ChristianMatch

Forum

vergeven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3531 3532 3533 3534 3535 3536 3537 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:39

WILLEMIJN232 schreef:
Dat zijn mooie woorden hoe het zou moeten zijn Mar.....ik denk alleen dat de praktijk wat weerbarstiger is denk je niet? Je moet mensen ook geen schuldgevoel aanpraten als ze dat niet kunnen, die indruk krijg ik nu een klein beetje....

Toevallig heb het antwoordt erbij gezet.
Ik wil niemand een schuldgevoel aanspreken, wel antwoorden geven welke te vinden zijn in het Woordt van God.
Want het zorgt ervoor dat er duidelijkheid is en geeft rust, waardoor men in het geloof de genade van God leert ervaren. Dat is zo verkrikkend en vertroostend, dat is toch wat de Heer ons geeft?

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 22 januari 2012, 14:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:45

MAR907 schreef:
Mar.....ook nog nooit gevallen in de geest, wel in liefde Knipoog smiley

hmmm.........zijn er ook link-jes van you-tube fimpjes om een cursus "falling-in-love" te volgen, mar? Engeltje smiley

wieweet komt het dan zélfs met mij nog eens een keer goed!! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:50

HANNAH810 schreef:
hmmm.........zijn er ook link-jes van you-tube fimpjes om een cursus "falling-in-love" te volgen, mar? Engeltje smiley

wieweet komt het dan zélfs met mij nog eens een keer goed!! Clown smiley

Geen idee!!! Clown smiley
Volgens mij hoor en zie je dan alleen "KLIK"

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 22 januari 2012, 14:51
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:54

Ik denk dat wij mensen met Gods hulp een anders alles kunnen vergeven, hoe ellendig de voorgeschiedenis ook was.
Je ziet het om je heen, mensen met een incestverleden, of anderzinds...het kan!

Maar dat wil niet zeggen dat je er ook al aan toe bent. Maar als je God oprecht bid om een hart dat vergeven kan, dan denk ik niet dat Hij je dat niet geven zal.

Zo overkwam mij gisteren iets bijzonders.
Ik kwam mijn ex-schoonmoeder tegen. Zij heeft mij veel pijn gedaan, maar door de tijd slijten ook alle wonden een beetje. Er was grote twijfel van beide kanten, en opeens waagde ze de stap om me aan te spreken(respect!)
We hebben midden in het winkelcentrum een goed gesprek gehad. Een gesprek wat opluchtte en wat de lucht klaarde zonder dat dingen uitgesproken werden. Ik voel nu dat ik ook haar vergeven heb, terwijl ik dacht dat ik haar levenslang zou haten. Ik kan anderen alleen maar aanraden...neem de tijd! Vergeven is een bevrijdend gevoel. Ik kan eindelijk, zonder wrok mijn dorp verlaten terwijl ik nooit gedacht heb dat dit ooit gebeuren zou.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:55

Even een vraagje tussendoor aan Thomas. Kun je zeggen dat er een correlatie is tussen het positivisme en deze prediking. Beiden gaan uit van het denkbeeld, dat je als mens in staat bent je eigen leven te bepalen. De ene gebruikt zn eigen identiteit en de ander gebruikt God daarvoor...Met deze bijdrages krijg ik af en toe het gevoel alsof ik naar een Amway presentatie aan het luisteren ben.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 22 januari 2012, 14:56
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 15:01

JOLAN931 schreef:
Ik denk dat wij mensen met Gods hulp een anders alles kunnen vergeven, hoe ellendig de voorgeschiedenis ook was.
Je ziet het om je heen, mensen met een incestverleden, of anderzinds...het kan!

Maar dat wil niet zeggen dat je er ook al aan toe bent. Maar als je God oprecht bid om een hart dat vergeven kan, dan denk ik niet dat Hij je dat niet geven zal.

Zo overkwam mij gisteren iets bijzonders.
Ik kwam mijn ex-schoonmoeder tegen. Zij heeft mij veel pijn gedaan, maar door de tijd slijten ook alle wonden een beetje. Er was grote twijfel van beide kanten, en opeens waagde ze de stap om me aan te spreken(respect!)
We hebben midden in het winkelcentrum een goed gesprek gehad. Een gesprek wat opluchtte en wat de lucht klaarde zonder dat dingen uitgesproken werden. Ik voel nu dat ik ook haar vergeven heb, terwijl ik dacht dat ik haar levenslang zou haten. Ik kan anderen alleen maar aanraden...neem de tijd! Vergeven is een bevrijdend gevoel. Ik kan eindelijk, zonder wrok mijn dorp verlaten terwijl ik nooit gedacht heb dat dit ooit gebeuren zou.

Maar is dat vergeven? Ik denk dat het ook verschillend kan zijn wat je daar onder verstaat.....Als ik jou verhaal lees ik dat de lucht geklaard is....
Maar doet dat ene gesprek er dan zo toe dan je dan gelijk in vergeeftermen denkt?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 15:06

PIETER649 schreef:
ze heeft t wel geflikt!

kunnen velen een voorbeeld aan nemen!

Dat wel , maar waar het om te doen was....een plekje in het Guinness Book of Records.... dat is mislukt.

Aldus de krant : Sinds okt. 2009 accepteeert het Guinness Book of Records echter niet meer dat minderjarigen als recordhouder zeilen de boeken ingaan, omdat de organisatie minderjarigen niet wil aanmoedigen tot riscante recordpogingen. De 17 jarige Brit Michael Perham ging in 2009 als laatste de boeken in als jongste solozeiler om de wereld.

Visser: de krant brengt de leugens in het land
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 15:13

Een prachtige , zonnige dag ..... alleen het waait verschrikkelijk hard. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 15:15

MAR907 schreef:
Ik denk juist wel uit eigen kracht. Waarom?
Omdat zij van de Heer geleerd hebben, uit de bijbel, om eerst een ander te vergeven zodat God de eigen zonde kan vergeven.
Hoe vertaald het zich? Lees de hogepriesterlijk gebed waar de Heer ons leert hoe te bidden.
Tevens leert de Apostellen het ons.
Juist om te voorkomen dat de satan ermee op de loop gaat in iemands leven.
Wat doet het bij jezelf? Het haalt de stress en de oorlog in je hoofd weg. Wat een rust dan.

Mat 6:12 En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onzen schuldenaren.
Luk_11:4 En vergeef ons onze zonden; want ook wij vergeven aan een iegelijk, die ons schuldig is.

2Co 2:10 Dien gij nu iets vergeeft, dien vergeef ik ook; want zo ik ook iets vergeven heb, dien ik vergeven heb, heb ik het vergeven om uwentwil, voor het aangezicht van Christus, opdat de satan over ons geen voordeel krijge;

nu ben ik het toch alwéér niet met je eens, mar!!
God vergeeft niet iedereen;
om er een tekst voor je bij te noemen, zodat je het na kunt kijken;

jeremia 7 ; 15, 16, 17;
En Ik zal ulieden van Mijn aangezicht wegwerpen
loop Mij niet aan; want Ik zal u niet horen.
Ziet gij niet, wat zij doen in de steden van Juda, en op de straten van Jeruzalem?

jeremia 11 ; 11
Daarom zegt de HEERE alzo: Ziet, Ik zal een kwaad over hen brengen, uit hetwelk zij niet zullen kunnen uitkomen; als zij dan tot Mij zullen roepen, zal Ik naar hen niet horen.

ezechiel 8 ; 18
Daarom zal Ik ook handelen in grimmigheid, Mijn oog zal niet verschonen, en Ik zal niet sparen; hoewel zij voor Mijn oren met luider stem roepen, nochtans zal Ik hen niet horen.

afijn, ik zou ook een kortere reactie kunnen geven;
mariska; ik ben het helemaal met je eens!!!

hannah.......vergeving is een gave, geen recht.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 15:17

GRIFFIN748 schreef:
Brabant....hmmmmh...

Begon Afrika niet onder de Maas?

Duiveltje smiley

Ligt Ouddorp dan ook in Afrika? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 15:29

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...heeft België al niet genoeg last met die Walen dat ze er nu ook nog eens ZH en Zeeland moeten bij nemen??? Waarom ook niet Friesland en Drenthe erbij doen dan??? Gefrustreerde smiley

Friesland gaat nog liever bij Denemarken dan, vrees ik. Engeltje smiley Nederland blijft wel wat het is, behalve de grote steden, dat is voor een groot deel derde wereld. Ten zuiden van de Maas in Rotterdam daar is geen Nederlands straatbeeld meer te zien maar buiten de stad wel en het bereikt Brabant echt niet. Ik mag Brabant wel, eigenlijk.

Thomas die vindt dat Friesland meer Nederland is dan Rotterdam-Zuid, de Bijlmer, Den Haag HS of het Kanaleneiland samen.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 15:35

ANTHONY907 schreef:
ik zoek aardig dame in buurt ouddorp ik zelf geen rijbewijs
keer samen wat te drinken of uit eten te gaan je kan altijd bellen op

Volgens mij ging dit topic over iets heel anders: Vrouw gezocht in de buurt van Ouddorp.

En dan is Denemarken, België of wat ook toch weer veel te ver......snap dat dan Gefrustreerde smiley ..................Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
(zo, weer ff on-topic)
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 15:36

dubbel Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op zondag 22 januari 2012, 15:52
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 15:40

VISSER278 schreef:
Een prachtige , zonnige dag ..... alleen het waait verschrikkelijk hard. Huilende smiley, smiley in tranen

Zonnig??? Geschokte, onthutste smiley Waar zit jij wel niet dan?

Hier is het grijs, en miezert het al uren..... brrrr
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 15:42

HARALD940 schreef:
Daar heb ik ook al een tijdje zin aan, maar in de winkel vergeet ik het altijd
Gefrustreerde smiley .

Daarvoor hebben ze een oplossing gevonden: het boodschappenbriefje! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 15:43

Hier het vandaag een kipschnitzel, aardappeltjes met sla en pudding toe.
Lekkel lekkel
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 15:43

Nou ja.... Woedende smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op zondag 22 januari 2012, 17:57
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 15:46

STEENTJE178 schreef:
Volgens mij ging dit topic over iets heel anders: Vrouw gezocht in de buurt van Ouddorp.

En dan is Denemarken, België of wat ook toch weer veel te ver......snap dat dan Gefrustreerde smiley ..................Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
(zo, weer ff on-topic)

Dit onderwerp kan niet serieus zijn. Als alle 2300 leden een topic openen met als onderwerp waar ze hun partner zoeken en wat voor type, dan krijgen we een raar forum. En Friesland is net zover van Ouddorp als andersom, al denkt men daar in het Westen kennelijk anders over.

Thomas, hoezo denken?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 15:46

ANTHONY907 schreef:
ik zoek aardig dame in buurt ouddorp ik zelf geen rijbewijs
keer samen wat te drinken of uit eten te gaan je kan altijd bellen op 0681686129

Je bent wel heel kieskeurig, graag reactie.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 15:57

STEENTJE178 schreef:

(zo, weer ff on-topic)

Denemarken ...oke , maar België ... dat valt reuze mee hoor.
Zelf woon ik ook bijna in België ( hemelsbreed een km. of 10) en nog niet zo gek lang geleden in Ouddorp geweest.
Even de Zeelandbrug over, Brouwersdam over en je bent in Ouddorp.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 16:00

WILLEMIJN232 schreef:
Maar is dat vergeven? Ik denk dat het ook verschillend kan zijn wat je daar onder verstaat.....Als ik jou verhaal lees ik dat de lucht geklaard is....
Maar doet dat ene gesprek er dan zo toe dan je dan gelijk in vergeeftermen denkt?

Nee Willemijn. Het heeft eigenlijk niets met elkaar te maken misschien.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je de rust wel vanbinnen voelt als je iemand echt vergeven hebt, maar dat dat op commando gewoon onmogelijk is.
Je kunt niet iemand iets vergeven als je er zelf nog niet aan toe bent.

Laatst aangepast door
JOLAN931
op zondag 22 januari 2012, 16:02
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 16:32

STEENTJE178 schreef:

Geen zon gezien vandaag maar ook geen grijze miezer....Lachende smiley met blinkend witte tanden

Oogluiken zaten de hele dag dicht...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 17:04

STEENTJE178 schreef:

Ook hier was het een zonnige dag met een hele tros wind wat de was buiten dan weer goed deed drogen... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 17:19

Ik had geen mooiste moment vandaag... Boze smiley ...en het zit er ook niet meer in vrees ik...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 17:19

CHATULIEM619 schreef:
Een dagje CM is een dagje vol avontuur. Deze dag was daarop geen uitzondering. Het avontuur begon voor mij al om 16.00 uur. Inderdaad, 3 en een half uur voor het begin van het etentje. Eerst naar Groningen, daarna naar Vries en tenslotte naar Hoogeveen. Toen we daar opgepikt werden door Bert, had ik al een reis van anderhalf uur erop zitten. Waren we net vertrokken uit Hoogeveen om kwart voor zes, klonk er vanuit de achterbank een stemmetje, Bertje ik moet.........Dus na een kwartiertje rijden, stonden we al bij een benzinepomp, geduldig te wachten....We kwamen al snel tot de ontdekking, dat ETA half acht niet meer haalbaar was, alhoewel Bert het onderste uit de kan probeerde te halen, of liever gezegd, hij reed af en toe plankgas.
Bij Arnhem vonden we beiden dat de Garmin wel een heel vreemde weg aanwees en we zijn toen maar doorgereden naar Dld. Achteraf bleek dat geen goede keuze geweest te zijn, want toen kwamen we op donkere onvoorspelbare Duitse wegen terecht....Laat die Duitsers nu eens goede wegen aanleggen, want buiten de Autobahn is het toch wel bar af en toe. Bert kreeg in mijn ogen de heldenstatus toebedeeld, dat hij zonder enig blikkken en blozen knap doorreed.
Ok, we waren er dus om kwart voor acht, in verhouding tot de lengte van de reis viel het dus ook wel weer mee. Het restaurant had een hele leuke sfeer, vooral omdat ze een levensgroot scherm hadden opgesteld, waar we naar voetbal konden kijken. Ik voelde me er meteen thuis. Ook de bediening was heel goed, aantrekkelijke dames, die ons heel goed hielpen. Een aanrader dus voor de volgende keer.
Dan zie je opeens weer mensen die je al een poosje niet gezien hebt. En dat weerzien is altijd leuk. Wel kwam ik er achter dat de chatbox weer eens als Lieve Mona gebruikt is, en voor de mensen die op dat gebied hoge verwachtingen hadden was het een teleurstelling. Het eten was verrukkelijk, en dat voor een hele geschikte prijs. Maar Pieter moest uit een pannetje eten. Ik weet niet of dat kwam omdat ze geen borden meer over hadden. Zelf heb ik een heerlijk toetje gegeten, dit tot hilariteit van andere mensen.
Over de gesprekken aan tafel kan iedereen zich wel voorstellen hoe dat ging. Van komisch tot serieus, kortom de gezelligheid die elk CM uitje wel kenmerkt en die het reizen toch altijd weer de moeite waard maakt.Toch zijn er ook wel leuke adviezen doorgegeven, zoals Grieks leren en minder roken. Dat laatste neem ik natuurlijk ter harte.
Wat betreft voetje vrijen. Ik strekte slechts mijn benen onder tafel en raakte daarbij Erika aan. Die was zeker niet op haar mond gevallen. Zij vatte dat op als een amoureuze handeling, maar dat was zeker niet de bedoeling.
Om elf uur vertrokken we weer. Met Schumi Bert achter het stuur ging het vrij snel. Er was een stevig windje, maar toch kon hij snelheden bereiken van 150 km per uur. De muziek in de auto was een onderwerp van gesprek: Trijnie wilde graag polka's horen, terwijl ik zelf meer had met Bill Gaither. De oplossing was heel simpel, de muziek werd zo zacht gezet, dat niemand meer iets kon horen. Nog even een kop koffie in de buurt van Staphorst, dat daar een pomp was die nog open was op zondag, en in Hoogeveen gingen we weer uit elkaar, altijd een moeilijk momentje.
Toen mijn gezelschapsdames zich in de Kia genesteld hadden, reden we weer naar het oude vertrouwde noorden toe In Vries ontdekte ik dat ik een probleem had. Na een van de dames afgezet te hebben, wilde ik de auto starten, maar de sleutels waren niet meer te vinden, ze waren uit mn broekzak gerold, en opeens spoorloos. Na een kwartier zoeken hadden we ze eindelijk weer gevonden. Om kwart over twee de andere dame voor de deur afgezet. Zelf was ik om drie uur thuis. Moe maar voldaan. Uitgebreid verwelkomd door de honden, een heel leuk dagje gehad.

Heerlijk verteld meneer chat Clown smiley
Maarre Boze smiley
Wat betreft voetje vrijen. Ik strekte slechts mijn benen onder tafel en raakte daarbij Erika aan. Die was zeker niet op haar mond gevallen. Zij vatte dat op als een amoureuze handeling, maar dat was zeker niet de bedoeling.Dit stukkie he Clown smiley
Wel erbij vermelden dat ik jou geheel en al in de tang had en compleet mond dood Lachende smiley En dat alles geheel onschuldig en tot veel leedvermaak Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley met blinkend witte tanden

Gewoon een leuk en gezellig etentje veel gelachen lekker gegeten, serieus gesprek ben het zoooooooo met je eens he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 17:21

http://nos.nl/video/332987-laura-dekker-komt-aan-op-sintmaarten.html

Laatst aangepast door
MARIO216
op zondag 22 januari 2012, 17:21
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

FRANKT627 schreef:
Ik had geen mooiste moment vandaag... Boze smiley ...en het zit er ook niet meer in vrees ik...

Nog bijna 7 uur te gaan hoor Frank! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Een mooi moment is alleen al om hier op CM aanwezig te zijn.... toch??? Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
COOTJE711
op zondag 22 januari 2012, 17:21
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

Vandaag lekker aan het nagenieten en lachen van gisteravond Lachende smiley met blinkend witte tanden
Hoort dat nu bij vandaag offeeeee gisteren Smiley die vol vragen zit
Ik doe het maar bij beide Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 17:22

Regen regen regen maar ik heb genoten bij mijn moeder,ik wat rommelen in de keuken,koffie drinken op het pluche kleed,koekjestrommel bij de hand,verhalen van vroeger horen(eigenwijsheid is aangeboren! Engeltje smiley )zo'n lekker ouderwets gemoedelijke zondagmiddag...........

De dagen lengen al,binnenkort is het gebeurd met de koude dagen,dan moet de tuin weer aandacht hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 17:22

ERIKA129 schreef:
Heerlijk verteld meneer chat Clown smiley
Maarre Boze smiley
Wat betreft voetje vrijen. Ik strekte slechts mijn benen onder tafel en raakte daarbij Erika aan. Die was zeker niet op haar mond gevallen. Zij vatte dat op als een amoureuze handeling, maar dat was zeker niet de bedoeling.Dit stukkie he Clown smiley
Wel erbij vermelden dat ik jou geheel en al in de tang had en compleet mond dood Lachende smiley En dat alles geheel onschuldig en tot veel leedvermaak Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley met blinkend witte tanden

Gewoon een leuk en gezellig etentje veel gelachen lekker gegeten, serieus gesprek ben het zoooooooo met je eens he Knipoog smiley

Jammer dat daar gen foto's van zijn he, hij keek zo verschrikt naar je en ik heb chat nog nooit zo stil meegemaakt Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3531 3532 3533 3534 3535 3536 3537 ... 6194 Volgende
Pagina 3534 van 6194