Dus ik denk dat het ook afhangt van wat je precies doet.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 oktober 2014, 00:18
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
Hoi Jol,

Jammer dat je C.M. gaat verlaten, maar begrijpelijk.
Ben er zelf ook niet veel meer op, met een vriend heb je het drukker als alleen Knipoog smiley
Fijn dat jij ook iemand hebt gevonden (via C.M.?) en hoewel ik je niet goed ken had je vaak mooie reacties en die mensen maken een site als deze mooi denk ik Lachende smiley
Wens je alle geluk toe en een mooie toekomst samen met je vriend.

Groetjes,

Freedom687
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 september 2014, 00:32
BerichtOnderwerp: signalen je beter niet met die persoon kan daten
 
FREEDOM687 schreef:
Oke, dank voor je antwoord Jol. ! Lachende smiley
Ik kan me er wel iets bij voorstellen maar wat ik inmiddels denk heeft mijn blik hierop wel veranderd.

Ik denk dat een vrouw best al snel het idee heeft (ik spreek even in het algemeen) dat als je een paar keer afspreekt met een man ze een relatie heeft met deze man. Hij ziet haar toch graag en anders zou hij toch niet nog eens afspreken?
Wat mij erg heeft geholpen is het pas als een relatie te zien als je dit beide naar elkaar toe hebt uitgesproken. Knipoog smiley
Ik denk wel eens er was me een hoop moeite en verdriet gespaard gebleven als ik eerder had geweten dat het vaak zo werkt, als het voor de vrouw als een relatie voelt hoeft dat nog niet voor de man zo te zijn.

ROELANDE345 schreef:
Ik heb dat andersom ook wel ervaren dat de man dacht dat ie al een relatie met me had terwijl ik toch dacht dat ik had gezegd dat het vrijblijvend was.
Goed communiceren waarom je nog maals wilt daten of contact zoekt is heel belangrijk. Toch kan je denk ik niet altijd voorkomen dat de verwachtingen bij de ander hoger zijn dan dat jij wilt



Ha die Roelande,

Ja andersom kan natuurlijk ook.
Enne.. je kunt wel veranderen wat je zelf weet, dus in dat geval is dat toch een handig weetje denk ik.

Bye the way van harte gefeliciteerd met je huwelijk.
Je kent me nog wel onder een andere naam, volgens mij woonde jij daar bij die kippen haha en verder heb ik je vast meerdere keren ontmoet op een uitje?
Fijn dat je nog even op CM kon.
Wens je veel geluk toe voor nu en in de toekomst.

Groetjes!


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op dinsdag 30 september 2014, 00:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 september 2014, 22:37
BerichtOnderwerp: je gaat daten en neemt mee:::
 
MARIEKE408 schreef:
ik nam de eerste keer niks mee, want hij kwam gewoon bij mij, o de regels overtreden, maar goed het is wel wat geworden. Dus ik zet mijn BBQ klaar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

haha 'de regels overtreden', klinkt mij bekend in de oren.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 september 2014, 22:34
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ZEELAND736 schreef:
Help je niet gezellig mee dan???

Goeie Zeeland.
Opruimen is best leuk om samen te doen Verliefde smiley , ik aan de afwas en mijn vriend stofzuigen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 september 2014, 22:29
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
Bye FFT Huilende smiley, smiley in tranen ,

doe je de groetjes aan Floshke? Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op zaterdag 27 september 2014, 22:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 september 2014, 22:28
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
MARIEKE408 schreef:
Ik ben weer even drie dagen terug, moest toch eens kijken hoe het met iedereen is!!

Nieuwsgierig? Clown smiley
Maar welkom terug Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 september 2014, 23:02
BerichtOnderwerp: Het weer
 
FFT360 schreef:
Ik heb Prikkie dit jaar nog niet gezien en vorig jaar ook niet Boze smiley

Ben er maar voor drie dagen, Free. Dan ga ik weer de rust in.

t'Is hier op C.M. tegenwoordig ook heel rustig hoor FFT.. Clown smiley
Jammer van Prikkie, misschien is het een idee om eens een schoteltje melk buiten te zetten, maar ja, misschien is er bij jou nog wel een beest dat trek in melk heeft. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op dinsdag 23 september 2014, 23:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 september 2014, 22:49
BerichtOnderwerp: Het weer
 
FFT360 schreef:
Boze smiley ...ik vind maar niets aan dit weer. Dat het niet regent vind ik goed maar door die wind waaien alle bladeren in mijn tuintje en nooit bij de buren. En dat is al elk jaar zo...voor mij mag het al beginnen sneeuwen.

Denk dat de herfst beter voelt voor Prikkie FFT Lachende smiley
Enne welkom terug hier op C.M. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zondag 14 september 2014, 05:17
BerichtOnderwerp: Sermonettes
 
ZEELAND736 schreef:
Hele mooie reactie Freedom!!!!!!

Ben het helemaal eens met je woorden!!!!

Fijn om te horen Zeeland, dank je! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zondag 14 september 2014, 05:16
BerichtOnderwerp: Sermonettes
 
LAURA291 schreef:
Ja, zo denk ik er eigenijk ook over. Derek vult mss iets teveel in mbt het karakter van Mozes. Of mss heeft de vertaler iets te veel vrijheid genomen.

De kern van de boodschap is denk ik wel goed: autoriteit heeft alles met karakter te maken. En idd is er veel verkeerde (geroofde) autoriteit.

Veel mensen hebben hoge ambities, maar worden onuitstaanbaar als ze die bereiken zonder karaktervorming. Ik denk dat God (het karakter van) Zijn kinderen altijd voorbereid op de taak die Hij voor hen heeft.
Dienend leiderschap is een christelijk begrip wat wij (wellicht meer zouden) moeten koesteren en in praktijk brengen.

'Iets' teveel? Daar ben ik het ook niet mee eens.

Om nog een voorbeeld te noemen, God kwam zoals te lezen is in de bijbel regelmatig in de verschijning van een wolkkolom in een soort tent, in het bijzonder bedoeld voor de ontmoeting met God zelf en het bijzondere was dat het toegankelijk was.
Nu zie je wel dat Mozes daar regelmatig te vinden is, maar Mozes was echt niet alleen (hij leidde een heel volk toch, dan zou het toch niet gek zijn als daar iemand tussen zit die dat verlangen ook had?), dan zou je toch denken dat er hele rijen stonden, maar dit was blijkbaar niet het geval. Ik heb zelfs niet kunnen vinden dat er überhaupt al iemand van het volk was die er naar vroeg. En toch noemde Mozes het de ontmoetingstent! (“Ieder die de Heer wilde raadplegen, ging naar de ontmoetingstent buiten het kamp”). Echter behalve Mozes, Jozua, Aaron (en znn.) (misschien Mirjam?), lees ik toch weinig over rijen die er stonden. Wel over (na)kijken als bijv. Mozes de tent binnenging.
Er gingen wel meer mensen dan Mozes de tent binnen voor een opdracht binnen die tent, maar was dat ook voor een 1-op-1 gesprek?

Daar blijkt ook weer uit hoe de relatie was tussen Mozes en God. En dat zie ik toch telkens duidelijk weer terug, hoe intiem de omgang van God met Mozes was en hoe zorgzaam God ook tegenover hem (Mozes) was.

Ik begin me nu wel af te vragen Laura of jouw “preek” nu over Mozes ging of autoriteit.
De combi begrijp ik eerlijk gezegd niet zo.

Ik geloof zelf dat het voor God niet uitmaakt wat voor karakter je ook hebt. Ieder van ons heeft wel iets in zich of een talent waar je mooie dingen mee kan doen. En het belangrijkste lijkt mij de keus of je je open wilt stellen voor God of niet. (En zelfs daar moet je voorzichtig mee zijn want niet jij weet altijd of iemand zich openstelt of niet, daar kan m.i. ook iets achter zitten wat jij misschien niet weet maar God wel).

Maar wat vind ik het dan jammer dat overal dat zelfde weer opduikt, hoe onuitstaanbaar mensen KUNNEN zijn, natuurlijk kan dat maar moet je dat dan weer bij elke communicatie als je het bijv. over “autoriteit” hebt weer naar voren brengen? Dat doet me dan een beetje denken aan veel preken die ik heb gehoord waarin toch altijd weer die negatieve kant van mensen naar voren komt.

Ik geloof niet dat dat de weg is die ik zou willen gaan, denk dat veel mensen (die meestal onopgemerkt blijven en niet zoveel aandacht vragen) veel beter het hoe en wat kunnen leren over hoe het leiderschap (of dienen) bijv. bedoeld is door ze te MOTIVEREN!

Als je bijv. preekt over "God in je dagelijks leven" kun je dat heel negatief brengen, vertellen dat “we” nooit tijd hebben (wie zijn dan eigenlijk die “we”?) en dat tijd voor God er vast altijd bij inschiet. (Alsof een ander een camera bij jou heeft opgesteld).
Je kunt ook laten zien wat het geloven in het dagelijks leven met je doet, zo kun je bijv. als mens een ervaring hebben met God en dit delen met andere gelovigen (in sommige gemeentes kun je dit ook in de dienst doen Godzijdank), ik geloof dat dat niet alleen een getuigenis is maar ook een motivatie en soms misschien zelfs een aanleiding voor een gesprek achteraf.

En verder vind ik dat je als spreker best een bepaalde vrijheid mag hebben, maar ik vond dit stukje van "DerekPrinceMinistries" toch wel even te ver gaan, ik vind dat hij er een andere persoon van maakt, maar goed dat is mijn mening vanuit mijn perspectief.

Dienend leiderschap is prima, maar laat dat dan zien wat het is in al zijn facetten (en niet alleen weer over de voorbereiding op een ander karakter,)
Hoezo dan die voorbereiding? Heb je het dan over (s)prekers of ook over de guy/ girl next door? Ik denk dan dat er talloze mensen zijn die helemaal geen voorbereiding hadden.

Nogmaals, ik denk dat het enige wat echt nodig zou zijn een "open mind" is en dat zelfs een simpel mens hier al voor geschikt zou kunnen zijn.

Tot slot zul je ook vast wel mensen tegen komen die “onuitstaanbaar” zijn, maar die kleine groep mensen krijgen al alle ‘aandacht’.
Ik wil eens op de bres staan voor velen die maar niet gehoord worden en waarover van alles wordt uitgeroepen zonder nou eens persoonlijk met hen een gesprek aan te gaan. Zeg maar de simpele mens die zachtjes de deur uitloopt van de kerk. Misschien heeft zo’n mens wel een prachtgave dus het wordt tijd dat wij als mens dat ook eens (in) gaan zien! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op zondag 14 september 2014, 05:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zondag 14 september 2014, 05:09
BerichtOnderwerp: Sermonettes
 
JOL252 schreef:
Hij nam toen alleen impulsief en zonder overleg met God actie... een trekje dat hij later nog eens liet zien toen hij op de rots sloeg.

Zo herkenbaar...

Maar die actie had dan ook grote consequenties voor Mozes, hij mocht het beloofde land niet binnengaan.
t Mooie van God is dan weer dat Mozes wel op de berg mocht staan en het beloofde land toch nog mocht zien!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 september 2014, 06:58
BerichtOnderwerp: Sermonettes
 
LAURA291 schreef:


Mijn mening?
Wat een negatieve praat over iemand als Mozes.
Mozes was juist iemand die niet op de voorgrond trad, sterker nog hij vond zijn broer Aaron geschikter om het volk van God te leiden, ik denk dat het Mozes eerder aan vertrouwen ontbrak en ook dat is niet om gelijk van te schrikken want Mozes is een mens (en geen Jezus).

Mozes was volgens mij behoorlijk eenvoudig, hij had al wel 1 en ander meegemaakt in en nabij het huis van de Farao en dat was zeker niet mis, maar hij was jaren erna een eenvoudige schaapherder, die veel heeft kunnen nadenken over die tijd.
De relatie die Mozes met God had vind ik juist 1 van de prachtigste verhalen uit de bijbel.
Geen enkel mens kan zeggen dat hij God gezien heeft (letterlijk dan), maar Mozes had het kunnen zeggen (al was het van de achterkant), wat heeft Mozes dicht bij God gestaan zowel in letterlijke zin als figuurlijk.
Ik vind het daarom wel triest dat hier (blijkbaar door Derek Prince (Ministries) ) zo’n negatief verhaal wordt neergezet.

En nog iets, alsof autoriteit een soort status heeft. Persoonlijk heb ik gezien hoe mensen die dichtbij me stonden misbruik maakten van hun autoriteit. Als het je gegeven is mag je daar dankbaar voor zijn maar het is nooit bedoeld om mee te pronken of te zien als een hebbedingetje.
Ik vind het persoonlijk pas interessant als iemand om de wezenlijke dingen geeft. Hoe God zijn weg gaat met een ieder van ons is persoonlijk en niet te vergelijken met een ander. En de weg die God met jou gaat kan nog best wel eens heel verrassend zijn.
God koos juist Mozes uit, de manier waarop dat doet me een beetje denken aan David, ook een schaapherder die door iedereen allang vergeten leek, ow ja, je bedoelt die schaapherder? Ow ja die is er ook nog! Ik vind het echt wel iets voor God om zulke mensen op te sporen.

En mijn advies? Roep niet te gauw welke mensen God niet zou kunnen gebruiken, want misschien roept Hij wel juist iemand waar jij het niet van zou verwachten!
Als God weet dat jij het kan hoef je daar net als Mozes niet aan te twijfelen.
De stoere Mozes die wel even aan God vroeg, ik ga alleen op pad als U met ons meegaat.
Wauw! Lachende smiley


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op vrijdag 12 september 2014, 07:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 september 2014, 02:25
BerichtOnderwerp: Muzikaal ABC
 
Nog een S:

Ooit van Sandé gehoord? Emeli Sandé?

Samen met Labrinth feat. Emeli Sandé - Beneath Your Beautiful

https://www.youtube.com/watch?v=bqIxCtEveG8

Kan hier uren naar luisteren (of zelf op keyboard spelen is ook errrg leuk)


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op zaterdag 6 september 2014, 02:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 september 2014, 02:19
BerichtOnderwerp: Muzikaal ABC
 
S ofwel

Simple minds!

https://www.youtube.com/watch?v=CdqoNKCCt7A

Geweldige muziek! :D

Heb er nog op gedanst toen ik 21/22 jaar was, wel grappig want ik uitte me toen vooral via dansen haha, ik was ineens niet meer dat verlegen meisje Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Heb eens gehoord dat ze een stukje er van tijdelijk nanana hadden gelaten, uiteindelijk hebben ze het zo gelaten en er toch geen tekst op verzonnen.

Good one!


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op zaterdag 6 september 2014, 02:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 september 2014, 21:15
BerichtOnderwerp: Hekelen
 
LAURA291 schreef:
Dank voor je reaktie. En idd is grenzen aangeven niet altijd makkelijk. In dit geval heb ik dat wel gedaan, meerdere malen en ook minder subtiel: het komt gewoon niet over. Deze persoon heeft nauwelijks feeling met de realiteit en een enorm opgeblazen ego. Mijn probleem is dat ik er tijdelijk nog mee moet dealen. En dan voel ik me verplicht om me 'christelijk' te gedragen (aardig en lief) en dat valt me moeilijk. Maar als ik zo de reakties lees hoef ik me niet schuldig te voelen. Gewoon nog ff doorbijten.

Vervelend voor je.
Wat ik nog wil zeggen tegen je, christelijk gedrag is volgens mij ook echtheid, als je onder het mom van "aardig en lief" behoren te zijn, dit speelt kun je beter jezelf hierin laten zien, je kwetsbaarheid is in dit geval waarschijnlijk teveel omdat je je daarbij ook veilig (en vertrouwd) genoeg moet voelen, maar je kunt ook duidelijk zijn in wat je wel en niet toelaatbaar vindt.

Zou er zo min mogelijk aandacht aan besteden en als iemand over je grenzen gaat goed aangeven wat je wilt. Misschien helpt het ook om het zakelijk te houden en niet te persoonlijk te worden.
Sterkte ermee Laura.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 september 2014, 19:22
BerichtOnderwerp: Muzikaal ABC
 
SHANITA130 schreef:
http://youtu.be/bMMQT_-YjdI

Gordon Medley

Ik reageer misschien een beetje laat.. Verlegen lachende smiley
Maar ik kwam jouw link dus tegen Shanita.,
Hilarisch! bij de switching van een liedje naar "Kon ik nog maar even" zie je Gordon zijn oude haar terug haha, helemaal geweldig! Clown smiley

Dank voor het delen Shanita! Lag in een deuk Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 september 2014, 19:15
BerichtOnderwerp: Hekelen
 
LAURA291 schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal proberen een beetje toe te lichten wat ik bedoel.



Ja ik bedoel idd iets anders. Er zijn mensen die mij niet zo goed liggen maar daar hoef ik geen hekel aan te hebben. Er zijn mensen waar ik ahw een beetje allergisch voor ben, bijvoorbeeld mensen die altijd in de slachtofferrol zitten. Altijd zielig zijn, klagen en met zichzelf bezig zijn. Mensen die het normaal vinden om anderen voor zich te laten werken (maar wel met een air rondlopen alsof ze van koninklijken bloede zijn). Verraste, verbaasde smiley

Zolang ik deze mensen kan ontwijken is er niet veel aan de hand. Maar -en dat is het probleem- dat is niet altijd mogelijk. Als zo iemand zich dan ook nog aan je vastklampt en je leegzuigt dan wordt mijn aversie wel heel sterk.
Wat daar de consequenties van zijn zeg ik maar liever niet

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je bepaalde grenzen hebt voor jezelf. Als een ander daarover heen gaat is het aan jou om te zeggen ho en niet verder. Als mensen daar geen respect voor hebben moeten ze niet raar opkijken wat mij betreft als ik ze echt ga negeren. Dat is soms de beste manier om ermee om te gaan, met name als je te maken hebt met de zgn. "moeilijke mensen" ofwel mensen met een persoonlijkheidsstoornis.
Als je die grens niet aangeeft of er geen consequenties aan verbindt ben jij straks de dupe en ik geloof dat je ook voor jezelf goed moet zorgen.

LAURA291 schreef:
; ik wil ook nog een beetje aardig gevonden worden… Verlegen lachende smiley

Dat is misschien een probleem bij veel mensen. Ik zal je iets vertellen.. er zal altijd wel iemand zijn (hoogstwaarschijnlijk zijn dat er echt meerderen) die jou niet aardig vindt.
Ik denk als je voldoende zelfrespect hebt dat je beseft dat niet iedereen je aardig vindt (bijna onmogelijk), so what? Ik zou me er niet al te druk om maken, die mensen vind je overal.
Beter lijkt het mij om te investeren in mensen waarbij het wel klikt en die wel genoeg om je geven.
Je mag zelf natuurlijk ook geven, maar hoe je het ook bekijkt het is toch belangrijk dat er ergens een klik is.

Het is misschien even wennen om die kant van je te laten zien voor anderen (niet iedereen zal het waarderen), maar ze wennen er snel genoeg aan en zo niet dan weet je ook weer wie je vrienden zijn. Knipoog smiley

Ik denk persoonlijk dat het niet erg is dat je het met de 1 goed kan vinden en met de ander niet.
Het is meer de verdraagzaamheid onder elkaar die soms mist. Wil niet gelijk zeggen dat je beste vrienden moet zijn, geforceerd vrienden zijn werkt ook niet volgens mij.
Als je een voorbeeld neemt kun je bijv. zien dat David erg goed op kon schieten met Jonathan.
Ik vind het persoonlijk heel bijzonder als je een diepe vriendschap met iemand mag opbouwen. En ik moet er niet aan denken dat je een allemans vriend bent, dat is niks voor mij, ik hou van de diepgang maar diepgang wil ik niet met iedereen delen Verlegen lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 september 2014, 17:28
BerichtOnderwerp: Het weer
 
ZEELAND736 schreef:
Zo heerlijk...die zon...ik wil nog geen herfst...zeker geen regen...dus ik geniet...zelfs aan het strand geweest!!!!

Goed bezig Zeeland Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 september 2014, 16:37
BerichtOnderwerp: signalen je beter niet met die persoon kan daten
 
JOL252 schreef:
Je hoort zo in de wandelgangen wel een en ander. Dat vrouwen het idee hebben de enige en ware te zijn maar moeten ontdekken dat dit niet zo is. Of tijden aan het lijntje worden gehouden en nooit een stap vooruit komen.

Oke, dank voor je antwoord Jol. ! Lachende smiley
Ik kan me er wel iets bij voorstellen maar wat ik inmiddels denk heeft mijn blik hierop wel veranderd.

Ik denk dat een vrouw best al snel het idee heeft (ik spreek even in het algemeen) dat als je een paar keer afspreekt met een man ze een relatie heeft met deze man. Hij ziet haar toch graag en anders zou hij toch niet nog eens afspreken?
Wat mij erg heeft geholpen is het pas als een relatie te zien als je dit beide naar elkaar toe hebt uitgesproken. Knipoog smiley
Ik denk wel eens er was me een hoop moeite en verdriet gespaard gebleven als ik eerder had geweten dat het vaak zo werkt, als het voor de vrouw als een relatie voelt hoeft dat nog niet voor de man zo te zijn.

Dit schrijven hoort misschien in een ander topic thuis, bijv. over de verschillen tussen man en vrouw, ik denk dat het e.e.a. veel duidelijk maakt, jij?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 september 2014, 00:48
BerichtOnderwerp: signalen je beter niet met die persoon kan daten
 
JOL252 schreef:
Zolang mannen dan maar duidelijk zijn over of ze wel of niet met andere dames daten... en je niet in het ongewisse laten daarover. Lijkt mij wel zo eerlijk en transparant.

Hoe bedoel je dat precies Jol?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: maandag 1 september 2014, 22:07
BerichtOnderwerp: signalen je beter niet met die persoon kan daten
 
PETRA373 schreef:
Klopt, weetje dat is ook de reden dat ik van cm wegga, deze keer definitief denk ik, op een datingsite zitten nu eenmaal ook mannen die wat zitten t e playen met vrouwen, of gewoon geen keus kunnen maken en met meerdere tegelijk bezig zijn, of ha ha het uit maken, daarna weer op cm rondkijken, weer mailen jij het toch bent...na me laatste ervaring kan ik het niet meer , via datingsite. Beter kom ik in echt tegen.
iemand die echt voor me gaat, echt om me geeft en niet waarbij ik ergens in lijstje van drie vrouwen of zo sta.
liefs voor iedereen, petra die lidmaatschap opzegt.

Hoewel je offline bent kun je misschien toch nog meelezen via t forum.
Petra als ik je een tip mag geven, scheer niet alle mannen over 1 kam!
Ik begrijp echt wel dat het lastig kan zijn, heb jaren geleden hier ook wel e.e.a. meegemaakt, maar wat ik hoop is dat je toch de kracht krijgt om ondanks het negatieve wat je hier hebt meegemaakt met een 'open mind' verder te gaan.
Ik geef je gelijk dat er mannen zijn ook hier op C.M. die eerder op een player lijken dan dat ze serieus zijn, maar die heb je er altijd wel tussen zitten, ik g'loof dat er ook mannen zijn die wel serieus zijn.
En verder denk ik dat als een man op C.M. met meerdere vrouwen tegelijk chat of bezig is, je hem dat niet kwalijk kunt nemen, mannen zijn in het algemeen jagers en zolang je geen vriendin bent van een man mogen ze jagen wat ze willen, toch? Clown smiley Zelfs als ze met meerdere vrouwen daten, de 1 is de ander niet dus ik denk dat het erg handig is als je daarin vertrouwen hebt naar jezelf toe, als het goed past dan past het en als het niet past kun je op je kop gaan staan, maar het blijft dan alsnog niet passen.

Hoop echt Petra dat je dat vertrouwen in jezelf terug krijgt. Dan wordt het al een stuk minder moeilijk Knipoog smiley
Sterkte ermee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: maandag 1 september 2014, 20:59
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
NATASCHA642 schreef:
Ik heb geen behoefte meer, wil je sterkte wensen en hopelijk gaat het weer wat beter met je.

Oke, ook goed hoor..
Dank voor je sterkte wensen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van FREEDOM687
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 3 van 5