ChristianMatch

Forum

Dit vraag ik me af vandaag..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4411 4412 4413 4414 4415 4416 4417 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:25

ANNA415 schreef:
Omdat ie geen koffie lust Knipoog smiley

ik denk zelfs dat ie anti koffie is Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:48

PETRA944 schreef:
willemijn dit is de laatste keer, blijf het niet herhalen tegen je, maar iemand die leugens over me neerschrijft die negeer ik. dus je kan wel iedere keer op me blijven reageren. maar daar ga ik niet op in. en jij ziet het niet, maar ik zie het wel dat sommiggen hier verbitterd zijn geraakt in het leven, die vrijheid heb ik om voor die mensen een oproep voor gebed te doen.

Zo is dat Petra, die vrijheid heb je inderdaad en wat is er tegen om te bidden voor verbitterde mensen? Niets, helemaal niets...bidden is het beste en het mooiste wat je maar kunt doen tenslotte als Christen...een zeer machtig wapen in de strijd in de hemelse gewesten, waar overigens Jezus Christus op Golgotha de overwinning heeft behaald. Alle machten en krachten heeft Hij openlijk tentoongesteld daar. Hij alleen is overwinnaar, Hallelujah...Hij zij geprezen tot in alle eeuwigheid...Onze Heer en Heiland Jezus Christus.... Gods zegen ! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EDWIN451

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:50

PETRA944 schreef:
k denk dat god ook nooit iemand tongentaal zou geven als die persoon zelf er ook niet aan toe is, het nog niet echt begrijpt. het eng vind ofzo. enfin ik hoop eerdaags een stuk van jou meer erover te lezen om dat je je er in aan het verdiepen bent Lachende smiley , misschien leer ik er ook dan wat van.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik altijd erg sceptisch tegenover tongentaal stond. Het kwam mij behoorlijk 'nutteloos' over: bidden in een taal die niemand verstaat en dan hoorde ik ook redenen als 'maar dan verstaat de duivel je ook niet en kun je 'ongestoord' en in het geheim bidden naar God', allemaal redenen die mij echt volstrekt onzinnig leker. Ik ben een vrij nuchter type en was altijd van mening dat tongentaal beter vertaald kon worden met 'praten in vreemde talen/andere tongen'.
Ik kon me voorstellen dat de apostelen het evangelie in andere streken met andere (wereldse)talen moesten brengen en dat God hun de gave gaf om dan in die betreffende taal te kunnen spreken.
Dat leek mij logisch.

Inmiddels heb ik wel geleerd dat ik niet alles logisch moet proberen te verklaren.
Ik ben op een gegeven moment, toen ik alleen was, zittend op de rand van mijn bed, in tongen gaan bidden... dat ging eerst wat onwennig, maar ik verbaasde me erover hoe de vreemde woorden/klanken zonder er bij na te denken uit mijn mond stroomden.
tegenwoordig bid ik veel in tongen, meestal als ik alleen ben, bijv. onder het autorijden.

Ik vind het heerlijk om te doen, het bouwt me op! Ik voel me er altijd heerlijk bij en er na!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:52

EDWIN451 schreef:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik altijd erg sceptisch tegenover tongentaal stond. Het kwam mij behoorlijk 'nutteloos' over: bidden in een taal die niemand verstaat en dan hoorde ik ook redenen als 'maar dan verstaat de duivel je ook niet en kun je 'ongestoord' en in het geheim bidden naar God', allemaal redenen die mij echt volstrekt onzinnig leker. Ik ben een vrij nuchter type en was altijd van mening dat tongentaal beter vertaald kon worden met 'praten in vreemde talen/andere tongen'.
Ik kon me voorstellen dat de apostelen het evangelie in andere streken met andere (wereldse)talen moesten brengen en dat God hun de gave gaf om dan in die betreffende taal te kunnen spreken.
Dat leek mij logisch.

Inmiddels heb ik wel geleerd dat ik niet alles logisch moet proberen te verklaren.
Ik ben op een gegeven moment, toen ik alleen was, zittend op de rand van mijn bed, in tongen gaan bidden... dat ging eerst wat onwennig, maar ik verbaasde me erover hoe de vreemde woorden/klanken zonder er bij na te denken uit mijn mond stroomden.
tegenwoordig bid ik veel in tongen, meestal als ik alleen ben, bijv. onder het autorijden.

Ik vind het heerlijk om te doen, het bouwt me op! Ik voel me er altijd heerlijk bij en er na!

dankje edwin voor je reactie, mooie reactie
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIEN943

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:55

O heerlijk, geweldig! Dit is genieten.
Ik heb de Messiah ongeveer 8 keer gezongen en ik word het nooit zat!
Inderdaad een prachtige uitvoering, tempo vind ik mooi, het maakt het lekker licht.
THOMAS968 schreef:
Voor de liefhebbers dan nog maar eens het hele werk:

http://www.youtube.com/watch?v=1-aaEkdKssE&feature=related

Het is met Emma Kirkby en Judith Nelson en vlak ook Hodgwood niet uit. In het begin lijkt het net iets te snel gespeeld maar het is topklasse, wat al meteen blijkt bij het Comfort ye. Het is een oratorium, samengesteld uit uitsluitend bijbelteksten. Handel componeerde het hele werk in 28(!) dagen.

Thomas, is Jans erkentelijk voor haar eerste posting van dit werk.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:56

EDWIN451 schreef:

Hoe kwam je ertoe om toch in tongen te gaan bidden. Waardoor ging je het proberen? Of ging het vanzelf?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:56

CHATULIEM619 schreef:
Ga ff ruzie maken op een ander topic. Dit topic is te mooi ervoor...

Heb je het tegen mij???? Bepaal jij wat we wel of niet mogen schrijven????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:07

FILIA110 schreef:
Zo is dat Petra, die vrijheid heb je inderdaad en wat is er tegen om te bidden voor verbitterde mensen? Niets, helemaal niets...bidden is het beste en het mooiste wat je maar kunt doen tenslotte als Christen...een zeer machtig wapen in de strijd in de hemelse gewesten, waar overigens Jezus Christus op Golgotha de overwinning heeft behaald. Alle machten en krachten heeft Hij openlijk tentoongesteld daar. Hij alleen is overwinnaar, Hallelujah...Hij zij geprezen tot in alle eeuwigheid...Onze Heer en Heiland Jezus Christus.... Gods zegen ! Lachende smiley

prachtige woorden maar nu de praktijk nog he? Met mooie woorden alleen kom je er niet.....en met hele ritsen Bijbelteksten ook niet.......
En je kan voor iedereen bidden dat staat vrij..Maar als christen behoor je toch ook wat uit te dragen ? Dus dan kan je wel bidden maar als je je in de praktijk wat anders gedraagt heeft het ook geen meerwaarde dat hele bidden
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:18

ROELANDE345 schreef:
Hoe kwam je ertoe om toch in tongen te gaan bidden. Waardoor ging je het proberen? Of ging het vanzelf?
zit hier ook te wachten op het antwoord... maar kijk morgen wel of er een antwoord is. ik denk ook wel es zou ik het aan jezus vragen, gewoon me mond opendoen en Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit en vervolgens bid ik maar om wijsheid over tongen want vind het een moeilijk iets
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:20

PETRA944 schreef:
zit hier ook te wachten op het antwoord... maar kijk morgen wel of er een antwoord is. ik denk ook wel es zou ik het aan jezus vragen, gewoon me mond opendoen en Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit en vervolgens bid ik maar om wijsheid over tongen want vind het een moeilijk iets

Ik bid zelf ook wel in tongen , maar ik heb daar ook op een moment me er heel bewust voor open moeten stellen aangezien ik altijd geleerd heb en zelf ook leerde dat het occult was
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:23

SHANITA130 schreef:
Vindt het geinig, om vaak op te merken dat als je van een stuk de eerste en laatste zin/woord neemt en die verbind, je dan een kloppende zin krijgt. zeg maar.

whoehahahahahaha!
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:26

SHANITA130 schreef:
Ja, het leven is een gave van God, om dankbaar voor te zijn! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Mooi geschreven IJsje! Knipoog smiley

Meisjes, jullie staan met beide benen op de grond.
Blijf vooral genieten van yoga, het is leuk en ontspannend. Er is niets mis mee.
Gewoon een heel leuke sport waar je niet van gaat zweten (bij ons niet). Bij hot yoga wel natuurlijk.
Fijne werkweek voor jullie allemaal!
Naar boven

Auteur Bericht
FILIA110

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:30

PETRA944 schreef:

Er staat in de bijbel: alles wat je niet in geloof kunt doen, is zonde. Dus als je daar geen geloof voor hebt en het dus niet in VOLLE OVERTUIGING KUNT DOEN om in tongen te bidden, kun je het misschien beter laten en daar eerst eens gedegen bijbelstudie over doen totdat je het in volle overtuiging kunt doen. DOE JEZELF GEEN GEWELD AAN. Dat is mijn devies. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:31

ROELANDE345 schreef:
Ik bid zelf ook wel in tongen , maar ik heb daar ook op een moment me er heel bewust voor open moeten stellen aangezien ik altijd geleerd heb en zelf ook leerde dat het occult was
ik ga gewoon tot jezus van de week bidden als er geen kids om me heen zijn en gewoon doen. ha ha met dank aan edwin die me hetgeen schreef wat ik effe nodig had in me worsteling over tongen bidden.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:32

PETRA944 schreef:
ik ga gewoon tot jezus van de week bidden als er geen kids om me heen zijn en gewoon doen. ha ha met dank aan edwin die me hetgeen schreef wat ik effe nodig had in me worsteling over tongen bidden.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:38

ANNA415 schreef:
Omdat ie geen koffie lust Knipoog smiley

Nah dan had ik het als nickname moeten nemen Clown smiley
Tja laat ik nu geen nickname hebben Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:39

FILIA110 schreef:
Er staat in de bijbel: alles wat je niet in geloof kunt doen, is zonde. Dus als je daar geen geloof voor hebt en het dus niet in VOLLE OVERTUIGING KUNT DOEN om in tongen te bidden, kun je het misschien beter laten en daar eerst eens gedegen bijbelstudie over doen totdat je het in volle overtuiging kunt doen. DOE JEZELF GEEN GEWELD AAN. Dat is mijn devies. Knipoog smiley
ik geloof wel degelijk in tongen, maar of ik dat zelf ook kan? Dus er komt een gesprek met jezus hierover en ga gewoon me mond opendoen, ik zie wel wat er gebeurt. ooit vertelde een prediker ooit dat hij naar america ging, gods stem gehoorzamende, er was een vertaler was hem gezegd, dus hij ging van indonesiee, naar america, geen engels sprekend, alleen een paar woorden en wat bleek de vertaler was ziek, dus bad hij tot god en ging achter de preek stoel staan en zei god, help me, kunt u de woorden in me mond leggen, vervolgens kwamen de woorden in het engels een hele preek lang en de mensen zaten aandachtig te luisteren, hij zei toen dacht ik laat ik ook maar een beetje met me armen zwaaien, ha ha en iedereen regaeerde enthousiast. vervolgens zeiden mensen tegen hem dat het de geweldigste preek was die ze ooit gehoord hadden, dat geloofde hij wel, want het was de heilige geest die door hem heen praatte zei hij. inmiddels kan hij nu goed engels, was mel tari die dat predikte, mooie prediker Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:40

FILIA110 schreef:
Ik heb hier een schat aan bijbelstudies over dit onderwerp. Ik denk dat het geen kwaad kan je uit te strekken naar tongentaal. Wie er meer over wil weten raad ik aan me pv te mailen...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:41

ROELANDE345 schreef:
oke dan maar kijken he

Daar wordt je over het algemeen ook niet wijzer van Twijfelende smiley
Men stampt de een nog harder de grond in dan de ander... er worden bergen belooft maar niet nagekomen Gefrustreerde smiley

Pfffffff tis een ratjetoe Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:42

ERIKA129 schreef:
Daar wordt je over het algemeen ook niet wijzer van Twijfelende smiley
Men stampt de een nog harder de grond in dan de ander... er worden bergen belooft maar niet nagekomen Gefrustreerde smiley

Pfffffff tis een ratjetoe Zieke smiley

ja al weer afgezet
Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:42

JOL252 schreef:
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley Zieke smiley Woedende smiley

zo het komt wel weer goed met me... even afreageren Clown smiley

Komt goed meissie Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:44

PETRA944 schreef:
sterkte toegewenst, godsnabijheid dicht bij jullie toegewenst in deze periode.

Jullie zijn lief Lachende smiley
Ik heb vanmiddag die nieuwe momenten gemaakt,ik heb er al zoveel,zo lang van mijn moeder kunnen genieten.......dankbaarheid........

en toch doe ik steeds schietgebedjes om genezing omdat ze graag 100 wil worden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:44

ROELANDE345 schreef:
ja al weer afgezet
Zieke smiley

daarom maar niet eens aangezet Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:46

INGE721 schreef:
Je had toch wel je nieuwe fietsbroek aan he
Knipoog smiley

Heb je die dingen wel eens gezien?Na je veertigste is dat niet het meest charmante kledingstuk Zieke smiley

Gelukkig kan ik zelf de achterkant niet zien Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:46

LEANNE226 schreef:
Jullie zijn lief Lachende smiley
Ik heb vanmiddag die nieuwe momenten gemaakt,ik heb er al zoveel,zo lang van mijn moeder kunnen genieten.......dankbaarheid........

en toch doe ik steeds schietgebedjes om genezing omdat ze graag 100 wil worden Knipoog smiley

Begrijpelijk!! Wie wil er niet als het goed is zo lang mogelijk zijn/haar ouders houden?

Sterkte ermee....
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:47

LEANNE226 schreef:
Heb je die dingen wel eens gezien?Na je veertigste is dat niet het meest charmante kledingstuk Zieke smiley

Gelukkig kan ik zelf de achterkant niet zien Knipoog smiley

Euh Smiley met dichtgeplakte mond Zijn die dingen ooit charmant geweest dan Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:48

WILLEMIJN232 schreef:
Ja, hij is echt superleuk...
Ik hoorde wel van een collega dat toen haar regenbui 's nachts een aantal keren af was gegaan haar man boos zei: of die iphone in de logeerkamer of ik....
Engeltje smiley

En die man vond zichzelf slim?Tsssss
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:50

INGE721 schreef:
Het is wel vlak bij mijn geboorteplaats maar ja, daar ben ik ook al 30 jaar weg.......
Maar goed, hij is de moeite meer dan waard dus......ga ik langzamerhand verder met mijn huis uitmesten Verraste, verbaasde smiley

Begrijp het hoor... Maar soms dan gaat het kriebelen als ik lees of hoor dat het maar heel gewoon is dat de vrouw verhuisd Boze smiley
Wat als zij een baan en heeft hij niet?? of zij co-ouderschap heeft en hij niet?? zo zijn er wel meer redenen te bedenken dat ik denk waarom gaat men er toch altijd vanuit dat de vrouw wel verhuisd!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:51

Tomaten soep
Gebakken krieltjes met een varkenshaasje met champignonsaus Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:53

Waarom is er niet verteld dat de hersft vroeg zijn intrede deed dit jaar Boze smiley
Pfffffff regen gehad genoeg voor maanden weer hoor Huilende smiley, smiley in tranen
Oke wel mooie regenbogen gezien en gehad Knipoog smiley
Dat was dan ook het enige goede eraan!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4411 4412 4413 4414 4415 4416 4417 ... 6194 Volgende
Pagina 4414 van 6194