| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 16:29
|
|
|
|
| JESSICA802 schreef: | Hoi allemaal! Ik heb dit nummer geschreven aan de hand van een getuigenis, ik hoop dat dit jullie bemoedigd!
Het is moeilijk jezelf te zijn in een keiharde wereld vol haat Ja je voelt je nu zo ongelofelijk klein, en je hoopt dat je leven vergaat
Is er weer iets vervelends gebeurd? En doet huilen gewoon teveel pijn? is je hart in oneindig veel stukken gescheurd? en voel jij je zo ontzettend klein?
REFREIN: Jezus roept je en wil je bij Hem laten schuilen Hij heeft je voor altijd lief Zeg maar "JA" tegen Hem, vind je grote geluk Zijn liefde is zo groot dat Hij stierf
Jezus stierf voor ons en leeft nu weer O, Zijn liefde is oneindig en meer In Zijn lijden heeft Hij onze schuld weggedaan, mogen wij vrij voor Hem staan
REFREIN
Dit lied heb ik geschreven op de melodie van Marco Borsato -- Nooit meer een morgen |
Wat mooi Jessica....dank je wel dat je dit met ons wilt delen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 16:34
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Mijn ieniemienie woonplaats was ook in het nieuws.........grote hennepkwekerij opgerold.......
Oeps,on topic,mooiste moment..........vol energie wakker worden  |
Paar hennepplantjes achtergehouden leanne?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 16:39
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | lekker intrappen dus in al dat geld verzamelen een zielig verhaal en foto is zo gemaakt ,dacht dat je op de kleintjes moest letten  |
Grace, laat dat maskertje van onwetenheid nou es vallen en kijk verder als je neusie lang is he.....er is zoveel dierenleed alleen al hier in nederland, laatstaan elders in de wereld. (enneh....ik dacht dat jij ook hondjes had?) Wij hebben tot taak Grace, om de schepping te onderhouden. En ik zat inderdaad krap toen ik werkloos was zonder inkomen Grace...maar ik werk nu weer 5 dagen per week...helaas nog niet fulltime, en dit is één van de eerste giften die ik (weer) kan doen...ben dr hartstikke blij mee! AMEN
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 17:05
|
|
|
|
Als ik er morgen niet meer ben, vertel het aan de bomen, vertel het tegen de wind, maar vertel het niet tegen hen.
Als ik er morgen niet meer ben, vertel het aan de stromen, vertel het een klein kind, maar vertel het niet tegen hen.
Vertel het de stad, hoe lief ik je had, maar vertel het niet tegen hen, ze zouden het nooit geloven, dat een man, en een vrouw, elkaar zo lief hadden, als ik jou.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 17:59
|
|
|
|
| HERMAN968 schreef: | Het gebed van een rechtvaardige vermag veel omdat er kracht aan verleend wordt - Jak 5:16b
Zoals steeds kan iedereen gebedspunten posten om voor te bidden. De verwachting is dan wel dat het een hartspunt is van diegenen die om dit gebed vraagt. Een goed gebedspunt wordt dan kort, duidelijk en concreet geformuleerd waarbij we onze gedachten op God richten. Punt is ook dat we zorgvuldig zijn met vertrouwelijke informatie.
Als je je punt niet op het forum wilt zetten, zou je misschien zelf aan kunnen sluiten bij de gebedsroom op de donderdag.
Bettie, Herman, Martha, vandam |
Herman, ik kan helaas donderdagavond niet aanwezig zijn...willen jullie bidden voor de zus van Jacob? Ze heeft het erg moeilijk, ze kon opeens niet meer lopen, en vanwege rheuma is waarschijnlijk een operatie niet mogelijk.... En ook voor Visje: ze had bestraling en krijgt over een maand de uitslag (schrijf ik dit goed VIsje?) Ook hier dreigt misschien een operatie... Vraag maar om heel veel sterkte.....dat hebben beiden nodig! (en laten we de eenzamen met kerst niet vergeten he...want ook temidden van een giga kerstdienst.....kun je je super eenzaam voelen hoor! Dit was het wat mij betreft Herman. Ik wens jullie een gezegende avond
Laatst aangepast door
|
MARRY942
|
op woensdag 21 december 2011, 18:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 18:07
|
|
|
|
Woensdag 21 december, Psalm 145: 17-21; Wie Hem bemint.
Dus: God is goede vriendjes met wie naar zijn pijpen dansen – maar wie Hem niet mogen, laat Hij links liggen? Sterker nog: ‘Wie hem bemint, is bij Hem welbemind, maar wie Hem haat, betaalt het met zijn bloed’ – is dat wat de tekst wil zeggen? Ja, dat is inderdaad wat de tekst wil zeggen. Wat dat betreft lijkt God wel een beetje op een boemerang. Die kun je ver van je weggooien, maar kijk er niet vreemd van op wanneer die na enige tijd terugkeert, met alle schadelijke gevolgen van dien. Je kunt God niet ongestraft verlaten. Dat is geen hel- en verdoemenispreek van een van een zwarte kousenker, maar heldere taal van een van die prachtige psalmen! Alleen moet je dan, om misverstanden te voorkomen, één ding begrijpen: die boosdoeners die hier worden bedoeld , degenen die God afwijzen, zijn zomaar al die rand- en buitenkerkelijken in de centra en nieuwbouwwijken van onze dorpen en steden. Dat denken we al te gemakkelijk, om vervolgens onszelf een mooie kerstveer op de hoed te zetten. Nee, die God afwijzen zijn criminelen, leugenaars dieven, moordenaars, kortom: mensen die, van God los, zich aan zijn wetten niets gelegen laten liggen. Het zijn degenen die denken God ver van zich af te kunnen gooien, zonder dat dit gevolgen zal hebben voor hun verdere leven. Het zal een grote vergissing blijken te zijn! Maar ook het omgekeerde is waar: al wat gedaan werd uit liefde voor Jezus, dat houdt zijn waarde en zal eeuwig bestaan. ‘Hij vervult het verlangen van wie hem eren, hij hoort hun klacht en komt te hulp.’ Hoe dan? Soms door de hulp van een vriend. Soms door een wegwijzend woord uit de Bijbel. Soms door een ingeving van de Heilige Geest. Hoe dan ook, de Eeuwige zál je helpen.
Al wie God vreest, verhoort en zegent Hij, zijn redding is elk die Hem roept nabij. Wie Hem bemint, is bij Hem welbehoed, maar wie Hem haat, betaalt het met zijn bloed. Ik zal vol vreugde zingen Hem te ere, mijn mond zal vol zijn van de lof des Heren. Laat al wat leeft Gods heilige naam belijden, Hem zegenen tot aan het eind der tijden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 18:25
|
|
|
|
| BEREND888 schreef: | Ik heb via die link de PDF doorgelezen, maar zet grote vraagtekens bij veel dingen. Ik ga het nog wel eens bestuderen.
In het O.T. was Gods Geest als kracht aanwezig en kon door mensen heen Zijn werk doen. Maar de Geest was niet inwonend. Daardoor kon de Geest ook wijken of afgenomen worden. In het N.T, is de Geest inwonend na de uitstorting in Handelingen 2. En blijft ook in hen die geloven en zich bekeerd hebben. De discipelen moesten na de hemelvaart in Jeruzalem blijven. En Petrus legt dat uit. Petrus zegt in Hand 2:39, "want u komt de belofte toe en uw kinderen zovelen als de Here ertoe roepen zal". Die belofte is de gave en inwoning van de Heilige Geest. Lukas 24:49 En zie, Ik zend de belofte van Mijn Vader op u; maar blijft u in de stad Jeruzalem, totdat u met kracht (Heilige Geest) uit de hoogte bekleed zult worden.
Hand 1:4 En toen Hij met hen samen was, beval Hij hun dat zij niet uit Jeruzalem weg zouden gaan, maar de belofte (Heilige Geest) van de Vader zouden verwachten, die u, zei Hij, van Mij gehoord hebt; Verwijzing(en) Joh 14:26; 15:26; 16:7
(Die belofte heeft dus niets met een verbond met Abraham te maken, zoals een doopformulier tracht te zeggen. Maar dat is een ander onderwerp )
In het kort even een aanzet over de 7 Geesten Gods.
Wat betreft de 7 Geesten Gods, die zijn in het O.T. te vinden in Jesaja 11.
Daarin zie je ook de kandelaar met de 3 x 2 armen. Geest van de Here rust (dat is de staande middelste) en dan volgen de 3 armen links en rechts. Vandaar de 3 groeperingen van 2 uitdrukkingen verbonden door het woordje 'en' De kandelaar is in de Bijbel juist het beeld van de 7 geesten Gods. Jesaja 11: 1 Want er zal een Twijgje opgroeien uit de afgehouwen stronk van Isaï, en een Loot uit zijn wortels zal vrucht voortbrengen. (De Here Jezus). 2 Op Hem zal de Geest van de HEERE rusten: de Geest van wijsheid en inzicht, de Geest van raad en sterkte, de Geest van de kennis en de vreze des HEEREN. 3 Zijn ruiken zal zijn in de vreze des HEEREN. Hij zal niet oordelen naar wat Zijn ogen zien.
Ik ga er binnenkort nog wel meer van zeggen. |
Kijk dat is wat ik bedoel.... De zeven karakters van de Geest van God. Mooi is dat, hoef het niet zelf neer te zetten.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 18:29
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik reageerde op Frank zijn wat ironische opmerking. Het ging inderdaad niet over vreemdgaan maar het al dan niet seks hebben voor het huwelijk. Ongeveer vijf procent van de mensen heeft aangegeven als maagd het huwelijk in te gaan en met zeven procent islamieten zullen er statistisch gezien nog wel een aantal moeten zijn. En ik kom daar niet aan, al vind ik het niet verstandig. Maar ik respecteer het als mensen daarvoor kiezen. Ik vind het echter om die reden geen betere christenen. Mensen gaan niet snel vreemd als de relatie en de basis goed is. Het probleem is volgens mij eerder dat mensen te snel en vaak ook te jong trouwen. Ik denk soms ook wel eens dat een dergelijke belangrijke beslissing als een huwelijk eigenlijk op de verkeerde leeftijd genomen wordt. Geen liefdesleven met elkaar kennen voor het huwelijk en dan toch trouwen en voor eeuwig trouw moeten blijven komt in de praktijk vaak uit op een leven lang ongelukkig zijn. Maar ik ga off-topic want dit heeft alleen als mogelijke verklaring iets te maken met vreemdgaan. Uit je slotzin blijkt naar mijn idee dat jullie het goed hebben gedaan, ook al ken je natuurlijk de toekomst niet.
Thomas, over vijftig jaar is wat laat voor me, vrees ik. |
Mijn vriend en ikzelf horen dan bij die 5 procent die je noemt. Prettig om te horen dat het dus blijkbaar om 1 op de 20 gaat. Want hoewel ik wel een aantal mensen ken die er hetzelfde over denkt als ons, voel ik me daarin vaak ook wel alleen staan. Bij mij in de gemeente/ vriendenkring en op werk kiest toch vrijwel iedereen ervoor om samen te gaan wonen. We hebben die keuze gemaakt naar wat wij denken dat goed is en wat God goed voor ons vind. Uiteraard maakt onze keuze hierin ons geen beter mens/ betere christen. Een goed mens/ christen is iemand die in alles beantwoord aan wat God's bedoeling is met hem/haar. En vaak doe ik wat ik zelf prettig/ goed vind, zelfs als ik weet dat t niet goed (zonde) is. t Maakt niet zoveel uit of je op t ene of t andere gebied je doel mist. Wel zijn de gevolgen bij zonden als vreemdgaan vaak groter en veelomvattender.
k Ben het overigens niet met je eens dat zonder sex het niet goed mogelijk is om een goede relatie op te bouwen. Ook dan kun je een goede relatie opbouwen die een goede basis heeft. Te snel en te jong trouwen kan een oorzaak zijn van een relatie die niet goed is, maar dat is volgens mij toch per stel verschillend. Belangrijker dan leeftijd en hoelang je een relatie hebt is volgens mij hoe je samen communiceert. Niet alleen voor je gaat trouwen/ samenwonen maar juist ook daarna. Zonder goede communicatie is de kans veel groter dat je uit elkaar groeit wat als gevolg kan hebben dat iemand andere (sexuele) relatie(s) aangaat, voor of na het beeindigen van de relatie.
Laatst aangepast door
|
KLAPROOS940
|
op woensdag 21 december 2011, 18:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 18:30
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Lekker verse dikke wormen moet je schoonwassen, dan in kokend water leggen...zo deden wij het tijdens de legerdienst. Het is heel voedzaam  |
En was het lekker ook ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 18:32
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | radijsjes zijn heel gezond en houden puistjes tegen marry  |
Hihi...ik heb talloze lichamelijke gebreken....maar geen puissie te zien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 18:33
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Lekker verse dikke wormen moet je schoonwassen, dan in kokend water leggen...zo deden wij het tijdens de legerdienst. Het is heel voedzaam  |
uhhhh Frank ik heb net gegeten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 18:37
|
|
|
|
Vandaag kerstpakket ontvangen. Kan de voorraadkast weer aangevuld worden na dat ik vorige week een half kerstpakket van vorig jaar heb moeten weggooien. kerstpakket? Leuk , alleen jammer van die dingen die je nooit gebruikt of nooit eet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 18:50
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ga je na het ontwaken nooit naar de wc dan? Of ga jij vóór het ontwaken naar de wc...  |
Neu dat doe ik wel als ikkes wakker ben ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 19:05
|
|
|
|
Ik kan door mijn achtergrond redelijk goed met statistiek omgaan en wil toch een kanttekening plaatsen bij die vijf procent. Nederland kent een forse moslimminderheid en daar is het accent op maagdelijkheid veel dwingender. De moslims maken inmiddels meer dan zeven procent uit en als een flink deel als maagd het huwelijk ingaat, en dat is echt aan te nemen, dan zou het percentage onder de oorspronkelijke Nederlandse bevolking wel eens erg klein kunnen zijn. Dat hoeft je er natuurlijk niet van te weerhouden die keuze te maken. Ik stel het echter nergens zo boud dat je dan geen relatie kunt opbouwen. Veel hangt ook af van hoe ruim je naar andere handelingen dan gemeenschap kijkt. Maar het is mijn overtuiging wel dat het een groot risico kan zijn als je traditioneel huwt, elkaar weinig alleen meemaakt en niet weet hoe je het met elkaar in intieme zaken kunt vinden. Ik heb gewoon gezien dat dat heel vaak mis ging, zeker bij de generatie voor mij., maar ook bij de mijne. In de christelijke cultuur hechten we vaak wel aan trouw en de wil om een huwelijk in stand te houden en ik vind ook dat je dat moet proberen en liefst moet blijven proberen. De kille werkelijkheid is wel dat veel huwelijken in bed mislukken, waarbij ik nadrukkelijk wil verwijzen naar mijn eerdere bijdragen waarbij ik de wisselwerking van relatie en intimiteit duidelijk heb willen maken. Nagenoeg alle stellen die gaan trouwen gaan met elkaar naar bed en persoonlijk denk ik dat dat heel wijs is. Ik val echter niemand aan die dat uitstelt op grond van een christelijke geloofsopvatting. Ik beweer ook niet dat het dan gaat mislukken. Wat ik aangeef is dat ik denk dat nagenoeg iedereen streeft naar een complete liefdesrelatie en dat dit de belangrijkste bron van geluk is voor mensen. Daar moet je voorzichtig mee omgaan. CM zit vol met mensen die op dit punt erg ongelukkig zijn geworden. En soms is dit, en ik noem het maar gewoon bij de naam, door wat dwingende kerkelijke gewoontes. De sociale druk om voor een bepaalde leeftijd toch wel te trouwen met bij voorkeur iemand uit dezelfde kerk en passend in de gewoontes die ervoor zorgen dat je elkaar pas na het huwelijk goed leert kennen, vormt een risico. Als we in principe het huwelijk ingaan om bij elkaar te blijven, een goed uitgangspunt, kan dat wel eens leiden tot langdurig ongelukkig zijn, zeker als de sociale druk om niet te scheiden groot is. Op het punt van de communicatie ben ik het volledig met je eens en dit is zeker voor de door mij genoemde wisselwerking van grote invloed. De liefde bedrijven is ook een vorm van communicatie maar die kan niet zonder de andere die jij noemt, wil het standhouden althans. En wat dit betreft zie ik vaak grote overeenkomsten tussen de meer orthodoxe en de wat radicaal evangelische groeperingen. Onderschat de evangelische gemeenten niet op dit punt.
Iedereen op CM die hier zit en gescheiden is, kan zich afvragen of en in hoeverre hij of zij op dit punt wel gelukkig gekozen heeft.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 21 december 2011, 19:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 19:11
|
|
|
|
Mn zoontje is ziek, eind van de middag opeens vreselijk hoesten en een beetje benauwd. Om 17.30 toch maar even de spoeddienst gebeld want zo slaapt er niemand hier in huis vannacht. Ik had al blij geweest als ik gewoon even langs had kunnen komen met hem, maar tot mn grote verbazing zegt de arts nadat ik uitgelegt had wat er aan de hand was: ow, dan kom ik toch gewoon even langs. Ik ben zo dol op dit land, niks huisartsenposten en met koortige kinderen door de kou moeten, de dokter komt gewoon zelf even.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 19:16
|
|
|
|
" Nee en ik blijf gewoon op mn kont zitten!!"
De zoon van Annette toen zij een zetpil bij hem wilde inbrengen, hihi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 19:21
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | lekker intrappen dus in al dat geld verzamelen een zielig verhaal en foto is zo gemaakt ,dacht dat je op de kleintjes moest letten  |
dat poesje is toch een kleintje? anders had er wel volwassen tijger gestaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 19:25
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Herman, ik kan helaas donderdagavond niet aanwezig zijn...willen jullie bidden voor de zus van Jacob? Ze heeft het erg moeilijk, ze kon opeens niet meer lopen, en vanwege rheuma is waarschijnlijk een operatie niet mogelijk.... En ook voor Visje: ze had bestraling en krijgt over een maand de uitslag (schrijf ik dit goed VIsje?) Ook hier dreigt misschien een operatie... Vraag maar om heel veel sterkte.....dat hebben beiden nodig! (en laten we de eenzamen met kerst niet vergeten he...want ook temidden van een giga kerstdienst.....kun je je super eenzaam voelen hoor! Dit was het wat mij betreft Herman. Ik wens jullie een gezegende avond |
Volgens een eerder bericht van je, zou je je gebedspunten doorMAILEN... nou ga je ze toch hier op forum zetten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Vandaag kerstpakket ontvangen. Kan de voorraadkast weer aangevuld worden na dat ik vorige week een half kerstpakket van vorig jaar heb moeten weggooien. kerstpakket? Leuk , alleen jammer van die dingen die je nooit gebruikt of nooit eet. |
Inderdaad Visser......had ik ook altijd. Nu heb ik een andere baas, die zulke dingen snapt! We kregen een geweldig kerstdinner...als toetje..een goed gevulde envelop.....en vanmorgen..een goed gevulde stol...... En dat komt allemaal wel op...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
|
|
|
|
Mevr van 82 in de thuiszorg...
Ze is gevallen...omdat ze duizelig was...en maak ik me daar toch wel zorgen om...
Ik zie een lelijke blauwe plek vlakbij haar slaap en vraag ""Hebt u zich geen pijn gedaan dan????
""Pijn??"" Nee hoor ik had mijn warme wollen muts op!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 19:30
|
|
|
|
Beste CM ers.....
Voor de laatste dagen van dit jaar...... Veel gezelligheid met elkaar.....
Voor de 365 dagen die daarna volgen.... Veel geluk, en weinig zorgen....
Herman en Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 19:32
|
|
|
|
Aardige reactie moet ik zeggen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 19:34
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Mn zoontje is ziek, eind van de middag opeens vreselijk hoesten en een beetje benauwd. Om 17.30 toch maar even de spoeddienst gebeld want zo slaapt er niemand hier in huis vannacht. Ik had al blij geweest als ik gewoon even langs had kunnen komen met hem, maar tot mn grote verbazing zegt de arts nadat ik uitgelegt had wat er aan de hand was: ow, dan kom ik toch gewoon even langs. Ik ben zo dol op dit land, niks huisartsenposten en met koortige kinderen door de kou moeten, de dokter komt gewoon zelf even.  |
Zoals ik eerder deze week in de chatroom schreef heeft Duitsland op vele gebieden een zelfde systeem als in België. Men kan wel lachen wel met de Belgen, en zo voor de gek houden, maar ze hebben één van de beste sociale voorzieningen ter wereld. Wij betalen 54 euro voor de ziekteverzekering. Oja, 54 euro per jaar. Ja, natuurlijk hebben we niet hetzelfde voorzieningssysteem als in Nederland. De vraag is wel of dat voorzieningssysteem echt wel zo goed is als gepromoot wordt op tv en andere media.
Ik wil niet voorbij gaan aan de essentie van je bijdrage, Annette, en ik hoop dat je zoontje vlug herstelt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEREND888
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 19:38
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Dan vraag ik mij af wie wie verlaat in jou uitleg......
ANTW: De Geest kon in het O.T. een mens verlaten. David zei dat toch ook. Neem uw Heilige Geest niet van mij!
Had God Israël gekozen omdat ze beter waren dan de andere volken? Nee! Heeft God jou gekozen omdat jij beter bent dan anderen? Nee!
Ik zie het zelf eerder net als die boekenlegger met de voetstappen in het zand, jou vast wel bekent. Kijk eens terug in je eigen leven, dan zie je ook wel eens 1 paar voetstappen. Van wie zijn die? Van jou of van God? Datzelfde geld ook voor de mensen van het OT, die hadden dezelfde keus als jij toen God tegen ze zei; Ik heb mijn keus voor jou gemaakt, maak dan je keus voor Mij, en volg Mij. En je ziet elke keer dat God ze weer naar Zich toehaalt als zij toch weer bij Hem weggelopen waren, als volk en als individu. Dat is niet anders met ons leven, ook met de Heilige Geest in ons leven zijn wij niet heilig en doen wij dingen waarbij we bij God weglopen, en wie is het dan die ons terughaalt?
ANTW: Het gaat helemaal niet om wie beter is of wie moet kiezen. Dat onderwerp wordt behandelt in de eerste 3 Hfdst. van deRomeinenbrief. Het gaat in mijn antwoord ook niet wat de Heilige Geest doet in ons leven. De vraag is: "hoe moeten wij de 7 Geesten Gods zien."
Over je voorbeeld met de kandelaar ga je toch al wel fout. Het twijgje uit de stronk van Isaï (Jezus) is de middelste kaarsenhouder waar de armen aan vast zitten, als daar dan 7 geesten aan komen, kom je met 6 armen een arm te kort voor de laatste geest. Daarbij lees ik hier in Jesaja over 1 Geest van de Here, die wijsheid, inzicht, raad, sterkte, kennis en vreze des HEEREN in zich heeft. Want de Geest van God kan dat allemaal wel in zijn eentje te doen, Hij is tenslotte God. | Hij kan het wel in z'n eentje doen? Gods woord spreekt duidelijk over de zeven Geesten. Daar mogen wij niet zomaar een streep doorhalen!
De Heilige Geest is een eenheid! Maar God wil ons graag karakter eigenschappen meedelen, als wij dat kunnen begrijpen. De kandelaar moest gemaakt worden uit één stuk GOUD!
Het twijgje van de tronk van Isaï is een type , een beeld van de Here Jezus. Maar dat is niet de middelste arm van de kandelaar. Dat kan HELEMAAL NIET want de kandelaar moest gemaakt worden van geslagen GOUD (en geen hout, want dat verbrand). Ik herhaal om het nogeens te benadrukken. De kandelaar moest gemaakt worden uit één stuk goud! En alleen door slaan moest men dat zo vormen, niet smelten en gieten. Het drukt daarmee ook de eenheid van die 7 Geesten uit. Maar ook geeft het een uitdrukking aan de Eenheid van de Gemeente, Zijn Lichaam. Vandaar de 7 kandelaren in Openbaring. En ook laat het de Here Jezus zien. "Ik ben het Licht der wereld". De verborgenheid van de kandelaar is groot en daarmee ook de eenheid van Gods Wezen en de onderscheidene kenmerken. Het is een mooie studie waard waarom die kandelaar zo mooi versierd werd met bloemen etc. Dat heel nauwkeurig gemaakt moest worden!
De gouden kandelaar. In Exodus 25 staat een heel nauwkeurige beschrijving! 31 U moet ook een kandelaar van zuiver goud maken. Als gedreven werk moet de kandelaar gemaakt worden, zijn schacht en zijn armen; zijn bloemkelken, zijn knoppen en zijn bloesems moeten er één geheel mee vormen. 32 En zes armen moeten uit de zijkanten ervan uitsteken: drie armen van de kandelaar uit zijn ene kant, en drie armen van de kandelaar uit zijn andere kant. 33 Drie bloemkelken in de vorm van amandelbloesem aan de ene arm, met knop en bloesem, en drie bloemkelken in de vorm van amandelbloesem aan de andere arm, met knop en bloesem. Zo moeten de zes armen worden die uit de kandelaar steken. 34 En op de kandelaar zelf moeten vier bloemkelken komen in de vorm van amandelbloesem, met zijn knoppen en zijn bloesems. 35 Er moet een knop komen onder het eerste paar armen dat eruit steekt, een knop onder het tweede paar armen dat eruit steekt, en een knop onder het derde paar armen dat eruit steekt. Zo moet het worden bij de zes armen die uit de kandelaar steken. 36 Zijn knoppen en zijn armen moeten met de kandelaar één geheel vormen; het geheel moet één stuk gedreven werk van zuiver goud zijn. 37 Vervolgens moet u de bijbehorende zeven lampen maken. Men moet die lampen aansteken en licht doen verspreiden in de richting van de voorzijde van de kandelaar. 38 Zowel de bijbehorende snuiters als de bijbehorende vuurschalen moeten van zuiver goud zijn. 39 Van één talent zuiver goud moet men hem maken, met al die genoemde voorwerpen. 40 Zie dan erop toe dat u het maakt naar zijn ontwerp, dat u op de berg getoond is.
Lees ook Exodus 37.
En om nogeens duidelijk te maken dat de kandelaar een beeld is van de 7-voudige Heilige Geest.
Lezen we even wat er in het vijfde visioen: de gouden kandelaar en de twee olijfbomen. Zacharia 4 : 1 De Engel Die met mij sprak, kwam terug en wekte mij, zoals iemand die uit zijn slaap gewekt wordt. 2 Hij zei tegen mij: Wat ziet u? Daarop zei ik: Ik zie, en zie, een kandelaar, geheel van goud, met een olievaatje aan de bovenkant ervan en daarbovenop zeven bijbehorende lampen met telkens zeven toevoerbuisjes aan de lampen, die daarboven zitten, 3 met twee olijfbomen ernaast, een aan de rechterkant van het olievaatje en een aan de linkerkant ervan. 4 Ik antwoordde en zei tegen de Engel Die met mij sprak: Mijn Heere, wat betekenen deze dingen? 5 Toen antwoordde de Engel Die met mij sprak, en zei tegen mij: Weet u niet wat deze dingen betekenen? Ik zei: Nee, mijn Heere. 6 Daarop antwoordde Hij en zei tegen mij:
Dit is het woord van de HEERE tot Zerubbabel: Niet door kracht en niet door geweld, maar door Mijn Geest, zegt de HEERE van de legermachten.
De kandelaar en de (olijf) olie zijn een beeld van de Heilige Geest, Zij moesten ook staan op de Ark in de Tabernakel. Dat verspreidde licht op het verzoendeksel. Op het verzoendeksel werd het offerbloed gesprenkeld, dat daardoor steeds voor het aangezicht van God zichtbaar is.
Zo is het ook nu. Jouw en mijn zonden zijn verzoend doordat Christus volkomen verzoening heeft gedaan. God ziet daarop terug als wij onze zonden belijden. Wat een genade. Als je verder leest in Zach 4 zie je ook dat de 7 armen ook betekent: " Die zeven zijn de ogen van de HEERE, die over heel de aarde trekken."
Dat de Geest in het O.T. als kracht aanwezig was en na de uitsorting van de Heilige Geest inwonend is geworden maakt ook de volgende tekst duidelijk. Lukas 4: 28 Want Ik zeg u: Onder die van vrouwen geboren zijn, is niemand meerder profeet, dan Johannes de Doper; maar de minste in het Koninkrijk Gods is meerder dan hij. Waarom? Om Johannes bij de 'oude bedeling' hoorde.
Onder het nieuwe verbond geldt: "Johannes 14: 23 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Zo iemand Mij liefheeft, die zal Mijn woord bewaren; en Mijn Vader zal hem liefhebben, en Wij zullen tot hem komen, en zullen woning bij hem maken. (Wij- meervoud dus) 24 Die Mij niet liefheeft, die bewaart Mijn woorden niet; en het woord dat gij hoort, is het Mijne niet, maar van de Vader, Die Mij gezonden heeft. 25 Deze dingen heb Ik tot u gesproken, bij u blijvende. 26 Maar de Trooster, de Heilige Geest, Die de Vader zenden (WAS ER DUS NOG NIET) zal in Mijn Naam, Die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles, wat Ik u gezegd heb.
Ook het wondere van de 3-eenheid staat verborgen in Gods woord 1 Joh 5:7 Want Drie zijn er, Die getuigen in de hemel, de Vader, het Woord (= de Here Jezus) en de Heilige Geest; en deze Drie zijn één. 1 Joh 5:8 En drie zijn er, die getuigen op de aarde, de Geest, en het water ( is het Woord) , en het bloed; en die drie zijn tot één.
Laatst aangepast door
|
BEREND888
|
op woensdag 21 december 2011, 22:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 19:40
|
|
|
|
...het was een zware keuze...ofwel naar een concert gaan of wel doneren voor zo'n dierendingesstunt...Het leven is nu eenmaal niet goedkoop, Grace. Dus, op de kleintjes letten of iets geven aan...ja, aan wat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 19:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het zal allemaal wel oprecht en goed bedoeld zijn hoor. Ik twijfel niet aan iemands goede bedoelingen. Zelf geloof ik niet meer die wensen.  |
Mag ik weten waar je nog wel in geloofd Frank????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 19:49
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Beste CM ers.....
Voor de laatste dagen van dit jaar...... Veel gezelligheid met elkaar.....
Voor de 365 dagen die daarna volgen.... Veel geluk, en weinig zorgen....
Herman en Marianne |
366
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 19:51
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik kan door mijn achtergrond redelijk goed met statistiek omgaan en wil toch een kanttekening plaatsen bij die vijf procent. Nederland kent een forse moslimminderheid en daar is het accent op maagdelijkheid veel dwingender. De moslims maken inmiddels meer dan zeven procent uit en als een flink deel als maagd het huwelijk ingaat, en dat is echt aan te nemen, dan zou het percentage onder de oorspronkelijke Nederlandse bevolking wel eens erg klein kunnen zijn. Dat hoeft je er natuurlijk niet van te weerhouden die keuze te maken. Ik stel het echter nergens zo boud dat je dan geen relatie kunt opbouwen. Veel hangt ook af van hoe ruim je naar andere handelingen dan gemeenschap kijkt. Maar het is mijn overtuiging wel dat het een groot risico kan zijn als je traditioneel huwt, elkaar weinig alleen meemaakt en niet weet hoe je het met elkaar in intieme zaken kunt vinden. Ik heb gewoon gezien dat dat heel vaak mis ging, zeker bij de generatie voor mij., maar ook bij de mijne. In de christelijke cultuur hechten we vaak wel aan trouw en de wil om een huwelijk in stand te houden en ik vind ook dat je dat moet proberen en liefst moet blijven proberen. De kille werkelijkheid is wel dat veel huwelijken in bed mislukken, waarbij ik nadrukkelijk wil verwijzen naar mijn eerdere bijdragen waarbij ik de wisselwerking van relatie en intimiteit duidelijk heb willen maken. Nagenoeg alle stellen die gaan trouwen gaan met elkaar naar bed en persoonlijk denk ik dat dat heel wijs is. Ik val echter niemand aan die dat uitstelt op grond van een christelijke geloofsopvatting. Ik beweer ook niet dat het dan gaat mislukken. Wat ik aangeef is dat ik denk dat nagenoeg iedereen streeft naar een complete liefdesrelatie en dat dit de belangrijkste bron van geluk is voor mensen. Daar moet je voorzichtig mee omgaan. CM zit vol met mensen die op dit punt erg ongelukkig zijn geworden. En soms is dit, en ik noem het maar gewoon bij de naam, door wat dwingende kerkelijke gewoontes. De sociale druk om voor een bepaalde leeftijd toch wel te trouwen met bij voorkeur iemand uit dezelfde kerk en passend in de gewoontes die ervoor zorgen dat je elkaar pas na het huwelijk goed leert kennen, vormt een risico. Als we in principe het huwelijk ingaan om bij elkaar te blijven, een goed uitgangspunt, kan dat wel eens leiden tot langdurig ongelukkig zijn, zeker als de sociale druk om niet te scheiden groot is. Op het punt van de communicatie ben ik het volledig met je eens en dit is zeker voor de door mij genoemde wisselwerking van grote invloed. De liefde bedrijven is ook een vorm van communicatie maar die kan niet zonder de andere die jij noemt, wil het standhouden althans. En wat dit betreft zie ik vaak grote overeenkomsten tussen de meer orthodoxe en de wat radicaal evangelische groeperingen. Onderschat de evangelische gemeenten niet op dit punt.
Iedereen op CM die hier zit en gescheiden is, kan zich afvragen of en in hoeverre hij of zij op dit punt wel gelukkig gekozen heeft.
Thomas |
Ben het met je eens dat je keuzes niet moet maken onder druk van kerkelijke traditie en wat men van je verwacht. Vind het naar om te horen dat je ervaring is dat je in je omgeving veel hebt meegemaakt dat relaties stranden, juist ook relaties waarbij men wel de intentie had om elkaar trouw te zijn en te blijven. Mijn eigen ervaring is gelukkig anders al ken ik ook zeker de voorbeelden van relaties die niet goed gaan, waarbij men soms kiest om bij elkaar te blijven, soms om uit elkaar te gaan. Maar het mogelijke verband dat jij omschrijft tussen het wachten met sex en het hebben van een niet-gelukkige relatie ken ik niet uit mijn omgeving. En voor mij en mijn vriend geld hopelijk ook dat dat niet voor ons geldt, maar dat kan ik nu natuurlijk nog niet zeggen. Helaas geld het voor velen hier op cm wel, dat mensen ongelukkige relaties hebben gehad. Ik hoop ook echt dat mensen leren om (als ze dit willen en iemand tegen komen met wie het klikt) een relatie op te bouwen gebaseerd op liefde, respect, trouw. En waarbij de wil en keuze gemaakt wordt om voor elkaar te kiezen en te blijven kiezen. En dat men dat ook volhoudt, zodat vreemd gaan geen optie is.
groet Klaproos
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 20:16
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | | Ik kan door mijn achtergrond redelijk goed met statistiek omgaan en wil toch een kanttekening plaatsen bij die vijf procent. Nederland kent een forse moslimminderheid en daar is het accent op maagdelijkheid veel dwingender. De moslims maken inmiddels meer dan zeven procent uit en als een flink deel als maagd het huwelijk ingaat, en dat is echt aan te nemen, dan zou het percentage onder de oorspronkelijke Nederlandse bevolking wel eens erg klein kunnen zijn. |
Ik ben het met je eens dat moslims het accent op maagdelijkheid dwingend nemen, maar dit geld voor de vrouwen, niet voor de mannen. Je kunt ervan uitgaan dat het gros van de moslim mannen niet als maagd het huwlijk ingaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |