ChristianMatch

Forum

scheppingsdoel
Ga naar pagina Vorige 1 ... 414 415 416 417 418 419 420 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:01

WILLEMIJN232 schreef:
Ik had nu net zo'n reactie van je verwacht!
En weet je; ik vind het niet kies om iedereen maar links en rechts om de oren te slaan met dat ze dom zijn als ze jouw standpunt niet delen.......
En dat, beste Solafide vind ik van weinig christelijkheid getuigen........
Het maakt me verder niet uit of jij me irritant vind (over christelijk gesproken)maar doe niet zo lelijk over mensen die een andere mening hebben. Lijkt er wel op of je niet tegen kritiek kan.....

Willemijn

Willemijn

Ik begin me werkelijk zorgen over je te maken Willemijn.

Je draait de boel wel behoorlijk om. En je bent hier behoorlijk aan het interpreteren.........of wel zoals ik al zei hou eens op met je zelfprojectie.

Iedereen heeft hier het recht om te reageren en hoef ik niet aan jouw normen te voldoen.

Bepaal je bij de inhoud en ga niet op de vrouw spelen.

En ga mensen a.u.b. niet op het gemoed spelen door te suggeren, dat ze niet christelijk zijn....what ever that may be..... walchelijk gewoon

Ik ben inderdaad niet zo goed hoor, maar hou me wel het recht voor om mijn vrijheid in christus niet door iedereen die het maar beliefd aan te laten tasten.

Dan vindt jij me maar niet christelijk... je kunt het niet iedereen naar de zin maken...ik ben maar een beperkt mens tenslotte

Voor de rest wens ik verschoond te blijven van je bemoeiallerigheid. Steek jij nu maar je hand in eigen boezem want daar is nog genoeg te doen.
Coole smiley met zonnebril
Ook sluit ik deze woordenwisseling met jou, want het heeft niets meer met de topic te maken.

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 11 april 2010, 18:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:02

WILLEMIJN232 schreef:
En wat vind je nu zelf?

Een verwachte reactie!

Ik vind dat de wetenschap, aan de hand van de feiten die zij vinden, proberen te verklaren dat er geen schepper bestaat en dat de mens zichzelf ontwikkeld waardoor de mens een eigen god is.
Zoals de SATAN dat ook tegen Eva heeft verklaard.
"gij zult gelijk zijn aan God"

Dus waar de wetenschap zich mee bezig houd is de taal van Satan!!!

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 11 april 2010, 18:04
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:04

ARJAN007 schreef:
Sja... hoe zou ik me gekleed hebben als ik een vrouw was?

Ik denk toch dat ik dan over het algemeen niet met een diepe décolleté en/of (zeer) korte kleding rond zou lopen. Want ik zou gewaardeerd willen worden om de persoon die ik ben en om mijn karakter en om de inbreng die ik heb. Het leek mij dan echt niet nodig om - middels een diepe décolleté en/of zeer korte kleding - de wereld de boodschap te geven: "iedereen MOET weten dat IK mooi ben!"

Ach Arjan,kleding is zo betrekkelijk,weet je wat mijn mooiste "kleren" zijn?
Mijn trotse houding(niet te verwarren met arrogant!)want ik ben trots op wie ik ben,straal!!!!
Mijn open blik,naar anderen......
En niet te vergeten.......mijn glimlach,zo toon ik,veelal onbewust,mijn vrolijke aard en optimisme,ik hou van het leven!
Zó laat je zien wat je te geven hebt!En ik hoop dat mensen dat eerder zien dan mijn leuke verpakking of wat er in zit.

Van mij mag die verpakking trouwens best een tikkie uitdagend zijn,zolang het niet ordinair wordt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:06

SOLAFIDE630 schreef:
Ik begin me werkelijk zorgen over je te maken Willemijn.

Je draait de boel wel behoorlijk om. En je bent hier behoorlijk aan het interpreteren.........of wel zoals ik al zei hou eens op met je zelfprojectie.

Voor de rest heeft iedereen hier het recht om te reageren en hoef ik niet aan jouw normen te voldoen.

Bepaal je bij de inhoud en ga niet op de vrouw spelen.

Voor de rest wens ik veschoond te blijven van je bemoeiallerigheid. Steek jij nu maar je hand in eigen boezem want daar is nog genoeg te doen.
Coole smiley met zonnebril
Voor de rest sluit ik deze woordenwisseling met jou, want het heeft niets meer met de topic te maken.

Jammer solafide dat je geen discussie aan wil gaan met mensen die anders denken.....zegt wat over jou nietwaar?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:19

LEANNE226 schreef:
Ach Arjan,kleding is zo betrekkelijk,weet je wat mijn mooiste "kleren" zijn?
Mijn trotse houding(niet te verwarren met arrogant!)want ik ben trots op wie ik ben,straal!!!!
Mijn open blik,naar anderen......
En niet te vergeten.......mijn glimlach,zo toon ik,veelal onbewust,mijn vrolijke aard en optimisme,ik hou van het leven!
Zó laat je zien wat je te geven hebt!En ik hoop dat mensen dat eerder zien dan mijn leuke verpakking of wat er in zit.

Van mij mag die verpakking trouwens best een tikkie uitdagend zijn,zolang het niet ordinair wordt Knipoog smiley
Als je zo trots bent op jezelf, waarom durf je dan geen foto te laten zien van jezelf. Bang voor het oog van de man????
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:28

CHATULIEM619 schreef:
Als je zo trots bent op jezelf, waarom durf je dan geen foto te laten zien van jezelf. Bang voor het oog van de man????

Het niet tonen van een foto laat óók zien wie ik ben en hoe ik denk.......
Naar boven

Auteur Bericht
HENRIKEV355

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:28

Leuk dat je ook gaat! Ik ga ook met vrienden, en mensen uit de kerk.

Vorig jaar ben ik voor het eerst geweest, en het was zo goed bevallen...
Een leuk idee, is om geen kooktoestelletje mee te nemen. Dat hebben wij (samen met een vriendin) vorig jaar ook niet gedaan. Maar ga het eens aan buren vragen of je daar mag koken. En dan krijg je echt hele leuke gesprekken, en nieuwe vrienden!!
Wij hadden dit niet van te voren bedacht, maar we konden nergens een kooktoestel vandaan halen. Vandaar dat het zo bij ons kwam ;) Maar wij kregen zelfs op zondagmorgen een ontbijt op bed, van onze nieuwe vrienden Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENRIKEV355

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:30

O ja, voor mensen die hun handen even uit de mouwen willen steken op die dagen: word parkeerwacht/verkeersregelaar!! Het is echt geweldig! Ik heb het vorig jaar ook gedaan Lachende smiley Dit jaar ben ik alleen niet in de mogelijkheid... Wie weet volgend jaar weer.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:31

WILLEMIJN232 schreef:
Weinig kies vind ik dit.......

Willemijn

Tja, begrijpen en luisteren is moeilijk He.....
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:32

WILLEMIJN232 schreef:
Jammer solafide dat je geen discussie aan wil gaan met mensen die anders denken.....zegt wat over jou nietwaar?

Je denkt maar wat je denkt Willemijn, daar zit ik niet zo mee...ik ben al enigszins over mijn pubertijd heen. Ik moet wel constateren, dat je behoorlijk voorbarig bent in je conclusies.

Je bent erg off-topic, Willemijn. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:33

LEANNE226 schreef:
Het niet tonen van een foto laat óók zien wie ik ben en hoe ik denk.......
Eerlijk gezegd vind ik dat antwoord verwarrend. Wat wil je dan laten zien?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:37

CHATULIEM619 schreef:

Ik ga écht voor de binnenkant en verwacht dat van een man ook(mijn meeste contacten zijn met mannen zonder profielfoto),of de lichamelijke klik er is is van later belang(en wel degelijk van belang).
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:37

CHATULIEM619 schreef:

Gaat mij netzo.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:40

CHATULIEM619 schreef:
Beste Thomas. Heb je de link gelezen die ik geplaatst heb? De vertaling die hier geplaatst is, ben ik aan het verbeteren. Dit artikel is één van de vele, waarbij seksueel misbruik en homoseksualiteit als oorzaak en gevolg zien. Voordat je mij beschuldigt van onwetenschappelijk bezig zijn, zou ik maar eens gaan onderzoeken of mijn theorie alleen staat of dat er meer mensen die die link leggen. Uiteindelijk is wetenschap op dit gebied niet zo neutraal als dat jij dat wilt voorspiegelen. Veel wordt gekleurd door politieke voorkeur en niet alleen door onderzoek. Daarom neem ik de Bijbel als uitgangspunt.
In mijn ogen stel jij homoseksualiteit als een ideaal voor wat niet bestaat. Niemand is heilig en zij dus ook niet. Als het alleen maar ging om seksuele voorkeur, terwijl hetzelfde monogame gedrag eraan ten grondslag ligt, is het mijns inziens anders. Maar helaas, de werkelijkheid is anders. Het gedrag is tegennatuurlijk en tegen God gericht. En dat gedrag wil ik niet goedkeuren. Nu kun je wel zeggen, dat komt ook bij hetero's voor. Maar bij hetero's hoort het niet bij de cultuur van hetero zijn. Het uit de kast komen van onze ds. Vos ging gepaard met promisceus gedrag. Het vormde de kern van zijn gedrag. En met hem ook vele andere.
Ik ken mensen die door de kracht van God bevrijdt zijn van hun is homoseksualiteit. En dat is dus echt mogelijk.

Chat, als ik deze boeiende uitwisseling lees, raak ik toch wat verbaasd door jouw voorgaande reactie.
Je stelt dat bij de cultuur van hetero's geen promiscue gedrag hoort.
Terwijl we allen weten dat er vreselijke misstanden zijn binnen de heterocultuur: vrouwenmishandeling, verkrachting, incest en allerlei promiscue gedrag in sekshuizen etc. Er zal nog meer zijn waarvan ik God zij dank, niet afweet. Geen cultuur mag je aannemen, voornoemd gedrag wordt niet gecultiveerd in wellevende, weldenkende kringen, bestaat wel. Wat zegt de bijbel daarover? Dat heterocultuur promiscue is en tegen God gericht? Dat gedrag wel ja. Binnen de homowereld zullen excessen bestaan, zeker. Maar binnen de heterowereld is het echt niet beter gesteld.
Het is wetenschappelijk vastgesteld dat homofolie door biologische oorzaken bestaat. Daar heeft geen politieke kleur iets mee van doen. Dat is een feit. Deze mensen zijn een schepping Gods, net als jij en ik. Die mag je op hun gedrag aanspreken en binnen het Licht van Christus. Daarbij hetero's niet uitsluiten. De achtergrond van gedrag onderzoeken is van groot belang zonder oordelen, dat blijkt. Mensen hulp bieden op hun zware tocht door ontwikkeling ten goede, waardig mens worden, is dan de taak van de christen.
Liefde overwint alles. God vergeeft alles. Als twee mensen in Hem geloven, oprecht en als twee mensen van gelijke sekse elkaar liefhebben, in respect voor God, voor zichzelf en elkaar, dan rust daar Zijn zegen, geloof me maar. Als je dat niet kunt verstaan.....dan heb je Zijn Boodschap, Zijn Voorbeeld ten leven, niet begrepen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:43

MAR907 schreef:
Tja, begrijpen en luisteren is moeilijk He.....

vind je?
Ik had niet verwacht dat jij van die sexistische cartoons hier neer zou zetten, het is tenslotte een christelijke site.......en je schijnt het nogal leuk te vinden ook......Zag bij een ander onderwerp ook al zo'n ontzettend onsmakelijke cartoon die je blijkbaar erg leuk vond......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 11 april 2010, 18:45
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:44

LEANNE226 schreef:
Ik ga écht voor de binnenkant en verwacht dat van een man ook(mijn meeste contacten zijn met mannen zonder profielfoto),of de lichamelijke klik er is is van later belang(en wel degelijk van belang).

Weet je wat ik bijzonder vind??
Dat ik aan het uiterlijk kan zien wat ervan binnen zit!
De oog is de spiegel van de ziel!!!

Bij jou zijn het holle klanken (woorden). Ik kan er niks mee.

Maar goed ik hoef niet door jou muur heen te breken.

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 11 april 2010, 18:44
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:47

WILLEMIJN232 schreef:
vind je?
Ik had niet verwacht dat jij van die sexistische cartoons hier neer zou zetten, het is tenslotte een christelijke site.......en je schijnt het nogal leuk te vinden ook......Zag bij een ander onderwerp ook al zo'n ontzettend onsmakelijke cartoon die je blijkbaar erg leuk vond......

Jij discussieert niet, maar speelt op de man af, zoals solafide het al noemde.
Een beetje dom vind ik.

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 11 april 2010, 18:51
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:49

MAR907 schreef:
Jij discussieert niet, maar speelt op de man af, zoals solafiede het al noemde.
Een beetje dom vind ik.

ik vind gewoon die cartoons niet kunnen hier, wat heeft dat nu te maken met op de man spelen? Mag ik toch wel zeggen?
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:53

WILLEMIJN232 schreef:
ik vind gewoon die cartoons niet kunnen hier, wat heeft dat nu te maken met op de man spelen? Mag ik toch wel zeggen?

Reageer dan op het cartoon, niet het gebruiken op een ander reactie.

Ik weet dat jou intentsie goed bedoeld is.

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 11 april 2010, 19:09
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:57

WILLEMIJN232 schreef:

Stel je niet aan zeg. Het is helemaal niet sexistisch...ik vind het gewoon een leuke humoristische cartoon. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 19:20

MAR907 schreef:
Mijn pincode is.......

Knipoog smiley

Ik ben weekendje weg geweest met mijn zus en mijn jongste zoon.
Het was gezellig alleen jammer dat we alletwee grieperig waren...........
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 19:21

MARY052 schreef:
Ik ben weekendje weg geweest met mijn zus en mijn jongste zoon.
Het was gezellig alleen jammer dat we alletwee grieperig waren...........

Oeps had niet bij die cartoon gemoeten.............
SORRY
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 19:43

wat zijn we weer lief voor elkaar Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 20:00

MAR907 schreef:
Een verwachte reactie!

Ik vind dat de wetenschap, aan de hand van de feiten die zij vinden, proberen te verklaren dat er geen schepper bestaat en dat de mens zichzelf ontwikkeld waardoor de mens een eigen god is.
Zoals de SATAN dat ook tegen Eva heeft verklaard.
"gij zult gelijk zijn aan God"

Dus waar de wetenschap zich mee bezig houd is de taal van Satan!!!

Ik vind dit een hele gevaarlijke uitspraak.

Wetenschap is kennis opdoen van bepaalde zaken.
Wat is er satanisch aan om dingen te onderzoeken?
Is de medische wetenschap satanisch bezig?

De wetenschap houd zich bezig met een heleboel dingen.
Natuurverschijnselen zijn heel mooi om te zien.
Als we geen kennis hebben van natuurverschijnselen,
hoe die tot stand komen, dan waren er waarschijnlijk
meer mensen slachtoffer geworden van rampen.

Moet je ook geen weerbericht volgen.. is ook allemaal ontleend aan de wetenschap.

Maar we dwalen af van het topic.

Het ging om het scheppings doel.
Laten we het daarbij houden.

Ook wetenschappers zijn schepselen Gods.
Door hun ontdekkingen, gaan wij mensen steeds meer dingen begrijpen.
En ja, velen wetenschappers ontkennen het scheppings verhaal, maar dat doen wij als christenen niet.

En ja de medische wetenschap houd zich ook bezig met van hoe onstaat leven?
In vele takken gaan ze mij te ver.
Dan lijkt het alsof ze voor God willen spelen.
Maar ze zullen nooit gelijk aan God worden.
En dat weten ze best.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zondag 11 april 2010, 20:13
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 20:05

IMRE695 schreef:
Joh, ik dineerde in het verleden met SGP-wethouders en heb twee maal bij een gemeente gewerkt met een SGP-burgemeester. Ik weet van de hoed en de rand. In de praktijk kwam het er op neer dat noch de wethouder, noch de burgemeester Sint Nicolaas wilde ontvangen op zaterdagen. Clown smiley
[/quote]

Verwijderd door mijzelf

Laatst aangepast door
MARIO216
op zondag 11 april 2010, 20:06
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 20:12

MARISKA601 schreef:
Ik weet dat in het verleden de politieke samenwerking tussen
het GPV en SGP heel moeizaam ging.
Er waren vele raakvlakken, maar men struikelde over het feit dat op de GPV lijst vrouwelijke kandidaten stonden.
De SGP wenste niet op de lijst samengevoegd te worden met het GPV.

De SGP blijft zich beroepen op de tekst:

1 Korintiers

34 Zoals in alle gemeenten der heiligen moeten de vrouwen in de gemeenten zwijgen; want het is haar niet vergund te spreken, maar zij moeten ondergeschikt blijven, zoals ook de wet zegt. 35 En als zij iets willen te weten komen, moeten zij thuis haar mannen om opheldering vragen; want het staat lelijk voor een vrouw te spreken in de gemeente.

Wat mij opvalt is , is dat het hier om een kerkelijke gemeente gaat.
De wet toen schreef voor, dat een vrouw ten allen tijde ondergeschikt moet zijn aan de man.

Dan vraag ik mij af, is die wet van toen door God bevolen, of hebben
de mensen die zelf bedacht?

Als ik die tekst zo lees, dan kan het heden ten dage in de praktijk niet meer worden uitgevoerd.
Want wanneer is de vrouw precies onderdanig aan de mannen?

Op politiek gebied zie ik het dat de vrouw geen stem mag uitbrengen.
Want als ze stemt is ze niet onderdanig.
Ze is dan gelijk aan de mannen.
Dus als ze politiek zou bedrijven is ze gelijk aan de mannen.

Het Europees Hof voor rechten van de mens, hanteerd het artikel,
dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn.
Zij zien er op toe dat dat nageleefd wordt.

Ieder land in Europa heeft een scheiding tussen kerk en staat.
Helaas zie ik bij de SGP geen onderscheid tussen kerk en staat.

Waarom schiep God eerst de man en dan een vrouw, dit zal er wel van afgeleid zijn. Maar deze discussie hoort thuis op een ander topic denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 20:18

LEANNE226 schreef:
Dit is in mijn ogen gewoon een smoes. Je bent verlegen en je bent bang dat een man je om je uiterlijk afwijst. Het oog van de man is wel belangrijk.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 20:21

BRAZEEVEL772 schreef:
maar wat als niemand haar tegenhoud en dat kind verongelukt onderweg

wat krijg je dan te horen

dan gaan ze een zondebok zoeken want ze had nooit mogen uitvaren

ik vind het terecht dat dit kind tegen gehouden word

zodra ze volwassen is dan is ze zelf verantwoordelijk

nu is het nog een kind

idd het zijn kinderen.
1 van 13 die de wereldzeeen over wilt.
1 van 14 die de Mount everest wilt beklimmen?

wat is volgende wat een 13 jarige wilt doen?
een ruimte vlucht maken naar de iss?

er zijn zat 13 jarige meisjes die al moeder zijn.
en daar hebben hun moeders het moeilijk mee
en als je ziet welke problemen het met zich meebrengt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 20:21

IMRE695 schreef:
Maar, hoe zit het dan met het gehoorzaam zijn aan de overheden. Een oude traditie binnen het christendom, tenzij de overheid actief gaat vervolgen en onderdrukken? Smiley die vol vragen zit

Godsdienst en overheid kunnen in elkaar verwikkeld raken, door traditie (feestdagen etc). Door kun je met elkaar overleggen en over discussieren. En afspraken over maken.
Maar, en dat heb ik wel eens een keer over gehad, dat de vrijheid van godsdienst en mengsuiting wel heel goed in geburgerd is in onze samenleving en kunnen worden vastgelegd. Nu kom je op het punt dat de overheid de SGP gaat onderdrukken om een regeltje te gaan veranderen. Dit onder invloed van een of andere emancipatieclubje (en dat zij voor elkaar gekregen, niet de overheid). Dus de overheid wordt beinvloedt door dat clubje En daar ben ik het niet mee eens.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 20:26

MARIO216 schreef:
Godsdienst en overheid kunnen in elkaar verwikkeld raken, door traditie (feestdagen etc). Door kun je met elkaar overleggen en over discussieren. En afspraken over maken.
Maar, en dat heb ik wel eens een keer over gehad, dat de vrijheid van godsdienst en mengsuiting wel heel goed in geburgerd is in onze samenleving en kunnen worden vastgelegd. Nu kom je op het punt dat de overheid de SGP gaat onderdrukken om een regeltje te gaan veranderen. Dit onder invloed van een of andere emancipatieclubje (en dat zij voor elkaar gekregen, niet de overheid). Dus de overheid wordt beinvloedt door dat clubje En daar ben ik het niet mee eens.

Vrouwen binnen de SGP zijn nauwelijks geemancipeerd.
Ze mogen zelf niet stemmen, doet hun echtgenoot, of hun vader of broer wel.
En denk je nu echt dat die mannen gaan stemmen op de keus die de vrouw gemaakt heeft?
Ik betwijfel het.
Die vrouwen verdienen een eerlijke kans.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 414 415 416 417 418 419 420 ... 6194 Volgende
Pagina 417 van 6194