Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:30
|
|
|
variatie op `` ik ga op reis en neem mee`` :`` ik wil graag nog op reis naar``: Parijs, St.Petersburg, Milaan, Kopenhagen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:37
|
|
|
Voor de kinderen tagliatelle met spinazie, ham en kaas, en ik mag weer aan de shake, butterscotch voor de verandering
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:59
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | oh welke app is dat? |
Weerplaza.....ik heb vandaag al diverse keren de regenbui gehoord.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:01
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het is wel een Evangelische gedachtegang die je hier neerzet he? Dit soort dingen kan ook zonder dat je gelijk het als een wonder van God beschouwd.....Binnen andere reguliere gebeurtenissen gebeuren deze zaken toch ook? Wonder is een term die om de klip klap valt bij Evangelie gemeentes en als je daarin geloofd is dat prima. Als mijn fiets gestolen is en ik was nog een week verzekerd zou een Evangelie mens spreken van een wonder, ik denk dan, ik heb gewoon mazzel..... | O ja hoor. Ben ik me echt wel van bewust. Maar het frappante is, dat ik het al gehoord had voordat hij aan het kamp meedeed. Zijn moeder was zo enthousiast dat ze het verteld heeft. En ik heb nu kunnen zien hoe hij echt veranderd is. En als dan blijkt dat hij helemaal niet naar een speciale school hoeft, vind ik dat een wonder. Hoe je het ook wilt noemen, die jongen zelf heeft er de meeste zegen van, en daar gaat het toch uiteindelijk om? Wij kunnen er om kissebissen, maar doet dat er uiteindelijk toe? En het is niet te vergelijken met een fiets vind ik. Maar goed als jij dat fietsverhaaltje erbij wilt noemen om dit belachelijk te maken, is voor jouw rekening.
PS je weet toch wel dat het woord mazzel jiddish is en dat het geluk betekent? In mijn ogen is dat hetzelfde.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 26 augustus 2012, 18:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | O ja hoor. Ben ik me echt wel van bewust. Maar het frappante is, dat ik het al gehoord had voordat hij aan het kamp meedeed. Zijn moeder was zo enthousiast dat ze het verteld heeft. En ik heb nu kunnen zien hoe hij echt veranderd is. En als dan blijkt dat hij helemaal niet naar een speciale school hoeft, vind ik dat een wonder. Hoe je het ook wilt noemen, die jongen zelf heeft er de meeste zegen van, en daar gaat het toch uiteindelijk om? Wij kunnen er om kissebissen, maar doet dat er uiteindelijk toe? En het is niet te vergelijken met een fiets vind ik. Maar goed als jij dat fietsverhaaltje erbij wilt noemen om dit belachelijk te maken, is voor jouw rekening. |
Ik maak het niet belachelijk, dat vertelde echt een Evangelie iemand aan mij......dus gebruikte ik het als voorbeeld....dus het is echt een Evangelische gedachte van mijn fiets.....Wonderen gebeuren daar nu eenmaal te kust en te keur......mooi toch als je dat zo kan ervaren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:06
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Tongentaal kan je misschien best vergelijken met christelijke meditatie. Voordat je in tongentaal praat stel je je toch ook open voor God? en kom je bij een diepere laag zodat het redenerend verstand als het ware wegvalt en je als het ware in de Heer komt? Nou, zoiets is christelijke meditatie en yoga ook alleen praat je dan niet in tongen maar stel je jezelf ook open voor God..... Kijk maar eens naar zo'n grote geloofsgemeenschap als Taize bv, ook liederen die in de stilte steeds herhaald worden ,dit soort vieringen vind ook regelmatig in gewone kerken plaats.....En zijn aan te bevelen voor degene die verstilling zoekt..... | Je b idt niet in tongen om in trance te geraken of om een ervaring te zoeken. Je bidt tot God...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:06
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Voor de kinderen tagliatelle met spinazie, ham en kaas, en ik mag weer aan de shake, butterscotch voor de verandering  |
klinkt goed, ... beter dan wat ik had.
Helaas staat de spaghetti al te borrelen, anders had ik mezelf even uitgenodigd. .. Zo ben ik wel ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:07
|
|
|
[quote=ROELANDE345]Zullen we ophouden met dat fietsverhaaltje, want dat verstoort de discussie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:09
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik maak het niet belachelijk, dat vertelde echt een Evangelie iemand aan mij......dus gebruikte ik het als voorbeeld....dus het is echt een Evangelische gedachte van mijn fiets.....Wonderen gebeuren daar nu eenmaal te kust en te keur......mooi toch als je dat zo kan ervaren? | Het kwam echt zo over Willemijn. Omdat je dat fietsverhaal belachelijk vond, vind je dit ook belachelijk. Maar goed, je geeft zelf aan dat je het niet zo meende..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:13
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Prei met een zuur sausje?? Mag ik vragen waarmee je een zuur sausje maakt? |
een beetje boter smelten, daar bloem door roeren, dan het vocht van de gekookte prei en een flinke scheut azijn. Wel heel snel met de garde erdoor want het preivocht is nog heet. Mijn jongens (en ikzelf) smullen er van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hoef je niet gelijk zo haajerig te reageren? Blijkbaar een gevoelige snaar geraakt? Enige nuchterheid in het leven kan geen kwaad hoor......en occult noem ik het niet........ |
Haaierig???? hihi ja Sharktale misschien. Occult? Dat heeft hier toch niks mee te maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:18
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nee, veel te nat |
Toch blijft het lastig....... Mijn lief heeft co-ouderschap en kan daardoor niet verhuizen. Ik vind het geweldig dat hij zich zo inzet voor zijn kind maar ik vind het toch wel errug lastig om mijn huis op te moeten geven. ( Ook al is hij romantisch, met borstharen en kan hij strijken)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:18
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]
ja je hebt gelijk Chat on-topic maar weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:20
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Weerplaza.....ik heb vandaag al diverse keren de regenbui gehoord.....  |
bedankt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:22
|
|
|
ROELANDE345 schreef: |  |
Wil mijn computer weeeeeeeeer een nieuw wachtwoord en wil het mij niet lukken.
Straks komt mijn buurmeisje helpen, heb ik nog effe de tijd om een woord te verzinnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:22
|
|
|
INGE721 schreef: | Toch blijft het lastig....... Mijn lief heeft co-ouderschap en kan daardoor niet verhuizen. Ik vind het geweldig dat hij zich zo inzet voor zijn kind maar ik vind het toch wel errug lastig om mijn huis op te moeten geven. ( Ook al is hij romantisch, met borstharen en kan hij strijken)  |
Ja kan ik me voorstellen en is het in een heel andere plaats? dat kan ook nog verschil uit maken hoe ver je weg moet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:27
|
|
|
fietsverhaal zijn meer verhalen van gods voorzienigheid zoals roelande beschreef, wonderen zijn mooier, zo roep ik hier op dit topic op voor iedereen die in wonderen gelooft en er in dat jezus echt leeft. om te bidden dat godsgeest op dit forum mag overheersen en jezus sommige harten, van sommigge mensen hier mag aanraken die verbitterd in het leven zijn geraakt. dat Jezus hun wonden heelt en dat ze onze wonderbaarlijke god beter mogen leren kennen, die van ons allen houd met een onvoorwaarlijke liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:37
|
|
|
PETRA944 schreef: | fietsverhaal zijn meer verhalen van gods voorzienigheid zoals roelande beschreef, wonderen zijn mooier, zo roep ik hier op dit topic op voor iedereen die in wonderen gelooft en er in dat jezus echt leeft. om te bidden dat godsgeest op dit forum mag overheersen en jezus sommige harten, van sommigge mensen hier mag aanraken die verbitterd in het leven zijn geraakt. dat Jezus hun wonden heelt en dat ze onze wonderbaarlijke god beter mogen leren kennen, die van ons allen houd met een onvoorwaarlijke liefde. |
Zolang jij nog schrijft als je iets niet zint: ik negeer je voortaan.....zou ik zo zeggen verbeter de wereld maar begin bij jezelf....... Ik sta gelukkig absoluut niet verbitterd in het leven Godzijdank niet en meerderen hier toch niet? Er worden hier wel discussies gevoerd waar de meningen erg uiteen lopen maar is dat verbitterd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het kwam echt zo over Willemijn. Omdat je dat fietsverhaal belachelijk vond, vind je dit ook belachelijk. Maar goed, je geeft zelf aan dat je het niet zo meende.. |
Het was een waar verhaal en absoluut niet belachelijk bedoeld Maar je weet zelf ook als geen ander denk ik dat er inderdaad zo gedacht wordt binnen Evangelie kringen en dat gaf ik er mee aan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:42
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | bedankt! |
Weet je wat ook een leuke app is? Shazam, als je dan een leuk liedje op de radio hoort hou je je telefoon ervoor en zie je de titel van het liedje en wie het zingt verschijnen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Weet je wat ook een leuke app is? Shazam, als je dan een leuk liedje op de radio hoort hou je je telefoon ervoor en zie je de titel van het liedje en wie het zingt verschijnen..... |
The limit!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:43
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja kan ik me voorstellen en is het in een heel andere plaats? dat kan ook nog verschil uit maken hoe ver je weg moet |
Het is wel vlak bij mijn geboorteplaats maar ja, daar ben ik ook al 30 jaar weg....... Maar goed, hij is de moeite meer dan waard dus......ga ik langzamerhand verder met mijn huis uitmesten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je b idt niet in tongen om in trance te geraken of om een ervaring te zoeken. Je bidt tot God... |
Ja, daar heb ik het ook over......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:45
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Hmmmm, heb zelf de test gedaan op stemwijzer en kwam uit op de SP, raar want persoonlijk heb ik niets met de SP, klopt dat wel die testen? |
nee zeker klopt dat niet, je ziet er veel slimmer uit dan iemand die op de sp stemt.
Edit, een grappig bedoeld compliment.
Laatst aangepast door
|
TEAPARTY711
|
op zondag 26 augustus 2012, 23:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:46
|
|
|
JANS221 schreef: | variatie op `` ik ga op reis en neem mee`` :`` ik wil graag nog op reis naar``: Parijs, St.Petersburg, Milaan, Kopenhagen |
... Berlijn, Nieuw Zeeland, Australie, Rocky Mountains, Hawai, Japan....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:46
|
|
|
Fijn dat je het zo ziet Chat.Ik heb vaak "gelukjes".......ik durf niet aan te geven wanneer het een wonder zou zijn..... ja 1x,een privemoment,dat ik aan zou willen merken als een overduidelijk ingrijpen van God.......een wonder?Ik zie een wonder als iets positiefs en dat was dit niet.......(moeilijk uit te leggen) Ach......is het belangrijk wat het is?Voor die jongen en zijn ouders is het in ieder geval wonderbaarlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:47
|
|
|
INGE721 schreef: | Het is wel vlak bij mijn geboorteplaats maar ja, daar ben ik ook al 30 jaar weg....... Maar goed, hij is de moeite meer dan waard dus......ga ik langzamerhand verder met mijn huis uitmesten  |
nou ja als je weet waar je het voor doet en je vindt het de moeite waard> Dan doe je het met liefde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:48
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Weerplaza.....ik heb vandaag al diverse keren de regenbui gehoord.....  |
Ik kan hem in mijn market niet vinden Ik wil ook een regnbuipingel op mijn sony xperia!
|
|
Naar boven |
|
|