| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:06
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Neem een goed gevulde maat eenvoud en veel menselijkheid. Een kilo berouw om wat er in de wereld gebeurt aan liefde- loosheid en over wat je zelf niet goed hebt gedaan. Zoek ook wat goede wil en kruidt dat met eerlijkheid zodat de gezonde bittere smaak niet verloren gaat. Schraap je pretentie af, je egoisme en je mateloze zelfgenoeg- zaamheid. Wat over blijft is de kern van het maal: een schamele mens. In je comfortabele kast vind je nog wel wat pitten van geloof, een verborgen hoop en wat liefde. Ik wed dat je nog wat Christendom vindt, misschien ook nog een sterke vredeswil en een bitter protest tegen onrecht, honger en armoede. Misschien ontdek je ook nog wat verlangen naar medemense- lijkheid en heimwee naar iemand die Liefde is met een hoofdletter. Laat al die ingrediënten gaar worden, sudderen, want je weet: dat duurt eventjes. MAAR met Kerstmis kun je dan een mens aanbieden die sma kelijk en voedzaam is. Dan kunnen ook je medemensen weer bij je terecht en vraagt misschien iemand je van wie je dit recept hebt. Zeg dan in alle eenvoud: van Jezus Christus, wiens geboorte we over enkele weken vieren. Ik wens U een heilzame voorbereidingstijd | Wij gaan gourmetten tijdens de kerst... Eerst een kerstmaaltijd in de gemeente, en daarna lekker gezellig gourmetten met de kids en aanhang. Hoe ziet jullie kerstmaaltijd er uit?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 19 december 2011, 13:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:06
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Thx Cootje, je bent te goed voor deze wereld!  |
wist ik wel....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:09
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Jullie zijn toch het grootste succesverhaal Dus schrijf op dat romantische gebeuren van jullie je schrijft graag dus dat komt vast goed  | Je kunt wel stellen dat ze op dit moment het bekendste succesverhaal zijn. Maar er zijn echt veel meer mensen, die ook getrouwd zijn en een CM baby hebben...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:10
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Weet je....daarom ben ik best heel blij met die gekke emoticons hier.... Als je iets leest, wat naar je mening nogal hatelijk overkomt...., en je ziet dan zo'n knipogend ding....dan weet je dat het gekscherend is bedoeld en niet kwaadaardig....zo heb je bijvoorbeeld ook deze: Als we daarmee gaan gooien...tja......  |
Is ook zo... Soms kan iets heel anders opgevat worden dan dat het bedoeld wordt. Als je de persoon kent en manier de mimiek ziet dan kunnen dezelfde woorden een andere betekenis krijgen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:12
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Is ook zo... Soms kan iets heel anders opgevat worden dan dat het bedoeld wordt. Als je de persoon kent en manier de mimiek ziet dan kunnen dezelfde woorden een andere betekenis krijgen....  | Toch vreemd. Jarenlang hebben we boeken gelezen en het onderscheid kunnen maken tussen humor en serieus. En dan hadden we alleen maar de gelezen tekst. Weg met die emoticons, het vervuilt de taal alleen maar en maakt de mensen alleen maar lui. Soms word je zelfs verplicht om emoticons te gebruiken, het is de omgekeerde wereld.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 19 december 2011, 13:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:13
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Blijkbaar is er niets veranderlijker dan een mens.....  |
mens Het zijn de vrouwen hoor die zich tegenspreken...maarja, dat is ook weer niet zo uitzonderlijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:13
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | | Great!! Thnxxxx Zeeland, bepaald ons weer waar kerst echt over gaat |
Inderdaad, helemaal mee eens!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:15
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | ikke wel Veel mannen voorbij gereden met deuken in hun auto  |
en wie zou die deuken in de wagens veroorzaakt hebben, denk je? Ja, juist...de females...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:18
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Het gedicht is erg mooi!
De titel van dit onderwerp is: " Vriendschap en Liefde".
Nou, nou denk ik, voor de mensen die gewoon geen relatie aankunnen, om wat voor een reden dan ook. Of geen relatie hebben, om wat voor reden dan ook. Dat het voor hun erg belangrijks is dat ze een paar vrienden hebben.
Jou gedicht, slaat op Liefde. Nou kan je in de liefde vriendschap hebben, en in een vriendschap liefde terugvinden.
Maahaar, tis toch even iets anders, een vriendschap, met liefde erin. Dat is een ander soort liefde als dat je hebt als je in een relatie zit. Dat is in deze gebroken wereld niet voor iedereen weggelegd.
Maar, je kan ook erg gelukkig zijn, zonder dat je een relatie hebt. Ik heb het idee, dat de media mensen vaak wil doen geloven dat een relatie de voorwaarde is voor geluk. Wat een leugen is, net als de media ons wil doen geloven dat erg veel geld hebben een voorwaarde is voor geluk.
Blijft natuurlijk wel erg belangrijk, vrienden!
En het geloof in God, is het allerbelangrijkste! |
Hallo Misschien bedoeld hij GOD wel dan klopt t plaatje dus toch Meer heb je niet nodig ook zijn vaderarmen om je heen dan ben je nooit meer alleen dat is liefde onvoorwaardelijk zelfs geen agnst pijn en veroordeling dat is pas heerlijk de liefde met een Hemels Vader een relatie die nooit over gaat als iemand zicht daar aan over geeft Dan is er hier op aarde nog heel wat te leren voor mensen die JEZUS willen dienen en volgen we zijn niet volmaakt en zonder zonden maar HIJ was dat wel en liep door de straten op weg om mensen lief te hebben de zondaar tollenaar de hoer de steler de doder voor ieder had hij een woord en iedere die geloof zelfs een arm mens op straat in de goot is Jezus groot en dan zeggen wij stomme zondige mensen soms eigenschuld nederland is niet arm nou d etoekomst zal het bewijzen hoeveel mensen er straks op straat staan en wij maar gevn arme landen helpen en dat is zeer goed en een groot goed om te doen maar hoe staat het met onze eigen naaste mensen dat vraagt GOD van ons heb uw naaste lief als uzelf en daar schort het nog al eens aan Ik vind dit gedicht helmaal t einde GOD komt dit toe Hoop dat deze man dat er mee bedoelt En neit de liefde van liefdeloze mensen want wat is echte liefde nog tegenwoordig in voor en tegenspoed dat laatste is et niet mer we streven naar perfectie en mooie dingen helaas werkt God door mensen de zwak moe en beladen zijn hij zegt komt tot mij en ik zal je rust geven ik gun alle mensen op aarde dat toe en te meer de mensen die op straat leven t is niet altijd dat mensen dat willen maar t overkomt ze gaan mee in de verkeerde wereld van verwoesting en leed en armoe das van de boze t is wat doen wij er meer staan we ook naast deze mensen hebben we deze mensen ook lief of gaan we bang de wereld rond en schuilen we voor t leed van de wereld dat deed Jezus ook niet
Hij had de wereld lief en gaf zijn zoon dat zegt genoeg dat geld voor elk mens op aarde Hoop dat velen tot bekering zullen komen Ik bid voor een ieder die de liefde zoekt zoek eerst het koningkrijk van GOD en zijn gerechtigheid Zijn liefde is oneindig groot zo mooi om te hebben ik hou van Jezus de zoon van GOD die mij door de heilige geest leert wie ik ben mag zijn een licht voor alle mensen een lichtje in het donker in deze tijd Heerlijk om God groot te maken zijn liefde kenbaar te maken Dat is liefde voor eeuwig en tot in eeuwigheid amen
groet anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:21
|
|
|
|
|
Ik versta geen sikkepit van heel dat kerstmaal...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:21
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | en wie zou die deuken in de wagens veroorzaakt hebben, denk je? Ja, juist...de females...  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Toch vreemd. Jarenlang hebben we boeken gelezen en het onderscheid kunnen maken tussen humor en serieus. En dan hadden we alleen maar de gelezen tekst. Weg met die emoticons, het vervuilt de taal alleen maar en maakt de mensen alleen maar lui. Soms word je zelfs verplicht om emoticons te gebruiken, het is de omgekeerde wereld. |
Chat, een boek vind ik niet te vergelijken met een forum als deze. Hier zijn veel verschillende mensen, met verschillende stemmingen, gedachten... Ben het wel een beetje met je eens dat mensen soms lui worden door de emoticons...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:25
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | mens Het zijn de vrouwen hoor die zich tegenspreken...maarja, dat is ook weer niet zo uitzonderlijk...  |
Zeg!! ik ben hier de stabiele factor hoor!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:26
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik versta geen sikkepit van heel dat kerstmaal... |
nog 10x lezen dan.... Neem daarna een boterham met kaas....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:29
|
|
|
|
Heeft er iemand al een donatie gedaan aan het Glazen Huis? Dit staat dit jaar in het teken van de Diarree...Ik heb een pak (ongebruikt) wc-papier gegeven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:32
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Zeg!! ik ben hier de stabiele factor hoor!!!!  |
Ja, jij wel, Cootje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:32
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Chat, een boek vind ik niet te vergelijken met een forum als deze. Hier zijn veel verschillende mensen, met verschillende stemmingen, gedachten... Ben het wel een beetje met je eens dat mensen soms lui worden door de emoticons...  | Waarom niet, het is allebei geschreven taal. In feite stel je hier dat mensen geen boek kunnen lezen omdat ze niet begrijpen wat er staat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:33
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Volgens mij toch echt wel het laatste Letters heel klein, is bij mij ongeveer ben aan het zoeken  |
Tijd voor een bril
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:37
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | jawel maar CM wordt toch binnenkort ingesproken  |
Héééé, dat is toevallig...weet je dat ik enkele dagen geleden een droom had over een 'gesproken forum'...
nu begin ik zelfs al over CM te dromen...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 19 december 2011, 13:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:46
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Dat willen we helemaal niet weten  |
Yelnin,
Praat je altijd in een we vorm, daar hoor ik dan niet bij in ieder geval.
Het is simpel , ben op zoek naar Kingdom of Heaven men
http://www.youtube.com/watch?v=yXWSod_G9Tc&ob=av3n
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN146
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 14:31
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Rijst bij mij de vraag, wat is dan de maatstaf welke bepaald dat het binnen de kader van Gods woord is??? |
De bijbel IS ZELF de maatstaf, mensen kunnen er niet aan toevoegen of er wat van afnemen, in dit geval Jacobus 5. De bijbel zelf geeft aan dat als iemand ziek is dat hij de ouderlingen naar zich moet laten roepen. Ik ben me er van bewust dat grote gevestigde kerken zoals de Katholieke en de gereformeerde kerken dat uitleggen als zijnde een laatste afscheid, maar ik heb daarbij nooit overtuigende uitleg gehoord hoe dat te rijmen is met het opgenomen voorbeeld van Jacobus dat Elia een mens was zoals wij en bad dat het niet zou regenen en dat dat gebed verhoord werd.
Negatieve voorbeelden van genezing die niet aan de maatstaven van de bijbel voldoen zijn tovenarij. Ongeacht hoeveel aandacht de vroegere of hedendaagse theologie eraan geeft: voor de Here is het een GRUWEL. Daarom zal ik nooit naar strijkers, magnetiseurs en acupuncturisten gaan, want de filosofie daarachter belijdt en erkent het gezag van de God van de Bijbel niet.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIAN146
|
op maandag 19 december 2011, 14:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN146
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 14:36
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Rijst bij mij de vraag, wat is dan de maatstaf welke bepaald dat het binnen de kader van Gods woord is??? |
Ik heb de volgende vraag even apart gehouden van mijn andere mail zodat de ene deeldiscussie niet door de andere deeldiscussie gaat lopen: je bedoelt met je vraag toch niet dat de Katholieke catechismus of de Heidelbergse catechismus (of andere theologische varianten daarop) bepalen welke bijbelgedeelten voor ons van toepassing zijn of niet??
Vriendelijke groet,
Christian
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 14:48
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | ikke wel Veel mannen voorbij gereden met deuken in hun auto  |
Haha, ikke ook, nog nooit deuken in mij auto gehad door mijn eigen toedoen, wel door toedoen van...juist...een man
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 15:13
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Een hele leuke..... Ik zie geen drie-eenheid vanuit de bijbel inderdaad. Wat je niet ziet is er ook niet.
Volgens mij is God meer dan een "drie-eenheid". Hij heeft het over " ik de Here uw God is een (echad)". De Here Jezus zegt immers "de Vader en ik zijn een" en vervolgens zegt de Here Jezus "dat het volk van God en Hij een zijn". De Heilge Geest wordt niet genoemd. Tevens wordt er ook in openbaringen gesproken over "de zeven geesten Gods". Zelf heb ik er moeite mee, om de drie-eenheid leer zoals dat in de kerken gebracht, vast te kunnen houden. |
Hé Mar. Als jij zegt " ik de Here uw God is een (echad)" doel je natuurlijk op deut. 6:4. Ik heb even verschillende vertalingen naast elkaar gelegd en in de ene vertaling staat dan “één” en in andere vertalingen staat “de enige”. “een enige Heere” Deuteronomium 6 volgt op Deuteronomium 5, waarin de 10 geboden aan het volk Israël worden gegeven. En het eerste gebod dat gegeven wordt is heel helder: dat geeft aan dat God wil dat Zijn volk alleen Hem aanbid en geen andere goden. Als je dit dus na elkaar leest, wordt met die tekst uit Deuteronomium 6 bevestigd wat er in Deuteronomium 5 geschreven staat: alleen God is Heer, de enige.
Jezus geeft inderdaad op meerdere plaatsen in de Bijbel aan dat Hij en de Vader één zijn. Hij zegt echter wel degelijk iets over de Heilige Geest:
Mattheüs 12: 31-32: Daarom zeg ik u: elke zonde en elke godslastering kan de mensen worden vergeven, maar wie de Geest lastert kan niet worden vergeven. En iedereen die iets ten nadele van de Mensenzoon zegt, zal worden vergeven. Maar wie kwaadspreekt van de heilige Geest zal niet worden vergeven, noch in deze wereld, noch in de komende.(zie ook Marcus 3: 29, Lucas 12: 10, daarin staat vrijwel hetzelfde)
Waarom denk je dat Jezus de Heilige Geest zo belangrijk vond dat hij stelde dat men absoluut niet mag kwaadspreken van de Heilige Geest?
Verder staat er in Mattheüs 28: 19 Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest Is het niet zo dat Jezus de Heilige Geest hier zelf op één lijn stelt met de Vader en de Zoon. Waarom zou hij dat doen volgens jou?
En in Johannes 14:26 staat: Later zal de pleitbezorger, de heilige Geest die de Vader jullie namens mij zal zenden, jullie alles duidelijk maken en alles in herinnering brengen wat ik tegen jullie gezegd heb.
En dan nog Johannes 16: 7 Werkelijk, het is goed voor jullie dat ik ga, want als ik niet ga zal de pleitbezorger niet bij jullie komen, maar als ik weg ben, zal ik hem jullie zenden. 8 Wanneer hij komt zal hij de wereld duidelijk maken wat zonde, gerechtigheid en oordeel is: 9 zonde – dat ze niet in mij geloven, 10 gerechtigheid – dat ik naar de Vader ga en jullie me niet meer zien, 11 oordeel – dat de heerser over deze wereld is veroordeeld. 12 Ik heb jullie nog veel meer te zeggen, maar jullie kunnen het nog niet verdragen. 13 De Geest van de waarheid zal jullie, wanneer hij komt, de weg wijzen naar de volle waarheid. Hij zal niet namens zichzelf spreken, maar hij zal zeggen wat hij hoort en jullie bekendmaken wat komen gaat. 14 Door jullie bekend te maken wat hij van mij heeft, zal hij mij eren. 15 Alles wat van de Vader is, is van mij – daarom heb ik gezegd dat hij alles wat hij jullie bekend zal maken, van mij heeft.
In andere vertalingen wordt Heilige Geest in Johannes 14 en 16 ook trooster of helper wordt genoemd. Duidelijk is in ieder geval dat Jezus aangeeft dat de Heilige Geest komt nadat Hij naar de Vader is gegaan om de mensen die in Hem geloven bij te staan. Dat zie je vervolgens ook gebeuren in de Bijbel op een tal van plaatsen in het NT.
Het is overigens niet zo dat alleen in het NT over de Heilige Geest wordt gesproken. Ook in het Oude Testament, waaruit blijkt dat mensen vervuld werden van de Heilige Geest. De Heilige Geest is dus niet typisch iets uit het NT. Lees bijv. Jesaja 63. Jesaja bid hier om genade voor het volk Israël omdat: Zíj daarentegen zijn ongehoorzaam geworden en hebben Zijn Heilige Geest bedroefd. Daarom is Hij voor hen veranderd in een vijand, Hij Zelf heeft tegen hen gestreden.(en zo zijn er nog wel meer plaatsen in het OT waarin wordt gesproken over de Heilige Geest van God, maar ik kan ze hier moeilijk allemaal neer gaan zetten)
Het grote verschil tussen het OT en het NT is dat in het oude testament alleen bepaalde mensen vervuld werden door de Heilige Geest. En in het nieuwe testament ontvangen hele grote groepen mensen de Heilige Geest op het moment dat zij tot het geloof komen. Maar goed, jij kent deze Bijbelstukken ongetwijfeld ook. Dus rijst bij mij de vraag: hoe kijk jij dan tegen de Heilige Geest aan als jij deze stukken in de Bijbel leest?
In Openbaring wordt inderdaad gesproken over de zeven geesten van God (voor de liefhebber: op 1:4, 3:1 en 4:5 en 5:6). Begrijp ik jou goed als je op grond daarvan eigenlijk de conclusie trekt dat er niet sprake is van een Drie-eenheid, maar van meer dan drie (zeven geesten, plus Vader, plus zoon… zou het dan een negen-eenheid zijn in jouw beleving?). Of wordt wellicht met die zeven geesten van God gedoeld op de Heilige Geest die uitgezonden is over de gehele aarde? Voor mij is dat evengoed een vraag die bij mij boven komt drijven als ik die stukken in Openbaring lees….
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op maandag 19 december 2011, 15:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 15:38
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Yelnin,
Praat je altijd in een we vorm, daar hoor ik dan niet bij in ieder geval.
Het is simpel , ben op zoek naar Kingdom of Heaven men
http://www.youtube.com/watch?v=yXWSod_G9Tc&ob=av3n |
only men? or are woman included?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 15:42
|
|
|
|
Vanavond ga ik aan de rodekool met zelfgemaakte appelmoes en een lekker sappig saucijsje erbij (niet zelfgemaakt maar zelf gekocht)
Laatst aangepast door
|
MARRY942
|
op maandag 19 december 2011, 15:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 16:00
|
|
|
|
Wat een ophef.
Met de gewone ... houding, dat is net zo'n uitdrukking als de 'gewone' huisvrouw.
Vaak wordt het 'goed zijn in bed van de vrouw' in moderne bladen ter discussie gesteld.
Wat ik me afvroeg, waarom voelt een vrouw(gewoon een willekeurige vrouw, en ook niet elke vrouw) bij gemeenschap in de gewone ....houding, bij de ene man helemaal niets, en bij een andere man, hetzelfde wat de man voelt, zeg maar...
En verder, is het voor mij helemaal niet relevant en belangrijk. Voor de wereld om me heen wel gezien de bladen en programma's die erover gaan. En dan vooral over het niet goed functioneren van de vrouw in bed. Vaak bekende mannenbladen; zag net een titel in zo'n blad: "hoe kan je zien dat ze goed is in bed?" Dan denk ik van de brutaliteit.....
Het was trouwens ook behóórlijk off topic.
Het belangrijkste is dat er liefde is, dat men erover kan communiceren als men dat wil en nodig vind, lijkt me. Ja, dingen gaan vaak niet goed omdat de wereld gebroken is...
En er zijn gelukkigen die een gelukkige relatie hebben, daar ben ik best wel jaloers(in positieve zin) op.
Maar aan de andere kant, ik kán, hoe ik in elkaar zit, helemaal niet tegen een relatie. zou er behoorlijk van in de war raken. Ik heb goede vrienden nodig, juist geen relatie...En die heb ik gelukkig ook.
en toch mis ik nu en dan de intimiteit en dat er altijd iemand is enzo, maar wat niet kan, kan niet
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 19 december 2011, 17:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 16:07
|
|
|
|
|
1 emoticon zegt meer dan 1000 woorden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 16:09
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: |
Zoiets zet je dan toch niet op een openbaar forum  |
Deze vreemdgaan topic wordt zo langzaam aan een sex topic Als je vreemdgaat heeft dat direct met sex te maken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 16:11