ChristianMatch

Forum

ga je mee picknicken in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 442 443 444 445 446 447 448 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 23:15

GRIFFIN748 schreef:
ik heb begrepen dat Grace het aandurft om met haar kids in een oude Saab van station Ede naar de Ginkelse heide gereden te worden... tel daarbij een enthousiast hondje en de auto zit (dus) vol.

Clown smiley

goed begrepen griffin ik ben niet zo bang uitgevallen Clown smiley
dus zie ik jullie de 22e
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 23:16

GRIFFIN748 schreef:
maar welke kerk is van Hem?

ik geloof
in één algemene, christelijke kerk
de gemeenschap der heiligen,

wederopstanding uit de doden,
en een eeuwig leven
AMEN
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 23:17

MARISKA601 schreef:
het is donker buiten.
en het stinkt buiten naar koeienmest.

puur natuur toch Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 23:20

vond op de website van Het Bevrijdingspastoraat de volgende link

Mens zonder geheimen (1) - Door Wilkin van de Kamp

In aflevering 1 van de serie \'Bevrijd van banden\' laat Wilkin van de Kamp ons zien hoe heerlijk het is om een mens zonder geheimen te zijn. Aan de hand van het leven van koning David laat Wilkin zien dat God waarheid wil in het verborgene. Mensen met geheimen gaan lichamelijk en emotioneel gebukt onder de last van verborgen zonden. Iedere zonde die wij voor God en mensen verbergen en verzwijgen, zal uiteindelijk ons leven gaan beheersen. God houdt gelukkig teveel van ons om ons gebukt te laten gaan onder de last van onze zonden. Daarom komt er altijd een dag dat Hij onze zonden aan het licht brengt.

http://www.bevrijdingspastoraat.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=166&Itemid=369
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 23:24

HANNAH810 schreef:
ik geloof
in één algemene, christelijke kerk
de gemeenschap der heiligen,

wederopstanding uit de doden,
en een eeuwig leven
AMEN

toch heb ik met dingen uit de geloofsbelijdenis moeite. Waarom? omdat hierdoor je weer een vraag krijgt. Ik wel tenminste.
Er staat dat ik geloof in één algemene, christelijke kerk.
De vraag die dan opkomt is ...waarom zijn er dan zoveel verschillende kerken, waarom erkennen al die kerken mekaar dan niet, maar bestrijden elkaar op allerlei vlakken. en dan niet eens alleen de katholieke vs protestanten. Maar een vrijgemaakte kerk onderschrijft ook een artikel die zichzelf daardoor boven de andere kerken stelt. En zo zijn er velen die prediken, bij ons is de waarheid.

De waarheid is echter Jezus alleen, Hij is de weg terug naar de Vader.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 23:30

God is de regisseur(1)
Door Wilkin van de Kamp

Wilkin: 'In de veel te lange tijd datik de regisseur van mijn eigen leven was, had ik God nodig o mijn plannen te verwerkelijken. In mijn gebeden en vooral in mijn voorbede was dit te horen. Ik vroeg God mijn leven in te delen, zoals ik dacht dat het goed voor me was. En als het niet gebeurde, zoals ik gevraagd en verwacht had, raakte ik teleurgesteld. Toen ik ontdekte dat God geen enkele rol in mijn leven wil spelen, maar dat Hij de regisseur van mijn leven wil zijn, betekende dit een enorme verandering voormij Ik had te lang in de omgekeerde wereld geleef. Na mijn 'ontdekking' begon ik anders te leven, te bidden en voorbede te doen. Ik begon me te richten op Gods plan voor deze wereld en zijn gedachten voor mijn leven. God mocht mijn leven regisseren volgens zijn plan!'

http://www.bevrijdingspastoraat.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=172&Itemid=376
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 23:38

JONATHAN890 schreef:
toch heb ik met dingen uit de geloofsbelijdenis moeite. Waarom? omdat hierdoor je weer een vraag krijgt. Ik wel tenminste.
Er staat dat ik geloof in één algemene, christelijke kerk.
De vraag die dan opkomt is ...waarom zijn er dan zoveel verschillende kerken, waarom erkennen al die kerken mekaar dan niet, maar bestrijden elkaar op allerlei vlakken. en dan niet eens alleen de katholieke vs protestanten. Maar een vrijgemaakte kerk onderschrijft ook een artikel die zichzelf daardoor boven de andere kerken stelt. En zo zijn er velen die prediken, bij ons is de waarheid.

De waarheid is echter Jezus alleen, Hij is de weg terug naar de Vader.

wat ze allemaal geloven en prediken doet me niet zo bar veel jona.....
IK GELOOF in één algemene christelijke kerk, namelijk de gemeenschap der HEILIGEN.....
en wat een ander gelooft? de Heere Jezus zegt; "wat gaat u dat aan; volg gij mij....."
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 23:50

Welke dingen zijn in de Hemel?

Iemand die een blik in de hemel heeft mogen werpen is Johannes.

De troon van God - 24 oudsten, 4 dieren
openbaring 4:2 - Er stond een troon in de hemel en daarop zat iemand. 3 Degene die daar zat had een uiterlijk als van jaspis en sarder, en rond de troon was een regenboog die eruitzag als smaragd. 4 Om de troon heen stonden vierentwintig andere tronen, waarop vierentwintig oudsten zaten. Ze droegen witte kleren en hadden een gouden krans op hun hoofd. 5 Van de troon gingen bliksemschichten uit en donderslagen en groot geraas. Voor de troon brandden zeven vurige fakkels; dat zijn de zeven geesten van God. 6 Ook lag er voor de troon iets als een zee van glas, van kristal. Midden voor de troon en eromheen waren vier wezens, die van voren en van achteren een en al oog waren. 7 Het eerste wezen zag eruit als een leeuw en het tweede als een jonge stier; het derde had een gezicht als een mens en het vierde leek een vliegende adelaar. 8 Elk van de vier wezens had zes vleugels, met overal ogen langs de randen en aan de binnenkant. Dag en nacht herhalen ze: ‘Heilig, heilig, heilig is God, de Heer, de Almachtige, die was, die is en die komt.’ 9 Telkens als deze wezens lof, eer en dank brengen aan degene die op de troon zit en die tot in eeuwigheid leeft, 10 werpen de vierentwintig oudsten zich neer voor hem die op de troon zit, en aanbidden hem die leeft tot in eeuwigheid, en leggen hun kransen voor zijn troon met de woorden: 11 ‘U komt alle lof, eer en macht toe, Heer, onze God, want u hebt alles geschapen: uw wil is de oorsprong van alles wat er is.’
De ontelbare menigte en het Lam
Openbaring 7: 9 Hierna zag ik dit: een onafzienbare menigte, die niet te tellen was, uit alle landen en volken, van elke stam en taal. In het wit gekleed en met palmtakken in hun hand stonden ze voor de troon en voor het lam. 10 Luid riepen ze: ‘De redding komt van onze God die op de troon zit en van het lam!’ 11 Alle engelen stonden om de troon en de oudsten en de vier wezens heen. Ze bogen zich diep neer voor de troon en aanbaden God 12 met de woorden: ‘Amen! Lof, majesteit en wijsheid, dank en eer en macht en kracht komen onze God toe, tot in eeuwigheid. Amen.’ 13 Een van de oudsten sprak mij aan: ‘Wie zijn dat daar in het wit, en waar komen ze vandaan?’ 14 Ik antwoordde: ‘U weet het zelf, heer.’ Hij zei tegen me: ‘Dat zijn degenen die uit de grote verschrikkingen gekomen zijn. Ze hebben hun kleren witgewassen met het bloed van het lam. 15 Daarom staan ze voor Gods troon en zijn ze dag en nacht in zijn tempel om hem te vereren. En hij die op de troon zit zal bij hen wonen. 16 Dan zullen ze geen honger meer lijden en geen dorst, de zon zal hen niet meer steken, de hitte hen niet bevangen. 17 Want het lam midden voor de troon zal hen hoeden, hen naar de waterbronnen van het leven brengen. En God zal alle tranen uit hun ogen wissen.’

Engelen en de duivel
Openbaring 12:7 Toen brak er oorlog uit in de hemel. Michaël en zijn engelen bonden de strijd aan met de draak. De draak en zijn engelen boden tegenstand 8 maar werden verslagen; sindsdien is er voor hen in de hemel geen plaats meer.

Maar zijn er dan Rangen in de hemel?
Wat is de vraag eigenlijk? Gaat het om de Hemel zoals die nu is, of doel je op de toekomst. De toekomst zal zijn dat er een nieuwe hem en een nieuwe aarde komt.

Openbaring 21

Een nieuwe hemel en een nieuwe aarde
1 Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. 2 Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. 3 Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. 4 Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’
5 Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak ik nieuw!’
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 00:13

ik wil zeggen dat ik soms van God geen bal snapt ... ja wie wel, niemand snapt God ... het is voor mij en iedereen veel te hoog ... ja als het mij goed gaat ja, dan ben ik blij en dankbaar ... en vertrouwen is voor mij dan ook het grootste woord ...
ik ervaard God toch écht niet elke dag hoor ... ik denk dan wel eens van, ja vind je het gék ... God heeft wel iets méér aan zijn hoofd ... uuuh menselijk gedacht dan hé
we weten allemaal dat God almachtig is ... maar het leven moet wél geleefd worden ... verdriet of geen verdriet ... ervaren wij dan altijd Gods aanwezigheid? ...
en dan die mooie woorden,wandel in het licht met God, wat ook vanavond bij ons als thema in de kerk was ... ik vond het jammer dat ik niet bij de nabespreking kon zijn ... zou er veel over willen vertellen
ik ben blij en dankbaar dat ik in het verleden wél Gods nabijheid heb mogen ervaren ... stérker nog ... ik kén hem ... en dat is láng niet iedereen gegeven ...
laat ik maar eindigen met te zeggen, dat ik blij bent dat mijn wieg hier in het westen stond ...
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 00:42

MARIO216 schreef:
Gelijk maar een nieuw onderwerp n.a.v. de collecte in de kerk. Wat is een redelijke gift aan een goed doel per jaar of moet je aan meerdere goede doelen geven, maar dan hoeveel.
Hoeveel geef je aan een collecte aan de deur?

ik gaf vroeger altijd een gulden aan de collekte aan de deur, nu is dat een euro ... is wel ruim ééns zoveel hé ... en denk dat álle instantie's dat wel merken ...
verder is het toch zoiets van, hoe dik is je portemonee toch?
de 'GZB, IZB,het rode kruis en mijn kerkelijke bijdragen vind ik belangrijk, maar nu het volgende ...
ik heb met mijn zaak érg te maken met de creditkrisis ... moet ik nu mijn bijdragen aan unicef, natuurmonumenten en de dierenbescherming nu maar opzeggen? ... ik vind dit best wel moeilijk ... natúúrlijk word ik van die 10 euro per jaar aan een instantie niet armer ... maar als ik dan kijk hoeveel wanbetalers heb ... pffffff ... jullie snap?
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 00:50

GRACE585 schreef:
puur natuur toch Clown smiley

ik ruik mijn schaapjes élke dag ... niks mis mee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 01:01

mmmm ... na een week keihard werken lekker uitgeslapen ... sorry, maar had dat nodig ...
mijn vriendin zorgde voor een súper ontbijt ... héérlijke diverse afbakbroodjes, en nog véél meer ...verse jusdorange en dat alles in haar heerlijke tuin ... mmmm ... écht genieten ...
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 01:45

INKA401 schreef:
ik wil zeggen dat ik soms van God geen bal snapt ... ja wie wel, niemand snapt God ... het is voor mij en iedereen veel te hoog ... ja als het mij goed gaat ja, dan ben ik blij en dankbaar ... en vertrouwen is voor mij dan ook het grootste woord ...
ik ervaard God toch écht niet elke dag hoor ... ik denk dan wel eens van, ja vind je het gék ... God heeft wel iets méér aan zijn hoofd ... uuuh menselijk gedacht dan hé
we weten allemaal dat God almachtig is ... maar het leven moet wél geleefd worden ... verdriet of geen verdriet ... ervaren wij dan altijd Gods aanwezigheid? ...
en dan die mooie woorden,wandel in het licht met God, wat ook vanavond bij ons als thema in de kerk was ... ik vond het jammer dat ik niet bij de nabespreking kon zijn ... zou er veel over willen vertellen
ik ben blij en dankbaar dat ik in het verleden wél Gods nabijheid heb mogen ervaren ... stérker nog ... ik kén hem ... en dat is láng niet iedereen gegeven ...
laat ik maar eindigen met te zeggen, dat ik blij bent dat mijn wieg hier in het westen stond ...

...Het gaat er ook niet om of wij God snappen, maar:

Ken Hem in al uw wegen...

Maar ik lees ook verheugd, dat je inziet waar je wieg stond!
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 01:48

JONATHAN890 schreef:
geheimen horen niet thuis in een relatie. Zeker niet zoals je het stelt, dat een relatie gebaseerd hoort te zijn op openheid.
Die moet er zijn...maar dan moet je je dingen wel kunnen zeggen, zonder dat de ander deze dingen niet wil aanhoren, niet respecteert. Het is echter aan de zender van de boodschap, vooraf te bedenken, of ieder ding hij/zij zegt wel reeel is.

Maar er zijn dingen die een vrouw anders beleeft dan een man en vice versa. zijn dat dan geheimen? nee het is de kunst mekaar te verstaan, in te zien dat de ander een eigen waarde heeft. In te zien dat niet jouw dingen belangrijker zijn dan de dingen van de ander.
En alleen dan, kan je open zijn naar mekaar, als je jezelf kent en je zoveel van de ander houdt, dat je hem/haar ten volle waardeert.

...elkaar reflecteren, noem je zoiets...
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 01:53

...Mooi geschreven Jonathan,,,

ik gaf alleen antwoord op die ene vraag....
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 05:52

MARISKA601 schreef:
het is donker buiten.
en het stinkt buiten naar koeienmest.

Koeden in de stad? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 08:10

JONATHAN890 schreef:
Verbergen? ........ of bedoel je de dingen die voor mannen, helaas soms, een geheim zijn? Waar wij mannen soms geen, of te weinig oog voor hebben? Smiley die vol vragen zit

Ze verbergen die dingen niet, maar wij mannen ervaren, voelen die dingen niet goed genoeg. Hoe gaan we er nou eens voor zorgen dat we al die signalen wel opvangen?

Iemand tips?

Oke, zoveel heb ik niet te verbergen hoor.

punt 1: onzin, meestal moet ik worden aangespoord om iets voor mezelf te kopen zeker als het duurder is dan ik eigenlijk in gedachten had. Zoals mijn moeder me geleerd heeft is het eerst 5 keer de kinderen, dan 3 keer de man en als er dan nog wat over is .... dan heb je gewoon geluk.

punt 2: hoeveel exen denk je dat ik heb om hierover iets zinnigs te kunnen zeggen? pff, ik hoop dat ik nooit achter de echte waarheid kom (zo leuk is een scheiding niet hoor).

punt 3: klopt

punt 4: klopt

punt 5: klopt, laatst hoorde ik in een preek de (mannelijke) voorganger vertellen dat vrouwen niet mochten verwachten dat hun man in alles op een golflengte zou zitten met haar. Als je als vrouw dus over gevoels kwesties wilde praten ga dan naar je beste vriendin en niet naar je man (was zijn uitleg). Met andere woorden punt 5 klopt op advies van een man. Alleen doe ik er niet stiekem over.

punt 6: klopt

punt 7: klopt, maar 3 uur pff waar moet ik de tijd vandaan halen (of denken mannen dat ook dat hoord bij meerdere dingen tegelijk doen) Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 08:30

HENK710 schreef:
Tegenspreken is in mijn ogen geen sprake van. De teksten maken eerder duidelijk dat het houden van de sabbat iets moet zijn van jouw hart en niet omdat anderen dat willen of omdat het zo hoort. Niet voor niets heeft Jezus ook met het voorbeeld van de genezing op een sabbat laten weten dat de sabbat er is voor de mens (hartsgesteldheid) en niet de mens voor de sabbat (regeltjescultuur).

God schrijft rust voor tbv ruimte voor onszelf en Hem. Dat is ergens in de kern de boodschap van het 4e gebod, welke ook wel naar voren komt vanuit de teksten die je aanhaalt.

Ik denk dat er absoluut geen tegenspraak is in de bijbel. Heiligen is zoveel als apart zetten, anders dan anderen. Dan staat er een verbod op WERKEN, maar wat is dat: is dat helemaal niets doen? Of is dat juist het apart zetten, doe andere dingen dan anders, denk er bij na, met andere woorden VIER DE SABBAT (of welke andere dag dan ook, die je apart zet voor God).
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 08:38

henrike, er is in de bibliotheek literatuur te vinden over engelen;
ik heb me er ooit in een ver verleden eens in verdiept nl.
er stond een stapel new-age lectuur, maar er stond ook een boekje tussen van een oudvader, ik dacht van Ryle....
k weet nog wel dat het byzonder leerzaam was; misschien is t een idee om in de bibliotheek eens rond te snuffelen?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 08:40

heeft de buurman gister koemest-korrels gestrooit maris?? Clown smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 08:57

HANNAH810 schreef:
heeft de buurman gister koemest-korrels gestrooit maris?? Clown smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

geen idee waar die mestlucht vandaan kwam.. ik rook het tijdens het hele rondje met hondje.
hopelijk is die lucht nu weg.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 08:58

als je wilt leren vloeken,
moet je een geit in je moestuintje zetten imre; dan heb je nooit afval meer.... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 09:02

HANNAH810 schreef:
als je wilt leren vloeken,
moet je een geit in je moestuintje zetten imre; dan heb je nooit afval meer.... Huilende smiley, smiley in tranen

Je moet 'm gewoon aan een paal en een touw in de berm zetten of langs de dijk laten grazen. Dat was vroeger heel gewoon hier in de Bommelerwaard. Mijn woonplaats stond zelfs bekend om haar puike melkgeiten!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 09:12

Goeiemorgen!!!!!!!!!! Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Zonnetje schijnt,nieuwe week,nieuwe kansen Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 09:19

Wat een ploeg joh! Moeten we wat bomen rooien of is die hei groot genoeg??? Knipoog smiley

Ik heb trouwens niet meer frieze dames kunnen strikken Hannah,allemaal bezet onderhand....... Twijfelende smiley (die zijn té leuk om los te laten lopen he Clown smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
HENRIKEV355

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 09:24

Voor een weekend van de jeugdvereniging heb ik een bonte-avond-stukje nodig.
Heeft iemand een geweldig, melig, leuk idee? Ik ben samen met een vriendin al een tijdje aan het zoeken maar we weten niks :(
Naar boven

Auteur Bericht
HENRIKEV355

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 09:25

Bedankt voor jullie reacties!!!
Ik ga jullie teksten nazoeken, en ga nog even bij de bieb langs Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 09:34

even off topic....

Als kind zijnde vond ik het beangstigend de eerst 8 verzen.
Ik maakte er in mijn gedachten er een voorstelling van.
Tot men zei, dat het allemaal symbolisch bedoeld is.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 10:31

.....Wat ik wil lukt niet Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
ROBBEDOES873
op maandag 19 april 2010, 10:34
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 10:40

het is een tijdje pijn,verdriet ,het steekt ,het scheurt ff je zieleleven Huilende smiley, smiley in tranen
maar ik houd me altijd vast aan t volgende motto ;
als dit het niet was dan heeft mijn hemelse Vader nog iets beters in petto voor mij dus dan kan ik weer verder in vertrouwen in Hem Coole smiley met zonnebril Lachende smiley Knipoog smiley
dus blijf uitzien naar t nieuwe wat God voor je bereidt Engeltje smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op maandag 19 april 2010, 10:41
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 442 443 444 445 446 447 448 ... 6194 Volgende
Pagina 445 van 6194