Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 10:38
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ....er bij een cm etentje rare dingen onder de tafel gebeurden... |
...... Er een heer compleet van slag raakte door een opmerking van een van de vrouwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 10:40
|
|
|
... er ook een rode keuken was in het restaurant....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 10:49
|
|
|
...... er bij een cm etentje rare dingen onder de tafel gebeurden ...... Er een heer compleet van slag raakte door een opmerking van een van de vrouwen ..... er ook een rode keuken was in het restaurant ..... Degene die er niet waren veel gemist hebben?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 11:00
|
|
|
ERIKA129 schreef: | ...... er bij een cm etentje rare dingen onder de tafel gebeurden ...... Er een heer compleet van slag raakte door een opmerking van een van de vrouwen ..... er ook een rode keuken was in het restaurant ..... Degene die er niet waren veel gemist hebben? |
...rare dingen??? Voetcontact?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 11:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ... er ook een rode keuken was in het restaurant.... |
ga me niet vertellen dat het een BORDEAUX RODE keuken was mariska???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:07
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ga me niet vertellen dat het een BORDEAUX RODE keuken was mariska???  |
...begin weer niet hé...ik ben echt algerisch geworden aan dat woord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:17
|
|
|
Kijk dat is nu gebrek aan fantasie Wel commentaar leveren op andermans ezel, maar niet het lef hebben om zelf neer te zetten wat voor een beest je wel niet bent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:18
|
|
|
Er zit een roofvogel een muisje te plukken op mijn schutting Uniek moment!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:22
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...begin weer niet hé...ik ben echt algerisch geworden aan dat woord. |
alsof de rest niet meetelt, he...zo van: 'het maakt niet uit wat hoe de vent is, als-ie maar een bordeaux-rode keuken heeft' 
Griffin....vanille-kleurige keuken, hoeft zich dus geen zorgen te maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:22
|
|
|
Ze zeggen altijd dat de baas -bazin in dit geval - op zijn hond gaat lijken.... Ik heb 6 katten....ben behoorlijk kattig, zit af en toe vreselijk door te miauwen over iets, sla mijn nagels uit als het niet zint, lust best wel een vogeltje (kip) en visje (panga-tje, koolvissie, lekkerbekkie, harinkje), dusseh....ik ga voor
POES
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:23
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | alsof de rest niet meetelt, he...zo van: 'het maakt niet uit wat hoe de vent is, als-ie maar een bordeaux-rode keuken heeft' 
Griffin....vanille-kleurige keuken, hoeft zich dus geen zorgen te maken |
Mijn keuken is zachtgroen....maar ik ben ook geen vent he...daar ben ik voor gezakt!
Laatst aangepast door
|
MARRY942
|
op zondag 22 januari 2012, 12:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:25
|
|
|
MARRY942 schreef: | Mijn keuken is zachtgroen....maar ik ben ook geen vent he...daar ben ik voor gezakt!  |
ben je voor vrouw wel geslaagd dan????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:26
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat Pieter had besteld serveeren ze bij mij... En bestelling van mij kwam bij Pieter...
Vraag mij niet wat ik heb gegeten maar het smaakte verrukkelijk.
 |
Wat hebbie gegeten maris?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:26
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Kijk dat is nu gebrek aan fantasie Wel commentaar leveren op andermans ezel, maar niet het lef hebben om zelf neer te zetten wat voor een beest je wel niet bent  |
Gaan wel schelden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:27
|
|
|
Ik ga vandaag op de Italiaanse toer...spaghetti bolognaise....daar had ik al een paar dagen zin in....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:27
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Kijk dat is nu gebrek aan fantasie Wel commentaar leveren op andermans ezel, maar niet het lef hebben om zelf neer te zetten wat voor een beest je wel niet bent  |
een varken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:28
|
|
|
PIETER649 schreef: | ben je voor vrouw wel geslaagd dan????  |
Yep Pietje....alles zit dr op en dr aan.....soms een bietje teveul...net als bij jou!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:30
|
|
|
PIETER649 schreef: | een varken  |
Nu we het toch over dieren hebben: mag ik dan het haasje? (Champignons heb ik al in de koelkast)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:31
|
|
|
MARRY942 schreef: | Nu we het toch over dieren hebben: mag ik dan het haasje? (Champignons heb ik al in de koelkast) |
Pas maar op, straks ben je het haasje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:32
|
|
|
Ik kom net uit de kerk...we hadden een lang-prekert...ga zo spaghetti brouwen....en dan effe lekker uitbuiken, bankhangen, relaxen, zondag vieren tot aan de volgende kerktijd, das om 17.00 uur
Laatst aangepast door
|
MARRY942
|
op zondag 22 januari 2012, 12:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:33
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Pas maar op, straks ben je het haasje  |
Nou Josina....dan kies ik nu het hazepad!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:41
|
|
|
MAR907 schreef: | Er is een oude gezegde die gaat als volgt; "Everybody who is talking about heaven ain't going there." Op de zelfde manier, geloof ik dat het veilig is om te zeggen dat iedereen die praat over de Heilige Geest Hem niet heeft. Ik zeg dit omdat Jezus zelf zegt dat niet iedereen die zegt, "Here, Here", het koninkrijk der Hemelen zal binnenwandelen (Matt. 7:22,23)
Hij sprak zelfs een bijzondere tijd waarin sommige zouden zeggen, "Maar Heer, in uw naam deden wij alle soorten wonderen" en Jezus zou tegen u zeggen, "ga weg van mij, gij werkers der wetteloosheid, ik heb u niet gekend!" |
oei oei mar; dat is een stellige uitspraak? er zijn immers wel meerdere gelovigen te vinden in de bijbel die spreken over de Heilige Geest?
ik denk dat het niet zozeer zit in het al dan niet praten over de Heilige Geest maar of je Hem daadwerkelijk erváárt. dat niet iedereen daar uitgebreid over praat komt denk ik omdat deze ervaringen zó intiem persoonlijk zijn tussen God en de gelovige, dat het eenvoudigweg nauwelijks in woorden is te vangen, mocht je die behoefte al voelen.
wat ik wel denk, en waar ik persoonlijk huiverig voor ben, is dat er wel gemeenten / kerkstromingen zijn, waar je meer respect lijkt te ontvangen wanneer je meer "geest-ervaringen" hebt. dit lijkt me gevaarlijk omdat het risico reeel aanwezig is dat mensen die geest-ervaring gaan zoeken in plaats dat zij God zelf zoeken. het zou dus je geloofsleven op die manier kunnen vertroebelen, zeg maar.
wat God er zelf van zegt in de Bijbel is; een ieder die gelooft ontvangt de Heilige Geest om hem/haar te leiden en leren. PUNT.
er staat dus niet dat iedere gelovige over de grond rolt van het vallen in de Geest, of in tongen begint te spreken of fantastische fantasieeen krijgt. mocht je met God leven en wél byzondere ervaringen ontvangen, dan is dat genade, en zéker geen reclame-materiaal om te laten zien hoe groot je geloof wel is, om zodoende de erkenning binnen de groep gelovigen te ontvangen.
geloof is immers de band van liefde en het vertrouwen tussen God en jouw ziel? en alle gelovigen bij elkaar heten een gemeente. het zou wenselijk zijn wanneer we binnen een gemeente geen indruk hoeven maken op elkaar, maar naast elkaar gelijkwaardig deze liefde voor God (en medemens) mogen uiten.
hannah..........nog nooit gevallen in de Geest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:42
|
|
|
MARRY942 schreef: | Ik ga vandaag op de Italiaanse toer...spaghetti bolognaise....daar had ik al een paar dagen zin in....  |
Daar heb ik ook al een tijdje zin aan, maar in de winkel vergeet ik het altijd
Maar wel net 2 pita broodjes met kaas opgepeuzeld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:43
|
|
|
Een mol ziet niet veel He!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 13:03
|
|
|
Een dagje CM is een dagje vol avontuur. Deze dag was daarop geen uitzondering. Het avontuur begon voor mij al om 16.00 uur. Inderdaad, 3 en een half uur voor het begin van het etentje. Eerst naar Groningen, daarna naar Vries en tenslotte naar Hoogeveen. Toen we daar opgepikt werden door Bert, had ik al een reis van anderhalf uur erop zitten. Waren we net vertrokken uit Hoogeveen om kwart voor zes, klonk er vanuit de achterbank een stemmetje, Bertje ik moet.........Dus na een kwartiertje rijden, stonden we al bij een benzinepomp, geduldig te wachten....We kwamen al snel tot de ontdekking, dat ETA half acht niet meer haalbaar was, alhoewel Bert het onderste uit de kan probeerde te halen, of liever gezegd, hij reed af en toe plankgas. Bij Arnhem vonden we beiden dat de Garmin wel een heel vreemde weg aanwees en we zijn toen maar doorgereden naar Dld. Achteraf bleek dat geen goede keuze geweest te zijn, want toen kwamen we op donkere onvoorspelbare Duitse wegen terecht....Laat die Duitsers nu eens goede wegen aanleggen, want buiten de Autobahn is het toch wel bar af en toe. Bert kreeg in mijn ogen de heldenstatus toebedeeld, dat hij zonder enig blikkken of blozen knap doorreed. Ok, we waren er dus om kwart voor acht, in verhouding tot de lengte van de reis viel het dus ook wel weer mee. Het restaurant had een hele leuke sfeer, vooral omdat ze een levensgroot scherm hadden opgesteld, waar we naar voetbal konden kijken. Ik voelde me er meteen thuis. Ook de bediening was heel goed, aantrekkelijke dames, die ons heel goed hielpen. Een aanrader dus voor de volgende keer. Dan zie je opeens weer mensen die je al een poosje niet gezien hebt. En dat weerzien is altijd leuk. Wel kwam ik er achter dat de chatbox weer eens als Lieve Mona gebruikt is, en voor de mensen die op dat gebied hoge verwachtingen hadden was het een teleurstelling. Het eten was verrukkelijk, en dat voor een hele geschikte prijs. Maar Pieter moest uit een pannetje eten. Ik weet niet of dat kwam omdat ze geen borden meer over hadden. Zelf heb ik een heerlijk toetje gegeten, dit tot hilariteit van andere mensen. Over de gesprekken aan tafel kan iedereen zich wel voorstellen hoe dat ging. Van komisch tot serieus, kortom de gezelligheid die elk CM uitje wel kenmerkt en die het reizen toch altijd weer de moeite waard maakt.Toch zijn er ook wel leuke adviezen doorgegeven, zoals Grieks leren en minder roken. Dat laatste neem ik natuurlijk ter harte. Wat betreft voetje vrijen. Ik strekte slechts mijn benen onder tafel en raakte daarbij Erika aan. Die was zeker niet op haar mond gevallen. Zij vatte dat op als een amoureuze handeling, maar dat was zeker niet de bedoeling. Om elf uur vertrokken we weer. Met Schumi Bert achter het stuur ging het vrij snel. Er was een stevig windje, maar toch kon hij snelheden bereiken van 150 km per uur. De muziek in de auto was een onderwerp van gesprek: Trijnie wilde graag polka's horen, terwijl ik zelf meer had met Bill Gaither. De oplossing was heel simpel, de muziek werd zo zacht gezet, dat niemand meer iets kon horen. Nog even een kop koffie in de buurt van Staphorst, dat daar een pomp was die nog open was op zondag, en in Hoogeveen gingen we weer uit elkaar, altijd een moeilijk momentje. Toen mijn gezelschapsdames zich in de Kia genesteld hadden, reden we weer naar het oude vertrouwde noorden toe In Vries ontdekte ik dat ik een probleem had. Na een van de dames afgezet te hebben, wilde ik de auto starten, maar de sleutels waren niet meer te vinden, ze waren uit mn broekzak gerold, en opeens spoorloos. Na een kwartier zoeken hadden we ze eindelijk weer gevonden. Om kwart over twee de andere dame voor de deur afgezet. Zelf was ik om drie uur thuis. Moe maar voldaan. Uitgebreid verwelkomd door de honden, een heel leuk dagje gehad.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 22 januari 2012, 18:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 13:14
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wat God er zelf van zegt in de Bijbel is; een ieder die gelooft ontvangt de Heilige Geest om hem/haar te leiden en leren. PUNT. |
Hier kom je met een punt Hannah. Wat zegt God en wat zegt de Here Jezus erover. Eigenlijks gaat het om de vraag: "wat is de wil van God en van de Here Jezus " De Here Jezus deed de wil van Zijn Vader, wat is dan de wil van de Here Jezus?
Joh 14:26 Maar de Trooster, de Heilige Geest, Welken de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles, wat Ik u gezegd heb.
Naar mijn inziens, leert Johannes ons, dat de Heilige Geest niet een spirituele boven natuurlijke geest is. De Heilige Geest doet ons begrijpen in het verstand wat de Heer ons wil leren, in plaats van vallen in de geest enz.
De wil van God is:
1Ti 2:3 Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker; 1Ti 2:4 Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen. 1Ti 2:5 Want er is een God, er is ook een Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus;
Mar.....ook nog nooit gevallen in de geest, wel in liefde
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 22 januari 2012, 13:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 13:56
|
|
|
HANNAH810 schreef: | oei oei mar; dat is een stellige uitspraak? er zijn immers wel meerdere gelovigen te vinden in de bijbel die spreken over de Heilige Geest?
ik denk dat het niet zozeer zit in het al dan niet praten over de Heilige Geest maar of je Hem daadwerkelijk erváárt. dat niet iedereen daar uitgebreid over praat komt denk ik omdat deze ervaringen zó intiem persoonlijk zijn tussen God en de gelovige, dat het eenvoudigweg nauwelijks in woorden is te vangen, mocht je die behoefte al voelen.
wat ik wel denk, en waar ik persoonlijk huiverig voor ben, is dat er wel gemeenten / kerkstromingen zijn, waar je meer respect lijkt te ontvangen wanneer je meer "geest-ervaringen" hebt. dit lijkt me gevaarlijk omdat het risico reeel aanwezig is dat mensen die geest-ervaring gaan zoeken in plaats dat zij God zelf zoeken. het zou dus je geloofsleven op die manier kunnen vertroebelen, zeg maar.
wat God er zelf van zegt in de Bijbel is; een ieder die gelooft ontvangt de Heilige Geest om hem/haar te leiden en leren. PUNT.
er staat dus niet dat iedere gelovige over de grond rolt van het vallen in de Geest, of in tongen begint te spreken of fantastische fantasieeen krijgt. mocht je met God leven en wél byzondere ervaringen ontvangen, dan is dat genade, en zéker geen reclame-materiaal om te laten zien hoe groot je geloof wel is, om zodoende de erkenning binnen de groep gelovigen te ontvangen.
geloof is immers de band van liefde en het vertrouwen tussen God en jouw ziel? en alle gelovigen bij elkaar heten een gemeente. het zou wenselijk zijn wanneer we binnen een gemeente geen indruk hoeven maken op elkaar, maar naast elkaar gelijkwaardig deze liefde voor God (en medemens) mogen uiten.
hannah..........nog nooit gevallen in de Geest. |
Hannah, helder gesproken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:27
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 22 januari 2012, 14:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:33
|
|
|
MOMO697 schreef: | Ja
maar niet uit eigen kracht
als Corry ten Boom het kan door de kracht van Jezus waarom dan wij niet? want zij was echt niet in staat om het zelf te doen En Nicky Cruz kon de moordenaars van zijn broer vergeven alleen door de kracht van God. Zelf zou hij het liefst op ze afvliegen en ze vermoorden. |
Ik denk juist wel uit eigen kracht. Waarom? Omdat zij van de Heer geleerd hebben, uit de bijbel, om eerst een ander te vergeven zodat God de eigen zonde kan vergeven. Hoe vertaald het zich? Lees de hogepriesterlijk gebed waar de Heer ons leert hoe te bidden. Tevens leert de Apostellen het ons. Juist om te voorkomen dat de satan ermee op de loop gaat in iemands leven. Wat doet het bij jezelf? Het haalt de stress en de oorlog in je hoofd weg. Wat een rust dan.
Mat 6:12 En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onzen schuldenaren. Luk_11:4 En vergeef ons onze zonden; want ook wij vergeven aan een iegelijk, die ons schuldig is.
2Co 2:10 Dien gij nu iets vergeeft, dien vergeef ik ook; want zo ik ook iets vergeven heb, dien ik vergeven heb, heb ik het vergeven om uwentwil, voor het aangezicht van Christus, opdat de satan over ons geen voordeel krijge;
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 22 januari 2012, 14:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:36
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik denk juist wel uit eigen kracht. Waarom? Omdat zij van de Heer geleerd hebben, uit de bijbel, om eerst een ander te vergeven zodat God de eigen zonde kan vergeven. Hoe vertaald het zich? Lees de hogepriesterlijk gebed waar de Heer ons leert hoe te bidden. Tevens leert de Apostellen het ons. Juist om te voorkomen dat de satan ermee op de loop gaat in iemands leven.
Mat 6:12 En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onzen schuldenaren. Luk_11:4 En vergeef ons onze zonden; want ook wij vergeven aan een iegelijk, die ons schuldig is.
2Co 2:10 Dien gij nu iets vergeeft, dien vergeef ik ook; want zo ik ook iets vergeven heb, dien ik vergeven heb, heb ik het vergeven om uwentwil, voor het aangezicht van Christus, opdat de satan over ons geen voordeel krijge; |
Dat zijn mooie woorden hoe het zou moeten zijn Mar.....ik denk alleen dat de praktijk wat weerbarstiger is denk je niet? Je moet mensen ook geen schuldgevoel aanpraten als ze dat niet kunnen, die indruk krijg ik nu een klein beetje....
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|