ChristianMatch

Forum

Vergoeding homotherapie uit het ziekenfonds
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3503 3504 3505 3506 3507 3508 3509 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 23:28

Wat kun je nog anders met de huidige ziektekostenverzekeringen dan je kop in het zand steken en doorgaan? Je doet er toch niets aan. Om het plaatje compleet te krijgen is het fantastisch dat zoiets als dit voor een homo die moeite heeft met zijn geaardheid in het pakket zit, maar voor mij is het onzin, evenals zo heel veel andere dingen. Het ziektekosten pakket proberen ze gewoon voor iedereen te houden, ongeacht wie die persoon is. Bovendien kun je zelf de keuze maken voor een maatschappij, en dan zijn er onderling nog wel kleine verschillen. Zo heb ik eens begrepen dat abortus er bij de DVZ niet bij zit( heb niet nagetrokken of dit waar is)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 23:30

CHATULIEM619 schreef:
Sorry, ik vind dat je ziek bent als je zomaar met een wildvreemde seks bedrijft. Dan word je gedreven door je instinct is niks menselijks aan. Ik vind dat deze mensen therapie nodig hebben...

MIEKE364 schreef:
hiermee impliceer je dat homo's zomaar met wildvreemden seks bedrijven.....
dat is iets wat hetero's nou nooooit doen......als je die allemaal als ziek zou moeten bestempelen en in therapie wil brengen dan is je ziektekostenverzekering in de verste verten niet meer te betalen.

Je zou Chats reactie zo op kunnen vatten, maar...Dat zegt hij helemaal niet!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 23:32

ZEELAND736 schreef:
Waren er nog mensen van CM uitgenodigd...?
En zo ja...was het mooi/fijn???

Laat het ons even weten!!

Nee Zeeland, vandaag niet als ik hem goed begrepen heb.

Crosser en Marian...
Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 23:33

[quote=ROMY721]

meld mij nu aan trijnie (ov)
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 23:36

ERIKA129 schreef:
Katwijk he altijd al vreemd volk geweest Clown smiley
Zouden ze daarom zo veel connecties hebben met Veenendaal Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Twijfelende smiley

Hou je dr ff rekening mee dat ik daar ga wonen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

noem het ontwikkelingshulp Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 23:40

JOLAN931 schreef:
Hou je dr ff rekening mee dat ik daar ga wonen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

noem het ontwikkelingshulp Clown smiley

ehhh....kijk dat noemen ze nog eens goede werken.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 23:49

WILLEMIJN232 schreef:
Willemijn, die absoluut niets tegen homo's heeft maar ook niet met dat veroordelende vingertje wil wijzen wat ze zelf bij anderen verafschuwt......

Een andere mening is geen veroordeling. Ik beargumenteer waarom ik het vind en onderbouw dat, Geen standpunt innemen en daarmee iedereen te vriend houden, brengt ons ook niet verder. Dat er mensen op CM het met me oneens zijn, is redelijkerwijs wel te veronderstellen en dat is toch prima? Dan heb je tenminste een discussie die ergens over gaat. Als we kijken naar de houding van veel kerkmensen vroeger en soms nu ook nog, kennen we juist dat veroordelende vingertje nog goed genoeg. Met alle ellende voor homofielen van dien. En ik zal daar met overtuiging tegen in blijven gaan. Er is al genoeg leed aangericht door mijn geloofsgenotenop dit punt.

Thomas, die dus vindt dat er niet vergoed moet worden op kosten van de gemeenschap.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 17 januari 2012, 23:56
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 23:53

ZEELAND736 schreef:
Niet helemaal tot moes koken...dus met stukjes erin....
Rozijnen toevoegen....
Als je dat warm eet met gele vla...is het net appelstrudel....

Maar is het dan wel goed gaar? En moet je dan gelijk alles opeten? En hoe doe je dat dan morgen , mocht er overblijven? Eerst opwarmen in de magnetron?
Visser is niet nieuwsgierig hoor , maar zn kookkunsten mag wel wat naar een hoger peil gebracht worden Verlegen lachende smiley

Op mijn werk...(bakkerij met mensen met een beperking) liggen gratis gebrachte appels, maar die liggen te liggen en mocht ik meenemen....
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 00:00

COOTJE711 schreef:
of hangsloten..... Smiley met dichtgeplakte mond

Cylindersloten met een cijfercombi die je niet kent, da's pas Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 00:02

JOLAN931 schreef:
Wat kun je nog anders met de huidige ziektekostenverzekeringen dan je kop in het zand steken en doorgaan? Je doet er toch niets aan. Om het plaatje compleet te krijgen is het fantastisch dat zoiets als dit voor een homo die moeite heeft met zijn geaardheid in het pakket zit, maar voor mij is het onzin, evenals zo heel veel andere dingen. Het ziektekosten pakket proberen ze gewoon voor iedereen te houden, ongeacht wie die persoon is. Bovendien kun je zelf de keuze maken voor een maatschappij, en dan zijn er onderling nog wel kleine verschillen. Zo heb ik eens begrepen dat abortus er bij de DVZ niet bij zit( heb niet nagetrokken of dit waar is)

Natuurlijk heb je enige keus maar onzintherapieen vergoeden is grote larie,er zijn ook goede therapieen,lijkt me beter die aan te bieden.
Een homoseksueel/homofiel heeft net zoveel recht op hulp als bijv een persoon die anderszins psychisch in de knoop zit.

Verzekeringen bieden speciale pakketten aan maar behandelingen van bepaalde groepen medemensen kun je niet uitsluiten(zou discriminatie zijn)
Stukje gekopieerd:
Er is een verschil tussen gemoedsbezwaarden en mensen die morele bezwaren hebben tegen bepaalde vormen van zorg. Gemoedsbezwaarden wijzen verzekeringen uit principe af. Mensen die morele bezwaren hebben wijzen alleen bepaalde vormen van zorg af zoals:

•abortus provocatus;
•opzettelijk levensbeëindigend handelen;
•kunstmatige voortplantingstechnieken waarbij embryo's in vitro tot stand worden gebracht en/of waarbij geslachtscellen van anderen dan de partner worden gebruikt;
•geslachtsveranderende ingrepen;
•genetisch onderzoek waarbij het doden van een ongeboren vrucht aan de orde kan zijn.
Alleen tegen de hierboven genoemde vormen van zorg is moreel bezwaar mogelijk. U kunt ervoor kiezen om een polis te nemen waarin deze vormen van zorg uitgesloten zijn

Dus je hebt de keus.........het zou mijn keuze niet zijn maar daar is ieder vrij in.

Laatst aangepast door
LEANNE226
op woensdag 18 januari 2012, 00:03
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 00:44

Van mij mag het gelijk uit het ziekenfonds.

Door dit als samenleving toe te staan geef je het beeld dat homo's ziek zijn. Dat de kerk hen verstoten heeft is al erg genoeg. Als de samenleving dat ook nog gaat doen, tast je een bepaalde groep mensen aan in hun diepste wezen, wie ze zijn.
Waar is de genade en de liefde?

*Momo die een homofiele broer heeft en daar ontzettend veel van houdt.*
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 00:56

THOMAS968 schreef:
Dat komt voor net als bij veel hetero's. Op de Nieuwstad in Groningen, vlakbij je in je provinciehoofdstad, kun je er getuige van zijn en op veel andere plaatsen in mijn voormalige woonplaats Groningen zeker ook - en vaak nog veel meer verregaand.

Terecht wijs je er altijd op on-topic te blijven. Het topic is nu of dit soort zaken in het verzekeringspakket horen of niet.

Thomas
We hebben het er wel vaker over gehad, de homoscene staat bekend om haar promiscuiteit. En ik vind dat als je zoveel last hebt van die aandrang, dat therapie helemaal op zijn plaats is. Bij hetero's wordt het gezien als een probleem, bij homo's als cultuur...beiden hebben therapie nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 00:57

MIEKE364 schreef:
hiermee impliceer je dat homo's zomaar met wildvreemden seks bedrijven.....
Inderdaad en ze zijn er ook nog trots op...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 01:13

COOTJE711 schreef:
so.... jij bent druk geweest... Zelf gebakken? Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley ...pfff, moet je niet vragen hoe goed jij kan koken...een gebakken stoofpeer...waar gaat het heen met de jeugd...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 01:15

ERIKA129 schreef:
Katwijk he altijd al vreemd volk geweest Clown smiley
Zouden ze daarom zo veel connecties hebben met Veenendaal Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Twijfelende smiley

Daarmee zeg je dus dat in Veenendaal vreemd volk leeft. Je beaamt dus mijn vermoeden... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 01:17

MARRY942 schreef:
Misschien gekke vraag...ik moet binnenkort op een cm bruiloft zingen...solo.....zijn er hier kno dokters of zoiets in de zaal die weten hoe ik mijn stem kan trainen?...graag jullie reaktie!

Gewoon je stem sparen. Niet zingen dus, niet nu en zeker niet op de bruiloft...laat Jolan maar genieten van de mooie dag zonder je gezang... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 01:19

HERMAN388 schreef:
Als je zo goed gezongen hebt, hebben we jou ook nodig Knipoog smiley
voor zachte prijs Clown smiley

Je weet niet waaraan je begint. In juni is het normaal mooi weer en dat willen we dus ook zou houden... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 06:21

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...pfff, moet je niet vragen hoe goed jij kan koken...een gebakken stoofpeer...waar gaat het heen met de jeugd...
tja..... dàn zit je ècht met de gebakken peren Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 07:07

THOMAS968 schreef:
Een andere mening is geen veroordeling. Ik beargumenteer waarom ik het vind en onderbouw dat, Geen standpunt innemen en daarmee iedereen te vriend houden, brengt ons ook niet verder. Dat er mensen op CM het met me oneens zijn, is redelijkerwijs wel te veronderstellen en dat is toch prima? Dan heb je tenminste een discussie die ergens over gaat. Als we kijken naar de houding van veel kerkmensen vroeger en soms nu ook nog, kennen we juist dat veroordelende vingertje nog goed genoeg. Met alle ellende voor homofielen van dien. En ik zal daar met overtuiging tegen in blijven gaan. Er is al genoeg leed aangericht door mijn geloofsgenotenop dit punt.

Thomas, die dus vindt dat er niet vergoed moet worden op kosten van de gemeenschap.

Maar als jij iets hebt mag dat wel op kosten van de gemeenschap vergoed worden? Het is absoluut niet iedereen te vriend houden, dit heet met een brede blik kijken en niet alleen wat je zelf verafschuwt........
Je denkt gewoon een beetje kort door de bocht en dat moe tje helemaal zelf weten, maar ik ben het gewoon niet met je eens......
Dat homo's niet behandeld hoeven te worden van mij moge duidelijk zijn maar daar gaat de discussie niet over ....
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN146

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 07:09

Er wordt over genade gesproken naar aanleiding van een tweede huwelijk. Genade heeft echter wel een samenhang met het goed maken van wat er is gebeurd. Kijk als ik iets gestolen heb dan is er genade, maar dan ligt het voor de hand dat ik hetgene wat ik heb gestolen teruggeef. Als ik iemand eenzijdig heb gekwetst of uitgescholden dan is er genade maar dan ligt het voor de hand dat ik die persoon spreek en of opbel om te zeggen dat het me spijt en dat ik mijn woorden terugneem. Het is duidelijk waar ik heen wil: als je spijt hebt van je eerste scheiding (waarbij bij je toenmalige partner geen sprake was van overspel cq. vreemdgaan) dan wil je dat in orde maken voor God door....

Het omgekeerde is confronterend. Stel dat ik me beroep op de genade maar het gestolen spul niet wil teruggeven? Stel dat ik me beroep op de genade maar weiger om om mijn eenzijdige belediging goed te maken?

Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op woensdag 18 januari 2012, 07:43
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 07:10

CHATULIEM619 schreef:
Inderdaad en ze zijn er ook nog trots op...

Moeten ze toch helemaal zelf weten? Zullen niet homo's ook wel doen Chatuliem.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 07:22

LEANNE226 schreef:
Natuurlijk heb je enige keus maar onzintherapieen vergoeden is grote larie,er zijn ook goede therapieen,lijkt me beter die aan te bieden.
Een homoseksueel/homofiel heeft net zoveel recht op hulp als bijv een persoon die anderszins psychisch in de knoop zit.

Verzekeringen bieden speciale pakketten aan maar behandelingen van bepaalde groepen medemensen kun je niet uitsluiten(zou discriminatie zijn)
Stukje gekopieerd:
Er is een verschil tussen gemoedsbezwaarden en mensen die morele bezwaren hebben tegen bepaalde vormen van zorg. Gemoedsbezwaarden wijzen verzekeringen uit principe af. Mensen die morele bezwaren hebben wijzen alleen bepaalde vormen van zorg af zoals:

•abortus provocatus;
•opzettelijk levensbeëindigend handelen;
•kunstmatige voortplantingstechnieken waarbij embryo's in vitro tot stand worden gebracht en/of waarbij geslachtscellen van anderen dan de partner worden gebruikt;
•geslachtsveranderende ingrepen;
•genetisch onderzoek waarbij het doden van een ongeboren vrucht aan de orde kan zijn.
Alleen tegen de hierboven genoemde vormen van zorg is moreel bezwaar mogelijk. U kunt ervoor kiezen om een polis te nemen waarin deze vormen van zorg uitgesloten zijn

Dus je hebt de keus.........het zou mijn keuze niet zijn maar daar is ieder vrij in.

Het is tegenwoordig niet meer mogelijk toch om niet verzekerd te zijn? Mensen die daar uit geloofsbezwaren tegen zijn hebben tegenwoordig ook een verzekering......bij een speciale zeer refo maatschappij, de naam schiet me nu even niet te binnen....Heil tot leven of zoiets...
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN146

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 07:35

Iets anders wat ik lees is hoe we het christelijk leven moeten opvatten. Volgens veel opvattingen heb je van de ene kant de hoge normen uit de bijbel, dat is God's woord dus dat moet niet zomaar aan de kant worden geschoven. Aan de andere kant zou je dan de liefde en de genade hebben en volgens velen is de grote vraag hoe je deze twee met elkaar in balans brengt.
[Een variant op deze gedachtegang is: God weet dat zijn wetten te zwaar zijn en in de praktijk wordt daarom de soep niet zo heet gegeten als die gekookt en opgediend wordt]

In het licht van deze gedachten heb ik de volgende tekst:
Sommigen kennen de tekst wel en andere niet maar de discipelen van Jezus waren ook benieuwd hoe hard of zacht de woorden van Jezus nu genomen moesten worden. Ze zeiden als vrijgezellen [en als mannen met huwelijkservaring] het volgende op de woorden van Jezus:

10 De discipelen zeiden tot Hem: Indien voor een man de zaak met zijn vrouw zó staat, is het niet raadzaam te trouwen. Matteüs 19:1-12of andere vertaling10 Zijn leerlingen zeiden tegen hem: ‘Als de verhoudingen tussen man en vrouw zo liggen, kun je beter niet trouwen.’ Matteüs 19:1-12

NB Zij trokken hele praktische conclusies uit de woorden van Jezus, en vooral ook over de vraag hoe strak Jezus die hanteerde!

En dan komen we op twee grote zaken uit.
1) hoe vanzelfsprekend trouwen ook is in een traditionele cultuur of in een westerse cultuur waar sexuele vervulling een hele hoge plaats inneemt: weet waar je aan begint, bereken de kosten, kun je je huwelijk ook volhouden en als het ware je toren voltooien als de eerste liefde weg is, als de hormonen weg zijn, als je uit elkaar groeit, als je permanente meningsverschillen hebt over opvoeding, geld of praktische invullingen van het geloof? Of kun je het doorgaan als: de man nooit thuis is en chronisch weinig aandacht heeft voor vrouw of zijn eigen kinderen of als de vrouw altijd maar weer iets heeft aan te merken.
Vanwege de harde praktijk zou ik overwegen niet te trouwen als je bovenstaande dingen niet vol kan houden...

2) voor alles heb je de kracht van God nodig: als mensen onbewust denken dat ze het wel gaan redden met discipline, met oprechtheid, met goede moed, met energie, met hun geestelijke of christelijke ervaring, met hun levenservaring, met een positieve levensinstelling, met hun degelijkheid of met hun bijbelvastheid of met hun gebedsleven dan zullen zij het niet redden. Alleen genade en de kracht van de Heilige Geest gebaseerd op het volbrachte werk van Christus zullen verlossing brengen.

Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op woensdag 18 januari 2012, 08:12
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 08:12

FRANKT627 schreef:
Daarmee zeg je dus dat in Veenendaal vreemd volk leeft. Je beaamt dus mijn vermoeden... Twijfelende smiley

Inderdaad!
Zo meende ik het ook te lezen....
Geen slimme reactie Erika!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 08:17

VISSER278 schreef:

Ja het is gaar...maar een stukje appel tegen komen...is lekker als je er van houd..
Alles opeten???
Nee...elke dag een beetje natuurlijk en gewoon een klein portie heel even in de magnetron zetten...
Dat is alles!!!
(lekker dus)
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 08:21

Voor vandaag vrees ik geen warm...(dochter lust wel een broodje met soep)
Rond 3 uur heb ik met mijn vrienden (met een beperking) een High Tea in de schaapskooi in Nisse!!!(Hoef ik daarna niet meer te eten denk ik)
Wij zijn namelijk nog een schaapskudde rijk.
Mijn bazin gaat weg...en kunnen we kennis maken met de nieuwe.
Tevens was het gelijk Nieuwjaar wensen, dat was nog niet gebeurd.

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op woensdag 18 januari 2012, 08:22
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 08:34

Jahoor....weer een dagje bankhangen met een ziek kind op schoot Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 08:38

Dit staat op de website van Different:

'Hulpverlening
Je voelt je aangetrokken tot mensen van hetzelfde geslacht of je twijfelt daarover, maar je wilt vanuit jouw christelijke overtuiging omgaan met die gevoelens. Dan kun je bij Different terecht. Ook partners en familie willen we ondersteunen en betrekken. Different werkt vanuit een christelijke visie en heeft ruim dertig jaar ervaring.'

Wat ik lees op het internet is dat het gaat om een therapie waar mensen met homoseksuele geaardheid kunnen praten over hun geaardheid. Hoe ze het een plek kunnen geven in hun leven, hoe ze het kunnen aanvaarden. Tevens zou er ook een therapie zijn om seksuele gevoelens te onderdrukken. Seksuele gevoelens en niet een seksuele geaardheid onderdrukken. Wat dus een hemelsbreed verschil is. Eigenlijk gaat het gewoon om een therapie zoals er zo velen therapieën zijn voor mensen, mensen met angsten, anorexia, slaapproblemen, allerlei verslavingen en noem maar op.

Natuurlijk wordt er gefocust op het woordje 'homo' en werd er misschien veel te vlug gesuggereerd dat deze christelijke organisatie homo's wilt 'genezen' van hun 'homo-ziekte'. Mensen veronderstellen immers wel eens meer zaken die kant noch wal raken. Mensen met een tunnelvisie of een steeds veroordelend gedrag kunnen bepaalde contexten helemaal overhoop gooien. Ook voor zo’n mensen bestaat een therapie…

Eigenlijk begrijp ik niet goed waarom deze discussie moet gevoerd worden. Ik bedoel dan niet deze discussie op het forum maar wel bij de heren en mevrouwen ministers. Ik weet wel dat ze enorm, en haast onmenselijk, willen besparen in de gezondheidszorg. Tevens kan ik me best voorstellen dat ze dat niet graag doen maar een pakket uit de verzekering halen onder het mom zoals ze dat nu doen bij de hulpverlening van Different vind ik enorm getuigen van onvolwassenheid.

Alles moet een reden hebben en als die reden te gewoontjes is verzinnen we wel een andere om onze handelingen te rechtvaardigen. Tja, zo kan het ook natuurlijk. Dit toelaten opent mogelijkheden, schept precedenten, om binnenkort op nog meer zaken te gaan 'selecteren'. Misschien op haarkleur, of op gewicht of op...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 08:53

Boze smiley ...ik rij straks naar mijn ouders. Daar zal ik weer van alles moeten eten van mijn moeder...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 08:54

ANNETTE792 schreef:
Jahoor....weer een dagje bankhangen met een ziek kind op schoot Gefrustreerde smiley

Zie maar dat je zelf niet ziek wordt...ja mag dan wel op mijn schoot zitten hoor... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3503 3504 3505 3506 3507 3508 3509 ... 6194 Volgende
Pagina 3506 van 6194