ChristianMatch

Forum

kreet van de week
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4424 4425 4426 4427 4428 4429 4430 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:22

JOL252 schreef:
Duiveltje smiley

spijker op de kop.

Barbaarse methode... Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
CARMEN073
op dinsdag 28 augustus 2012, 17:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TEAPARTY711

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:26

JANS221 schreef:
``Het probleem`` was dat ik me af vroeg of ik dat al eerder gehoord had! Dit topic heet namelijk: ``dit vraag ik me af vandaag....``
Ik heb hem inderdaad ook horen zeggen dat hij meeleeft met de slachtoffers......

oh ja natuurlijk we zijn in deze thread bezig.

Was ik onbedoeld meer on topic dan ik dacht, want ik vroeg me dus af wat jij bedoelde. lol
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:27

CARMEN073 schreef:
Kun je ook alleen het avondmaal vieren? Ik lees in de bijbel niet dat hiervoor een minimaal aantal gelovigen bij elkaar moet zijn. En Jezus is natuurlijk ook als wij alleen zijn bij ons.

Volgens mij niet, er moeten toch altijd ambtsdragers bij aanwezig zijn die het Avondmaal mogen bedienen? Kerkordelijk gezien dan.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:28

TEAPARTY711 schreef:
oh ja natuurlijk we zijn in deze thread bezig.

Was ik onbedoeld meer on topic dan ik dacht, want ik vroeg me dus af wat jij bedoelde. lol

thread???? Waarom zijn jouw woorden zo doorspekt met Engelse woorden?
Je kan toch ook zeggen we zijn in dit draadje bezig?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:35

WILLEMIJN232 schreef:
Klopt Jans, was dat niet een senator (of iemand die dat wilde worden) in Amerika die dat beweerde? Een storm van protest kwam over hem heen en toen heeft hij het wat genuanceerd.
Ook al is die kans klein het gebeurd en dat is toch vreselijk?????? Wat denk je van al die oorlogs verkrachtingen en kinderen die daar uit voortgekomen zijn? Ik heb daar weleens een boek over gelezen en dat was erg indrukwekkend.......

Akin beweerde dat vrouwen "dat ding" tijdens een verkrachting uit kunnen zetten en dus niet zwanger kunnen worden,daarmee wil hij de verkrachtte en daardoor zwanger geworden vrouwen in het leugenhoekje zetten......jij wilt abortus op grond van verkrachting?Kan niet,van verkrachting word je niet zwanger dus je liegt......de SGP zwakt het iets af maar het blijft een walgelijke uitspraak.Voor of tegen abortus zijn is hier niet van belang,feit is dat 7% van de verkrachtte vrouwen zwanger wordt(dat cijfer zou aangepast moeten worden want vrouwen tot 70 jaar worden meegenomen in de berekening)en dus niet helemaal niet zelden......als je op die manier kracht moet bijzetten voor je standpunten ben je totaal verkeerd bezig.

Als je jezelf wilt profileren als een pro-life partij begin dan eerst met respect tegenover vrouwen.....ze mogen tenslotte ook "al" sinds 1989 passief stemmen ...... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FILIA110

WILLEMIJN232 schreef:
Dat heeft toch niets met trouw aan de Bijbel te maken????? De Bijbel is ook de leidraad in mijn leven ....maar daarom hoef ik niet om de klip klap met Bijbelteksten te wapperen Verraste, verbaasde smiley
En vergeet ook niet: ook de Bijbel gaat met zijn tijd mee, vernieuwende theologie heet dat en daar kan je niet omheen of je nu wilt of niet.......dus star vasthouden aan die citaten terwijl er al weer andere ontwikkelingen zijn over die teksten heeft niet zoveel zin...
Kijk alleen maar wat ik hier las: Sommige Evangelie gemeenten mediteren ook....Ja, ook die gaan met hun tijd mee.....

Matth 7 :

Ingaan in het Koninkrijk der hemelen

13Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt , en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.
15 Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. 16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? 17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen. 19 Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. 20 Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen.

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Tweeërlei fundament

24 Een ieder nu, die deze mijn woorden hoort en ze doet, zal gelijken op een verstandig man, die zijn huis bouwde op de rots. 25 En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en stortten zich op dat huis, en het viel niet in, want het was op de rots gegrondvest. 26 En een ieder, die deze mijn woorden hoort en ze niet doet, zal gelijken op een dwaas man, die zijn huis bouwde op het zand. 27 En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en sloegen tegen dat huis, en het viel in, en zijn val was groot.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat je hier met volwassen mensen zit die je verder niet kent dus laat dat vermanen maar zitten......Ik zit daar echt niet op te wachten, heb gelukkig de leeftijd dat ik zelf heel goed keuzes kan maken in wat goed en kwaad is.....Ik heb ook theologie gestudeerd en mijn ervaring is wel dat je niet altijd maar moet wapperen met Bijbelteksten maar ook zelf wat moet en kan vinden........
Daar zat een kardinaal verschil tussen jouw denken en mijn denken. Hoewel ik zelf ook een theologische achtergrond heb, vind ik het juist uiterst belangrijk wat de Bijbel zegt. En dat zorgt ervoor dat ik me meer ga verdiepen om Gods Woord te begrijpen. Als de Bijbel ergens duidelijk in is, probeer ik dat niet weg te redeneren maar vraag ik me af waarom. In dit geval is het duidelijk, yoga hoort onder de occulte religies en dat betekent dat ik er niks mee te maken wil hebben. Ik begrijp überhaupt niet waarom we ons als christen mee moeten inlaten.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:38

STEENTJE178 schreef:
Nou das helemaal niet zo moeilijk. Wasmachine kopen met een 30 minuten programma erop (gordijnen hoeven ook niet langer), en vervolgens 's morgens om 8 uur beginnen met wassen.
25 x een half uur programma, dan ben je 's avonds om 21.00 uur klaar.... Coole smiley met zonnebril
Piece of cake, zou je denken, die 25 wassen....

En waar hangt gij dat al te drogen?
Oke , gordijnen kunnen zo terug , maar de rest?
Ik geloof er niks van 25 wassen op één dag.
Dan heb je wel 8 droogmolens nodig in de tuin. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:38

WILLEMIJN232 schreef:
Dat heeft toch niets met trouw aan de Bijbel te maken????? De Bijbel is ook de leidraad in mijn leven ....maar daarom hoef ik niet om de klip klap met Bijbelteksten te wapperen Verraste, verbaasde smiley
En vergeet ook niet: ook de Bijbel gaat met zijn tijd mee, vernieuwende theologie heet dat en daar kan je niet omheen of je nu wilt of niet.......dus star vasthouden aan die citaten terwijl er al weer andere ontwikkelingen zijn over die teksten heeft niet zoveel zin...
Kijk alleen maar wat ik hier las: Sommige Evangelie gemeenten mediteren ook....Ja, ook die gaan met hun tijd mee.....
Bijbelteksten wapperen, wat een denigrerende opmerking weer. Nee we zoeken op en schrijven wat de Bijbel zegt, daar zit een heel groot verschil in. Het is jammer dat je er zo over praat... Jij vindt dat de Bijbel met zn tijd mee moet gaan, zonden moet goedpraten, iedereen in zijn waarde moet laten. In mijn ogen heeft de Bijbel eeuwigheidswaarde. Die is niet onderhevig aan verandering.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:40

tja maar teaparty, lijk je nou op die gozer van duty of op die benjamin met die pruik Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:46

THOMAS968 schreef:
Dan moet je Chatuliem nemen, Petra, zijn naam betekent zelfs katten, meen ik en hij heeft er ook wel een.

Thomas, groot dierenliefhebber want hij eet vissen, koeien, kippen en wat al niet meer. (Geen katten).
Je hebt gelijk Thomas, ik hou van katten. Ik heb er nu nog maar twee...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:46

VISSER278 schreef:
En waar hangt gij dat al te drogen?
Oke , gordijnen kunnen zo terug , maar de rest?
Ik geloof er niks van 25 wassen op één dag.
Dan heb je wel 8 droogmolens nodig in de tuin. Boze smiley

als het beetje waait en een beetje zon is de was al droog voor de ander klaar is
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:53

FILIA110 schreef:
Matth 7 :

Ingaan in het Koninkrijk der hemelen

13Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt , en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.
15 Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. 16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? 17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen. 19 Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. 20 Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen.

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Tweeërlei fundament

24 Een ieder nu, die deze mijn woorden hoort en ze doet, zal gelijken op een verstandig man, die zijn huis bouwde op de rots. 25 En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en stortten zich op dat huis, en het viel niet in, want het was op de rots gegrondvest. 26 En een ieder, die deze mijn woorden hoort en ze niet doet, zal gelijken op een dwaas man, die zijn huis bouwde op het zand. 27 En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en sloegen tegen dat huis, en het viel in, en zijn val was groot.

En wat vind je nu zelf?????
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA412

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:55

Hoewel de groep gestaag uitbreid
Zijn de mannen in de minderheid
Dus bij deze een oproep aan alle heren
Om het aantal positief te keren
Buiten de twee helden
die zich wel (héél stoer!) aanmeldde....

Laatst aangepast door
ANITA412
op woensdag 29 augustus 2012, 18:09
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA412

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:56

Welkom, Flora Ik zet je meteen -onder voorbehoud- op de lijst!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

CHATULIEM619 schreef:
Daar zat een kardinaal verschil tussen jouw denken en mijn denken. Hoewel ik zelf ook een theologische achtergrond heb, vind ik het juist uiterst belangrijk wat de Bijbel zegt. En dat zorgt ervoor dat ik me meer ga verdiepen om Gods Woord te begrijpen. Als de Bijbel ergens duidelijk in is, probeer ik dat niet weg te redeneren maar vraag ik me af waarom. In dit geval is het duidelijk, yoga hoort onder de occulte religies en dat betekent dat ik er niks mee te maken wil hebben. Ik begrijp überhaupt niet waarom we ons als christen mee moeten inlaten.

Toch komt het bij mij vreemd over dat de oude wetten hier aangehaald worden als HET antwoord terwijl elders op het forum andere richtlijnen,zoals die over scheiden,onder het kopje "vergeven" worden geschoven.
Ieder gebruikt de Bijbel zoals hij zelf denkt dat het goed is,logisch,we zijn mensen.......

Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 28 augustus 2012, 17:57
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

CHATULIEM619 schreef:

Ik denk dat yoga een stuk onschuldiger is dan die roddel en achterklap die je op CM hoort........met roddel en achterklap moet je je juist als christen niet mee inlaten......
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:58

JANS221 schreef:
Kees van der Staay (SGP) vandaag: Kans op zwangerschap na verkrachting is heel klein....ik vraag me af of ik dat niet eerder gehoord heb???

Yep dat riep een amerikaanse Kandidaat premier nog niet zo heel lang geleden Zieke smiley

erika die zeker weet dat de SGP niet haar stem krijgt!!!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:58

PETRA944 schreef:
hmmmm over 8 jaar ben jij 66 thomas, das ook best interessant, dus zat meer aan jou te denken Knipoog smiley over 8 jaar ben ik al 15 jaar alleenstaand dan stap ik in die bejaarde bus en stort me op die man van 66 ha ha

Wat zal het je dan tegenvallen want mannen van 66 zitten op hun mountainbike .......in die bus vind je alleen 80-plussers Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:59

LEANNE226 schreef:
Toch komt het bij mij vreemd over dat de oude wetten hier aangehaald worden als HET antwoord terwijl elders op het forum andere richtlijnen,zoals die over scheiden,onder het kopje "vergeven" worden geschoven.
Ieder gebruikt de Bijbel zoals hij zelf denkt dat het goed is,logisch,we zijn mensen.......
Ik heb Kolossenzen gebruikt, dat staat in het nieuwe testament. En we praten hier niet over reinigingswetten ofzo, maar we praten over dingen die in de hele bijbel voorkomen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:04

Ik vind de noodzaak van abortus de laatste tijd veel minder worden. Werd een meisje vroeger nagewezen als ze ongetrouwd zwanger was, tegenwoordig is men daar veel soepeler mee. Dus de schande van ongetrouwd zijn is er eigenlijk niet meer, in mijn ogen de belangrijkste reden.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:10

TEAPARTY711 schreef:
En wat is het probleem precies? De kans is ook klein, zelfs met gewone gemeenschap is de kans klein.
Laat staan met zo iets verschrikkelijks.
Vind het een beetje vervelend dat het lijkt dat hij word neergezet als iemand die niet zou meeleven met de slachtoffers. Dat heeft die ook duidelijk benadrukt. Knipoog smiley

Het is helemaal niet wetenschappelijk bewezen dat een zwangerschap na een verkrachting minder vaak tot stand komt. Zoiets roepen vraagt dus om reacties.
Hij had ook kunnen zeggen dat hij meeleeft met slachtoffers van een verkrachting, zonder te zeggen dat de kans op zwangerschap minimaal is. Dan was het waarschijnlijk wel goed overgekomen.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:17

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind de noodzaak van abortus de laatste tijd veel minder worden. Werd een meisje vroeger nagewezen als ze ongetrouwd zwanger was, tegenwoordig is men daar veel soepeler mee. Dus de schande van ongetrouwd zijn is er eigenlijk niet meer, in mijn ogen de belangrijkste reden.

Het gaat om vrouwen die verkracht zijn,dat is de reden.Niet de schande is van belang maar wat er na die verschrikkelijke handeling komt,het dragen en opvoeden van het kind van een verkrachter.
Of dat abortus noodzakelijk maakt is een andere vraag,ik kan me voorstellen(voor zover ik me dat uberhaupt kan voorstellen) dat er vrouwen zijn die daarmee niet kunnen leven ook al weten ze dat het tegen de wil van God ingaat.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:18

http://www.nrc.nl/verkiezingen/2012/08/28/van-der-staaij-geen-abortus-na-verkrachting/

Dat is een feit, nounou.

Beetje onhandige uitspraak van van der Staaij, lijsttrekker van de SGP. Hij stelde dat de kans heel klein is dat je zwanger wordt na een verkrachting. Ik vraag me werkelijk af of de verkrachte vrouwen in het oorlogsgeweld van o.m. Afrika er ook zo over denken. Of meer in onze regio de verkrachte vrouwen in Duitsland door de Russen aan het eind van de oorlog. Er waren zoveel zwangere vrouwen die deze kinderen afstonden dat er in de Russische zone aparte doorgeefluiken werden ingericht.
Het is met cijfers onderbouwd ook onjuist. Een onhandige uitspraak van van der Staaij, al respecteer ik zijn vasthoudendheid.

De uitspraak van van der Staaij is hiermee ontkracht:

RIVM: zeven procent van verkrachte vrouwen raakt zwanger

Zeven procent van de vrouwen die zijn verkracht zijn daardoor zwanger geraakt, blijkt uit gegevens op de site van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), zo bericht persdienst Novum. Van alle vrouwen van 15 tot 70 jaar is een procent ooit zwanger geweest als gevolg van seksueel geweld.

Thomas, stemt geen SGP.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 28 augustus 2012, 19:43
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:20

JANS221 schreef:
Het is helemaal niet wetenschappelijk bewezen dat een zwangerschap na een verkrachting minder vaak tot stand komt. Zoiets roepen vraagt dus om reacties.
Hij had ook kunnen zeggen dat hij meeleeft met slachtoffers van een verkrachting, zonder te zeggen dat de kans op zwangerschap minimaal is. Dan was het waarschijnlijk wel goed overgekomen.

Die uitspraak van eerst die Amerikaanse politicus en nu v.d. Staaij zou bijna gaan inhouden dat de verkrachte vrouw zelf schuldig is aan de zwangerschap want ze kan die knop toch uitzetten om zwanger te raken?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:23

LEANNE226 schreef:
Wat zal het je dan tegenvallen want mannen van 66 zitten op hun mountainbike .......in die bus vind je alleen 80-plussers Knipoog smiley
duh dan moet ik op 55ste nog gaan mountonbiken en zien ik ze bij kan houden Twijfelende smiley laat maar hangen ik blijf wel vrijgezel. ha ha
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:28

PETRA944 schreef:
duh dan moet ik op 55ste nog gaan mountonbiken en zien ik ze bij kan houden Twijfelende smiley laat maar hangen ik blijf wel vrijgezel. ha ha

Samen uithijgen op een terrasje is errrrrrrrg leuk! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TEAPARTY711

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:31

PETRA944 schreef:
tja maar teaparty, lijk je nou op die gozer van duty of op die benjamin met die pruik Smiley die vol vragen zit

Misschien meer als een Benjamin zonder pruik hahaha.

Ben zo flauw om geen foto te plaatsen, omdat ik nog niet klaar ben voor een relatie.
Kom net uit een relatie en dat moet ik nog verwerken.

Zou ik een foto plaatsen, dan zou ik uiteindelijk serieuze reacties krijgen en dan weet ik van mezelf, dan kruipt het bloed waar het niet gaan kan.

Maar ik ben niet echt een lekker ding ofzo, (een beetje vind ik zelf voor de spiegel ;) ) de vrouwen kijken me niet na, maar wijzen me ook niet na ;) God Zijn dank.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:35

LEANNE226 schreef:
Samen uithijgen op een terrasje is errrrrrrrg leuk! Knipoog smiley

Die is goed voor de kreet van de week: Liefde is.......samen uithijgen op een terrasje!
Naar boven

Auteur Bericht
FILIA110

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:39

JANE410 schreef:
Dank je voor deze aanvulling Filia, ik weet niet zo goed waar al die teksten terug te vinden zijn. Jij hebt misschien wel theologie gestudeerd en zo zijn er nog meer mensen die de juiste teksten erbij zetten.

Zo vullen we elkaar mooi aan op dit forum. Het gaat er trouwens niet om dat ik of anderen ons gelijk willen halen, het is alleen maar waarschuwen. dit uit liefde.

De Here Jezus is zelf ook heel radicaal in zijn uitspraken. Je kunt geen twee Heren dienen.

We zijn allemaal geliefde zussen/broeders van elkaar en mogen elkaar ook vermanen.

Allen Gods rijke zegen toegewenst

Zo is het Jane, we zijn allemaal geliefde zussen/broeders, die de Heer onze Heiland Jezus Christus willen liefhebben en dat is, zo leert de bijbel mij, dat wij Zijn geboden houden en Zijn woord bewaren in deze duistere wereld en dat is lang niet altijd even eenvoudig, want al vele kerken zijn al behoorlijk afgeweken van de leer van Jezus Christus, maar ja, daar had Paulus ook al zijn handen aan vol, aan dwaalleraren.

En nee, ik heb geen theologie gestudeerd. Ik heb het geleerd van de Heer Zelf toen Hij me uit een enorm diepe put had gehaald, nadat ik een zeer zondig leven had geleid en ingestort was en zeer zwaar depressief was en niemand mij meer kon helpen, ook de psychologie niet, want psychotherapie hielp mij geen steek. In tegendeel het werd alsmaar erger met mij...kreeg vreselijke hyperventilaties, fobieën durfde de straat niet meer op, de winkel niet meer in, de lift ook niet meer in en als ik maar aan een hyperventilatie dacht, kreeg ik er eentje. Mijn leven was vol met angsten en toen ik helemaal radeloos was geworden, is Jezus Christus in mijn leven gekomen, door een getuigenis van een jonge Joodse vrouw, die getuigde voor de t.v. hoe God haar had bevrijdt van de haat tegen de Duitsers. Toen ik daarna met alles wat er in me was tot de Heer bad om VERGEVING VAN MIJN ZONDEN, toen gebeurde er zomaar wat. Mijn gebed brak als het ware open en ik kreeg de Heilige Geest in, op en overal om me heen en toen is er iets als een bliksemflits uit me geflist. Een koude zeer snelle stroom. Tot 2 x toe is mij dit nadien ook nog gebeurd tijdens mijn slapen en ik toen door dit zelfde geweldige zinderende gevoel waar angst niet in bestond, wakker werd gemaakt en weer iets als een bliksemflits uit me vloog. Ik ben dus 3 x gereinigd van onreine geesten. Ik weet dus waar ik het over heb.

Alleen Jezus heeft mij toen uit Zijn woord onderwezen en ik heb me als een drenkeling me aan zijn behoudende en uitgestoken hand vastgeklonken en niet meer losgelaten. Door juist dat te doen, wat Hij zegt in de bijbel ben ik nu weer, waar ik nu ben, na jarenlange strijd tegen de demonische machten, die mij steeds weer probeerden onderuit te halen. Maar gelukkig had ik toen Jezus en wist ik 1 ding: Jezus heeft alle machten openlijk ten toon gesteld en OVERWONNEN op Golgotha en Hij heeft mij lief en zo heb ik al deze aanvallen kunnen afweren door steeds maar weer naar Hem toe te gaan; naar mijn Heer en Heiland Jezus Christus.

Ik weet dus waarover ik spreek. Net zoals Paulus ook wist waar hij over sprak. Ik ken de kracht van Jezus en ook, dat je maar beter Hem kunt gehoorzamen, want Hij alleen weet wat er in de hemelse gebieden aan de hand is. Hij alleen is dwars door de hel gegaan en heeft alles overwonnen en daarom is het zeer gevaarlijk als je Hem en Zijn woorden en de Bijbel loslaat. Mijn hele situatie maakte dat ik wel de bijbel ZEER SECUUR MOEST LEZEN, want van mezelf ben ik niet zo secuur en vooral de bijbel was niet favoriet in mijn leven. Maar als ik het niet gedaan had dan zat ik nu nog in mijn ellende. Daarom heb ik me ook zeer serieus met de bijbel beziggehouden en neem ik alles wat er in de bijbel staat zeer serieus en daarom is het mij een gruwel als ik lees hoe nonchalant sommige mensen hier met het woord van God omgaan. Ze weten echt niet wat ze doen en daarom voel ik het als mijn plicht om ze dit te zeggen en ook om dat ze tevens dan anderen ook verleiden om een pad op te gaan, die niet naar de wil van God is.

Wij hebben gelukkig een barmhartige vergevende God, want waar zou ik anders zijn? Maar Jezus zegt toch steeds weer in Zijn woord. Ik vergeef u maar zondig niet meer en dat geldt ook voor mij, want ik ga ook wel eens een verkeerde weg weer op, maar dan realiseer ik me dat en laat me gezeggen en dan zeg ik tegen mezelf...nee, je moet naar de Heer luisteren en dan trek ik een streep en ga naar de Heer toe en bekeer me van verkeerde wegen.

Juist die verleidende geluiden heden ten dage, zowel op het vlak van de zgn. verlichtende geesten, die zich gaan bezighouden met T.M., Yoga etc. etc.. en ook die geluiden op sexueel gebied, dat je tegenwoordig toch echt niet meer hoeft te wachten met gemeenschap tot in het huwelijk, want men trouwt niet meer over het algemeen en ook christenen, die dus gewoon maar gemeenschap hebben buiten het huwelijk om en je min of meer zitten uit te lachen, als je het zelfs nog hebt over het huwelijk, want iedereen woont immers samen of heeft een LAT relatie. De duivel gaat rond ondertussen als een briesende leuw en verslindt zijn duizenden of beter zijn miljoenen.

Maar gelukkig...net zoals ik vergeving heb gekregen bij de |Heer, zo zal Hij aan een ieder, die bij Hem komt om VERGEVING te vragen voor zijn of haar verkeerd ingeslagen weg OOK DIE VERGEVING SCHENKEN. Want Hij wil barmhartigheid boven slachtoffers. Alleen zullen ze wel naar Hem toe moeten komen en die vergeving vragen en ook de zonde moeten willen afleggen en Hem en Zijn woord serieus moeten willen nemen...BLOED SERIEUS.

En mijn citaten uit de bijbel vind ik op Biblija.net op het internet. Daar kun je woorden intikken, zoals bijv. "afgoderij" en dan krijg je netje die bijbelgedeelten, waar dat woord voorkomt.

En ja, het is heel erg fijn, dat we met elkaar en ieder weer met zijn of haar talent, bediening of gave de Heer mogen dienen en met elkaar de hoogte, de diepte, de wijdte/breedte van het Koninkrijk van God mogen kennen. Niet iedereen heeft dezelfde gave inderdaad.

Ik heb nu de vrede van Christus en dat is meer dan wie en wat dan ook mij kan geven en leef nu zonder enige angst. Ikweet wie de Heer is en waar ik naar toe moet.

Gods zegen!

Laatst aangepast door
FILIA110
op dinsdag 28 augustus 2012, 18:42
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4424 4425 4426 4427 4428 4429 4430 ... 6194 Volgende
Pagina 4427 van 6194