ChristianMatch

Forum

De splinter en de balk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3579 3580 3581 3582 3583 3584 3585 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:59

CHATULIEM619 schreef:
het gaat me er niet om dat je mensen moet leren kennen, maar zo vaak worden dingen hier al bij voorbaat negatief ingevuld, terwijl dat helemaal niet de bedoeling hoeft te zijn. De mensen zijn zo onzeker van zichzelf dat ze iedere uitspraak meteen als heel persoonlijk opvatten. Vul niet meteen in dat de ander het zo slecht bedoelt, vraag er eerst naar of nog beter, vraag jezelf af waarom je zo gevoelig bent.

Denk toch wel dat het opvalt dat sommige personen hier behoorlijk steeds commentaar krijgen van het moment dat ze een bijdrage leveren, en dan nog telkens vanuit dezelfde hoek... welke interpretatie geef je daar dan aan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:05

MARISKA601 schreef:
Mensen zijn meer dan alleen hun bijdrages op het forum en je moet eens de moeite nemen de mensen te zien als mensen, en niet de hele tijd alleen maar je lopen te fixeren op een mening van mensen. Want dat is slechts één onderdeel van die persoon.
Het zou heel wat schelen als men eens de moeite nam de persoon te leren kennen. Dat kan leiden tot verrassingen en teleurstellingen. Maar het geeft je wel een veel duidelijker beeld van wie iemand is.

Voor jou gaat dat misschien op dta dat voor jou heel belangrijk is.
Maar er kunnen mensen zijn die daar geen behoefte aan hebben de ander
op een ander manier te leren kennen.
En respecteer dat en ga niet constant tegen mensen zeggen dat je zo graag wilt leren kennen, want dat geeft irritaties.

Ik denk dat je het meer bedoeld, dat we elkaar op het forum en/of op CM
meer vanuit het oogpunt bedoeld te zeggen met de relatie tot God, op twee benen wandelen verstaat.
" God liefhebben boven alles, en je naaste als jezelf", een relatie verticaal en horizontaal toch? Voor iedereen...... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 31 januari 2012, 19:10
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:07

XABIA794 schreef:
Denk toch wel dat het opvalt dat sommige personen hier behoorlijk steeds commentaar krijgen van het moment dat ze een bijdrage leveren, en dan nog telkens vanuit dezelfde hoek... welke interpretatie geef je daar dan aan?

Dat is mij ook opgevallen!
En daarbij ook dat er van bepaalde mensen meer geaccepteerd wordt dan van andere.

Verder is het mij opgevallen dat de bal steeds gelegd wordt bij de ontvanger van de boodschap. Maar er is ook altijd nog een zender (de brenger van de boodschap) in het spel.
Oftewel...niet alleen de vraag "hoe ontvang ik", maar ook de vraag "hoe breng ik"!!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:10

VISSER278 schreef:

regen in november, valt de kerst in december.

Als het regent in mei
is april voorbij.........

(hoe ouder hoe wijzer he Coole smiley met zonnebril )
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:11

JOSINA022 schreef:
En daarbij ook dat er van bepaalde mensen meer geaccepteerd wordt dan van andere.

Verder is het mij opgevallen dat de bal steeds gelegd wordt bij de ontvanger van de boodschap. Maar er is ook altijd nog een zender (de brenger van de boodschap) in het spel.
Oftewel...niet alleen de vraag "hoe ontvang ik", maar ook de vraag "hoe breng ik"!!

Infeite doe je nu hetzelfde.... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:12

Het huwelijk is in de protestantse kerk geen sacrament, evenmin als in de evangelische gemeenten. Mensen vergeten wel eens dat je helemaal niet voor de kerk trouwt. De dominee huwt je ook niet.

Je huwt elkaar ten overstaan van God.

En feitelijk niet door de kerk. Kerken die mensen weigeren op dit punt zouden zich dat wat beter moeten realiseren dat ze zich nogal wat aanmeten. Feitelijk wordt er gesteld dat als je je niet aan de regels en opvattingen van de kerk houdt, je geen huwelijk zult kunnen sluiten. Een ouderling die een huwelijk tegenhoudt met het zielige argument dat hij de Bijbel niet kan veranderen, wat het stille verwijt inhoudt dat mensen die anders denken dan hij dat kennelijk wel doen, verdient pastorale en theologische bijscholing. Is star vasthouden aan oud-testamentische wetten bijbelser dan het nieuw-testamentische evangelie van de liefde volgen en begrip te hebben voor menselijke omstandigheden? Iets van vergeven bijvoorbeeld, als de ouderlingen daarvoor tenminste niet te bang zijn?

Jezus redde de overspelige vrouw van een vernederende dood door stenengooiende wetticisten die de Bijbel toch echt niet konden veranderen en sprak haar toe niet meer te zondigen. En ouderlingen zouden mensen mogen weigeren die willen hertrouwen en hun huwelijk voor God willen bevestigen? Blijven we farizeeers die de oude wetten toepassen of doen we wat Christus wil?

De meeste kerken zouden in het openbaar schuld moeten belijden over het kwaad dat ze gelovigen hebben aangedaan op dit punt. Er zijn hier talloze mensen die een bittere ervaring hadden na hun scheiding met de kerkelijke organisatie. En dat is geen karikatuur maar een schrijnende en kwetsende werkelijkheid.

Thomas, je hoeft de Bijbel niet te veranderen, je moet de moed hebben die te willen begrijpen en toe te passen, wat de essentie van het Evangelie is.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 31 januari 2012, 22:06
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:13

Het lijkt wel een "kettingbotsing" op de A2..... Clown smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 31 januari 2012, 19:22
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:13

ZEELAND736 schreef:
Das lekker...2x pizza in 2 dagen!!!!!!!!!!!!!!

En dan zeggen hoe kom ik aan een buikie Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:14

LEANNE226 schreef:
Als het regent in mei
is april voorbij.........

(hoe ouder hoe wijzer he Coole smiley met zonnebril )

Ha , weer wat geleerd.

Tegen mij zeggen ze altijd .... hoe ouder , hoe gekker. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:15

THOMAS968 schreef:
Het huwelijk is in de protestantse kerk geen sacrament, evenmin als in de evangelische gemeenten. Mensen vergeten wel eens dat je helemaal niet voor de kerk trouwt. De dominee huwt je ook niet.

Je huwt elkaar ten overstaan van God.

En feitelijk niet ten overstaan van de kerk. Kerken die mensen weigeren op dit punt zouden zich dat wat beter moeten realiseren dat ze zich nogal wat aanmeten. Feitelijk wordt er gesteld dat als je je niet aan de regels en opvattingen van de kerk houdt, je geen huwelijk zou kunnen sluiten. Een ouderling die een huwelijk tegenhoudt met het zielige argument dat hij de Bijbel niet kan veranderen, wat het stille verwijt inhoudt dat mensen die anders denken dan hij dat kennelijk wel doen, verdient pastorale en theologische bijscholing. Is star vasthouden aan oud-testamentische wetten bijbelser dan het nieuw-testamentische evangelie van de liefde volgen en begrip te hebben voor menselijke omstandigheden? Iets van vergeven bijvoorbeeld, als de ouderlingen daarvoor niet niet te bang zijn?

De meeste kerken zouden een openbare schuld moeten belijden over het kwaad dat ze hebben aangedaan op dit punt. Er zijn hier talloze mensen die een bittere ervaring hadden na hun scheiding met de kerkelijke organiatie. En dat is geen karikatuur maar schrijnende werkelijkheid.

Thomas, je hoeft de bijbel niet te veranderen, je moet de moed hebben die te willen begrijpen en weten wat de essentie van het Evangelie is.

Precies... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:18

PETER717 schreef:
Snap ik en ben ik mee eens. Maar zoals mijn titel al zegt: de balk en de splinter. Ik heb nu het idee dat er mensen met splinters vanaf gegooid worden en sommigen met balken in hun ogen lekker doorgaan met treiteren en in mijn ogen zwaar onchristelijk gedrag. En dan bedoel ik niet (soms onbegrepen) grapjes, en leuk bedoelde treiterijtjes.

Ik denk dat er soms ook zaken plaatsvinden buiten het Forum waarover de redactie wijselijk zwijgt. Terecht. Meestal krijgt men een verwittiging om zich te corrigeren, toch. Opbouwen in de Geest van Christus, waar wachten we op ?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:19

MAR907 schreef:
Infeite doe je nu hetzelfde.... Coole smiley met zonnebril

Jazeker!

Ff ter aanvulling: ik ben al eventjes wat minder actief op het forum en dit is wel een observatie die ik gedaan heb.
Met uiteraard de kanttekening dat ik ook niet bepaald objectief ben Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:21

VISSER278 schreef:
Ha , weer wat geleerd.

Tegen mij zeggen ze altijd .... hoe ouder , hoe gekker. Smiley met dichtgeplakte mond

Blijkt maar weer..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:22

MARRY942 schreef:
Nou...hihi..dan komt de mijnes: heel regelrecht uit mijn hart, super gemeend, door en door eerlijk:

Gezocht: superlieve, zorgzame man...inkomen niet belangrijk alstie maar lief is.......

K hoop dattie overkomt...

Dat is snel Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:32

XABIA794 schreef:
Dan kun je er meestal van uit gaan dat er een bepaald verleden is met iemand. Er komen hier mensen op de site, die een ban hebben gekregen, en onder een andere naam weer terugkomen. De problemen met deze persoon zijn echter nog niet opgelost, dan krijg je wel eens geïrriteerde reacties van deze of gene.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 31 januari 2012, 19:35
Naar boven

Auteur Bericht
RENE838

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:35

Wat mij vaak opvalt, en van andere hoor ik het ook (lees ik het ook), waarom mensen toch altijd hun gelijk willen hebben. Gezien de enorme diversiteit aan kerken en stromingen is het gewoon onhaalbaar dat iedereen hetzelfde denkt.

Leer van elkaar, maar bovenal, respecteer elkaar en laat elkaar in waarde.

Zoals in dit topic al eerder werd gezegd: qua leeftijd zijn we volwassen, qua gedrag...................
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:36

CHATULIEM619 schreef:
Dan kun je er meestal van uit gaan dat er een bepaald verleden is met iemand.

dat rechtvaardigd dan een voortdurende negatieve reacties? lijkt me dan normaal dat die persoon zich blijft aangesproken voelen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:37

JOSINA022 schreef:

Kijk Josina, in mijn ogen ben jij een voorbeeld over hoe je om moet gaan met dingen op het forum. Je bent juist heel open voor aanwijzingen van anderen. Ik vind het ook jammer dat je niet meegaat naar Afoort. Mag ik je onder voorbehoud er gewoon weer op zetten???
Naar boven

Auteur Bericht
NATHANYA830

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:37

Heeft iemand al het Party&Co spel? Anders kijk ik even of ik het kan lenen.

En ik zag dat er naar de leeftijd van mijn kinderen werd gevraagd... 10/9/7.

Tot dan dan Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:41

CHATULIEM619 schreef:
Kijk Josina, in mijn ogen ben jij een voorbeeld over hoe je om moet gaan met dingen op het forum. Je bent juist heel open voor aanwijzingen van anderen. Ik vind het ook jammer dat je niet meegaat naar Afoort. Mag ik je onder voorbehoud er gewoon weer op zetten???

Dank je wel, Chat!

Als "onder voorbehoud" geen probleem is...graag!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:54

JOSINA022 schreef:
Dank je wel, Chat!

Als "onder voorbehoud" geen probleem is...graag!
ok doen we
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 20:00

GERRIT084 schreef:
Dat is snel Geschokte, onthutste smiley

Vast al overgekomen....? Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 20:02

HERMAN388 schreef:
De koningin is jarig!!!
Ik kon de vlag niet buiten zetten, veel te kooooouuuuuuud.
ik ga warme chocomel drinken en met dikke trui aangetrokken.

kleum kleum Zieke smiley Zieke smiley

is dat niet diezelfde koningin die door t tekenen van de abortuswet mede-verantwoordelijk is voor 30.000 moorden op ongeboren mensen per jaar? Zieke smiley

hang die vlag maar halfstok dan Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 20:09

HERMAN968 schreef:
Ik denk dat er soms ook zaken plaatsvinden buiten het Forum waarover de redactie wijselijk zwijgt. Terecht. Meestal krijgt men een verwittiging om zich te corrigeren, toch. Opbouwen in de Geest van Christus, waar wachten we op ?

Inderdaad men krijgt vaak vooraf bij wangedrag een waarschuwing.
Maar als die waarschuwing niks helpt, dan zijn de gevolgen voor die persoon.
En soms kan je jaren lang wachten op excusses, omdat de persoon in kwestie zijn eigen gedrag als niet verkeerd ziet.
Of die persoon in kwestie heeft geen behoefte om excusses aan te bieden.

En dan zijn er van die lui die alles denken beter te weten, die met bijbelteksten aan komen draven.
Of dat helpt.
Dat werkt niet bij mij.

Ik ga geen energie stoppen in mensen die weigeren hun gedrag te veranderen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 20:13

Een tweetbericht van buienradar.nl:

Helder en koud! Vooral koud! Het vriest vannacht -4 tot -9.

Maxima morgen -2. Door de wind een gevoelstemp. van -15! Kleed je warm!
Naar boven

Auteur Bericht
PETER717

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 20:29

Ik geloof nu werkelijk dat degene waarom ik dit topic ben begonnen verwijderd is, en ik weet niet meer wie het zei dat er weer iemand is verwijderd en dat ik zei dat ik hoopte dat het de goede was. Maar het lijkt er op. Complimenten!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 20:31

Chinees..... Smiley met dichtgeplakte mond Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 20:32

THOMAS968 schreef:
Thomas, je hoeft de Bijbel niet te veranderen, je moet de moed hebben die te willen begrijpen en toe te passen, wat de essentie van het Evangelie is.
Ik durf nog wel verder te gaan Thomas. Hoe komt het dat ze Gods wetten gebruiken als iets wat dood is iets wat onveranderbaar is? Als ik lees in hoeveel situaties Godzelf Zijn wetten toepast, zie ik daar veel meer genade in, dan wat de mensen ervan gemaakt hebben. Daarmee doen ze in mijn ogen tekort aan Gods karakter.

Mozes was een moordenaar.
Rachab was volgens de wet een overspelige vrouw, toch vond ze de genade in de ogen van de Heer. En uit haar kwam Jezus voort.
Hosea moest met een prostitue trouwen.
Samuel vermoordde zijn tegenstander
David doodde Goliath...

Het was weliswaar in die tijd, en er waren redenen voor, maar in mijn ogen zie ik dat als God Zijn eigen wet toepast er altijd ruimte is voor genade. Veel mensen kennen die genade niet meer en gebruiken de wet als een starre identiteit. Terwijl het in mijn ogen een levend organisme is, dat ook, met behoud van identiteit, kan veranderen. Ik geloof dat God niet wil dat mensen scheiden. Maar ik geloof ook, dat God mensen niet in de steek laat als ze Hem zoeken. En ik geloof dat scheiding vaak uit wanhoop gebeurt en niet uit vreugde. En is het dan de taak van de kerk deze crisis te verergeren? Of moeten we ze juist dan laten zien, dat we zijn wie God wil dat we zijn, namelijk genadig en liefdevol. Genadig betekent genadig zijn toch? Wat betekent genade eigenlijk als je het niet wil toepassen? Dan zijn we een kerk zonder genade en vol met veroordeling.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 20:34

JOSINA022 schreef:
Maxima morgen -2.
Verraste, verbaasde smiley ... dan moet ze vanavond bij haar schoonmama maar ff aan de warme choco gaan ofzo....... Clown smiley

Brrrrrrrrrrrrrr, wat is het toch kkkkkkkkkkoud!!!! Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 20:38

CHATULIEM619 schreef:
Ik durf nog wel verder te gaan Thomas. Hoe komt het dat ze Gods wetten gebruiken als iets wat dood is iets wat onveranderbaar is? Als ik lees in hoeveel situaties Godzelf Zijn wetten toepast, zie ik daar veel meer genade in, dan wat de mensen ervan gemaakt hebben. Daarmee doen ze in mijn ogen tekort aan Gods karakter.

Mozes was een moordenaar.
Rachab was volgens de wet een overspelige vrouw, toch vond ze de genade in de ogen van de Heer. En uit haar kwam Jezus voort.
Hosea moest met een prostitue trouwen.
Samuel vermoordde zijn tegenstander
David doodde Goliath...

Het was weliswaar in die tijd, en er waren redenen voor, maar in mijn ogen zie ik dat als God Zijn eigen wet toepast er altijd ruimte is voor genade. Veel mensen kennen die genade niet meer en gebruiken de wet als een starre identiteit. Terwijl het in mijn ogen een levend organisme is, dat ook, met behoud van identiteit, kan veranderen. Ik geloof dat God niet wil dat mensen scheiden. Maar ik geloof ook, dat God mensen niet in de steek laat als ze Hem zoeken. En ik geloof dat scheiding vaak uit wanhoop gebeurt en niet uit vreugde. En is het dan de taak van de kerk deze crisis te verergeren? Of moeten we ze juist dan laten zien, dat we zijn wie God wil dat we zijn, namelijk genadig en liefdevol. Genadig betekent genadig zijn toch? Wat betekent genade eigenlijk als je het niet wil toepassen? Dan zijn we een kerk zonder genade en vol met veroordeling.

Goed stuk, helemaal met je eens.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 31 januari 2012, 20:54
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3579 3580 3581 3582 3583 3584 3585 ... 6194 Volgende
Pagina 3582 van 6194