| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 12:23
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Voor iedereen hele fijne en goede kerstdagen..... Hopelijk met hen die je lief en dierbaar zijn... Misschien zullen die er niet zijn...en ben je alleen... Maar ook dan hoop ik dat Kerst...""goed"" mag zijn... Alleen hoeft namelijk niet eenzaam te zijn!!!!! En voor het nieuwe jaar wens ik je alles wat nodig is.... Natuurlijk hoop ik voor je dat je gezond mag blijven...je blijdschap mag hebben....vrienden mag hebben... Maar bovenal hoop ik dat je MET God het oude jaar uit mag gaan en het nieuwe mag beginnen...Dat is een goed einde en een geweldig begin....
Voor iedereen...alle goeds!!! |
Dit is de mooiste wens van heel dit rijtje kerstwensen Zeeland! Van harte wederkerig hetzelfde toegewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 12:26
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | dus gewoon een kant en klaar bakje van de AH en dan maar opwarmen?
Ik eet een radijsje, die zijn er nog steeds zag ik in de winkel. |
Iech...radijsjes...brrrr....een van de weinige dingen die ik ech nie door me strot krijg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 12:36
|
|
|
|
Mijn slechtste moment vandaag: post uit de brievenbus halen. Een paar superlieve, leuke en mooie kerstwensen....maar verder: een noodkreet van de dierenbescherming, met hartverscheurende foto's erbij van een poesje dat in een doos in het bos gedumpt was, met een wond, de eigenaar had blijkbaar geen geld om naar de dierenarts te gaan. Ik als kattenliefhebber kan dat zoooo moeilijk verkroppen. Ze vragen nu om een kerstgift....de mijne is al overgemaakt....zijn er hier nog dierenliefhebbers? het gironummer is landelijk bekend en mag ik volgens mij hier gewoon publiceren: 3963156 tnv.Dierenbescherming, Den Haag, Kerstgift Ik hoop dat er veel opgehaald wordt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 12:36
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik las pas op het nieuws:
Als je wilt weten of je partner vreemdgaat kijk dan naar wat zijn vader allemaal heeft gedaan. Vreemdgaan zou in de genen zitten.
Ik ga zoonlief maar vast in de gaten houden  |
Als mannen wel vreemd gaan en vrouwen niet, met wie gaan die mannen dan vreemd?. En een zoon heeft evenveel genen van zijn moeder als van zijn vader gekregen. Karaktereigenschappen kunnen wel erfelijk zijn maar of vreemdgaan een gevolg van een erfelijke eigenschap is, lijkt me onwaarschijnlijk. In de gedragswetenschappen is er altijd een discussie over erfelijkheid of omgeving, maar ik zou bij vreemdgaan toch naar het laatste kijken.
Thomas, mijn grootvader heette ook Thomas, maar dat is echt niet erfelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 12:38
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | dus gewoon een kant en klaar bakje van de AH en dan maar opwarmen?
Ik eet een radijsje, die zijn er nog steeds zag ik in de winkel. |
Ik snijd mn eigen andijvie van een verse stronk meneer, en schil zelf mn piepers mot die kant en klare troep niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 12:41
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Iech...radijsjes...brrrr....een van de weinige dingen die ik ech nie door me strot krijg  |
radijsjes zijn heel gezond en houden puistjes tegen marry
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 12:43
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Mijn slechtste moment vandaag: post uit de brievenbus halen. Een paar superlieve, leuke en mooie kerstwensen....maar verder: een noodkreet van de dierenbescherming, met hartverscheurende foto's erbij van een poesje dat in een doos in het bos gedumpt was, met een wond, de eigenaar had blijkbaar geen geld om naar de dierenarts te gaan. Ik als kattenliefhebber kan dat zoooo moeilijk verkroppen. Ze vragen nu om een kerstgift....de mijne is al overgemaakt....zijn er hier nog dierenliefhebbers? het gironummer is landelijk bekend en mag ik volgens mij hier gewoon publiceren: 3963156 tnv.Dierenbescherming, Den Haag, Kerstgift Ik hoop dat er veel opgehaald wordt! |
lekker intrappen dus in al dat geld verzamelen een zielig verhaal en foto is zo gemaakt ,dacht dat je op de kleintjes moest letten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 12:45
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | mijn soepjes brouw ik altijd zelf, harald; dus ook mijn goulash-soep. ik vind soepjes uit blik eerlijk gezegt maar niets.
overigens heb ik wel een compostbak in de tuin staan. (lees wormen-kraam-kamer)
bakkie goulash-soep, harald???  |
Dat sla ik niet af, wanneer maak je weer goulashsoep? 
En dat de meeste soep uit blik niet zoveel is klopt wel, ik haal de soep op het moment het liefst van de Lidl, en die zijn best lekker vergeleken met de rest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 12:47
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | radijsjes zijn heel gezond en houden puistjes tegen marry  |
Dan zou ik ze eerder aan tieners geven, die hebben er dan nog wat aan. En radijsjes sla ik ook graag over, brrrrrrr.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 12:51
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...stapje voor stapje vooruit naar de wc...  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:26
|
|
|
|
wortelenstamp met varkensstooflappen 
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 21 december 2011, 15:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:27
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Dat sla ik niet af, wanneer maak je weer goulashsoep? 
|
ehh weet ik zo snel niet; ik zal eens checken hoe vol mijn composthoop zit, oke?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:29
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | We doen het allemaal voor het huwelijk of hebben het allemaal voor het huwelijk gedaan.
Thomas, ik lieg nu in ieder geval veel minder, als snap ik Frank natuurlijk wel. |
Ik heb opzettelijk het knipoog-poppetje weggelaten, hoewel het schrijfsel wel met een knipoog bedoeld was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:30
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | ehh weet ik zo snel niet; ik zal eens checken hoe vol mijn composthoop zit, oke? |
ach vermicellie sliertjes werkt ook hoor hannah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:30
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | ehh weet ik zo snel niet; ik zal eens checken hoe vol mijn composthoop zit, oke? |
Lekker verse dikke wormen moet je schoonwassen, dan in kokend water leggen...zo deden wij het tijdens de legerdienst. Het is heel voedzaam
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:31
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: |  |
Ga je na het ontwaken nooit naar de wc dan? Of ga jij vóór het ontwaken naar de wc...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:36
|
|
|
|
Gisteren is voorbij dat kan je niet meer over doen, Morgen moet nog komen je weet niet wat hij brengt, Vandaag is de dag dat je leeft dus maak er het BESTE van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:39
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...en, hoe is het afgelopen want ik denk dat je niet volledig bent geweest met je relaas.  |
Ik wel, sliep even later gewoon weer verder hij niet, zun klus kwam niet af
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:44
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | We doen het allemaal voor het huwelijk of hebben het allemaal voor het huwelijk gedaan.
Thomas, ik lieg nu in ieder geval veel minder, als snap ik Frank natuurlijk wel. |
Niet iedereen hoor en anders horen mijn vriend en ikzelf niet bij iedereen. Ken genoeg mensen die elkaar in een relatie wel trouw blijven. Denk dat je discussie beter om kunt draaien van waarom ga je vreemd, naar wat zijn factoren die ervoor zorgen dat je elkaar trouw blijft. Volgens mij begint dat met principes, je hebt elkaar (al dan niet in stadhuis) trouw beloofd en die belofte houd je. Daarnaast een goede relatie natuurlijk. Over n jaar of 50 moet je t maar eens vragen, maar heb nu geen enkele reden om aan te nemen dat mijn vriend of ikzelf ooit vreemd zou kunnen gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:44
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Als mannen wel vreemd gaan en vrouwen niet, met wie gaan die mannen dan vreemd?. En een zoon heeft evenveel genen van zijn moeder als van zijn vader gekregen. Karaktereigenschappen kunnen wel erfelijk zijn maar of vreemdgaan een gevolg van een erfelijke eigenschap is, lijkt me onwaarschijnlijk. In de gedragswetenschappen is er altijd een discussie over erfelijkheid of omgeving, maar ik zou bij vreemdgaan toch naar het laatste kijken.
Thomas, mijn grootvader heette ook Thomas, maar dat is echt niet erfelijk. |
Ik vrees met grote vrezen, ik heet Gerrit, me opa ook, en die zijn opa ook en gelukkig sterft die rite nu ook uit
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op woensdag 21 december 2011, 13:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:51
|
|
|
|
| BEREND888 schreef: | | In het O.T. was Gods Geest als kracht aanwezig en kon door mensen heen Zijn werk doen. Maar de Geest was niet inwonend. Daardoor kon de Geest ook wijken of afgenomen worden. In het N.T, is de Geest inwonend na de uitstorting in Handelingen 2. En blijft ook in hen die geloven en zich bekeerd hebben. |
Dan vraag ik mij af wie wie verlaat in jou uitleg...... Had God Israël gekozen omdat ze beter waren dan de andere volken? Nee! Heeft God jou gekozen omdat jij beter bent dan anderen? Nee!
Ik zie het zelf eerder net als die boekenlegger met de voetstappen in het zand, jou vast wel bekent. Kijk eens terug in je eigen leven, dan zie je ook wel eens 1 paar voetstappen. Van wie zijn die? Van jou of van God? Datzelfde geld ook voor de mensen van het OT, die hadden dezelfde keus als jij toen God tegen ze zei; Ik heb mijn keus voor jou gemaakt, maak dan je keus voor Mij, en volg Mij. En je ziet elke keer dat God ze weer naar Zich toehaalt als zij toch weer bij Hem weggelopen waren, als volk en als individu. Dat is niet anders met ons leven, ook met de Heilige Geest in ons leven zijn wij niet heilig en doen wij dingen waarbij we bij God weglopen, en wie is het dan die ons terughaalt?
| BEREND888 schreef: | In het kort even een aanzet over de 7 Geesten Gods.
Wat betreft de 7 Geesten Gods, die zijn in het O.T. te vinden in Jesaja 11.
Daarin zie je ook de kandelaar met de 3 x 2 armen. Geest van de Here rust (dat is de staande middelste) en dan volgen de 3 armen links en rechts. Vandaar de 3 groeperingen van 2 uitdrukkingen verbonden door het woordje 'en' De kandelaar is in de Bijbel juist het beeld van de 7 geesten Gods. Jesaja 11: 1 Want er zal een Twijgje opgroeien uit de afgehouwen stronk van Isaï, en een Loot uit zijn wortels zal vrucht voortbrengen. (De Here Jezus). 2 Op Hem zal de Geest van de HEERE rusten: de Geest van wijsheid en inzicht, de Geest van raad en sterkte, de Geest van de kennis en de vreze des HEEREN. 3 Zijn ruiken zal zijn in de vreze des HEEREN. Hij zal niet oordelen naar wat Zijn ogen zien.
Ik ga er binnenkort nog wel meer van zeggen. |
Over je voorbeeld met de kandelaar ga je toch al wel fout. Het twijgje uit de stronk van Isaï (Jezus) is de middelste kaarsenhouder waar de armen aan vast zitten, als daar dan 7 geesten aan komen, kom je met 6 armen een arm te kort voor de laatste geest. Daarbij lees ik hier in Jesaja over 1 Geest van de Here, die wijsheid, inzicht, raad, sterkte, kennis en vreze des HEEREN in zich heeft. Want de Geest van God kan dat allemaal wel in zijn eentje te doen, Hij is tenslotte God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 14:08
|
|
|
|
| KLAPROOS940 schreef: | Niet iedereen hoor en anders horen mijn vriend en ikzelf niet bij iedereen. Ken genoeg mensen die elkaar in een relatie wel trouw blijven. Denk dat je discussie beter om kunt draaien van waarom ga je vreemd, naar wat zijn factoren die ervoor zorgen dat je elkaar trouw blijft. Volgens mij begint dat met principes, je hebt elkaar (al dan niet in stadhuis) trouw beloofd en die belofte houd je. Daarnaast een goede relatie natuurlijk. Over n jaar of 50 moet je t maar eens vragen, maar heb nu geen enkele reden om aan te nemen dat mijn vriend of ikzelf ooit vreemd zou kunnen gaan. |
Ik reageerde op Frank zijn wat ironische opmerking. Het ging inderdaad niet over vreemdgaan maar het al dan niet seks hebben voor het huwelijk. Ongeveer vijf procent van de mensen heeft aangegeven als maagd het huwelijk in te gaan en met zeven procent islamieten zullen er statistisch gezien nog wel een aantal moeten zijn. En ik kom daar niet aan, al vind ik het niet verstandig. Maar ik respecteer het als mensen daarvoor kiezen. Ik vind het echter om die reden geen betere christenen. Mensen gaan niet snel vreemd als de relatie en de basis goed is. Het probleem is volgens mij eerder dat mensen te snel en vaak ook te jong trouwen. Ik denk soms ook wel eens dat een dergelijke belangrijke beslissing als een huwelijk eigenlijk op de verkeerde leeftijd genomen wordt. Geen liefdesleven met elkaar kennen voor het huwelijk en dan toch trouwen en voor eeuwig trouw moeten blijven komt in de praktijk vaak uit op een leven lang ongelukkig zijn. Maar ik ga off-topic want dit heeft alleen als mogelijke verklaring iets te maken met vreemdgaan. Uit je slotzin blijkt naar mijn idee dat jullie het goed hebben gedaan, ook al ken je natuurlijk de toekomst niet.
Thomas, over vijftig jaar is wat laat voor me, vrees ik.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 21 december 2011, 16:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 15:23
|
|
|
|
Dat is goed, het hoeft ook niet morgen al Het mag ook overmorgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 15:41
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Dat sla ik niet af, wanneer maak je weer goulashsoep? 
En dat de meeste soep uit blik niet zoveel is klopt wel, ik haal de soep op het moment het liefst van de Lidl, en die zijn best lekker vergeleken met de rest. |
Volgens een consumententest was de snert uit blik van de Lidl de beste en de beste rookworst kwam uit de C1000. Ik kan me best voorstellen dat zelf snert maken wel het lekkerste is maar het is wel bewerkelijk. Soep is overigens met weinig moeite goed te maken. Voedsel met een korte bereidingstijd is niet noodzakelijkerwijs slechter of minder smakelijk. Een uitsmijter met een goede hoeveelheid aangemaakte sla en volkorenbrood is helemaal niet slecht voor je.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 15:45
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Da's juist goed toch, dat moet je in het andere topic zetten.
waarom heeft een dag maar 24 uur en niet een paar meer, kom tijd te kort  |
Misschien minder op cm en msn zitten Houd je een berg tijd over joh
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 16:01
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Let wel, dit gaat niet over 7 verschillende geesten, maar over 7 openbaringsvormen van de ene Heilige Geest die van God en Jezus uitgaat. De Heilige Geest laat zich dus op verschillende manieren zien, alsof de Heilige Geest zich in ons inleeft om ons vandaar uit verder te kunnen helpen, bemoedigen enz. op een manier zoals wij dat dan ieder persoonlijk kunnen verstaan.
Zie daarvoor ook Pag 3; |
Ok, helder dat dit zo in dat artikel staat. Maar is dat dan ook meteen de waarheid? Of is het een interpretatie van iemand, die ook weer te weerleggen is? Ik zoek nog steeds verder naar hoe het nu zit met die zeven geesten van God waarover wordt gesproken in Openbaring...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 16:07
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik vrees met grote vrezen, ik heet Gerrit, me opa ook, en die zijn opa ook en gelukkig sterft die rite nu ook uit  |
Ach Gerrit, volgens een liedje van dertig jaar geleden steel jij als de raven en volgens de Bijbel ben ik ongelovig, what 's in a name....
Thomas, gelooft het wel inmiddels en het kan niet altijd klassiek zijn.
Speciaal voor jou en oogjes dicht hè, ik kon geen ander clipje vinden.
http://www.youtube.com/watch?v=K1D5PzuJC-A
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 21 december 2011, 17:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 16:17
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Misschien minder op cm en msn zitten Houd je een berg tijd over joh  |
Of je kan dan langer op CM of msn zitten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 16:19
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Volgens een consumententest was de snert uit blik van de Lidl de beste en de beste rookworst kwam uit de C1000. Ik kan me best voorstellen dat zelf snert maken wel het lekkerste is maar het is wel bewerkelijk. Soep is overigens met weinig moeite goed te maken. Voedsel met een korte bereidingstijd is niet noodzakelijkerwijs slechter of minder smakelijk. Een uitsmijter met een goede hoeveelheid aangemaakte sla en volkorenbrood is helemaal niet slecht voor je.
Thomas |
Radijsjes, komkommer en tomaten is nog minder werk en doet ook iets aan het gewicht...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JESSICA802
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 16:20
|
|
|
|
Hoi allemaal! Ik heb dit nummer geschreven aan de hand van een getuigenis, ik hoop dat dit jullie bemoedigd!
Het is moeilijk jezelf te zijn in een keiharde wereld vol haat Ja je voelt je nu zo ongelofelijk klein, en je hoopt dat je leven vergaat
Is er weer iets vervelends gebeurd? En doet huilen gewoon teveel pijn? is je hart in oneindig veel stukken gescheurd? en voel jij je zo ontzettend klein?
REFREIN: Jezus roept je en wil je bij Hem laten schuilen Hij heeft je voor altijd lief Zeg maar "JA" tegen Hem, vind je grote geluk Zijn liefde is zo groot dat Hij stierf
Jezus stierf voor ons en leeft nu weer O, Zijn liefde is oneindig en meer In Zijn lijden heeft Hij onze schuld weggedaan, mogen wij vrij voor Hem staan
REFREIN
Dit lied heb ik geschreven op de melodie van Marco Borsato -- Nooit meer een morgen
|
|
| Naar boven |
|
|