Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 19:23
|
|
|
GERRIT603 schreef: | shoarmatje? als je hier in de shoarmatent niks zegt heb je meer sla dan vlees tussen je broodje  |
Das geen stijl...mot je wat van segge
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 19:35
|
|
|
[quote=THOMAS968]Jouw bijdrage aan de economie, levert omdat je in het westen woont, niets meer op dan iemand die hetzelfde doet in een ander landsdeel. Je opmerking geeft precies aan waar de schoen voor ons qua opvatting en instelling wringt. Dat de mainports Schiphol en Groot-Rotterdam in het westen liggen, betekent nog niet dat de doorsnee-westerling met zijn baan meer bijdraagt aan de economie als geheel. Er is geen enkele reden tot arrogantie. Groningen is in theorie vanwege de hoge prijs van het aardgas ook een van de rijkste provincies van Nederland maar profiteert daar nauwelijks van. Zelfs de schade van aardverschuivingen wil men vanuit de Randstad niet betalen. Groningers hebben niet zo'n grote mond he. En het werkschuwe, dan wel criminele deel in de grote steden daar betalen wij ook aan mee.
Gelukkig maar, over ons schijnt dezelfde Zon, waar we ook zijn. Dank voor je reactie, ik hou daar wel van. Mooi weer om even naar de eilanden te gaan.
Thomas, was in zijn opsomming bos, heide en de filevrije snelwegen nog vergeten.
Laat ik dat nu ook niet geschreven hebben, dat mijn bijdrage aan de economie meer oplevert dan iemand die hetzelfde doet in een ander landsdeel. Dus qua opvatting en instelling hoeft de schoen niet te wringen. En kom ik zo arrogant over, of heb je het over de westerlingen in het algemeen?
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 8 september 2012, 19:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 19:37
|
|
|
GERRIT603 schreef: | de familie van yasser arafat is multimiljonair dankzij onze EU er zijn "palestijnse vrijheidsstrijders" (in mijn ogen terroristen) die 2300euro per maand "verdienen" dankzij onze EU
hoe kan je dat voorkomen? |
PVV stemmen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 19:45
|
|
|
Zaterdag 8 september, Psalm 106: 1-5; Vreugde vinden.
Wie vreugde zoekt voor zichzelf, zal deze zelden vinden. Vreugde is als zand op het strand: wie denkt het in de vingers te hebben, is het al kwijt. Vreugde laat zich maar op één manier vinden. Vreugde kun je alleen bereiken in het zoeken en vinden voor de ander. Ook psalm 106 is een lang lied. Ook deze leert ons een lesje. Een geschiedenislesje. De psalm beschrijft de reis van Israël door de woestijn van uitgang tot ingang, van Egypte naar Kanaän: uittocht in intocht. De psalm wordt omlijst door een vrolijk halleluja, maar goedbeschouwd is de psalm zelf niet zo hooggestemd. Over Israëls ontrouw gaat dit lied, dit oud liedje. Het is weer eens zover: keer op keer vergeet Israël dankbaar te zijn voor ontvangen zegeningen. Keer op keer steekt de onvrede de kop op, wordt er gemopperd, gemurmureerd. Met alle gevolgen van dien: ongeluk en ellende. En nu bidt de dichter dat het veranderen zal: dat God zijn volk zal redden uit een welverdiend oordeel. Dan zal hij vreugde vinden in de vreugde van zijn volk! Vreugde vinden in andermans vreugde – dat is de gebruikelijke gang van zaken in Gods koninkrijk. Echt blij word je alleen als je ziet dat een ander blij is. Wie eigen heil zoekt, eigen vrede, eigen gelijk, wordt keer op keer teleurgesteld. Gooi het roer eens om, gooi het eens over een andere boeg: zoek vreugde van een ander! Wie weet vind je dan een blijdschap die blijft tot in het eeuwige leven.
Gelukkig zijn die Hij geleidt, die leven in gerechtigheid. Gedenk mij naar uw welbehagen. dat ik met heel mijn volk U dien, Met hen van voorspoed mag gewagen, de zegen van uw erfdeel zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 19:47
|
|
|
Eindelijk mijn vakantiepapieren binnen... maar moet me wel om 01.00 uur melden op Schiphol.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 19:49
|
|
|
MARIO216 schreef: | Eindelijk mijn vakantiepapieren binnen... maar moet me wel om 01.00 uur melden op Schiphol. |
Toch niet erg??? Kruip je gewoon in een hotel...vlakbij Schiphol..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:03
|
|
|
GERRIT603 schreef: | shoarmatje? als je hier in de shoarmatent niks zegt heb je meer sla dan vlees tussen je broodje  |
Sjonge..... hier krijg je gelijk voor 3 dagen genoeg shoarma mee..... en er zit ergens nog een broodje tussengestopt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:04
|
|
|
't Zonnetje gaat van ons scheiden, maar wat is het nog heerlijk buiten!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:04
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Toch niet erg??? Kruip je gewoon in een hotel...vlakbij Schiphol.. |
Geregeld Mario, Zeeland betaald....... dat is weer aardig......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:05
|
|
|
MARIO216 schreef: | Eindelijk mijn vakantiepapieren binnen... maar moet me wel om 01.00 uur melden op Schiphol. |
Wat is 't probleem.......CM-en duurt ook wel es tot 1 uur, toch??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:07
|
|
|
ZWAAN995 schreef: Het evangelie volgens Satan … dringend nood aan onderscheidingsvermogen
http://verhoevenmarc.be/PDF/evangelieSatan.pdf
De Strategie van Satan
http://verhoevenmarc.be/PDF/satansstrategie.pdf
Christenen en de omringende wereld van het occulte
http://verhoevenmarc.be/PDF/christenen_in_occulte_wereld.pdf
Geesten van de Leugen
http://verhoevenmarc.be/PDF/geestenLeugen.pdf
<><
Zwaan
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 8 september 2012, 20:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:12
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Wat is 't probleem.......CM-en duurt ook wel es tot 1 uur, toch??  |
Dan lig je nog niet gelijk in je bed Steentje........Op CM kan dat wel.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:15
|
|
|
[quote=JANS221]
Friezen zijn altijd wat ingenomen met hun eigen provincie he? Wij denken gewoon wat breder en nationaler........ Wij kijken over de provinciegrenzen heen moet je maar denken.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:19
|
|
|
vanavond hebben we eerst de kindjes wat hamburgers gevoerd en op bed gegooit.
daarna een sappig heilbotfileetje met paksoi en zeekraal , geserveerd met puree van zoete aardappelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:26
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ging jouw fietstocht niet...VOOR???
|
Geintje zeker?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:27
|
|
|
PIETER649 schreef: | vanavond hebben we eerst de kindjes wat hamburgers gevoerd en op bed gegooit.
daarna een sappig heilbotfileetje met paksoi en zeekraal , geserveerd met puree van zoete aardappelen  |
Ik spreek je over 10 jaar wel weer,als je 3 pubers in huis hebt,das pas echt genieten joh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:33
|
|
|
Mijn neef stond rozen uit te delen voor de PVDA....... na "enig"(uche uche) gebedel kon ik zonder roos vertrekken Toen ik terugkwam van het boodschapperen lag mijn auto vol met rolletjes pvda pepermuntjes
Leanne,zonder bloemen op tafel maar wel met een frisse adem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:34
|
|
|
JANS221 schreef: | Laat ik dat nu ook niet geschreven hebben, dat mijn bijdrage aan de economie meer oplevert dan iemand die hetzelfde doet in een ander landsdeel. Dus qua opvatting en instelling hoeft de schoen niet te wringen. En kom ik zo arrogant over, of heb je het over de westerlingen in het algemeen? | In de ogen van Amsterdammers zijn we reserve Duitsers...Maar die denken net als Atheners vroeger, je hebt A'dam en dan de boeren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BASTIAAN161
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:43
|
|
|
PIETER649 schreef: | Bastiaan wou wat FEITEN hebben... | Bedankt voor je reactie. ( en om precies te zijn; ik ben niet degene die de feiten nodig heeft, maar degene die zware beschuldiging doet heeft onderbouwing nodig, tenminste als hij zware claims niet leeg wil laten)
PIETER649 schreef: | HELAAS heb ik wel wat feitjes voor je, Bastiaan. | Hoezo, “Helaas”?
PIETER649 schreef: | Ten eerste support het PKN lid met ieder duppie in de collectezak voor Kerk in Aktie, de stichting Sabeel Nederland. Deze antisemitische stichting met 5 (!) pkn dominees in het bestuur doet er ALLES aan om Israel te vernietigen. | Iedereen kan wel iets als feit claimen. Het ging erom of je het kon onderbouwen. Concreet: Jij beweert dat het een feit zou zijn dat de stichting Sabeel Nederland antisemitisch is, en dat deze stichting tot doelstelling heeft om ALLES eraan te doen om Israël te vernietigen.
Dat is heftig. Dan neem ik aan dat je dit kunt aantonen?
PIETER649 schreef: | PKN is tevens ondertekenaar van: In Vrijheid Verbonden. | Hoe vormt dit een bewijs voor je beschuldiging van antisemitisme aan het adres van de kpn ?
PIETER649 schreef: | Het is inmiddels officiele PKN politiek om onze GOD gelijk te stellen aan de moslim-afgod. De PKN wrijft tegen de godlasterlijke islamheidenen aan als een krolse kater. | Dit is nog geen bewijs voor antisemitisme...
En nu even terug naar het onderwerp waarop ik reageerde:
CORTAZAR588 schreef: | Feit is dat er in de 2e WO geen enkele kerk in nederland heeft geprotesteerd tegen de vernietiging van de 105.000 joodse nederlanders. | Hiervan heb ik geen onderbouwing gezien.
Quote: | Pieter, PKN ouderling | Goed om te lezen dat je ouderling bent en tijd en energie steekt in de kerk om God te dienen. Ik ben het roerend met je eens dat God niet gelijkgesteld kan worden met de moslim-afgod. Moslims zijn niet onze geestelijke broeders. Noch omdat zij Abrahams zaad zijn, zijn zij allen kinderen, maar: In Izak zal u het zaad genoemd worden (Rom.9:7)
Daarin is noch Jood noch Griek (..), Want gij allen zijt één in Christus Jezus. En indien gij van Christus zijt, zo zijt gij dan Abrahams zaad, en naar de beloftenis erfgenamen (Gal.3:28)
Zo verstaat gij dan, dat degenen die uit het geloof zijn, Abrahams kinderen zijn (Gal.3:7)
Jol252 schreef: | Nee, de God die ik ken stapt niet over Jodenhaat, wat rechtstreeks van de vijand van God komt, heen. Het is goed om hier een juist en duidelijk standpunt in te nemen. | Hoe duidelijk vind je de volgende publieke statements van de kerken ten tijde van de oorlog: “de hoogste Christelijke norm niet ras, bloed en bodem was, maar de wet van het Evangelie, die rassenhaat categorisch veroordeelde.”
En tegen Rijkscommisaris Seyss-Inquart: “De hieronder vermelde Nederlandse Kerken, reeds diep geschokt door de maatregelen tegen de Joden in Nederland (…) Het leed dat hiermede over tienduizenden gebracht wordt, de wetenschap dat deze maatregelen tegen het diepste zedelijk besef van het Nederlandse volk strijden, bovenal het indruisen van deze maatregelen tegen hetgeen ons van Godswege als eis van gerechtigheid en barmhartigheid gesteld wordt, nopen de Kerken tot U de dringende bede te richten, aan deze maatregelen geen uitvoering te geven.
En op de kansels: "Men moet Gode meer gehoorzaam zijn dan de mensen". Dit Woord geldt immers als richtsnoer bij alle gewetensconflicten, ook bij die, welke door de genomen maatregelen zijn opgeroepen. Dit Woord verbiedt medewerking te verlenen aan daden van onrecht, waardoor men zich mede aan dat onrecht schuldig zou maken. De Kerken zullen dit opnieuw onder de aandacht van de Heer Rijkscommissaris brengen en zij bidden van God, dat en de bezettende macht en ons volk de weg der gerechtigheid en der gehoorzaamheid aan Zijn Woord mogen gaan. (…) Om der wille van het recht Gods mag door niemand enige medewerking worden verleend aan daden van onrecht, omdat men zich daardoor aan dat onrecht medeschuldig maakt."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:44
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In de ogen van Amsterdammers zijn we reserve Duitsers...Maar die denken net als Atheners vroeger, je hebt A'dam en dan de boeren... |
Welnee, hoe kom je daar nu weer bij? Ik ben opgegroeid in Amsterdam en heb het nog nooit gehoord.....dus spreek voor jezelf en niet voor alle Amsterdammers......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | Bastiaan wou wat FEITEN hebben...
HELAAS heb ik wel wat feitjes voor je, Bastiaan. Ik hou het even kort:
Ten eerste support het PKN lid met ieder duppie in de collectezak voor Kerk in Aktie, de stichting Sabeel Nederland. Deze antisemitische stichting met 5 (!) pkn dominees in het bestuur doet er ALLES aan om Israel te vernietigen. PKN is tevens ondertekenaar van: In Vrijheid Verbonden. Het is inmiddels officiele PKN politiek om onze GOD gelijk te stellen aan de moslim-afgod. De PKN wrijft tegen de godlasterlijke islamheidenen aan als een krolse kater.
Pieter, PKN ouderling |
Dit komt me toch allemaal wel wat overtrokken over, hoor. Er zijn talloze christenen die in het verzet zijn gekomen en die ook joden hebben verborgen. Je kunt niet alle kerken, dominees en protestanten over een kam scheren. En achteraf een grote mond hebben is wel erg makkelijk. Wat zou je zelf doen?
En, Pieter, je zit wel erg dicht bij het vuur....zijn er geen tegengeluiden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:50
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je moet overspel plegen om te zeggen dat dat niet goed is.... |
off topic....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:55
|
|
|
MIEKE364 schreef: | off topic.... | tja, als je iets niet uitkomt, is dat altijd een gemakkelijk excuus he. Nee, het is volledig on topic, aangezien Wmijn voortdurend beweert, dat je pas een mening mag hebben over yoga als je er zelf geweest bent. Het is een dom argument, aangezien je voor voldoende dingen gewaarschuwd wordt niet te doen. Eén ervan is je niet in te laten met yoga. En die waarschuwing uit de Bijbel zegt mij veel meer, dan wat dan ook...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:56
|
|
|
Laat ik dat nu ook niet geschreven hebben, dat mijn bijdrage aan de economie meer oplevert dan iemand die hetzelfde doet in een ander landsdeel. Dus qua opvatting en instelling hoeft de schoen niet te wringen. En kom ik zo arrogant over, of heb je het over de westerlingen in het algemeen?
Je komt bij mij totaal niet als arrogant over. Wel als intelligent als ik je stukken lees. Ik had ook gedacht dat je de laag eronder er wel uit zou pakken. Het gaat feitelijk over de vooroordelen die in het westen leven over mensen buiten de Randstad. Dat loopt soms de spuigaten uit en ik heb er persoonlijk niet zo veel last van, ik ben verbaal vrij sterk, maar het is een bijna universeel gegeven in de houding westerlingen dat ze zich als vanzelfsprekend superieur beschouwen. Een sterk staaltje speelde zich af toen men een vrouw in Den Haag vroeg waarom ze niet naar Friesland kon verhuizen. Ze zei: dat kan niet want mijn zoon zit op het Atheneum.
Nou, daar zal ze zelf in ieder geval niet gezeten hebben.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 8 september 2012, 21:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:58
|
|
|
[quote=JANS221]
dank je, Jans, jezelf en de ander de ruimte gunnen en geven voor eigenheid is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Er over praten en vooral naar elkaar luisteren hoe je dat ziet en wat je nodig hebt is geen overbodige luxe lijkt me. Je mag niet verwachten dat de ander weet wat je denkt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 21:12
|
|
|
PIETER649 schreef: | vanavond hebben we eerst de kindjes wat hamburgers gevoerd en op bed gegooit.
daarna een sappig heilbotfileetje met paksoi en zeekraal , geserveerd met puree van zoete aardappelen  |
Lekker...zeekraal...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 21:32
|
|
|
GERRIT603 schreef: | succes, de wind, als die er is, is goed in zeeland wonen heeft toch wel grote voordelen |
Brutus liet zich niet verleiden . Zelfs niet nieuwsgierig . Maar vissertje heeft wèl genoten van een mooie zonsondergang , een westerschelde zo vlak als een spiegel , een paar zeer grote zeeschepen op misschien maar 200 meter afstand , En dàt zijn nog maar een páár voordelen van het wonen in zeeland.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 21:36
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mijn neef stond rozen uit te delen voor de PVDA....... na "enig"(uche uche) gebedel kon ik zonder roos vertrekken Toen ik terugkwam van het boodschapperen lag mijn auto vol met rolletjes pvda pepermuntjes
Leanne,zonder bloemen op tafel maar wel met een frisse adem  |
Hier wèl bloemen op tafel ...uit eigen tuin. Mooi? Ja zo mooi dat de kids zelfs vroegen van wie ik ze gekregen had.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 21:41
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Als je voor mij de verzendkosten betaald....HEB IK...
Ooit gekregen en bijna nog nieuw...echt leer...zwart Een paar korte dames laarsjes...grote maat...42-43...(denk ik) Waren bedoeld voor mijn dochter...maar was niet geschikt...
Er staat een nummer in...85...dat zou maat 8.5 kunnen wezen...
WIE???? Mail me maar!!! |
Is het wel een rechtse en een linkse?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 21:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | tja, als je iets niet uitkomt, is dat altijd een gemakkelijk excuus he. Nee, het is volledig on topic, aangezien Wmijn voortdurend beweert, dat je pas een mening mag hebben over yoga als je er zelf geweest bent. Het is een dom argument, aangezien je voor voldoende dingen gewaarschuwd wordt niet te doen. Eén ervan is je niet in te laten met yoga. En die waarschuwing uit de Bijbel zegt mij veel meer, dan wat dan ook... |
Je had het over vreemd gaan, Chatuliem en dat heeft niets te maken met christen zijn en yoga.
En wat jouw overtuigingen zijn over yoga....dat weten we nou wel.
Willemijn heeft het niet op met je vooringenomenheid terwijl je er heel anders over zou denken als je eens een yogales zou meemaken en zou meedoen. Je zou ontdekken dat het helpt te doen wat Christus ons voorschrijft te doen.....afstand te nemen van jaloezie, hebzucht, begeerte en nog zo wat....het leert je namelijk om wat afstand te nemen van je eerste impulsen in de vorm van gedachten, gevoelens en emoties en daar wat genuanceerder naar te kijken voordat je je daarmee verbindt en daar is niets occults aan. Het is oefenen in zelfdiscipline en zelfinzicht en dat zou vele christenen niet slecht staan.
|
|
Naar boven |
|
|