Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 10:23
|
|
|
PIEN621 schreef: | Euh... ben bezig BrideZ. te verplaatsen... dussuh wellicht toch....  |
je bedoeld dat je'r bij kan zijn??? yeaahhhh !!!! cool zeg, het gaat er alsmaar toffer worden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 10:27
|
|
|
MAR907 schreef: | oeps... nu zakt de "eindtijds leer van de kerken" in elkaar.....  |
Dat zou betekenen dat ze aan werk moeten en haast maken met de oogst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 10:47
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb het helemaal niet over jou????? Ik heb het over het algemeen.....Voel je niet gelijk zo aangevallen zeg....... En wat bedoel je met : Je zit er weer naast met de kwestie? Omdat ik wat anders dan jij dat doet naar dingen kijk zit ik er dan naast???  |
Valt zij ook niet onder algemeen dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 10:53
|
|
|
Al met al, wie haat zaait
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 10:54
|
|
|
De kip van Annette (zonder de 10 pepers), sperziebonen in tomatensaus en rijst of dinges, waar ik effe niet kan opkomen...
De kip is al aan het marineren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 11:05
|
|
|
MARRY942 schreef: | Spreuken....
Op mijn bijbelstudiegroepje zijn we bezig met spreuken.....nooit geweten dat het me zoveel zou doen.....momenteel :houdt uw tong in toom...... En alles wat je kan veroorzaken als je kwaad van iemand spreekt....de gevolgen zijn vaak desastreus, kunnen zelfs tot zelfmoord leiden heb ik begrepen.....Ik zelf ben twee keer gescheiden....ook ik heb dit alles ervaren....mensen zijn vaak zo ondoordacht en hard Zelf betrap ik me er ook wel eens op dat ik negatieve informatie doorgeef over iemand...achteraf hebbie dr spijt van....maar dan is het kwaad al geschied... Wat was die Salomo een wijs man! Ik bid elke dag om zijn wijsheid! Zo...dat wou ik effe kwijt....  |
zet Heer een wacht voor mijne lippen behoed de deuren van mij mond opdat ik niet tergene stond iets onbedachtzaams laat ontglippen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 11:18
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nou, geloof me of niet, willemijn; dwarsliggen kan ie als dwarsligger eerste klas!!
(en nee; ik ken zijn slaapgewoonten niet, pieter........ maar ik heb hem wel eens gezien op de picknicks, dus ik weet waar ik het over heb......... )
ik ga mijn best doen voor je, hoor, visser!! een bed van - 2.30 zei je he? bedoel je een bed met een lenge van - 2.30 meter of bedoel je een bed met een temperatuur van - 230 graden Celsius? pff welke diepvries kunnen we daar nu eens voor vragen.........even denken........  |
Hij wil natuurlijk een lekker warm waterbed Hannah Ik ben nu weer een illusie armer, ik dacht dat Visser altijd zo'n aardig mens was??? Maar een dwarsligger dus.....moet gelijk aan die dwarsliggerboeken denken...... En dan aan een Visser met zijn lange lijf die dwars ligt........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 11:38
|
|
|
Deze tekst dan, van vandaag op het 'Dagelijks woord" .....SPREUKEN 25 : 28
Iemand zonder zelfbeheersing is als een stad waarvan de muur is geslecht......
Sterke zinnen/woorden staan er ook in SPREUKEN.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 11:41
|
|
|
Zuurkool uit het vat...stampot....met bruine bonen er doorheen.
Apfelstrudel met roomvla.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNA992
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 11:47
|
|
|
LIEKE000 schreef: | Zuurkool uit het vat...stampot....met bruine bonen er doorheen.
Apfelstrudel met roomvla. |
He Lieke,lekker ik neem je idee voor het toetje over maar daarvoor eten wij snert!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 11:48
|
|
|
ZO EEN MOOI NATUURVERSCHIJNSEL !!
Als het altijd zomer/herfst/winter/voorjaar was, dan waardeerden we de jaargetijden NIET meer. God heeft het goed geschapen/georganiseerd !!
Laatst aangepast door
|
LIEKE000
|
op woensdag 1 februari 2012, 11:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 11:58
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Al met al, wie haat zaait  |
kan soms een bannetje oogsten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 11:59
|
|
|
TJOKLAT313 schreef: | Zogezien ben ik de oudste, dus ook de wijste van het gezelschap
|
Daarom ga ik niet mee....... ......., want dat kan ik niet zeggen!!...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 12:03
|
|
|
Niet leuk ..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 12:03
|
|
|
sjonge zeg, wat weer een ge-emmer.
Iedereen maar eerst de splinter uit eigen oog verwijderen en dan zijn er geen balken meer over. Voordat die splinter eruit is, zijn we jaren verder allemaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 12:07
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Waar is deze zangeres gebleven? |
Zeker weten doe ik t niet... maar 1 ding is zeker:
ze ging voor t zingen de ker... euh.. cm af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER717
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 12:14
|
|
|
YELNIN491 schreef: | sjonge zeg, wat weer een ge-emmer.
Iedereen maar eerst de splinter uit eigen oog verwijderen en dan zijn er geen balken meer over. Voordat die splinter eruit is, zijn we jaren verder allemaal.  |
Ezels balken en zoals je weet: die stoten zich meestal niet aan dezelfde steen. Vaak zijn wij dus dommer....
Maar ja een ezel is dan ook een koninklijk dier....
Hou van jullie allemaal! Oftewel: wees lief voor elkaar, steek een bloem in je haar!
Laatst aangepast door
|
PETER717
|
op woensdag 1 februari 2012, 12:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 12:21
|
|
|
DJES101 schreef: | zet Heer een wacht voor mijne lippen behoed de deuren van mij mond opdat ik niet tergene stond iets onbedachtzaams laat ontglippen | (Psalm 141:3-4)
In de Willibrord vertaling klinkt het zo:
Stel, Heer een wacht voor mijn mond, bewaak de deur mijner lippen, en hoed mijn hart voor de verleiding het kwade spel mee te spelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 12:25
|
|
|
"Voor den opperzangmeester, op de Gittith; een psalm, voor de kinderen van Korach.
Hoe liefelijk zijn Uw woningen, o HEERE der heirscharen!
Mijn ziel is begerig, en bezwijkt ook van verlangen, naar de voorhoven des HEEREN; mijn hart en mijn vlees roepen uit tot den levenden God.
Zelfs vindt de mus een huis, en de zwaluw een nest voor zich, waar zij haar jongen legt, bij Uw altaren, HEERE der heirscharen, mijn Koning, en mijn God!
Welgelukzalig zijn zij, die in Uw huis wonen; zij prijzen U gestadiglijk. Sela.
Welgelukzalig is de mens, wiens sterkte in U is, in welker hart de gebaande wegen zijn.
Als zij door het dal der moerbezienbomen doorgaan, stellen zij Hem tot een fontein; ook zal de regen hen gans rijkelijk overdekken.
Zij gaan van kracht tot kracht; een iegelijk van hen zal verschijnen voor God in Sion.
HEERE, God der heirscharen! hoor mijn gebed; neem het ter oren, o God van Jakob! Sela.
O God, ons Schild! zie, en aanschouw het aangezicht Uws gezalfden.
Want een dag in Uw voorhoven is beter dan duizend elders; ik koos liever aan den dorpel in het huis mijns Gods te wezen, dan lang te wonen in de tenten der goddeloosheid.
Want God, de HEERE, is een Zon en Schild; de HEERE zal genade en eer geven; Hij zal het goede niet onthouden dengenen, die in oprechtheid wandelen.
HEERE der heirscharen! welgelukzalig is de mens, die op U vertrouwt."
Psalm 84
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 13:12
|
|
|
oh ik heb nog splinters zat dus ik bemoei me dr maar ff niet mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 13:24
|
|
|
LIEKE000 schreef: | Niet leuk .. |
Das het zeker niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN146
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 13:30
|
|
|
MAR907 schreef: | Tsja..... hoe lang denk je het vol te kunnen houden zonder te kopen en te eten en te drinken???
Als het merkteken van het beest dat doet, hoe lang zouden dan de "christenen" die voor God kiezen het volhouden??? 7 Jaar???
Ik denk dat je het geestelijk hoort te zien. Het beest zorgt ervoor dat er geen geestelijk voedsel (kennis der waarheid) gegeten kan worden.... Terwijl diegenen welke zich in Babylon begeven, eten, drinken en feestevieren met het idee: wat kan ons nu dan overkomen in de genade tijd......(Hij komt als een dief in de nacht voor velen)...... |
God zal niet toestaan dat je boven vermogen wordt verzocht. Deze bijbelzin moet wel in de context worden gezien in wat christenen in China onder de culturele revolutie is overkomen, christenen in de Goelag archipel is overkomen, christenen in Moslimlanden overkomt, protestanten is overkomen tijdens de reformatie, en christenen in het Romeinse Rijk is overkomen.
Ik hoop niet dat je zaken vergeestelijkt omdat we nu eenmaal in het comfortabele westen wonen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 13:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hij wil natuurlijk een lekker warm waterbed Hannah Ik ben nu weer een illusie armer, ik dacht dat Visser altijd zo'n aardig mens was??? Maar een dwarsligger dus.....moet gelijk aan die dwarsliggerboeken denken...... En dan aan een Visser met zijn lange lijf die dwars ligt........  |
nee, je begrijpt hem niet, willemijn; hij wil een bed van min 2.30 ik verwacht dat hij de behaaglijkheid van een warm waterbedje dus helemaal niet zal kunnen waarderen;
enneh......ik zou niet denken aan een aardig dwarsliggende visser........ gaat alleen maar een nachtmerrie opleveren...........
overigens had hij nog wel het lumineuze idee je met je vriendin uit te nodigen; ideetje misschien??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 13:37
|
|
|
PIEN621 schreef: | Euh... ben bezig BrideZ. te verplaatsen... dussuh wellicht toch....  |
je bedoelt dat jij wellicht een diepvries mee zou kunnen nemen met een lengte van 2.30 meter, pieneke??
ik wist dat je niet voor één gat te vangen bent; maar dit zou werkelijk een UITKOMST zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 13:43
|
|
|
wie gaat er mee strandwandelen op vrijdag 10 februari ???
om 18:00 uur hopen we te verzamelen bij de brandweer kazerne van Oostkapelle.
de adresgegevens; (even noteren voor je in de auto stapt, voor alle zekerheid )
Brandweer Oostkapelle. Domburgseweg 68d 4356 NB Oostkapelle
voor we gaan wandelen hopen we daar om 20:00 uur ook weer de laatkomers op te pikken die na het werk aan willen sluiten, voor we gaan wandelen.
We hebben een lokatie waarvan we gebruik mogen maken, waar ieder een eigen (twee-persoons-)kamer tot zijn/haar/hun beschikking heeft, en willen de kosten van E 25 per persoon all in, dan wel graag delen.
Vanaf 18:00 uur kunnen we terecht in de accomodatie waar we eten slapen enz. We gaan s avonds een strandwandeling maken en hopen na afloop nog iets te drinken. er is een mogelijkheid om te overnachten voor degenen die willen blijven tot de zaterdag. we hopen dan rond 9 uur gezellig te ontbijten, en om 13 uur te lunchen, waarna ieder weer richting huis gaat. (of kiest voor een nachtje bijboeken met kosten rond de 10 á 12 euro houd er bij het extra nachtje dan wel rekening mee dat het avondeten uit een frietje-mét zal bestaan, om het allemaal zo low-budget mogelijk te houden.)
heb je interesse, wil je dan je naam invullen op onderstaand lijstje?
voorlopig hopen mee te gaan;
simsim368, 50 jaar, regio 0118, MET overnachting bert364, 42 jaar, regio 0321, MET overnachting en zoon van 10 jaar visser278, 44 jaar, regio 0113, MET overnachting peter717, 48 jaar, regio 0341, evt met overnachting bert168, 44 jaar, regio 0599 MET overnachting willem618, 43 jaar, regio 0344, MET overnachting barman007 , 49 jaar, regio 0118, MET overnachting nathan510, 53 jaar, regio 0164, MET overnachting sambal648, 38 jaar, regio 0111, MET overnachting bleueyes120, 46 jaar, regio078, MET overnachting
tjoklat313, 51 jaar, regio 078 MET overnachting susannah475, 46 jaar, regio 0318 MET overnachting hannah810, 39 jaar, regio 073 MET overnachting en pleegdochter 6 jaar nathanya830, 34 jaar, regio 0251 MET overnachting en drie kids van (10,9 en 7 jaar) momo697, 45 jaar, regio 0592, MET overnachting Cootje711, 35 jaar, regio 0180, MET overnachting xabia, 48 jaar, regio belgie, MET overnachting ineke155, leeftijd 55-, regio 0183, MET overnachting
super, mensen, t wordt al een gezellig koppeltje!! wie doet er mee met poolen!! (ik ga niet sjoelen, daar ben ik niet goed in, en trampoline springen in het speeltuintje doe ik alleen als er niemand kijkt!!)
er zijn nog veel mensen achter de schermen die er over denken mee te gaan, maar nog geen naam willen invullen en eerst eens kijken wie er nog meer aan gaan melden. wat zou er gebeuren als ze gewoon even een gezellig berichtje achter laten op dit topic, zonder dat dit het gevoel van verplichting schept? wieweet meld de ander zich dan wel het eerst aan; ik denk dat er dan velen meer komen!!
han, krijgt er meer en meer zin an!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 13:43
|
|
|
veel mensen weten niet hoe het prikbord werkt, dus hieronder even een korte beschrijving;
boven aan je pagina zie je een rijtje woorden; zoeken-mailbox-prikbord-forum - kies voor prikbord - kies op de nieuwe pagina voor prikbordbericht plaatsen - kies bij de eerste vraag een gezellige groep - sla de tweede vraag over - bij de derde vraag vul je in op vrijdag 10 februari om 18.00 - bij de vierde vraag gezellig te gaan strandwandelen in zeeland met evt overnachting zie forum, agenda, strandwandelen met evt overnachting
de reden dat ik dit zeg is dat er mensen op de site zijn, die niet zo gemakkelijk contact leggen, of het forum nog niet hebben ontdekt. zien ze echter je prikbord bericht dan kan dat een aanleiding zijn je eens aan te spreken over dit onderwerp. durven ze dit ook niet, of willen ze niet weten dat je profiel hen wel aanspreekt, dan kunnen ze zich inschrijven en je in de groep in domburg ontmoeten, wat voor veel mensen laagdrempeliger voelt dan een 1 op 1 ontmoeting.
daarnaast.......... hoe meer zielen, hoe meer vreugd, en gezellige mensen hebben we nooit genoeg, toch?
ik ben benieuwd hoeveel prikbordjes ik zie verschijnen.......... en hoeveel aanmeldingen er nog binnenstromen. voorlopig vind ik het al een heel mooi clupje zo! maar er zijn in het pension meer dan genoeg kamers, dus "er kan nog meer bij, er kan nog meeeeeeeer bij, dus kom er maar bij!". (nog 29 bedden te vullen............... )
http://www.youtube.com/watch?v=kRUgvCpf-dg
hannah.........heeft niet zo snel genoeg (van) gezelligheid!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 14:13
|
|
|
Velen onder ons weten wel waarom Marry er niet meer is én niet meer terug komt. Gisteren werd in de chatroom en wellicht via andere kanalen er uitvoerig of gepraat. Een permanente ban werd ons verteld door iemand die het uit eerste hand had. Het zal dus waar zijn.
Velen onder ons weten ook wel dat Marry wel eens dingen schreef die niet helemaal correct waren. Haar harde en kwetsende taal werd sommige wel eens te veel. Ik ben geen verdediger van zulke taal maar we maken ons er allemaal wel eens schuldig aan. Zij het dan misschien minder frequent en iets milder en zo niet werden deze leden ook op een ban getrakteerd. Wie een misstap doet moet maar de gevolgen dragen. Dat is in het dagelijkse leven zo en op datesites is het niet anders. So be it. We weten dat ze, Marry, zichzelf wel eens tegensprak, wat haar dagelijks leven betrof, maar of ze daarmee mensen kwetste is nog maar de vraag. Eigenlijk is het antwoord simpel: neen, dat deed ze niet.
Ik vind het erg dat er nu zo smalend wordt gereageerd over haar afwezigheid. De beslissing van de redactie veroordeel ik niet maar het gedrag van sommige stoort me wel. We weten ook wel dat Marry plezier had op CM. Ja, neen, voor de cynische onderons, die gaan beweren dat Marry plezier had in het stoken of kwaadzetterij, Marry had wel degelijk plezier op de site. Denken we maar aan het wekelijkse uurtje in de gebedsroom waar ze zo naar uitkeek of om gewoon te vertellen over wat ze ging eten of meegemaakt had. Ze schreef ook dikwijls dat ze na haar ban van zes maanden weer blij was op CM te zijn. Het was immers voor haar ook een tijdsbesteding die haar in contact met andere bracht. Sommige plaagjes van ons, waar ik ook aan meedeed, had ze wel graag, dat was ook te merken. Wel, stel je dan eens voor dat je gezellig zit te schrijven op het forum en dat je van het ene moment wordt afgesneden van CM. Daarbij komt dan nog eens het bericht dat ze nooit meer mag terugkeren. Waarschijnlijk zal ze dan nu nog wel het forum lezen en zo stuiten op de reacties van sommige leden die haar permanente ban als hun grootste jachttrofee beschouwen. Natuurlijk worden die vreugde uitingen op een indirecte manier weergegeven want we willen niet als gevoelloos (?) overkomen.
Ik weet dat Marry wel eens zaken zei die echt niet door de beugel konden. Dat er daar een sanctie opvolgde kan ik begrijpen. Natuurlijk zullen er leden zijn die haar beter of in elk geval langer kende maar ik veronderstel dat ze enorm veel verdriet heeft om datgene wat ze deed en om de straf die er opvolgde. Dat ze dan nu nog, min of meer op een subtiele manier, door de mangel wordt gehaald, wat ze dan ook nog kan lezen, vind ik schrijnend. Ik voel wel mee met haar verdriet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 14:43
|
|
|
Ik hoop dat Marry vrijspraak krijgt van haar ban. Ik kreeg van haar een mail waarom ze in de ban belandde. Ik heb vele malen bij haar thuis op visite geweest, ze is een grappige vrouw en echt vriendelijk. Ik blijft met haar contacten via mails. Ze is nu bezig met voorbereiden voor cm-huwelijksfeest, het zal voor haar niet zo erg vrolijk meer zonder CM. Ik leef met haar mee en bid voor haar of de Heere haar getroost mag worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 15:09
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Ik hoop dat Marry vrijspraak krijgt van haar ban. Ik kreeg van haar een mail waarom ze in de ban belandde. Ik heb vele malen bij haar thuis op visite geweest, ze is een grappige vrouw en echt vriendelijk. Ik blijft met haar contacten via mails. Ze is nu bezig met voorbereiden voor cm-huwelijksfeest, het zal voor haar niet zo erg vrolijk meer zonder CM. Ik leef met haar mee en bid voor haar of de Heere haar getroost mag worden. |
Herman, verhalen hebben altijd 2 kanten. En wie er dan gelijk heeft....meestal ligt de waarheid ergens in het midden. Een gewaarschuwd mens geld voor 2,dus als je al eens een ban hebt gehad weet je dat je een beetje op je woorden zal moeten letten. Doe je dat niet weet je wat de gevolgen zijn, en soms, en ik denk dat dat in dit geval ook opgaat, is het voor de persoon zelf wel goed om een poosje tot rust te komen zonder cm.
En na 6 maanden zonder cm krijgt iedereen een herkansing.....ik hoop dat ze die aangrijp om ons de persoon te laten zien die jij hierboven beschrijft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 15:25
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Velen onder ons weten wel waarom Marry er niet meer is én niet meer terug komt. Gisteren werd in de chatroom en wellicht via andere kanalen er uitvoerig of gepraat. Een permanente ban werd ons verteld door iemand die het uit eerste hand had. Het zal dus waar zijn.
Velen onder ons weten ook wel dat Marry wel eens dingen schreef die niet helemaal correct waren. Haar harde en kwetsende taal werd sommige wel eens te veel. Ik ben geen verdediger van zulke taal maar we maken ons er allemaal wel eens schuldig aan. Zij het dan misschien minder frequent en iets milder en zo niet werden deze leden ook op een ban getrakteerd. Wie een misstap doet moet maar de gevolgen dragen. Dat is in het dagelijkse leven zo en op datesites is het niet anders. So be it. We weten dat ze, Marry, zichzelf wel eens tegensprak, wat haar dagelijks leven betrof, maar of ze daarmee mensen kwetste is nog maar de vraag. Eigenlijk is het antwoord simpel: neen, dat deed ze niet.
Ik vind het erg dat er nu zo smalend wordt gereageerd over haar afwezigheid. De beslissing van de redactie veroordeel ik niet maar het gedrag van sommige stoort me wel. We weten ook wel dat Marry plezier had op CM. Ja, neen, voor de cynische onderons, die gaan beweren dat Marry plezier had in het stoken of kwaadzetterij, Marry had wel degelijk plezier op de site. Denken we maar aan het wekelijkse uurtje in de gebedsroom waar ze zo naar uitkeek of om gewoon te vertellen over wat ze ging eten of meegemaakt had. Ze schreef ook dikwijls dat ze na haar ban van zes maanden weer blij was op CM te zijn. Het was immers voor haar ook een tijdsbesteding die haar in contact met andere bracht. Sommige plaagjes van ons, waar ik ook aan meedeed, had ze wel graag, dat was ook te merken. Wel, stel je dan eens voor dat je gezellig zit te schrijven op het forum en dat je van het ene moment wordt afgesneden van CM. Daarbij komt dan nog eens het bericht dat ze nooit meer mag terugkeren. Waarschijnlijk zal ze dan nu nog wel het forum lezen en zo stuiten op de reacties van sommige leden die haar permanente ban als hun grootste jachttrofee beschouwen. Natuurlijk worden die vreugde uitingen op een indirecte manier weergegeven want we willen niet als gevoelloos (?) overkomen.
Ik weet dat Marry wel eens zaken zei die echt niet door de beugel konden. Dat er daar een sanctie opvolgde kan ik begrijpen. Natuurlijk zullen er leden zijn die haar beter of in elk geval langer kende maar ik veronderstel dat ze enorm veel verdriet heeft om datgene wat ze deed en om de straf die er opvolgde. Dat ze dan nu nog, min of meer op een subtiele manier, door de mangel wordt gehaald, wat ze dan ook nog kan lezen, vind ik schrijnend. Ik voel wel mee met haar verdriet. | Eerlijk gezegd begrijp ik het nut niet van deze bijdrage. Wij hebben geen ban gegeven, dat heeft Judith gedaan. En het is duidelijk dat jij daar minder blij mee bent dan anderen. En geloof me, de meesten hier op het forum, die haar ook nog van vroeger kennen zijn opgelucht. Verder denk ik dat het verstandig is, geen woorden meer vuil te maken aan dit onderwerp, omdat het om een persoon gaat. Maar het beeld dat mensen willen dat ze terugkomt wil ik toch even rechtzetten. De meesten die haar hebben meegemaakt willen dat niet. Ik hoop dat die ban permanent blijft, en met mij vele anderen, hoop ik dat ze niet meer terug komt.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|