ChristianMatch

Forum

Strandwandeling met eventuele overnachting.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3566 3567 3568 3569 3570 3571 3572 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 00:07

HANNAH810 schreef:
heb je iets dat je organiseren wilt? geweldig!! Lachende smiley met blinkend witte tanden
voorstellen voor een muziekje of wat dan ook zie ik dan wel in mijn mailbox verschijnen, dan zien we wel wie welk onderdeel wil verzorgen van ons uitje, op een manier dat iedereen zich thuis kan voelen in de groep.

enneh.....
file informatie zie ik dan wel onder het topic 'weertje van vandaag"
het energie-peil van xabia onder "beste moment van vandaag"
voor leeftijds-inschattingen kunnen we wellicht verhuizen naar 'hoe eerlijk is je profiel"
en dan kunnen we het hier wellicht over een "strandwandeling met overnachting" hebben? Geschokte, onthutste smiley

han; het er zin an!!

Co; vermaakt zich ook wel zo... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 00:18

ERIKA129 schreef:
Kijk maar ff op hyves Knipoog smiley

Ziet er goed uit.... Clown smiley Geniet ervan... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 08:52

Twee groepen zou best kunnen.
Voor wie Amersfoort te ver vindt.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 08:54

mooi stukje, marco!!
al kan het natuurlijk ook net andersom zijn; iemand die er zóóó graag voor je zijn wil, dat je er in denkt te stikken.

God weet waarheen, maar k zou zelf ook wel graag weten waarheen de reis is........ Engeltje smiley

hannah........niet zo dol op reizen.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 09:18

HANNAH810 schreef:
mooi stukje, marco!!
al kan het natuurlijk ook net andersom zijn; iemand die er zóóó graag voor je zijn wil, dat je er in denkt te stikken.

God weet waarheen, maar k zou zelf ook wel graag weten waarheen de reis is........ Engeltje smiley

hannah........niet zo dol op reizen.

Moet je ruim zien Geschokte, onthutste smiley je hebt sneltreinen, en je hebt stoptreinen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 09:42

ZEELAND736 schreef:
Er is hier.....OVERAL.....al zoveel zogenaamde humor.....
Men moet alles niet zo serieus nemen...(wordt er dan gezegd)

Niet zo zielig doen...(zeggen ze dan)

Ga ook maar eens langs in de chat....(waar ik zelf ook weleens ben)
Vaak getuigt het helemaal niet van een christelijk gevoel...
Gelukkig zijn er mensen die dit nog WEL voelen...
Dan hou ik me daar maar mee op...

Stoken???
Er worden soms gemene steken onder de gordel gegeven....
Dat moest ik even kwijt...al heeft het niets met dit stapavondje van doen...

En dan hou ik me nu maar weer vast wat er weer over me zal komen...

Ikkom toch nog even terug op bovenstaande tekst. Ik probeerde het gisteren al in de chatbox Zeeland maar je reageerde niet. Jammer, want je schrijft en suggereert nogal wat.....en je kan niet zomaar van alles neerschrijven en verder maar je mond houden......
Jij hebt het over steken onder de gordel, ik denk dat het meer een relativeren van zaken is, dat jij dat beleeft als gemene streken zegt wat over jou denk ik.....
Hetzelfde geldt voor de term niet zo zielig doen.....de wereld stort niet in als het je eens even tegenzit, dat hoort bij het leven
Verder vind ik als je bovenstaand stukje schrijft en er verder niet op regaeert ook een vorm van kwaadsprekerij, je durft nogal wat te zeggen over je mede CMmers en dat vind je geen kwaadsprekerij? En dit roept zeker geen christelijk gevoel op, het is een weinig christelijke tekst die je schrijft zelfs......en dat kan wel????
Verder si het jammer dat je niet reageert op een reactie op dit stuk...het is zo makkelijk van alles neer te schrijven maar voel je dan ook verantwoordelijk voor de tekst en ga de discussie aan.....dat klaart de lucht......
Er wordt van alles gezegd, ook in de chat......maar ook door jou......

Wat ik met bovenstaand stukje eigenlijk beoog is dat we niet altijd gelijk het slechte en lelijke van de mens moeten zoeken en niet alles als een kritiek op moeten vatten maar als een bedoeling om zaken te relativeren en eens wat anders te bekijken.....
Bovenstaand stuk geeft weer hoe de teneur een beetje is op CM.....en dat is een trieste constatering......er wordt van alles gezegd, geschreven maar de dialoog is zoek......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 29 januari 2012, 10:46
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 10:28

Ik heb geen idee wat ik vandaag zal eten. Ik heb wel een nieuwe stamper gekocht... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETER717

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 10:48

Beste mede CM-ers (en dan bedoel ik ook alle, ook degenen die mogelijk verwijdert zijn),

Dit schrijven doe ik nav mijn ervaringen op CM afgelopen week.

Ik heb hier contacten op de chat gehad, waarbij ik te ver ben gegaan. Ik heb scheldwoorden gebruikt, die ik niet had moeten/mogen gebruiken.

Hiervoor heb ik bij de betreffende persoon, na een nachtje slapen, mijn verontschuldiging aangeboden. Ik heb niet gemerkt dat dit geaccepteerd is, maar dat terzijde.

Toch kwam mij ter ore dat dit vaker is gebeurd afgelopen week en er zelfs een mede CM-er verwijdert is omdat hij, schijnbaar, in zijn taalgebruik te ver is gegaan.

Dit doet pijn en hierover nadenkent kwam het gezegde van de splinter en de balk in mij op.

Wie oren heeft die hore,

En beste CM moderators, is het mogelijk onze verstoten broeder weer in liefde op te nemen?

Ik zou er blij mee zijn.

Bedankt voor jullie aandacht!

Peter

ps, ,ochten er anderen zijn die zich aan mij gestoord hebben, bied ik bij deze mijn verontschuldiging aan en wil aangeven dat ik begrijp dat dit niet goed van me was.
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 10:50

FRANKT627 schreef:
Ik heb geen idee wat ik vandaag zal eten. Ik heb wel een nieuwe stamper gekocht... Lachende smiley

gestampte muisjes Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 11:10

Zondag 29 Januari, Psalm 16: 1-6; Mijn erfdeel en mijn beker.

‘U bent mijn geluk.’ Dat hoor je maar weinig mensen zeggen. Ik zeg het zelf ook niet elke dag. Ik vergeet het nogal eens. Ik denk er soms niet eens aan. Ik zoek mijn geluk in iets anders. Ik beproef mijn geluk in pogingen iets in mijn vingers te krijgen. Geld. Goud. Goed. Vastgoed. Huizen. Landerijen. Als een herenboer zou ik weleens langs mijn velden willen lopen, mij in de handen wrijven van genoegen. Zeker, het is nu nog januari, tenzij de sneeuw er een plaatje van maakt, liggen de akkers er donker en droevig bij. Maar wacht eens af, als de lente komt en straks de zomer, dan golft hier het graan over de aarde, dan moet je eens kijken hoe vorstelijk alles er bij staat. Daaraan denkend voel ik mij nu al gelukkig, ik, grootgrondbezitterm agrariër bij de gratie Gods! Of… zou ik ziek zijn nog voor het zomer is, ongeneeslijk zien?
‘U bent mijn geluk.’ Dat is een andere tekst. Dat is andere taal. Anders denken. Omdenken. Omkeringsdenken. Zeg maar: bekering. Dat je je geluk net meer zoekt in bloemen of boeken, in duizend-en-één hoeken, maar in God alleen. Dat is niet normaal. Nee, niet normaal. Het zou wel normaal moeten zijn. Want wat je ook in handen kunt houden, absoluut zeker weet je dat je het eenmaal uit handen zult moeten laten wegglijden. Alles. Behalve: God. Alleen in Hem ben ik geborgen. Alleen in Hem schuilt mijn geluk. Hij is mijn lot, mijn land, mijn beker en mijn brood. Hij is mijn huis, mijn tafel, mijn bed. Hij is mijn ziel, mijn zaligheid.

Bewaar mij, want ik schuil bij U, o God,
Gij zijt mijn Heer en mijn geluk is zeker.
Gij maakt bestendig mijn voorspoedig lot,
Gij zijt mijn heil, mijn erfdeel en mijn beker.
Gij deelt mij toe zo lieflijke landouwen
dat mijn hart in mij opspringt bij ’t aanschouwen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 11:47

FRANKT627 schreef:
Vraag ik soms of jullie in een worst of een hoop gehakt (doorgaans het dagelijkse menu van velen) veranderen? Boze smiley

nah, ik zie wel links en rechts wat varkenskoppen en mensen die zo stom zijn als n rund Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 12:00

Wie een ban heeft gekregen, heeft het er ook zelf naar gemaakt.
De redactie neemt de beslissing van hoe lang iemand een ban heeft.
Wij cm leden hebben daar geen invloed op.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 12:07

WILLEMIJN232 schreef:
Ikkom toch nog even terug op bovenstaande tekst. Ik probeerde het gisteren al in de chatbox Zeeland maar je reageerde niet. Jammer, want je schrijft en suggereert nogal wat.....en je kan niet zomaar van alles neerschrijven en verder maar je mond houden......
Jij hebt het over steken onder de gordel, ik denk dat het meer een relativeren van zaken is, dat jij dat beleeft als gemene streken zegt wat over jou denk ik.....
Hetzelfde geldt voor de term niet zo zielig doen.....de wereld stort niet in als het je eens even tegenzit, dat hoort bij het leven
Verder vind ik als je bovenstaand stukje schrijft en er verder niet op regaeert ook een vorm van kwaadsprekerij, je durft nogal wat te zeggen over je mede CMmers en dat vind je geen kwaadsprekerij? En dit roept zeker geen christelijk gevoel op, het is een weinig christelijke tekst die je schrijft zelfs......en dat kan wel????
Verder si het jammer dat je niet reageert op een reactie op dit stuk...het is zo makkelijk van alles neer te schrijven maar voel je dan ook verantwoordelijk voor de tekst en ga de discussie aan.....dat klaart de lucht......
Er wordt van alles gezegd, ook in de chat......maar ook door jou......

Wat ik met bovenstaand stukje eigenlijk beoog is dat we niet altijd gelijk het slechte en lelijke van de mens moeten zoeken en niet alles als een kritiek op moeten vatten maar als een bedoeling om zaken te relativeren en eens wat anders te bekijken.....
Bovenstaand stuk geeft weer hoe de teneur een beetje is op CM.....en dat is een trieste constatering......er wordt van alles gezegd, geschreven maar de dialoog is zoek......

Ach Willemientje Twijfelende smiley si dan toch je HBo gehalte effe een beetje zoek, je bent helemaal of topic, wat heeft het met stappen te maken.
En je boven buurvrouw heeft best wel een beetje een punt, hoewel ik ook wel vind, dat je niet altijd zo koffiedik moet kijken.
Sarcasme is best wel eens de leukste manier van humor, maar niet iedereen kan er tegen.
Nu niet meer zo neuzelen, en weer on topic

.
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 12:20

PIETER649 schreef:
nah, ik zie wel links en rechts wat varkenskoppen en mensen die zo stom zijn als n rund Lachende smiley

En reageren als een kip zonder kop, zo sloom als een slak, zo stom als een ezel, en als de aap uit de mouw komt kniijpen ze de kat in het donker
Gaan ze er als een haas vandoor, en gaan in een hoekje alle muizenissen verzinnen, om zo dom als een gans, en zo snel als een vis in het water de beer te eten alvorens die geschoten is Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 29 januari 2012, 12:21
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 12:30

Ik heb de redactie verzocht een slotje op dit topic te zetten. De avond gaat door, we hebben een goede indruk over de hoeveelheid mensen dat meegaat. Aan- of afmeldingen kunnen pv gedaan worden.
Als we zo verder gaan wordt het alleen maar verwarrend, en ontstaat er ruzie. Persoonlijke vragen kunnen altijd aan mij pv gericht worden... Jammer dat voorpret voor de ene vervalt in ruzie en verwarring voor de ander. Begin maart volgt een update over wie er meegaan en waar we elkaar zullen ontmoeten.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 29 januari 2012, 12:31
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 12:34

MARISKA601 schreef:
Wie een ban heeft gekregen, heeft het er ook zelf naar gemaakt.
De redactie neemt de beslissing van hoe lang iemand een ban heeft.
Wij cm leden hebben daar geen invloed op.

Das niet helemaal waar, de andere kant op wil nog wel eens lukken, iemand een ban aansmeren bv.
Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 13:02

PIETER649 schreef:

Die zijn niet eetbaar... Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 13:31

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb de redactie verzocht een slotje op dit topic te zetten. De avond gaat door, we hebben een goede indruk over de hoeveelheid mensen dat meegaat. Aan- of afmeldingen kunnen pv gedaan worden.
Als we zo verder gaan wordt het alleen maar verwarrend, en ontstaat er ruzie. Persoonlijke vragen kunnen altijd aan mij pv gericht worden... Jammer dat voorpret voor de ene vervalt in ruzie en verwarring voor de ander. Begin maart volgt een update over wie er meegaan en waar we elkaar zullen ontmoeten.

huh een update op een slotje is nog altijd een dubbel slotje Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 13:46

GERRIT084 schreef:
Das niet helemaal waar, de andere kant op wil nog wel eens lukken, iemand een ban aansmeren bv.
Engeltje smiley

Dat kan je proberen ja, maar lukt dat als de ander niets verkeerd gedaan heeft?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 13:48

FRANKT627 schreef:
Die zijn niet eetbaar... Kotsende smiley

Ooit zure zult gegeten Frank.....
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 14:05

ANNETTE792 schreef:
Ooit zure zult gegeten Frank.....

Ik heb het ooit in mijn mond gehad en Kotsende smiley ...maar wordt dat niet van afval gemaakt?

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zondag 29 januari 2012, 14:06
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 14:08

FRANKT627 schreef:
Ik heb het ooit in mijn mond gehad en Kotsende smiley ...maar wordt dat niet van afval gemaakt?

Vies he, maar dat wordt dus van varkenskoppen gemaakt. Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 14:08

WILLEMIJN232 schreef:
Het beroerde is dat mensen die helemaal niet meegaan het zo beroerd maken.........
Boze smiley

ik hoop dat je nu echt wel tevreden bent om van een mug een olifant te maken...
en dan nog bekwaam bent om het opblazen van een topic in een ander zijn bord kan leggen
nogmaals sorry voor een onozel "grappig" bedoeld dingetje te zetten... ik hoop echt oprecht dat het een leuke dag wordt voor jullie... en dat meen ik.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 14:09

MARRY942 schreef:
Vleeseters dus..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Vleeseter ... zeker weten ... maar wel heel kieskeurig

Zo zal ik vast geen vlees eten van een merrie ... gggrijns Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 14:16

Ben niert op de hoogte van een ban.
Ach, het kan ieder wel eens zijn dag niet zijn.
Zolang we de dingen onder elkander kunnen gladstrijken is het goed.
we beginnen gewoon weer opnieuw toch? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 14:16

ERIKA129 schreef:
Een cheetah en een adelaar in een huis Verraste, verbaasde smiley
Gaat dat goed samen Clown smiley Beide jagen graag en vreten hun prooi op!
Gezellige boel bij jullie Knipoog smiley

COOTJE711 schreef:
Lachende smiley klinkt inderdaad niet best

Hoezo ...

Een adelaar in de lucht, de cheetah op de grond ... een goede combinatie om samen te jagen (elkaars "oog" en "hand" zijn)

We jagen niet meer voor het "vlees" ... ons doel is nu het najagen van de Liefde Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 14:21

CROSSROAD317 schreef:
ERIKA129 schreef:
Een cheetah en een adelaar in een huis Verraste, verbaasde smiley
Gaat dat goed samen Clown smiley Beide jagen graag en vreten hun prooi op!
Gezellige boel bij jullie Knipoog smiley

Hoezo ...

Een adelaar in de lucht, de cheetah op de grond ... een goede combinatie om samen te jagen (elkaars "oog" en "hand" zijn)

We jagen niet meer voor het "vlees" ... ons doel is nu het najagen van de Liefde Lachende smiley

elkaar opvreten kan ook zo zn charmes hebben, verwacht ik? Clown smiley

van harte, cross en marian!
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 14:25

MAR907 schreef:
Hier ben ik met je eens.

Frank Ouwenheel ken ik ook. Diverse opnames van zijn cd's zijn opgenomen in de gemeente waar wij naar toe gingen.
Hij is iemand welke vanuit de oude testament de mensen leert hoe God is voor Zijn Volk.
Alleen wat de toekomst betreft (NT), gaat hij van de Darby leer uit...
Daar kan ik persoonlijk niet met hem op een lijn zijn....

Vergadering komt voort uit de broederschap welke zijn ontstaan heeft, uit bisschop Darby. Deze persoon was ook RKK...
De evangelische kerken/gemeente basseren de eindtijd op de leer van Darby inplaats van wat werkelijk in de NB beshreven staat.
Openbaringen is een apparte boek welke de hele bijbelse geschiedenis en toekomst beschrijf in symbolen.

Hetgeen dat de mens verloren heeft in de Paradijs en door de Heer weer hersteld wordt, wordt beschreven in de Openbaringen van de Here Jezus.
Aan de ene kant beschrijft Openbaringen hetgeen dat gebeurd met de Vrouw van de Here Jezus, aan de andere kant wat er gebeurd met de vrouw van het beest.

Eigenlijks is Openbaringen het symbolische uitleg van de hele mensheid en de bijbel.
Hetgeen dat interresant is: waar staan we nu in deze tijd. Wat zegt de Heer en God tegen ons.....

Kan me als evangelische (kerkganger) niet echt thuisvinden in het darby denken.
Het boek openbaring is voor mij een boek waar men nog veel in kan ontdekken. je kan elk jaar commentaren op loslaten om tot inzicht te komen wat de uitleg zou kunnen zijn. Maar uiteindelijk zie je pas als zaken geopenbaard worden in deze tijd, dat je ze kan herkennen vanuit het grote beeld van Gods Woord... de gehele bijbel.
ik had niet de indruk dat Ouweneel zijn lezing gericht was vanuit een individueel boek, maar juist gezien werd vanuit het hele Woord.
Zo kan je het boek openbaring bijvoorbeeld nooit zonder Daniel lezen. Ik kan zo ook het NT nooit los zien van het OT.
Naar boven

Auteur Bericht
LIEKE000

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 14:32

..... Huilende smiley, smiley in tranen ..... Huilende smiley, smiley in tranen

geintje !!... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 14:53

MARRY942 schreef:
Daar ken ik een Bijbelse variant op: het is voor een rijke moeilijker door het oog van een naald te kruipen, dan voor een kameel Knipoog smiley

GERRIT084 schreef:
Ik zie daar het verband niet zo tussen Zieke smiley die Bijbeltekst ken ik wel, dat wel.
Het enige wat overeen komt is die rijke, en een arme, tja om die nu te vergelijken met een kameel??!!
En na gelang van de vraag, of opmerking, liever een miljonair, dan iemand met schulden!?!
Gaat de rijke wel, en de arme niet door het ook van de naald Gefrustreerde smiley

Je zal maar door die naalden getroffen worden Huilende smiley, smiley in tranen Smiley met dichtgeplakte mond

Toch even reageren, al is het off-topic.

Lukas 18:24 Toen Jezus zag dat de man zo bedroefd werd, zei hij: ‘Wat is het moeilijk voor rijken om het koninkrijk van God binnen te gaan. 25 Het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan.’ (NBV)

Het oog van de naald.
Wat is nu eigenlijk "het oog van een naald"? Is dit "het oog van de naald", zoals dat gebruikt wordt om te naaien of te borduren, of wordt hier een ander "oog van de naald" mee bedoeld? In de tijd van Jezus werd hiermee de benaming van een kleine deur bij een poort aangegeven. Bij het donker worden werden de poorten gesloten en kon men alleen via een kleine deur in de poort de stad binnen gaan. Wanneer men met een kameel door die kleine deur naar binnen wilde gaan, moest de kameel dus eerst geheel worden afgeladen. De kameel kón dus wel (met moeite) naar binnen maar zónder iets mee te nemen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3566 3567 3568 3569 3570 3571 3572 ... 6194 Volgende
Pagina 3569 van 6194