ChristianMatch

Forum

KERSTMAAL
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3337 3338 3339 3340 3341 3342 3343 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 17:46

MARRY942 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Kan je niet meer uit je woorden komen Marry?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 17:46

Alle kerken hebben zowel goede als slechte dingen....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 17:48

MOMO697 schreef:
ja ja, we mogen overal van genieten behalve van sex

we vertellen elkaar wat we die avond voor lekkers eten, is ook je lichaam verwennen maar als het over sexualiteit gaat, raken we gelijk in een kramp
Het topic is vreemdgaan, als je het perse over verschillende standjes hebben wilt, maak dan een nieuw topic...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 17:53

.

Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 20 december 2011, 08:46
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 18:07

MOMO697 schreef:

we vertellen elkaar wat we die avond voor lekkers eten, is ook je lichaam verwennen maar als het over sexualiteit gaat, raken we gelijk in een kramp

Ik schiet volledig niet in een kramp maar vind het in een apart topic thuishoort!
En Leanne is vreemdgaan direct sex hebben?
Vreemdgaan kan ook via een intensief mailcontact en die vrouw of man begeren maar en geen daadwerkelijk sex mee te hebben, dat is de reden dat ik het een andere topic vind!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 18:13

Maandag 19 december, Psalm 145: 7-14; Met macht en majesteit.

Nog even en het is kerst. Een koning in de kribbe. Is dat het koningschap waar psalm 145 overspreekt? Dat lijkt me niet. De psalm spreekt over een koning die geduchte daden doet, die groot en goed is en zicht ontfermt over heel zijn schepping. De psalm gaat over God. Niet over Jezus. Jezus deed geen geduchte daden. Nu ja, Hij genas zieken en wekte zelfs doden op. Maar de Romeinen verdreef Hij niet uit het land, laat staan dat Hij de wereld herschiep en zorgde voor een nieuwe aarde. De glorie van Christus moet je met een vergrootglas zoeken. Een kribbe, een kruis, een kroon van doornen. Het is maar wat je glorie noemt…. Wat moeten we eigenlijk met dat naderende kerstfeest? Is dat niet puur romantiek: dat kindje in een stal, de herders en de engelen, de wijzen en hun geschenken – één groot, maar volledig achterhaald sprookje?
Ik dacht het niet. Ik geef toe: van Gods onmetelijke glorie is de komst van Christus maar een kleine afspiegeling. God is groter dan Jezus. Hoewel… Kan God nog groter zijn dan juist in de kleinheid van zijn kind? Kan de glorie van de Eeuwige meer schitteren dan in de wijze waarop Christus mens was met de mensen, met een open oog en een open hart voor zieken, de zwakken, de zondaren? Hoe kan God een groter God en Koning zijn dan in de liefde van de Mensenzoon?

Zij roemen in uw koningschap, o Heer,
zij stellen in uw heerlijkheid hun eer.
Al wie hen hoort zal weten wie Gij zijt:
een vorst, bekleed met macht en majesteit.
Uw heerschappij is over alle tijden,
Ieder geslacht zal zich in U verblijden.
Die dreigen te bezwijken wilt Gij schragen
en Gij richt op, die zijn terneergeslagen.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 18:18

.

Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 20 december 2011, 08:45
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 18:22

Inderdaad! Gij zult niet begeren staat er in de wet he....alleen al als je het denkt.....(ook ik moet daartegen vechten hoor!)
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 18:23

CHATULIEM619 schreef:

Nee Chat Smiley met dichtgeplakte mond Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 18:24

CHATULIEM619 schreef:

Nee Chat Smiley met dichtgeplakte mond Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen maar ik blijf wel voor je bidden!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 18:25

FRANKT627 schreef:
Laten we effe aannemen dat de man niet impotent is en de vrouw niet frigide. Laten we ook aannemen dat niet elke man zomaar belust is op seks met gelijk welke vrouw. Wel, zoals je wel weet, moet er bij een man 'iets' gebeuren waardoor er geslachtsgemeenschap kan zijn. Als dat 'iets' gebeurt moet er ook voor gezorgd worden dat, 'dat iets' overeind blijft. Wel, als de vrouw gewoon op haar rug gaat liggen en zegt: 'doe je ding maar schat, laat me genieten zonder enige verdere 'medewerking' (lees: stimulans) dan is het maar een eenzijdige bedoenig waar de vrouw erg passief is maar wel veel eist. Misschien bedoelen de mannenbladen dat.

Ja, dat kunnen die mannenbladen bedoelen denk ik.
Wel vaak wat overdreven als ik het zo lees, maar ja, het moet ook verkopen.

Quote:
MOMO607: Alsof er bij een vrouw niet "iets" moet gebeuren.
Sorry voor het off-topic gehalte

Hai MoMo, Dat bedoelde ik. Er gebeurde 'iets'. Ik voelde hetzelfde bij gemeenschap wat een man voelt, zeg maar. Na enkele seconden.

Ik was gewend, dat las ik ook, slechts 20% van de vrouwen komt klaar/voelt iets met gemeenschap. Ik was ook gewend dat ik niets maar dan ook niets voelde tijdens gemeenschap.
Maar ja, wel dus met die ene man. Onverwacht.
Daar had ik iets mee.
Wat het verschil was? De man deed heel rustig aan en bleef rustig doen. En niet zo gehaast en niet zo erg het tempo opvoeren, zeg maar.
Het was een buitenlander. Brazilië. Misschien heeft dat er iets mee te maken. In die landen zijn ze gewend alles rustig te doen, denk ik.

Quote:
FRANK627: Lees alles eens, aub? En als een vrouw open staat (nee, laat maar...)

Ik denk dat jullie min of meer hetzelfde bedoelen, kan niet zo goed tegen ruzie.
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 18:26

FRANKT627 schreef:
Hoe vettiger, hoe prettiger...en maar klagen over die medicijnen...
Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 18:30

En dit zijn nu allemaal reacties naar aanleiding van het KERSTMAAL......

Ik plaatste dit verhaal....om mensen na te laten denken...over Kerst...
Sommige begrepen het....maar deze laatste reacties slaan weer nergens op!!!

Ik schreef het niet met de bedoeling...wat ETEN aangaat....

Hopelijk had ik gewenst dat mensen anders zouden gaan denken...
Wat Kerst nu eigenlijk wel inhoud...

Jammer dat er hier weer op een heel andere toer verder wordt gegaan....
Sommige mensen zullen misschien wel NOOIT gaan begrijpen wat Kerst nu ECHT betekent!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

Quote:
MOMO697 schreef:

Ja, en niet meer opschrijven wat we vóelen en ervaren, maar net als een robot, eerst gaan denken, wat iedereen hier wil horen. en dat dan opschrijven.

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 19 december 2011, 18:32
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

.

Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 20 december 2011, 08:45
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 18:32

FRANKT627 schreef:
Groot gelijk heb je Chat. Je hebt de mogelijkheden. Benut ze dan maar. Je leeft maar één keer en waarom zou je het laten om eens volop uit je dak te gaan. Ik wou dat ik ook die mogelijkheden had.

Dus Kerst is toch een UIT JE DAK GAAN????
Jammer....
En als je de mogelijkheden had zou je het ook doen Frank???
Wat een arme troosteloze Kerst.....
Ik hoop dat je het niet hebt gemeend!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 18:37

ANNETTE792 schreef:
Er werd wel eens geklaagt over het libelle-niveau op cm, maar als ik dit allemaal lees verlang ik zo terug naar dat libelle- niveau.

Je haalt de woorden uit mijn mond....
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 18:37

MOMO697 schreef:

nou niet in een kramp hoor maar ik vind gewoon bepaalde zaken zoals in mijn geval binnen mijn huwelijk en tussen mij en mijn partner is ,daar hoeft echt cm en de rest van de wereld niet van mee te genieten.,dat genieten houden we heerlijk voor ons-zelve. Lachende smiley

en vreemdgaan vind zijn basis in begeren van een ander op wat voor vlak dan ook,zo zijn we weer on topic Knipoog smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op maandag 19 december 2011, 18:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 18:38

Hoi Marry!

Ik denk dat veel mensen gebed nodig hebben in deze dagen. voor sommigen mensen zijn die feestdagen heel erg moeilijk......kan ik me zo voorstellen!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 18:45

vanavond een rest zalmmoot in bladerdeeg heerlijk met pasta in champ-roomsaus en ertjes/worteltjes Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 18:55

LISA610 schreef:
Hé Mar. Als jij zegt " ik de Here uw God is een (echad)" doel je natuurlijk op deut. 6:4. Ik heb even verschillende vertalingen naast elkaar gelegd en in de ene vertaling staat dan “één” en in andere vertalingen staat “de enige”. “een enige Heere” Deuteronomium 6 volgt op Deuteronomium 5, waarin de 10 geboden aan het volk Israël worden gegeven. En het eerste gebod dat gegeven wordt is heel helder: dat geeft aan dat God wil dat Zijn volk alleen Hem aanbid en geen andere goden. Als je dit dus na elkaar leest, wordt met die tekst uit Deuteronomium 6 bevestigd wat er in Deuteronomium 5 geschreven staat: alleen God is Heer, de enige.

Jezus geeft inderdaad op meerdere plaatsen in de Bijbel aan dat Hij en de Vader één zijn. Hij zegt echter wel degelijk iets over de Heilige Geest:

Mattheüs 12: 31-32:

Daarom zeg ik u: elke zonde en elke godslastering kan de mensen worden vergeven, maar wie de Geest lastert kan niet worden vergeven. En iedereen die iets ten nadele van de Mensenzoon zegt, zal worden vergeven. Maar wie kwaadspreekt van de heilige Geest zal niet worden vergeven, noch in deze wereld, noch in de komende.(zie ook Marcus 3: 29, Lucas 12: 10, daarin staat vrijwel hetzelfde)

Waarom denk je dat Jezus de Heilige Geest zo belangrijk vond dat hij stelde dat men absoluut niet mag kwaadspreken van de Heilige Geest?

Verder staat er in Mattheüs 28: 19
Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest
Is het niet zo dat Jezus de Heilige Geest hier zelf op één lijn stelt met de Vader en de Zoon. Waarom zou hij dat doen volgens jou?

En in Johannes 14:26 staat:
Later zal de pleitbezorger, de heilige Geest die de Vader jullie namens mij zal zenden, jullie alles duidelijk maken en alles in herinnering brengen wat ik tegen jullie gezegd heb.

En dan nog Johannes 16:
7 Werkelijk, het is goed voor jullie dat ik ga, want als ik niet ga zal de pleitbezorger niet bij jullie komen, maar als ik weg ben, zal ik hem jullie zenden. 8 Wanneer hij komt zal hij de wereld duidelijk maken wat zonde, gerechtigheid en oordeel is:
9 zonde – dat ze niet in mij geloven,
10 gerechtigheid – dat ik naar de Vader ga en jullie me niet meer zien,
11 oordeel – dat de heerser over deze wereld is veroordeeld.
12 Ik heb jullie nog veel meer te zeggen, maar jullie kunnen het nog niet verdragen. 13 De Geest van de waarheid zal jullie, wanneer hij komt, de weg wijzen naar de volle waarheid. Hij zal niet namens zichzelf spreken, maar hij zal zeggen wat hij hoort en jullie bekendmaken wat komen gaat. 14 Door jullie bekend te maken wat hij van mij heeft, zal hij mij eren. 15 Alles wat van de Vader is, is van mij – daarom heb ik gezegd dat hij alles wat hij jullie bekend zal maken, van mij heeft.

In andere vertalingen wordt Heilige Geest in Johannes 14 en 16 ook trooster of helper wordt genoemd. Duidelijk is in ieder geval dat Jezus aangeeft dat de Heilige Geest komt nadat Hij naar de Vader is gegaan om de mensen die in Hem geloven bij te staan. Dat zie je vervolgens ook gebeuren in de Bijbel op een tal van plaatsen in het NT.

Het is overigens niet zo dat alleen in het NT over de Heilige Geest wordt gesproken. Ook in het Oude Testament, waaruit blijkt dat mensen vervuld werden van de Heilige Geest. De Heilige Geest is dus niet typisch iets uit het NT. Lees bijv. Jesaja 63. Jesaja bid hier om genade voor het volk Israël omdat:
Zíj daarentegen zijn ongehoorzaam geworden en hebben Zijn Heilige Geest bedroefd. Daarom is Hij voor hen veranderd in een vijand, Hij Zelf heeft tegen hen gestreden.(en zo zijn er nog wel meer plaatsen in het OT waarin wordt gesproken over de Heilige Geest van God, maar ik kan ze hier moeilijk allemaal neer gaan zetten)

Het grote verschil tussen het OT en het NT is dat in het oude testament alleen bepaalde mensen vervuld werden door de Heilige Geest. En in het nieuwe testament ontvangen hele grote groepen mensen de Heilige Geest op het moment dat zij tot het geloof komen. Maar goed, jij kent deze Bijbelstukken ongetwijfeld ook. Dus rijst bij mij de vraag: hoe kijk jij dan tegen de Heilige Geest aan als jij deze stukken in de Bijbel leest?

In Openbaring wordt inderdaad gesproken over de zeven geesten van God (voor de liefhebber: op 1:4, 3:1 en 4:5 en 5:6). Begrijp ik jou goed als je op grond daarvan eigenlijk de conclusie trekt dat er niet sprake is van een Drie-eenheid, maar van meer dan drie (zeven geesten, plus Vader, plus zoon… zou het dan een negen-eenheid zijn in jouw beleving?). Of wordt wellicht met die zeven geesten van God gedoeld op de Heilige Geest die uitgezonden is over de gehele aarde? Voor mij is dat evengoed een vraag die bij mij boven komt drijven als ik die stukken in Openbaring lees…. Knipoog smiley

Inderdaad Lisa, now we talking. Goed onderzocht Knipoog smiley

Als aanvulling heeft David ook over de Heilige Geest:

Psa 51:9 (51:11) Verberg Uw aangezicht van mijn zonden, en delg uit al mijn ongerechtigheden.
Psa 51:10 (51:12) Schep mij een rein hart, o God! en vernieuw in het binnenste van mij een vasten geest.
Psa 51:11 (51:13) Verwerp mij niet van Uw aangezicht, en neem Uw Heiligen Geest niet van mij.

Dus, wanneer er zonden zijn blijkt dat de Heilige Geest van ons weggaat.

Bij de andere apostellen wordt alleen genoemd op te dopen in de Naam van de Here Jezus. Wel vreemd dat in alleen in Matheus de drievoud genoemd wordt...
De Here Jezus is de enigste van de drie welke gestroven is voor de mensheid. Door Hem alleen is er verlossing en eeuwig leven, niet door de Heilige Geest. Tevens heilig betekend apart gezet, dat kan alleen als er meerdere Geesten zijn. Anders is het niet Heilig.

In Johannes wordt er gesproken over de Geest der waarheid.

Joh_15:26 Maar wanneer de Trooster zal gekomen zijn, Dien Ik u zenden zal van den Vader, namelijk de Geest der waarheid, Die van den Vader uitgaat, Die zal van Mij getuigen.
Joh_16:13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, Hij zal u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelven niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.

De Heilige Geest spreekt alleen hetgeen Hij gehoord heeft tot ons. Hoe dan?

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 19 december 2011, 19:40
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 19:14

SHANITA130 schreef:
Hoi Marry!

Ik denk dat veel mensen gebed nodig hebben in deze dagen. voor sommigen mensen zijn die feestdagen heel erg moeilijk......kan ik me zo voorstellen!

ik denk die maak je zo moeilijk of makkelijk als je zelf denkt in veel gevallen maar met de feestdagen legt men overaal zo'n overdreven nadruk op .de mensen die het echt moeilijk hebben hebben dat voor en na die tijd ook wel,
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 19:17

MAR907 schreef:
Inderdaad, iets over "drie-eenheid". Dat komt ook veelvuldig in de Griekse en romeinse mythen voor.

Ze staan bekend als mythen, maar dat wil niet zeggen dat er geen bodem van waarheid in kan zitten.
In genesis word gesproken over reuzen en mensen met veel roem, nephilim bijvoorbeeld, die zowel voor als na de zondvloed leefden.
Alle mensen zijn afstammeling van Noach dus in een verweggestopt plekkie in het onderbewustzijn is de kennis en het geloof van Noach nog aanwezig.
Alleen al het godsbewustzijn dat in iedere cultuur voorkomt hebben ze niet van een vreemde.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 19:18

morgen is mijn laatste dag hiero en zit een maandje cm er al weer op.
het was heerlijk om weer even met oude en nieuwe bekenden te keuvelen en van gedachten te wisselen.maar ook het leven buiten deze virtuele wereld is het waard om geleefd te worden
wens jullie een gezegende kerst en een voorspoedig 2012.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 19:19

ERIKA129 schreef:
Boze smiley Kwam anders weer heel netjes te staan meneer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
enne nog nooit een schrammetje gehad met gladheid kunnen er velen niet nazeggen Knipoog smiley

Geen schrammetje gehad Smiley die vol vragen zit dat zei ik toch Gefrustreerde smiley beter kunnen lopen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 19:21

GRACE585 schreef:
morgen is mijn laatste dag hiero en zit een maandje cm er al weer op.
het was heerlijk om weer even met oude en nieuwe bekenden te keuvelen en van gedachten te wisselen.maar ook het leven buiten deze virtuele wereld is het waard om geleefd te worden
wens jullie een gezegende kerst en een voorspoedig 2012.

Jammer Grace, maar gelijk heb je!

Ik wens jullie hetzelfde!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 19:21

Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 19:27

ZEELAND736 schreef:
En dit zijn nu allemaal reacties naar aanleiding van het KERSTMAAL......

Ik plaatste dit verhaal....om mensen na te laten denken...over Kerst...
Sommige begrepen het....maar deze laatste reacties slaan weer nergens op!!!

Ik schreef het niet met de bedoeling...wat ETEN aangaat....

Hopelijk had ik gewenst dat mensen anders zouden gaan denken...
Wat Kerst nu eigenlijk wel inhoud...

Jammer dat er hier weer op een heel andere toer verder wordt gegaan....
Sommige mensen zullen misschien wel NOOIT gaan begrijpen wat Kerst nu ECHT betekent!!!!!
Wat je hierboven neerzette, zou eigenlijk bij elke tijd moeten horen, niet bij Kerstfeest alleen. ik heb een tegenvraag voor je. Durf jij Kerst te vieren zonder je schuldig te voelen? Ik wel namelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

ZEELAND736 schreef:
Dus Kerst is toch een UIT JE DAK GAAN????
Jammer....
En als je de mogelijkheden had zou je het ook doen Frank???
Wat een arme troosteloze Kerst.....
Ik hoop dat je het niet hebt gemeend!!!
Waarom mag je geen feest vieren? Wat is dat eigenlijk vreemd...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

ja jij ook Gefrustreerde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3337 3338 3339 3340 3341 3342 3343 ... 6194 Volgende
Pagina 3340 van 6194